Jatkuva Hiivatulehdus

nyyh

Hei! minulla on ollut nyt 2 vuoden aikana jatkuvasti hiivatulehdus johon olen ostanut apteekista lääkettä (turhaan) ei auta... lääkäriltä sain kerran suusta otettavan tabletin eikä sekään tehonnu. Mietin vain että voisikohan maidon juonti olla syy tähän kun on todettu laktoosi intoleranssi ?

31

35907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraavia

      Juo gefilus ymv. piimää. Lopeta pullan syönti, sokerit pois. Siiderit ymv. pois. Tuore leipä pois. Sellaiset ruuat, juomat missä on hiivaa. Sul voi olla hiivasyndrooma. Ja taho lääkäriltä 4:n tabletin hiivakuuri. Jos olet parisuhteessa, niin miehesi pitää hoidattaa myös, vaikka ei oireita olisikaan. Kondomin käyttö aluksi. Pitäisi auttaa. Huom. tärkeätä on hoidattaa mieskin, muuten kierre jatkuu.

    • hei

      älä käy vieraissa ja sano sama myös poikakaverilles niin kyllä se siitä hoituu.
      Jostain syystä vaikka tekisit mitä ja kaveris tai sä käyt vieraissa niin hiiva jatkuu... ja jatkuuu..

    • kefilus

      kapseleita, niitä saa ostaa apteekista ilman reseptiä. minulla ne tepsii, syön päivittäin eikä hiivaa enää ole riesana. hapanmaitotuote on hyvä lääke, kunhan niitä syö päivittäin. itse en maitoa juo enkä myöskään syö jugurtteja. joten sain hyvän neuvon joka auttoi.

      • nyyh

        kiitos vastauksista elän parisuhteessa ehkäisykeinona kondomi ( e- pillerit ei sovi minulle) voisikohan kondomi myös aiheuttaa tätä hiivatulehduksen jatkuvuutta


      • miä vain
        nyyh kirjoitti:

        kiitos vastauksista elän parisuhteessa ehkäisykeinona kondomi ( e- pillerit ei sovi minulle) voisikohan kondomi myös aiheuttaa tätä hiivatulehduksen jatkuvuutta

        ehken. Jos oot esim. allerginen sille kortsun materiaalille. Onko mahdollista vaihtaa merkkiä ja kokeilla?


    • käyttämään

      maitohappobakteereita, niin johan hiiva hävisi. Merkki on Idoform ja sitä saa apteekista. Kärsin minäkin pari vuotta jatkuvasta hiivasta, mutta maitohappobakteerien avulla olen päässyt vaivasta eroon. Ota yht. 4 tablettia/vrk, kaksi aamulla ja kaksi illalla. Kokeile, suosittelen!

    • Neee

      Mitä kuukautissuojaa käytät? Kertakäyttöside tai -tamponi voi aiheuttaa hiivaa, samoin jatkuva pikkuhousunsuojan käyttö. Suosittelen kokeilemaan kangassiteitä tai kuukautiskuppia, joillakin se on katkaissut vuosien hiivakierteen.

      • nyyh

        Joo käynkin sitten ostamassa niitä maitohappo bakteereita. käytän kuukautisten aikana tamponeja ja vaihdan ne joka wc käynnin yhteydessä että luulisi ettei ne nyt niin paljoa ärsytä? jokun puhui jollain sivulla greipin siemen uutteesta että se oli katkaissut hiivakierteen voisikohan sekin sitten toimia?


      • maitohappobakteereilla !
        nyyh kirjoitti:

        Joo käynkin sitten ostamassa niitä maitohappo bakteereita. käytän kuukautisten aikana tamponeja ja vaihdan ne joka wc käynnin yhteydessä että luulisi ettei ne nyt niin paljoa ärsytä? jokun puhui jollain sivulla greipin siemen uutteesta että se oli katkaissut hiivakierteen voisikohan sekin sitten toimia?

        Kärsin aiemmin alituisesta hiivatulehduksesta. Sitten aloin käyttämään maitohappobakteeri-tabletteja, ja parin päivän päästä käytön aloittamisesta, vaivat hävisivät! Nyt olen syönyt kyseisiä tabletteja parisen viikkoa ja hiiva on edelleen poissa. Olen kuullut että monet muutkin ovat saaneet avun tableteista. Enää ei tarvitse hiivakuureja eikä kärsiä ainaista oireilua! En olisi uskonut, mutta kannatti kokeilla, tabletit toimii...


    • --...

      jos käytät pillereitä, kokeile lopettaa niiden käyttö. Autto mulle.

      • -_-_-

        mulle hiiva tuli melko pian kun lopetin e-pillerien käytön (10v). Voiko juhtua siitäkin?


      • Leipuri hiiva
        -_-_- kirjoitti:

        mulle hiiva tuli melko pian kun lopetin e-pillerien käytön (10v). Voiko juhtua siitäkin?

        Lääkärit sanovat, että pillerit altistavat hiivalle hormoninsa vuoksi. Jotkut jopa epäilevät, että hormonikierukkakin altistaisi hiivalle. Samoin myös sperma altistaa, koska sen ph on suotuisa hiivalle ja poikkeaa emättimen ph:sta, joten suosittelevat hiivaisille ehkäisyksi kondomia.
        Minäkin tappelen hiivan kanssa ja nyt minulle neuvottiin ohjeeksi maitohappoja (tabut jugurtit tai piimä, tietenkin maustamattomana). Lisäksi eräs entinen hiivapotilas sanoi vannovansa puolukan nimiin: ruokalusikallinen sokeroimattomia puolukoita joka päivä kuulemma pitää hänellä oireet pois. Täytynee porkata pakastimen pohjat ja aloittaa luomu-kuuri!


    • Burj
    • auttoi..

      Kärsin yli vuoden ajan pahasta hiivakierteestä. Kokeilin kaikkea mahdollista itsehoitolääkkeistä Diflucaniin ja luontaistuotteisiin, mutta hetkellisen helpotuksen jälkeen hiiva aina palasi. Osasin yhdistää hiivan ilmaantumisen lopulta seksiin tai esim. kuukupin käyttöön. Nyt olen jokaisen seksikerran jälkeen erään lääkärin suosituksesta käyttänyt Canestenia ennaltaehkäisynä ja se on toiminut loistavasti. Kertaakaan ei ole hiiva päässyt jylläämään. Söin tosin ennen tämän ennaltaehkäisyn aloittamista neljän viikon Diflucan kuurin, joka varmasti tasapainotti tilannetta.

      • joskonytten

        Mielenkiinnosta tahtoisin kysyä mitä kyseiset maitohappovalmisteet maksavat? Olen kärsinyt nimittäin viimeisen vuoden ajan jatkuvasta hiivasta ja syönyt 4 "kuuria" suun kautta otettavia hiivalääkkeitä, eikä apua niistä tunnu olevan.


    • perusjutut tsekattu?

      Siis onko sinulla ihan oikeasti testeillä todettu olevan hiivatulehdus, vai päätteletkö vain itse niin? Kutinaan voi olla muitakin syitä kuin vain hiiva. (Kertakäyttöiset kuukautissuojat voivat "allergisoida", pyykinpesuaineet ja vartalon pesunesteet/saippuat samoin, hormonaalinen ehkäisy kuivattaa usein limakalvoja ja aiheuttaa siten kutinoita yms. oireita...)

      • joskonytten

        Minulla hiivatulehdus on nyt kaksi kertaa todettu. Lääkkeillä oireet helpottavat hieman, mutta palaavat lähes heti. Aloitin vuosi sitten hieman ennen oireiden alkamista ehkäisyrenkaan käytön, ja mietin voisiko sekin aiheuttaa minulla kierrettä. Onneksi on lääkäriaika jälleen tulossa, toivottavasti jotakin apua löytyisi vihdoin viimein.


    • anonyymi..

      Tää on noloa, mutta mun pitää kysyä.. minkä ikäsenä hiivatulehdus voi tulla ? mulla on nyt kovaa kutinaa eikä hellitä millään tavalla, ja kokkareista valkovuotoa. limakalvot punoittaa myös, kertokaa mulle minkä ikäsenä voi tulla, mua nyt pelottaa että jos mulla on se.

    • keinot loppuu

      ei hiiva tulehdus ikää katso. ikävä kyllä olen jo valmis tappamaan itseni kun rahat ei riitä lääkkeisiin ja tunnen itseni kuvottavaksi. aina se tulee takaisin vaikka kuinka oikein tekisi sen hoidon ja hoitaisi kumppanin samalla. ei auttanut. tuloksena vaan rakkaimman oksennusrefleksi.

    • iivi

      Itse sain kierteen loppumaan näillä keinoilla:
      -lääkäriltä resepti suun kautta otettavalle diflucan-lääkkeelle (1 tabletti kerran viikossa neljän viikon ajan)
      -sokerin välttäminen ruokavaliossa, HUOM. myös paljon sokeria sisältävät hedelmät kuten ananas, appelsiini, omena...
      - c-vitamiini -kuuri
      - karpalokapselikuuri
      - ilmakylvyt öisin
      - bepanthenin käyttö limakalvoille etenkin seksin jälkeen.

    • Rosa

      Moikka! Hei olin just samoista oireista ehkäisyneuvolassa. Mulle sanottiin että kyseinen vaiva, esim kutina,kirvely ja haavaumat ei aina ole hiivatulehdusta vaan niitä voi tulla tiheistä yhdynnöistä,saippuoista tai kireistä vaatteista yms.. Sain ohjeeksi ostaa Femiflor maitohappobakteerivalmisteita joka on tarkoitettu naisen intiimialueen hyvinvointiin. Niitä syödään 10 päivää putkeen 1 pilleri päivässä ja oireiden pitäisi olla poissa, maksaa pakettin n.15e . Ajattelin kun on sen verran hintava niin haen luontaistuotekaupasta joko ison 100kappaleen maitohappobakteeri purkin, tai sellaisia luontaistuotteita jolla sain hiivan pois, ovat siis hiivan esto lääke joten kannattaa kokeilla!Olen itse erittäin kyllästynyt hiivakierteeseen joka on kauan kiusannut ja kun hermot menevät ja tulee stressiä epämukavasta tunteesta, kyseinen vaiva pahenee. Minulle myös sanottiin että ei kannata aina uskoa että on hiivatulehdus kun on vastaavia oireita ja niitä hiivalääkkeitä EI MISSÄÄN NIMESSÄ saisi syödä usein ! Sanottiin että canestenin emätinpuikko on paras ratkaisu rasvan kanssa yhteisvaikutuksena! Haluan antaa neuvoja (luotettavia) sillä olen kyllästynyt kärsimään ja tiedän kuinka kamalaa on tälläinen vaiva! toivottavasti on apua:)

      • Pintasolumuutoksia

        Voi olla myös valkojäkälää...tulee helposti haavaumia alapäähän,ihan itsekseen.Hyvä intiimihygienia ja voitelu otsonoidulla oliiviöjyllä auttaa.Minäkin luulin että on hiivaa...


    • maiju 18

      Mulla on taas puolen vuoden Diflucan kuuri. Joka viikko yksi kapseli. Gynegolgi ei pitänyt asiaa mitenkään vaarallisena. Hiiva dieetti on tiukka. Jopa Uotilan hiivaton ruisleimppu tuo oireet. Pienikin riisi määrä ruoassa aiheuttaa oireita.

    • Ellen-tuotteet

      Ellen tuotteet saatavana nyt myös suomessa.
      Lisätietoja tuotesarjasta ja ostopaikoista löydät sivustolta:

      http://ellen-tuotteet.fi/

      • karppaaja22

        Ihmettelen suuresti, jollei karppaus häädä hiivaa.


    • ArvonLadyt

      Tätä vaivaa googlataan jatkuvasti, joten päätin entisenä vaivasta kärsijänä tulla kertomaan, miten pääsin eroon melkein kahden vuoden hiivatulehduskierteestä:

      Ceridal !

      Ceridal-suihketta saa apteekista ilman reseptiä. Hiiva tulee kuiviin paikkoihin sekä esim. hankauksen seurauksena (housut, yhdyntä...). Suihkauta alapäähän ensin vaikka aamuin illoin. Käytä myös liukkarina (suihkauta itseesi ja vaikka vielä kumppaniinkin), sillä yhdynnän aikainen hankaus ärsyttää ennestään kuivia limakalvoja. Hormonaalinen ehkäisy kuivattaa limakalvoja, ja vaikka edelleen käytän kierukkaa, tulehduksia ei ole enää ollut!

    • feelari

      Ja muistattehan, että jos se hiiva tosiaan on toistuvaa niin sitten kantsiin miehenkin napata hiivalääke. Mulla ainakin loppu siihen hiivakierre. Gyne sanoi, ettei ole "näyttöä" siitä, että se jylläis edes takasin mutta kehotti kumminkin kokeilemaan, että syödään molemmat yhtäaikaa ne napit. Ja nyt on hiiva pysynyt poissa jo 6kk! Eikä ole minkäänlaisia oireita ollut, jotka edes viittais siihen. Me ehdittiin jo välissä käydä kaikissa sukupuolitautitesteissäkin kun aloin miettimään, että jos ei olekaan hiivaa.

    • gtu

      Minulla alkoi oireet kolme päivää sitten otin silloin suun kautta hiivalääkityksen ja eilen aamulla tuntui jo parantuneen. Olin jo ehtinyt varata lääkärin ja hänestäkin se näytti hiivatulehdukselta.
      Varmuudeksi kävin hakemassa paikallisesti käytettäviä maitohappokapseleita, mutta se saikin paikat melkein heti ärtymään. Noissa lukee, ettei pitäisi olla mitään sivuvaikutuksia.
      Ceraderm intiimiöljy tuntuu vähän auttavan. Hiivalääkkeen pitäisi tehota kolmessa vuorokaudessa pitäisikä syödä tai käyttää jotain hiivakapseleitä vielä. Tuntuu ettei uskalla laittaa alapäähän kuin jotain öljyä, ettei tulisi taas takapakkia.

    • jäkälikkö
    • Kuppihiiva

      Itsellä hiiva tulee antibioottikuurin jälkeen ja liian usein kuukuppia käytettäessä. En haluaisi kupistakaan luopua. Lunetten sivuilla ohjeistettiin käyttämään luonnonkuituisia alusvaatteita eikä liian kireitä. Itsellä suurin osa pikkuhousuista on sellaisia, joissa pitsiä ja vain vähän kangasta alapään seudulla ja aina kiristää. Heitin roskiin kaikki tekokuituiset alushousut. Jossakin oli myös ohjeena lisätä kupin keittoveteen etikkaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe