GS 500E HUOLTO-OHJEET

500cc

Tuli hankittua ensi pyöräksi Suzuki GS500E, mutta käyttöohjekirjaa ei tullut kaupan mukana.

Lähinnä kiinnostaisi tietää mitkä ovat:
- renkaiden oikeat ilmanpaineet
- ketjun kireyden säätö (millainen on oikea ketjun kireys)
- polttoainehanan eri asennot
- mitä bensaa saa käyttää
- iskarin jäykkyyden säätö
- yms. aloittelevan motoristin "hyvä tietää" juttuja.

11

3907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gs 500 suz

      -2,25 edessä
      -2,8 takana
      noin 20mm löysää keskeltä painettaessa.
      -res varatankki -on normaali -pri vapaa virtaus
      -95e myös 98e käy
      -säätö 4-5 asento yleispätevä
      -Ole 5-kertaa tarkempi kuin autoillessa.

      • Jami

        Mitä tuo bensahanan normaali ja vapaa virtaus tarkoittavat?

        Missä asennossa hana on kiinni? Eli bensaa ei tule, jos vaikka kaasareita putsaa yms..


      • Henri Leppänen
        Jami kirjoitti:

        Mitä tuo bensahanan normaali ja vapaa virtaus tarkoittavat?

        Missä asennossa hana on kiinni? Eli bensaa ei tule, jos vaikka kaasareita putsaa yms..

        Moi,
        -itselläni on kyseinen moottoripyörä,eli polttoaineen virtauksesta seuraavaa: eli vipu vasemmalle->tarkoittaa Reservo eli varatankki, jossa on bensaa n.3,5litraa, jolla pääsee lähimmälle huoltamolle, vipu ylös= PRI asento, jota käytetään vain kun käynnistetään pyörää ensimmäisen kerran talvisäilytyksenjälkeen. Se antaa isomman virtauksen. Vipu alas=on ns. perus ajoasento eli ON asento. Nämä kolme asentoa löytyy manuaalin mukaan.

        Kaasareita yms huollettaessa käsittääkseni vipu voi olla normaaliasennossa,eli nuoli alas,mutta voit myös varmistaa asian jostain moottoripyörien huoltokorjaamosta.


      • Henri Leppänen
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moi,
        -itselläni on kyseinen moottoripyörä,eli polttoaineen virtauksesta seuraavaa: eli vipu vasemmalle->tarkoittaa Reservo eli varatankki, jossa on bensaa n.3,5litraa, jolla pääsee lähimmälle huoltamolle, vipu ylös= PRI asento, jota käytetään vain kun käynnistetään pyörää ensimmäisen kerran talvisäilytyksenjälkeen. Se antaa isomman virtauksen. Vipu alas=on ns. perus ajoasento eli ON asento. Nämä kolme asentoa löytyy manuaalin mukaan.

        Kaasareita yms huollettaessa käsittääkseni vipu voi olla normaaliasennossa,eli nuoli alas,mutta voit myös varmistaa asian jostain moottoripyörien huoltokorjaamosta.

        Moikka vielä,eli vipu alas ns ON asentoa voi käyttää normaalissa ajossa ja talven yli säilytyksessä.

        Sellainen huomio,että kun pyörän laittaa talvisäilytykseen,kannattaa tankata aina ihan täyteen,ettei tankki ruostu sisäpuolelta ja bensan sekaan kannattaa laittaa lisäaine, joka parantaa polttoaineen säilymistä niin,että se pysyy käyttökelpoisena myös talven jälkeen. Tällaisia huomioita.

        Kaasari kannattaa huollattaa parin vuoden välein ja se työ kannattaa teettää huoltokorjaamossa,koska siinä tarvitaan erikoismittareita mm. alipainemittaria. Mulla ainakin kaasareiden senkka oli väärin,eli ammattimies teki säädöt oikein ja nyt kaasareiden läpät toimivat samanaikaisesti,eikä eriaikaan, joten paljon mukavammin kiihtyy ja kulkee.


      • Henri Leppänen
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moikka vielä,eli vipu alas ns ON asentoa voi käyttää normaalissa ajossa ja talven yli säilytyksessä.

        Sellainen huomio,että kun pyörän laittaa talvisäilytykseen,kannattaa tankata aina ihan täyteen,ettei tankki ruostu sisäpuolelta ja bensan sekaan kannattaa laittaa lisäaine, joka parantaa polttoaineen säilymistä niin,että se pysyy käyttökelpoisena myös talven jälkeen. Tällaisia huomioita.

        Kaasari kannattaa huollattaa parin vuoden välein ja se työ kannattaa teettää huoltokorjaamossa,koska siinä tarvitaan erikoismittareita mm. alipainemittaria. Mulla ainakin kaasareiden senkka oli väärin,eli ammattimies teki säädöt oikein ja nyt kaasareiden läpät toimivat samanaikaisesti,eikä eriaikaan, joten paljon mukavammin kiihtyy ja kulkee.

        Moikka edelleen, bensalaatuna suosittelen käytettäväksi 98E bensaa,koska se antaa hieman enemmän tehoa ja palaa paremmin ja sitä kuluu vähemmän. Nykyinen 95E sisältää 10% etanolia, joka saattaa syövyttää kumitiivisteitä/osia moottorin sisältä päin, kuten esim polttoaine letkut, jotka ovat kumivalmistetta.


      • Ja oikea ilmanpaine
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moikka edelleen, bensalaatuna suosittelen käytettäväksi 98E bensaa,koska se antaa hieman enemmän tehoa ja palaa paremmin ja sitä kuluu vähemmän. Nykyinen 95E sisältää 10% etanolia, joka saattaa syövyttää kumitiivisteitä/osia moottorin sisältä päin, kuten esim polttoaine letkut, jotka ovat kumivalmistetta.

        katsotaan rengasvalmistajan sivuilta tai ihan siitä renkaan kyljestä. Huomaatko tyttönen siinä on tekstiä,josta selviää ilmanpaine! Ei ohjekirja tiedä sitä millaiset renkaat sulla on pyörässä ellei ne ole originaalit kumit alla vielä.


      • pekka3
        Ja oikea ilmanpaine kirjoitti:

        katsotaan rengasvalmistajan sivuilta tai ihan siitä renkaan kyljestä. Huomaatko tyttönen siinä on tekstiä,josta selviää ilmanpaine! Ei ohjekirja tiedä sitä millaiset renkaat sulla on pyörässä ellei ne ole originaalit kumit alla vielä.

        Asiallinen vastaus??
        Jos ei osaa tai viiti edes yrittää vastata,niin jätä vastaamatta kokonaan.


      • joukkari

        Pitääkö takapyörä olla ilmassa silloin kun kireys tarkistetaan? Vai maassa ilman kuormaa, vai pitääkö rattaat ja swingin laakeri olla linjassa silloin kun kireyttä mitataan?


    • susuki gay äs

      jos on orkkiskoon kumit, ainakin minun susukissa on sellainen tarra ketjusuojan yläpuolella jossa tirtoja.
      Omistajan manuaalissa paineet, yksin ajaessa 2.25 etu ja takarattaassa. Kaksin ajaessa 2,50 ja susuki gs on vm 98 takarenkaan koko130/70-17

    • teiri

      GS500E Suzukin huolto-ohjekirja, saako mistään ??

    • Ensio 500

      Haynesilla englannin kielinen manuaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe