Mazda6:n vikalistaa

PellervoKurtti

Löytyykö kohtalotovereita?

Tilastojen perusteella laatuautona 04.2004 ostetussa 6:ssa (2.0 l, autom., 5d)on tähän mennessä ilmennyt seuraavaa:
• 04.2004 (vajaan viikon ikäisenä) vinkuva ääni. Tarkka sijainti ei selvinnyt. Vaihdettiin jakopään hihnan kiristäjä, koska Mondeossakin esiintyy samaa ilmiötä. Vinkuminen loppui.
• Maahantuojalta takaisinkutsu: pakosarjan ja polttoainetankin välipelti vaihdettiin paksumpaan.
• 11.2005 kuljettajan istuin ei lämminnyt: verhoukseen oli palanut reikä, oikosulku toimimattoman termostaatin tms. takia. Selkänojaosa vaihdettiin.
• 11.2005 kaasupoljin ”otti vastaan”, juuttui. Kaasuläpän kotelo vaihdettiin (kuulemma tätä vikaa esiintynyt). Osan hinta (kuten myöhemmin netissä selvisi) n. 500e.
• 12.2005 oikean puolen etujarru alkoi vinkua voimakkaasti. Molempien etupyörien jarrujen jokin peltiosa vaihdettiin (kuulemma tätä vikaa esiintynyt), osan nimeä ei kerrottu.
• 12.2005 aamulla ajon aikana turvatyynyn merkkivalo alkoi vilkkua ja sen jälkeen palaa pysyvästi. Testeri näytti kyseessä olleen etumatkustajan turvatyyny. Varoitusvalo ei palanut enää ip huoltoon viedessä. – Myöhemmin vika uusiutunut useita kertoja, erityisesti pakkasöiden jälkeen ja vasta sitten, kun matkustajan puoleinen etuovi lyödään kiinni muutaman km:n matkan jälkeen…! Jokin kosketushäiriö.
• 04.2006 tehty 40 tkm huolto, jonka yhteydessä havaittu kampiakselin stefan tiputtavan öljyä. Seuraavalla viikolla takaisin siis huoltoon, joka vei 2 htpv!

Kaikki viat olleet periaatteessa vähäisiä, mutta jatkuva huollossa ramppaaminen alkaa viedä hermoa, vie kohtuuttomasti aikaa ja sijaisauton saa vain huoltojen yhteydessä.

Olen aikaisemmin ajanut 2 Ladalla, 3 Opelilla, 1 Citroenilla, 1 Renaultilla, 1 Peugeotilla. Yhdessäkään näistä ei kertynyt yhtä pitkää vikalistaa 2 ensimmäisen käyttövuoden aikana.

65

45342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikalistaa

      08.2002 ostettu mazda6 (1.8 eleg) vikalista:
      -20 tkm välein normaali huolto
      -40 tai 60 tkm huollon (enpä muista varmaksi kumpi huolto..)yhteydessä tekivät tuon tankin lisäeristehomman
      -100 tkm huollon yhteydessä vaihdettu etujarrupalat, ja lisäksi takuuseen läppäkotelo ja joku pusla (en tullut sen tarkemmin kyselleeksi mikä, jos eivät olisi maininneet, niin en olisi edes tiennyt asiasta mitään...)
      -155 tkm /reilu 3 vuotta ajettuna vaihto uuteen 2.0 koneella olevaan mazda6:een, jolla ajettu nyt 25 tuhatta, yksi huolto, ei muuta tehty.
      Jotenkin minua vaivaa tuo takaisinkutsu tuossa edellisessä jutussa, kun minusta tuntuu, että se oli jo 2003 vuonna, kun niitä tehtiin. Hommahan ei sinänsä niin kiireellinen ollut, että välttämättä olisi siltä istumalta pitänyt viedä, itsellänikin tehtiin sitten seuraavan huollon yhteydessä.
      Olen aiemmin ajanut opelilla, 2 fiatilla, 2 nissanilla, toyotalla, wv paskatilla, volvolla ja mitsubishillä. Yhtään näin vähävikaista ja harmitonta autoa kuin nämä kuutoset minulla ei vielä ole ollut. Ylivoimaisesti kaikista eniten vikoja ja harmeja oli tuossa volkkarissa, sen olisi kuulunut olla mallinimeltään paskat eikä passat...

      • muistelisin,

        että M6:t kutsuttiin takuukorjaukseen jossa parannettiin polttoainesäiliön lämmöneristystä? Tämä oli kyllä vuonna 2004 tai 2005, jos sitä tarkoitat.


      • muisteloita
        muistelisin, kirjoitti:

        että M6:t kutsuttiin takuukorjaukseen jossa parannettiin polttoainesäiliön lämmöneristystä? Tämä oli kyllä vuonna 2004 tai 2005, jos sitä tarkoitat.

        No sitähän minä muistelin, ja oletin, että se on sama asia kuin tuo alkuperäisen jutun kirjoittajan sanoma pakosarjan ja pa.tankin välipeltijuttu... 2005 se ei ollut ainakaan, siitä olen varma, koska se tehtiin reilusti alle 100 tkm ajettuna, ja ne kilometrit tuli täyteen 2004... 2003 tai 2004 alkupuoli mahdollisia, tai sitten noita kutsuja on ollut samankaltaisia eri aikaan eri malleille.


    • kumma juttu

      kyllä on sinulle sattunut ns. maanantaipäivän auto! Ei ole mikään kiva juttu. Mulla kohta kolme vuotta vanha M6 SW ja tässä VIKAhistoria:
      - 48.000 km etuvalo pimeni. Vaihdettu
      - 48.000 km toinenkin etuvalo pimeni. Mikseivät perkeleet voineet vaihtaa molempia samalla kerralla! :(

      Siinä koko vikalista, eli ei ole vikoja ollut.

      Toivottavasti autosi alkaa kohta ymmärtämään, että on Mazda perheestä, eli lopettaa nuo vikojen generoimiset :)

      • pätkittäin

        tosiaan autooni vaihdettiin kaasuläppäkotelo, koska kaasu jumitteli. Kumma juttu, että kertyy karstaa kaasuläppäkoteloon, kun on ilmansuodatinkin olemassa. Lieneekö EGR:n syytä...


    • zoomzoom

      Jakopään hihnan kiristäjää ei Mazda6:ssa ole, kun ei ole jakopään hihnaakaan , vaan ketju !

      • pointti.

        tarkoitti ilmeisesti ketjunkiristäjää?


      • KullervoPertti
        pointti. kirjoitti:

        tarkoitti ilmeisesti ketjunkiristäjää?

        provo yritys?


      • se sieltä,
        KullervoPertti kirjoitti:

        provo yritys?

        heti, kun joku rehellinen kertoo vioista Mazda 6:ssa, niin epäillään provoksi. Ruostuva tusina-auto, josta en maksaisi edes siitä pyydettyä, sinänsä halpaa hintaa...


      • Ilpo
        se sieltä, kirjoitti:

        heti, kun joku rehellinen kertoo vioista Mazda 6:ssa, niin epäillään provoksi. Ruostuva tusina-auto, josta en maksaisi edes siitä pyydettyä, sinänsä halpaa hintaa...

        Provo tai ei, mutta minulle ei vielä selvinnyt, mikä on pakosarjan ja polttoainesäiliön välipelti. Ja miksi se on vaihdettu paksumpaan.


      • totta..
        Ilpo kirjoitti:

        Provo tai ei, mutta minulle ei vielä selvinnyt, mikä on pakosarjan ja polttoainesäiliön välipelti. Ja miksi se on vaihdettu paksumpaan.

        Pitää olla melkoisen paksu pelti, jos on pakosarjan ja polttoainesäiliön välissä :) Oma M6 kutsuttiin polttoainesäiliön eristyksen vuoksi.


      • 13 saksalaisen laatuauaton ...
        totta.. kirjoitti:

        Pitää olla melkoisen paksu pelti, jos on pakosarjan ja polttoainesäiliön välissä :) Oma M6 kutsuttiin polttoainesäiliön eristyksen vuoksi.

        että yhtä mersua lukuunottamatta 1,6 milj km on mennyt huollot teettämällä - takaisinkutsuja ei ole ollut kertaakaan. Mazda 626 vm 84 teetti aikanaan paljonkin ylimääräistä, mutta se on toki jo historiaa ja nykyiset Mazdat ovat varmaankin paljon parempia autoja.


      • Ilpo
        13 saksalaisen laatuauaton ... kirjoitti:

        että yhtä mersua lukuunottamatta 1,6 milj km on mennyt huollot teettämällä - takaisinkutsuja ei ole ollut kertaakaan. Mazda 626 vm 84 teetti aikanaan paljonkin ylimääräistä, mutta se on toki jo historiaa ja nykyiset Mazdat ovat varmaankin paljon parempia autoja.

        1,6 mijoonaa kilsaa 13 saksalaisella laatuautolla tekee 123 tkm/auto. Eipä tuohon mitään saisikaan mahtua. Mutta miksi laatuautoja pitää noin usein vaihtaa?


      • jakopään hihna
        se sieltä, kirjoitti:

        heti, kun joku rehellinen kertoo vioista Mazda 6:ssa, niin epäillään provoksi. Ruostuva tusina-auto, josta en maksaisi edes siitä pyydettyä, sinänsä halpaa hintaa...

        Niin, onhan se aika mielenkiintoista, että autoon, jossa ei ole jakopään hihnaa, vaihdetaan hihnan kiristäjä....Samassa sarjassa, kuin jutut kuplavolkkarin syylärin vuotaminen, ilmajäähdytteisessä koneessa kun ei sellaista löydy. Millähän pajalla lienee asioitu uuden auton kanssa, vai eikö merkkihuoltokaan kenties tiedä, että autossa on ketju.... Jepu jee, ja rehelliseltä kuulostaa eli hevonpaskaa koko juttu.


      • niin kiva
        Ilpo kirjoitti:

        1,6 mijoonaa kilsaa 13 saksalaisella laatuautolla tekee 123 tkm/auto. Eipä tuohon mitään saisikaan mahtua. Mutta miksi laatuautoja pitää noin usein vaihtaa?

        ajaa - ja laatuautosta saa hyvän hyvityksen vaihdossa, eli tulee halvaksi.


      • KullervoPertti
        jakopään hihna kirjoitti:

        Niin, onhan se aika mielenkiintoista, että autoon, jossa ei ole jakopään hihnaa, vaihdetaan hihnan kiristäjä....Samassa sarjassa, kuin jutut kuplavolkkarin syylärin vuotaminen, ilmajäähdytteisessä koneessa kun ei sellaista löydy. Millähän pajalla lienee asioitu uuden auton kanssa, vai eikö merkkihuoltokaan kenties tiedä, että autossa on ketju.... Jepu jee, ja rehelliseltä kuulostaa eli hevonpaskaa koko juttu.

        meitä Matukka miehiä kustaan silmään huollossaKIN. hah hah hahahaha. Ollaan me niin tyhmiä, kun ollaan ostettu näinkin huono auto, että huollossakin voidaan puhua meille mitä vaan! Ruostuukin vuodessa puhki. HAH HAH HAHAHAHAHAHAH!


      • tiedon väärti
        KullervoPertti kirjoitti:

        meitä Matukka miehiä kustaan silmään huollossaKIN. hah hah hahahaha. Ollaan me niin tyhmiä, kun ollaan ostettu näinkin huono auto, että huollossakin voidaan puhua meille mitä vaan! Ruostuukin vuodessa puhki. HAH HAH HAHAHAHAHAHAH!

        Jep, ja onneksi en tuotakaan tiennyt, eikä tuo katsastusmieskään löytänyt sitä ruostetta kolmen vuotta ja toista sataa tuhatta ajetusta masasta. Mut jos olis tiedetty, että sehän onkin jo vuoden jälkeen puhkiruostunut, niin ehkä sitä sitten olisi löytynyt, sitä ruostetta.
        Mut onneksi suurin osa vikoja ja ruostetta löytyy niiden henkilöiden mazdoista, joilla sitä ei edes ole...


      • jazka75
        niin kiva kirjoitti:

        ajaa - ja laatuautosta saa hyvän hyvityksen vaihdossa, eli tulee halvaksi.

        Toki uudella on kiva ajaa ja ainahan vanhaan kyllästyy, mutta kerropa, millä (saksalaisella) autolla tulee halvempia kilsoja kuin Mazda kutosella?


      • Ilpo
        niin kiva kirjoitti:

        ajaa - ja laatuautosta saa hyvän hyvityksen vaihdossa, eli tulee halvaksi.

        Toivottavasti oli vitsi tuo hyvitysjuttu.


      • hermosto

        Tiedä josko tätä joku vielä lukee... Alla hieman yli 400 000 ajettu Mazda 6 vuosimallia 2002. Alusta ja kotelot ruostesuojattu vuonna 2005, sekä samalla asennettu muoviset takasisälokasuojat. Matkan saatossa hajonnutta: Kuljettajan penkin termostaatti, poltti reiän penkkiin (noin 400 000 km), kuljettajan oven lukon mekanismista palautinjousi (noin 360 000 km), takapyörän camber-säädön vanttiruuvi ruostunut kiinni (merkkiliike rikkoi kulmien tarkistuksen yhteydessä, kulmissa ei ollut vikaa, noin 340 000 km), laturi (noin 300 000 km), ilmastoinnin kompura (noin 250 000), ikkunan nostin, kuskin puoli (noin 150 000). Lisäksi jarrun osia on saanut uusia normaalin kulumisen vuoksi. Huomioitavaa on, että moottori käy edelleen kuin kello (ei syö öljyä yms.), kytkin on alkuperäinen, eikä muutenkaan tekniikassa ole ollut mitään moitittavaa. Myös monissa merkeissä laukeilevat etupään nivelet ovat alkuperäiset.

        Kaasun jumittelu johtuu ainakin minulla ihan muualta kuin kaasuläpästä. Murunen vaseliinia vaijerin päähän moottorin puolella, niin jumittelu loppuu. Ensimmäisen kerran korjautin tuon merkkiliikkeessä ja osien vaihdon jälkeen lasku oli kova. Toisella kertaa vaivauduin tutkimaan asiaa itse ja huolto kesti 5 min, eikä ole jumitellut enää. Edes rasvausta ei ole tarvinnut uusia, vaikka tästä on aikaa pian 5 vuotta.

        Tällä hetkellä auton arvo on nolla, mutta yhtä hyvät kyydit sillä edelleen saa kuin monella uudemmallakin. Ajettavuus ja ohjautuvuus mazdassa on todella hyvä. Penkkien materiaalikin on yllättävän kulutuskestävää, eikä auto näytä lainkaan nuhjaiselta sisältä. Pelleissä on ruostepisteitä konepellissä ja takakoteloiden reunoissa. Seuraavaksi autoksi en kuitenkaan mazdaa hanki, lähinnä sen mielikuvan vuoksi, jonka se monessa herättää. Jostakin syystä paljon vikaherkemmät saksalaiset ovat Suomessa suositumpia.


    • kohtalontoveri

      Tässä yksi tarina kokemuksistani kuluneen 10 kk:n ajalta Mazdasta (2.0 Automatic 4d Touring).

      AUTON LUOVUTUS

      - Kuljettajan puoleiseen ovipahviin oli lisävarustetta asennettaessa levinneet liimat siinä määrin että jo luovutuksen yhteydessä varattiin ensimmäinen käynti ovipahvin vaihtoa varten.

      AUTON KÄYTTÖÖNOTON JÄLKEEN TAPAHTUNUTTA

      - Pestyäni auton ensimmäisen kerran huomasin katossa kaksi pientä painautumaa kattotelineen etukiinnikkeiden kohdalla. Tilasin käynnin tarkastukseen jonka yhteydessä peltitöistä vastaava työnjohtaja totesi että "kunhan se on vähän paskaisempi niin ei niitä kukaan huomaa. Taitavat olla tuotantoprosessista johtuvia painautumia eikä tuollaisia saa siististi korjattua".

      - Seuraavaksi kartanlukijan puoleinen Xenon alkoi väreillä ja välillä sammua. Tästä seurasi kolmas käynti Inchcapen pikahuollossa jossa neuvottiin vikaa sen kummemmin tutkimatta varaamaan aika huoltoon.

      - Neljäs käynti huollossa johti koko valaisimen vaihtoon. Tarkastettuani uuden valaisimen huomasin siinä kaksi syvää naarmua, jonka johdosta varattiin saman tien viides käynti.

      - Viidennen käynnin yhteydessä kerroin Xenonin toimineen edelleen katkonaisesti joten vika ei tullut korjatuksi koko valaisimen vaihdolla. Huollossa autoon vaihdettiin uusi naarmuton valaisin.

      - Ajettuani kotiin huomasin valaisimen vaihdosta huolimatta Xenonin edelleen toimivan katkonaisesti. Soitin saman tien huollon ajanvaraukseen ja kerroin ongelmasta. Kävi ilmi, että polttimoa ei oltu kertaakaan vaihdettu joten ehdotin, että kannattaisiko kokeilla uudella polttimolla. Näin sovittiin, ja varattiin kuudes käynti.

      - Kuudennella käynnillä polttimo vaihdettiin. Illan pimettyä huomasin valon "pätkimisen" loppuneen, mutta valokuvio oli täysin epäsymmetrinen. Soitin jälkimarkkinointipäällikölle ja sovimme että molemmat polttimot vaihdetaan.

      - Seitsemännellä käynnillä molemmat polttimot vaihdettiin ja Xenon -ongelma poistui. Ratkaisemattomana ongelmana oli vielä automaatin varsin töksähtelevä vaihtaminen ykköseltä kakkoselle. Varasin valovian korjautumisesta rohkaistuneena ajan tämän vian korjaamiseksi.

      - Kahdeksannella käynnillä tehtiin vastikään julkaistun softan päivitys sekä asetettiin "raja-arvot" kohdalleen. Tämän toimenpiteen jälkeen laatikko on toiminut moitteetta.

      - Yhdeksännen huollon tilasin kaasupolkimen tahmean käytöksen vuoksi. Kaasupoljin jumitti kun autolla lähti liikkeelle. Se taas johti siihen että lähdöt olivat paikoin tosi kiivaita koska kysymyksessä on automaatti. Samalla kun tätä yhdeksättä huoltoa tilasin pyysin varautumaan takaluukun painepumppujen vaihtamiseen, koska luukku ei pysynyt enää niiden voimalla ylhäällä.

      - Yhdeksännellä huoltokäynnillä edelliset saatiin korjattua vaihtamalla kaasuläpän kotelo sekä takakontin kannen pumput.

      - Ennen määräaikaishuoltoa kuljettajan puoleinen Xenon oli sammunut helmikuun Vuokatin reissulla. Huomattuani vian soitin huoltoon. Siellä ihmeteltiin että eikö ne molemmat valaisimet ole jo vaihdettu? Sanoin että ei ole, mutta tilaan samalla ensimmäisen(!) määräaikaishuollon joten vaihdettaisko se sitten samalla?. Näin sovittiin ja ajelin sitten pari viikkoa parkit ja sumuvalot päällä koska sen verran veetutti ajella jälleen kerran "yksisilmäisenä". Määräaikaishuollossa valaisin ja molemmat xenon -polttimot vaihdettiin ja nyt on mennyt pari tuhatta kilometriä (toistaiseksi?) ongelmitta...

      • oliko

        vikahistoriasi pääosan esittäjänä alihankkijan toimittama xenon-yksikkö vai Mazdan tekemä auto...? ;-)

        Vaimon 3kk vanhasta Audista vaihdettiin alihankkijan valmistama polttoaineen ruiskujärjestelmä...Täten samaa logiikkaa mukaillen Audi on paska auto.

        Eri toimipisteiden välillä tosin on suuria eroja. Itselläni on kokemusta Kaivokselan ja Turun Inchcapen toimipisteistä, eikä valittamista. Tosin toimipisteet edustavat merkkiä, mutta en ostanutkaan Mazdaa siksi että huollossa on kivaa...

        Oman kutoseni (sedan 2.3 GT -03, ajettu 110 tkm) vikahistoria on seuraava:

        - Luovutuksessa huomasin että mittariston pleksi oli naarmuinen, vaihtoivat mukisematta.

        - Jarrupalat vaihdettiin viime huollossa, kirskuivat jo melko pahasti.

        - Toinen sisävalon polttimo takaa kärähti. Vaihdoin itse.

        Tässä kaikki. Pahoittelen huonoa tuuriasi.


      • Nanox
        oliko kirjoitti:

        vikahistoriasi pääosan esittäjänä alihankkijan toimittama xenon-yksikkö vai Mazdan tekemä auto...? ;-)

        Vaimon 3kk vanhasta Audista vaihdettiin alihankkijan valmistama polttoaineen ruiskujärjestelmä...Täten samaa logiikkaa mukaillen Audi on paska auto.

