FULL HD:t vasta tulossa!!!

Tekniikkaa seuraava

Kansalaiset ovat ostaneet viimeisen vuoden aikana hullun lailla taulutelevisioita, vaikka ne ovat varustettu menneisyyden resoluutioilla: 1280 x 768 tai 1366 x 768.

Kohta myynnissä ovat HD-elokuvat: BlueRay/HD-DVD -versioina.
Myynnissä on jo ollutkin HDTV-videokameroita... niin miltähän näiden laitteiden kuva näyttääkään "vajailla" televioilla katseltuna?

En halua toimia mainosmiehenä, mutta esim. tämän Hollantilaisen firman mallistossa on jo ko. laitteita, joista tässä yksi:
Philips 42PF9830/10 LCD True HD-näyttö 1920 x 1080.

Aiheesta tarkemmin esim. uusimmassa Hifi-lehdessä.

25

40031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bullshittiä koko juttu

      Normi katselija ei nytkään pysty hyödyntämään sinun "menneisyyden resoluutoitasi"!

      On ihan turha jauhaa jostain full hd:stä niin kauan kun normaalit tv-lähetykset tapahtuvat 720x576 resolla. Nämä "full hd" löpinät ovat pienen friikkipiirin näpertelyä vielä seuraavat 10 vuotta.

      Olkaa te näpertelijät maksumiehinä tässä "full hd" asiassa, kunhan kehityskulut on teillä maksatettu voidaan palata asiaan.

      • saarapoika

        No miksi meille sitten tarjotaan HD-sopivia vehkeitä.

        Ihan niin kuin joku täällä sanoikin, että HD on se tulevaisuuden tekniikka. Siitä ei vaan pidetä suurta ääntä, koska ensin pitää ajaa sisään tämä Digi-tv.
        Onhan se ikävää kuluttajan kannalta, jos naapurilla on paremmat vehkeet.


      • Eki-Hyvinkää

        Itsellä Sonyn 32" s2020 sekä Panasonicin blu-ray dvd sekä filmejä cdon.comilta joitten resoluutio on 1080p, ikävää vaan että Sony ei pysty näyttämään kuin 720p resoluutiota kuten kaikki muutkin paitsi nämä full hd laitteet joita on markkinoilla jo aika laillakin, elikä edessä jälleen taas tv:n vaihtoviikot! :)


      • hahahahaha!!!

        Huhhuh. 10vuotta... naurattaa lukea aina näitä parivuotta vanhoja juttuja. ei pitäisi olla liian kriittinen kaikille uusille jutuille.

        ensivuonna voi olla että kaukosäätimiä ei enää tarvita kun televisiokanavia voi vaihtaa ajatuksen voimalla:)


    • full hd fanille

      "Myynnissä on jo ollutkin HDTV-videokameroita"

      Onhan niitä, mitähän mahtaa maksaa 1080p formaattiin kykenevä kamera? joko sinulla on montakin?

      Niiden kuva "vajailla televisioilla" katsottuna näyttää samalta kuin nykyisillä sd-kameroilla kuvattu joten ei mitään paniikkia.

    • juke

      kunhan signaali on kunnollinen. Tämä selviää ihan kodinkonekaupassa. Jos siis sinne asti viitsisi raahautua ;)

    • deegags

      Just näin!
      Itse odottelen juuri näitä HD-vehkeitä.
      Voi sitä manausten määrää, kun tämäkin asia ihmisille selviää!

      • TeeVee...

        Blu-ray/HD-DVD levyiltä löytyy sitä 1080p matskua. Vuoden lopulla tulee ensimmäiset 1080p kykenevät TV:t. Hinnat siinä >5000€ tuntumassa (Sonyn 46"). Tuosta 1080p on näkyvää hyötyä vasta yli 50" kuvalla. 1080p videotykki maksaa 10000€.


      • tykkien hinnat
        TeeVee... kirjoitti:

        Blu-ray/HD-DVD levyiltä löytyy sitä 1080p matskua. Vuoden lopulla tulee ensimmäiset 1080p kykenevät TV:t. Hinnat siinä >5000€ tuntumassa (Sonyn 46"). Tuosta 1080p on näkyvää hyötyä vasta yli 50" kuvalla. 1080p videotykki maksaa 10000€.

        Näyttää siltä että tykin hinnatkin ovat tulleet alaspäin aika vauhdikkaasti, eEsim. tälläistä on jo tarjolla (hinta jo puolet edellä mainitusta):

        VPL-VW50 Full HD Teräväpiirtoprojektori
        Sonyn SXRD-tekniikkaa hyödyntävä Full HD-resoluution kotiteatteriprojektori. 1920 x 1080p -signaalilla kuva on kuin ikkuna aitoihin tapahtumiin. Kontrastisuhde huikea 15.000:1. Moottoroidut lens shift, zoom ja focus helpottavat asennusta. Monipuoliset liitännät, mm. 2 x HDMI ja VGA. Lähes äänetön (22 dB). 5.190 €


    • saarapoika

      HD-valmius on se mainossana, joka joskus vilahtaa.
      Luulenpa, että se tarkoittaa vain esim. näytöissä sitä skaalautuvutta, että tuo tarkempi kuva saadaan piirrettyä jotenkuten ruutuun.

      Tosiasia on se, että HD on selvästikin tulossa.
      HD-true lienee sitä, että kaikki toistoketjun laitteet pystyvät tuohon tarkempaan formaattiin.

      Toisaalta, näköjään aina on niin, että jos panttaa ostopäätöstä, niin sitä saa pantata ikuisuuksiin. Ainakin nykyisellä kehitysvauhdilla.

    • Fullbull
    • Miraiko
    • Xoroko
      • dasdas

    • MJJLProffa

      On katseltu teräväpiirtokameran kuvaa Samsungin HD Ready 32:lla ja jälki on upeaa jos valotus on kohdallaan. Joten ei huolta sen suhteen.

      • MJJLProffa

        Yhteys tapahtuu siis suoralla HDMI -narulla.


    • pälyilijä

      Turha ostaa elektronista laitetta mistä luvataan olevan hyötyä tulevaisuudessa. Jos siitä ei ole juuri hyötyä nyt, niin tulevaisuudessa ehtii tulla kyllä parempiakin laitteita. Näin on käynyt niin monesti esim. tietotekniikkalaitteissa ym.. Eli nämä ns. full hd laitteet jää väliinputoaja malleiksi. Hd ready laitteet riittä nyt, ja pitkään tulvaisuudessakin. .. Et sellasta.

      • Kyllähän vaan

        " Turha ostaa elektronista laitetta mistä luvataan olevan hyötyä tulevaisuudessa. Jos siitä ei ole juuri hyötyä nyt, niin tulevaisuudessa ehtii tulla kyllä parempiakin laitteita. Näin on käynyt niin monesti esim. tietotekniikkalaitteissa ym.. Eli nämä ns. full hd laitteet jää väliinputoaja malleiksi. Hd ready laitteet riittä nyt, ja pitkään tulvaisuudessakin. .. Et sellasta."

        Paskan Vitut... Totta kai on full HD:sta hyötyä jos on jokin laite joka puskee full hd ressolla. esim PS3! Itelläni PS3 ja 37" full hd töllö ja parempi kuva selvästi kuin normi hd ready töllössä! Että sellasta...


      • pälyilijä
        Kyllähän vaan kirjoitti:

        " Turha ostaa elektronista laitetta mistä luvataan olevan hyötyä tulevaisuudessa. Jos siitä ei ole juuri hyötyä nyt, niin tulevaisuudessa ehtii tulla kyllä parempiakin laitteita. Näin on käynyt niin monesti esim. tietotekniikkalaitteissa ym.. Eli nämä ns. full hd laitteet jää väliinputoaja malleiksi. Hd ready laitteet riittä nyt, ja pitkään tulvaisuudessakin. .. Et sellasta."

        Paskan Vitut... Totta kai on full HD:sta hyötyä jos on jokin laite joka puskee full hd ressolla. esim PS3! Itelläni PS3 ja 37" full hd töllö ja parempi kuva selvästi kuin normi hd ready töllössä! Että sellasta...

        Olkoon sitten vaikka niin,mutta minun mielestäni Full HD:n ylistäminen menee "hifistely piipetelyksi" eli se on olevinaan parempaa,vaikka kukaan ei sitä voi vakavalla naamalla siksi väittää.. Makuasioita.


      • Full-HD
        pälyilijä kirjoitti:

        Olkoon sitten vaikka niin,mutta minun mielestäni Full HD:n ylistäminen menee "hifistely piipetelyksi" eli se on olevinaan parempaa,vaikka kukaan ei sitä voi vakavalla naamalla siksi väittää.. Makuasioita.

        Jees elikkä Nyt on enään vähä reilu parivuotta niin alkaa HD lähetykset suomessa. V.2010 Saa nähdä, että paljonko tuokin suunnitelma sitten viivästyy.


      • Tdb
        Full-HD kirjoitti:

        Jees elikkä Nyt on enään vähä reilu parivuotta niin alkaa HD lähetykset suomessa. V.2010 Saa nähdä, että paljonko tuokin suunnitelma sitten viivästyy.

        kyllähän se poijat on niin että se full hd on ainoa oikea tällä hetkellä jos ostatte pelkän hd readyn niin sama kun heitätte rahanne kaivoon, blu ray soittimen kanssa tuo on ainoa oikea vaihtoehto, en vaihtaisi omaa full hd töllöä pois enään mistään hinnasta!


      • Full-HD
        Tdb kirjoitti:

        kyllähän se poijat on niin että se full hd on ainoa oikea tällä hetkellä jos ostatte pelkän hd readyn niin sama kun heitätte rahanne kaivoon, blu ray soittimen kanssa tuo on ainoa oikea vaihtoehto, en vaihtaisi omaa full hd töllöä pois enään mistään hinnasta!

        Asiaa puhut koska Full-HD on todellakin tulossa ja se vain tarkoittaa sitä, että tulevaisuudessa on television vaihto maybe vastassa. Ei ''HD readyn'' ja Full-HD:n välillä ole niin dramaattista hintaeroa, että nyt kannattaisi saitalla ennemminkin siinä säästää koska se tekniikka on uudempaa ja parempaa. Uusi televisio maksaa 1 000 - 2 000 € ja nyt ''HD Readyn'' ja Full HD:n hintaero on noin 250€ - 500€ > ?.

        *Hintaerot ovat viitteellisiä.


    • vaari 69

      katselu vaatii teräväpiirtosovittimen tai HD-tv:n.
      Mista saa sovittimia ja mihin hintaan ?
      Entä sitten tv ?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe