Nutrilet "kuurista" kokemuksia

minä vaan

Kertokaahan ihmiset jotka olette kokeilleet nutrilet kuureja, että paljonko olette laihtuneet ja missä ajassa. Söittekö lisäksi kasviksia ja hedelmiä? Itse olen aloittanut muutama päivä sitten "kuurin" ja hyvin on mennyt tähän mennessä :D Olisi mukava kuulla muidenkin kokemuksia. :)

136

149958

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-Modailija

      vuotta sitten Modifastia 16 viikkoa (lääk.valvonnassa!), hyvin meni, paino tippui ja on pysynyt poissa. Kaiken kaikkiaan n. 25 kg.
      Nutrauksen aikana EI SAA syödä hedelmiä! Sallittuja vihannesksia sen sijaan saa,mutta marjat ja hedelmät ovat "pannassa"!

      • kotka

        miksei saa syödä hedelmiä nutrauksen aikana?


      • nutriletin aloittaja

        Mitkä vihannekset kuuluu sallittuihin?Ja minkä verran noita vihanneksia saa syödä? Ja mitä tarkoitat että kaiken kaikkiaan laihduit 25kg. Tarkoitatko että laihduit modifastin avulla 16 viikossa tuon ko. kilo määrän..?


      • Elviira

        Mites liikunnan kanssa?
        Jos tekee vaikka tunnin juoksulenkin, riittääkö nuo nutrikset? Ettei tule kauhee nälkä, kun energiaa on palanut juostessa.


      • samaa kysyyy
        Elviira kirjoitti:

        Mites liikunnan kanssa?
        Jos tekee vaikka tunnin juoksulenkin, riittääkö nuo nutrikset? Ettei tule kauhee nälkä, kun energiaa on palanut juostessa.

        """
        Minä tilasin http://www.laihduta-helposti.net/nutrilett/ tuolta juuri viikko sitten ja voin sanoa että hiukan tiukkaa tekee :D

        Mutta sitkeästi aion yrittää. Mukava kun voi lukea toisten kokemuksia että en ole yksin tämän kanssa.. painosta on päästävä.
        """

        Tosi tiukkaa tekee minullakin, etenkin kuten ed. kirjoittajakin sanoi, en oikein jaksa entiseen malliin liikkua. Miten kompensoitte tätä? Eihän pelkillä nutreilla jaksa riehua entiseen malliin!

        Paino todellakin tippuu mutta kun haluaisi urheillakkin tosissaan.


      • Anonyymi
        kotka kirjoitti:

        miksei saa syödä hedelmiä nutrauksen aikana?

        Hedelmissä on yllättävän paljon kaloreita. Vedät kilon jotain päärynöitä päivässä (ei tarvita kuin 3 - 4 isoa kappaletta), niin siinä on jo dieetti pilalla. Tai oma asiahan se on mitä syö, mutta jos laihtuakin olisi tarkoitus...


      • Anonyymi
        samaa kysyyy kirjoitti:

        """
        Minä tilasin http://www.laihduta-helposti.net/nutrilett/ tuolta juuri viikko sitten ja voin sanoa että hiukan tiukkaa tekee :D

        Mutta sitkeästi aion yrittää. Mukava kun voi lukea toisten kokemuksia että en ole yksin tämän kanssa.. painosta on päästävä.
        """

        Tosi tiukkaa tekee minullakin, etenkin kuten ed. kirjoittajakin sanoi, en oikein jaksa entiseen malliin liikkua. Miten kompensoitte tätä? Eihän pelkillä nutreilla jaksa riehua entiseen malliin!

        Paino todellakin tippuu mutta kun haluaisi urheillakkin tosissaan.

        Ei ehkä liity täysin aiheeseen, mutta unohtakaa nutriletit!!

        Laihdutus on helppoa:
        -Tyhjät hiilarit kuten riisi, pasta ja peruna pois lautaselta.
        reilusti salaattia, ja kanaa. Lisänä vähän porkkanaa ja papuja

        Protskua tarvii 1,5g/ per painokilo tai kuihdutatte vaan lihaksia - lähtee siinä painoa, mutta haluatte menettää läskiä ettekä lihaksia.

        Ei liikaa juoksua, mieluummin punttitreeniä. Punttitreeni stimuloi lihaksia ja viestittää laihduttajan elimistölle ettei lihaksista kannata luopua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ehkä liity täysin aiheeseen, mutta unohtakaa nutriletit!!

        Laihdutus on helppoa:
        -Tyhjät hiilarit kuten riisi, pasta ja peruna pois lautaselta.
        reilusti salaattia, ja kanaa. Lisänä vähän porkkanaa ja papuja

        Protskua tarvii 1,5g/ per painokilo tai kuihdutatte vaan lihaksia - lähtee siinä painoa, mutta haluatte menettää läskiä ettekä lihaksia.

        Ei liikaa juoksua, mieluummin punttitreeniä. Punttitreeni stimuloi lihaksia ja viestittää laihduttajan elimistölle ettei lihaksista kannata luopua

        Miten tätä samaa paskaa jaksetaan täällä jauhaa.Hiilihydraatit pois EI PIDÄ PAIKKANSA

        Syö vain vähemmän ja liiku enemmän niin laihdut.Ravinto saa sisältää reilusti hiilihydraatteja.Paljon juoksua,pyöräilyä,eikä proteenia tarvitse syödä niin paljon 80g proteenia päivässä riittää hyvin pitämään yllä lihasmassaa.


    • Tuulikki

      Miten nutraajat kestätte fyysisesti ja henkisesti? Eli nälkää, heikotusta, päänsärkyä, pahantuulisuutta.... Kokeilin kerran ja jouduin lopettamaan juuri noiden kokemieni "oireitten" takia muutaman päivän jälkeen. Harkitsen taas muutaman päivän vatsalaukun pienennystä helpottamaan kevyttä ruokavaliota tai ainakin pienempiä annoksia.

      • yksi nutraaja

        Minä olen ainakin ihan hyvin kestäny niin henkisesti kuin fyysisestikki. Nälkä ei oo pahemmin ollu,kun syön aika vähän normaalistikin.Mutta olen syönyt muutaman napostelu porkkanan aina kun olen juonut "pirtelön". Se auttaa siihen pureskelu tarpeeseen.


      • nutraaja

        moikka(= kuvaamasi oireet kestävät muutaman päivän kuurin aloittamisesta.itse aloitin tänään kuurin!!!toivottavasti onnistuu,painoa kun on kertynyt ihan omiks tarpeiks(=


      • ani-85--

      • Anonyymi

        Miten kestätte? Ei se vaadi kuin itsekuria. Jos ei ole valmis poistumaan mukavuus alueelta, niin ei koskaan kehity, tai tässä tapauksessa laihdu.


    • leijonana

      Aikanaan ravitsemusterapeutin valvonnassa 12 viikon nutraus . Paino tippui 29 kg . Kaikki tuli takaisin melko nopeasti kuurin loputtua . Vihanneksia saa syödä . Minä söin tomaattia , kurkkua , salaattia , kiinankaalia , paprikaa , kukkakaalia , parsa-ja keräkaalia , sieniä , sipulia ym. Hedelmiä ei voi syödä koska niissä on paljon hiilihydraattia eikä silloin saavuta ketoosi-eli paastotilaa . Silloin ei näläntunne häviä . Heti kun elimistö on ketoositilassa nälkä häviää ja nutrausta voi jatkaa vaikka kuinka kauan . Olo on kevyt ja energinen koska diettivalmisteissa on kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet .

      • kotka

        sinulle vielä leijonana.onko siis noin et hedelmiä ei syödä vaik siinä paketis lukee et hedelmiä tai ja vihanneksii?hyvin on muuten menny ei pään särkyy eikä hirveetä nälkääkään


      • paastotila

        "Ketoosi on aineenvaihdunnan tila, jossa rasvasta muodostettujen ketoaineiden pitoisuus veressä on koholla. Tämä on seurausta ravinnon alhaisesta hiilihydraattien määrästä, mikä voi johtua paastosta, ravinnon puutteesta tai vähähiilihydraattisen ruokavalion noudattamisesta."
        Lisää asiasta täältä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Ketoosi_(tila)


      • leijonana
        kotka kirjoitti:

        sinulle vielä leijonana.onko siis noin et hedelmiä ei syödä vaik siinä paketis lukee et hedelmiä tai ja vihanneksii?hyvin on muuten menny ei pään särkyy eikä hirveetä nälkääkään

        Olin siis ryhmässä jota veti ravitsemusterapeutti . Hän neuvoi että ei ollenkaan hedelmiä ja saimme listan sallituista vihanneksista . Hän kehotti meitä käyttämään vihanneksia että saisimme jotain pureskeltavaa . Xylitolipurkkaa suositeltiin myös . Miehet saivat lisäksi syödä vähän lihaa proteiinitarpeen tyydyttämiseksi . Keinotekoisesti makeutettuja juomia saimme luvan käyttää . Ravitsemusterapeutti sanoi että ketoositila on sama kuin paastotila . Jos syö pienenkään määrän hiilareita voi tämä tila purkautua ja seurauksena on kammottava näläntunne .


      • hippula

        Mietin tässä, että käytittekö tuona 12 vkon aikana Nutriletin jauhepusseja? 5 päivässä? Vai saiko myös patukoita käyttää?


      • kotka
        hippula kirjoitti:

        Mietin tässä, että käytittekö tuona 12 vkon aikana Nutriletin jauhepusseja? 5 päivässä? Vai saiko myös patukoita käyttää?

        samaa mietin minäkin et voiko sillon syödä patukoitakin jotta saa sen ketoositilan vai syödäänkö pelkkiä pusseja.mitkä vihannekset oli kiellettyjä?tämähän on kiinnostavaa,aivan uutta minulle


      • ppaksu
        hippula kirjoitti:

        Mietin tässä, että käytittekö tuona 12 vkon aikana Nutriletin jauhepusseja? 5 päivässä? Vai saiko myös patukoita käyttää?

        jos painaa 100kg ja on 163 pitkä...


      • tietenkin
        ppaksu kirjoitti:

        jos painaa 100kg ja on 163 pitkä...

        Toki voit syödä enemmän, mutta mitä hyötyä siitä olisi ?

        Tosiaan, ei ne pussit mitään myrkkyä ole eikä ne ole mitenkään täsmällisesti laskettu minkään suhteen vaan arvioiden eri (hiven)ravintoaineiden tarve.