        Eri toimipisteiden välillä tosin on suuria eroja. Itselläni on kokemusta Kaivokselan ja Turun Inchcapen toimipisteistä, eikä valittamista. Tosin toimipisteet edustavat merkkiä, mutta en ostanutkaan Mazdaa siksi että huollossa on kivaa...

        Oman kutoseni (sedan 2.3 GT -03, ajettu 110 tkm) vikahistoria on seuraava:

        - Luovutuksessa huomasin että mittariston pleksi oli naarmuinen, vaihtoivat mukisematta.

        - Jarrupalat vaihdettiin viime huollossa, kirskuivat jo melko pahasti.

        - Toinen sisävalon polttimo takaa kärähti. Vaihdoin itse.

        Tässä kaikki. Pahoittelen huonoa tuuriasi.

        Minulla taas ei ole Kaivokselasta yhtään hyvää kokemusta, koskee niin automyyntiä kuin huoltoakin. Mazdani ostin aikoinaan lopulta muualta, koska Kaivokselan ainoa paikalla ollut myyjä käyttäytyi hyvin ylimielisesti eikä tuntunut olevan lainkaan kiinnostunut kaupan tekemisestä.

        Huoltoa, korikorjaamoa ja maalaamoa tuli käytettyä sen läheisyyden vuoksi pikkuvikojen ja ruostevaurioiden korjauttamiseen.

        Paljon sattui ja tapahtui, kutonen tuli aina huonompana huolloista/korjauksista/maalauksista (ruostekorjauksia) takaisin. Onneksi sain sen Kaivokselan Inchcapen tekemistä naarmuista ja luokattomasta maalaustyöstä huolimatta myytyä ruosteisena eteenpäin, kun vakuuttivat kirjallisesti että heidän sössimänsä työt saa korjauttaa takuuseen muuallakin kuin Kaivokselassa. Asioihin piti hakea vauhtia autotalon johtajalta asti, koska
        jälkimarkkinointi "unohti" vastailla sähköposteihin jne.

        "Kohtalotoverin" katon painumista aikaisemmassa viestissä kirjoittama työnjohtajan kommentti "kunhan se on vähän paskaisempi niin ei niitä kukaan huomaa. Taitavat olla tuotantoprosessista johtuvia painautumia eikä tuollaisia saa siististi korjattua" saa minut arvelemaan että olemme asioineet saman korikorjaamon työnjohtajan kanssa.

        En voi kokemuksieni perusteella suositella Kaivokselan palveluita kenellekään.


      • voi voi
        Nanox kirjoitti:

        Minulla taas ei ole Kaivokselasta yhtään hyvää kokemusta, koskee niin automyyntiä kuin huoltoakin. Mazdani ostin aikoinaan lopulta muualta, koska Kaivokselan ainoa paikalla ollut myyjä käyttäytyi hyvin ylimielisesti eikä tuntunut olevan lainkaan kiinnostunut kaupan tekemisestä.

        Huoltoa, korikorjaamoa ja maalaamoa tuli käytettyä sen läheisyyden vuoksi pikkuvikojen ja ruostevaurioiden korjauttamiseen.

        Paljon sattui ja tapahtui, kutonen tuli aina huonompana huolloista/korjauksista/maalauksista (ruostekorjauksia) takaisin. Onneksi sain sen Kaivokselan Inchcapen tekemistä naarmuista ja luokattomasta maalaustyöstä huolimatta myytyä ruosteisena eteenpäin, kun vakuuttivat kirjallisesti että heidän sössimänsä työt saa korjauttaa takuuseen muuallakin kuin Kaivokselassa. Asioihin piti hakea vauhtia autotalon johtajalta asti, koska
        jälkimarkkinointi "unohti" vastailla sähköposteihin jne.

        "Kohtalotoverin" katon painumista aikaisemmassa viestissä kirjoittama työnjohtajan kommentti "kunhan se on vähän paskaisempi niin ei niitä kukaan huomaa. Taitavat olla tuotantoprosessista johtuvia painautumia eikä tuollaisia saa siististi korjattua" saa minut arvelemaan että olemme asioineet saman korikorjaamon työnjohtajan kanssa.

        En voi kokemuksieni perusteella suositella Kaivokselan palveluita kenellekään.

        Auto toimi hienosti, kunnes vein sen ensihuoltoon 20tkm kohdalla. Tulos: moottori alkoi naputtamaan lämpimänä ("korjattu" 3 kertaa, yhä naputtaa..) pyysin tuulilasin pyyhkijöiden vaihtoa. Tulos: kuskin puoleinen pyyhkijä alkoi ottamaan kiinni tuulilasin reunukseen pitäen ärsyttävää ääntä. "Korjattu" kaksi kertaa. Tulos: ääntelee edelleen. On se mahtavaa, kun kerrankin saa toimivan ja luotettavan auton alleen, niin merkkikirjaamo kämmää auton perseelleen. Tekisi mieli haastaa Kaivokselan Mazda oikeuteen! :(((


      • Mie Täällä
        Nanox kirjoitti:

        Minulla taas ei ole Kaivokselasta yhtään hyvää kokemusta, koskee niin automyyntiä kuin huoltoakin. Mazdani ostin aikoinaan lopulta muualta, koska Kaivokselan ainoa paikalla ollut myyjä käyttäytyi hyvin ylimielisesti eikä tuntunut olevan lainkaan kiinnostunut kaupan tekemisestä.

        Huoltoa, korikorjaamoa ja maalaamoa tuli käytettyä sen läheisyyden vuoksi pikkuvikojen ja ruostevaurioiden korjauttamiseen.

        Paljon sattui ja tapahtui, kutonen tuli aina huonompana huolloista/korjauksista/maalauksista (ruostekorjauksia) takaisin. Onneksi sain sen Kaivokselan Inchcapen tekemistä naarmuista ja luokattomasta maalaustyöstä huolimatta myytyä ruosteisena eteenpäin, kun vakuuttivat kirjallisesti että heidän sössimänsä työt saa korjauttaa takuuseen muuallakin kuin Kaivokselassa. Asioihin piti hakea vauhtia autotalon johtajalta asti, koska
        jälkimarkkinointi "unohti" vastailla sähköposteihin jne.

        "Kohtalotoverin" katon painumista aikaisemmassa viestissä kirjoittama työnjohtajan kommentti "kunhan se on vähän paskaisempi niin ei niitä kukaan huomaa. Taitavat olla tuotantoprosessista johtuvia painautumia eikä tuollaisia saa siististi korjattua" saa minut arvelemaan että olemme asioineet saman korikorjaamon työnjohtajan kanssa.

        En voi kokemuksieni perusteella suositella Kaivokselan palveluita kenellekään.

        Ostin Kaivokselasta M6:en viikko sitten. Koeajo, tarjousten teko, kysymyksiin vastaaminen, auton esittely ja itse kaupan teko olivat kaikki ystävällistä ja asiantuntevaa. Hieman parempaa kuin Herttoniemessä ja Tuusulassa. Myös tarjous oli lopulta paras.

        Huollosta ei vielä ole kokemusta, ja toivottavasti ei paljon tulekaan.


