KYNSISIENI

vastauksia kiitos!

Onko mitään homeopaattista lääkettä tai luontaistuotetta, mikä auttaisi kynsisieneen?

Olen todennut, että luontaistuotteet auttavat useimmiten erittäin tehokkasti eri vaivoihin. Homeopaattisia lääkkeitä olen antanut tyttärelleni, jolla esim silmätulehdus on parantunut nopeasti niiden ansiosta. Uskon siis todella luontaistuotteisiin ja myös homeopatiaan.

Ainakin googlen kautta löysin tuotteita, jotka parantaisivat kynsisienen, mutta minulla on hiemen vaikeuksia arvioida tehoaako ne todella. Kynsisieni on kummiskin todella hankala parantaa.

Kertokaa siis, mikä tuote on OIKEASTI hyvä ja tehokas. Kokemuksia? Mistä saa tilattua?

Haluan hoitaa kynsisienen luontaistuotteilla, koska "tavallinen" lääkekuuri olisi todella kallis, epävarma ja sivuvaikutuksia aiheuttava.

61

32769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirumaru

      että Vocca-tuote, hauraisiin, vioittuneisiin kynsiin, auttaa myös kynsisieneen. Pullon kyljessä on ohjeet. Tuotetta saa luontaistuotekaupasta ja pullo maksaa 28,70 euroa.

      Olen kuitenkin todennut 2 v:n käytön jälkeen, että ei ole mitään vaikutusta. Kynsisieni voi erittäin hyvin.

      Jalkahoitaja kertoi, että TEA-TREE-öljy auttaa, mutta olen nyt sitäkin käyttänyt muutaman kuukauden joka päivä, eikä mitään vaikutusta.
      Sekin on luontaistuote.

      Lienee aivan mahdoton päästä eroon kyseisestä vaivasta.

      Kuitenkin minäkin odotan täältä vastauksia, jos joku olisi onnistunut jollakin konstilla eroon tuosta vaivasta, niin erittäin kiitollinen olisin minäkin neuvoista.

      • medina

        on moni saanut Antiwir-nimisestä tuotteesta. Ulkoiset hoidot eivät taida tehota.Täytyy myös muistaa, että tätäkin on käytettävä useita kuukausia säännöllisesti. Ainakin niin kauan kuin kokonaan puhdas kynsi on kasvanut esiin.


      • Kynsisienen nujertanut

        Ei toiminut Vocca mullakaan.
        Loceryl lääkekynsilakka ei auta sekään.
        Lamisil ja Sporanox tabletit auttavat. Molemmat merkit ovat reseptilla ja (yllätys yllätys) kalliita (n.100€/kuuri). Saa lisäksi varautua syömään pari kuuria, että saa sienen häädettyä kokonaan esim. isovarpaan kynnestä. Itse söin eka kerralla yhden kuurin Sporanoxia, isovarpaan kynsi parani kuurin aikana n. puoliväliin. Toivoin että se lääkkeen vaikutus olis kestänyt niin että koko kynsi olisi parantunut, mutta ei.
        Mutta sitten kun koko kynnen saa terveeksi, sieni ei tule kovin helposti uudestaan.


      • Halvempi
        Kynsisienen nujertanut kirjoitti:

        Ei toiminut Vocca mullakaan.
        Loceryl lääkekynsilakka ei auta sekään.
        Lamisil ja Sporanox tabletit auttavat. Molemmat merkit ovat reseptilla ja (yllätys yllätys) kalliita (n.100€/kuuri). Saa lisäksi varautua syömään pari kuuria, että saa sienen häädettyä kokonaan esim. isovarpaan kynnestä. Itse söin eka kerralla yhden kuurin Sporanoxia, isovarpaan kynsi parani kuurin aikana n. puoliväliin. Toivoin että se lääkkeen vaikutus olis kestänyt niin että koko kynsi olisi parantunut, mutta ei.
        Mutta sitten kun koko kynnen saa terveeksi, sieni ei tule kovin helposti uudestaan.

        hinta on murto-osa...


      • ggdgdgdg
        Kynsisienen nujertanut kirjoitti:

        Ei toiminut Vocca mullakaan.
        Loceryl lääkekynsilakka ei auta sekään.
        Lamisil ja Sporanox tabletit auttavat. Molemmat merkit ovat reseptilla ja (yllätys yllätys) kalliita (n.100€/kuuri). Saa lisäksi varautua syömään pari kuuria, että saa sienen häädettyä kokonaan esim. isovarpaan kynnestä. Itse söin eka kerralla yhden kuurin Sporanoxia, isovarpaan kynsi parani kuurin aikana n. puoliväliin. Toivoin että se lääkkeen vaikutus olis kestänyt niin että koko kynsi olisi parantunut, mutta ei.
        Mutta sitten kun koko kynnen saa terveeksi, sieni ei tule kovin helposti uudestaan.

        Ja maksa kiittää!


      • Anonyymi

        Löysinjostain näistä keskustelupalstoista ohjeen, että eteerinen öljy Teepuu ( on kohtalaisen arvokas pikkupullo) toimii kynsisieneen. Käytin varmaan puoli vuotta, enkä huomannut mitään paranemisen merkkejä. Toisessa kirjoituksessa kerrottiin, että 3 %:n Vetyperoksidiliuos tehoaisi ja on myös huomattavasti edullisempi. Aine myös tehosi. Olen laittanut 1 / 2 kertaa päivässä kynsille javarpaiden väliin ja ensin pysähtyi sienen kasvu ja nyt näkyy kynnen juuressa uutta tervettä kynttä. Kärsivällinen täytyy olla, sillä tuloksia ei näy heti. Voi varautua kuukausiin, jopa vuoteen ennenkuin jotain näkyvää tulee esiin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Kynsisienen nujertanut kirjoitti:

        Ei toiminut Vocca mullakaan.
        Loceryl lääkekynsilakka ei auta sekään.
        Lamisil ja Sporanox tabletit auttavat. Molemmat merkit ovat reseptilla ja (yllätys yllätys) kalliita (n.100€/kuuri). Saa lisäksi varautua syömään pari kuuria, että saa sienen häädettyä kokonaan esim. isovarpaan kynnestä. Itse söin eka kerralla yhden kuurin Sporanoxia, isovarpaan kynsi parani kuurin aikana n. puoliväliin. Toivoin että se lääkkeen vaikutus olis kestänyt niin että koko kynsi olisi parantunut, mutta ei.
        Mutta sitten kun koko kynnen saa terveeksi, sieni ei tule kovin helposti uudestaan.

        Pillerit on vaarallisia.Itse sain kahden ja puolen kk:n käytön jälkeen ripulin mistä keksi parantua pari kuukautta.
        Lääkäri sanoi samaa ja käski heti lopettamaan pillerit.
        Kynsisieneen kahden ja puolen kk:n käytöllä ei ollut mitään vaikutusta.


      • Anonyymi

        hei minä taistelin kynsisientä vastaan kaikella vetyperoksidilla, lakalla, tepuuöljyllä, lamisillilla jne. rahaa meni eikä mikään auttanut. Sitten menin terveyskeskukseen kynnestä otettiin viljely ja siinä oli sieni sain terbinafiinia ja nyt on ihanat kynnet kehtaa näyttää mikään muu ei auttanut ja minulla ei mitään sivuvaikutuksia voin ihan hyvin ja ei ollut kallis.


      • Anonyymi

        Kynsisienen hoito - https://tonzes.com/kynsisieni.htm Kynnen kasvaminen on todella hidas prosessi. Tämä aine toimii, jos on kärsivällinen. Käytin yhtä pulloa noin puoli vuotta 2 kertaa päivässä paksuun, monta vuotta sienestä kärsineeseen varpaankynteen, leikkasin ja hioin pehmennyttä kynttä säännöllisesti. Vasta puolen vuoden kohdalla sairas kynsi irtosi kokonaan ja alta näkyy tervettä kynttä. Käytän nyt toisen pullon uutta kynttä kasvatellessa, mutta näyttää hyvältä. Kynsi on ohut ja terve, eikä iho/kynsivalli enää reagoi niin kovasti. Tällä voi siis päästä pahastakin sienestä eroon, mutta varaudu vuoden hoitoon.


    • kynsisieni vuosia

      Ei valitettavasti onnistu pelkästään millään ulkoisella konstilla.
      Kynsisienen aiheuttaja on elimistössäsi ja edes kynsisieneen tarkoitetu lääkkeet eivät välttättä auta. Lääkkeet ovat lisäksi kalliita, 3-4 kk kuuri joka on minimi, maksaa Kela-korvauksenkin jälkeen yli 100 €/kk.
      Itse sain kynsisienen aikoinaan koulun jumppasalin lattialta kun opettaja pakotti olemaan paljain jaloin. Siitä muistona jo yli 15v muhinut sieni. Alkaa monella ensin isovarpaasta ja leviää siitä pikkuhiljaa myös muihin varpaisiin.
      Muutahan vaivaa ei ko. sienestä ole kuin ruma esteettinen haitta ja painaa kengässä jne, mutta kuten sanottu, todella vaikea hävitetävä.
      Puolella nuo sienilääkkeet tehoaa, joten kannattaa tietty yrittää.
      Ja ko. lääkkeet saat ainoastaan lääkäriltä reseptillä, ennen lääkkeen kirjoitusta kynnestä otetaan koepala ja sieniviljelmä, näin määritellään mikä sieni on kyseessä.
      Lisää faktoja löydät googlelta.

    • lamisil

      Itselläni auttoi Lamisil -kuuri, jota piti pureskella 3 kk. Okei - makuaistihan siinä loppuaikoina meni, mutta palautui kyllä kuurin jälkeen - mitään muuta sivuvaikutusta ei ollut. Mistähän vastaavan tehoisen luontaistuotteen löydät?

    • Jogurtti

      Monet ystäväni ja kylänmieheni ovat saaneet avun kynsisieneen ALL-IN-1000-Plus jogurtista. Se on terveysvaikutteinen jogurtti, jota voi käyttää sekä ulkoisesti, että sisäisesti ja maistuu hyvälle. Ikäänkuin söis tavallista herkullista ruokaa ja samalla hoitaa terveyttä.

      En tietenkään väheksy homeopatiakaan, mutta suoliston hyvinvointi on tärkeä. Helpompi on hoitaa
      homeopatialla, jos suolisto on kunnossa.
      Itse olen saanut koulutuksen myös homeopatiaan.

    • avun saanut

      Aromaterapian puolelta löytyy tea-trea öljy.jota
      voi laimentamattomana tiputtaa kynnelle/kynsinauhalle.Sama aine käy mm.huuliherpeksen hoitoon ja päänahan hilseilyyn miedon shampoon tai hoitoaineen sekaan.Joitakin aromaattisia öljyjä voi siis laittaa suoraan iholle.Kysy lisätietoa luontaistuotekaupasta.

    • Sienetön

      Kärsin yli 10 vuotta kynsisienestä varpaissani. Näin netissä ohjeen 3% vetysuperoksidi hoidosta. Aloin hoitaa kynsiä viime lokakuussa 3% vetyperoksidilla jota saa apteekista ilman reseptiä. Kaikissa kynsissä oli sientä melkein kynnen tyveen asti.Sivelin pari kertaa viikossa kynsiin ja joidenkin varpaiden väliin pumpulipuikolla 3% vetysuperoksidia, se kuohutti keltaiset töhnät pois kynnen alta.Lisäksi viilailin normaalisti hiekkapaperiviilalla silloin tällöin. Kynnet alkoivat parantua ja tällä hetkellä kaikki kynnet ovat terveeet ja kauniit. Kannatta kokeilla, on ilo käyttää sandaaleita pitkästä aikaa.Todella edullinen ja varma hoito eikä rasita elimistöä. Kerro asiasta eteenpäin että mahdollisimman moni saisi avun kiusalliseen vaivaan.Tuntui tosi hienolta kun huomasi että aine todella auttaa, olin syönyt vuosia sitten kaksi kallista lääkekuuria ilman tulosta.Kiitos sille henkilölle joka oli ohjeen nettiin laittanut.

      • Entinen sieni

        Juuri näin! Siunattu olkoon kaveri joka neuvoi tämän konstin! Meni rahaa kalliisiin hoitoihin ja sitten paljastuu, että halpa peroxid toimii! Viimeisiä sienen pilaamia kynnen reunoja tässä jo leikellään :-)
        Itse käytän kyllä joka päivä peroxidilla huuhtelua, tai siis pumpulitupolla taputtelua.


      • Kynnet kuntoon
        Entinen sieni kirjoitti:

        Juuri näin! Siunattu olkoon kaveri joka neuvoi tämän konstin! Meni rahaa kalliisiin hoitoihin ja sitten paljastuu, että halpa peroxid toimii! Viimeisiä sienen pilaamia kynnen reunoja tässä jo leikellään :-)
        Itse käytän kyllä joka päivä peroxidilla huuhtelua, tai siis pumpulitupolla taputtelua.

        Onko vetyperoksidi sama kuin vetysuperoksidi. Minullakin on kynsisieni ja ostin apteekista vetysuperoksidia mutta apteekkari antoi minulle vetyperoksidin ja sanoi että se on sama asia. Onko näin?


      • bbvrb
        Kynnet kuntoon kirjoitti:

        Onko vetyperoksidi sama kuin vetysuperoksidi. Minullakin on kynsisieni ja ostin apteekista vetysuperoksidia mutta apteekkari antoi minulle vetyperoksidin ja sanoi että se on sama asia. Onko näin?

        Se on täysin samaa ainetta. Aineesta käytetään molempia nimiä.


      • Nimettömän syylä
        bbvrb kirjoitti:

        Se on täysin samaa ainetta. Aineesta käytetään molempia nimiä.

        Toimisikohan tuo sama aine myös varpaan syylään?


    • Älä usko

      Ei ole. Homeopaattisilla aineilla ei ole mitään vaikuttavuutta. Ne ovat huijausta.

      • monet ongelmat

        Mikäli sairastat verenpainetautia, keskustele lääkärin kanssa sienilääkityksestä. Minä en voi syödä kyseistä lääkettä, koska se reagoi ristiin verenpainelääkkeen kanssa ja voi aiheuttaa sydänpysähdyksen.


    • Maija-Liisa 60v.

      Minäkin luin netistä vetysuperoksiidista ja ostin pullon apteekista. Myyjä kysyi, että mihin sitä käytät. Kerroin kokeilevani sitä kynsisienen hoitoon. Hän ei ollut kuullutkaan moisesta.Kerroin kokeilleeni kaikkia apteekin tuotteita huonolla menestyksellä. Siihen hän tokaisi, etteiväthän ne sientä poista kokonaan, kosmeetinen apu vain.
      Olen nyt käyttänyt vetysuperoksiidia kynsiin yli kaksi kuukautta. Tulokset ovat hyvät. Sienimäinen töhnä kuivuu kalkiksi jota voi rapata pois. Uutta tervettä kirkasta kynttä on kasvanut jo yli puolen kynnen.Olen totisesti tyytyväinen tulokseen. Olen kärsinyt sienestä noin 15-vuotta, ja uskon että tulevana kesänä voin lakata varpaankynteni ja kävellä sandaaleissa. Levitetään tietoa eteenpäin kaikille sienestä kärsiville. Pullo ainetta maksaa 4.50, siis aika halpaa hoitoa.

      • Kokeillaan varmasti

        Siis jos tällä toimii, niin ELÄKÖÖN! Luultavasti sain kynsisienen jalkahoitajalta. Ei ehkä ollut desinfioinut hoitovälineitään riittävästi.

        Tuli todella kiusallinen vaiva, eikä mikään ole auttanut. Menenpä huomenna apteekkiin ja varmasti kokeilen vetyperoksidin.


      • savaho

        Kiitos kaikille vetysuperoksidista kertoneille. Menen huomenna apteekkiin ja ostan ja aloitan hoidon. Jospa loppukesällä minäkin voisin (kehtaisin) panna jalkaani sandaalit.


      • epätoivoinen
        Kokeillaan varmasti kirjoitti:

        Siis jos tällä toimii, niin ELÄKÖÖN! Luultavasti sain kynsisienen jalkahoitajalta. Ei ehkä ollut desinfioinut hoitovälineitään riittävästi.

        Tuli todella kiusallinen vaiva, eikä mikään ole auttanut. Menenpä huomenna apteekkiin ja varmasti kokeilen vetyperoksidin.

        vetysuperoksiidia kynsiin yli kaksi kuukautta ei tehonnut mulla vaikka joka päivä. Ehkä vähän hidasti sienen kasvua teki kynnen todella kovaksi ja vaikeaksi leikata.
        Atamoni on vielä kokeilematta. Mulla on lääkärin määräämät lääkkeet haettuna. kokeilen vielä tuota atamon liuosta josko ei tarvis noita lääkkeitä syyä.


    • Pantza1

      Äppelcidervinäger Ruotsissa. Suora käännös:Omenasiideri viinietikka.
      Noin 1-2dl lämpimään veteen pesumaljaan ja siinä molemmat jalat ,olen välillä hieruskellut varpaita.Aikaa en ole koskaan mitannut ,samalla katsonut tv.ä.Kun vesi on alknut tuntua kylmältä,olen lopettnut.2-3 kertaa viikossa.
      Ja sieni on mennyt pesuveden mukana viemäriin.
      Jalkahoitaja sanoi että Etamon (säilöntäaine) myös auttaa.En ole sitä kokeillut.
      Omenaviinietikalla siitä eroon pääsin.Näitä aineita voi ostaa tavallisista elitarvikekaupoista.
      Lykkyä tykö Terv.Pate

      • Pantza1

        Muistivirhepaholainen kun kirjoitin Etamon, Atamon sehän se piti kirjoittaa.


      • 1988

        aina kannattaa googlettaa ohjeita myös englanniksi. sieltä saat parhaita ohjeita, kun on näitä vaivoja joka paikassa. itse söin Fungorin kuurin, kesti 5kk, kynsi kasvoi kokonaan puhtaaksi, mutta sieni uusiutui silti. sain kuurista rajuja sivuoireita, mm. saatanallista pahoinvointia ja vatsakipuja. terkkari ei osannut auttaa kun sieni uusiutui vaan tuputti samaa reseptiä kunnes päätin olla hakematta. nyt aloitin vetyperoksidikuurin ja hyvältä näyttää. luin englanninkielisiltä sivuilta, että myös tämä omenaviinietikka toimii yhdessä vetyperoksidin kanssa. itse käytän vielä lisäksi tea tree öljyä. MUISTAKAA myös tuuletella varpaita ja kynsiä, esim. kotona ollessa aina sukat pois. ja aamuin illoin jotain tököttiä niin luulis lähtevän!!


      • Marjastaja53

        Sanoiko jalkahoitaja miten tuota Atamonia pitäisi käyttää. Sivelläänkö kynsiä kuten vetyperoksidilla vai miten? Kokeilen heti kun joku kertoo että auttaako ja millä tavalla käytettynä.


    • lopultakin !!!

      Nyt puhuu ekspertti: Kynsisieni oli 20 v. Kyllä. Sain sen poikkeuksellisesti maasta, putosin likaiseen ojaan. Omani siis ei tavallista laatua. Vuosien aikana olen lukenut kaikki mahdolliset keinot hoitaa vaivaa. Muutama fakta:

      1. Kynsisientä voi olla lukuisia eeri lajeja, On siis selvää, että se hoito mikä onnistuu toiselle, ei onnistu toiselle.

      2. Se voi olla homesieni, kuten mulla.

      3. Kyllä se menee elimistöön, ja aiheuttaa tulehdustilan tai jopa homesairauden, seurauksena esim. selluliitti-tulehdus, poikkeuksellisen paha ja jatkuvat keuhkoinfektiot.

      Ulkoisesti mulle ei auttanut seuraavat: mitkään apteekin vapaat tai reseptilääkkeet, vetyperoksidi, vocca, Vicks Vaco Rubilla sairas kynsi lähti osin pois.

      Sisäinen reseptilääke ei auttanut.

      Lopulta tehosi otsonoito vahva oliiviöljy-voide (suomen otsonihoito) ja muu otsonihoito sisäisesti.

      B3-vitamiini tekee homeelle epäedullisen kasvuympäristön. tätä voi ostaa netistä.

      molkosan tasapainottaa elimistön ph:ta.

      Kunpa olisin tiennyt otsonoidusta öljyvoiteesta vuosia sitten. en ole näyttänyt varpaitani julkisesti 20 vuoteen ja rakastan uimista.

      se ei muuten tartu muihin kuin silloin akuutissa alkuvaiheessa jos varpaanvälit ovat auki.

      kaikille suosittelen kokeilemaan otsinoitua voidetta heti alkuun.

      • Vuoden kärsinyt

        Auttaisko tavallinen Rajamäen etikka jalkakylpyveteen. Nalox-kuuri ei auttanut vai pitäisikö käydä vielä lääkärissä?


    • Saastunut

      En usko, että tavallinen Rajamäen etikka auttaa, vain omenaviinietikka. Sillä sain pahasti sienestä kärsivät varpaankynteni melkein terveeksi, muttta hoito jäi kesken, koska sairastuin muuten vakavasti, en sienen ansiosta.
      Kylvelin jalkojani kuumassa vedessä, johon lisäsin 1 juomalasillisen omenaviinietikkaa, kerran - kaksi viikossa.
      Lisänä auttaa, kun juo aamuisin tyhjään vatsaan lasillisen vettä, jossa on 1 rkl omenaviinietikkaa, se puhdistaa sisiäisesti,
      Nyt olen aloittanut kesken jääneen hoidon uudelleen, taputan lisäski joka aamu jalkojen kynnet vanupuikolla, joka on kastettu omenaviinietikkaan, eron parempaan huomaan jo nyt, n.kuukauden hoidon jälkeen.

    • en olisi uskonut

      Vetyperoksidi toimi mulla kun kynnet oli muuttuneet valkoisiksi. Näkyvää tulosta tuli jo parin päivän käytön jälkeen. Suosittelen kokeilemaan!

    • haluu tän pois!

      jes, aloin kylvettää jalkoja siinä himalajan suolavedessä ja tuntuu, että se sieni levisi! ennen se oli pieninä kellertävinä alueina varpeenkynsien reunassa, ja nyt se on levinnyt! tilasin nyt tota vetyä, saas nähä mitä se tekee...

      • ei ei

        Nuo eivät ole homeopaattisia hoitoja.


    • laserilla

      Kynsisieni paranee Nd:YAG-laserhoidolla ilman pitkäkestoita lääkehoitoa. Jo kertahoito tavallisesti riittää. Hoitoja tekevät Epilaserin ihotautilääkärit. Toimipisteet löytyvät osoitteesta www.epilaser.fi

      Yhden hoitokerran hinta on alkaen 280 euroa.

      • Toivoton56

        Minulla on kuudessa varpaan kynnessä sieni ja olen käynyt vuoden aikana kaksi kertaa Nd:YAG-laserhoidossa. Toisen kerran sain ilmaiseksi, kun ilmeisesti ekalla kerralla oli koneessa vikaa. Vaan ei auttanut! Nyt on toisestakin kerrasta aikaa lähes 3 kk, eikä tervettä kynttä näy vielä yhdessäkään varpaassa. Hoito oli kallis, eikä nyt voi muuta kuin todeta, että rahat menivät hukkaan. Lääkäri suositteli vielä yhtä hoitokertaa, mutta en taida enää uskaltaa panna rahojani likoon. Useimmilla kuulemma auttaa yksi kerta.


      • koettu

        Kynsisieni hoidetaan ainakin Unkarissa ja Saksassa poistamalla sienivauriotunut kynsi.alue puudutetaan jonka jälkeen kynsi poistetaan.tunntuu ehkä drastiseltä mutta sen jälkeen kasvaa terveet kynnet ja kiusa on poissa.


      • 01793b

        Ei parane laserhoidolla. Tähän liittyy väärää korostusta ja mainontaa.


    • syyläri

      Käsistä ja varpaasta lähti syylät ennenvanhaan kun isä teki omat tropit,etikkaa lääkepulloon ja sekaan nuppineuloja noin 10kpl, viikon päästä neulat ovat sulaneet ja ainetta laitetaan syylien päälle,neuloissa ei ole muovipäätä vaan kokonaan metallia.

      • neulatsyylään

        Toimmi paremmin jos työnnät ne sinne syylään ja suolaat ne syylät


    • Kynsisienen vihaaja

      Toivon myös kovasti että tuo vetyperoksidi auttaisi... Olen kärsinyt kynsisienestä jo noin 15 - vuotiaasta vasemman jalan kynsissä. Nyt 28-vuotias ja ensimmäistä kertaa ikinä sieni levisi myös vasemman jalan isovarpaaseen. Tätä ennen vaiva ei ole minua niin haitannut, lähinnä ollut kosmeettinen ongelma. Nyt kun levisi isovarpaaseen tuli epätoivoinen ja ällö fiilis. Haluan sen pois! Sisäistä lääkettä en myöskään haluaisi syödä, koska ovat niin myrkkyä. Nyt vaan ahkerasti levittelen vetyperoksidia ja aina kun täytyy varpaita näyttää laitan kynsilakkaa, sitten taas otan nopeasti pois ja jatkan hoitoa. Todella puuduttavaa..Tsemppiä kaikille kanssa kavereille :)

    • tervejalka

      Fungorin vuoden ajan ja pääsin eroon sienestä.

