Paras paikka asua hyvinkäällä?

maaria

Hei!
Harkitaan muuttoa hyvinkäälle. On kaksi lasta ja koira perheessä. Minne uskaltaa muuttaa pienten lasten kanssa?

Ollaan menossa katsomaan asuntoa Paavolasta. Asunto varsin jees, vaikka ulkonäkö ei ehkä silmää hivelekään. Mikäs on Paavolan meininki?

107

22758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ESko

      En suosittele Paavolaa. Mielestäni lapsiperheelle hyvä paikka on hakala. On koulut, päiväkodit, kioskia, lähikauppa ja keskustaan alle 2km. Yksi lisä plussa alueella ei ole mitään kanta kuppilaa.
      Omat lapset ovat ainakin viihtynyt tosi hyvin.
      itse asutaan Eteläisen kehäkadun etelä puolella.
      Omasta mielestä Hakala loistava paikka lapsiperheelle.

      • Kaamea visio

        Onko uusi "paavola" rakenteilla Hyvinkäälle.Näin pyhäpäivänä oli hyvä hetki ajella pitkästä aikaa Torikadun - Suokadun alueella ja huomasin tuolle alueelle tulee "betonia betonin viereen".Niin tiivistä on tuolla entisellä varikon alueella, että Helsingin Kontula tai Myllypuro kalpenevat.Tätäkö se taannoinen "kaupungin kehittäminen" tarkoitti? Kymmenen vuoden päästä tuo alue on kaupungin ongelma-alue.


      • Zapatakolme

        Martti on uusi Paavola, ollut jo pitkään. Alunperin sen alueen piti olla ylemmän keskiluokan asuinalue, mutta 90-luvun lama teki keskiluokasta köyhiä. Ja Martista tuli uusköyhien asuinalue, monet suunnitelmat vehreydestä ja liikuntamahdollisuuksista meni romukoppaan, tilalle tuli edullisia betonikuutioita.

        Tokihan tätä aluetta laajennetaan sinne tehtaan kulmille. Sijainti on loistava ja tilaa on rakentaa edullisesti.

        Nyt tämä uusi keskiluokka halajaa tuonne Sveitsin maastoon. Aika näyttää kuinka käy.


    • asunut

      Paavola on hyvinkään huonointa seutua. sinne ei voi muuttaa lasten kanssa. Siel asuu vaan yhteiskunnan hylkiöitä, narkkareita, juoppoja, mustalaisia, somaleita.Noh toisaalta saahan sieltä asuntoja halvalla.
      Lapsiperheelle on hakala paras paikka.

      • lapsiperhe paavolasta

        Paavolalla on joskus vuonna miekka ja kivi ollut hurja maineensa joka näemmä vaikuttaa edelleen. Ihan hyvä täällä on asua näissä omistusasunnoissa, vuokra-asuntoon näihin tämän alueen kerrostaloihin en ehkä muutaisi.

        Ja juoppojahan on Hyvinkäällä niinkuin muissakin kaupungeissa lähes joka puolella jos niikseen sattuu...myös siellä Hakalassa.

        Itse olen viihtynyt ja rauhallista on ollut. Ei mitään ongelmia.


      • Paavola on jees

        Olet väärässä.. täällä on yksi ainoa somali ja se on mun kaveri. narkkareita... joo muutama.. missä niitä ei ole??? juoppoja .. kyllä.. missä niitä ei ole??? mustalaisia..?? joo muutama.. eikö niitä ole hakalassa?? yhteiskunnan hylkiöitä?? Esim hakalasta löytyi tämä hyvinkään ammuskelija ja tais asuakki siel.. kiitos asiantuntemuksestasi


      • (I)
        Paavola on jees kirjoitti:

        Olet väärässä.. täällä on yksi ainoa somali ja se on mun kaveri. narkkareita... joo muutama.. missä niitä ei ole??? juoppoja .. kyllä.. missä niitä ei ole??? mustalaisia..?? joo muutama.. eikö niitä ole hakalassa?? yhteiskunnan hylkiöitä?? Esim hakalasta löytyi tämä hyvinkään ammuskelija ja tais asuakki siel.. kiitos asiantuntemuksestasi

        Håkan taas asialla.


      • Paavolassaasuva

        Asun paavolassa ja kyllä täällä on ihan hyvä asua


    • Sisäsiittosten kehto

      Täällä on koko porukka niin sisäsiittosta että oikein vituttaa ulkopaikkakuntalaista joka on yrittänyt sopeutua jo vuosia mutta ei.Minä panen asunnon kohtaa myyntiin ja häivyn pois näiden katkerien kateellisten likaisten ja kaunaisten asukkaiden keskuudesta.Hyvinkää on muuten juoppojen paratiisi.

      • Hood

        Hyvinkää on niin sisäsiittoinen, että ikänsä täällä asunut on ulkopuolinen.


    • äitivm70

      Älä muuta lapsinesi paavolaan. Pelkkä ohikulkumatka kertoo jo paljon seudun elämästä.
      Laitapuolenkulkijoita kaikkialla.

      Hakala on hyvää seutua.

      • 17-vuotta täällä

        Hei
        Muutin Hyvinkäälle, Paavolaan 17-vuotta sitten Helsingistä. Minullekin todettiin, että kuinka te nyt sinne kun se on niin kamala paikka. Ei todellakaan ole. Tällä on vehreää ja vihreää, parhaat julkiset yhteydet, hyvä kauppa, Sveitsin ulkoilumaastot vieressä, Kulomäen laskettelurinne, jäähalli, Perttulan jalkapallonurmet, uimalaan lyhyt matka, kaksi päiväkotia, perhepäivähoitajia, koulut (ala-aste ja yläaste lähellä). Minä ainakin olen viihtynyt - samoin täälläoloaikana syntynyt muksu, joka nyt on lähdössä yläasteelle. Ei tulisi mieleenkään muuttaa Hakalaan :) vaikka varmaan sielläkin on ihan viihtyisää.

        Ihmettelen ihmisiä, jotka edelleen selittävät joskus 1970-luvun lopulla syntyneitä mielikuviaan totuutena. Ja kaupungin vuokra-asuntoja on joka puolella kaupungia - eivät ne kaikki täällä Paavolassa ole. Asun vuokrataloyhtiön vieressä ja itseasiassa talot remontin jälkeen ovat oikein hyvä näköiset ja ääntä tuottavat vain talojen ympärillä lentoharjoituksia tekevät pääskyset tällä hetkellä.

        Voin suositella tänne muuttamista :)


      • päivittäin
        17-vuotta täällä kirjoitti:

        Hei
        Muutin Hyvinkäälle, Paavolaan 17-vuotta sitten Helsingistä. Minullekin todettiin, että kuinka te nyt sinne kun se on niin kamala paikka. Ei todellakaan ole. Tällä on vehreää ja vihreää, parhaat julkiset yhteydet, hyvä kauppa, Sveitsin ulkoilumaastot vieressä, Kulomäen laskettelurinne, jäähalli, Perttulan jalkapallonurmet, uimalaan lyhyt matka, kaksi päiväkotia, perhepäivähoitajia, koulut (ala-aste ja yläaste lähellä). Minä ainakin olen viihtynyt - samoin täälläoloaikana syntynyt muksu, joka nyt on lähdössä yläasteelle. Ei tulisi mieleenkään muuttaa Hakalaan :) vaikka varmaan sielläkin on ihan viihtyisää.

        Ihmettelen ihmisiä, jotka edelleen selittävät joskus 1970-luvun lopulla syntyneitä mielikuviaan totuutena. Ja kaupungin vuokra-asuntoja on joka puolella kaupungia - eivät ne kaikki täällä Paavolassa ole. Asun vuokrataloyhtiön vieressä ja itseasiassa talot remontin jälkeen ovat oikein hyvä näköiset ja ääntä tuottavat vain talojen ympärillä lentoharjoituksia tekevät pääskyset tällä hetkellä.

        Voin suositella tänne muuttamista :)

        Hyvinkään huonoin asuinpaikka on Paavola. On ollut ja on edelleen. Arvostuksesta kertoo paljon jo vaikkapa asuntojen hintataso. Valintatalo on hyvä, mutta kallis. Hyvä puoli siinä on se, että siinä on postipalvelut. Terkkarikin lopetti toimntansa. Paavolassa on paljon vuokra-asuntoja, pakolaiset on keskitetty asumaan sinne (ja Vehkojalle), Paavolasta löytyy myös eniten mustalaisia. Jussilankadun loppupäässä on kokonaisia talokortteleita, jossa lähinnä pelkästään asuu työttömiä juoppoja ja narkkareita. Totta on toisaalta se, että Paavolassa on hyvät yhteydet harrastusmahdollisuuksiin ja luonto on vehreä, se ei silti pelasta sitä tosiasiaa, että lapsiperheen on huono olla siellä. Kasvuympäristönä mahdollisimman huono alue!


      • Paavolassa jo 17 vuotta
        päivittäin kirjoitti:

        Hyvinkään huonoin asuinpaikka on Paavola. On ollut ja on edelleen. Arvostuksesta kertoo paljon jo vaikkapa asuntojen hintataso. Valintatalo on hyvä, mutta kallis. Hyvä puoli siinä on se, että siinä on postipalvelut. Terkkarikin lopetti toimntansa. Paavolassa on paljon vuokra-asuntoja, pakolaiset on keskitetty asumaan sinne (ja Vehkojalle), Paavolasta löytyy myös eniten mustalaisia. Jussilankadun loppupäässä on kokonaisia talokortteleita, jossa lähinnä pelkästään asuu työttömiä juoppoja ja narkkareita. Totta on toisaalta se, että Paavolassa on hyvät yhteydet harrastusmahdollisuuksiin ja luonto on vehreä, se ei silti pelasta sitä tosiasiaa, että lapsiperheen on huono olla siellä. Kasvuympäristönä mahdollisimman huono alue!

        Kyllä täälla asuu pakolaisia, kyllä täällä asuu mustalaisia, kyllä täällä on vuokrataloja. Mutta millään ilveellä tästä ei saa huonoa asuinaluetta lapsiperheille. Tunnen aikalailla peheitä tältä alueelta myös mainitsemiasi pakolais- ja mustalaisperheitä mutta ennenkaikkea valtaväestöön kuuluvia perheitä ja ketkään heistä enkä myöskään minä allekirjoita väitteitäsi. Tämä on mitä mainioin alue - ja toisista alueista en lähde puhumaan koska en ole niillä asunut eikä ole mitään tarvetta muuttaakaan. Tiedoksi vielä, että asun Jussilankadulla omassa isossa asunnossa, piha-alueet ovat isot ja kauniit, käyn töissä ja tulen erinomaisesti toimeen, en saa muita avustuksia kuin lapsilisän ...etc Toki sen myönnän, että joissakin Kapulantien vuokraasunnoissa en suostuisi asumaan - mutta vastaavanlaisia kohteita on ympäri Hyvinkäätä.


      • Cherie de van Camp
        päivittäin kirjoitti:

        Hyvinkään huonoin asuinpaikka on Paavola. On ollut ja on edelleen. Arvostuksesta kertoo paljon jo vaikkapa asuntojen hintataso. Valintatalo on hyvä, mutta kallis. Hyvä puoli siinä on se, että siinä on postipalvelut. Terkkarikin lopetti toimntansa. Paavolassa on paljon vuokra-asuntoja, pakolaiset on keskitetty asumaan sinne (ja Vehkojalle), Paavolasta löytyy myös eniten mustalaisia. Jussilankadun loppupäässä on kokonaisia talokortteleita, jossa lähinnä pelkästään asuu työttömiä juoppoja ja narkkareita. Totta on toisaalta se, että Paavolassa on hyvät yhteydet harrastusmahdollisuuksiin ja luonto on vehreä, se ei silti pelasta sitä tosiasiaa, että lapsiperheen on huono olla siellä. Kasvuympäristönä mahdollisimman huono alue!

        Hmmm.... tämä on pakko olla provo! Olen asunut Paavolassa useita vuosia enkä ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt yhtään romania sen enempää kuin narkkareitakaan tai mamujakaan, joten hyvä yritys...
        Mulla ei ole väliä kuka tänne muuttaa. Muutan itse 2 vkon kuluttua ulkomaille ja laitan kodin vuokralle. Vuokralle siksi, koska haluan muuttaa takaisin! =) Ja niin haluavat puolisoni ja lapsenikin!


      • provopa hyvinnii
        Cherie de van Camp kirjoitti:

        Hmmm.... tämä on pakko olla provo! Olen asunut Paavolassa useita vuosia enkä ole vielä tähän päivään mennessä nähnyt yhtään romania sen enempää kuin narkkareitakaan tai mamujakaan, joten hyvä yritys...
        Mulla ei ole väliä kuka tänne muuttaa. Muutan itse 2 vkon kuluttua ulkomaille ja laitan kodin vuokralle. Vuokralle siksi, koska haluan muuttaa takaisin! =) Ja niin haluavat puolisoni ja lapsenikin!

        Taidat olla sitten sokea, jos et mainitsemiasi ihmisryhmiä ole havainnut Paavolassa.


      • paavola on jees
        päivittäin kirjoitti:

        Hyvinkään huonoin asuinpaikka on Paavola. On ollut ja on edelleen. Arvostuksesta kertoo paljon jo vaikkapa asuntojen hintataso. Valintatalo on hyvä, mutta kallis. Hyvä puoli siinä on se, että siinä on postipalvelut. Terkkarikin lopetti toimntansa. Paavolassa on paljon vuokra-asuntoja, pakolaiset on keskitetty asumaan sinne (ja Vehkojalle), Paavolasta löytyy myös eniten mustalaisia. Jussilankadun loppupäässä on kokonaisia talokortteleita, jossa lähinnä pelkästään asuu työttömiä juoppoja ja narkkareita. Totta on toisaalta se, että Paavolassa on hyvät yhteydet harrastusmahdollisuuksiin ja luonto on vehreä, se ei silti pelasta sitä tosiasiaa, että lapsiperheen on huono olla siellä. Kasvuympäristönä mahdollisimman huono alue!

        Et selvästikkään tiedä Paavolasta mitään


      • (I)
        paavola on jees kirjoitti:

        Et selvästikkään tiedä Paavolasta mitään

        Ei näy Håkankaan tietävän.


    • Ehdottomasti paras

      Täällä on lasten hyvä temmeltää on rauhallinen ja luonnonläheinen alue. Palveluina löytyy päiväkoti ja kapakka, siinähän ne kaikki mitä ihminen tarvitsee (lapset päiväkotiin ja itse kapakaan päiväkänneille...)

    • Martti on

      Muuttakaa Hyvinkään kerman kehtoon, eli Marttiin. On koulu, esikoulu, pari tarhaa, jalkapallokenttä, kauppa, kioski, lyhyt matka keskustaan ja toimiva asukasyhdistys.

      • Muualta tullut

        Luuletteko, että missä ihminen asuu niin hän istuu siellä perseellään 24 h vuorokaudessa?

        Itse olen asunut Hyvinkäällä kohta parikymmentä vuotta, on halvempi paikka asua kuin Helsinki. Asun Kirjavallatolpalla, mutta sinänsä lähes sama, missä asuisin, kunhan ei nyt ihan maalla jossain reuna-alueilla.

        Hyvinkää on ihan hyvä paikka asua, kunhan käy työssä muualla ja pääsee muutenkin tarvittaessa pois. Ei ole erityisesti Hyvinkään ominaisuus, vaan kaikkien pikkupaikkojen.


      • maaria (alkup.)
        Muualta tullut kirjoitti:

        Luuletteko, että missä ihminen asuu niin hän istuu siellä perseellään 24 h vuorokaudessa?

        Itse olen asunut Hyvinkäällä kohta parikymmentä vuotta, on halvempi paikka asua kuin Helsinki. Asun Kirjavallatolpalla, mutta sinänsä lähes sama, missä asuisin, kunhan ei nyt ihan maalla jossain reuna-alueilla.

        Hyvinkää on ihan hyvä paikka asua, kunhan käy työssä muualla ja pääsee muutenkin tarvittaessa pois. Ei ole erityisesti Hyvinkään ominaisuus, vaan kaikkien pikkupaikkojen.

        Hei!

        Riippuu vähän elämäntilanteesta. Pienten lasten kanssa kotikulmilla viettää paljon aikaa ja ympäristöllä on merkitystä. Toisaalta myös autottomana lähipalveluilla jne on merkitystä.

        Käytiin laajemmalla tutustumiskierroksella Hyvinkäällä ja tykättiin. Kaikki passaa meidän tilanteeseen mukavasti.

        Yhdestä rivarista tehtiin tänään tarjous. :)

        paavolassa se ei ole mutta ei siksi että oli paavola vaan koska (ekan asunnon, josta kyselin)sijainti oli ison tien vieressä..

        nyt sitten jännätään tuleeko meistä hyvinkääläisiä.


      • Jo 12 vuotta
        maaria (alkup.) kirjoitti:

        Hei!

        Riippuu vähän elämäntilanteesta. Pienten lasten kanssa kotikulmilla viettää paljon aikaa ja ympäristöllä on merkitystä. Toisaalta myös autottomana lähipalveluilla jne on merkitystä.

        Käytiin laajemmalla tutustumiskierroksella Hyvinkäällä ja tykättiin. Kaikki passaa meidän tilanteeseen mukavasti.

        Yhdestä rivarista tehtiin tänään tarjous. :)

        paavolassa se ei ole mutta ei siksi että oli paavola vaan koska (ekan asunnon, josta kyselin)sijainti oli ison tien vieressä..

        nyt sitten jännätään tuleeko meistä hyvinkääläisiä.

        Tervetuloa asumaan Hyvinkäälle. Me ollaan asuttu ensin Kirjavatolpalla rivarissa, sitten Mustamännistössä ja lopulta Martissa ja kaikki olleet omalla tavalla ihania asumispaikkoja, eikä mikään liian kaukana keskustasta, kaikista on myös löytynyt koulut ja lähipalvelut ihan vierestä. Jokaisessa paikassa oli ihan omanlaisensa asukkaat. Huomasi selvästi, että Mustamännistöön muutti hieman pienituloistet lapsiperheet -50-luvun halvempiin taloihin.(yleistys, sori!), kesäisin perheet olivat enimmäkseen kotonaan, grillasivat ja lapset temmelsivät pihoilla, täällä Martissa taas on kuin huopatossutehtaalla, komeita autoja pihoissa, monet kappaleet ja kun loma-ajat koittaa jengi suuntaa mökeillensä.
        Mutta jokaiselle jotain, jokainen perhe on elämänsä vaiheessa erilaisessa tilanteessa rahallisesti ja muutenkin, eiköhän täältä Hyvinkäältä löydy kaikenlaisiin elämäntilanteisiin se oikea paikka missä elää.


      • PARANTOLA
        Muualta tullut kirjoitti:

        Luuletteko, että missä ihminen asuu niin hän istuu siellä perseellään 24 h vuorokaudessa?

        Itse olen asunut Hyvinkäällä kohta parikymmentä vuotta, on halvempi paikka asua kuin Helsinki. Asun Kirjavallatolpalla, mutta sinänsä lähes sama, missä asuisin, kunhan ei nyt ihan maalla jossain reuna-alueilla.

        Hyvinkää on ihan hyvä paikka asua, kunhan käy työssä muualla ja pääsee muutenkin tarvittaessa pois. Ei ole erityisesti Hyvinkään ominaisuus, vaan kaikkien pikkupaikkojen.

        HYVINKÄÄLLÄ KANNATAA SUA 1-2 KM ETÄISYYDELLÄ RAUTATIEASEMALTA KOSKA KAIKKI KAUPAT JÄRJESTÄÄN KESKUSTASSA.KAUEMPANA SAAT TYYTYÄ SIWAAN

        JA EPÄSOSIAALISUUS ON TALOKOHTAISTA....JOIHINKIN TALOIHIN KERTYY JUOPPOJENGIÄ, JOIHINKIN EI

        MUTTA YLEISSÄÄNTÖ PÄTEE: OMISTUSASUNTOTALOT OVAT YLEENSÄ RAUHALLISEMPIA KUIN VUOKRATALOT JA MYÖS SIISTIMPIÄ


      • veikkari
        PARANTOLA kirjoitti:

        HYVINKÄÄLLÄ KANNATAA SUA 1-2 KM ETÄISYYDELLÄ RAUTATIEASEMALTA KOSKA KAIKKI KAUPAT JÄRJESTÄÄN KESKUSTASSA.KAUEMPANA SAAT TYYTYÄ SIWAAN

        JA EPÄSOSIAALISUUS ON TALOKOHTAISTA....JOIHINKIN TALOIHIN KERTYY JUOPPOJENGIÄ, JOIHINKIN EI

        MUTTA YLEISSÄÄNTÖ PÄTEE: OMISTUSASUNTOTALOT OVAT YLEENSÄ RAUHALLISEMPIA KUIN VUOKRATALOT JA MYÖS SIISTIMPIÄ

        Unohtuiko Caps Lock päälle? Veikkari on muuten tosi hyvä paikka asua, bussilla pääsee ihan keskustaan ja nopea ajaa Helsinkiin.


    • Lapsuuden Paavolassa viettänyt

      Hyvinkään pahamaineisin paikka on edelleenkin Paavola. Siellä on aikoinaan ollut ns. jengejäkin (Paavolan pantterit).

      Itse lapsineni muuttaisin mieluiten Marttiin. Siskoni asuu siellä. Koulu ja päiväkoti on lähellä ja muutkin palvelut kohtuullisen matkan päässä (n. kilometrin päässä Prisma).

      • Paavola on jees

        Aikoinaan ollut jengi? no sitten mä muutan pois täältä. T. 32 vuotta paavolassa


    • Pois muuttanut

      Olen itse asunut 18 vuotta paavolassa omakotitalossa..Jopa siellä on ollut häiriötä kaikenlaisista juopoista ja mustalaisista..käyneet pipottelemassa ovikelloa..lähellä kotiani oli myös juoppojen oleskelupaikka..erittäin ikävää...

    • takana

      Muutamassakin paikassa jo asuneena voin suositella Veikkarin rivitaloalueita. Kolme koulua (ylä- ja alakoulut) on mukavan matkan päässä ja päiväkoti keskellä asuinaluetta. Koiran kanssa mahtavat maastot ja lyhyt pyrähdys kolmostielle (jonka meteli ei ainakaan minua häiritse). Vain kauppa lähistöltä puuttuu, mutta onneksi ei ole myöskään kuppioloita.

      Hakala, jota täälläkin on kehuttu on varmaan ihan ok myös.

    • =))

      hei!

      hyvinkäältä löytyy varmasti parempiakin alueita kuin paavola.Ihan tosi juttu on että paavolassa on aika ajoin levotonta ja jos on lapsia niin ei kannata tuoda niitä tänne juoppojen ja muutenkin varsin epämääräisten ihmisten keskuuteen.Kannattaa etsiä hyvinkäältä sellainen paikka missä voisi asustella sitten vähän pidempääkin.Toki ihmiset jotka itse paavolassa asuvat saattavat hehkuttaa sitä,kuinka se on alueena samanlainen kuin muutkin,mutta minä asun täällä ja olen harkinnut muuttoa pois koska ei täällä yksinkertaisesti voi asua! toivottavasti löydät kivan paikan mihin asettua=)

    • Netta

      Paavola on hyvä paikka asua. Itse asuin siellä 22 vuotta ja viihdyin tosi hyvin. Toi on yleistämistä että on vaan juoppoja, narkkareita ja ulkomaalaisia. Ei se niin ole on täällä ihan tavallisia perheitäkin, joilla on lapsia. Itsellä'ni ei ole koskaan ollut mitää ongelmia eikä ketään ole koskaa tullut pimpottelemaan tai häiritsemään. Teillä on joku vanha käsitys paavolasta. Tulkaa asumaan tänne ja arvostelkaa sitten vasta alue ja ihmiset. Ei kuulopuheiden perusteella voi arvostella.

      • totta kirjoitat

        Riippui aikanaan ihan siitä missä ja kenen kanssa sattui pyörimään.


    • eikjdhfngsb

      Itse asuin paavolassa 4 vuotta ilman mitään häiriöitä, nyt myin asuntoni ja muutin helsinkiin työn perässä, ja oin ihan todeta että sain paremman hinnan paavolan asunnosta mitä hakalssa, veikkarissa tai keskustan vastaavasta asunnosta... Eli ei mitn vikaa paavolassa!!!

      Menneet on menneitä, olihan hitler saksasta, silti sinne mennään hakemaan autoa ilman pelkoa....

      • hyvinkäällä asunut

        Itse suosittelisin että muutat hakalaan tai vehkojalle. paavolassa aika paljo puukko manneja :d


      • realisti ihminen

        Älä valehtele kyllä sama hullu meininki ja samat roistot (ketä elossa) lymyilevät paavolassa


      • Mitäh?
        hyvinkäällä asunut kirjoitti:

        Itse suosittelisin että muutat hakalaan tai vehkojalle. paavolassa aika paljo puukko manneja :d

        puukko manneja?


      • jeppis454
        hyvinkäällä asunut kirjoitti:

        Itse suosittelisin että muutat hakalaan tai vehkojalle. paavolassa aika paljo puukko manneja :d

        kuka mustalainen on puukottanut paavolassa? melkein 33 vuotta oon asunut enkä tiedä yhtäkään tapausta


    • lueskellut.

      Suosittelen joko Marttia tai Hakalaa

      Hakalassa asuin rivitaloasunnossa parisen vuotta ja viihdyin... Hakala on rauhallista aluetta ja koulu ja päiväkoti kirjastoineen löytyy läheltä (riippuen tietenkin siitä minne päin Hakalaa muuttaa )

      Nykyisin asun Martissa tämäkin rauhallista aluetta ja siwa on lähellä.... samoin koulu.


      Tunnetustihan kaikki sanoo että paavola on levotonta aluetta. ja en yhtään ihmettelekkään. Veikkari taas on hirveän kaukana esim keskustasta, mutta uimala on lähellä. :)

    • paljasjalkaine

      Hakala ja Vehkojahan on ovat Hyvinkään huonoimpia alueita. Ennen oli Paavola, mutta sekin on rauhoittunut.

      • K28

        Mitenköhän Hakalasta saa huonon alueen? Kohta 10 vuotta Hakalassa asuneena en voi uskoa väitettäsi.


      • juu ei kiitos

        Puhutko Nauravasta Hevosesta ympäristöineen..voi olla ettei kyseistä paikkaa enää olekaan, mutta tuskinpa meno muuttunut...vieressä monikyldyyritalot eli Monaco...joskus niitä oli pari taloa..nykyään kai kaikkialla.


      • dsk
        juu ei kiitos kirjoitti:

        Puhutko Nauravasta Hevosesta ympäristöineen..voi olla ettei kyseistä paikkaa enää olekaan, mutta tuskinpa meno muuttunut...vieressä monikyldyyritalot eli Monaco...joskus niitä oli pari taloa..nykyään kai kaikkialla.

        Naurava Hevonen on vieläkin.. tosin nimi on nykyään Napsu. hieno olettamus että meno ei ole muuttunut.. tuskin tiedät mitä täällä on ennenkään tapahtunut


    • hannu hanhi

      Tanssikallio!

    • houhou

      Hakala väitteen esittäjä on kyllä aivan pihalla hyvinkään asioista. Arvatenkin huutelee paavolan perukoilta...

    • suositan!

      Monniin! Palveluihin matkaa Hyvinkäälle 5 km, mutta sama matka olisi vaikkapa Veikkarista. Kuuluu Hausjärven kuntaan, joten monnilaiset pääsevät Riihimäen puolelle lääkäriin. Koska palvelu on ostopalvelu, niin hyvin toimii! Hyvinkään puolella ei päässyt omalle terveysasemalle puhelimella läpi juuri koskaan, palvelu oli hyvin ynseää ja jonot omalle lääkärille viikkoja. Hausjärven puolella pääsee lääkärille aina sujuvasti, yleensä samana päivänä.

    • Koulukas

      Monniin muuttamista aikoville lapsiperheille tiedoksi, että alakoulu löytyy ihan Monnista, mutta yläkouluun onkin sitten matkustettava Oittiin asti (matkaa on yli 20 km).

    • Kirjavatolppa

      Paavolan jättäisin kyllä väliin jos on lapsia. Hakalastakin on tullut rauhattomampi koska (liian) paljon nuoria. Kirjavatoppa olisi minun suositukseni. Kirjavatolpalta vain noin 1,3 km keskustan isoihin kauppoihin joten palvelut sopivan lähellä mutta kumminkin löytyy hyviä ja rauhallisia leikkipuistoja lapsille.

      • hyvä mesta on

        älkää tehkö lapsia koska niistä tulee nuoria..joita on liikaa ja ne on pahoja. jos tulet paavolaan voin näyttää sulle jotakuinkin 10 hyvää ja rauhallista leikkipuistoa... 4 tarhaa. ala-asteen, vanhainkodin, terkkarin, kaupan, kioskin, ruoka-ravintolan, baarin, bussipysäkin, laskettelurinteen, skeittipuiston, pesäpallokentän, jalkapallokentän, jäähallin, curlinkihallin, lenkki/hiihtopolun, postin, ja omakotitaloja, rivareita, pienkerrostaloja, ja kerrostaloja joissa on biljardipöydät/pingispöydät, bändikämppiä, nuorisotalo jne. ja kyllä.. juopon ja mustalaisenkin.


    • Hyvinkäällekö

      Itsekin olen (ehkä) muuttamassa ulkopaikkakunnalta Hakalaan Hyvinkäälle. Ja ilmeisesti onkin ihan mukava paikka asua :)

      Mutta miten sieltä pääsee julkisilla keskustaan , kun en omista autoa?

      • fillaritäti

        Olet ehkä jo muuttanutkin Hakalaan ja huomannut, että siellä kulkee bussi.
        Aikoinaan kun itse muutin (nyt jo pois muuttanut sieltä), viimeinen bussi lähti jotain klo 17.00 keskustaan. Fillarilla pääsee toki myös mukavasti,


    • Jenna77

      Paavola on kaunis paikka, ihania ihmisiä ja rikkaimmat jopa haluavat muuttaa tänne. Täällä on halpoja luksusasuntoja joka lähtöön.
      Sopiva lapsiperheille, sillä Paavola on rauhallinen paikka palvelujen äärellä.
      Paavola on maailmankuulu paikka, jonka takia ihmiset kaikkialta päin maailmaa tulevat katsomaan Paavolan touhuja.

    • normiäiti..

      paavola on tutkitusti suomen vaarallisin paikka asua,murhat,tuhopoltot,raiskaukset,pedofiilit lasten kimpussa,ainoa kauppa valintatalo ja yksi ottoautomaatti jossa aina ryöstetään rahat ja käsilaukut.Älä ikinä muuta paavolaan aivan hirveä paikka.

    • paavola 5,5v

      Paavola on karsee mesta!Lähes kaikki on jotain deekuja joiden kakrut on jossain jengissä,kivaa joo...

      • Good neighbor

        Niin... välittäjäni kanssa aiheesta taannoin keskustelin - Martti on tänä päivänä Hyvinkään RAUHATTOMIN alue. Varmaan siellä joillakin on rauhallistakin, mutta tilastot kertovat. Joten se siitä. Case is closed what comes to the areas that are acceptables.


    • mukavat kämpät

      Jos kerta lapsia on, niin mikset muuta Kytäjärven rantaan, siellä rakennettava alue on rauhallinen ja sopiva lapsiperheille.

    • Ikänsä hyvink. asun.

      Paavolaa en suosittelisi missään nimessä ja Uudenmaankadun ympäristö (ydinkeskusta) on luonnollisesti viikonloppuisin aika rauhatonta.

      Edellämainittujen lisäksi tuttuja alueita joita voin lämpimästi suositella:

      Sahanmäki (kuppilat puuttuvat kokonaan, lidliin lyhyt matka & keskustaankin alle 2km)

      Kruununpuisto (rauhallista kerrostalonta asuinaluetta)

      Martissa uusi rakennuskanta ja vehreän oloinen, siellä asuvat voinevat valottaa onko Martinhallin / Siwan ympäristössä häiriötekijöitä.

    • mukava paikka

      Asunut nyt muutaman vuoden täällä Kytäjärven rannan asuntoalueella ja mielestäni tämä on Hyvinkään parasta aluetta. Alue on mukavan rauhallinen asua.

      • sadepisara..

        Jassoo. Teillähän oma rahayksikkökin, ja äänimerkki tuodaan postiautossa.


      • utelias ihmettelee
        sadepisara.. kirjoitti:

        Jassoo. Teillähän oma rahayksikkökin, ja äänimerkki tuodaan postiautossa.

        Mistähän rahayksiköstä on kyse?
        Entäpä tuo äänimerkki?
        Vaikea seurata ajatuksenjuoksuasi.


    • 34

      16 A 13 on paras. En kuitenkaan aio myydä.

    • käypä katsomassa

      Kokeile Talvisiltaa..se tosin tulee Paavolan jälkeen..tai ainakin tuli aikanaan kakkosena.

    • Paavolalainen

      "paavola on tutkitusti suomen vaarallisin paikka asua,murhat,tuhopoltot,raiskaukset,pedofiilit lasten kimpussa,ainoa kauppa valintatalo ja yksi ottoautomaatti jossa aina ryöstetään rahat ja käsilaukut.Älä ikinä muuta paavolaan aivan hirveä paikka."

      - Ensinnäkin paavola ei tosiaan ole suomen vaarallisin paikka asia, olen asunut 17 vuotta paavolassa. Paavolassa ei tapahdu oikeastaan ikinä mitään. Pahinta mitä voi tapahtua on pyörävarkaus. Tuo on silkkaa liioittelua. "raiskaukset" enpä ole 17vuoden aikana jonka olen paavolassa asunut kuullut yhdestäkään raiskauksesta paavolassa, Ja niitä pedofiilejakaan ei ole näkynyt. Sitä paitsi Murhia, tuhopolttoja, raiskauksia, mitä vaan voi sattua vaikka missä, mitä vaan voi tapahtua missä tahansa, milloin tahansa.

    • .g.g

      Vieremä.. sveitsin ulkoilumaastojen lähellä on paras ja turvallinen :)

    • Suski

      Muutin Helsingistä Hyvinkäälle noin vuosi sitten ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Asun Hakalassa ja alue on mielestäni tosi mukavan ja rauhallisen oloista ja työmatkatkin Helsinkiin sujuu helposti ja nopeasti. Suosittelen kyllä!

    • pete34

      Ystäväni pystyi asumaan Paavolassa vain 2 päivää, joten ei kannata muuttaa Paavolaan ellei halua lapsistaan huume narkkareita tai diilereitä. Ps:Vanha Paavola asuja.

      • ???

        Tuliko poliisi hakemaan ystävääsi, vai miksi visiitti jäi 2 päiväksi.?


    • 21332

      Jos lapsia ja koira niin Paavolaan sitten vaan.

    • Yksinhuoltaja

      Sehän riippuu aina siitä mihin verrataan - jos muutat Helsingin Jakomäestä tai Kontulasta niin ihan hyvä paikka asua . Olen itse syntynyt Helsingissä ja asunut nuoruuteni Kontulassa enkä muuttaisi koskaan takaisin .
      En tosin asu Paavolassa vaan Sahanmäessä Hyvinkäällä.
      Appivanhempani asuvat Paavolassa omakotitalossa ja mieheni on siellä nuoruutensa viettänyt ja viihtynyt hyvin.
      Juoppoja on jokapaikassa myös ns. hyvillä asuinalueilla .
      Tosin Paavolassa on huonot palvelut mutta välimatkat Hyvinkäällä ovat paljon lyhyempiä kuin missään Helsingissä .
      Polkupyörällä pääsee jokapaikkaan koska bussit kulkevat huonosti verrattuna Helsingin lähiliikenteeseen .
      Luonto lähellä ja koulut .
      Keskustassa on juuri avattu kauppakeskus :D

      Hyvinkäällä n. 15vuotta asunut .

    • shade of grey

      Hakalasta pääsee bussilla numero 4 keskustaan tai kävelemällä. ite asutaan hakalassa ja ollaan tykätty .

    • realisti1

      Älä muuta lapsien kanssa mihinkään missä on nuoria. Toivo kovasti ettei omista lapsistasi tule nuoria.

      • portot ovat vosuja

        Ja sen vielä haluan lisätä, että jos sulla on tyttäriä, niin toivo kovasti, ettei niistä
        tule vosuja eli h u o r i a.


    • Paavolassa

      Kapulantiellä on narkkaritaloksikin kutsuttu kerrostalo, ja Paavolan Jussilankadun muuan kerrostalorykelmä on täynnä ulkomaalaisia, melkein vastapäätä kehitysvammaisten kerhotiloja. Musiikki raikaa yötä päivää. Ohrakatu ym. on rauhallisia. (omistusasuntoja)

      • e3e3

        Asun kapulantiellä 2-kerroksisessa talossa, kyllä tien toisella puolella on kerrostalo, mutta 33 vuoden aikana en ole kuullut narkkaritalosta. jussilankadulla en tiedä asuvan yhtään ulkomaalaista (voi tosin asua) eikä kehitysvammaiset ole millään tavalla pahoja tai huonoja ihmisiä. ja voin korjata kyllä vielä että ohrakadulla on sekä kerros-että omakotitaloja. itse asuin vuokralla siinä. Hyvät joulun toivotukset paavolasta :)


    • Monniin muuttava

      Hei!
      Muutamme Monniin tammikuussa ja nyt olisinkin tiedustellut että saako monnilaiset Hyvinkään puolelta päiväkotipaikkaa?

    • sfc3332f23f

      Ollaan asuttu Martissa 2v ja ennen sitä Parantolassa. Martissa on se hyvä puoli, että täälä asuu nuorempaa porukkaa, kun Parantolan Paavolan tietämillä on pääsääntöisesti 50 v.

      Kaikinpuolin Hyvinkää on todella mukava paikka asua, jossa kaikki asuinalueet ovat ihan ok jos vertaa Helsinkiin. Siellä on oikeasti moniongelmaisia ihmisiä katukuvassa ja asunnot yli kaksi kertaa kalliimpia kuin täällä.

      Kauppojakin löytyy, kun uusi ostari tuli tohon keskustaan ja jos haluaa mennä Hesaan, niin se on vajaan tunnin autolla.

    • yli 60 vee

      -----kun Parantolan Paavolan tietämillä on pääsääntöisesti 50 v.----

      Niin mitä muka meissä vanhemmassa väessä on vikana? pidetään hurjia bileitä ja melutaan vai?

      Ei kuule jaksa, kun aamulla mennään töihin, väsyttää jo kymmeneltä.

      • sfc3332f23f

        Moro, yli 60 vee.

        Ei vanhemmassa väessä ole mitään vikana...

        Kyseessä on vain makuasia.

        Martissa ja tanssikalliossa on leikkipuistot ovat uusia ja asemakaava on turvallinen. Ei läpikulkuliikennettä ja hyvät pyörätiet. Vielä kun Pyrhönen avaisi kauppansa johonkin...


    • outsider1

      Paras kun ei asu ollenkaan hyvinkäällä, eikä riihimäellä. liikaa huumeita, ja sekopäisiä ihmisiä.

      • i hemma/kotonassa

        Sen uskoo, kun lukee näitä juttuja. Siis että sekopäitä riittää. Paras asumispailkka Hyvinkäällä on kuitenkin varmasti Kotona. Kotona saa olla rauhassa, syödä mitä haluaa ja löhötä sohvalla. Kotona saa piereskelläkin vapaasti jos asuu yksin tai vakiintuneessa parisuhteessa. Kotona saa katsoa telkkaria ja kuunnella musaa.
        Noita Koteja on kaikissa Hyvinkään kaupunginosissa.
        Hakalaa en muuten moiti, mutta siellä asuu se Hyvinkään leuhka liikennelintu jota ei saa heitettyä suojatyöpaikastaan ulos virkavirheen vuoksi kun se ei tee mitään ja ei siis myöskään voi tehdä virhettä.


    • Hyvinkääläinennnn

      Sen uskoo, kun lukee näitä juttuja. Siis että sekopäitä riittää, juu eikä tarvii edes lukea näitä juttuja, riittää kun oon 3 vuotta asunut hyvinkäällä, ja pikku hiljaa täältä olen pois muuttamassa, ei oikein ole kuin spurguja, narkkareita ja pedofiilejä
      Muutettiin hyvinkäälle 3 vuotta sitten, ja kun töissä käyvä olen, joka aamu pitäis klo 05.00 nousta, niin vaikeaa oli 1kk, joutui muutaman kerran soittaa isännöitsijälle, onneksi nyt saatu meidän rappu oikeanlaiseksi.
      Ennen oli möykkää ja musiikkia, nyt talon väki hiljentyy mukavasti klo 21.00.
      Pari kertaa olen joutunut menemään naapurin asuntoon selittämään nätisti, että heidän kannalta olisi parempi olla hiljaa, kun minä asun samassa rapussa, ovat uskoneet.
      Siellä missä ennen asuin, ei minun tarvinnut edes autoni ovia lukita yöksi, ja sai kävellä rauhassa.Jos teitä rappukäytävän meno rassaa, antakaa samalla mitalla, ja vähän kovempana. jep.. ja sitten kun tulee tämä häirikkö vastaan rappukäytävässä, ette sano sille yhtikäs mitään, vaan pamautatte kunnolla sitä turpaan, niin, kovaa, ettei enää soita musiikkia yöllä. minun mielestäni väkivalta auttaa tälläisissä tapauksissa, kun lukuisista häirikkö soitoista isännöitsijälle ei ole ollut apua. tai häirikkö naapuri on muutenvain joku hörhö..
      Minulla ainakin mukavat naapurit..

    • Marjut.

      70-80 luvun lapsista iso porukka pyörii samoilla kulmilla.

    • I love Paavola

      Hei!
      Muutin Helsingin Kulosaaresta Paavolaan ja olen tykännyt todella paljon asua. Sveitsin metsä on upea ja kaikki urheilumahdollisuudet. Lapset ovat saaneet parasta mahdollista opetusta Paavolan koulussa.En voisi kuvitella muuttavani Hakalaan tai Marttiin, jotka ovat kokeneet inflaation asuinalueina. Paavolalla on ollut joskus huono maine, mutta ei todellakaan enää. Kaupungin kerrostalotkin on uusittu kivan näköiseksi!

    • drjonne

      Hakala on paska paikka siellä on paljon kiusaajia ja kouluki on perseestä

    • Hyvinkäälle

      Eikö Hyvinkäällä ole muita kaupunginosia kuin Paavola tai Hakala?? Suunnittelemme muuttoa Hyvinkäälle ja olisi kiva kuulla kokemuksia muistakin kaupunginosista.

      Käyn junalla töissä ja haluaisin mukavan kävelymatkan junalle. Ostaisimme mieluiten rivitaloasunnon joltain rauhalliselta ja viihtyisältä alueelta.

      • Anonyymi

        Vieremän alue ja myös Viertolan alue. Kävelymatka asemalle 6 min. Kokemusta asiasta riittää. Fillaria asemalle ei kannata viedä, koska se pöllitään. Siitäkin kokemusta.


    • Hyvikää1

      Parantolan ja Sahanmäen rajoilla urheilukentän lähistöllä paljon rivitaloja ei tosin halvimmasta päästä. Kaikki palvelut kävelymatkan päässä ja asemallekin lyhyt matka. Muita harkittavia suuntia harjukadun alue, joka tulee kehittymään jatkossa ja asuntojen arvot varmaan tulevat nousemaan. Jos kauempaa keskustasta hakee rivitaloasuntoa niin Veikkari olisi oivallinen sieltä tosin taidetaan kulkea autolla Helsinkiin töihin.

    • Keskustalainen

      Veikkari on slummi, josta kämpän sai muutama vuosi sitten tosihalvalla. Vanhaa surkeasti rakennettua aluetta. Palveluja on yksi kioski. Harjukadun alue ei kehity mihinkään, se on oma sisäänlämpenevä kolkka, jossa ohikulkijaa karsastetaan. Tiilitehtaan alueella saa kuunnella moottoritien soundia. Yritä löytää asunto Martista, keskustan puoleiselta reunalta. Itse asun keskustassa, enkä pidä sitä kovin hyvänä nuorten alueena.

    • muutt

      Ei kannata muuttaa.Aikanaan erehdyin tulemaan Hyvinkäälle.Työpaikka oli kuitenkin helsingissä.Poika on nyt lukiossa ja reissaa Helsinkiin joka päivä .

    • Anonyymi

      Siellä paavolassa on vittu ihan hyvä asua ei siellä oo nistejä sen enempää kun muuallakaan hyvinkäällä

      • Anonyymi

        Kytäjän ranta on hyvää asuinaluetta lapsiperheille. Tuollainen kirjoilu kirjoituksissa kertoo kyllä, mihin ei ainakaan kannata lapsien kanssa muuttaa, jos muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kytäjän ranta on hyvää asuinaluetta lapsiperheille. Tuollainen kirjoilu kirjoituksissa kertoo kyllä, mihin ei ainakaan kannata lapsien kanssa muuttaa, jos muutenkaan.

        Jopa joo. Siellähän on se kaalimaan nokkakin. En tiedä onko mitään muistomerkkiä laitettu, mutta yleisti käytäntö Suomessa on sellaisen laittamiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa joo. Siellähän on se kaalimaan nokkakin. En tiedä onko mitään muistomerkkiä laitettu, mutta yleisti käytäntö Suomessa on sellaisen laittamiselle.

        Ei ole laitettu muistomerkkiä, ei ole sellaiseen tarvetta, ei tavallisista murhista ole ennenkään muistomerkkejä pystytelty. Kaalimaan nokka on pusikkoa, ei sinne ole kaavoitettu tontteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole laitettu muistomerkkiä, ei ole sellaiseen tarvetta, ei tavallisista murhista ole ennenkään muistomerkkejä pystytelty. Kaalimaan nokka on pusikkoa, ei sinne ole kaavoitettu tontteja.

        Mikä on "tavallinen" murha, mikä taas joukkomurha? Siinähän alue on aivan rakennetun alueen vieressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on "tavallinen" murha, mikä taas joukkomurha? Siinähän alue on aivan rakennetun alueen vieressä.

        Tavallinen murha on vaikka sellainen jossa joku hullu menee ja ampuu muutaman hampin.
        Se taas ei vaikuta 50 vuoden jälkeen jonkun alueen käyttöön mitenkään, jos vaikuttaisi, niin maailmassa olisi hyvin vähän paikkoja, missä ei joskus historiassa olisi ihmisiä tapettu. Niin paljon on sotia ja muita kahinoita maailmassa käyty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen murha on vaikka sellainen jossa joku hullu menee ja ampuu muutaman hampin.
        Se taas ei vaikuta 50 vuoden jälkeen jonkun alueen käyttöön mitenkään, jos vaikuttaisi, niin maailmassa olisi hyvin vähän paikkoja, missä ei joskus historiassa olisi ihmisiä tapettu. Niin paljon on sotia ja muita kahinoita maailmassa käyty.

        Asia näkyy olevan vieläkin "ei puhuta aiheesta" listalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia näkyy olevan vieläkin "ei puhuta aiheesta" listalla.

        Miksi pitäisi jauhaa puoli vuosisataa sitten tapahtunutta rikosta, josta on rangaistus annettu ja tekijäkin ollut edesmenneenä vuosikymmenet. Siitä on aikanansa jauhettu riittämiin.
        Tässä ketjussa oli kysymys, missä Hyvinkäällä hyvä asua. Jonkun mielestä Kytäjän rannassa ei ole, koska siellä lähistöllä on aikoinaan ammuttu muutama ihminen. Niiden mielestä jotka siellä asuvat, asialla ei ole merkitystä. Kytäjän ranta on ihan mukavaa kaava-aluetta, siellä on vielä jokunen tontti myytävänä. Sinne voi sitten rakentaa sellaisen talon mikä on mieleinen. Siellä taitaa olla myös muutamia valmiiksi rakennettuja taloja myöskin myynnissä. Usein rakennusvaihe kun on raskasta myös parisuhteelle ja avioero voi siinä sivussa tapahtua, silloin on hyvä pistää mökki myyntiin.
        Alue on kivaa seutua lapsiperheille, ja niitä siellä onkin kosolti. Palvelut on aina automatkan päässä, koska alueella ei ole kauppoja. Se on toki jonkin asteinen miinus alueelle. Toki se ei mikään kynnys kysymys pitäisi olla, lähin kauppa on Sveitsin portissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi jauhaa puoli vuosisataa sitten tapahtunutta rikosta, josta on rangaistus annettu ja tekijäkin ollut edesmenneenä vuosikymmenet. Siitä on aikanansa jauhettu riittämiin.
        Tässä ketjussa oli kysymys, missä Hyvinkäällä hyvä asua. Jonkun mielestä Kytäjän rannassa ei ole, koska siellä lähistöllä on aikoinaan ammuttu muutama ihminen. Niiden mielestä jotka siellä asuvat, asialla ei ole merkitystä. Kytäjän ranta on ihan mukavaa kaava-aluetta, siellä on vielä jokunen tontti myytävänä. Sinne voi sitten rakentaa sellaisen talon mikä on mieleinen. Siellä taitaa olla myös muutamia valmiiksi rakennettuja taloja myöskin myynnissä. Usein rakennusvaihe kun on raskasta myös parisuhteelle ja avioero voi siinä sivussa tapahtua, silloin on hyvä pistää mökki myyntiin.
        Alue on kivaa seutua lapsiperheille, ja niitä siellä onkin kosolti. Palvelut on aina automatkan päässä, koska alueella ei ole kauppoja. Se on toki jonkin asteinen miinus alueelle. Toki se ei mikään kynnys kysymys pitäisi olla, lähin kauppa on Sveitsin portissa.

        Murhat ja murhaaja ovat jo onneksi historiaa. Sen sijaan saastainen Kytäjärvi, sorarekat, puuttuvat palvelut, mädätettävä kartano, kaikkinainen luonnon ja kulttuuriympäristön raiskaus on nykypäivää. En puolusta murhamiestä, mutta hänen jälkeensä tulleet ovat tuhonneet kartanon, karjan, pellot, metsät, järven, kalliot, rannat, kaiken, mistä pennikin on lohjennut. Myös tontinostajat ovat myyjille pelkkiä ansaintavälineitä. Kannattaa varoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Murhat ja murhaaja ovat jo onneksi historiaa. Sen sijaan saastainen Kytäjärvi, sorarekat, puuttuvat palvelut, mädätettävä kartano, kaikkinainen luonnon ja kulttuuriympäristön raiskaus on nykypäivää. En puolusta murhamiestä, mutta hänen jälkeensä tulleet ovat tuhonneet kartanon, karjan, pellot, metsät, järven, kalliot, rannat, kaiken, mistä pennikin on lohjennut. Myös tontinostajat ovat myyjille pelkkiä ansaintavälineitä. Kannattaa varoa.

        Noh, olet kyllä oikeassa. Tosin nuo karjat myynnit ja sikalan lopetukset on vain ajan tuomaa muutosta, ei kukaan omistaja halua pitää tuottamatonta toimintaa. Olisi toki ollut mukavaa mikäli kartano olisi päätynyt sellaiselle omistajalle, jonka ei olisi tarvinnut alkaa rahastaa kauppa summaa heti takaisin. Siinä touhussa hakattiin metsät ja pilkottiin maa-alueet tonteiksi, louhittiin kalliot murskeeksi ja yritetty vielä rahaa tehdä pelikentillä, siitä taisi kyllä tulla huonoin liiketoimi, mitä voi olla.
        Sikäli sääli, kun tutustuu vaikka eteläisen Suomen muihin kartanoihin, joissa omistavat suvut pitää kartano kulttuuria yllä, totta siihen vaaditaan paksua lompakkoa ja sitoutumista asiaan. Ikävä kun emme Kytäjälle saaneet sellaisia omistajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, olet kyllä oikeassa. Tosin nuo karjat myynnit ja sikalan lopetukset on vain ajan tuomaa muutosta, ei kukaan omistaja halua pitää tuottamatonta toimintaa. Olisi toki ollut mukavaa mikäli kartano olisi päätynyt sellaiselle omistajalle, jonka ei olisi tarvinnut alkaa rahastaa kauppa summaa heti takaisin. Siinä touhussa hakattiin metsät ja pilkottiin maa-alueet tonteiksi, louhittiin kalliot murskeeksi ja yritetty vielä rahaa tehdä pelikentillä, siitä taisi kyllä tulla huonoin liiketoimi, mitä voi olla.
        Sikäli sääli, kun tutustuu vaikka eteläisen Suomen muihin kartanoihin, joissa omistavat suvut pitää kartano kulttuuria yllä, totta siihen vaaditaan paksua lompakkoa ja sitoutumista asiaan. Ikävä kun emme Kytäjälle saaneet sellaisia omistajia.

        Entäs Talvisilta, siitä ei kukaan puhu mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole laitettu muistomerkkiä, ei ole sellaiseen tarvetta, ei tavallisista murhista ole ennenkään muistomerkkejä pystytelty. Kaalimaan nokka on pusikkoa, ei sinne ole kaavoitettu tontteja.

        Kyllikki Saaren murhapaikalle on ainakin muistomerkki saatu, joten ennenkin on tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi jauhaa puoli vuosisataa sitten tapahtunutta rikosta, josta on rangaistus annettu ja tekijäkin ollut edesmenneenä vuosikymmenet. Siitä on aikanansa jauhettu riittämiin.
        Tässä ketjussa oli kysymys, missä Hyvinkäällä hyvä asua. Jonkun mielestä Kytäjän rannassa ei ole, koska siellä lähistöllä on aikoinaan ammuttu muutama ihminen. Niiden mielestä jotka siellä asuvat, asialla ei ole merkitystä. Kytäjän ranta on ihan mukavaa kaava-aluetta, siellä on vielä jokunen tontti myytävänä. Sinne voi sitten rakentaa sellaisen talon mikä on mieleinen. Siellä taitaa olla myös muutamia valmiiksi rakennettuja taloja myöskin myynnissä. Usein rakennusvaihe kun on raskasta myös parisuhteelle ja avioero voi siinä sivussa tapahtua, silloin on hyvä pistää mökki myyntiin.
        Alue on kivaa seutua lapsiperheille, ja niitä siellä onkin kosolti. Palvelut on aina automatkan päässä, koska alueella ei ole kauppoja. Se on toki jonkin asteinen miinus alueelle. Toki se ei mikään kynnys kysymys pitäisi olla, lähin kauppa on Sveitsin portissa.

        Näkyy olevan merkitystä äkäisistä kuittauksista päätellen. Asia ei myöskään ollut mikään vähäinen kun silloin tv-kanavat ja lehdistö olivat runsaslukuisina paikalla ja seurasivat myös käräjiä.


    • Anonyymi

      Ei ಠ_ಠ

    • Anonyymi

      Aloituksen kysymykseen lisäten, Suokadun - Torikadun aluetta kannattaa välttää. Ahjonkadun ja uuden Hangonsillan alueella voi lehtiä lukea ilmaiseksi naapurin lehdistä kun talot on rakennettu aivan viereen. Tulee mieleen slummit.

      • Anonyymi

        Eiköhän alkuperäinen kyselijä ole muuttanut pois jo Hyvinkäältä- jos ylipäätään tänne muutti vuonna 2006…


      • Anonyymi

        Samaa olen ihmetellyt, miksi rakennetaan niin, että ikkunasta ulos katsottaessa näkyy suoraan sisään naapuriin ! Hyvinkäälläkin luulisi tontteja riittävän väljempään luonnonläheisempään rakentamiseen, jollaista asukkaatkin arvostavat !


    • Anonyymi

      Metsäkalteva hyvä asua lapsi perheen kanssa myös Martti hyvinkäänkylä veikkari

    • Anonyymi

      kaikki kehuu tietysti omaa aluettaan ja niin minäkin, Hakala on hyvä paikka asua. Kohtuullisen lähellä keskustaa ja ulkoilumaastoja. Omakotitaloalueet voi olla vähän väsynyttä seutua, kun alkuperäiset 80-luvulla rakentaneet siellä paljolti edelleen asustaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3764
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1853
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      166
      943
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      890
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      848
    Aihe