Etu- ja takaosakäännöksistä

laiska

Onko jollain joku ihana muistisääntö erottaa näitä toisistaan? Kymmenen vuoden jälkeen olen vieläkin yhtä ulalla, kun joku kentän laidalta ilmoittaa jomman kumman.

11

9607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • natalia

      toinen tehdään etuperin ja toinen takaperin :) siinä muisti sääntö. eli toinen niin että pää menee aidan puolelta ja toinen niin että menee sisäuran puolelta. onpas hankala neuvoa.

      • muistisääntö

        Etuosakäännöksessä hevonen polkee etujaloillaan paikallaan ja hevosen takajalat tekee puoliympyrän.
        Ja takaosakäännöksessä hevonen polkee takajaloillaan (melkein) paikallaan ja hevosen etujalat tekee puoliympyrän.


    • ami_too

      Tiedän vain tuon Etuosakäännöksen (siis miten se tehdään..) mutta haluutko ihan kunnon tiedon miten se tehään.. vai vaan muistisäännön

      • lue!

        le kirjasta!!!


      • ami_too
        lue! kirjoitti:

        le kirjasta!!!

        mitä mä sulle oon tehny? miks mun pitäis lukee kirjasta, tai mitä ikinä tarkotatkaan tolla sun viestilläs..? niin, miks mulle sanot: le kirjasta!!!
        päättelin ihan ite, että siinä lukee: lue kirjasta!!! mutta, älä sä mulle rupee mesoo, jostain kirjan lukemisesta!!! o_O


    • semmu

      Etuosankäännös: Etuosa polkee paikallaan, takaosa kiertää puoliympyrän etuosan ympäri.
      Takaosankäännös: Takaosa polkee paikallaan, etuosa kiertää puoliympyrän etuosan ympäri.

      • ppAwlah´

        Ne menee kyllä toisimpäin, sori vaan.
        Etuosakäännös: Takaosa polkee paikallaan, etuosa kääntyy 180 astetta takaosan ympäri. Katos kun sen nimi on etuosakäännös(ei etuosan käännös) niin se tarkottaa sitä että etuosa kääntyy. Ymmärretty? Ja takaosakäännöksessä taas perse kiertää ja etuosa pysyy paikallaan.
        Ja sulle, ami_too, ei se just-tyyppi niin hirveästi mesonnut, ehkä otit vähän liian kovasti tuon kommentin vastaan.
        Mutta hyvää syksyä kaikille!


      • eps
        ppAwlah´ kirjoitti:

        Ne menee kyllä toisimpäin, sori vaan.
        Etuosakäännös: Takaosa polkee paikallaan, etuosa kääntyy 180 astetta takaosan ympäri. Katos kun sen nimi on etuosakäännös(ei etuosan käännös) niin se tarkottaa sitä että etuosa kääntyy. Ymmärretty? Ja takaosakäännöksessä taas perse kiertää ja etuosa pysyy paikallaan.
        Ja sulle, ami_too, ei se just-tyyppi niin hirveästi mesonnut, ehkä otit vähän liian kovasti tuon kommentin vastaan.
        Mutta hyvää syksyä kaikille!

        Ei näin vaan juurikin päinvastoin: etuosakäännös eli käännös etuosan ympäri = takaosa kiertää etuosan ympäri


      • zzmöö
        ppAwlah´ kirjoitti:

        Ne menee kyllä toisimpäin, sori vaan.
        Etuosakäännös: Takaosa polkee paikallaan, etuosa kääntyy 180 astetta takaosan ympäri. Katos kun sen nimi on etuosakäännös(ei etuosan käännös) niin se tarkottaa sitä että etuosa kääntyy. Ymmärretty? Ja takaosakäännöksessä taas perse kiertää ja etuosa pysyy paikallaan.
        Ja sulle, ami_too, ei se just-tyyppi niin hirveästi mesonnut, ehkä otit vähän liian kovasti tuon kommentin vastaan.
        Mutta hyvää syksyä kaikille!

        voisko joku oikeesti tietävä sanoa kummin päin ne menee? oon pitkään miettinyt kiertääkö perse ja pää etuosakäännöksessä jne. ratsastustunnilla ope käski tekemään takaosakäännöksen ja siitä suoraan laukkaan, en ollut tehnyt sitä ikinä, joten tein niin että takaosa kiertää etuosan, ei ainakaan sanonut ope et väärin ois menny, mut ois kiva tietää miten se on...


      • jembb
        zzmöö kirjoitti:

        voisko joku oikeesti tietävä sanoa kummin päin ne menee? oon pitkään miettinyt kiertääkö perse ja pää etuosakäännöksessä jne. ratsastustunnilla ope käski tekemään takaosakäännöksen ja siitä suoraan laukkaan, en ollut tehnyt sitä ikinä, joten tein niin että takaosa kiertää etuosan, ei ainakaan sanonut ope et väärin ois menny, mut ois kiva tietää miten se on...

        mun mielestä se on siis niin etttä etuosakäännös,: etuosa kääntyy ja toisinpäin??


    • NIIIIIIIIPE

      Etuosakäännös harhauttaa ajattelemaan, että etuosa kääntyy, mutta se ei ole näin vaan sana on lyhennys käsitteestä käännös etuosan ympäri, jossa siis sisäetujalka polkee paikallaan ja takajalat kiertävät sen ympäri.

      Takaosakäännös on myös lyhennys käsitteestä käännös takaosan ympäri, siis sisätakajalka polkee paikoillaan ja muut jalat kiertävät sen ympäri.

      Noin se oikeasti menee, ja tuo on oikeasti totta, sillä luin tuon kirjasta. (=

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe