Minä myönnän, että minua pelottaa hirveästi.:((
Pelottaako teitä?
41
5351
Vastaukset
- figuru
Minun on myönnettävä että minua pelotti aluksi.
Mutta nyt olen päässyt pelon tunteen ohitse suosittelen teillekin tekee hyvää ja saa mielenrauhan
jos jatkaa pelkäämistä saa itsensä vain kipeämmäksi ;)- eräs maalainen
Normaaliin influenssaan kuolee kymmeniä ihmisiä vuosittain Suomessa. Lintulentsuun koko maailmassa on kuollut vain muutamia ja hekin erittäin läheisessä kontaktissa sairaitten eläinten kanssa.
Kuka järkevä ihminen lähtee koskettelemaan sairasta tai kuollutta lintua.
- figuru
Suurin syy ehkä pelkoihini oli kun luin kaikkiaalta tietoa H5N1:destä ja en ollut varma enää mitä uskoa ja sitten ovat nämä hysteerikot jotka puivat asiaa lisää
ja sitten suurin piru kaikista tiedotus välineet varsinkin ilta lehdet jauhavat aina kun tulee jotain pientä uutta niin kyllä se vaan painautuu ihmisen mieleen.
iltalehdet käyttävät tietämättään samaa taktiikaa kuin hitler ennenaikaan
hitler kertoi aina vähitellen lehdissä että "juutalaiset ovat pahoja" etc.. ja täten pui sen kuvan saksalaisten mieleen
nyt iltalehti pui samaa H5N1 kanssa :( harmillisesti iltalehti on huomannut että tämä on vain mahtava tapa saada rahaa ja eivätkä he aijo lopettaa ennenkuin h5n1 on kokonaan poissa tavalla tai toisella- Metsänraja
Olet oikeassa.Rahaa ne tekevät.Minä jouduin ensiksi eläimellisen kauhun valtaan ja lamaannuin täysin.Itseni puolesta en jaksa pelätä.Nyt olen aika rauhallinen, mutta kun kun pelottaa rakkaitteni puolesta.:((
- thjo
Iltalehti on PASKAMEDIOIDEN KUNKKU!! Keksivät välillä uutisia omasta päästään. Nykyjään Hymylehtikin ynnä Nylkyposti on uskottavampi.
Itseäni ei H5N1 pelota, koska en syö kuolleita lintuja, varsinkaan raakana, enkä pelehdi muunkaan siipikarjan kanssa. Mielestäni ehkä ainoan turvallisuusriskin voi aiheutaa joku päästään sekoava hysteerikkonaapuri. - figuru
Metsänraja kirjoitti:
Olet oikeassa.Rahaa ne tekevät.Minä jouduin ensiksi eläimellisen kauhun valtaan ja lamaannuin täysin.Itseni puolesta en jaksa pelätä.Nyt olen aika rauhallinen, mutta kun kun pelottaa rakkaitteni puolesta.:((
Se on kyllä totta että rakkaimpamme ovat yksi suurimmista tärkeyksistä elämässämme
alkaa siinä ajattelemaan että mitä jos oletkin ainut joka selviää tutuistasi
esim kaikki rakkaimat kuolisivat pois se on hirveää ajateltavaa
pystyisikö siinä sitten enää elämään? kun jäisit niinsanotusti aivan yksin
enpä usko että itse kestäisin sellaista - Hanne
figuru kirjoitti:
Se on kyllä totta että rakkaimpamme ovat yksi suurimmista tärkeyksistä elämässämme
alkaa siinä ajattelemaan että mitä jos oletkin ainut joka selviää tutuistasi
esim kaikki rakkaimat kuolisivat pois se on hirveää ajateltavaa
pystyisikö siinä sitten enää elämään? kun jäisit niinsanotusti aivan yksin
enpä usko että itse kestäisin sellaistaKyllä pelottaa ja paljon..Kun lintuinfluenssaa ilmaantui ensimmäisén kerran maailmalla,niin olin tosi pelokas. Onneksi suomi on selvinnyt vielä tähän asti. Kun linnut tulee niin ne tulee. ei sille voi mitään, se on ihmiskunnan tappava tauti,jolle ei voi mitään. Tämä on elämää..Mutta pelkään silti..pelkään itseni puolesta ja rakkaiteni puolesta. En kestäisi jos joku rakas kuolisi. :'( mutta jos on hauskaa unohtaa vain kaikki maailman huolet, kannattaa olla rakkaitten seurassa ja pitää hauskaa. :)
- mitää tarttuvaa
Hanne kirjoitti:
Kyllä pelottaa ja paljon..Kun lintuinfluenssaa ilmaantui ensimmäisén kerran maailmalla,niin olin tosi pelokas. Onneksi suomi on selvinnyt vielä tähän asti. Kun linnut tulee niin ne tulee. ei sille voi mitään, se on ihmiskunnan tappava tauti,jolle ei voi mitään. Tämä on elämää..Mutta pelkään silti..pelkään itseni puolesta ja rakkaiteni puolesta. En kestäisi jos joku rakas kuolisi. :'( mutta jos on hauskaa unohtaa vain kaikki maailman huolet, kannattaa olla rakkaitten seurassa ja pitää hauskaa. :)
ei vielä ole. Viruksen on ensin muunnuttava moneen kertaan, tyhjää hysteriaa.
- Inka
Miksi ihmeessä pelottaisi?
En aio perustaa siipikarjatilaa :) - Jusu
Enempi pelottaa jäädä auton alle,tai saada turpiinsa kaupungilla,tai tulla ryöstetyksi.Häviävän pieni mahdollisuus saada tuo lintuflunssa.
- Aika
Niin tai näin, lienee pohjoisemmalla pallon puoliskolla vielä pitkään turvallisempaa, kuin etelän lämpöisimmissä maissa, jos tuo kehittyisi aikaa myöden Pandemiaksi! Aika tuonkin näyttää...
Onhan se selvää, ettei sairastuneiden eläinten kanssa kannata olla liian leväperäinen noin yleesäkkään oli sitten Pandemia hysreriaa tai ei!
Uskoakseni jokaisen lapsen vanhemmat ovat teroittaneet lapsiaan olemaan koskematta kuolleisiin tai sairaisiin eläimiin! Uskoakseni niitä sairaita lintuja olisi mahdollisesti jo Suomessa, kun kerran Ruotsistakin on löytynyt. Mielenkiintoisaa asiassa on miten jotkut eläimet olisi parantuneet tai mahdollisesti olisivat vastustusykyisiä? Näistä aiheista on niin vähän tietoa vielä? Virallisia ilmoituksia odotellaan... - sasa
kyllähän se pikkasen kutkuttaa et mitäs sitten kun se tänne suomeen rantautuu, mut onneks täällä ollaan jo aika hyvin varauduttu siihen tautiin ja muistaa vaan hyvin huolehtia käsi hygieniasta niin eiköhän se siitä...
- mataami
Älkää hyvät ihmiset niin kauheesti pelätkö tätäkään. Ainahan täällä on ollut pandemioita ja niistä jollain lailla on selvitty. En oo himouskovainen mut kaikki nää jutut lähtee kuitenkin tuolta jostain. Oli aids ja muut niihin kehitettiin lääke ja jne... Ihmisille täytyy vaan näyttää ettei tekniikalla kuitenkaan kaikkea korvata. Menee vähän liian lujaa ainakin sillä tasolla.
- Hanna
mataami kirjoitti:
Älkää hyvät ihmiset niin kauheesti pelätkö tätäkään. Ainahan täällä on ollut pandemioita ja niistä jollain lailla on selvitty. En oo himouskovainen mut kaikki nää jutut lähtee kuitenkin tuolta jostain. Oli aids ja muut niihin kehitettiin lääke ja jne... Ihmisille täytyy vaan näyttää ettei tekniikalla kuitenkaan kaikkea korvata. Menee vähän liian lujaa ainakin sillä tasolla.
Pandemia tarkoittaa ihmisestä toiseen leviävää tautia. Eli tämä lintuinfluenssa ei sitä ole, ainakaan vielä. Joten otetaanpas asioista selvää ennen kun kirjotetaan.
- turhaa
Ei ole mitään syytä pelätä lintuinfluenssaa. samakait se on vaikka se tuliski suomeen ja siitä tulis ihan pandemia. kummiski sitä joskus kuolee. Naurettavaa tuo iltalehtien pauhaaminen siitä.
- ...kele
Maailmalla liikkuu satoja tappavia tauteja kokoajan! jos noin kovasti pelkäät, muista että kaikki (myös sinä) kuolee jonakin päivänä!!! En pelkää influenssaa, mutta pelkään ihmisiä jotka pelkäävät lintuinfluenssaa....
- Metsänraja
haukut? En minä itseni puolesta pelkää, vaan rakkaitteni puolesta.Kuten Figurukin mainitsi; hän ei ehkä kestäisi, jos jäisi yksin, jos muut kuolisivat ympäriltä.En minäkään kestäisi.
Olen joutunut tuijottamaan omaa kuolemaani jo silmästä silmään muutaman vuoden, vaikka olen parhaassa työiässä oleva ihminen.Asia e iitselleni ole outo.Tiedän varsin hyvin, että kerran kuolen.Ehkä piankin. - sinkkunen...
Metsänraja kirjoitti:
haukut? En minä itseni puolesta pelkää, vaan rakkaitteni puolesta.Kuten Figurukin mainitsi; hän ei ehkä kestäisi, jos jäisi yksin, jos muut kuolisivat ympäriltä.En minäkään kestäisi.
Olen joutunut tuijottamaan omaa kuolemaani jo silmästä silmään muutaman vuoden, vaikka olen parhaassa työiässä oleva ihminen.Asia e iitselleni ole outo.Tiedän varsin hyvin, että kerran kuolen.Ehkä piankin.Otin lomani toukokuuksi ja vuokrasin ränsistyneen mökin järven rannalta. Menen sinne ypöyksin (nainen) kiikarin kanssa lintuja tarkkailemaan. Annan "kiimassa" olevan vesilinnun syödä kämmeneltä, koska näin saan kuvatuksi parhaiten. Lintuja on ollut (onneksi) vuosituhansia ja nyt nousee otsikoihin joku hysteria niiden vuoksi. Naurettavaa.... Suomi kuolee kuteviin seksiaddektioista kärsiviin nuoriin. He levittävät sukupuolitauteja, kun mikään muu ei enää merkkaa, kun seksi (kuteminen) ja raha!!!! Näin on ja aamen....
- zxmzaxjzjx
minä sairastan lintu infuleensaa kuolen huomenna
- zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...
zxmzaxjzjx kirjoitti:
minä sairastan lintu infuleensaa kuolen huomenna
olit eka!!!=)
- figuru
Sanon vaan sulle että metsänraja on aika pirun rohkee tyyppi, mutta kukaan ei kestä rakkaittensa menetystä
- Höh.
Ei pelota.
- pätkääkään
Kai sitä voi elämänsä päiviä (vaikka sitten viimeisiä) paremminkin viettää kuin pelon vallassa kouristella. Minä ainakin keksin sata parempaa tapaa.
Ja käsitykseni mukaan Suomessa asia on hoidettu viranomaisten taholta niin hyvin kuin se vain on mahdollista. Pelto on täysin turhaa. - kaikkea voi pelätä...
ihmistä siihen tautii on kuollut koko maailmassa? ehkä sata. suomessa kuolee monta sataa ihmistä joka vuosi influenssaan/flunssaan.
jokseenkin turha pelätä tuota tautia, sen enempää kuin mitään muutakaan.
kyllähan joku ennusti, että suomessakin siihen kuolee tuhansia ihmisiä. turkissa taisi menehtyä pari lasta siihen ja se on ikävää. itävallassa siihen taisi kuolla kissa.
mielestäni uhka tautiin on lähes olematon.- muuta pelättävää
Totta puhut! Kyllä maailmassa on tuhansia asioita, joita olisi syytä pelätä enemmän:
malaria, aids, kolera, keltakuume, polio, tuberkuloosi, sairaalabakteerit, syöpä, sydäntaudit, aivoinfarkti, diabetes, verenpaine yms. yms..
liikenne, onnettomuudet, tulipalot, mielenhäiriöiset, huumehörhöt, juoppohullut yms..
viina, tupakka, huumeet...
