Kanelia alentaa verensokeria

os..

Olen ottanut 3 pilleria metformiinia (Glucophage) päivässä. Viime aikoina se ei enää ole riittänyt. Aamusokeri on n.6.5-7 ja aterian jälkeen n.10. Tässä olisi tilanteessa lääkitystä lisättävä.
Sattumalta muistin tuon kanelin ja tein haun Googlella. Kanelia suositellaan nykyään D2:lle.
Minulla se alentaa sokeri aamiaisen jälkeen n.8 paikkeille. Se tekee saman kuin 1 pilleri. Lisäksi kerrotaan sen vaikuttavan edullisesti veren rasvoihin.
...........
http://www.google.se/search?q=cinnamon diabetes&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:sv-SE:official

http://www.google.fi/search?q=kaneli diabetes&hl=fi&btnG=Google-haku&lr=lang_fi&sourceid=mozilla-search
................

Minä panen kanelia vaan leivän päälle. Se polttaa kieltä, jos panee paljon. Täytyy painella sitä leivän sisään.

Muuten en voisi leipää syödäkään, kun se nostaa verensokeria. Kanelin kanssa sitä voi syödä.

Kanelin vaikutus on helppo mitata, kun tietää tietää oman verensokerinsa ilman kanelia.
Annostus selviää noista linkeistä. Puoli teelusikallista riittää, eikä suurempi annos paranna asiaa.

18

8869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäribo

      tasoittaa verensokeria, ja sen käyttöä suositellaan diabeetikoille. Mutta taidat ottaa asian pikkaisen liian vakavasti. :) Ei se vie minkään toisen ruuan haittavaikutuksia pois!

      • os..

        >>Mutta taidat ottaa asian pikkaisen liian vakavasti. :) Ei se vie minkään toisen ruuan haittavaikutuksia pois!

        En tiedä, mitä tällä tarkoitat. Kaneli kuitenkin toimii kuin insuliini. Minun tapaukseni on sellainen, etten voisi syödä mitään leipää aamulla. Kanelin kanssa voin syödä. Sehän toimii tarkoituksen mukaisesti.


      • skäribo
        os.. kirjoitti:

        >>Mutta taidat ottaa asian pikkaisen liian vakavasti. :) Ei se vie minkään toisen ruuan haittavaikutuksia pois!

        En tiedä, mitä tällä tarkoitat. Kaneli kuitenkin toimii kuin insuliini. Minun tapaukseni on sellainen, etten voisi syödä mitään leipää aamulla. Kanelin kanssa voin syödä. Sehän toimii tarkoituksen mukaisesti.

        todennettu?

        Voit ottaa sen leivän myös oluen kanssa. Alkoholikin alentaa verensokeria. Mutta tekeekö se leivästäsi terveellisemmän?

        Eivät asiat ikävä kyllä ole ihan noin yksinkertaisia. :(


      • os..
        skäribo kirjoitti:

        todennettu?

        Voit ottaa sen leivän myös oluen kanssa. Alkoholikin alentaa verensokeria. Mutta tekeekö se leivästäsi terveellisemmän?

        Eivät asiat ikävä kyllä ole ihan noin yksinkertaisia. :(

        Kirjoitin jo avauksessa:
        Kanelin vaikutus on helppo mitata, kun tietää tietää oman verensokerinsa ilman kanelia.
        Minä kerroin omista mittauksistani. Ajatukseni oli, että joku toinenkin voisi mittailla samaa asiaa.


      • skäribo
        os.. kirjoitti:

        Kirjoitin jo avauksessa:
        Kanelin vaikutus on helppo mitata, kun tietää tietää oman verensokerinsa ilman kanelia.
        Minä kerroin omista mittauksistani. Ajatukseni oli, että joku toinenkin voisi mittailla samaa asiaa.

        Mieheni on D1, hyvä tasapaino. Hän syö kanelia joka aamu, mutta ei se noin suoraan vaikuta. Logiikkasi mukaan hänen verensokerinsa tulisi mennä liian alas. Ei mene.

        Olen toki iloinen, että olet saanut verensokerisi laskemaan, oli syy sitten mikä tahana.


      • leipä ja olut
        skäribo kirjoitti:

        todennettu?

        Voit ottaa sen leivän myös oluen kanssa. Alkoholikin alentaa verensokeria. Mutta tekeekö se leivästäsi terveellisemmän?

        Eivät asiat ikävä kyllä ole ihan noin yksinkertaisia. :(

        on hyvää. Ainakin parempaa kuin vesi ja leipä. Mielenkiintoinen keskustelu teillä. Sen verran kommenttia, että tämä kaneliasia oli ainakin mulle uusi. Eli ihan hyvä, että tuli tässä esille.

        Sinunkaan logiikkasi ei aivan toimi: Oluessa on itsessään hiilareita, jotka peittävät alkoholin aiheuttaman insuliinin tehostumisen. Jos kuitenkin juo kirkkaita, niin hypovaara 1-tyypillä on ilmeinen (ja varmaan usein sairaalassa myös todettu). Eli jos molemmat alentavat verensokeria, mutta vain toinen
        aiheuttaa hypovaaran, niin ei kai niitä sitten kannata verrata toisiinsa:) Hmm..tekeeköhän ne kaneliolutta missään? Vois vaikka kokeilla


      • os..
        skäribo kirjoitti:

        Mieheni on D1, hyvä tasapaino. Hän syö kanelia joka aamu, mutta ei se noin suoraan vaikuta. Logiikkasi mukaan hänen verensokerinsa tulisi mennä liian alas. Ei mene.

        Olen toki iloinen, että olet saanut verensokerisi laskemaan, oli syy sitten mikä tahana.

        Tämä asia perustuu mittaustuloksiin. Mittaustuloksia olen täällä hakemassa, en luuloja.


      • Dia2
        os.. kirjoitti:

        Tämä asia perustuu mittaustuloksiin. Mittaustuloksia olen täällä hakemassa, en luuloja.

        Tämä kanelijuttu on ollut täällä vähän väliä esillä. Tieteellisesti se on niin hataralla pohjalla kuin olla voi. Vain yksi tutkimusryhmä oppilaineen on osoittanut kanelin vaikutuksen. Muut eivät ole edes vaivautuneet kommentoimaan asiaa.

        Kohtauspaikalla muutamat sitä kokeilivat silloin kun tämä pakistanilaisten tutkimus julkaistiin.
        http://care.diabetesjournals.org/cgi/content/abstract/26/12/3215
        http://www.diabetes.fi/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Board=1&Number=1689670&Searchpage=1&Main=1689670&Words=kaneli&topic=&Search=true#Post1689670
        Tulokset olivat yhtä laihoja kuin Skäribolla. Verkko on kyllä täynnä kaikenlaista markkinointipuhetta kanelista, ei niinkään itse aineesta vaan ylihintaan myytävistä pillereistä, puristeista ja liuoskapseleista. Verkostomarkkinoijan tuntee siitä, että se aina kysyy kokemuksia ja kuulostaa hirmuisen tieteelliseltä.


      • os..
        Dia2 kirjoitti:

        Tämä kanelijuttu on ollut täällä vähän väliä esillä. Tieteellisesti se on niin hataralla pohjalla kuin olla voi. Vain yksi tutkimusryhmä oppilaineen on osoittanut kanelin vaikutuksen. Muut eivät ole edes vaivautuneet kommentoimaan asiaa.

        Kohtauspaikalla muutamat sitä kokeilivat silloin kun tämä pakistanilaisten tutkimus julkaistiin.
        http://care.diabetesjournals.org/cgi/content/abstract/26/12/3215
        http://www.diabetes.fi/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Board=1&Number=1689670&Searchpage=1&Main=1689670&Words=kaneli&topic=&Search=true#Post1689670
        Tulokset olivat yhtä laihoja kuin Skäribolla. Verkko on kyllä täynnä kaikenlaista markkinointipuhetta kanelista, ei niinkään itse aineesta vaan ylihintaan myytävistä pillereistä, puristeista ja liuoskapseleista. Verkostomarkkinoijan tuntee siitä, että se aina kysyy kokemuksia ja kuulostaa hirmuisen tieteelliseltä.

        Kanelia löytyy varmaan jokaisesta keittiöstä, eikä ole kallista. Sitä vaan leivän päälle ja sitten mittaa tavalliseen tapaan. Onko eroa? Siitä tässä on kysymys. Miksi paisutella yksinkertaista asiaa?


    • ü

      Toisesta kulttuurista kuultua; Raskaana olevalle diabeetikolle oli suositeltu kaneliveden juomista; lämmitä vesi ja lisää kanelitanko. Minusta ainakin miellyttävä tapa.

    • Lettukin.

      Tavallisissa kaupan kaneleissa on kumariinia ja sen liiallinen saanti on haitallista. Vain kalliimmassa ja vaikeammin saatavilla olevassa Ceylonin kanelissa sitä ei ole. Google tietää mistä saa netistä tai jos Ruohonjuuri on kauppamatkalla, ni sieltä saa.

    • Sumakki-iitu

      -----Google tietää mistä saa netistä tai jos Ruohonjuuri on kauppamatkalla, ni sieltä saa.----

      Ruohonjuuresta ostin ja purkissa luki Ceylon mutta kun kotona katsoin suurennuslasilla niin luki, että alkuperämaa Tansania.

      Eli ns. Afrikan kanelin oikea nimi onkin kassava ja siinä oleva kumariini on suorastaan voimakas maksamyrkky. Maksoja on mennyt jopa vaihtoon. Joten popsikaa sitä varoen.

      Joissain kaupoissa on oikeaakin kanelia eli Ceylonin kanelia. Paketeissa, joita itse olen löytänyt, lukee Suma. Kannattaa kysellä ja katsella niitä.

      • Sumakki-iitu

      • Lettukin.

        Moi.

        Juuri niin, kannattaa tutkia mitä ostaa. Ne pienetkin präntit. Meitä kyllä älytetään vaikka kuinka juuri elintarvikkeissa.

        Itiksen Ruohonjuuressa kävin eilen ja siellä on myynnissä Ceylon Eko Kanel, tuottaja Sonnentor, Austria. Siis itävaltalainen firma. Hyllyn reunassa oli lappu jossa luki "ei sis. kumariinia". Tosin jauhettu versio oli loppu, vain tankoja oli jäljellä. Jauhettua tulee kuulema viikolla lisää. Mä olen silppunut käsissä tangosta palasia partajogun tai kermaviilin päälle, maistuu hyvältä.


      • Sumakki-iitu
        Lettukin. kirjoitti:

        Moi.

        Juuri niin, kannattaa tutkia mitä ostaa. Ne pienetkin präntit. Meitä kyllä älytetään vaikka kuinka juuri elintarvikkeissa.

        Itiksen Ruohonjuuressa kävin eilen ja siellä on myynnissä Ceylon Eko Kanel, tuottaja Sonnentor, Austria. Siis itävaltalainen firma. Hyllyn reunassa oli lappu jossa luki "ei sis. kumariinia". Tosin jauhettu versio oli loppu, vain tankoja oli jäljellä. Jauhettua tulee kuulema viikolla lisää. Mä olen silppunut käsissä tangosta palasia partajogun tai kermaviilin päälle, maistuu hyvältä.

        Jos ostaa kanelitankoja niin tässä on konsti erottaa aito Ceylonin kaneli kassiakanelista. Ceylonin kanelin tangot ovat ohuita, pyöreitä ja nättejä putkia. Kassiakaneli on karkeaa, usein kylki putkesta auki ja vähän kuin kaarnaa ja ison kokoista. Ero on selvä kun katsoo.


      • Kanelstång
        Sumakki-iitu kirjoitti:

        Jos ostaa kanelitankoja niin tässä on konsti erottaa aito Ceylonin kaneli kassiakanelista. Ceylonin kanelin tangot ovat ohuita, pyöreitä ja nättejä putkia. Kassiakaneli on karkeaa, usein kylki putkesta auki ja vähän kuin kaarnaa ja ison kokoista. Ero on selvä kun katsoo.

        Pitkäkö pötkö, on sopiva määrä? Kyse Meiran ilmeisesti kassia kanelitangoista. Lisäksi, miten se pitäisi nauttia? Voiko nielaista?


      • kanelia tilannut
        Kanelstång kirjoitti:

        Pitkäkö pötkö, on sopiva määrä? Kyse Meiran ilmeisesti kassia kanelitangoista. Lisäksi, miten se pitäisi nauttia? Voiko nielaista?

        Tilasin Iherbistä kanelia ja se on sitä aitoa. Ihan eriväristäkin kun tämä meillä myytävä purkkikaneli. Tilatun kanelin on kerrottu olevan puhdasta ja se maistuukin ihan erilaiselle. En vaan muista aina ottaa sitä.
        Tein omenapiirakkaa ja laitoin siihen aika lailla tätä kanelia, ja kas kun verensokerikin pysyi aisoissa, vaikka tavallinen pulla sen nostaa.


      • Ali Sokeri
        Kanelstång kirjoitti:

        Pitkäkö pötkö, on sopiva määrä? Kyse Meiran ilmeisesti kassia kanelitangoista. Lisäksi, miten se pitäisi nauttia? Voiko nielaista?

        ,,,,Voiko nielaista?,,,

        Höh, ettäkö nieleskelemään kanelitankoja? Jätä se homma fakiireille, ei taitaisi tanko mahassa liueta vaan juuttuisi suolenmutkaan. Tietäisi reissua leikkauspöydälle. Taisi kysymyksesi olla vain pelleilyä, hei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1265
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      91
      1170
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1092
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      980
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      877
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      761
    Aihe