Tässä taas pieni kesäkysely...
Hyvät biit. Nyt katseet käsiin, tarkemmin sormiinne. Kysymys on mielenkiintoinen etenkin teidän naispuolisten bi-henkilöiden kohdalla.
Elikkä kun vertaatte etusormen ja nimettömän pituutta, niin kumpi on teillä pidempi?
Samanlainen kysymys oli ainakin joskus taannoin tuolla lesbopalstalla ja sopii mielestäni mainiosti myös tänne bi-puolelle.
Olen lukenut jostakin tieteellisen artikkelin jossa oli tutkittu sikiöaikaisen hormoonialtistusten vaikutuksia myöhempään sukupuoliseen suuntautuneisuuteen. Suuremmat testosteronimäärät tietyillä viikoilla tuottaa naispuolisilla sikiöillä myöhemmin mm. suurempaa todennäköisyyttä homo- tai biseksuaaliseen käytökseen. Ulkoisena ilmentymänä tästä on naisella pidempi nimetön sormi.
Kuulemma tyypillinen naisen käsi on sellainen jossa etusormi on pidempi kuin nimetön - miehen käsi on taas sellainen jossa nimetön on pidempi kuin etusormi. Useilla lesbo- ja binaisilla on tältäosin ns. "miehen käsi".
Satuin näkemään myös bbc:n dokumentin jossa vertailtiin juuri kyseisten sormien pituuksien vaihteluita urheilijoilla. Siinä ei taidettu käsitellä seksuaalista suuntautuneisuutta vaan vaikutusta fyysisiin ominaisuuksiin, keuhkojen, sydämen ja lihaksiston kokoon ym.
Todettiin että menestyvillä urheilijoilla sukupuolesta riippumatta oli pitkä nimetön, miesurheilijoilla siis epätavallisen pitkä mieheksikin. Johtuen tuosta sikiöajan suuremmasta testosteronialtistuksesta.
Hyvät biit, mikä on teidän etusormi-nimetön suhde?
miehen vai naisen käsi
26
7478
Vastaukset
- kyllä
tuossa kategoriassa sitten normi naisen käsi, eli etusormi on nimetöntä pidempi...
- mulla
on nimetön todellakin pidempi kuin etusormi. Ja olen bi, enemmän ehkä lepakko kuin bi sittenkin ;)
- bi n
Myös käsien mukaan olen bisse. Sormet ovat yhtä pitkät (tai siis näillä sormilla pitää varmaan puhua yhtä lyhkäsistä :))
- bi-leppis
No jopas sattui: minulla nimetön on pidempi ja olen kuin olenkin bi ja ehkä enemmän le. Urheilullinenkin olen - oikein todella... :)
- Xena
Juups, näin on nimetön on pitempi kuin etusormi;) ja kilpailu henkeäkin löytyy... Hyvää kesän jatkoa kaikille!
- käsi
molemmat saman pituisia
- kyseiset sormet
näyttävät olevan yhtä pitkät:)
- MsPenelope
saman mittaiset.
- Bissyliini
...on pidempi kuin etusormi. Mitähän se mahtaa tarkoittaa?;)
- lalalal
Ei suurta eroa, mutta etusormi pitempi!
- kuullut
... monesti tästä teoriasta, jonka kerroit. Ja omalla kohdallani nimetön tosiaan pidempi, huomattavastikin. Vasemmassa kädessä ovat kyllä melkein yhtä pitkät.Oon testaillut monia tyttöjä tällä testillä, ja aika monella, heteroillakin on ollut nimetön pidempi....
- tahtonaisen merkki
ei tommoset voi pitää paikkaansa yks yhteen
- -juttu-
kuulostaa ihan 1800-luvun tieteeltä, mutta jeh, kokeilin kumminkin. :) Nimetön ja etusormi on kummasakin kädessä about samanpituiset...nimetön saattaa vähän dominoida.
Se kiinnostais, että kuinka monella ei-hetero naisella sit on selkeästi lyhyempi nimetön? Hassua ajatella, et sormien pituudella olisi vielä jotain tekemistä testosteronin ja urheilullisuudenkin kanssa... itse kun olen niin heiverö, että kulkisin varmaan rollaattorilla, jos olisin saanut vähemmän testosteronia. - Lucius_C
ovat pidemmät. Olenko minä piilohetero? *horror* :-p
- gila
... on perusnaisen kädet. Etusormet nimetöntä pidemmät. Ainoana meidän perheessä. Ja toistaiseksi olen ainoa bisse ;)
- mmä
gila kirjoitti:
... on perusnaisen kädet. Etusormet nimetöntä pidemmät. Ainoana meidän perheessä. Ja toistaiseksi olen ainoa bisse ;)
lähes tasapituiset, etusormi ehkä HITUSEN pidempi. Mitäs se tasapituisuus kertoo? Nimenomaan sitä biseksuaalisuuttako? Mulla siis ei oo naisen eikä miehen kädet, vaan siltä väliltä!
- Trouble
ovat selkeästi pidemmät kuin etusormet. Pakko kai se on alkaa hyväksymään...
- lesbi
mulla nimettömät selvästi pidemmät.. rakastan myös urheilua.
- ketjun aloittanut
Omat käteni sattuvat olemaan juuri kuvatunkaltaiset "mieskädet" eli nimettömät pitkät.
Olen myös luonnostani aina ollut hyvä urheilussa, ilman "hikitreenausta". Jaa-a, taitaa sopia teoria meikäläiseenkin hyvin.
Niin, olen siis ihan selkeesti bi - ja nainen.- ONKO PERÄÄ?
Nimettömät todellakin pidemmät. Vasemmassa kädessä vielä selvempi ero. Enemmän hetero kuin bi, mutta aikas maskuliininen luonne ja urheilullinen olen....
- adalmiina
Itselläni taitaa nimetön olla ihan hieman pidempi kuin etusormi.Ero on kyllä todella mitätön.
- Rastapää88
..Kyllä vain. Itse olen bi, ja nimetön on pidempi.
Aikas uskomatonta :D - Are 28v
Olen mies en bi enkä mikään muukaan kunhan elelen yksin. Minulla molemmat nimettömät on lyhyemmät kuin etusormet. ETTÄ sellaista.
- nuppu sika
Nimettömät on pitemät kun etusormet.
Olen täysi lesbo, takaan sen tässä ensin. Toisessa nimetön ja etusormi ovat melko samanpituiset, toisessa etusormi on pidempi. Tuskinpa sen takia kyseenalaistan seksuaalisuuttani.
Sehän on toisaalta hyvä, että etusormi, joka ainakin itsellä on vahvin sormi, on pidempi, you know. - Kuusankukka
Nimetön on pidempi ja lähes tulkoon lepakko olen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433693- 362374
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?321945- 191689
- 171659
- 231588
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai911445- 241437
- 221389
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko901280