Tähän asti ja tulevaisuudessakin lintuinfluenssa on minimaalinen tappaja moniin muihin verrattuna.
Käsittämätöntä, että tuollaisesta asiasta on tällainen hysteria lietsottu. - ylilyönniksi
muuta pelättävää kirjoitti:
Totta puhut! Kyllä maailmassa on tuhansia asioita, joita olisi syytä pelätä enemmän:
malaria, aids, kolera, keltakuume, polio, tuberkuloosi, sairaalabakteerit, syöpä, sydäntaudit, aivoinfarkti, diabetes, verenpaine yms. yms..
liikenne, onnettomuudet, tulipalot, mielenhäiriöiset, huumehörhöt, juoppohullut yms..
viina, tupakka, huumeet...
Tähän asti ja tulevaisuudessakin lintuinfluenssa on minimaalinen tappaja moniin muihin verrattuna.
Käsittämätöntä, että tuollaisesta asiasta on tällainen hysteria lietsottu.Enpä ole hysteeriaa asiasta vielä huomannut, mutta sä puhut nyt aivan eri asioista, tuo lista jonka mainitsit taudeista, niin kuinka moni noista tarttuu pisaratartuntana/hengitysilmasta, joten hysteeriaan ei ola aihetta, mutta ei pidä kuitenkaan verrata niihin sellaisiin tauteihin jotka ei todellakaan aiheuta pandemioita, oletkohan ymmärtänyt ollenkaan mitä tarkoitetaan maailmanlaajuisella pandemialla, se ei nyt ole kuitenkaan sama asia kuin kausittain tulevat flunnsa/infulenssa aallot. Käsittääkseni täällä on asiata keskusteltu aivan asiallisesti ilman hysteerikointia, jos jokuu sanoo pelkääväsnsä pandemian puhkeamista, niin se ei taida vielä riittää hysteerian mittariksi.
- pelonaiheista
ylilyönniksi kirjoitti:
Enpä ole hysteeriaa asiasta vielä huomannut, mutta sä puhut nyt aivan eri asioista, tuo lista jonka mainitsit taudeista, niin kuinka moni noista tarttuu pisaratartuntana/hengitysilmasta, joten hysteeriaan ei ola aihetta, mutta ei pidä kuitenkaan verrata niihin sellaisiin tauteihin jotka ei todellakaan aiheuta pandemioita, oletkohan ymmärtänyt ollenkaan mitä tarkoitetaan maailmanlaajuisella pandemialla, se ei nyt ole kuitenkaan sama asia kuin kausittain tulevat flunnsa/infulenssa aallot. Käsittääkseni täällä on asiata keskusteltu aivan asiallisesti ilman hysteerikointia, jos jokuu sanoo pelkääväsnsä pandemian puhkeamista, niin se ei taida vielä riittää hysteerian mittariksi.
Puhuin syistä, joista voisi todella olla peloissaan. Ei sillä ole mitään tekemistä pisaratartunnan kanssa. Nuo kaikki mainitsemani asiat ovat todella paljon varaallisempia kuin lintuinfluenssa - edes siinä vaiheessa kun/jos siitä mahdollisesti tulee pandemia se ei ole todellinen hysterian aihe suomalaisille - vaikkapa Afrikassa se ovi sitä olla.
Tarkoitin tuolla listalla sitä, että maailmassa on tuhansia asioita, jotka tappavat ihmisiä paljon enemmän kuin lintuinfluenssa, eikä niistä kukaan hulluna vouhka. Ei ole malariankaan vuoksi valtionjohtajien konferensseja pidetty, kuten tässä taannoin Japanissa lintuinfluenssa vuoksi pidettiin, vaikka malaria tappaa miljoonia, kymmeniä miljoonia ihmisiä maailmassa joka vuosi. Sehän vain ei kosketa meitä rikkaita!! Ja varmasti viinakin seuraus sairauksineen tappaa Suomessa joka vuosi paljon enemmän ihmisiä kuin lintutauti tulee koskaan tekemään. Miksi ette ole siitä hysteerisiä? Sitä myydään vieläpä laillisesti vation monopolilla.
Luepa iltapäivälehtiä ja vaikkapa tällä palstalla pari keskustelua alempana. Huomaat kyllä, että hysteriaa on. Tämä hysteria lintutaudin osalta on tällä hetkellä täysin suhteetonta todellseen vaaraan nähden. - aivoilla
pelonaiheista kirjoitti:
Puhuin syistä, joista voisi todella olla peloissaan. Ei sillä ole mitään tekemistä pisaratartunnan kanssa. Nuo kaikki mainitsemani asiat ovat todella paljon varaallisempia kuin lintuinfluenssa - edes siinä vaiheessa kun/jos siitä mahdollisesti tulee pandemia se ei ole todellinen hysterian aihe suomalaisille - vaikkapa Afrikassa se ovi sitä olla.
Tarkoitin tuolla listalla sitä, että maailmassa on tuhansia asioita, jotka tappavat ihmisiä paljon enemmän kuin lintuinfluenssa, eikä niistä kukaan hulluna vouhka. Ei ole malariankaan vuoksi valtionjohtajien konferensseja pidetty, kuten tässä taannoin Japanissa lintuinfluenssa vuoksi pidettiin, vaikka malaria tappaa miljoonia, kymmeniä miljoonia ihmisiä maailmassa joka vuosi. Sehän vain ei kosketa meitä rikkaita!! Ja varmasti viinakin seuraus sairauksineen tappaa Suomessa joka vuosi paljon enemmän ihmisiä kuin lintutauti tulee koskaan tekemään. Miksi ette ole siitä hysteerisiä? Sitä myydään vieläpä laillisesti vation monopolilla.
Luepa iltapäivälehtiä ja vaikkapa tällä palstalla pari keskustelua alempana. Huomaat kyllä, että hysteriaa on. Tämä hysteria lintutaudin osalta on tällä hetkellä täysin suhteetonta todellseen vaaraan nähden.No siitähän tässä ns. hysteeriassa juuri onkin kyse, että noi mainitsemasi taudit EI LEVIÄ HENGITYSILMAN MUKANA, kun taas pandemiat tekevät juuri niin, siinä on himppasen eroa. Totta kai malariat, ym mainitsemasi taudit tappaa maapallolla ja ei kosketa meitä "rikkaita", kun ne tapahtuvat tuhansienkilometrien päässä ja ei ole tartuntavaaran pelkoa, mutta hengitysteitse leviävä tauti ei ole köyhienmaiden ongelma, vaan koskettaa jokaista maapallon ihmistä. Suomen ympärillä ei ole sellaista muuria joka estäisi taudin tulemisen jos se pandemia olisi tullakseen. Ei ihme, että puhutaan suomalaisten lintukotomaisuudesta, kun täällä on käsitys, että vaikka tulisi mikä pandemia, niin ei se meitä kosketa.
- tätä....???
aivoilla kirjoitti:
No siitähän tässä ns. hysteeriassa juuri onkin kyse, että noi mainitsemasi taudit EI LEVIÄ HENGITYSILMAN MUKANA, kun taas pandemiat tekevät juuri niin, siinä on himppasen eroa. Totta kai malariat, ym mainitsemasi taudit tappaa maapallolla ja ei kosketa meitä "rikkaita", kun ne tapahtuvat tuhansienkilometrien päässä ja ei ole tartuntavaaran pelkoa, mutta hengitysteitse leviävä tauti ei ole köyhienmaiden ongelma, vaan koskettaa jokaista maapallon ihmistä. Suomen ympärillä ei ole sellaista muuria joka estäisi taudin tulemisen jos se pandemia olisi tullakseen. Ei ihme, että puhutaan suomalaisten lintukotomaisuudesta, kun täällä on käsitys, että vaikka tulisi mikä pandemia, niin ei se meitä kosketa.
Siis se on eri juttu, tappaako se tauti ihmisiä missä. Siis paljon vakavampaa kun se nyt kohtaa meitäkin. Oletko ajatellut, miten uskallat liikkua ulkona, jos vaikka joku ajaa päällesi!
Oletko ajatellut, että vaikka se minkälaisena räkänä leviäisi, niin meillä on tuhat kertaa parempi vastustuskyky, kuin noilla jo valmiiksi heikoilla ihmisillä. Ja ME saamme lääkettä ja rokotetta sun muuta, HE eivät saa.
- anni
kannattaa käydä lukeen elintarvikeviraston sivuilla asiasta ja tutustua faktatietoihin.
onhan sitä jo lapsesta asti sanottu ettei esim.kuolleisiin lintuihin saa koskea.- missä
pistäkääpäs linkkiä tuollaiselle faktasivulle, olisin pirun kiinnostunut nimenomaan FAKTASTA koko lintuinfluenssajuttuun.
- sulle
missä kirjoitti:
pistäkääpäs linkkiä tuollaiselle faktasivulle, olisin pirun kiinnostunut nimenomaan FAKTASTA koko lintuinfluenssajuttuun.
www.eela.fi
- kimalainen
Pelkään pelkään pelkään.... nimittäin sitä, että virus kehittyy pandemiaksi.
- Ihmisvihaaja!
kimalainen kirjoitti:
Pelkään pelkään pelkään.... nimittäin sitä, että virus kehittyy pandemiaksi.
En pelkää. Linnut eivät saa pahaa aikaan, mutta ihmissiat saavat!!! Pelkään raiskaajia, joita 90% miehistä on. Kaikki vain eivät tuo fantasiaansa teon tasolle. Lintuinfluenssan pelko on täysin järjetön. Nauttikaa kevään ilontuojista, LINNUISTA!
- Panda Mia
IIIK!!
- Ulvila
Ei tippaakaan. Joka vuosi kuolee Suomessa 1000-3000 ihmostä influenssaan.
Voin sanoa asian näin: ei pelota mikään, jos on tullakseen niin tulee sitten turhia on jossitella näiten juttujen takia- lähetetään selvittää kenen vika se on niin vahvasti epäeillää meitä ihmisiä, mehän romutetaan maapalloa kaiken minkä kerkiämmä ( jotkut) siis
- varovaisuutta
Ihan hirveesti pelottaa.
En ole uskaltanut enää nukkua höuhentyynyllä
enkä Aku Ankkaa ole uskaltanut enää lukea.
Tuuliviirin kävin aikoja sitten ottamassa katolta se oli pellistä tehty kukko.
Muihin varotoimiin en ole vielä ryhtynyt jospa tämä riittäisi. - oli jo
Lintulenssu viikon verran.Kävin kattelemassa lintujen kevätpuuhia ja niinpä vaan sain lenssun, mikä muu se saattoi olla kuin lintulenssu. Viikko siinä meni rökiessä,mutta nyt taas täydessä terässä.
- kukko
onko ihmiset tosiaan noin hysteerisiä!!!
haloo!!!
itselläni on kanoja ja kukko, enkä voisi kuvitellakkaan pelkääväni niitäkään.
ihmisiä kuolee suomessa 200-300 tavalliseen flunssaan.
kannattais ehkä hakeutua hoitoon jos elämä tuntuu noin vaikeelta!! - älytöntä hössötystä
Niin, ei tod. pelota!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k333512On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole242287Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi792229Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422091Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561474- 741386
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69947Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9807Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi36791