    • kynnet kuntoon

      Lopetin juuri 3 kk.n Lamasil kuurin. Kynnet oheni huomattavasti, mutta sieni hävisi kynsien juurista ja uudet puhtaat kynnet ovat nyt alullaan. En tiedä johtuuko viimeaikoina ilmentynyt lonkkakipu Lamasilista vai mista?

      Huomaa kuitenkin että kynsien päässä (ehkä pari kk oli liian lyhyt aika koko kynnen kasvuun) alkaa taas sieni rehoittamaan.

      Kokeilen nyt tuota: viilaan kaiken sienimäisen pois ja päälle vetyperoksiidia.
      Katsotaan josko toimii.

      Todella kiusallinen tauti :(

    • Auttoi

      Sisarelleni annoin ohjeeksi käyttää teepuun öljyä (Tea Tree Oil) varpaisiinsa kyseiseen ongelmaan. Varpaan hionta ja öljyäminen ja tietenkin muu hyvä jalkahygienia puhtaita sukkia myöten.

      • väärä vastaus

        Ei ole homeopaattinen hoito.


    • Auttoi kumminkin

      Miten niin ei ole homeopaattinen hoito? Teepuun öljy ei ole mikään teollinen lääke vaan luonnon tuote.

      • homeopatiaa

        Homeopaattinen ja luonnon tuote eivät tarkoita samaa asiaa.

        Homeopatia on ihan kokonaan oma systeeminsä. Sen ideat ovat seuraavat:

        1)Sairauksia ei ole, on vain oireita, joita aiheuttavat ns. miasmat.
        2) Oireita vastaan taistellaan ottamalla homeopaattista valmistetta.
        3) Homeopaattinen valmiste tehdään niin, että valitaan lähtöaine, joka terveellä ihmisellä aiheuttaisi sellaisia oireita kuin mitä sairaalla on (esim joku myrkyllinen yrtti tai raskasmetalli tms.).
        4) Lähtöaineesta valmistetaan homeopaattinen valmiste siten, että se laimennetaan veteen tai alkoholiin vaiheittain ja joka laimennoksen välissä liuosta ravistetaan.
        5) Laimennusta jatketaan, kunnes lähtöaineesta ei ole jäljellä yhtään molekyyliä.
        6) Jäljelle jäänyt vesi (tai alkoholi) imeytetään sokeriin ja "lääke" on valmis.
        7) Homeopatiaan oikeasti uskovat ajattelevat,että aineita sisältävät lääkkeet tai vastaavat ovat pahasta ja vain homeopaattisia valmisteita saa käyttää.


      • Psykedeliaa...
        homeopatiaa kirjoitti:

        Homeopaattinen ja luonnon tuote eivät tarkoita samaa asiaa.

        Homeopatia on ihan kokonaan oma systeeminsä. Sen ideat ovat seuraavat:

        1)Sairauksia ei ole, on vain oireita, joita aiheuttavat ns. miasmat.
        2) Oireita vastaan taistellaan ottamalla homeopaattista valmistetta.
        3) Homeopaattinen valmiste tehdään niin, että valitaan lähtöaine, joka terveellä ihmisellä aiheuttaisi sellaisia oireita kuin mitä sairaalla on (esim joku myrkyllinen yrtti tai raskasmetalli tms.).
        4) Lähtöaineesta valmistetaan homeopaattinen valmiste siten, että se laimennetaan veteen tai alkoholiin vaiheittain ja joka laimennoksen välissä liuosta ravistetaan.
        5) Laimennusta jatketaan, kunnes lähtöaineesta ei ole jäljellä yhtään molekyyliä.
        6) Jäljelle jäänyt vesi (tai alkoholi) imeytetään sokeriin ja "lääke" on valmis.
        7) Homeopatiaan oikeasti uskovat ajattelevat,että aineita sisältävät lääkkeet tai vastaavat ovat pahasta ja vain homeopaattisia valmisteita saa käyttää.

        Homeopatiaa, harhaa, pelkkää kuvitelmaa.


    • kynnetön

      Miksi lääkettä? anna lääkärin vetää kynnet pois ja saat sitten uudet ja terveet kynnet kun ne kasvaa uudestaan.Pikku juttu pitkään kiusaan.

    • saankauniitkynnet

      En tiedä mitä vetyperoksidi on mutta mulla kanssa parani monta vuotta vaivannu kynsisieni sillä. Olin kokeillu apteekin tuotteet mutta ei mitään vaikutusta. Luin jostain että 3 x päivässä käsittely ja että käsittelyä pitäis jatkaa vuosi. Käsittelin kynnet ruiskulla suihkuttamalla vetyperoksidia kynnen alle ja kynnen ulkoisille reunoille. Nyt jo puolen vuoden jälkeen tämä monivuotinen vaiva on selätetty ja uudet terveet kynnet on kasvussa selkeesti. Vihdoinkin ensi kesänä voin olla jo omin varvaskynsin ilman lakkoja sandaaleissa ja rannalla. Mulle se auttoi.

    • Känsäkäs

      Kynsisieni pesiytyy kenkiin joten kengän kärjet sisältä on hyvä pyyhkiä tärpättisellä pyyhkeellä. Kengät yleensä pitäisi sisäpuolelta ajoittain puhdistaa esim.tärpätillä.

    • sils

      Paras lääke on tamperelaisten prof. Juha Teperin ja Dos. Pauliina Aarvan muti-CAM ja voodoo-CAM. Katso Liinanblogi ja ota yhteyttä.

    • Sienetön

      Sain kynsisienen pois etikalla. Kokeilin ensin pari kuukautta teepuuöljyä enkä huomannut mitään vaikutusta. Vaihdoin ihan tavalliseen etikkaan, jota tiputin pari tippaa kynnelle joka aamu ja ilta. Silloin tällöin hioin paksuuntunutta kynttä ohuemmaksi, että etikka imeytyisi paremmin. Tätä piti jatkaa säännöllisesti noin kymmenen kuukautta, mutta nyt sieni on pois.

    • sokeriton2018

      Auringonvalo (kesällä paljain jaloin). Atamoni-jutun minäkin kuullut.

      Kaikki kengät vaihtoon ja sukat vaihtoon tai pesu mahdollisimman korkeassa lämpötilassa. Muuten saatte heti uuden tartunnan.

      Suosittelen sokerirasituskoetta, jos on vähääkään epäillystä diabeteksesta. Diabeetikko saa helposti kaikkia infektioita. Pyrkikää karsimaan kaikki sokerit ja muut raffinoidut jutut ruokavaliosta pois (oli diabeteslääkitystä tai ei). Kynsisieni on vain pintaa, sen lisäksi kehossanne on vaikka mitä tulehduksia, jos ruokavalio ei ole kunnossa. Mikään lisäravinne ei kompensoi huonoa ravitsemusta.

      Lisäravinteita voi nauttia siltä osin, kuin todellista tarvetta on. D-vitamiinin puute on pohjolassa yleistä. B12-vitamiinin puutteesta voi kärsiä kasvissyöjä, imeytymishäiriöistä kärsivä ja joitakin lääkkeitä syövä (mm. diabetes-tabletit). Piilevä raudan puute on yleistä etenkin reippaasti vuotavilla naisilla (heikentää sekä hiuksia että kynsiä, muut oireet voivat olla hyvin epämääräisiä). Etenkin iäkkäillä hennoilla naisilla syöminen voi olla hyvin vähäistä, jolloin ravintoainepuutoksiakin on. Tällöin proteiinitäydennyskin on tarpeen. Kaikki puutokset heikentävät myös yleisterveyttä ja siten vastustuskykyä taudinaiheuttajia vastaan.

    • kaljupääGaaleppi

      Camilla Holmström, homeopaattisten tuotteiden kauppias! Kuinka homeopaattiset rohdot tehoavat harsuuntuneeseen tukkaan?

      • Yläpäästäjaalapäästä

        Hyvin tehoaa, Horridus harsitus C30 valmiste poistaa viimeisenkin karvan päästä.


      • Homeopatiahuijaus
        Yläpäästäjaalapäästä kirjoitti:

        Hyvin tehoaa, Horridus harsitus C30 valmiste poistaa viimeisenkin karvan päästä.

        Couristus Cusetus D12 valmiste poistaa rahat typeryksien rahapusseista.


    • Anonyymi

      Pirkka wc puhdistusaine ja käytettyä moottoriöljyä tappaa sienen heti.

    • Anonyymi

      Minulla on auttanut pihkavoide.

      • Anonyymi

        Minulla ei ole auttanut otsonoitu öljy eikä laserhoito. Sporanox ei käy yhteisvaikutusten vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe