Niinkuin otsikko kertoo, niin itselleni selvisi liikkeessä, että DNA-kytkykaupan puhelimet eivät ole SIM-lukittuja.
Sitoudun kyllä maksamaan puhelinta 2 vuotta tuon 11€ /kuukausi, mutta puhelimen voin koska tahansa vaihtaa "normaalilla" vaihtomenettelyllä liikkeessä(eli maksan välirahaa, kun annan vanhan vaihdossa).
Tämä oli itselleni ainakin tärkeä tieto, koska en ole yhtään puhelinta kahta vuotta pitänyt.
Muilla operaattoreilla kuulemani mukaan kytkykaupan puhelimet ovat SIM-lukittuja.
DNA:n kytkypuhelin ei ole SIM-lukittu
16
16114
Vastaukset
- kytkytarjousta
tulokseksi sain: ei kannata missään tapauksessa luopua nykyisestä Ykkönen liittymästä.
soitan noin 250 min/kk ja parikymmentä tekstaria
Jos jättäisin nykyisen ykkösen, häviäisin noin sata prosenttia nykyisestä puhelulaskustani laskien.
Kännystä maksaisin noin 240 euroa ja kahden vuoden kuluttua saisin tuskin kymmenesosaa siitä luopuessani. Siis maksaisin 240 euroa paljon kalliimpia puheluita.- parempi ratkaisu
Niin mä laskeskelin kans noita ovelia tarjouksia. Keksin pitää Saunalahtiliittymäni ja ostaa Kamerakännykän Hobby Hallista. En häviä mitään. Enkä joudu maksamaan kytkykaupasta koituvia suurempia puheluhintoja.
- ainakaan
parempi ratkaisu kirjoitti:
Niin mä laskeskelin kans noita ovelia tarjouksia. Keksin pitää Saunalahtiliittymäni ja ostaa Kamerakännykän Hobby Hallista. En häviä mitään. Enkä joudu maksamaan kytkykaupasta koituvia suurempia puheluhintoja.
Siellä on puhelimet hinnoiteltu pahasti yläkanttiin! Kokeile vaikka www.puhelinkioski.fi
- jos säästää haluaa...
Saunalahden Ykkönen -perusliittymän omaavana asiakkaan nimenomaan KANNATTAA ottaa puhelin mukaan. Saunalahti Ykkönen liittymä muuttuu "Ykkönen 3G"-liittymäksi, joka muuten on identtinen normi-ykkösen kanssa -MUTTA KUUKAUSMAKSU HÄVIÄÄ KOKONAAN LIITTYMÄSTÄ!!!
Toinen konsti on se, että ottaa uudella numerolla sen kännykän Saunikselta - YHDESSÄKÄÄN Sauniksen luurissa ei ole sim-lukitusta, joten puhelin toimii muillakin liittymillä. Tässä hyvää se, ettei määräaikaisuutta muodostu käyttöliittymään.
- tämä väittämä
aivan täysin paikkansa pitävä??? Kytkykauppaha nimenomaan perustuu tuohon SIM lukittuun puhelimeen... Kerroppa mistä ja minkä puhelimen sait niin että ei ole lukittu...
- JKK
Itse hain paikallisesta Tekniset-liikkeestä Samsung Z-300 puhelimeni ja puhelin ei ole SIM-lukittu. Myyjä myöskin kertoi, että DNA:lla kytkykaupan puhelimet eivät ole SIM-lukittuja.
Faktaa siis! - parjää huijauksia vastaan
JKK kirjoitti:
Itse hain paikallisesta Tekniset-liikkeestä Samsung Z-300 puhelimeni ja puhelin ei ole SIM-lukittu. Myyjä myöskin kertoi, että DNA:lla kytkykaupan puhelimet eivät ole SIM-lukittuja.
Faktaa siis!"Puhelin voi olla sim-lukittu."
Eli tuo kuitenkin mahdollistaa sim-lukituksen,
etenkin kalliimpien 3g-puhelinmallien kohdalla.
http://www.mtv3tekstikanava.fi/tekstikanava/automated/7010004.gif - dna:lla siis kuitenkin mahd...
parjää huijauksia vastaan kirjoitti:
"Puhelin voi olla sim-lukittu."
Eli tuo kuitenkin mahdollistaa sim-lukituksen,
etenkin kalliimpien 3g-puhelinmallien kohdalla.
http://www.mtv3tekstikanava.fi/tekstikanava/automated/7010004.gifTuohon edelliseen kirjoittamaani
viestiin, haluasin nyt lisätä sellaisen
asian, että dna:n mahdollisista sim-
lukituksista voi lukea lisää mm.
täällä: http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=12&news_id=55361 - Tahtoo tietoa
JKK kirjoitti:
Faktaa siis!Onko tieto varma vai jostain kuultua ehkä tieoa?
- JKK
Tahtoo tietoa kirjoitti:
Onko tieto varma vai jostain kuultua ehkä tieoa?
No näin itselläni ainakin oli.
Myöskin pari kaveria hakeneet DNA:n kytkypuhelimen ja heillä samalla tavalla luuri ei ole SIM-lukittu.
DNA:n liittymän avaus kestää kieltämättä hetken. Viime viikolla hain luurin ja tällä viikolla vasta aukeaa liittymä. - jomppe
JKK kirjoitti:
No näin itselläni ainakin oli.
Myöskin pari kaveria hakeneet DNA:n kytkypuhelimen ja heillä samalla tavalla luuri ei ole SIM-lukittu.
DNA:n liittymän avaus kestää kieltämättä hetken. Viime viikolla hain luurin ja tällä viikolla vasta aukeaa liittymä.liittymän avaus kestää? se on se normaali viikko minkä sen avaus kestää jos siirtää numeron toiselta oeprtaattorilta. se on operaattorien kesken sovittu siirtoaika johon ei voi vaikuttaa.uusi numero aukeaa heti.
ole onnellinen että ei ole mitään elisan kolmen viikon avausaikoja :) - costelloelvis
dna:lla siis kuitenkin mahd... kirjoitti:
Tuohon edelliseen kirjoittamaani
viestiin, haluasin nyt lisätä sellaisen
asian, että dna:n mahdollisista sim-
lukituksista voi lukea lisää mm.
täällä: http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=12&news_id=55361kuten tuolla oli et ainut lukittu on ericssonin puhelin.. mutta sopimusehdoissa lukee että muita kortteja ei saa käyttää.. eli olette tavallaan sitoutuneet käyttämään dna:ta kyseisellä kytkypuhelimella.. mutta kuka sitä valvoo.. bb of coors :)
- dna3Gasiakas
totta tuo JKK puhuu.. itsekin hain dna:lta 3G-puhelimen (6630) ja avasin uuden dna:liittymän. liittymä oli auki heti ja puhelin ei ole SIM-lukittu
näin! :)- M0800
dna:n kytkyluureista tosiaan jotkut eivät ole sim -lukittuja.
Itse kuitenkin ottaisin ilman muuta Sony Ericssonin, koska pidän sitä teknisesti parhaana. Ja ikävä kyllä, kaikista dna:n kytkyluureista juuri tuo SE K600i ON sim -lukittu! Eikä tämä voi perustua hintaankaan, tätä on myyty esim. puhelinkioski.comissa 319,90 postikulut.
Välillä oli loppuunmyyty, koska tuotetta ei tuolla ollut, mutta iloinen ylläri: on saanut uuden erän, entistäkin halvemmalla:
Sony Ericsson K600i Aluminium Silver 271,90 euroa!
Hewrää kysymys: kun tuote ei ennestäänkään ollut kalleimpia, ja nyt hinta on laskenut entisestään, miksi dna syrjii Sony Ericssonin puhelimen haluavia sim -lukitsemalla sen kun muutkaan eivät ole?
- ..............................
onko näin vieläkin ajattelin nyt käydä dna:lta hakemassa puhelimen.. ajattelin samsung z540:an hakea.. toivottavasti siinä ei sim-lukkoa. onko kukaan tietoinen asiasta? saako dna:sta puihelimen heti mukaan?
- apua tarvitseva
Hei!
Onko kellään tietoa että pystyykö DNA:lla purkamaan kytkypuhelimen sopimuksen?
Itse sitouduin 2 vuoden sopimukseen mutta olisi tarvetta vaihtaa uudempaan
Puhelin on ollut käytössä jo vuoden ja 3kk
Kiitos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k453606On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole352337Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802266Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä542160Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251595Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma641522- 761437
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55993Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi39849