      • Kohtalontoveri
        oliko kirjoitti:

        vikahistoriasi pääosan esittäjänä alihankkijan toimittama xenon-yksikkö vai Mazdan tekemä auto...? ;-)

        Vaimon 3kk vanhasta Audista vaihdettiin alihankkijan valmistama polttoaineen ruiskujärjestelmä...Täten samaa logiikkaa mukaillen Audi on paska auto.

        Eri toimipisteiden välillä tosin on suuria eroja. Itselläni on kokemusta Kaivokselan ja Turun Inchcapen toimipisteistä, eikä valittamista. Tosin toimipisteet edustavat merkkiä, mutta en ostanutkaan Mazdaa siksi että huollossa on kivaa...

        Oman kutoseni (sedan 2.3 GT -03, ajettu 110 tkm) vikahistoria on seuraava:

        - Luovutuksessa huomasin että mittariston pleksi oli naarmuinen, vaihtoivat mukisematta.

        - Jarrupalat vaihdettiin viime huollossa, kirskuivat jo melko pahasti.

        - Toinen sisävalon polttimo takaa kärähti. Vaihdoin itse.

        Tässä kaikki. Pahoittelen huonoa tuuriasi.

        "Täten samaa logiikkaa mukaillen Audi on paska auto."

        Jos luet viestini uudelleen ja ohitat (kieltämättä eniten murheita aiheuttaneet) xenon ongelmat niin kyllä siinä paljon muitakin turhia murhetta on ensimmäisen vuoden aikana ollut...

        Ajamisen kannalta ylivoimaisesti paskamaisin ongelma oli automaattilaatikossa ollut häikkä. Kaupunkiajossa kun ykköseltä kakkoselle vaihtamista tapahtuu tämän tästä ja se ei toden totta toiminut kuten pitäisi. Nythän se on ollu ok jo useamman kuukauden.


      • Caesa r
        oliko kirjoitti:

        vikahistoriasi pääosan esittäjänä alihankkijan toimittama xenon-yksikkö vai Mazdan tekemä auto...? ;-)

        Vaimon 3kk vanhasta Audista vaihdettiin alihankkijan valmistama polttoaineen ruiskujärjestelmä...Täten samaa logiikkaa mukaillen Audi on paska auto.

        Eri toimipisteiden välillä tosin on suuria eroja. Itselläni on kokemusta Kaivokselan ja Turun Inchcapen toimipisteistä, eikä valittamista. Tosin toimipisteet edustavat merkkiä, mutta en ostanutkaan Mazdaa siksi että huollossa on kivaa...

        Oman kutoseni (sedan 2.3 GT -03, ajettu 110 tkm) vikahistoria on seuraava:

        - Luovutuksessa huomasin että mittariston pleksi oli naarmuinen, vaihtoivat mukisematta.

        - Jarrupalat vaihdettiin viime huollossa, kirskuivat jo melko pahasti.

        - Toinen sisävalon polttimo takaa kärähti. Vaihdoin itse.

        Tässä kaikki. Pahoittelen huonoa tuuriasi.

        Caesarin mielipide on että ei auton valmistaja todellakaan voi vetäyä alihankkijoidensa taakse, vaan sen pitää vastata kokonaisuudesta, alihankkijoidensa työstä kuin omastaan.
        Sama asia kyrsi Caesaria Aven kanssa: Kyllä oli Toyotan eikä kenenkään muun moka hyväksyä Avensikseen paskat umpiot jotka eivät kestäneet polttimoiden kuumuutta. Sytelkööt sitten sisäisesti alihankkijaa mutta ei se loppuasiakkaalle saa näkyä kuka minkäkin osan tekee.


      • Rene itäkeskuksesta
        Mie Täällä kirjoitti:

        Ostin Kaivokselasta M6:en viikko sitten. Koeajo, tarjousten teko, kysymyksiin vastaaminen, auton esittely ja itse kaupan teko olivat kaikki ystävällistä ja asiantuntevaa. Hieman parempaa kuin Herttoniemessä ja Tuusulassa. Myös tarjous oli lopulta paras.

        Huollosta ei vielä ole kokemusta, ja toivottavasti ei paljon tulekaan.

        Kerro alkutunnelmista. Lähinnä rengasmelu kiinnostaa,sekä uuden mallin ruosteenestokäsittely.


    • VinnyJones

      Tähän mennessä ilmenneitä (diesel):

      Tammikuu 2005: Webasto ei käynnisty lisävarustekellosta ajastettuna kuin n. joka kolmas kerta. Kaksi korjaamokäyntiä joista toisella kello vaihdetaan takuuseen. Webasto alkaa toimia paremmin, mutta jää silti joskus käynnistymättä varsinkin kovilla pakkasilla.

      Lokakuu 2005: Toinen takarenagas kulunut ulkoreunaltaan sileäksi. Merkkihuollossa todettu kaikkien pyöränkulmien olevan pielessä. Ei mene takuuseen. Muutkin renkaat kuluneet epätasaisesti, jopa niin että eivät pysy pystyssä betonialustalla.

      Helmikuu 2006: Huomattu maalin irtoavan kynnyskoteloista. Maalattu takuuna, lisäksi takapyöränkaaret kiveniskemien vuoksi. Maalauksen laatu vaan on paljastunut korkeintaan "Pimp My Ride"-tasoiseksi. Uusinta on edessä.

      Huhtikuu 2006: Auto piti saada eilen tallista, tuliterät kesärenkaat odottivat vaihtoa. Ei onnistunut. Ajamalla ei ainakaan ulos tule, eivätkä ääniefektit houkuttaneet yrittämään pidempään. Siellä se on vieläkin, odottamassa arkea ja korjaamon avautumista. Kuuluvatkohan hinauspalvelut takuun piiriin? Palaan tähän myöhemmin kun vika/viat selviävät, mutta voin sanoa että eilen oli hetkellisesti verenpaine korkealla.

      No,onhan mittarissakin jo 43 tkm.

      • VinnyJones

        Hinaus ei kuulu takuun piiriin mutta kaskoon kyllä. Niinpä autoni on jo matkalla kohti Deltaa, ja antaa saapumisellaan lisää mainosta merkille menossa olevan sunnuntainäyttelyn aikana.


      • vai?
        VinnyJones kirjoitti:

        Hinaus ei kuulu takuun piiriin mutta kaskoon kyllä. Niinpä autoni on jo matkalla kohti Deltaa, ja antaa saapumisellaan lisää mainosta merkille menossa olevan sunnuntainäyttelyn aikana.

        Omituisia noi sun kommentit. Miten niin et saa autoa liikkeelle? Jätitkö kenties jonkun sähkölaitteeen tai valot päälle? Oletko huollattanut autosi säännöllisesti, ei se nyt voi 43 tkm ajon jälkeen sammua totaalisesti. Mulla on ollut Mazda 6 vm 2003 Wagon, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia mitä näissä viestiketjuissa on mainittu. Mazdoja on ollut jo 16 vuoden ajan, mutta ei ole ollut koskaan tuntematonta käynnistysongelmaa. Miksi sä viet sen auton Delta Autoon? Eikös se Fiat-ketjun edustusliike?


      • tuote

        Noi Webaston ongelmat tuskin johtuvat Mazdasta. Olen kuullut usein webastojen ja muiden lämmittimien tuottavan ongelmia, kannataa viedä sinne missä se on alun perin asennettu autoon tai jollekin osaavalle korjaamolle. Joku möhlinyt, kun webasto ei toimi kunnolla, kyllä niiden pitäs toimia hyvin uutena.


      • VinnyJones
        vai? kirjoitti:

        Omituisia noi sun kommentit. Miten niin et saa autoa liikkeelle? Jätitkö kenties jonkun sähkölaitteeen tai valot päälle? Oletko huollattanut autosi säännöllisesti, ei se nyt voi 43 tkm ajon jälkeen sammua totaalisesti. Mulla on ollut Mazda 6 vm 2003 Wagon, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia mitä näissä viestiketjuissa on mainittu. Mazdoja on ollut jo 16 vuoden ajan, mutta ei ole ollut koskaan tuntematonta käynnistysongelmaa. Miksi sä viet sen auton Delta Autoon? Eikös se Fiat-ketjun edustusliike?

        ...kone kävi vaivoin tyhjäkäyntiä ja kaasunpainalluksesta alkoi ensin helvetinmoinen naputus ja sitten kone sammui. Eli ajaminen ei tullut kyseeseen. Ensiarvio huollosta oli että nokkahihna olisi hypännyt hampaan verran pois paikaltaan. Delta-Autolla on myös Mazdan edustuksia. Auto on muuten huollettu viimeksi pari kuukautta sitten merkkiliikkeessä, ja ihmetyttää ko. vian alkaminen täysin varoittamatta.


      • VinnyJones
        tuote kirjoitti:

        Noi Webaston ongelmat tuskin johtuvat Mazdasta. Olen kuullut usein webastojen ja muiden lämmittimien tuottavan ongelmia, kannataa viedä sinne missä se on alun perin asennettu autoon tai jollekin osaavalle korjaamolle. Joku möhlinyt, kun webasto ei toimi kunnolla, kyllä niiden pitäs toimia hyvin uutena.

        Ei ole Webasto Mazdan tuote joten siinä kohdin en arvostele Mazdaa. Kyseisen merkin tehtaalla niitä kuitenkin dieseleihin ruuvataan, ainoastaan ajastinkello on laitettu suomessa lisävarusteena.
        Joten siis suosittelet minulle Hiroshiman reissua autoni kanssa...
        En tiedä kuka niiden kanssa möhlii, mutta aika ajoin kuulee Webastoja vaihdettavan uudenkarheisiin autoihin erilaisten ongelmien vuoksi.


      • Ilpo
        VinnyJones kirjoitti:

        ...kone kävi vaivoin tyhjäkäyntiä ja kaasunpainalluksesta alkoi ensin helvetinmoinen naputus ja sitten kone sammui. Eli ajaminen ei tullut kyseeseen. Ensiarvio huollosta oli että nokkahihna olisi hypännyt hampaan verran pois paikaltaan. Delta-Autolla on myös Mazdan edustuksia. Auto on muuten huollettu viimeksi pari kuukautta sitten merkkiliikkeessä, ja ihmetyttää ko. vian alkaminen täysin varoittamatta.

        Jos merkkiliike epäilee Mazdassa viaksi nokkahihnaa, pysy kaukana kyseisestä paikasta.

        Mulla oli joskus 70-luvun Mitsu, jossa oli epätasainen käynti. Ensimmäinen epäilyn aihe oli merkkiliikkeen asentajalla hydrauliset venttiilinnostimet...


      • Hiroshimassa
        VinnyJones kirjoitti:

        Ei ole Webasto Mazdan tuote joten siinä kohdin en arvostele Mazdaa. Kyseisen merkin tehtaalla niitä kuitenkin dieseleihin ruuvataan, ainoastaan ajastinkello on laitettu suomessa lisävarusteena.
        Joten siis suosittelet minulle Hiroshiman reissua autoni kanssa...
        En tiedä kuka niiden kanssa möhlii, mutta aika ajoin kuulee Webastoja vaihdettavan uudenkarheisiin autoihin erilaisten ongelmien vuoksi.

        asennella. Kyllä ne menevät paikalleen ihan maahantuojan tai jälleenmyyjän pajalla...siinäpä se vika lieneekin.


      • VinnyJones
        Ilpo kirjoitti:

        Jos merkkiliike epäilee Mazdassa viaksi nokkahihnaa, pysy kaukana kyseisestä paikasta.

        Mulla oli joskus 70-luvun Mitsu, jossa oli epätasainen käynti. Ensimmäinen epäilyn aihe oli merkkiliikkeen asentajalla hydrauliset venttiilinnostimet...

        "Jos merkkiliike epäilee Mazdassa viaksi nokkahihnaa, pysy kaukana kyseisestä paikasta".

        Se rampa auto on jo siellä merkkiliikkeessä. Tuo diagnoosi oli vain alustava arvio, kaipa sieltä jotain kuuluu tarkemmin kun homma etenee. Minulla ei ole (vielä) syytä epäillä merkkiliikkeen toimintaa tässä asissa, varsinkaan viestisi perusteella.


      • VinnyJones
        Hiroshimassa kirjoitti:

        asennella. Kyllä ne menevät paikalleen ihan maahantuojan tai jälleenmyyjän pajalla...siinäpä se vika lieneekin.

        Kuvittelin 6:n tapauksessa Webaston olevan tehdasasenteinen, on niin pirun ahtaaseen rakoonkin työnnetty. Mutta yleensä, ovatko Webaston ongelmat lähtöisin asennuksesta vai laitteesta itsestään?


      • hihna?
        VinnyJones kirjoitti:

        "Jos merkkiliike epäilee Mazdassa viaksi nokkahihnaa, pysy kaukana kyseisestä paikasta".

        Se rampa auto on jo siellä merkkiliikkeessä. Tuo diagnoosi oli vain alustava arvio, kaipa sieltä jotain kuuluu tarkemmin kun homma etenee. Minulla ei ole (vielä) syytä epäillä merkkiliikkeen toimintaa tässä asissa, varsinkaan viestisi perusteella.

        tietämätön.


      • itsessään
        VinnyJones kirjoitti:

        Kuvittelin 6:n tapauksessa Webaston olevan tehdasasenteinen, on niin pirun ahtaaseen rakoonkin työnnetty. Mutta yleensä, ovatko Webaston ongelmat lähtöisin asennuksesta vai laitteesta itsestään?

        on pirun vikaherkkä. Ei sitä oikein väärin voi asentaa..


      • JoTeT
        hihna? kirjoitti:

        tietämätön.

        Dieselissä on nokkahihna.


      • JoTeT
        VinnyJones kirjoitti:

        Kuvittelin 6:n tapauksessa Webaston olevan tehdasasenteinen, on niin pirun ahtaaseen rakoonkin työnnetty. Mutta yleensä, ovatko Webaston ongelmat lähtöisin asennuksesta vai laitteesta itsestään?

        Diesel-kutosessa on tehdasasenteinen Webasto. Bensamalleissa lisävaruste, siis maahantuoja tai jälleenmyyjä (alihankkija) sen asentaa.


      • Ilpo
        VinnyJones kirjoitti:

        "Jos merkkiliike epäilee Mazdassa viaksi nokkahihnaa, pysy kaukana kyseisestä paikasta".

        Se rampa auto on jo siellä merkkiliikkeessä. Tuo diagnoosi oli vain alustava arvio, kaipa sieltä jotain kuuluu tarkemmin kun homma etenee. Minulla ei ole (vielä) syytä epäillä merkkiliikkeen toimintaa tässä asissa, varsinkaan viestisi perusteella.

        Jostain sain päähäni, että kyseessä oli bensamoottori.


      • tampereenäijä

        Tulen mukaan keskusteluun,vaikka vanhasta asiasta kyse.

        Haluan sanoa,että jos teillä on laaja kaskovakuutus, niin hinauspalvelu ilman omavastuuta sisältyy vakuutukseen.

        Hinausyrittäjä kysyi onko laaja kaskovakuutus ja missä yhtiössä.


      • vm-07 6td
        vai? kirjoitti:

        Omituisia noi sun kommentit. Miten niin et saa autoa liikkeelle? Jätitkö kenties jonkun sähkölaitteeen tai valot päälle? Oletko huollattanut autosi säännöllisesti, ei se nyt voi 43 tkm ajon jälkeen sammua totaalisesti. Mulla on ollut Mazda 6 vm 2003 Wagon, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia mitä näissä viestiketjuissa on mainittu. Mazdoja on ollut jo 16 vuoden ajan, mutta ei ole ollut koskaan tuntematonta käynnistysongelmaa. Miksi sä viet sen auton Delta Autoon? Eikös se Fiat-ketjun edustusliike?

        jos huoltoväliä oo kuitattu ,auton tietsikka luulee että samoilla öljyillä mennään, ja sammuttaa auton moottorin suojellakseen itseään.


    • PellervoKurtti

      - Kiitokset asiallisille kommentoijille! Lisätietoa tuli mukavasti, mikä oli ainoa tarkoituskin.
      - Auto on hankittu Inchcapen Lohjan myynnistä, koska se sieltä lähti edullisemmin kuin Hki/Vantaa/Tuusula -linjalta. Myynti toimi asiallisesti ja hyvin. Huollot ja korjaukset on tehty Herttoniemen Laakkosella, eikä niissäkän ole ollut moittimista. Maahantuoja korvasi penkin mukana pilaantuneen takin mukinoitta, kiitos sillekin.
      - Viat ovat olleet periaatteessa vähäisiä, mutta aikaa ne ovat syöneet ja tässä tapauksessa olleet se kaikkein ärsyttävin tekijä. Meikäläisen osalta autoon käytetty "tarpeeton" aika on silkkaa ansion menetystä ja summat ovat jo kasvaneet aika suureksi.
      - Vaikka M6 on mielestäni vähän persoonaton tai tasapaksu ajettavana, se oli hinta/laatusuhteeltaan 04.2004 (9 merkin ja 12 mallin koeajon jälkeen) selvä ykkönen. Hiljan ajettu 2.0 l M6 Sport 4d tosin hämmästytti selvästi jämäkämpänä ja rivakampana lähtijänä.
      - Provo -epäilijöille ja nippelinimien kanssa askarteleville voin vain todeta: hyvää kevättä...

      • mieltä

        Samaa mieltä olen itsekkin, että faceliftin jälkeen moottorissa selvästi enemmän potkua. Tai no selvästi ja selvästi, mutta ajossa kyllä huomaa.

        Valmistajan ilmoittamat kiihtyvyydet ovat kuiten prikulleen samat kuin vanhemman mallisessa Mazda 6 2.0:ssa. Tämä on aika jännä juttu. Tai sitten kuusvaihteinen laatikko on välitetty jotenkin erilailla, jolloin tehoa ainoastaan tuntuu olevan enemmän.


    • kohtalotoveri mutta...

      Itseläni on myös vm 2004/4 kuutonen 2.0 farkku ja ajomäärä on 58tkm

      Päivämääriä en muista mutta seuraavia toimenpiteitä autoon on tehty, normaalien huoltojen lisäksi:

      -ohjauskulmien säätö (ei auttanut puoltamiseen)

      -uudet "laakerit" iskareiden päihin (?). Puolto katosi ja tuli hyvä ajaa.

      -ohjaustehohostimesta alkoi edellisen (laakeri) korjauksen jälkeen vuotaa öljy -> putkeen oli tullut vilama, joten uusi putki ja vuoto loppui

      -bensatakin suojapelti (takaisinkutsu)

      Muita ongelmia ei ole ollut, enkä niitä kaipaakkaan. Autossa on xenon valot ja ne ovat toimineet moitteetta.

      • _Tyytyväinen_M6

        Hei

        Teillä on melko pieniä vikoja, mutta uudessa autossa ei saisi olla mitään vikaa tai ylimääräisiä korjaamokäyntejä.

        Minun M6 (aj. 32000km) Touringssa on säädetty puolto pois. Mitään muuta vikaa ei ole ollut.

        Itselläni oli aikaisemmin Mondeo ja viat olivat aivan toista luokkaa.

        Jos teitä harmittaa viat niin lukekaa Mondeo palstaa. Mikäli teillä ei ole vikoja voitte hauskuuttaa itseänne Mondeo sivuilla, mutta älkää kirjoitelko sinne mitään!


      • Hiroshiman (aika)pommi?
        _Tyytyväinen_M6 kirjoitti:

        Hei

        Teillä on melko pieniä vikoja, mutta uudessa autossa ei saisi olla mitään vikaa tai ylimääräisiä korjaamokäyntejä.

        Minun M6 (aj. 32000km) Touringssa on säädetty puolto pois. Mitään muuta vikaa ei ole ollut.

        Itselläni oli aikaisemmin Mondeo ja viat olivat aivan toista luokkaa.

        Jos teitä harmittaa viat niin lukekaa Mondeo palstaa. Mikäli teillä ei ole vikoja voitte hauskuuttaa itseänne Mondeo sivuilla, mutta älkää kirjoitelko sinne mitään!

        OK, onhan auto (1,8 farkku) jo 144000 ajettu ja 3,5v. liikenteessä ollut, mutta silti... Takalokarin kaaret ruosteessa, takaluukun alasauma ruosteessa, maali irtoilee vas. takaovesta, takaovien ikkunanpokat ruoteessa ym. Pari talvea ja pääsee hitsaamaan. Muuten toimii kuin junan vessa. Ei tätä silti uskalla pitää.


      • hanneleantaa
        Hiroshiman (aika)pommi? kirjoitti:

        OK, onhan auto (1,8 farkku) jo 144000 ajettu ja 3,5v. liikenteessä ollut, mutta silti... Takalokarin kaaret ruosteessa, takaluukun alasauma ruosteessa, maali irtoilee vas. takaovesta, takaovien ikkunanpokat ruoteessa ym. Pari talvea ja pääsee hitsaamaan. Muuten toimii kuin junan vessa. Ei tätä silti uskalla pitää.

        kuuluuko niiden korja takuuseen seuraavat 12 vuotta ruostevaurioita? Tossahan pitäisi olla 12wee ruostetakuu.


      • Suberb-09
        hanneleantaa kirjoitti:

        kuuluuko niiden korja takuuseen seuraavat 12 vuotta ruostevaurioita? Tossahan pitäisi olla 12wee ruostetakuu.

        Ulkoista ruostumista ei ole laitettu takuun piiriin. Muuten takuu on kiitettävää luokkaa.


    • 79

      Vikalistaa:


      34tkm: Vasemman puolen sumuvalo paloi -> Vaihdatin uuden
      37tkm: Tuulettimen etuvastuksen lämpövastus paloi -> Vaihdoin itse uuden (2€)
      59tkm: Oikean puolen sumuvalo paloi -> Vaihdoin uuden

      Sitten.....
      No jaa, eipä ollutkaan sitten muuta.

      • masta2009

        mzda 6 vuosimallia 2009.
        webasto menee vaihtoon. kuulemav tyyppivika. ei vielä muuta


      • Uskokaa veljet!

        Suurin piirtein. Toyotaprovopellet yrittää,mutta totuus on tämä.

        Hän eli Mazdani on umpirautaa. Mitään muuta merkkiä en ole edes harkinnut.
        Koeajanut kyllä ja pukamia saanut.


      • Japanilaiset kestää
        Uskokaa veljet! kirjoitti:

        Suurin piirtein. Toyotaprovopellet yrittää,mutta totuus on tämä.

        Hän eli Mazdani on umpirautaa. Mitään muuta merkkiä en ole edes harkinnut.
        Koeajanut kyllä ja pukamia saanut.

        Mazda6 kestotesti 8 vuotta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8715686

        Kestäväthän Toyotatkin toki, ehkäpä seuraava on
        sellainen kun näyttää olevan hyviä tarjouksia


      • 79

        67tkm: Ennenkuin paukkupakkaset alkoivat vaihdettiin uusi akku
        68tkm: Rekisteri kilven oikeanpuoleinen valo paloi -> Vaihdoin uuden

        Että näin...


      • kqoixswq
        79 kirjoitti:

        67tkm: Ennenkuin paukkupakkaset alkoivat vaihdettiin uusi akku
        68tkm: Rekisteri kilven oikeanpuoleinen valo paloi -> Vaihdoin uuden

        Että näin...

        Miten on Mazdan Diesel moottorin kestävyys? Oli tarkoitus ostaa Avensis 150hp tai 177 hp diesel mutta onneksi selvisi että kaikkissa on joko tehty kansi remontti tai tulossa alle 200tkm. Accord on turhan kallis ja janoinen matkaajossa, joten ei jää oikein kuin vanha Ave 116hp ja Mazda.

        T Keje


      • epäolennaista
        kqoixswq kirjoitti:

        Miten on Mazdan Diesel moottorin kestävyys? Oli tarkoitus ostaa Avensis 150hp tai 177 hp diesel mutta onneksi selvisi että kaikkissa on joko tehty kansi remontti tai tulossa alle 200tkm. Accord on turhan kallis ja janoinen matkaajossa, joten ei jää oikein kuin vanha Ave 116hp ja Mazda.

        T Keje

        Moottorin kestävyys ei ole ongelma missään autossa, mutta korin on. Ja Mazdan korin kestävyys on suorastaan ala-arvoinen. Niinpä se on myös Toyotassa.


    • Ilpo.

      Hauskaa, että vuosien takainen viestiketju on säilynyt elossa.

      Omassa 04 bensafarkussa (100 tkm) on ollut yllättävän paljon vikoja. Vaihtelua yksilöiden välillä tuntuu olevan, ehkä sukulaisuus Fordiin vaikuttaa sittenkin. Auto on muuten erinomainen, mutta vikojen määrä on pettymys. Vaihtamista uuteen kutoseen on tuon jälkeen vaikea perustella, vaikka valinnanvaraa ei paljon olekaan. Mondeot, Passatit yms. tuskin tämän parempia on. Harmi, että Honda on liian ahdas (tavaratila) ja Subarun saa vain nelivetoisena.

      Vikalista:
      - puoltaminen (korjattu, mutta tuli takaisin. Syy ei vielä tiedossa)
      - öljynpaineanturi rikki
      - ajovalon korkeussäätö rikki (halogeeni)
      - bensatankin eriste, takaisinkutsu huollon yhteydessä
      - kaasupolkimen jumittuminen (putsattu joku läppäkotelo, jolla vika korjaantui, mutta nyt taas on tulossa takaisin)
      - etupyörien laakerit menossa vaihtoon
      - helmakotelossa vettä

      Ruosteesta ei vielä ole ollut harmia, mutta merkit on jo olemassa takalokasuojissa.

    • Tope_399

      Onkohan Mazda 3 vm.2006 tiedossa jotain pitkiä vikalistoja? Saa laittaa tulemaan jos jollain on näyttää faktoja? Itsellä M3 -06 ajettu 43 000km... Eikä ole ainakaan vielä ilmennyt mitään vikoja... Joten nyt haluaisinkin kuulla jos jollain jotain kokemuksia kyseisestä mallista!

      -Kiitos

    • Minä vaihdan autoa kolmen vuoden välein, eipä juurikaan kerkee vikoja tulemaan.

    • että näin

      itsellä oli mazda 6 gt wagon 03. Oli kai sit huononpäivän versio mut vikoja riitti. Olin ostanu omasta mielestä tuoreen auto 3 vuotta ja 82tkm..mutta:
      Takakaaret ja kontinluukun alareuna sekä alusta ruosteessa.
      Auto puolti oikealle,alustasarja ja nelipyöräsuuntaus..vika ei poistunut.
      Moottori nyki tasakaasulla ja vakkaria käytettäessä,sekä silloin kun autolla oli nykimispäivä oli se muutenkin tehoton.
      Öljyn kulutus oli kovempi kuin missään omistamassani autoss..söi litran reilun tonnin ajolla. Pidin autoa 5kk ja laitoin kiertoon.

    • Perkeleenruoste

      Meillä jo toinen Mazda,edellinen vm- 85 ei mitään vikaa, ajettiin loppuun..ruoste söi
      Nyt Mazda 6 -05 yx jarrusylinteri vaihdettu vuosihuollot..
      Hemmetin hyvä auto muuten, mutta tuo ruosteen perkele alkaa puskeen ...näppylöinä sieltä täältä ( vielä pienesti) kilometrejä 240000...
      Tytöllä Mazda 626 HB -93 VAIN YKSI RUOSTE RUPI TAKALOKARIN PÄÄLLÄ..
      kilometrejä 350000 niin hiljainen käynti,renkaiden ripinä ainoa kuuluva ääni...
      MUTTA kun ei ole sitä ilmastointia ..xO... sääli luopua...Kauniin mallinen auto..
      Pesee tyylikkyydessä porukan edelleen!

    • Kiinnostunut MPS

      Olisiko kenelläkään 6 MPS vikalistaa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1743
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1431
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1116
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      879
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      212
      821
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      775
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      664
    Aihe