Onko jollain joku ihana muistisääntö erottaa näitä toisistaan? Kymmenen vuoden jälkeen olen vieläkin yhtä ulalla, kun joku kentän laidalta ilmoittaa jomman kumman.
Etu- ja takaosakäännöksistä
11
9607
Vastaukset
- natalia
toinen tehdään etuperin ja toinen takaperin :) siinä muisti sääntö. eli toinen niin että pää menee aidan puolelta ja toinen niin että menee sisäuran puolelta. onpas hankala neuvoa.
- muistisääntö
Etuosakäännöksessä hevonen polkee etujaloillaan paikallaan ja hevosen takajalat tekee puoliympyrän.
Ja takaosakäännöksessä hevonen polkee takajaloillaan (melkein) paikallaan ja hevosen etujalat tekee puoliympyrän.
- ami_too
Tiedän vain tuon Etuosakäännöksen (siis miten se tehdään..) mutta haluutko ihan kunnon tiedon miten se tehään.. vai vaan muistisäännön
- lue!
le kirjasta!!!
- ami_too
lue! kirjoitti:
le kirjasta!!!
mitä mä sulle oon tehny? miks mun pitäis lukee kirjasta, tai mitä ikinä tarkotatkaan tolla sun viestilläs..? niin, miks mulle sanot: le kirjasta!!!
päättelin ihan ite, että siinä lukee: lue kirjasta!!! mutta, älä sä mulle rupee mesoo, jostain kirjan lukemisesta!!! o_O
- semmu
Etuosankäännös: Etuosa polkee paikallaan, takaosa kiertää puoliympyrän etuosan ympäri.
Takaosankäännös: Takaosa polkee paikallaan, etuosa kiertää puoliympyrän etuosan ympäri.- ppAwlah´
Ne menee kyllä toisimpäin, sori vaan.
Etuosakäännös: Takaosa polkee paikallaan, etuosa kääntyy 180 astetta takaosan ympäri. Katos kun sen nimi on etuosakäännös(ei etuosan käännös) niin se tarkottaa sitä että etuosa kääntyy. Ymmärretty? Ja takaosakäännöksessä taas perse kiertää ja etuosa pysyy paikallaan.
Ja sulle, ami_too, ei se just-tyyppi niin hirveästi mesonnut, ehkä otit vähän liian kovasti tuon kommentin vastaan.
Mutta hyvää syksyä kaikille! - eps
ppAwlah´ kirjoitti:
Ne menee kyllä toisimpäin, sori vaan.
Etuosakäännös: Takaosa polkee paikallaan, etuosa kääntyy 180 astetta takaosan ympäri. Katos kun sen nimi on etuosakäännös(ei etuosan käännös) niin se tarkottaa sitä että etuosa kääntyy. Ymmärretty? Ja takaosakäännöksessä taas perse kiertää ja etuosa pysyy paikallaan.
Ja sulle, ami_too, ei se just-tyyppi niin hirveästi mesonnut, ehkä otit vähän liian kovasti tuon kommentin vastaan.
Mutta hyvää syksyä kaikille!Ei näin vaan juurikin päinvastoin: etuosakäännös eli käännös etuosan ympäri = takaosa kiertää etuosan ympäri
- zzmöö
ppAwlah´ kirjoitti:
Ne menee kyllä toisimpäin, sori vaan.
Etuosakäännös: Takaosa polkee paikallaan, etuosa kääntyy 180 astetta takaosan ympäri. Katos kun sen nimi on etuosakäännös(ei etuosan käännös) niin se tarkottaa sitä että etuosa kääntyy. Ymmärretty? Ja takaosakäännöksessä taas perse kiertää ja etuosa pysyy paikallaan.
Ja sulle, ami_too, ei se just-tyyppi niin hirveästi mesonnut, ehkä otit vähän liian kovasti tuon kommentin vastaan.
Mutta hyvää syksyä kaikille!voisko joku oikeesti tietävä sanoa kummin päin ne menee? oon pitkään miettinyt kiertääkö perse ja pää etuosakäännöksessä jne. ratsastustunnilla ope käski tekemään takaosakäännöksen ja siitä suoraan laukkaan, en ollut tehnyt sitä ikinä, joten tein niin että takaosa kiertää etuosan, ei ainakaan sanonut ope et väärin ois menny, mut ois kiva tietää miten se on...
- jembb
zzmöö kirjoitti:
voisko joku oikeesti tietävä sanoa kummin päin ne menee? oon pitkään miettinyt kiertääkö perse ja pää etuosakäännöksessä jne. ratsastustunnilla ope käski tekemään takaosakäännöksen ja siitä suoraan laukkaan, en ollut tehnyt sitä ikinä, joten tein niin että takaosa kiertää etuosan, ei ainakaan sanonut ope et väärin ois menny, mut ois kiva tietää miten se on...
mun mielestä se on siis niin etttä etuosakäännös,: etuosa kääntyy ja toisinpäin??
- NIIIIIIIIPE
Etuosakäännös harhauttaa ajattelemaan, että etuosa kääntyy, mutta se ei ole näin vaan sana on lyhennys käsitteestä käännös etuosan ympäri, jossa siis sisäetujalka polkee paikallaan ja takajalat kiertävät sen ympäri.
Takaosakäännös on myös lyhennys käsitteestä käännös takaosan ympäri, siis sisätakajalka polkee paikoillaan ja muut jalat kiertävät sen ympäri.
Noin se oikeasti menee, ja tuo on oikeasti totta, sillä luin tuon kirjasta. (=
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416