        Kuitenkin suosittelen pysymään siinä viidessä, jos se ei tunnu aivan mahdottomalta. Jos nälkääsi lievität yhdellä ylimääräisellä pussilla, niin siinä menet auttamatta pieleen: ketoosin pitää pitää nälkä kurissa eikä pussien.


      • ähky 49
        ppaksu kirjoitti:

        jos painaa 100kg ja on 163 pitkä...

        miksi syödä viisi pussia kun voi syödä kolme pussia. Olen ollut itse nyt yli kaksi viikkoa kolmella pussilla, ei ole ollut nälkä kun muistaa juoda vettä tai vichyä ja
        ottaa omega3:a.Käyn kaksi kertaa ohjatulla kuntosalilla, vesivyöjuoksua väh. kolme kertaa/vk ja sauvakävelyä 2 krt/vk. Hyvin olen jaksanut liikkua eikä ole ollut
        mielihaluja eikä nälkää, motivaatio on korkealla, painoa tippunut yli 7 kg. Mutta nämä pussikuurit edellyttävät että et tunge sinne suuhun MITÄÄN MUUTA koska silloin et saa siitä sitä hyötyä mitä pitäisi ( tulee nälkä ja ahmiminen).


      • Anonyymi
        ähky 49 kirjoitti:

        miksi syödä viisi pussia kun voi syödä kolme pussia. Olen ollut itse nyt yli kaksi viikkoa kolmella pussilla, ei ole ollut nälkä kun muistaa juoda vettä tai vichyä ja
        ottaa omega3:a.Käyn kaksi kertaa ohjatulla kuntosalilla, vesivyöjuoksua väh. kolme kertaa/vk ja sauvakävelyä 2 krt/vk. Hyvin olen jaksanut liikkua eikä ole ollut
        mielihaluja eikä nälkää, motivaatio on korkealla, painoa tippunut yli 7 kg. Mutta nämä pussikuurit edellyttävät että et tunge sinne suuhun MITÄÄN MUUTA koska silloin et saa siitä sitä hyötyä mitä pitäisi ( tulee nälkä ja ahmiminen).

        Siksi ei saa syödä vain kolme pussia, että silloin ei saa tarpeeksi niitä ravinteita, mitä kroppa tarvitsee. Vitamiineja, hivenaineita, proteiinia, välttämättömiä rasvahappoja. Etenkin proteiinista tulee pula.

        Kysymys ei siis ole siitä, mikä riittää pitämään näläntunteen poissa, vaan siitä, että ruokavalio ei saa olla ravinneköyhä.


    • kuriin

      Jos alkaa tuollaisella asenteella käyttää jotain VLCd-tuotetta, se on rahan tuhlausta.

      Kannattaa päättää heti alusta alkaen, että pelkät nutrit riittää. Sillä ne todella riittävät.

    • kotka

      tuo pitää kyllä paikkansa et energisyyttä riittää,olo tuntuu niinku ois jonkun ruiskeen saanu

      • Tuulikki

        Mitäs olette mieltä, jos ottaakin pussien lisäksi vähän lisää proteiinia nutratessa (esim hieman lihaa tai raejuustoa keittoon tai pala kinkkua välipalaksi)? Hiilihydraattien lisäys voi vaarantaa ketoosin, mutta tekeekö lisä-proteiini hallaa "kuurille". Eikös ketoosin pitäisi pysyä ainakin? Miten lienee, pyritäänkö nutratessa juuri paastoon, vai ketoosiin? Eli mikähän on paastoamisen kalori-raja?


      • leijonana
        Tuulikki kirjoitti:

        Mitäs olette mieltä, jos ottaakin pussien lisäksi vähän lisää proteiinia nutratessa (esim hieman lihaa tai raejuustoa keittoon tai pala kinkkua välipalaksi)? Hiilihydraattien lisäys voi vaarantaa ketoosin, mutta tekeekö lisä-proteiini hallaa "kuurille". Eikös ketoosin pitäisi pysyä ainakin? Miten lienee, pyritäänkö nutratessa juuri paastoon, vai ketoosiin? Eli mikähän on paastoamisen kalori-raja?

        Lihan käyttöä suositeltiin ainakin miehille . Sehän ei ketoosiin vaikuta . Itse käytin DiettaMini-keittoja ja lisäksi Nutrilet patukoita jotka olivat käteviä eväänä töissä ja kahvileipänä . Tein " oikeita ruokia " käyttäen kasviksia ja keittojauheita . Täytettyjä herkkusieniä uunissa , täytteenä kanakeittojauheesta , sipulista ja sienien kannoista tehtyä muhennosta . Kaalikääryleitä sienimuhennostäytteellä , keitettyä kukkakaalia keittojauheesta tehdyllä soosilla ym...Vapaita kasviksia oli pitkä lista mutta en kaikkia enää muista...ainakin nämä kaalit ja salaattivihannekset, tomaatti , paprika , kurkku , kesäkurpitsa , muistaakseni myös porkkana , lanttu ja punajuuri....


      • plää
        Tuulikki kirjoitti:

        Mitäs olette mieltä, jos ottaakin pussien lisäksi vähän lisää proteiinia nutratessa (esim hieman lihaa tai raejuustoa keittoon tai pala kinkkua välipalaksi)? Hiilihydraattien lisäys voi vaarantaa ketoosin, mutta tekeekö lisä-proteiini hallaa "kuurille". Eikös ketoosin pitäisi pysyä ainakin? Miten lienee, pyritäänkö nutratessa juuri paastoon, vai ketoosiin? Eli mikähän on paastoamisen kalori-raja?

        Se raja on 800 kcal. Itse nutrasin ravintoterapeutin valvonnassa ja hän antoi ohjeen, että pussien lisäksi voi syödä vaikka leivän kunhan jää yhteiskalorimäärä alle 800:n.


      • kotka
        plää kirjoitti:

        Se raja on 800 kcal. Itse nutrasin ravintoterapeutin valvonnassa ja hän antoi ohjeen, että pussien lisäksi voi syödä vaikka leivän kunhan jää yhteiskalorimäärä alle 800:n.

        miksi pitää olla ravintoterapeutin tai lääkärin valvonnassa jos on hyvä olo?


      • ex-Modailija
        kotka kirjoitti:

        miksi pitää olla ravintoterapeutin tai lääkärin valvonnassa jos on hyvä olo?

        asia nutrata omin päin esim. pari viikkoa, kuin viikkokausia. Luehan ohjeita, se mainitaan jo sielläkin.


      • Nutrauksesta
        ex-Modailija kirjoitti:

        asia nutrata omin päin esim. pari viikkoa, kuin viikkokausia. Luehan ohjeita, se mainitaan jo sielläkin.

        Kiinnostaa myös tuo miksi pitää olla ammattilaisen valvonnassa, jos nutraa pidempään... Mitä asioita seurataan, ja mitkä on hälytysmerkkejä, että pitää lopettaa. Voiko se olla terveydelle vaarallista, jos muutaman viikon ihan itsekseen on kuurilla...


      • Jink
        Nutrauksesta kirjoitti:

        Kiinnostaa myös tuo miksi pitää olla ammattilaisen valvonnassa, jos nutraa pidempään... Mitä asioita seurataan, ja mitkä on hälytysmerkkejä, että pitää lopettaa. Voiko se olla terveydelle vaarallista, jos muutaman viikon ihan itsekseen on kuurilla...

        Pakettien ohjeissa ja tuotemerkkien sivuilla vastataan näihin kysymyksiin. Esim. seuraavalla sivulla löytyy tietoa ja mahdollisuus ottaa asiantuntijoihin yhteyttä:
        http://www.tohtori.fi/nutrilett/hjaelp_til_intensive.html

        Kaksi viikkoa voi vetää täyskuuria itsekseen, sen jälkeen suositellaan joko osittain aterioiden korvaamiseen laihdutusvalmistein tai jos haluaa jatkaa kaikkien aterioiden korvaamista niin projektin jatkamista ammattilaisen ohjauksessa. Ammattilainen osaa kertoa liian nopean painonpudotuksen terveysriskeistä (mm. siitä, että jojottaminen on epäterveellisempää kuin lievä ylipaino ja laidasta toiseen hyppäämisen rikistä eli siitä kuinka lihavuudesta ano- tai ortoreksikoksi oman muka erityisen loistavan ravintotietoutensa varassa päätyneistä) ja ohjata pudottamisen jälkeen kaikkein tärkeimpään eli pysyvään elämäntapamuutokseen ja tuloksen ylläpitämiseen. SE on se vaikein kohta. Ei painon pudottaminen.

        Tässä ketjussa on sotkettu tehokkaasti VLCD ja ketoosipohjaiset dieetit. Matalakalorisuus ja ketoosin vaikutus voidaan ydistää, mutta näin ei ole pakko tehdä. Siksi paketin ohjeissa puhutaan hedelmistä, kun taas atkins/paleo/muut ketoosipohjaiset dieetit kieltävät ne. Olisi tosin loogista, että ketsoosilla laihduttajat välttäisivät mm. porkkanaa?

        Nämä 20 kiloa kolmessa ja neljässä kuukaudessa pudottaneet ovat olleet ilmeisesti merkittävän ylipainoisia, mutta olisi kiinnostavaa kuulla mikä BMI teillä laihdutusrupeaman lopussa oli? Ts. päädyittekö ali-, normaali- vai lievään ylipainoon?


      • kuntoon kesäksi
        Jink kirjoitti:

        Pakettien ohjeissa ja tuotemerkkien sivuilla vastataan näihin kysymyksiin. Esim. seuraavalla sivulla löytyy tietoa ja mahdollisuus ottaa asiantuntijoihin yhteyttä:
        http://www.tohtori.fi/nutrilett/hjaelp_til_intensive.html

        Kaksi viikkoa voi vetää täyskuuria itsekseen, sen jälkeen suositellaan joko osittain aterioiden korvaamiseen laihdutusvalmistein tai jos haluaa jatkaa kaikkien aterioiden korvaamista niin projektin jatkamista ammattilaisen ohjauksessa. Ammattilainen osaa kertoa liian nopean painonpudotuksen terveysriskeistä (mm. siitä, että jojottaminen on epäterveellisempää kuin lievä ylipaino ja laidasta toiseen hyppäämisen rikistä eli siitä kuinka lihavuudesta ano- tai ortoreksikoksi oman muka erityisen loistavan ravintotietoutensa varassa päätyneistä) ja ohjata pudottamisen jälkeen kaikkein tärkeimpään eli pysyvään elämäntapamuutokseen ja tuloksen ylläpitämiseen. SE on se vaikein kohta. Ei painon pudottaminen.

        Tässä ketjussa on sotkettu tehokkaasti VLCD ja ketoosipohjaiset dieetit. Matalakalorisuus ja ketoosin vaikutus voidaan ydistää, mutta näin ei ole pakko tehdä. Siksi paketin ohjeissa puhutaan hedelmistä, kun taas atkins/paleo/muut ketoosipohjaiset dieetit kieltävät ne. Olisi tosin loogista, että ketsoosilla laihduttajat välttäisivät mm. porkkanaa?

        Nämä 20 kiloa kolmessa ja neljässä kuukaudessa pudottaneet ovat olleet ilmeisesti merkittävän ylipainoisia, mutta olisi kiinnostavaa kuulla mikä BMI teillä laihdutusrupeaman lopussa oli? Ts. päädyittekö ali-, normaali- vai lievään ylipainoon?

        Olen ollut VLCDieetillä nyt 4vkoa. Dieetin toteutan Nutrilet-pusseilla. Syön 5 pussia päivässä ja lisäksi sallittuja vihanneksia eli kurkkua, tomaattia, paprikaa. Vähäkalorisen dieeetin tarkoituksena on myös mennä ketoositilaan, jolloin aivot käyttävät rasvoista muodostuneita ketoaineita energiaan. = rasva palaa. Vähäkalorista dieettiä on erittäin vaikea noudattaa, jos ei saavuteta ketoosia. ketoosi alkaa n. 5-6 päivänä dieetin alkamisesta. ketoosivaiheessa nälkä häviää ja yleensä vointi muuttuu hyväksi ja energiseksi.
        Nutrilet-ohjeissa neuvotaan dieettiä jatkamaan ominpäin vain 2 vkoa. Oma mielipiteeni on, että perusterve ihminen kestää muutaman kuukauden erittäin hyvin. Oireena voi olla esim. hiustenlähtöä ja sappikipuja. Itselläni ei ole ollut mitään oireita.
        Kulunut kuukausi on ollut erittäin helppo dieettiä ajatellen. Yhtään ei ole ollut nälkä, olo on kevyt ja jaksan tehdä kolmivuorotyötä. laihtunut olen 4 viikossa tasan 7 kg. En ole harrastanut muuta liikuntaa kuin kävelyä silloin tällöin ja pienillä punteilla lihasharjoittelua. Painoindeksini ei ole ollut korkea alunperinkään, lievä ylipaino: pituus 164, paino 74, nyt paino 67. Jatkan dieettiä vielä kuukauden, sitten aloitan säännöllisen kuntosaliharjoittelun . Suosittelen VLCdieettiä yhdistettynä ketoosin. Se toimii.


    • HaNDe vm.84

      jos käytän nutrilett tuotteita viikolla ja sit viikonloppusin söisin kevyttä ruokaa, haittaaks se kuin paljon painonpudotusta. patukoit voisin syödä viikonloppunakin ne saa "naamioituu". Kuulostaa vähän tyhmältä, mutta oon viikonloput aina äiskällä ja sen mielestä laihdutuskuurit on ihan turhia, et ihminen on sen painonen ku on ja kyl se paino tippuu itekseen jos on tarkotus, en tajuu sen ajatus maailmaa.

      mulla on ainakin 45 kiloo ylipainoa, ei se lähde enää pois tosta noin vaan.. sen eteen pitää tehdä töitä, mut ei mee äiskän jakeluun. No jos haluu et kuolen ennen aikoja niin mikäs siin.. hoh hoh

      • anka2

        Nutrilett paketti (n. 20,00/15pss) siellä sisällä on hyvä ohjekirja. Siellä on myös ehdotuksena vaihtoehtoja miten voi painoaan näiden avulla pudottaa. On pelkkää nutrausta, sitten korataan esim. 3 ateriaa ja syödään päivällä tai lounaalla kevyttä ruokaa, sitten on vielä niin että nutraa viikolla ja viikon loppuna syö terveellistä ruokaa, jne. Eli monta vaihtoehtoa löytyy ja niistä jokainen valitsee sen mikä itselleen parhaimmalta tuntuu.

        Itse aion ensin 1 viikon (7pv) nutrata, sitten jatkan niin että viikolla nutraan ja viikon lopulla syön kevyesti perheen kanssa, tätä jatkan 1 - 2 viikkoa. Sitten taidan korvata viikolla 2-3 ateriaa ja syön aamupalan ja iltasella ruuan perheen parissa. Eli katson miten etenen ja sen mukaan valitsen tavan. Kuten siellä ohjekirjassakin oli näitä voi siis myös yhdistellä. Suosittelen hankkimaan sen ohjeen!


      • duupiuupi
        anka2 kirjoitti:

        Nutrilett paketti (n. 20,00/15pss) siellä sisällä on hyvä ohjekirja. Siellä on myös ehdotuksena vaihtoehtoja miten voi painoaan näiden avulla pudottaa. On pelkkää nutrausta, sitten korataan esim. 3 ateriaa ja syödään päivällä tai lounaalla kevyttä ruokaa, sitten on vielä niin että nutraa viikolla ja viikon loppuna syö terveellistä ruokaa, jne. Eli monta vaihtoehtoa löytyy ja niistä jokainen valitsee sen mikä itselleen parhaimmalta tuntuu.

        Itse aion ensin 1 viikon (7pv) nutrata, sitten jatkan niin että viikolla nutraan ja viikon lopulla syön kevyesti perheen kanssa, tätä jatkan 1 - 2 viikkoa. Sitten taidan korvata viikolla 2-3 ateriaa ja syön aamupalan ja iltasella ruuan perheen parissa. Eli katson miten etenen ja sen mukaan valitsen tavan. Kuten siellä ohjekirjassakin oli näitä voi siis myös yhdistellä. Suosittelen hankkimaan sen ohjeen!

        Heippa!
        Eikö elimistä mene ns. säästöliekille noilla nutrilett yms. kuureilla, kun kaloreita syödään noin vähän päivässä?


      • Anonyymi
        duupiuupi kirjoitti:

        Heippa!
        Eikö elimistä mene ns. säästöliekille noilla nutrilett yms. kuureilla, kun kaloreita syödään noin vähän päivässä?

        Säästöliekki on huuhaata. Ts. ajatus, että olisi jokin joko - tai -tila, että joko on säästöliekillä tai ei.

        Jos energiaa tulee vähemmän kuin mitä kulutetaan niin kyllä kroppa jonkin verran yrittää säästellä,m minkä voi huomata esim. palelusta, mutta se mitä voidaan, on aika vähän kumminkin.


    • tytteli1988

      Ja lähtenyt 3-4kg. tosin missään ei vielä näy, joten ajattelin olla kuurilla ainakin 2viikkoa, jotta alkaisi näkyä tulos.

      Toteutan tämän näin:

      5p quick start 3 päivää muuten vaan nutrilettia. Lauantaina syön vähän herkkuja (en sitten mitään muuta) koska juhlat.

      Sitten taas aloitan kuurin ja olen sillä niin kauan, että lähden 9.kesäkuuta espanjaan. Toivottavasti ainakin 6kg tippuisi ennen lomaa.
      JOs loman jälkeen kilot takaisin, aloitan uudelleen, sillä puoli vuotta aikaa tiputtaa 10-12kg pois. Että ei vielä mikään kiire, jos nyt jo 3kg 3 päivässä.

      • tytteli1988

        Olen syönyt tomaattia ja vähän salaattia. Sekä yhden perunan, että puolikkaan munakkaan, koska en saanut nutrilett pasta-aterioita alas.


      • nutriuusi
        tytteli1988 kirjoitti:

        Olen syönyt tomaattia ja vähän salaattia. Sekä yhden perunan, että puolikkaan munakkaan, koska en saanut nutrilett pasta-aterioita alas.

        Minä tilasin http://www.laihduta-helposti.net/nutrilett/ tuolta juuri viikko sitten ja voin sanoa että hiukan tiukkaa tekee :D

        Mutta sitkeästi aion yrittää. Mukava kun voi lukea toisten kokemuksia että en ole yksin tämän kanssa.. painosta on päästävä.


      • SP
        nutriuusi kirjoitti:

        Minä tilasin http://www.laihduta-helposti.net/nutrilett/ tuolta juuri viikko sitten ja voin sanoa että hiukan tiukkaa tekee :D

        Mutta sitkeästi aion yrittää. Mukava kun voi lukea toisten kokemuksia että en ole yksin tämän kanssa.. painosta on päästävä.

        Painoindeksi lähtöviivalla 39,5 (siis 2vko sitten), josta melkoinen osuus lihasta mutta liian suuri osuus läskiä...normaalipainoisena painoindeksi todettu terv.tark. normaaliksi, kun 28.
        Kilot saatu syömällä liian suuria annoksia liian sokerista ja rasvaista tavaraa.
        Tavoite -30kg, johon pyrin tämän talven aikana...takaisin siis fitness-mittoihin :)
        Paino pudonnut nyt 6kg, turvotus hävinnyt (kaulalta, jaloista ja vatsalta), keveämpi ja energisempi olo kuin aikoihin.

        Liikuntaa en ole vielä juurikaan lisännyt nivelongelman vuoksi; panostanut lähinnä hyötyliikuntaan.
        Painonpudottua 15kg, tarkoitus lisätä liikuntaa.
        Yksi monivitamiini sekä kalkki- tbl/pvä toisesta viikosta alkaen.

        Päivässä olen syönyt max 800kcal...kiellettyjen listalle olen laittanut pastan, perunan, riisin, sokerin, (valk.)jauhot ja rasvan.
        Aloitin ensin viikon keventämällä ruokavaliota ja sitten täys nutraaminen päälle viikoksi.
        Toisella viikolla olen nutrannut, silloin kun on sille tuntunut/maistunut ja syönyt lisänä tuoreita kasviksia ja yhden pienen hedelmän päivässä (mieliala ja päänsäryt pysyvät esim. yhdellä omenalla aisoissa), kuitenkin tuon 800kcal rajoituksen puitteissa.
        Paino laskee yhä ja olo on hyvä.

        Toivottavasti tämä kannustaa muitakin jatkamaan ja jaksamaan.


      • outovieras
        SP kirjoitti:

        Painoindeksi lähtöviivalla 39,5 (siis 2vko sitten), josta melkoinen osuus lihasta mutta liian suuri osuus läskiä...normaalipainoisena painoindeksi todettu terv.tark. normaaliksi, kun 28.
        Kilot saatu syömällä liian suuria annoksia liian sokerista ja rasvaista tavaraa.
        Tavoite -30kg, johon pyrin tämän talven aikana...takaisin siis fitness-mittoihin :)
        Paino pudonnut nyt 6kg, turvotus hävinnyt (kaulalta, jaloista ja vatsalta), keveämpi ja energisempi olo kuin aikoihin.

        Liikuntaa en ole vielä juurikaan lisännyt nivelongelman vuoksi; panostanut lähinnä hyötyliikuntaan.
        Painonpudottua 15kg, tarkoitus lisätä liikuntaa.
        Yksi monivitamiini sekä kalkki- tbl/pvä toisesta viikosta alkaen.

        Päivässä olen syönyt max 800kcal...kiellettyjen listalle olen laittanut pastan, perunan, riisin, sokerin, (valk.)jauhot ja rasvan.
        Aloitin ensin viikon keventämällä ruokavaliota ja sitten täys nutraaminen päälle viikoksi.
        Toisella viikolla olen nutrannut, silloin kun on sille tuntunut/maistunut ja syönyt lisänä tuoreita kasviksia ja yhden pienen hedelmän päivässä (mieliala ja päänsäryt pysyvät esim. yhdellä omenalla aisoissa), kuitenkin tuon 800kcal rajoituksen puitteissa.
        Paino laskee yhä ja olo on hyvä.

        Toivottavasti tämä kannustaa muitakin jatkamaan ja jaksamaan.

        Voikohan kyseisen nutrilett keiton makua "parantaa" mausteilla?tietysti kohtuudella, en tarkoita kaataa puolta purkkia suolaa, ja mahtaako se kasviskeitto olla hyvää?itselle olis ainut vaihtoehto koska olen kasvissyöjä, niin voi käydä kahden viikon dieetti aika yksitoikkoiseksi...


      • outovieras
        outovieras kirjoitti:

        Voikohan kyseisen nutrilett keiton makua "parantaa" mausteilla?tietysti kohtuudella, en tarkoita kaataa puolta purkkia suolaa, ja mahtaako se kasviskeitto olla hyvää?itselle olis ainut vaihtoehto koska olen kasvissyöjä, niin voi käydä kahden viikon dieetti aika yksitoikkoiseksi...

        ahhah..lueskelin nutrilettin omilta sivuilta noita juttuja ja kävi ilmi että myöskään kasviskeitto ei sovellu kasvissyöjälle koska sisältää naudan rasvaa. harmi, mutta muut tuotteet sopivat koska käytän kuitenkin maitotuotteita. ajatelin aloittaa nutrilett pikastartti paketilla, siitä jää kyllä yksi kanakeittopussi käyttämättä, mut hälläväliä jos muuten toimii.


    • aloittelen

      aloitin tänään nutrilett-kuurin. tarkoitukseni on syödä (lue: juoda) päivässä 3 pss nutrilett -mansikkashakea sekä 1 pss Juusto-Parsakaali -kuppikeittoa (siis sitä, jota saa ihan kaupasta)...Ja tietysti otan sitten vielä monivitamiinitabletin. Mitäs mieltä olette? Tulee meinaan todella kalliiksi, jos syö tuon 15 pussin paketin 3:ssa päivässä.


      Minulla on ylipainoa n. 20 kg. Yritän saada ainakin 5 kg pois 3 viikossa, onnistuuko? Vai elänkö haavemaailmassa? :D

      • ymmärrä !

        >

        Siis kolmen päivän kaikki ruuat yhteensä n. 20 euroa ! Onko se muka kallista ? Paljonko Sinulla meni ruokaan rahaa esim. viime viikolla ? Paljonko Nutrilett-viikolla ?

        >

        Saattaa hyvinkin onnistua. Ole vaan tiukkana.

        Aluksi saattaa tietysti lähetä painoa jo ensimmäisen viikon aikana 5 kg, mutta kysehän on sitten palautuvasta neste"vajeesta" kun alat taas syödä, mutta siis 5 kg ihan ylimääräistäkin pois ei ole kaukaa haettu.

        Kai muistat lihaskuntotreenin ?


      • Tiuku
        ymmärrä ! kirjoitti:

        >

        Siis kolmen päivän kaikki ruuat yhteensä n. 20 euroa ! Onko se muka kallista ? Paljonko Sinulla meni ruokaan rahaa esim. viime viikolla ? Paljonko Nutrilett-viikolla ?

        >

        Saattaa hyvinkin onnistua. Ole vaan tiukkana.

        Aluksi saattaa tietysti lähetä painoa jo ensimmäisen viikon aikana 5 kg, mutta kysehän on sitten palautuvasta neste"vajeesta" kun alat taas syödä, mutta siis 5 kg ihan ylimääräistäkin pois ei ole kaukaa haettu.

        Kai muistat lihaskuntotreenin ?

        Kyllä onnistuu 5kiloa 3 viikossa! Itse söin tasan vuosi sitten kaksi viikkoa nutrilettia enkä edes pahemmin kuntoillut ja painoa lähti 10 kiloa!! Eikä ole näin vuoden jälkee tullut yhtään kiloa takaisin, vaikka olen "hieman" repsahellut! :)


    • KiertotietäOnneen

      Minä aloitin osanutrauksen tasan viikko sitten ja kiloja on lähtenyt 2, jotka ovat varmaankin nesteitä.
      En käytä niitä järkyttävän pahan makuisia pastoja, vaan syön patukoita ja juon pirtelöitä. Lisäksi olen syönyt leipää, normaalia ruokaa, kasviksia ja jopa suklaatakin. Itselläni on tavoitteena painonpudotuksessa ensin viisi kiloa ja sen jälkeen toiset viisi kiloa. Osanutrauksella toivon vähentäväni sitä jatkuvaa mussutusta eli koko ajan tekee mieli popsia jotain, vaikka ei ole nälkä. Aion olla osanutrilla kahdeksan viikkoa enkä yhtään sen enempää. Minulle on paljon helpompaa ajatella ettei tämä kestä ikuisesti, vaan loppuu jo ihan kohta. Toivottavasti kiloja on silloin lähtenyt, samoin kuin tuo kokoaikainen mässytys.

    • nutril

      Olen nutrannut tässä jo jokusen aikaa ja huomasin, että minun on saatava joka päivä jotakin pureskeltavaa. Siksi olenkin ottanut pussien lisäksi ruokavalioon porkkanan, kaalin, kurkun sekä auringonkukansiemenet. Vihanneksethan ovat melko ok nutratessa, mutta miten nuo auringonkukansiemenet? Entäs muut siemenet ja esimerkiksi pähkinät/mantelit?

      Entäs sitten tuo ketoositila. Olen aina luullut, että ketoositila pitää näläntunteen pois, mutta vauhdittaako se myös laihduttamista? Minulla kun ei järjetön näläntunne iske juuri koskaan ja pystyn hillitsemään syömistäni myös ilman ketoositilaa, mutta saanko kiloja nopeampaa pois jos elimistö on ketoositilassa?

      Kiitos jo etukäteen neuvoista :)

    • kyllä lähtee

      söin vuoden nutria lääkärin valvonnalla kylläkin ja lähti tuo 35kg. Alku oli helvettiä mutta kun siihen tottui ja piti itsekuria loppu meni kuin itsestään.

    • katsssuli

      Jesjes, eka viikko takana. Painoa tippunut n. 5 kiloa. :) Kaikki ateriat oon korvannu nutrilett suklaapirteilöillä. Alussa oli vähän päänsärkyä mutta 3 päivän jälkeen olo on ollut mahtava. Suosittelen :) Tarkoitus on ominpäin nutrata se 2-3viikkoa. Tosin en joka päivä syönyt tuota 5 pussia, joinaki päivinä meni vaan 4 pussia ku ei ollu nälkä eikä saanut tungettua väkisinkään... vettä olen juonut runsaasti, varmaan sen 2-3 litraa päiväs. :)

      mut tsemppii kaikille nutraajille :) tarkoitus ois saada loppu vuoteen mennes ainaki 10kg pois, myös 15kg käy... oon n. 30kg ylipainoinen joten ei tee pahaa:)

      • nutraaja haave-40

        mulla kans roimasti ylipainoa n 40kg ja yritän nutriletin avulla saada itseni normaalipainoiseksi tai niin kunhan nyt saisi edes 20 kiloa pois.

        Laskin että tänään olen nutrauksessa saavuttanut 749kcal määrän, mutta olen syönyt kaksi patukkaa.
        nälkä on hirveä ja pakostakin kun normaalisti syön noin3400kcal päivässä, eli reippaasti yli sallitun, eli ei siis ihme että ylipainoa on hirveästi.

        mutta miten olette hillinneet nälkää ekoina päivinä?


      • wuut
        nutraaja haave-40 kirjoitti:

        mulla kans roimasti ylipainoa n 40kg ja yritän nutriletin avulla saada itseni normaalipainoiseksi tai niin kunhan nyt saisi edes 20 kiloa pois.

        Laskin että tänään olen nutrauksessa saavuttanut 749kcal määrän, mutta olen syönyt kaksi patukkaa.
        nälkä on hirveä ja pakostakin kun normaalisti syön noin3400kcal päivässä, eli reippaasti yli sallitun, eli ei siis ihme että ylipainoa on hirveästi.

        mutta miten olette hillinneet nälkää ekoina päivinä?

        syömällä ruokaa. ei oo terveellistä eikä kannattavaa syödä alle 800 kcal muuta kuin todella tilapäisesti. Voit kelailla, että jos syöt kuin 80 kiloinen, niin loppujan lopuksi myös tulet painamaan 80 kiloa. n. 1500 kcal päivässä on jo todella helppo syödä, tai jos on roimasti ylipainoa niin miksei söisi enemmänkin? laihtuu joka tapaukseesa. kannattaa myös unohtaa ketoosit ja muut höpötykset. energia sisään pienempi kuin energian kulutus, niin laihtuu. 1-2= -1


    • Dieetikko

      Itse söin sellaisen nutrilett Quick start 5pv paketin. Tosin jaoin ruuat niin että kun päivässä syödään 6 ateriaa niin söin vain 5 sillä en syö normaalistikaan niin montaa ateriaa. Alkupäivinä söin iltapalan (sen liemen) kanssa yhden leivän sillä olo oli ensimmäiset pari päivää hieman väsyttävä.

      Painoa putosi vain 3 kiloa mutta senttejä lähti paljon! eli ennen kuin aloittaa kannattaa myös mittauttaa ittensä !!

    • -26kg

      Joo,itse alotin ton 5päivän startin,jotta elimistö tottuisi vähempään kalorimäärään.Ja hedelmiä olen syönyt lisäksi.mm.Omenaa,appelsiinia,paprikaa,porkkanaa,koska kulutukseni on suurempi fyysisen työn takia.Nyt 4päivä menossa,ja 2kg lähtenyt nesteitä =)Perusidea on se että kuluttaa enemmän,mitä syö,ja ruokailutottumuksien muuttaminen =)

      • nutriletin

        sivuille sieltä saat oikeaa tietoa. HEDELMIÄ EI SAA SYÖDÄ. Vaan määrättyjä kasviksia. Käy sivuilla. Hyvää nutrausta.


    • Sopanen

      Lääkärin valvonnassa 8,5 viikkoa Nutridiet-pusseja ja nyt olen päässyt eroon yli 16 kilosta! :)

    • tilu

      Itsehän juon kolme smoothieta päivään ja vettä. Olen vasta aloittanut eikä tiukkaa ole tehnyt. Tämä on kolmas päivä ja yleensä syön kun hevonen. :D

    • 19+4

      Itsekin alottelen Nutrilet-kuuria ja koin helpoimmaksi tilata tuotteet suoraan kotiin verkkokaupasta. Kannattaa tsekata, sillä hintakin oli edullisempi ja sain kaupan päälle toista makua testiin: www.terveysteekki.fi

      • 1+3

    • pontsoliini123

      heips!

      kohta on 3 viikkoa täysnutrausta takana. 2 ekaa viikkoa meni hienosti, lähti 7kg painoa, tosin ylipainoa on rutkasti ja indeksi lähes 40. nyt tämän viikon olen orjallisesti noudattanut 5 pussia päivässä ja juonut ainoastaan vettä pari litraa.. paino ei ole viikon aikana laskenut ollenkaan. mietinkin että mitä ihmettä tapahtuu... onko kellään muulla samanlaisia ongelmia nutrauksessa??

      • Obeesi

        Pontsoliini! : )

        Elähän hättäile, ens viikolla voi rytistä. Näin voi käydä ettei vähään aikaan tipu paino. Näin aluksi nesteet lähtee pois ja varsinainen painonpudotus alkaa. Kyllä se siitä. Mä aloitin 4 vko sitten ekaksi 2 vko 14oo kcal ja nyt vasta 1 vko takana täys nutrausta ja painoa lähtenyt 8.3 kg yhteensä. Olen enemmän kuin tyytyväinen. Samoissa indekseissä ollaan. Esim viime vko mulle kävi niin että vrk:ssa napsahti 1.1 kg vrk lisää. Ja sitten muutaman pvn sisään sitä olikin taas pudonnut yli 2 kg. Kaikki riippuu kaikesta, paljon olet juonut, oletko mies vaiko nainen? : ) Naisten hormooni toimintakin vaikuttaa, mutta älä luovuta. Mä jatkan lääkärin sekä ravintoterapeutin kanssa yhteistyötä joulukuun puoleen saakka. Pitkä rupeama, mutta vedän homman kotiin. Olen joutunut syömään sairauteeni isoja määriä kortisonia vrk:ssa yli 3 vuotta ja sen myötä paino karkasi käsistä. Mikä on syönyt mua eniten. Kaikille nutraajille hirveesti zemppiä! Ja hoikempia vuosia : )


    • Nutraus

      ALoitin eilen nutrilett quick start paketin, 1300 g painoa lähteny vuorokaudessa, siis nesteitä :) olo hyvä, aamupäivästä ollut nälkä muutei enää. kuinka kauan kannattaisi syödä, ja mikä olisi paras paketti pidemmäksi aikaa. ajattelin jos aluksi kuukauden söisin ja sitten katson kuinka pitkää jatkan :)

      • minä oon ajatellu jatkaa pelkällä nutriletilla kolme viikkoa ainakin ja sitten lisätä vähän kanaa ym.... varovasti proteiinin saannin takia.... noita myydään noita jauheita monenlaisia....oon ottanu aamulla mansikanmakuisen jauhepussin sitten lounaalla kanakeittoa, välipalaksi suklaanmakuista pussin, sitte päivälliseksi kanakeitto taas ja iltapalaksi suklaanmakuisen.... kanakeittoihin olen lisänny jotain mausteita ja herkkusieniä... sitte väliajoilla napsinu kurkkupaloja sekä tomaattia sopivis määrin....


    • titityy4

      Myydään/vaihdetaan Nutrilett tomaattikeittopaketteja. Jkl/ymp. Jäi itseltä käyttämättä, Halvalla :)

    • Moikka. Viidestoista päivä menossa pusseilla... Olo on aivan hyvä. Kaksi kertaa viikossa käyn punttisalilla ja lenkillä vähintään pari kertaa, juoksukävelyllä. Kymmenes päivä ku oli...viis senttiä oli lähteny rinnanympäryksestä (en mittaile, liiveistä huomasin). En myöskään käy puntarissa, mutta kyllä on paljo lähteny tässä ajassa jo. Sieniä ja kurkkua, tomaattia...olen tässä syönyt lisäksi. Pari patukkaa heittäny naamariin, yhden tänään punttisalin jälkeen pussinkorvikkeena. Elinkautiset on myöhässä kahdeksan päivää painonlaskun vuoksi. Tietääkö kukaan tästä asiasta, koska niitä vois odotella tulevaksi? :) Aion jatkaa vielä tämän viikon kokonaan pelkällä tällä ja ensi viikolla lisään hieman kanaa päivässä, proteiinin saannin vuoksi... huomaan että vaikuttaa lihaksiin huonosti muuten, kun kuntoilen. Tsemppiä muillekkin projektia vetäville... Mä en sano huononmakuisiksi noita pussikeittoja tai muitakaan, koska olen joskus tehnyt paaston parikin kertaa... tämä on Ameriikkaa siihen verrattuna.

    • _rommirusina_

      Itse aloitin tänään nutrauksen, tavoitteena olisi suoriutua 14 pv dieetistä! Hyvä olo on nyt vielä, innolla odotan että paino lähtisi laskuun! Ylipainoa kun on kertynyt valitettavasti parin viime vuoden aikana.

      Miten muuten tuo kahvin juonti, jos juo maidon kanssa? Onko sallittua?

      Tsemppiä kaikille muille!!

      • mami164

        Minä myös nutrauksen aloitin. 6v sitten sain hyvät tulokset ainoa mikä ol vaikeata ol se tarve syödä pureskelu ruokaa kunes viikon litkujen jälkeen otin kehiin pientä pureskeltavaa. Nyt päämääränä sama 12 päivää ja5 kg. En syö muutenkaan sokeria joten kahvin juonti mustana sallittua. Kävelen n.6 km joka päivä. Maatalon hommissa tulee tietty käytettyä muitakin lihaksia mutta näillä lähdetaan. 164/68 ikää 44


    • kokeilija taas

      Nutriletin käyttö iltaisin oli ainut keino, jolla sain tämän ikääntymisen myötä vähän pömpöttyneen vatsani vähän soukemmaksi. Aiemmin on riittänyt viikko iltaisin syömättä, mutta nyt ei millään muullakaan konstilla meinannut kilo, pari lähteä pois, mutta iltaNutrileteilla lähti. Jos vaan malttoi olla iltaisin popsimatta... Muuten söin normaalin kevyesti niinkuin yleensäkin.

    • Nutraaja

      Mä aloitin nutrauksen tiistaina ja painoa lähteny 2,7kg :) Lähtöpaino oli tosin iso. Tarkotus olis 5.8 asti nutrata. Saas nähä mikä on loppu tulos! :)

    • mirkkunen87

      minua kiinnostaa se ,että ajetaan elimistö tahallaan ketoosiin,jotta paino tippuu.Mutta eihän kukaan ihminen voi niin olla loppu elämäänsä?mitäs sitten kun ketoosi ja nutrilet kuuri loppuu?eikös sitä tuu muutama kilo kuitenkin takasin?

      eikö normaali ruokaympyrän noudattaminen kerta liikunnan olisi terveellisempää ja loppuelämän kestävä toimintamalli?ja kyllähän se paino tippuu silläkin.Koska jos on aikaisemmin syönyt yli äyräiden(ja onhan se jos esim. 162 cm nainen painaa 100 kg) ni kyllähän se kertoo,että on syöty kahden edestä.

    • Mies 33/172/85

      Löytyykö jostain ruokalistoja 2 viikon nutrilet dieetille? Mietin vain, että ei samaa ruoka ainesta syö 6 ateriaa 14 vrk!? Lisäksi, mitäs makuja suosittelette ja mistä ette ole tykänneet?

    • Seija78

      olen syönyt nutripirtelöitä mutta laittanut mukaan raakakaakaota,hamppuproteiiniä,pellavansiemeniä.Sit niitä pastoja ja keittoja syönyt. en ole tehnyt tätä päivittäin, sallin välillä aina jonkun aterian,terveellisen sellaisen. Pää ei kestä niin yksipuolisella nutriruuillla kun ei makunystyröitä hiero

      3viikkoa - 5kg

      • Mies 33/172/85 (-)

        Ok. Kävelin lähikauppaan josta löytyi suklaa shaket. Sitten kävelin viereiseen apteekkiin, jossa oli alennuksessa kanakeitot. Molemmat valmisteet olivat ensipuraisulla hyvän makuisia, etenkin suklaapirtelö. Kanakeitto on syödessä hyvää, mutta siitä jää hieman tunkkainen maku suuhun syönnin jälkeen. Tänään söin kanakeiton yhden kokonaisen tomaatin kera ja yhdistelmä toimi hyvin, nam :-)

        3 pv nyt takana ja yhtä monta kiloa suunnallensa. Nälkä ei ole ollut kertaakaan. Tänään oli eka päivä kun kerkesi syödä kaikki 5 pussia (6. pussi olisi myös sallittu). Joka päivä on tullut lisäksi harrastettua hikiliikuntaa 40-60 min.

        Tänään hankin myös hieman kauempaa uusia ruoka-aineksia: vanilijan makuisen pirtelöpaketin ja kasviskeitot. Vanilijapirtelö on jopa parempaa kuin suklaa, nam! Lisäksi kasviskeitossa on mukavasti tulisuutta ja mausteita: meni maussa kanakeiton edelle :-)

        Tavoitteena pysyä tällä VLCD-Nuttrilet kuurilla 14 pv joista siis 3 pv jo takana. Sen jälkeen siirtyä normaaliruokiin pienin annoksin ja säännöllisin ateriarytmein.

        Ainoa lipsahdus on tulossa viikon päästä. Kahden kaverin synttärit... Silloin korvataan ilta-ateriat joko puna tai valkoviinillä :-)


    • Hei!

      Kertokaas kokeneemmat asiasta tietävät :) Olen ajatellut aloittaa osanutrauksen niin että aamulla kaurapuuro 2dl veteen, ruokaisan salaatin tai keittoruoka pari kolme pirtelöä, ja nutripatukoita. Kalorimäärä päivässä n.1000 kcal. Tämä olisi noin viikon mittainen projekti, kevyesti jatkaen eteenpäin

      • että näin

        omena-kaurapuuroa on mm. cambridgellä, taitaa olla jo slankallakin yms. joten ei tarvitse syödä "tavallista" puuroa..


      • 33/172/82_5
        että näin kirjoitti:

        omena-kaurapuuroa on mm. cambridgellä, taitaa olla jo slankallakin yms. joten ei tarvitse syödä "tavallista" puuroa..

        Do dii! 2 viikkoa Nutrilett VLCD pussikuuria takana. Paino putosi 88 kg -> 82,5 kg. Toivoin 7:kalla alkavia lukemia mutta olen jälkikäteen tähänkin tyytyväinen.

        Söin dieetin aikana vanilija ja suklaa pirtelöjä sekä kana ja kasviskeittoa. Näistä suklaa ja kasvispussit olivat parhaat ja uuteen kuuriin en muuta ostaisikaan.

        8. päivän kohdalla poikkesin kuurista juomalla kossulightspriteä ja punkkua sekä söin savukalaa ja salaattia. Krapula oli aikamoinen - se parani vasta salaattikebabilla... Oksaa ei tullut. 10. päivän aamupaino oli 1,0 kg ylempi kuin 8:nnen, mutta jo 11. päivä takaisin raiteillaan ja laskussa.

        Lisäsin ruokavalioon keittojen kaveriksi tomaatin, kurkkua tai porkkanan 4. päivästä lähtien. Lisäksi porkkanaa tuli rouskuteltua iltaisinkin kun mieli teki jotain. Myös karppaajan ohjeilla tehtyjä lihapullia söin 3 viimeisenä päivänä. Mitään makeaa, hedelmää tai marjaa en syönyt kuurin aikana ja se on mulle kova juttu!

        Liikunnasta sen verran, että tarkoitus oli liikkua kävellen tai pyörällä 30-45 min päivässä. Pari päivää meni ilmojen takia ohi, mutta muuten suunnitelma piti. Joukossa myös tunnin maastopyöräily, tunnin uinti ja 45 min juoksu! Jaksamista riitti aivan eri malliin kuin alussa!

        Lopputulema: Mihin painon pudotus perustui, hmmm? En ollut aivan orjallisesti pelkän pussiruoan varassa. Aterioita en kertaakaan saanut upotettua 6 kpl päivässä. Silti pussiruoat takasivat helpon syyn olla ottamatta herkkuja tai perus kotiruokaa, vaikka niitä tuunasinkin kasviksilla tai lihapullilla. Ateriarytmi on varmasti myös isossa roolissa - tietty myös juodun veden määrä 3 l vrk. Liikunnalla oli myös iso merkitys painon pudotukseen, uskoisin. Mikä vielä tärkeämpää: siitä tuli tapa! Tunti illasta omaan käyttöön ja kävelylle/pyörän selkään! Proteiini pitoiset pussit piti nälän poissa yhtä päivää lukuunottamatta ja jääkaapin ovi pysyi kiinni porkkanan hakuja lukuunottamatta. Hommasta jäi hyvä ja helppo kuva painon pudotukseen. Suosittelisin muillekin.

        Huomio! Vaimoni maistoi jokaista pussiruokatuotetta ja sanoi samaa niin keitoista kuin pirtelöistäkin: en saisi niitä syötyä! Makuasioista ei sovi kiistellä. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Suosittelen ostamaan ensin 18€ suklaapirtelöt. 2dl vettä, pari jääkuutiota, ainespussi, sekoitus ja maistaminen: jos et saa kahvimukinkaan kanssa sitä alas, tämä ei ole sinun juttu. Jos suklaa pirtelö maistuu, rohkaisen kokeilemaan muitakin tuotteita ;-)

        Tsemppiä!!


    • Pallopäävalas

      BED ja nutraus. Sairastan BED:tä, diagnoosi psykiatrin tekemän. Nyt pääsisin erikoissairaanhoidon nutrausryhmään, kuulemma ovat haluttuja ryhmiä. Ryhmä alkaa lokakuussa. Olen nyt jo vähän ennen aikojani tutustunut noihin nutraustuotteisiin ja kokeillut niitä. Jokaine päivä ehkä yhtä lukuunottamatta on päätynyt hillittömään ahmimiseen. Jos ei ole ollut mitään muuta syötävää niin olen ahminut pussikaupalla noita Nutriletteja. BED:n tiimoilta syömishäiriöihin erikoistuneen psykiatrin tutkimukset ja mahdollinen hoito on alkamassa jossain vaiheessa tätä syksyä. Tuli eilen mieleen sellainen asia, että vaikuttaisikohtan se laihtumiseen ja nutrauksen kestämiseen, jos lisäisi jokaiseen Nutrilett-annokseen esim. 1-2 rkl painonnostajien käyttämää proteiinijauhetta; kuinkakohan paljon siitä tulisi lisäkaloreja? Olisi kiva kuulla kokemuksia BED:n ja nutrauksen yhteensovittamisesta. Olen mies, yli 30v, BMI 50.

    • ???

      kuinka hyvin se auttaa esim jos käyttäisi sitä 1-2vk ? ja kuinka hyvin se voisi vaikuttaa naiselle/ tytölle joka on 152cm n.60kg? saako ala ikäisetostaa tuota?

      • Varovaisuutta

        Ei kai ostamista kukaan valvo, mutta paketissa lukee, ettei sovi lapsille. Juttele lääkärin kanssa, on niin rankka kuuri eikä sovi normaalipainoisille.


    • bigboy75

      miten vaikuttaa rasvattoman maidon käyttö kahvissa tiukan nutrilett-kuurin yhteydessä. Kaiken kaikkiaan tavoite 20kg\3kk. Lähtöpaino yli 120kg.

      • Lehemänen

        Ei mitenkään.


      • Testannut
        Lehemänen kirjoitti:

        Ei mitenkään.

        Pallopäävalas: nutraus käy erityisen hyvin BED:istä kärsivälle. Mielestäni se on ainoa helppo tapa laihduttaa, jos ei pysty hallitsemaan syömistään.

        Olen ahminut koko ikäni, ja laihduttanut viimeisen 15 vuoden aikana Nutriletilla ajoittain. Nyt painan 70 kg, ilman Nutrilettia painaisin varmasti 110 kg. Pidän siis välillä muutaman viikon kuureja, ja olen parhaillaan aloittamassa uutta nutrausta.

        Nutriletissa on paljon proteiinia, joten ei kannata lisätä mitään. Ja kaikista tärkeintä juuri sinulle on se, että pysyt vain Nutriletissa. Kaikki ylimääräinen saa ahmimisreaktion käyntiin. Tiedän kokemuksesta... Lisäät sitten vähän vihanneksia, kun kuuri on käynnistynyt kunnolla.


      • Testannut
        Testannut kirjoitti:

        Pallopäävalas: nutraus käy erityisen hyvin BED:istä kärsivälle. Mielestäni se on ainoa helppo tapa laihduttaa, jos ei pysty hallitsemaan syömistään.

        Olen ahminut koko ikäni, ja laihduttanut viimeisen 15 vuoden aikana Nutriletilla ajoittain. Nyt painan 70 kg, ilman Nutrilettia painaisin varmasti 110 kg. Pidän siis välillä muutaman viikon kuureja, ja olen parhaillaan aloittamassa uutta nutrausta.

        Nutriletissa on paljon proteiinia, joten ei kannata lisätä mitään. Ja kaikista tärkeintä juuri sinulle on se, että pysyt vain Nutriletissa. Kaikki ylimääräinen saa ahmimisreaktion käyntiin. Tiedän kokemuksesta... Lisäät sitten vähän vihanneksia, kun kuuri on käynnistynyt kunnolla.

        Pallopäävalas: yksi asia unohtui. Jos vain pystyt, pysy ensi alkuun vain yhden makuisessa Nutriletissa. Itse syön vain suklaan makuisia pussi-Nutriletteja. Tämän tarkoitus on turruttaa makuhermot, eli kun syö vain yhtä makua, nälkä häviää nopeammin.


      • Pallopäävalas
        Testannut kirjoitti:

        Pallopäävalas: yksi asia unohtui. Jos vain pystyt, pysy ensi alkuun vain yhden makuisessa Nutriletissa. Itse syön vain suklaan makuisia pussi-Nutriletteja. Tämän tarkoitus on turruttaa makuhermot, eli kun syö vain yhtä makua, nälkä häviää nopeammin.

        Huomasin myös, että sen yhden makuisen Nutriletin käyttäminen on parempi kuin sekoitella niitä. Olen tykästynyt vaniljaan. Välillä tekisi mieli jotain lämmintä ruokaa. Keitin 300 g pakastevihanneksia (ei perunaa). Siitä saa n. 100 kcal. Vastaisiko se pakastevihanneskeitto yhtä Nutrilett-pussi? Pahmimpaan puremisen himoon olen jäystänyt lantunsiivuja, porkkanaa ja kurkkua. En suostu masentumaan tästä. Ei ole enää muuta mahdollisuutta säilyä hengissä. Lihavuusleikkausta en halua ellei ole pakko. Ja siihenkin ryhdyttäessä nutrauskausi lienee pakollinen.


      • Testannut
        Pallopäävalas kirjoitti:

        Huomasin myös, että sen yhden makuisen Nutriletin käyttäminen on parempi kuin sekoitella niitä. Olen tykästynyt vaniljaan. Välillä tekisi mieli jotain lämmintä ruokaa. Keitin 300 g pakastevihanneksia (ei perunaa). Siitä saa n. 100 kcal. Vastaisiko se pakastevihanneskeitto yhtä Nutrilett-pussi? Pahmimpaan puremisen himoon olen jäystänyt lantunsiivuja, porkkanaa ja kurkkua. En suostu masentumaan tästä. Ei ole enää muuta mahdollisuutta säilyä hengissä. Lihavuusleikkausta en halua ellei ole pakko. Ja siihenkin ryhdyttäessä nutrauskausi lienee pakollinen.

        Ei kannata korvata pusseja vihanneksilla, sillä se 6 pussia päivässä sisältää kaiken minkä miespuoliset tarvitsevat, ja jos jätät pusseja pois, jätät myös proteiinia ja ravintoaineita pois.

        Mutta: kuten paketissakin lukee, voit syödä vihanneksia pussien LISÄKSI. Kasviksissa on niin vähän kaloreita, että se ei haittaa. Saat niista kuitua, mikä on vain hyvä.


    • sitkeää läskiä

      Eikö täällä kukaan ole osittaisella nutraamisella ?? Itse olen koska muuten menee olo niin heikoksi että pakko syödä aina välillä jotain muuta. Olen syönyt n. joka toisen aterian nutrilettia ja paino ei putoa sillä kuin 2kg / 2 vk :( Tuntuu että mitään ei tapahdu. Vaatteet tuntuu isommilta mutta vaaka ei näytä kuin -2 kg. Toimiiko tämä osittainen nutraaminen ollenkaan ???

    • Elsaz

      Saako kuurilla syödä vähän raejuustoa illalla?

      Tänään syönyt

      Aamulla: Mansikkapirtelö
      Välipala:Tomaattiliemi
      Lounas:Kananmakuinen nuudelikeitto
      Päivällinen:Mustikkapirtelö

    • ninni69

      Olen kovasti psyykannut itseäni ensi viikolla alkavaan Nutrilet kuuriin :) Ylipainoa on ihan kiitettävästi sellaset 40 kg :( Psyykkaus sen takia koska vuosia sitten laihdutin xtravaganza pusseilla 17 kg parissa kuukaudessa , tiukkaa teki ja jätin laihdutuksen kesken...jos nyt onnistuis!!! Pitäkää peukkuja :D

    • jalle2

      Olen aloittanut Nutrilett kuurin.

    • tiinasmk

      Aloitan juuri kuuria, ensin osanutrauksella ja sitten täysnutrauksella ravintoterapeutin tukemana. BMI on 35.5 eli vaikea lihavuus. Pituus 170 cm ja painoa aloittaessa 102,5 Kg. Tarkoitus on aluksi syödä 3 pss pirtelöitä päivässä ja kevyitä salaatteja, välipaloina vihanneksia. Vaikeinta on juoda tarpeeksi vettä.

    • Jalle2

      9 päivää täysnutrausta takana. Painoa tippunut 3 kiloa..

    • jalle2

      14 päivää täysnutrausta takana. Paino tippunut 5,9 kiloa. Aion täysnutrata vielä viikon. Pitäkää peukkuja. Tarvitsn vertaistukea.

    • jalle2

      Vedenjuonti on kaiken A ja O. Vesi pitää vatsan kylläisenä.

    • jalle2

      "Olen ollut VLCDieetillä nyt 4vkoa. Dieetin toteutan Nutrilet-pusseilla. Syön 5 pussia päivässä ja lisäksi sallittuja vihanneksia eli kurkkua, tomaattia, paprikaa. Vähäkalorisen dieeetin tarkoituksena on myös mennä ketoositilaan, jolloin aivot käyttävät rasvoista muodostuneita ketoaineita energiaan. = rasva palaa. Vähäkalorista dieettiä on erittäin vaikea noudattaa, jos ei saavuteta ketoosia. ketoosi alkaa n. 5-6 päivänä dieetin alkamisesta. ketoosivaiheessa nälkä häviää ja yleensä vointi muuttuu hyväksi ja energiseksi.
      Nutrilet-ohjeissa neuvotaan dieettiä jatkamaan ominpäin vain 2 vkoa. Oma mielipiteeni on, että perusterve ihminen kestää muutaman kuukauden erittäin hyvin. Oireena voi olla esim. hiustenlähtöä ja sappikipuja. Itselläni ei ole ollut mitään oireita.
      Kulunut kuukausi on ollut erittäin helppo dieettiä ajatellen. Yhtään ei ole ollut nälkä, olo on kevyt ja jaksan tehdä kolmivuorotyötä. laihtunut olen 4 viikossa tasan 7 kg. En ole harrastanut muuta liikuntaa kuin kävelyä silloin tällöin ja pienillä punteilla lihasharjoittelua. Painoindeksini ei ole ollut korkea alunperinkään, lievä ylipaino: pituus 164, paino 74, nyt paino 67. Jatkan dieettiä vielä kuukauden, sitten aloitan säännöllisen kuntosaliharjoittelun . Suosittelen VLCdieettiä yhdistettynä ketoosin. Se toimii."

      Sairaanhoitajalta hyvää tekstiä. VLCD dieetti toimii!

    • jalle2

      Täysnutrausta jäljellä 5 päivää. Sitten tulee kolme viikkoa täyteen. Painoa on lähtenyt 5,3 kiloa. Aika raskasta on ollut. Kroppa huutaa ruokaa. Liikun päivittäin noin 6 kilometriä ja juon 3 litraa vettä.

      Pitäkää peukkuja. Tarvitsen vertaistukea.

    • tollo5

      Mun eväät:

      8.00 naturdiet minttusuklaa
      9.30 kahvia maitotilkalla 2 mukia yht 6dl
      10.00 500ml vettä
      12.00 fit feelgood vanilja shake
      12.30 500ml vettä
      13.30 magnesium instant jauhe
      14.00 kahvia maitotilkalla 2 mukia eli 6dl
      15.30 naturdiet maitosuklaa shake
      16.00 500ml vettä
      17.00 nutrilet kasviskeitto

      ja vielä jäi illaksi yksi pirtelö. Eipä tunnu ripeästi paino laskevan vieläkään, lie se kuuluisa säästöliekki...pudotettavaa noin 30kg! Neuvoja?

    • tollo5

      Tollo5 strategia:

      Tavoitteet viiden kilon välein, joku palkinto kun saavutettu?

      1. 94,9kg
      2. 89,9kg
      3. 84,9kg
      4. 79,9kg
      5. 74,9kg
      6. 69.9kg
      7. 64.9kg

    • Jalle2

      Täysnutrausta jäljellä 4 päivää. Sitten tulee kolme viikkoa täyteen. Painoa on lähtenyt 5,3 kiloa. Aika raskasta on ollut. Kroppa huutaa ruokaa. Liikun päivittäin noin 6 kilometriä ja juon 3 litraa vettä.

      Pitäkää peukkuja. Tarvitsen vertaistukea.

      Rohkeutta Tollo5! Hidas painonpudotus on varmin tie pysyvään muutokseen.

    • Jallle2

      Täysnutrausta jäljellä 3 päivää. Sitten tulee kolme viikkoa täyteen. Painoa on lähtenyt 6,3 kiloa. Aika raskasta on ollut. Kroppa huutaa ruokaa. Liikun päivittäin noin 6 kilometriä ja juon 3 litraa vettä.

      Pitäkää peukkuja. Tarvitsen vertaistukea.

    • Jalle2

      Täysnutrausta jäljellä 2 päivää. Sitten tulee kolme viikkoa täyteen. Painoa on lähtenyt 6,3 kiloa. Aika raskasta on ollut. Kroppa huutaa ruokaa. Liikun päivittäin noin 6 kilometriä ja juon 3 litraa vettä.

      Pitäkää peukkuja. Tarvitsen vertaistukea.

    • jalle2

      Täysnutrausta jäljellä 1 päivää. Sitten tulee kolme viikkoa täyteen. Painoa on lähtenyt 6,3 kiloa. Aika raskasta on ollut. Kroppa huutaa ruokaa. Liikun päivittäin noin 6 kilometriä ja juon 3 litraa vettä.

      Pitäkää peukkuja. Tarvitsen vertaistukea.

    • jalle2

      Täysnutrausta jäljellä 1 päivää. Sitten tulee kolme viikkoa täyteen. Painoa on lähtenyt 6,7 kiloa. Aika raskasta on ollut. Kroppa huutaa ruokaa. Liikun päivittäin noin 6 kilometriä ja juon 3 litraa vettä.

      Olen ollut tyytyväinen laihtumiseeni ja Nutrilett tuotteisiin. Nutrilett on hyvä tuote. Paino lähtee nopeasti ja turvallisesti. Ylihuomenna menen paikalliseen Rossoon herkuttelemaan pizzalla.

      Vielä yksi päivä jäljellä.

      Pitäkää peukkuja. Tarvitsen vertaistukea.

    • jalle2

      Täysnutrausta jäljellä 0 päivää. Sitten tulee kolme viikkoa täyteen. Painoa on lähtenyt 6,7 kiloa. Aika raskasta on ollut. Kroppa huutaa ruokaa. Liikun päivittäin noin 6 kilometriä ja juon 3 litraa vettä.

      Olen ollut tyytyväinen laihtumiseeni ja Nutrilett tuotteisiin. Nutrilett on hyvä tuote. Paino lähtee nopeasti ja turvallisesti. Ylihuomenna menen paikalliseen Rossoon herkuttelemaan pizzalla.

      Vielä pitäisi tämä päivä jaksaa pusseilla.

      Pitäkää peukkuja. Tarvitsen vertaistukea.

    • jalle2

      No niin. Nyt alkaa 3 viikon täysnutraus olla takanapäin. Huomenna nähdään mikä on lopputulos. Tänä aamuna vaaka näytti -7,1 kiloa. Toivon huomiselta vielä parempia lukemia.

      Olen ollut tyytyväinen laihtumiseeni ja Nutrilett tuotteisiin. Nutrilett on hyvä tuote. Paino lähtee nopeasti ja turvallisesti.

    • jall2

      No niin. Kolme viikkoa Nutrilett täysnutrausta takanapäin. Paino tippui 7,2 kioa. Olen tulokseen todella tyytyväinen.

      Tänään herkutellaan Rossossa. Huomenna alkaa uusi kuuri.

    • jalle2

      Nyt on toinen Nutrilett kuuri menossa. Aamiaisena ja illallisena syön Nutrilettiä ja lounaaksi härkäruukun,

      • yritän tosissani

        Miten pitkän kuurin pidät nyt ja mitä tavoittelet? Itse aloitin eilen ensimmäistä kertaa kaalikeittodieetin. Viikossa pitäisi lähteä useampi kilo. Sopii hyvin jos pitää kaalista. Miinuksena on että sillä voi ilmeisesti olla vain sen viikon kerrallaan, sitten parin viikon tauko. Olen nyt viikon ja joulun jälkeen toisen.

        Nutrannut olen joskus, mutta vain muutaman päivän.

        Tsemppiä


    • jalle2

      Terve! Tarkoitus olisi nutrata 2 viikkoa ja painon pitäisi pudota 4 kiloa. Kahden viikon jälkeen pussiruoka alkaa kyllästyttämään.

      • yritän tosissani

        Kolmas dieettipäivä lähti käyntiin. Vaaka näytti painoa nyt -1,8 kg. Mitat nyt 70,4/164 Taidankin pitää tätä jouluaattoon asti eli 12 pv. Vaikuttaa minulle sopivalta dieetiltä. Keittoahan muokkasin omaan makuuni sopivaksi, jätin tomaatin pois ja selleriä laitoin vain tilkan. Runsaasti valkosipulia ja paprikajauhetta.
        Huomenna saan syödä luonnonjogurttia ja banaania keiton lisäksi :).


    • jalle2

      Terve "yritän tosissani"! Kivaa saada kumppaneita laihdutusurakkaan. Itselläni 3 päivää vaille 4 viikkoa Nutrilett dieetillä ja paino on pudonnut 8 kiloa. Vielä 1,7 kiloa, niin olen normaalin painoindeksin sisällä.

      Olen ollut tyytyväinen Nutrilett tuotteisiin. Paino putoaa vakaasti ja varmasti. Ainoa negatiivinen asia on maku, joka alkaa maistua puulta 2 viikon jälkeen.

      Hyvää jatkoa sinulle "yritän tosissani". Kirjoittele tänne kuulumisiasi, niin minä teen samoin. Tsempataan toisiamme.

    • jalle2

      Todennäköisesti en jatka Nutrilett kuuria ensi keskiviikon jälkeen. Nämä pussikuurit ovat psyykkisesti raskaita.

      Jatkossa aion laiduttaa terveellisen ruokavalion ja liikunnan avulla.

      • yritän tosissani

        Niin, kyllähän tällainen kuuri on hyvin palkitseva kun kiloja lähtee lyhyessä ajassa. Kuurin jälkeen on kevyt olo ja se auttaa pysymään terveellisessä ruokavaliossa.

        Tänään saan jo proteiineja jospa se veisi nälän pois. Eilen olin todella nälkäinen ja vietin illan nukkuen, toivoen että päivä on pian ohitse. Vaikeimmat päivät on nyt takana (toivottavasti). Huomenna uskaltaudun jo lenkille. Huomenna on myös pihvipäivä:)


    • jalle2

      Itselläni on tippunut 9 kiloa 4 viikossa Nutrilettien avulla. Olen ollut Nutrilettiin todella tyytyväinen. Vielä 5 kiloa pudotettavaa. Pitäkää peukkuja. Tarvitsen vertaistukea.

      • yritän tosissani

        Hyvä suoritus Jalle2!. Itseltäni ei olisi onnistunut olla nutrikuurilla noin kauan. En saisi Nutreja juotua noin pitkään. Nytkin tuntuu että kaalikeitto alkaa jo tympäistä. En silti luovuta. Viides päivä lähti tänään käyntiin, enää sitten seitsemän jäljellä.


    • jalle2

      Älä anna periksi "yritän tosissani". Ota päivä kerrallaan ja syö vaikka kerran viikossa tukevasti. Se ei kaada dieettiä.

      Tsempataan toisiamme. Minä tuen sinua, sinä tuet minua. Tavoitteena molemmilla kevyempi elämä.

    • jalle2

      "Yritän tosissani", voit varmaan kaalikeiton sijasta varmaan syödä jotain muuta. Esimerkiksi kirjolohikiusausta, jota Saarioinen valmistaa. Kevyttä ja hyvää.

      • yritän tosissani

        Kuudennen dieettipäivän aamu. Olo on energinen, olenko saavuttanut ketoosin?

        "Jalle2" kiitos kannustuksesta. En uskalla kovin poiketa tästä dieettiohjelmasta etten sitten ala liikaa soveltamaan. Tänään teen parsa-kukkakaali gratiinin. Sen lisäksi vähän kalaa. Tuntuu runsaalta edellispäivien jälkeen. Eilen en saanut keittoa ollenkaan enää alas. Paino alkaa jo kuutosellla (69,1.)


    • jalle2

      "Yritän tosissani", voit olla hyvinkin ketoosissa. Elimistö menee ketoosiin, kun päivittäinen kalorimäärä menee alle 800 kcal. "Paino alkaa jo kuutosellla (69,1.)" Hienoa!

      Oma paino on olut nyt kolme päivää peräkkäin 84,2 killoa. Onko tavallista, että paino junnaa paikoillaan, vaikka päivittäinen kalorimäärä on alle 1000 kcal?

      • kommentti sivusta

        On normaalia. Nestemäärä voi olla kehossa vaihtelevasti tosi paljonkin, vaikka paino alkaa hiljelleen laskeakkin. Vaakaa on sen takia aika turha katsoakkaan joka päivä, vaan kerran tai pari viikossa varmistamassa, että miten menee ja kannattaako kokeilla jotain muuta välillä tai lisäksi. Voi mennä ohi aiheen, mutta kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa tarkkailla miten ulostaminen menee, kun on dieetillä, voi olla, että tarttee syödä ihan jotain öljyä yhden tai pari ruokalusikallista per. päivä, että suolisto toimii paremmin ja vaaka näyttää oikeampia tuloksia..

        Eksyin ekaa kertaa ketjuun, mutta onnea matkaan puolestani teille! :)


    • jalle2

      Miten menee dieetin kanssa "yritän tosissani"?

      Terveisin

      Jalle2

    • Jalle2

      Kiitoksia informaatiosta "kommentti sivusta".

    • Jalle2

      Miten menee dieetin kanssa "yritän tosissani"? Itse osanutraan 11 päivää. Paino menee hitaasti alaspäin.

      Terveisin

      Jalle2

    • jalle2

      Paino on tippunut 10,5 kiloa 5 viikossa.

    • jalle2

      Paino tippunut 11,5 kiloa vajaassa 6 viikossa.

    • jalle2

      Paino tippunut 12,4 kiloa hieman yli 6 viikossa.

    • jalle2

      Paino tippunut 13,2 runsaassa 6 viikossa.

    • Hei. Täällä liittyis "joukkoon" huomenna aloitteleva nutraaja :)

    • jalle2

      Tervetuloa! Muista käydä vilkaisemassa nutraajien facebook sivut.

    • Sanni Sunny

      Moikka kaikille :)

      Valmennan facebookissa nutrausryhmää, sivulla minkä jalle2 mainitsikin.
      www.facebook.com/nutraajat tervetuloa mukaan, jos Nutrilett kiinnostaa :)

      Kokosin Nutrauksen usein kysytyt kysymykset sivun blogiini ja tein videoblogin siitä miten täysnutrata/olla VLCD:llä
      http://sannisunny.blogspot.fi/2015/01/nutrauksen-ukk.html

      Tsemppiä kaikille!

      Terveisin, Sanni (jolla oli pari vuotta sitten 20kg lisäkiloa harteilla, ei ole enää)

    • Sauvakävelijä

      Huomenna se alkaa, nimittäin 10 päivän Nutrilett kuuri. Saapas nähä, miten tässä tulee käymään - päästäänkö kunnialla maaliin. Tavoite on pudottaa muutama kilo kuurin aikana.

      • eneilijä

        Mitekäs on kuuri mennyt ? Itsellä nyt 10 päivää takana, ja -7 kg JIPPII..Vielä on paljon matkaa...mutta suunta on oikea :)


    • PipsaPippuri2

      Olen täysnutrannut 7 pv. Alkupäivinä lähti 4 kg, sitten muutama päivä, että ei muutosta. Nyt lähti taas paino laskuun, yhteensä -6kg! Onpa tämä helppoa, kun vaan pääsee ketoosiin.

      Valitettavasti pussit (10pv alkustartti) tökkii pahasti, eilen kykenin ottamaan enää vain 3 pussia ja yhden tomaatin. Tämä aamuna söin kananmunan. Aion korvata lounaan taas pussilla, kanakeitto. Tästä pikkuhiljaa normaaliin terveelliseen ruokavalioon. Miten jotkut voi täysnutrata viikkokausia ja laihtua vain jokusia kiloja?

      Minun ei tee enää mieli makeaa eikä ylensyöntiä, toivottavasi sama tunne jatkossakin! Vielä olisi -9 kg normaalipainon ylärajalle. Lääkäri sanoi, että se on tavoiteltava ja riittävä terveyden kannalta. Jos siitä laihduttaa, niin kyse on vain kosmeettisesta hyödystä eikä anna terveydelle mitään lisää. Tsemppiä meille kaikille!

    • Honeyhat

      7 viikkoa takana täysnutrausta; 5 pussia / päivä. Lähtöpaino 106,6 kg ja pituus 180 cm. Nyt 89,6 kg eli paino -17 kg, vyötärö -14 cm. Edessä vielä 3 viikkoa... Tsemppiä kaikille; kyllä se sujuu, välillä nopeammin, välillä hitaammin. Mutta TOIMII!!!

    • Enebene

      Tänään 4. päivä ene-dieettiä takana, 66 edessä. Alkupaino 99,7, seuraavan kerran vaa'alle maanantaina. Laihdutan sairaalan painonhallintaryhmässä. Olo on ihan hyvä. Jostain syystä kahvi ei maistu vaikka normisti juon sitä kuppitolkulla. Välillä nälkä vähän vaivaa, vaikka Ketostixien mukaan virtsassa on jo ketoaineita.

      Ihan hyvällä ja luottavaisella mielellä eneilen. Kesällä meinaan kirmailla hameessa ja korkokengissä

    • 1yx

      Olen nutraillut puolen vuoden aikana välillä täysillä ja välillä syönyt normaalisti kuitenkin pienentäen annoskokoja.11 kiloa on mennyt alaspäin.Nyt aloitan kolmen viikon täysnutrauskuurin tavoitteena saada kilo pari pois.Vuoden jälkeen pitäisi painon alkaa kaksinumeroisella luvulla,nyt 109 eli jouluksi sadan kilon alitus.Tähän mennessä on vain hyviä kokemuksia ja pussitkin maistuu vielä ihan syötäviltä.Liikuntaa suunnittelen lisätä hieman kesän aikana n. tunteroisen pari kolme kertaa viikossa.tähän saakka on liikunta rajoittunut ainosataan työn muodossa tai kauppassa käynteihin sekä rappusia ylös kävelyyn.Kesäällä kuitenkin on pyöräily suunnitelmissa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe