Palautuksesta

Jussi

Terve!

Aloitan kohta mainitsemani treenaamisohjelman,
ja haluaisinkin tietää minkälaisia palautusjuomia, urheilujuomia ja muita lisäravinteita kannattaa käyttää.

En ole koskaan mitään käyttänyt mutta jos meinaan saada tuloksia, niin kai se olisi hyvä.
Olen 21w (188cm, 100kg).
Eli siis kysymykseni on, että minkälaisia tuotteita kannattaa käyttää? Jos voisitte hieman neuvoa, olisin kiitollinen. Kiitos.

Tässä on treeniohjelmani minkä olen laatinut.

1. PÄIVÄ Rinta, hartiat ja ojentajat

1. Penkkipunnerus 3 sarjaa, 2-4 toistoa
2. Hart.takaa/ed.punnerus, tanko 4 sarjaa, 2-3 toistoa
3. Ojentajat, ylätalja, tuettuna 5 sarjaa, 2-3 toistoa
4. Vatsa ja selkä

2. PÄIVÄ Selkä ja hauis

1. Alatalja 4 sarjaa, 3-4 toistoa
2. Ylätalja 4 sarjaa, 2 toistoa
3. Hauis, W-tanko, vastaotteella 4 sarjaa, 1-3 toistoa
(4. Hauis, käsipainoin 2 sarjaa, 2-3 toistoa)
5. vatsat, selkä

3. PÄIVÄ Jalat

1. Jalkaprässi 4 sarjaa, 2-3 toistoa
2. Polven ojennus laitteessa istuen 4 sarjaa, 1-3 toistoa
3.Pohjeprässi istualtaan laitteessa 5 sarjaa, 4-8 toistoa
4.Pakarat (!?)
5.Vatsa ja selkä

33

9974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku hyvä monivitamiini valmiste aamulla jossa reilusti b-vitamiinia. Lisäksi omega3 aamulla. Heti treenin jälkeen palautusjuoma. Itse ottaisin vielä jonkun ilta prode homman. Käyt lisäravinne kaupassa kysymässä noita tuotteita. Kyllä rahalla saa vaikka mitä pillereitä, mutta ehkä näillä kannattaa aloittaa.

Onpas hurjan lyhyitä nuo sinun sarjat. Toivottavasti jonkunmoinen kirjoitus virhe???

• tosikarhu

treenaat siis voimaa? siihen nuo toisto määrät täsmää mutta lihaskokoon ei.

Tässä sinulle hyvin lähellä täydellisyyttä olevat lisäravinteet:

aamulla ainakin seuraavat vitamiinit: B ja C. Pidä huoli että saat kaikkia B-vitamiineja, kalaöljyä vaikka kapseleissa myöskin aamulla. Aamuslla hera-proteiinidrinkki koneeseen. (rahkat,raejuustot ym käy myös jos et halua heraa aamulla).

ylimääräinen proteiini drinkki päivittäin aamulla/aamupäivällä, (tähän hera myös hyvää) ja palautusjuomaksi myös heraa johon sekaan vaikkapa maltoa,kreatiinia ja glutaminiia. Kreatiinia voi sitten ottaa muina päivinä sen ylimääräisen prodedrinkin kanssa. Illalla sitten ennen nukkumaan menoa magnesium-tabletti huuleen ja kseiinia-proteiini drinkki.

Ehdotan siis että kauppalistasi on (mielestäni)tärkeys järjestyksessä tälläinen:

1.heraproteiini-konsentraattia päivä/aamu-prodeksi(ja jos haluat hifistellä niin plautusjuomaksi hera-isolaattia)

2.kaseiinia yö-prodeksi

3.kalaöljykapseleita

4.B-monivitaminia

5.C-vitamiinia

6.kreatiinia (päivittäiseen käyttöön)

7.Magnesium valmiste

8.glutamiinia (palautumisjuomaan)

Näistä jos jotain pitäisi tiputtaa pois niin tässä turhuus järjestyksessä (huom! mikään näistä ei ole turhaa) glutamiini,magnesium,kreatii.

• tosikarhu

tuli paljon virheitä! toivottavasti saat selvää...

• Jussi
        tosikarhu kirjoitti:

tuli paljon virheitä! toivottavasti saat selvää...

Joo eli muutama kaverini jotka ovet käyneet salilla pitkään ja ovat aika "karjumaisia" sanoivat, että voimaa saa jos teet noita "kakkosia". Sillein että se viimeinen veto menee just ja just.

Mutta kandeis sit varmaan lisätä noita jos haluaa kokoa lihakseen myös vähän, vai???

Kreatiinista (

• tosikarhu
        Jussi kirjoitti:

Joo eli muutama kaverini jotka ovet käyneet salilla pitkään ja ovat aika "karjumaisia" sanoivat, että voimaa saa jos teet noita "kakkosia". Sillein että se viimeinen veto menee just ja just.

Mutta kandeis sit varmaan lisätä noita jos haluaa kokoa lihakseen myös vähän, vai???

Kreatiinista (

kannattaa sitten tehdä sarjoja tyyliin 2-8 toistoa.

kreatiini ei kerää painoa vaan nestettä lihaksiin jos puhutaan kreatiinimonohydraatista joka on se parempi kreatiinivaihtoehto.

äkkiä se neste pumppi katoaa käytön loputtua eikä kreatiini todellakaan kasvata vatsaasi. suosittelen!

• tästä

Päivittäin tarvitset tietyn määrän proteiinia, yleisemmin määräksi lasketaan 2g/kg. Pyri ensisijaisesti syömään tuo "oikeasta" ruuasta, mutta jos ei onnistu niin paikkaa se lisäravinteesta saatavalla proteiinilla. Halvinta on hommata herakonsentraattia. Etusivulla onkin sopivasti vertailuja näistä. Itse suosin maustamatonta UFS Wheytä jota sekoitan maustetun Evolution Whey1:n kanssa. Noissa on samaa herakonsentraattia, mutta jälkimmäinen on vain maustettu. Itse laitan 3/4 maustamantonta ja 1/4 maustettua.

Treenin jälkeen tarvitse palkkarin joka aloittaa palautumisen. Tähän tarvitse maltoa ja heraa. Herana joko konsentraattia tai isolaattia. Jälkimmäinen parempaa, maksaa vähän enemmän, mutta jos meinaa panostaa kehitykseen niin kuukaudessa tämä parempi valinta. Tuo tulee alle kymmenen euroa vain kalliimaksi. Tuotakin vielä parempi ja valmispalkkari on Evolution Phase3. Tussa mukana maltoa ja isolaattia n. 1:1 JA lisäksi glutamiinia (tärkeä aminohappo) sekä kreatiinia. Tämä on maustettua.

Näiden lisäksi monipuolinen monivitamiini mineraalivalmiste. Yksi parhaimmista on Twinlabin Daily One, löytyy myös UFS -kaupasta.

• Jussi

Joo, mä vähän modifoin tota alkuperäistä ja kun tuo kaverinikin sanoi ettei kannata tehä haukkareilla noin lyhyitä sarjoja koska se ei kehitä lihasta niin hyvin kuin vaikkapa joku 10*26kg.

Lisäilin vähän noita toistojen määriä, jotta lihaksisto kasvaisikin hieman.
        Kreatiinia ajattelin käydä myös kysymässä kaupasta. Mutta vielä kun saisi tietää, minkälaista palautusjuomaa ostais joka ei nosta painoa vaan palauttaa hyvin???!!!

Tässä on parempi, vai?

1. Penkkipunnerus 4 sarjaa, 3-6 toistoa
        2. Hart.takaa/ed.punnerus, tanko 4 sarjaa, 4-6 toistoa
        3. Ojentajat, ylätalja, tuettuna 5 sarjaa, 4-5 toistoa
        4. Vatsa ja selkä

2. PÄIVÄ Selkä ja hauis

1. Alatalja 4 sarjaa, 4-6 toistoa
        2. Ylätalja 4 sarjaa, 3-5 toistoa
        3. Hauis, W-tanko, vastaotteella 4 sarjaa, 7-10 toistoa
        (4. Hauis, käsipainoin 2 sarjaa, 3-6 toistoa)
        5. vatsa ja selkä

3. PÄIVÄ Jalat

1. Jalkaprässi 4 sarjaa, 4-6 toistoa
        2. Polven ojennus laitteessa istuen 4 sarjaa, 3-6 toistoa
        4.Pakarat (!?)
        5.Vatsa ja selkä

Verratkaa alkuperäiseen.

• Palauttajamies!
        Jussi kirjoitti:

Joo, mä vähän modifoin tota alkuperäistä ja kun tuo kaverinikin sanoi ettei kannata tehä haukkareilla noin lyhyitä sarjoja koska se ei kehitä lihasta niin hyvin kuin vaikkapa joku 10*26kg.

Kreatiinia ajattelin käydä myös kysymässä kaupasta. Mutta vielä kun saisi tietää, minkälaista palautusjuomaa ostais joka ei nosta painoa vaan palauttaa hyvin???!!!

Tässä on parempi, vai?

4. Vatsa ja selkä

2. PÄIVÄ Selkä ja hauis

5. vatsa ja selkä

3. PÄIVÄ Jalat

4.Pakarat (!?)
        5.Vatsa ja selkä

Verratkaa alkuperäiseen.

Nyt kun sulle on tullu hyviä ohjeita tuosta palautusjuoman tärkeydestä ja ohjelmasi kuitenkin pääasiassa tähtää ilmeisesti lisäämään voimaa, niin kysäseppä näiltä kaiken maailman tietäjiltä, että mikä se palautusjuoman pääasiallinen tarkoitus tässä.

Mä en ymmärrä, miksi sitä palkkaria pitäs vetää, kun treenaa voimaa. Voima tulee hermostokehityksen kanssa ja mitenhän se palkkari, hera-isolaatti/malto, kompensoi hermotuksen palautumista. Mun käsityksen mukaan se täyttää tyhjentyneet lihasvarastot hiilareilla ja aloittaa lihaskudoksen korjaamisen (kehonrakennus). Enkä mä tota hiilariakaan oikeen ymmärrä, jos treenaa lihaksen esim. kerran viikossa, niin luulisi siinä ajassa lihaksen täyttyvän yhden treenin menettämistä hiilareista, ellei aineenvaihdunta ole jonkun kromosomihäiriön takia täysin nolla.

IMO et tarvii muuta kun proteiinia ja kreatiinia, lisäks voit ottaa monivitamiinivalmisteen. Muu on rahan tuhlausta. Mut jos haluat ostaa maltoo ja vetää insut tappiin aina treenin päätteeks, ni jees, ei muuta ku way to go!

• tosikarhu
        Jussi kirjoitti:

Tässä on parempi, vai?

4. Vatsa ja selkä

2. PÄIVÄ Selkä ja hauis

5. vatsa ja selkä

3. PÄIVÄ Jalat

4.Pakarat (!?)
        5.Vatsa ja selkä

Verratkaa alkuperäiseen.

Mulla on sulle asiaa noista konsentraateista,isolaateista,vitamiineista,maltosta ym mut palaan siihen vähän myöhemmin.

nyt ohjelmasi näyttää hyvältä mielestäni.

• voimatreenissäkin
        Palauttajamies! kirjoitti:

Nyt kun sulle on tullu hyviä ohjeita tuosta palautusjuoman tärkeydestä ja ohjelmasi kuitenkin pääasiassa tähtää ilmeisesti lisäämään voimaa, niin kysäseppä näiltä kaiken maailman tietäjiltä, että mikä se palautusjuoman pääasiallinen tarkoitus tässä.

Mä en ymmärrä, miksi sitä palkkaria pitäs vetää, kun treenaa voimaa. Voima tulee hermostokehityksen kanssa ja mitenhän se palkkari, hera-isolaatti/malto, kompensoi hermotuksen palautumista. Mun käsityksen mukaan se täyttää tyhjentyneet lihasvarastot hiilareilla ja aloittaa lihaskudoksen korjaamisen (kehonrakennus). Enkä mä tota hiilariakaan oikeen ymmärrä, jos treenaa lihaksen esim. kerran viikossa, niin luulisi siinä ajassa lihaksen täyttyvän yhden treenin menettämistä hiilareista, ellei aineenvaihdunta ole jonkun kromosomihäiriön takia täysin nolla.

IMO et tarvii muuta kun proteiinia ja kreatiinia, lisäks voit ottaa monivitamiinivalmisteen. Muu on rahan tuhlausta. Mut jos haluat ostaa maltoo ja vetää insut tappiin aina treenin päätteeks, ni jees, ei muuta ku way to go!

Kyllä se lihaskin rasittuu hurjasti vaikka isoja romuja vähemmillä toistoilla otettaisiinkiin ;-)

Voimatreenissäkin on tärkeää palauttaa lihakset, vittumainen tilanne jos lihakset ei ole palautunut ja vielä lisäksi hermosti kovassa rasitustilassa!

Voimatreenailijat usein lisäksi hinkkaa salilla pidempään mitä bodipellet ja koko ajan myös lihakset on rasituksessa. Siitä tulee kova katabolia joka on syytä stopata juuri palkkarilla joka nostaa insut ja vähentää näin lihaspurkua!

• kaikki oleellinen jo on täällä
        tosikarhu kirjoitti:

Mulla on sulle asiaa noista konsentraateista,isolaateista,vitamiineista,maltosta ym mut palaan siihen vähän myöhemmin.

nyt ohjelmasi näyttää hyvältä mielestäni.

Ai sun pitää mennä vasta nyt opiskelemaan, keräämään materiaalia lisäravinteita vastaan oletan. VOi lollo. Mulla on kuule hei yli kymmenen vuoden KOKEMUSTA salitreeneistä ja lisäksi seuraan tiiviistä missän ravitsemuksessa mennään. Voin ihan tältä istumalta aina kertoa miten asiat ovat.

Joten voit olla ihan lisäämättä yhtikäs mitään niin säästät mut "vaivalta" ja sut nöyryytykseltä asiassa.

• Jussi
        kaikki oleellinen jo on täällä kirjoitti:

Ai sun pitää mennä vasta nyt opiskelemaan, keräämään materiaalia lisäravinteita vastaan oletan. VOi lollo. Mulla on kuule hei yli kymmenen vuoden KOKEMUSTA salitreeneistä ja lisäksi seuraan tiiviistä missän ravitsemuksessa mennään. Voin ihan tältä istumalta aina kertoa miten asiat ovat.

Joten voit olla ihan lisäämättä yhtikäs mitään niin säästät mut "vaivalta" ja sut nöyryytykseltä asiassa.

Hei kuulkaas nyt herrat. Elkäähän alkako riitelemään mokomasta asiasta.
        Sain paljonj hyviä neuvoja ja tulen muutamia noista noudattamaankin. Tosin rahatilanne ei anna myöten vielä enempää kuin että monivita valmisteita voisi nauttia ja huolehtia varsinkin b -vitamiinin saannista, koska en mielestäni tällä ruokavaliolla saa tarpeeksi.

eikös noita Kreatiini valmisteita ole aika useanlaisia. Mistä helkutista tietää sen itselleen sopivan. Koska ei viitsisi ostaa sikaa säkissä. Vai toimiiko kaikki ne samalla periaatteella?

• tosikarhu
        kaikki oleellinen jo on täällä kirjoitti:

Kylläpäs vitsikäs olet. Oli muuta tekemistö joten sanoin palaavani myöhemmin asiaa.

Mullakin on treeni/ravinto taustaa 8 vuoden ajalta joten aloittelija en ole minäkään. tietoa löytyy sillä olen ollut ahkera sen hakemisessa.

Näyttää vaan nyt siltä että horkka on sekottanu nuppis etkä muuta osaa kun haastaa riitaa ja jauhaa paskaa.

• tosikarhu
        Jussi kirjoitti:

Hei kuulkaas nyt herrat. Elkäähän alkako riitelemään mokomasta asiasta.
        Sain paljonj hyviä neuvoja ja tulen muutamia noista noudattamaankin. Tosin rahatilanne ei anna myöten vielä enempää kuin että monivita valmisteita voisi nauttia ja huolehtia varsinkin b -vitamiinin saannista, koska en mielestäni tällä ruokavaliolla saa tarpeeksi.

eikös noita Kreatiini valmisteita ole aika useanlaisia. Mistä helkutista tietää sen itselleen sopivan. Koska ei viitsisi ostaa sikaa säkissä. Vai toimiiko kaikki ne samalla periaatteella?

Eli toi kaveri kuvitteli mun tyrmäävän lisäravinteet, mutta ihan toisinpäin homma menee. Kaveri ei vaan vaivautunut lukemaan koko ketjua.

Asiaan: hera-konsentraatilla ja isolaatilla ei tavalliselle pulliaselle ole mitään muuta käytännön ero kuin inta (hintaero 10€) mutta jos haluat hifistellä ja rahaa on niin valitse isolaatti palautusjuomaan.

Maltoa sekaan. malto on parempi hiilarin lähde kuin sokerit mutta nostaa insuliinitasoja rankalla kädellä joten sekään ei oikein sovi muuhun kuin palkkariin jos terveellisyyttä ajatellaan.

malton voit korvata hyvn kylläkin vaikka banaanillakin.Myös vitargo voisi olla hyvä vaihtoehto ellei se olisi niin kallista.

kreatiinia sanotaan olevan monen laatuista- puhtaanpaa ja ei niin puhdasta. Valitse keskihintainen tai sitä korkeammin hinnoiteltu tuote jos puhtaus epäilyttää. creapure kreatiinia kehuvat kovasti. (esim www.ufs.fi)
        pidä huoli että ostamasi kreatiini on kreatiini-monohydraattia!

tutki muutenkin lisäravinteiden hintoja ennenkuin ostat sillä hintaerot ovat valtavia eri merkien kesken.

vitamiineista saat enemmän tietoa esim luontaisuotekaupoista. kalaöljyjä suosittelen erittäin lämpimästi.

• hyvä mies
        tosikarhu kirjoitti:

Eli toi kaveri kuvitteli mun tyrmäävän lisäravinteet, mutta ihan toisinpäin homma menee. Kaveri ei vaan vaivautunut lukemaan koko ketjua.

Asiaan: hera-konsentraatilla ja isolaatilla ei tavalliselle pulliaselle ole mitään muuta käytännön ero kuin inta (hintaero 10€) mutta jos haluat hifistellä ja rahaa on niin valitse isolaatti palautusjuomaan.

Maltoa sekaan. malto on parempi hiilarin lähde kuin sokerit mutta nostaa insuliinitasoja rankalla kädellä joten sekään ei oikein sovi muuhun kuin palkkariin jos terveellisyyttä ajatellaan.

malton voit korvata hyvn kylläkin vaikka banaanillakin.Myös vitargo voisi olla hyvä vaihtoehto ellei se olisi niin kallista.

kreatiinia sanotaan olevan monen laatuista- puhtaanpaa ja ei niin puhdasta. Valitse keskihintainen tai sitä korkeammin hinnoiteltu tuote jos puhtaus epäilyttää. creapure kreatiinia kehuvat kovasti. (esim www.ufs.fi)
        pidä huoli että ostamasi kreatiini on kreatiini-monohydraattia!

tutki muutenkin lisäravinteiden hintoja ennenkuin ostat sillä hintaerot ovat valtavia eri merkien kesken.

vitamiineista saat enemmän tietoa esim luontaisuotekaupoista. kalaöljyjä suosittelen erittäin lämpimästi.

Miten oot JOKA IKISESSÄ tredissä mainostamassa ufs-kauppaa ja tuotteita. Jauhat samaa levyä niin että niskakarvat nousee pystyyn.
        Tällä hetkellä se olis viimeinen vaihtoehto vain siks että rupee tökkiin jo toi nimikin kun sitä täällä puffataan aamusta iltaan.
        Uskomatonta tää alkaa oleen jo sitä luokkaa markkinointia ettei tiedä itkee vai nauraa.

Ja sulle Jussi vai kuka kaveri oletkin niin OTA ITSE selvää asioista ja merkeistä!

• gnsgnög
        tosikarhu kirjoitti:

Kylläpäs vitsikäs olet. Oli muuta tekemistö joten sanoin palaavani myöhemmin asiaa.

Mullakin on treeni/ravinto taustaa 8 vuoden ajalta joten aloittelija en ole minäkään. tietoa löytyy sillä olen ollut ahkera sen hakemisessa.

Näyttää vaan nyt siltä että horkka on sekottanu nuppis etkä muuta osaa kun haastaa riitaa ja jauhaa paskaa.

Olet selvästi täysin aloittelija salihommissa.
        Kerro salillasi mitä haluat, niin sinut opastetaan turvallisesti alkuun.
        Näyttää siltä, että omin neuvoin rikot itsesi ensimmäisessä treenissä.
        Paljon tärkeämpää tässä vaiheessa, kuin mitkään lisäravinteet, on oppia tekemään asiat oikein.

Jos et ole totuttanut kroppaasi salihommiin, et voi alkaa heti kiskomaan maksimeita.

Esim. polven ojennus koneessa isoilla painoilla paukauttaa eturistisiteesi poikki.
        Sitten kuljet puoli vuotta kepeillä.
        Tätä liikettä ei pidä missään tapauksessa käyttää maksimitreenissä.

Muita äärimmäisen riskaabeleja liikkeitä ovat esim. punnerrus niskan takaa tai ylätaljan veto taakse.
        Kiertäjäkalvosimen revettyä et sitten vuoteen yläkropallasi paljon mitään teekään.

Kysy apua saliltasi.
        Ne ovat siellä sinua varten!

• tosikarhu
        hyvä mies kirjoitti:

Miten oot JOKA IKISESSÄ tredissä mainostamassa ufs-kauppaa ja tuotteita. Jauhat samaa levyä niin että niskakarvat nousee pystyyn.
        Tällä hetkellä se olis viimeinen vaihtoehto vain siks että rupee tökkiin jo toi nimikin kun sitä täällä puffataan aamusta iltaan.
        Uskomatonta tää alkaa oleen jo sitä luokkaa markkinointia ettei tiedä itkee vai nauraa.

Ja sulle Jussi vai kuka kaveri oletkin niin OTA ITSE selvää asioista ja merkeistä!

"mainosta" ufs tuotteita vaan koska ovat halpoja! en muusta syystä! on niitä toki muitakin halpoja putiikkeja! tasapuolisuuden vuoksi tuossa yks:http://www.go4fit.com/

En ole suo,kuokka enkä jussi.

• tosikarhu
        tosikarhu kirjoitti:

"mainosta" ufs tuotteita vaan koska ovat halpoja! en muusta syystä! on niitä toki muitakin halpoja putiikkeja! tasapuolisuuden vuoksi tuossa yks:http://www.go4fit.com/

En ole suo,kuokka enkä jussi.

http://www.go4fit.com/

• tosikarhu
        gnsgnög kirjoitti:

Paljon tärkeämpää tässä vaiheessa, kuin mitkään lisäravinteet, on oppia tekemään asiat oikein.

Jos et ole totuttanut kroppaasi salihommiin, et voi alkaa heti kiskomaan maksimeita.

Esim. polven ojennus koneessa isoilla painoilla paukauttaa eturistisiteesi poikki.

Muita äärimmäisen riskaabeleja liikkeitä ovat esim. punnerrus niskan takaa tai ylätaljan veto taakse.
        Kiertäjäkalvosimen revettyä et sitten vuoteen yläkropallasi paljon mitään teekään.

Kysy apua saliltasi.

Nyt hymyilyttää! Työskentelen itse salilla!
        Ainut ketä tässä apua tarvitsee olet sinä pika kulta! en ole jussi kuka helvetti sitten edes lienee.

• Jussi
        gnsgnög kirjoitti:

Kysy apua saliltasi.

Keltanokka varmasti teihin verrattuna, sitä en kiellä.
        4-vuotta olen säännöllisesti käynyt salilla ja tehnyt pyramidi harjoituksesta aina pitkiin sarjoihin kevyillä painoilla tyyppisiä treenejä, aina riippuen missä elämän tilanteessa olen ollut. Juoksin muutama vuosi sitten maratonin, silloin temmoin kevyillä painoilla. Salilaitteet on tuttuja ja niin myös liikeradat. Niveliä osaan varoa ja etten liikaa kierrä tai ojentele.

Mutta kysyinkin niistä lisäravinteista ja palautuksista. Niitä en ole kuuna käyttänyt saati juuri tiedä mitään niistä kun eivät ole koskaan tippaakaan kiinnostanut. "Palautukset" olen aina tehnyt banaanilla ja muilla hiilarijutuilla ja nyt mietin jospa sittenkin kokeilisin niit juttuja. Siksi kysyin täältä teiltä nettirotilta jotka päivystää 24/7 tämmöisillä keskustelupalstoilla, jotta pääsisin itse mahdollisimman vähällä, ettei tarvitse alkaa kauppoja kiertelemmöö.. =)

• Jussi kirjoitti:

4-vuotta olen säännöllisesti käynyt salilla ja tehnyt pyramidi harjoituksesta aina pitkiin sarjoihin kevyillä painoilla tyyppisiä treenejä, aina riippuen missä elämän tilanteessa olen ollut. Juoksin muutama vuosi sitten maratonin, silloin temmoin kevyillä painoilla. Salilaitteet on tuttuja ja niin myös liikeradat. Niveliä osaan varoa ja etten liikaa kierrä tai ojentele.

Mutta kysyinkin niistä lisäravinteista ja palautuksista. Niitä en ole kuuna käyttänyt saati juuri tiedä mitään niistä kun eivät ole koskaan tippaakaan kiinnostanut. "Palautukset" olen aina tehnyt banaanilla ja muilla hiilarijutuilla ja nyt mietin jospa sittenkin kokeilisin niit juttuja. Siksi kysyin täältä teiltä nettirotilta jotka päivystää 24/7 tämmöisillä keskustelupalstoilla, jotta pääsisin itse mahdollisimman vähällä, ettei tarvitse alkaa kauppoja kiertelemmöö.. =)

Laitoinkin tuolla aikaisemmin jotain alottelijan ohjeita. Ajattelin laittaa tässä tämmöisen oman suunnitelman jonka ajattelin toteuttaa kun saan rahoituksen kuntoon. En aio tätä kenellekkään suositella joten ei tarvitse ruveta vi...ilemaan. Itse meinasin koittaa. Noi on treeni päivän ravinnot. Aalulla töihin klo 7 salille klo 16

Ravintoohjelma.

Klo 6:00    1dl heraproteiinia ( FAST whey 3 ) / 5dl vettä
              1tl pellavaöljyä
              CLA ( Leader CLA ) 1 kapseli
              C4 ( Leader ) 2 tablettia
              vitamiini ( Twinlab dailyone ) 1 kapseli

Klo 9:00   puuro / soijalesitiini / 1dl proteiinia ( FAST muscle )
              2 ruisleipää / margariini / kinkku / juusto / valkosipulia ( 1 kynsi )
              2 Munaa
              Vihreä tee

klo 11:00    100g kalaa/kanaa 100g riisiä 100g vihanneksia
              1/2 purkki raejuustoa
              1 Muna

klo 14:00   2 ruisleipää / margariini / kinkku / juusto / valkosipulia ( 1 kynsi )
              1 muna
              1/2 purkki raejuustoa
              1 dl ( FAST Whey3 ) / 10 g kreatiini / 10 g glutamiini / 5dl vettä
              Arginiini / ornitiini ( Leader GH ) 4 tablettia
              Vihreä tee
              Kalaöljy 2 kapselia ( Leader fish oil )

klo 15:30   1dl Aminohapot ( Evolution phase1 )
              CLA 1 kapseli
              C4 2 tablettia   
              Stak2 1 kapseli

klo 17:30   Palautusjuoma 2 dl ( 1dl FAST reco 2 / 1dl whey3 ) / 10g kreatiini / 10 g glutamiini / 5 dl vettä
              Vitamiineja ( Leader Vita 3000 ) 1 annos

Klo 18:00    100g kalaa/kanaa 100g riisiä 100g vihanneksia
              1dl ( FAST whey 3 ) / 5dl vettä
              1/2 purkki raejuustoa
              1 Muna
              Vihreä tee

klo 21:00   2dl yö proteiinia ( FAST Promix )
              1tl Pellavaöljyä
              2 ruisleipää / margariini / kinkku / juusto
              ZMA ( Optium nutrion )
              Arginiini / ornitiini ( Leader GH ) 2 tablettia

• muutoksia
        Voimakas kirjoitti:

Laitoinkin tuolla aikaisemmin jotain alottelijan ohjeita. Ajattelin laittaa tässä tämmöisen oman suunnitelman jonka ajattelin toteuttaa kun saan rahoituksen kuntoon. En aio tätä kenellekkään suositella joten ei tarvitse ruveta vi...ilemaan. Itse meinasin koittaa. Noi on treeni päivän ravinnot. Aalulla töihin klo 7 salille klo 16

Ravintoohjelma.

Klo 6:00    1dl heraproteiinia ( FAST whey 3 ) / 5dl vettä
              1tl pellavaöljyä
              C4 ( Leader ) 2 tablettia
              vitamiini ( Twinlab dailyone ) 1 kapseli

Klo 9:00   puuro / soijalesitiini / 1dl proteiinia ( FAST muscle )
              2 ruisleipää / margariini / kinkku / juusto / valkosipulia ( 1 kynsi )
              2 Munaa
              Vihreä tee

klo 11:00    100g kalaa/kanaa 100g riisiä 100g vihanneksia
              1/2 purkki raejuustoa
              1 Muna

klo 14:00   2 ruisleipää / margariini / kinkku / juusto / valkosipulia ( 1 kynsi )
              1 muna
              1/2 purkki raejuustoa
              1 dl ( FAST Whey3 ) / 10 g kreatiini / 10 g glutamiini / 5dl vettä
              Arginiini / ornitiini ( Leader GH ) 4 tablettia
              Vihreä tee
              Kalaöljy 2 kapselia ( Leader fish oil )

klo 15:30   1dl Aminohapot ( Evolution phase1 )
              CLA 1 kapseli
              C4 2 tablettia   
              Stak2 1 kapseli

klo 17:30   Palautusjuoma 2 dl ( 1dl FAST reco 2 / 1dl whey3 ) / 10g kreatiini / 10 g glutamiini / 5 dl vettä
              Vitamiineja ( Leader Vita 3000 ) 1 annos

Klo 18:00    100g kalaa/kanaa 100g riisiä 100g vihanneksia
              1dl ( FAST whey 3 ) / 5dl vettä
              1/2 purkki raejuustoa
              1 Muna
              Vihreä tee

klo 21:00   2dl yö proteiinia ( FAST Promix )
              1tl Pellavaöljyä
              2 ruisleipää / margariini / kinkku / juusto
              ZMA ( Optium nutrion )
              Arginiini / ornitiini ( Leader GH ) 2 tablettia

Tuo FAST Whey3 taitaa suurimmaksi osaksi olla herakonsentraattia ;-) Ei varmaan kannatta maksaa edes maustetusta herakonsentraatista 25€/kg. Osta vaikka saman merkin Hera80:ntä tai jos haluat vähemmillä rasvoilla niin Evolution Whey1.

FAST Muscle , sisältää hiilaria puoliksi. Jos sulla on mahdollisuus syödä kiinteää ruokaa samalla niin lisää jotain hiilaripitoista tuon Muscle :n hiilarien tilalle. Näin voit ottaa pelkän herajuoman. Esim pari pientä banaania tai yksi iso sisältää helposti 30g hiilaria.

Palkkarin voisit koostaa toimivammallakin tavalla. Lisäät RECOon proteiinia koska siinä on heikko prot-hiil.suhde. RECOn proteiini tulee isolaatista ja pienestä määrästä hydrolysoitua. Tuo hydrolysoidun merkitys on aika olematon koska juomassa on niin paljon muutakin. Isolaatin käyttäminen hyvä asia, mutta onko FAST kertonyt tarkemmin vieläkään sen fraktiojakaumasta. Lisäksi isolaatin vähärasvaisuus ja -laktoosittomuus vähän heikkenee kun Whey3 kuitenkin sisältää rasvaa ja laktoosia. Kerroinko jo että Whey3:n proteiini tulee suurimmaksi osaksi herakonsentraatista, tämä laatu sisältää aina rasvaa ja laktoosia. Kreatiinia 10g? Aivan turhaan! 5g riittää annokseen. Samoin lisäglutamiinin osuudeksi 5g.

FAST Promixi ei mielestäni ole kovin hyvä yöproteiiniksi. Yöproteiini idea on olla kunnolla hidasvaukutteinen, parhaimmat laadut tähän tehtävään ovat joko maitoproteiini tai kaseiini. PROMIX sisältää eniten isolaattia. En ymmärrä tällaisen koostumuksen ideaa?! Myös herakonsentraattia löytyy. Ota maitoproteiinia/kaseiinia pienellä määrää maustettua heraa ;-) PROMIX maksaa 35€/kg. Maitoproteiinia ja kaseiinia saa alle 20€/kg kuten myöskin maustettua herakonsentraattia.

Vaihtamalla/muuttamalla noita asioita joita toin esille säästät paitsi rahaa niin saat paremman toimivuuden.

• ehdotelmani
        muutoksia kirjoitti:

Tuo FAST Whey3 taitaa suurimmaksi osaksi olla herakonsentraattia ;-) Ei varmaan kannatta maksaa edes maustetusta herakonsentraatista 25€/kg. Osta vaikka saman merkin Hera80:ntä tai jos haluat vähemmillä rasvoilla niin Evolution Whey1.

FAST Muscle , sisältää hiilaria puoliksi. Jos sulla on mahdollisuus syödä kiinteää ruokaa samalla niin lisää jotain hiilaripitoista tuon Muscle :n hiilarien tilalle. Näin voit ottaa pelkän herajuoman. Esim pari pientä banaania tai yksi iso sisältää helposti 30g hiilaria.

Palkkarin voisit koostaa toimivammallakin tavalla. Lisäät RECOon proteiinia koska siinä on heikko prot-hiil.suhde. RECOn proteiini tulee isolaatista ja pienestä määrästä hydrolysoitua. Tuo hydrolysoidun merkitys on aika olematon koska juomassa on niin paljon muutakin. Isolaatin käyttäminen hyvä asia, mutta onko FAST kertonyt tarkemmin vieläkään sen fraktiojakaumasta. Lisäksi isolaatin vähärasvaisuus ja -laktoosittomuus vähän heikkenee kun Whey3 kuitenkin sisältää rasvaa ja laktoosia. Kerroinko jo että Whey3:n proteiini tulee suurimmaksi osaksi herakonsentraatista, tämä laatu sisältää aina rasvaa ja laktoosia. Kreatiinia 10g? Aivan turhaan! 5g riittää annokseen. Samoin lisäglutamiinin osuudeksi 5g.

FAST Promixi ei mielestäni ole kovin hyvä yöproteiiniksi. Yöproteiini idea on olla kunnolla hidasvaukutteinen, parhaimmat laadut tähän tehtävään ovat joko maitoproteiini tai kaseiini. PROMIX sisältää eniten isolaattia. En ymmärrä tällaisen koostumuksen ideaa?! Myös herakonsentraattia löytyy. Ota maitoproteiinia/kaseiinia pienellä määrää maustettua heraa ;-) PROMIX maksaa 35€/kg. Maitoproteiinia ja kaseiinia saa alle 20€/kg kuten myöskin maustettua herakonsentraattia.

Vaihtamalla/muuttamalla noita asioita joita toin esille säästät paitsi rahaa niin saat paremman toimivuuden.

Jos haluat palkkarissa olevan laadukasta isolaattia ja maltoa 1:1:lla ja lisäksi lisättyä glutaa ja luonnollisesti kreaa niin tutustuppa Evolution Phase3 palkkariin ;-) Annoshinta varmasti edullisempi mitä tuon nykyisen hinta on ;-)

• muutoksia kirjoitti:

Juu pitää muokata tota listaa varmaan halvemmaksi. Noi vaan on suurimmaksi osaksi niitä aineita joita olen jonkin aikaa jo käyttänyt. Esim Whey 3:sta on mennyt tosi monta kiloa ja mitä siihen yö proteiiniin tulee niin eräs tuttuni sanoi että aktiivi aikanaan hän laittoi herätyskellon yöllä soimaan ja litra maitoa huiviin :)

• tosikarhu
        Voimakas kirjoitti:

Juu pitää muokata tota listaa varmaan halvemmaksi. Noi vaan on suurimmaksi osaksi niitä aineita joita olen jonkin aikaa jo käyttänyt. Esim Whey 3:sta on mennyt tosi monta kiloa ja mitä siihen yö proteiiniin tulee niin eräs tuttuni sanoi että aktiivi aikanaan hän laittoi herätyskellon yöllä soimaan ja litra maitoa huiviin :)

suosittelen whey3 tilalle: vaikka ufs whey:ta. alle 9€ 800g.

muscle tilalle: samaa heraa maltodekstriiniä 1:1(esim ufs malto alle 4€ pussi)

recon tilalle: hera-isolaattia ja maltoa, esim ufs ion92 alle 20€ 800g.

promixin tilalle: kaseiinia. vaikka ufs kaseiinia. alle 16€ 800g.

JA KENENKÄÄN ON TURHA JAUHAA MISTÄÄN MAINOSTAMISESTA! TUOTTEET OLIVAT EDULLISIA ESIMERKKEJÄ JA TOKI LÖYTYY MUISTAKIN TUOTEMERKEISTÄ YHTÄ HALVALLA JOTEN KANNATTAA VERTAILLA HINTOJA.

• hyvä tosikarhu
        tosikarhu kirjoitti:

JA KENENKÄÄN ON TURHA JAUHAA MISTÄÄN MAINOSTAMISESTA! TUOTTEET OLIVAT EDULLISIA ESIMERKKEJÄ JA TOKI LÖYTYY MUISTAKIN TUOTEMERKEISTÄ YHTÄ HALVALLA JOTEN KANNATTAA VERTAILLA HINTOJA.

anna sitten muiden tehdä omia vertailujaan?
        Mikä idea täs tuputtamisessa on? kai jokainen huolehtii omista rahoistaan..;-)

• klikklik
        tosikarhu kirjoitti:

Mikset koskaan kerro niistä muista merkeistä?
        vastaus tähän taitaa olla hieman epämääräinen epäilen...jos sitä saadaan ollenkaan?

• tosikarhu
        klikklik kirjoitti:

Mikset koskaan kerro niistä muista merkeistä?
        vastaus tähän taitaa olla hieman epämääräinen epäilen...jos sitä saadaan ollenkaan?

heh! hymyilyttää. siitä syystä että en ole vielä löytänyt vastaavaa netti kauppaa jossa saa tilattua nuo kaikki vastaavat tuotteet yhtä halvalla hinnalla ja ilman postimaksuja (yli 60€ ostokset).

tässä kuitenkin pari:

http://www.go4fit.com/

http://www.boosman.fi/catalog/

• tosikarhu
        hyvä tosikarhu kirjoitti:

anna sitten muiden tehdä omia vertailujaan?
        Mikä idea täs tuputtamisessa on? kai jokainen huolehtii omista rahoistaan..;-)

Mutta eikai sekään nyt täysin väärin ole jos antaa neuvoja ihmisille rahojen säästössä jne?

• täällä riehuu?
        tosikarhu kirjoitti:

Nyt hymyilyttää! Työskentelen itse salilla!
        Ainut ketä tässä apua tarvitsee olet sinä pika kulta! en ole jussi kuka helvetti sitten edes lienee.

Mihin ihmeeseen tuo edellinen viesti oikein liittyi?

• xfdb-ndädnm
        Jussi kirjoitti:

Olisit heti kertonut taustasi, niin olisi osannut suhtautua asiaan oikein.
        No parempi myöhään, kuin ei milloinkaan.
        Anyway, älä lähde riuhtomaan maksimeita polven ojennuksia koneessa:)
        Palautussörsseleistä saat täältä varmasti enemmän "infoa", kuin tarvitsetkaan...;)

• HARRIIII

toistot. Itsellä 3vko voimaa, isoilla painoilla 6-8 toistoa ja 1 pumppi viikko, monta toistoa pienemmillä painoilla.

• MaveTeam

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2457
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2352
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2112
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      82
      1681
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1118
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      979
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      864
    Aihe