GS 500E HUOLTO-OHJEET

500cc

Tuli hankittua ensi pyöräksi Suzuki GS500E, mutta käyttöohjekirjaa ei tullut kaupan mukana.

Lähinnä kiinnostaisi tietää mitkä ovat:
- renkaiden oikeat ilmanpaineet
- ketjun kireyden säätö (millainen on oikea ketjun kireys)
- polttoainehanan eri asennot
- mitä bensaa saa käyttää
- iskarin jäykkyyden säätö
- yms. aloittelevan motoristin "hyvä tietää" juttuja.

11

4272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gs 500 suz

      -2,25 edessä
      -2,8 takana
      noin 20mm löysää keskeltä painettaessa.
      -res varatankki -on normaali -pri vapaa virtaus
      -95e myös 98e käy
      -säätö 4-5 asento yleispätevä
      -Ole 5-kertaa tarkempi kuin autoillessa.

      • Jami

        Mitä tuo bensahanan normaali ja vapaa virtaus tarkoittavat?

        Missä asennossa hana on kiinni? Eli bensaa ei tule, jos vaikka kaasareita putsaa yms..


      • Henri Leppänen
        Jami kirjoitti:

        Mitä tuo bensahanan normaali ja vapaa virtaus tarkoittavat?

        Missä asennossa hana on kiinni? Eli bensaa ei tule, jos vaikka kaasareita putsaa yms..

        Moi,
        -itselläni on kyseinen moottoripyörä,eli polttoaineen virtauksesta seuraavaa: eli vipu vasemmalle->tarkoittaa Reservo eli varatankki, jossa on bensaa n.3,5litraa, jolla pääsee lähimmälle huoltamolle, vipu ylös= PRI asento, jota käytetään vain kun käynnistetään pyörää ensimmäisen kerran talvisäilytyksenjälkeen. Se antaa isomman virtauksen. Vipu alas=on ns. perus ajoasento eli ON asento. Nämä kolme asentoa löytyy manuaalin mukaan.

        Kaasareita yms huollettaessa käsittääkseni vipu voi olla normaaliasennossa,eli nuoli alas,mutta voit myös varmistaa asian jostain moottoripyörien huoltokorjaamosta.


      • Henri Leppänen
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moi,
        -itselläni on kyseinen moottoripyörä,eli polttoaineen virtauksesta seuraavaa: eli vipu vasemmalle->tarkoittaa Reservo eli varatankki, jossa on bensaa n.3,5litraa, jolla pääsee lähimmälle huoltamolle, vipu ylös= PRI asento, jota käytetään vain kun käynnistetään pyörää ensimmäisen kerran talvisäilytyksenjälkeen. Se antaa isomman virtauksen. Vipu alas=on ns. perus ajoasento eli ON asento. Nämä kolme asentoa löytyy manuaalin mukaan.

        Kaasareita yms huollettaessa käsittääkseni vipu voi olla normaaliasennossa,eli nuoli alas,mutta voit myös varmistaa asian jostain moottoripyörien huoltokorjaamosta.

        Moikka vielä,eli vipu alas ns ON asentoa voi käyttää normaalissa ajossa ja talven yli säilytyksessä.

        Sellainen huomio,että kun pyörän laittaa talvisäilytykseen,kannattaa tankata aina ihan täyteen,ettei tankki ruostu sisäpuolelta ja bensan sekaan kannattaa laittaa lisäaine, joka parantaa polttoaineen säilymistä niin,että se pysyy käyttökelpoisena myös talven jälkeen. Tällaisia huomioita.

        Kaasari kannattaa huollattaa parin vuoden välein ja se työ kannattaa teettää huoltokorjaamossa,koska siinä tarvitaan erikoismittareita mm. alipainemittaria. Mulla ainakin kaasareiden senkka oli väärin,eli ammattimies teki säädöt oikein ja nyt kaasareiden läpät toimivat samanaikaisesti,eikä eriaikaan, joten paljon mukavammin kiihtyy ja kulkee.


      • Henri Leppänen
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moikka vielä,eli vipu alas ns ON asentoa voi käyttää normaalissa ajossa ja talven yli säilytyksessä.

        Sellainen huomio,että kun pyörän laittaa talvisäilytykseen,kannattaa tankata aina ihan täyteen,ettei tankki ruostu sisäpuolelta ja bensan sekaan kannattaa laittaa lisäaine, joka parantaa polttoaineen säilymistä niin,että se pysyy käyttökelpoisena myös talven jälkeen. Tällaisia huomioita.

        Kaasari kannattaa huollattaa parin vuoden välein ja se työ kannattaa teettää huoltokorjaamossa,koska siinä tarvitaan erikoismittareita mm. alipainemittaria. Mulla ainakin kaasareiden senkka oli väärin,eli ammattimies teki säädöt oikein ja nyt kaasareiden läpät toimivat samanaikaisesti,eikä eriaikaan, joten paljon mukavammin kiihtyy ja kulkee.

        Moikka edelleen, bensalaatuna suosittelen käytettäväksi 98E bensaa,koska se antaa hieman enemmän tehoa ja palaa paremmin ja sitä kuluu vähemmän. Nykyinen 95E sisältää 10% etanolia, joka saattaa syövyttää kumitiivisteitä/osia moottorin sisältä päin, kuten esim polttoaine letkut, jotka ovat kumivalmistetta.


      • Ja oikea ilmanpaine
        Henri Leppänen kirjoitti:

        Moikka edelleen, bensalaatuna suosittelen käytettäväksi 98E bensaa,koska se antaa hieman enemmän tehoa ja palaa paremmin ja sitä kuluu vähemmän. Nykyinen 95E sisältää 10% etanolia, joka saattaa syövyttää kumitiivisteitä/osia moottorin sisältä päin, kuten esim polttoaine letkut, jotka ovat kumivalmistetta.

        katsotaan rengasvalmistajan sivuilta tai ihan siitä renkaan kyljestä. Huomaatko tyttönen siinä on tekstiä,josta selviää ilmanpaine! Ei ohjekirja tiedä sitä millaiset renkaat sulla on pyörässä ellei ne ole originaalit kumit alla vielä.


      • pekka3
        Ja oikea ilmanpaine kirjoitti:

        katsotaan rengasvalmistajan sivuilta tai ihan siitä renkaan kyljestä. Huomaatko tyttönen siinä on tekstiä,josta selviää ilmanpaine! Ei ohjekirja tiedä sitä millaiset renkaat sulla on pyörässä ellei ne ole originaalit kumit alla vielä.

        Asiallinen vastaus??
        Jos ei osaa tai viiti edes yrittää vastata,niin jätä vastaamatta kokonaan.


      • joukkari

        Pitääkö takapyörä olla ilmassa silloin kun kireys tarkistetaan? Vai maassa ilman kuormaa, vai pitääkö rattaat ja swingin laakeri olla linjassa silloin kun kireyttä mitataan?


    • susuki gay äs

      jos on orkkiskoon kumit, ainakin minun susukissa on sellainen tarra ketjusuojan yläpuolella jossa tirtoja.
      Omistajan manuaalissa paineet, yksin ajaessa 2.25 etu ja takarattaassa. Kaksin ajaessa 2,50 ja susuki gs on vm 98 takarenkaan koko130/70-17

    • teiri

      GS500E Suzukin huolto-ohjekirja, saako mistään ??

    • Ensio 500

      Haynesilla englannin kielinen manuaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3690
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2910
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2704
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2465
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      2203
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1918
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1917
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1867
    Aihe