Kummitusjutut

tällä alueella?

Nyt kaivattaisiin kotiseutuihmistä, joka osaisi kertoa tämän alueen kummituksista. Turun Linna ja lähialueen kartanot. Onko kellään tietoa ja kuultuja juttuja näistä asioista?

28

7543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sika-Kyösti

      mutta hän ei valitettavasti taida kummitella?

      • Q

        No? Missä..


    • Vanhoja muisteleva

      ...mutta joskus ammoisina aikoina kerrottiin, että Laitilan keskustassa sijaitsevassa rovasti Kallaksen rakennuttamassa talossa vaeltelisivat kotiinsa kuollut rovasti J.E.Kallas itse, hänen (anteeksi vaan) hieman eläessään hömpsähtänyt leskensä Olga, sekä jossain hämärissä oloissa Helsingissä kuollut tyttärensä, jonka nimeä en nyt muista.
      Tiedä sitten mikä nykytilanne.

      • Nykyinen "talkkari"

        Kallaksen perhe ei kyllä ole tullut vastaan - onneksi.
        J.E. ei kylläkään kuollut taloon, mutta oli kylläkin kuolleena tuossa pääverannalla ennen hautajaisiaan. Hieman hänenkin ajatuksensa sekosivat ennen poismenoaan. Olga-vaimo oli olkihattupäinen hissukka mummeli, vähän aavemainen hahmo 60-luvulla ränsistyneessä puutarhassa. Tyttären nimi oli Inkeri ja hän kuoli huumeisiin Hesassa todellakin vähän hämärästi.
        Jos joku muistaa tai tietää lisää, niin kertokaa ihmeessä!


    • ghost buster

      Turun sanomissa oli juttua viime vuonna (?), että Oliskohan ollut Taivassalossa Jäppilän kartanossa kummittelee.
      Joku täti-ihminen kertoi naisen haamusta, joka kävelee siellä ja näkyy peileistä yms. Jotakin hullua kuvaajan kamerallekin oli käynyt, muistaakseni se oli itsestään käynnistynyt tms kuvaajan ja toimittajan siellä ollessaan.

      • Valkea nainen

        katsohan www.jarppila.com siellähän vietetään valkoisen Rouvan yötä ainakin viime vuonna upea!
        Kyllä se 'Valkoinen Rouva' siellä ilman muuta kummittelee, hyvä niin


    • -b-

      Se siirtelee ala-varastossa kirjoja ja siellä on muutenkin viileän kalseaa.

    • Veronmaksaja

      tulee vaeltelemaan synkkiä aaveen näköisiä kulttuurilautakunnan jäseniä valtionapuja ja satunnaisia lainaajia odotellen ja huhuillen. Prameat seinät ja viime vuosituhannen kirjat eivät sovi yhteen.

      • outo ääni

        Olen aina ollut hyvin kiinnostunut kummittelusta sun muusta yliluonnollisesta ja viime yönä luin kolmeen asti kummitusjuttuja erilaisilta netti palstoilta kun ei uni tullut, niitä lukiessani olen aina hätkähtänyt kun kännykkä piippaa tms. Asumme 1800 luvun loppupuolella valmistuneessa maatilalla, jossa vanha päärakennus, autio, ns.karjalan harmaa sijaitsee edelleen tontillamme pelkkänä hirsikehikkona, vanhat pyöreät uunit vielä pystyssä... Aika aavemaiselta näyttäisi, mutta mitään yliluonnollista ei ainakaan minun ja aviomieheni aikana ole koskaan tapahtunut. Ei edes lähellä sijaitsevassa autio kesä mökissä, jossa kukaan ei ole käynyt sen jälkeen kun eräs kesäasukas n.10vuotta tappoi itsensä siellä. Mökki näkyy olohuoneemme ikkunasta. Kerran lenkillä kävin kattomassa mökin ikkunoista sisään ja kaikki näytti kuin joku olisi lähtenyt käymään nopeasti jossakin, puutarha villiintynyt, sisällä astioita pöydällä, sanomalehti avoinna... Viime yönä hetken ajan kuitenkin luulin kuulevani, kun näitä juttuja luin, jotain yliluonnollista; kuului todella kova päräys makuuhuoneesta, Hätkähdin aika tavalla, ennenkuin tajusin, mistä ääni oli peräisin ja sitten repesin nauramaan. Mieheni oli mennyt nukkumaan aiemmin ja syönyt pitsaa ja juonut muutaman oluen, mitkä ilmeisesti aiheuttivat hänelle kovat ilmavaivat. Olin säikähtänyt kova äänistä pierua.


      • Minos.
        outo ääni kirjoitti:

        Olen aina ollut hyvin kiinnostunut kummittelusta sun muusta yliluonnollisesta ja viime yönä luin kolmeen asti kummitusjuttuja erilaisilta netti palstoilta kun ei uni tullut, niitä lukiessani olen aina hätkähtänyt kun kännykkä piippaa tms. Asumme 1800 luvun loppupuolella valmistuneessa maatilalla, jossa vanha päärakennus, autio, ns.karjalan harmaa sijaitsee edelleen tontillamme pelkkänä hirsikehikkona, vanhat pyöreät uunit vielä pystyssä... Aika aavemaiselta näyttäisi, mutta mitään yliluonnollista ei ainakaan minun ja aviomieheni aikana ole koskaan tapahtunut. Ei edes lähellä sijaitsevassa autio kesä mökissä, jossa kukaan ei ole käynyt sen jälkeen kun eräs kesäasukas n.10vuotta tappoi itsensä siellä. Mökki näkyy olohuoneemme ikkunasta. Kerran lenkillä kävin kattomassa mökin ikkunoista sisään ja kaikki näytti kuin joku olisi lähtenyt käymään nopeasti jossakin, puutarha villiintynyt, sisällä astioita pöydällä, sanomalehti avoinna... Viime yönä hetken ajan kuitenkin luulin kuulevani, kun näitä juttuja luin, jotain yliluonnollista; kuului todella kova päräys makuuhuoneesta, Hätkähdin aika tavalla, ennenkuin tajusin, mistä ääni oli peräisin ja sitten repesin nauramaan. Mieheni oli mennyt nukkumaan aiemmin ja syönyt pitsaa ja juonut muutaman oluen, mitkä ilmeisesti aiheuttivat hänelle kovat ilmavaivat. Olin säikähtänyt kova äänistä pierua.

        On pakko myöntää että Suomalainen perusjuntti on taikauskoinen.Naimisiin mennessä muijan isä oli vuotta ennen kuollut ja jätti perinnöksi tyttärelleen isohkon saaren.Paikallisten mukaan saari oli täynnä kummituksia ja kiinnostuin sen historiasta.Tulos oli aika karmiva ja niin oli saaren nimikin.Saaren laella oli viikinkihauta ja Ruotsi-Suomen laivasto oli ottanut yhteen Venäjän laivaston kanssa saaren vieressä.Ylempänä kalliolla oli tykkiasemat,tottakai sortuneet ja erääseen paikkaan ei paikalliset suostuneet tulemaan kuin keskipäivällä.Siihen oli haudattu kuolleet taistelijat.Löysin karkeatekoisen graniittiristin ja pystytin sen uudestaan ja paikalliset oli hämmentyneitä.Mä olen sikäli kummajainen että en ole kristitty vaan vanhempaa uskontoa tunnustava ja se ei mahdu suomalaisen kaaliin.Oli kyllä eräs kumma asia,aavekalastaja.Lahdella liikkui valo,jonka itse näin ja seuraavana aamuna ei verkoissa ollut yhtään kalaa.


      • Haamujahti 85
        Minos. kirjoitti:

        On pakko myöntää että Suomalainen perusjuntti on taikauskoinen.Naimisiin mennessä muijan isä oli vuotta ennen kuollut ja jätti perinnöksi tyttärelleen isohkon saaren.Paikallisten mukaan saari oli täynnä kummituksia ja kiinnostuin sen historiasta.Tulos oli aika karmiva ja niin oli saaren nimikin.Saaren laella oli viikinkihauta ja Ruotsi-Suomen laivasto oli ottanut yhteen Venäjän laivaston kanssa saaren vieressä.Ylempänä kalliolla oli tykkiasemat,tottakai sortuneet ja erääseen paikkaan ei paikalliset suostuneet tulemaan kuin keskipäivällä.Siihen oli haudattu kuolleet taistelijat.Löysin karkeatekoisen graniittiristin ja pystytin sen uudestaan ja paikalliset oli hämmentyneitä.Mä olen sikäli kummajainen että en ole kristitty vaan vanhempaa uskontoa tunnustava ja se ei mahdu suomalaisen kaaliin.Oli kyllä eräs kumma asia,aavekalastaja.Lahdella liikkui valo,jonka itse näin ja seuraavana aamuna ei verkoissa ollut yhtään kalaa.

        tutustuisin mieluusti paikkaan jossa teidän juttujenne mukaan kummittelee.Monessa paikassa olen etelä-suomessa käynyt,jossa on väitetty kummittelevan,osassa jopa yöpynyt ja tutkinut paikkoja.Mitään en ole ikinä havainnutkaan.Videopätkää löytyy vaikka kuinka,joten minulla on esittää faktaa,ettei kummituksia ole.Naurattaa nuo keksityt ohjelmat,joissa koko kuvausryhmä tuntee kummituksen läsnäoloa.


    • Tsytsu

      Olen kuullut että Keskisuomessa Vilppulassa olisi eräs paikka jossa tapahtuisi yliluonnollisia asioita. Netissä on siitä jotain juttuakin muistaakseni hakusanalla maakasperän metsä, tai jotain sinne päin. Juttuun liitty myös karhut jotenkin.

    • Böö!

      No se ei ole kartano eikä linna, mutta Turun vanhalla suurtorilla, entisen lastenkirjaston talossa kuulemma kummittelee.

    • Pelko pois?

      Ja Kustavissa Laupusten kartanossa ovet avautuvat yöllä itsekseen, sekä sisäovia että ulko-ovi avautuivat siellä yöllä. Meidän perheleirin vastaavat olivat lukinneet ison ulko-oven yöksi, mutta aamulla se oli auki. Yksi äiti lapsineen lähti ajamaan kotiin yötä myöten, kun ei kestänyt nukkua huoneessa jonka ovi avautui naristen itsekseen.
      Paikalliset kertoivat, että kartanossa oli joskus kuollut emäntä epäselvissä olosuhteissa, eikä nyt saa rauhaa vaan palaa entiseen kotiinsa.

    • täsmä.kastania

      Salossa kummittelee jokapuolella. Salosa ei ole paikkaa missä ei kummittelisi. Salo on aavekaupunki.

      • Kummitusnainen

        Millä perusteella? Missä on näitä kummitustaloja? Haluaisin tietää :)


    • Porukalla kummitusta

      missäpäin salo löytys "kummitustaloja" mieluiten lähellä perniötä :D

    • kaikenkokenut59

      Tervetuloa meidän kotiin. Niin näette omilla silmillänne ja kuulette myös kaikenlaista mitä omat alivuokralaiset touhuavat "aaveet" olemme kokeneet kaikenlaista joten meidän ei tarvitse mennä muihin paikkoihin, että kokisimme niitä. Nämä aaveet elävät omaa elämäänsä, mutta silti pelottaa mitä seuraavaksi tapahtuu.

    • ghostfuck99

      näin kerran aaveen ja sanoin sille suksi vittuun

    • sellit

      oripäässä on kummitus-shel. siellä oudot hahmot kuulemma esintyvät hyvinki usein

    • Outoa

      Meidän yläkerrassa kun isosisko nukkui vielä siellä ennen muuttoaan, tapahtui kummalisia asioita esim: hänen nilkoista otettiin kiinni, sängyn vieressä istui joku, myöskin kuului rappusista hitaita askeleita ja tää viiminen tais olla meidän kuollut kissa pingu jonka me hautasimme pihallemme, isosisko oli kuullut pientä tepsutusta rappusista ja sitten hetken päästä kiehnäystä oven takana no kun hä avasi oven ei ollut ketään siellä. Myös hänestä oli uudessa asunnossaan tuntunut että joku tuijottaa ja välillä vetää peittoa.

    • joista aina puheita

      kaikkialla taloja ja ihmisiä riittää nykyäänkin

      • Salostaaa

        Kerronpa vähän lisää salon kummitustaloista... Asun kerrostalossa ja just mun ikkunaa vastapäätä on tosi vanha kummitustalo. Halikossa siis siinä k market pirkkatorin vieres. Aina öisin, nytkin, nään pienen kirkkaan valon. Aina. Tietystä kuvakulmasta. Ei mitään muuta ihmeellistä pikkusisko sano kerran että se oli ollu rauhas vaan piirtämäs, kunnes sen teroitin tippuu hyllystä sen nenän etee. Ja ei kuulemma uskaltanu viikkoihi nukkuu omas huonees :D haluisin itekki kokee jtn yliluonnollista...


    • nekin on joo

      ilmiöitä

    • a7x

      salon hirvenkadun kerrostaloilla kummittelee

    • huhuillaan

      liedossa

    • iloku

      Meidän entinen koira ei elä mut tuntuu kuin se seiurais kun mä oon aamulenkillä nykysen koiran kans

    • KummitusKurppa

      Kuka ottas kakkoseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe