satulatuoli

kannattaako hankkia?

Onko kellään "kokemuksia" satulatuolista? Onko auttanut? Olen miettinyt tämän hankintaa kun itselläni on huono ryhti. Paljonko ne maksaa ja mistä kannattaa hankkia?

53

45155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-uimari

      Salleja saa, http://www.salli.com. Siellä on jälleenmyyjät, ja "tehtaalta" saa suoraankin.

      Halvempia malleja googlaamalla "satulatuoli".

      Halvemmista en ole vielä juuri näitä keskeltä halkaistuja (miehille suunnattuja) tuoleja löytänyt.

      Huomioitavia asioita on kaasujousen pituus omaan pituuteesi sopivaksi ja satulan mukavuus (esim. halkaistamattomasta saattaa miehillä kipeytyä eturauhanen, kokemuksella). Kannattaa testata ennen ostoa.

      Ryhtiin auttanevat, jos jaksat pitää ryhtiä hyvässä asennossa tuolilla istuessasi. On tämä jo edukkaampaa istumista selälle ja jaloille, mutta entä muille ruumiinosille? Itse nykyään seison, koko päivän :)

      • Istumatyöntekijä

        Itse tilasin Suomen satulatuolikeskukselta (http://www.satulatuolikeskus.fi)

        Tuli nopeasti ja siellä oli useita eri vaihtoehtoja.

        Itse otin tuon Ponychair -merkkisen sieltä. Oli vähän kalliimpi, mutta kehuivat hyvälaatuiseksi. Olen ollut itse tyytyväinen tuohon ja selkävaivat on jonkin verran helpottaneet. Suosittelen.


      • istuja
        Istumatyöntekijä kirjoitti:

        Itse tilasin Suomen satulatuolikeskukselta (http://www.satulatuolikeskus.fi)

        Tuli nopeasti ja siellä oli useita eri vaihtoehtoja.

        Itse otin tuon Ponychair -merkkisen sieltä. Oli vähän kalliimpi, mutta kehuivat hyvälaatuiseksi. Olen ollut itse tyytyväinen tuohon ja selkävaivat on jonkin verran helpottaneet. Suosittelen.

        Saahan noita tuoleja aika monesta paikkaa. Minä löysin edulliset ja mukavat tuolit täältä ja vielä hienoilla Marimekko päällysteillä!
        http://www.satulatuoli.com/


      • Heidi I

      • anonyymi_BGf

        ebay saddle chair saa tilattua 10x halvemmalla kuin kotimaisesta verkkokaupasta, suosittelen lämpimästi. Miksi maksaa enemmän ku voit saada halvemmalla ja harvassa tuolissa on joutsen merkki(kotimaisuus)


    • selkäkipee

      mä tilasin täältä : www.topinvarastomyynti.com
      ne lähetti kotimaisen ja kolmenvuodentakuulla ja oli jo seuraavana päivänä mulla vaikka asun ihan eri puolella suomea. suosittelen!!!!

    • satulasatula

      no siellä ainakin on valikoimaa

      • satulatuolin omistaja

        Käy sivuilla http://www.pirkkatuoli.com
        Minäkin etsiskelin satulatuoleja useista paikoista. Ehdottomasti paras hinta/laatusuhde, monipuolisuus ja palvelu löytyi Pirkkatuolista.
        Tuoliksi valitsin selkänojallisen Bonanza-satulatuolin nahkaverhoilulla.


      • 120 euroa ja tuli himaan

        www.toimistotuoli.com

        sieltä sain 120 eurolla ss08 satulatuolin, oli
        toi pirkkatuoli melko kallis paikka tähän verrattuna. s


      • selkävikainen
        120 euroa ja tuli himaan kirjoitti:

        www.toimistotuoli.com

        sieltä sain 120 eurolla ss08 satulatuolin, oli
        toi pirkkatuoli melko kallis paikka tähän verrattuna. s

        Onko tämä ss08-malli hyvä? Onko siinä kallistuksen säätö? Olen myös etsinyt hyvää satulatuolia.


      • nettikaupasta

        me tilattiin yrityksen työntekijöille (8kpl) stepsit satulatuoleja tästä nettikaupasta.

        kilpailutin aluksi useasta liikkeestä ja huomasin, että silti saimme hieman edullisemmin täältä. nyt on työntekijät ainakin tyytyväisiä.


      • Ensiola
        satulatuolin omistaja kirjoitti:

        Käy sivuilla http://www.pirkkatuoli.com
        Minäkin etsiskelin satulatuoleja useista paikoista. Ehdottomasti paras hinta/laatusuhde, monipuolisuus ja palvelu löytyi Pirkkatuolista.
        Tuoliksi valitsin selkänojallisen Bonanza-satulatuolin nahkaverhoilulla.

        Salli lienee ainoa satulatuoli, jota tuolin etuhalkion ansiosta.mieskin voi käyttää.


    • vailla satulatuolia

      Pystyykö satulatuoleilla istumaan montaa tuntia putkeen?

      Onko sellaista mallia jota mies voi käyttää ilman eturauhasriskiä?

      ~~~~ löysin yhden halkaistun mallin, mutta ~500 € hinta ei miellyttänyt.

      Pystyykö satulatuoleilla istumaan montaa tuntia putkeen?

      • Sallia kokeillut

        Satulatuoleilla voi istua pidempään jos on oikean mallinen tuoli käytössä. Ns. yksiosaiset satulatuolit eivät sovellu miehille, sillä tuolin etureuna alkaa painamaan genitaaleja.


      • panostin laatuun

        Yritin kaksi vuotta käyttää yksiosaista satulatuolia, mutta siitä ei aiheutunut kuin ongelmia. Miehille kertakaikkiaan mahdoton istua oikein. Selkäongelmien lisäännyttyä ostin Sallin kaksiosaisen Twinin ja sähkösäätöisen pöydän. Helpotti heti. Hinta kyllä arvelutti, mutta teräsrunko, avainlippu, kymmenen vuoden takuu ja KAKSIOSAINEN ISTUIN vetivät puoleensa. Nyt pystyn tekemään taas normaalisti töitä ja istun Twinillä koko työpäivän. Yksiosaisella tuolilla se oli mahdotonta koska silloin, kun selkä oli oikeassa asennossa painoi "sieltä" ja silloin, kun vaihtoi asentoa niin selkä oli taas kipeä.

        Sallilla on myös ainoa satulatuoli, jossa istuimen kokoa voi säätää. Itse en kuitenkaan havainnut tarvetta säädölle ja ominaisuus olisi nostanut hintaa vielä satasella.


    • surffalija

      Tässä suora lainaus www.satulatuoli.com sivuilta:

      "Miehen ja naisen erilaisen fysiologian vuoksi on valloillaan käsitys etteivät satulatuolit sovellu miesten käyttöön. Useasti kysytään sitä, painaako satulatuoli genitaalialueita ja voiko siitä olla haittaa miehelle. Tämä on tapauskohtaista johon työnkuva & istuma- aika vaikuttavat paljon. Kuitenkin kautta aikojen myös miehet ovat istuneet hevosen selässä sekä polkupyörän satulassa, joten miksei myös satulatuolissa! On olemassa malleja jotka on suunniteltu erityisesti miehen anatomia huomioiden ja näiden mallien hyödyt tulevat esille erityisesti jatkuvassa staattisessa istumisessa. Miehille erityisesti soveltuva satulatuoli on kotimainen Salli MultiAdjuster."

      • salliin kallistun

        Kyllä se yksiosainen tuoli voi aiheuttaa naisellekin painon tunnetta tuonne alas. Kaksiosaisessa ei haudu myöskään paikat samalla tavalla ja paine tosiaan jakautuu paremmin.

        (Kilpa)pyöräilijöille on tehty tutkimuksia, joissa ilmeni, että ei ollut ihan samassa kunnossa alapää kuin muilla...

        Itse ajattelin hankkia kerralla hyvän ja niin että mieskin voi siinä istua huoleti..


      • hirvoska
        salliin kallistun kirjoitti:

        Kyllä se yksiosainen tuoli voi aiheuttaa naisellekin painon tunnetta tuonne alas. Kaksiosaisessa ei haudu myöskään paikat samalla tavalla ja paine tosiaan jakautuu paremmin.

        (Kilpa)pyöräilijöille on tehty tutkimuksia, joissa ilmeni, että ei ollut ihan samassa kunnossa alapää kuin muilla...

        Itse ajattelin hankkia kerralla hyvän ja niin että mieskin voi siinä istua huoleti..

        Tilasin netinkautta, 2päivän kuluttua tuli kotiovelle rahtivapaasti.
        tilasin myös muita tuoleja joita löyty hyvä valikoima.

        Tuolitukku.co


      • satulaan?

        Niin itse miehenä käsittäisin, että yksiosainen tuoli soveltuu kyllä miehille joilla ei ole kiveksiä ja häpyluustakin on raapaistu pala pois.

        Miehet ovat kyllä istuneet polkupyörän satulassa. Tästä onkin sitten yli 20 tutkimusta, että painaa sukuelinten päähermoa jo kolmen tunnin treeni päivässä...


    • elizabe

      Ostin itse BackApp -tuolin, joka on hieman muodoiltaa samalainen kuin "perus" satulatuoli, mutta sillä terveyttäedistäviä vaikutuksia. Tuolissa istumalla keskivartalolihakset ovat aktiivisia ja stimuloituvat, koska tuoli liikkuu pallon päällä. Tuoli sopii kaikille selkävaivaisille, tai niille, jotka haluavat välttää selkävaivat. Kannattaa tsekata nettisivut www.backapp.eu. Suosittelen!

      • tepanalle51

        paljonko maksoit BackApp- tuolistasi? Kiitos vastauksesta jo etukäteen!


    • älä nyt sentään

      Ei kai sellaista tuolia kannata hankkia, missä munaosasto menee tuolin keskellä olevaan rakoon, tai sitten naisella pimpsaloora. Ei sellainen ole kyllä mikään tuoli!

      Itse olen 60-luvulla syntynyt, ja kyllä silloin kun minä olin nuori, tuolit olivat vielä tuoleja!!

    • jepjepjepulis

      tilasin tuolta kun näytti olevan edullisin kun vertailin.

    • satulatuolin ystävä

      Kyllä vain on hyvä istua, ei voi muuta kuin kehua, taisin maksaa alle parisataa
      kun tilasin nettikaupasta. www.toimistotuoli.com oli firman nimi.

    • mistä kannattaa ostaa

      Paljon tuolit maksaa?

      Surffailin valmistajan ja jälleenmyyjien sivuilla, mutta mistään ei löytynyt hintatietoja. Viittaa siihen, että olisivat hintavia?

      • Satulatuolin omistaja

        www.pirkkatuoli.com Ainakin näyttää avoimuutensa hintojenkin suhteen. Ei ilmeisesti pidä
        vertailumahdollisuutta huonona, eikä ainakaan näyttäisi olevan hintavimmasta
        päästä...


    • cowboy satulatuoli

      oli ainakin hinta-laatusuhteeltaan parhain, kun yrityksellemme ostettiin
      kymmenkunta tuolia, taisi hinta olla alle 150 euron. www.toimistotuoli.com

      • Mie44

        Tuossa on myös edullinen hyvä vaihtoehto - olen itse käyttänyt Wonder Satulatuolia jo melkein vuoden ja ollut siihen tosi tyytyväinen.


      • kylläkylläjoo
        Mie44 kirjoitti:

        Tuossa on myös edullinen hyvä vaihtoehto - olen itse käyttänyt Wonder Satulatuolia jo melkein vuoden ja ollut siihen tosi tyytyväinen.

        Ite sain edustajalta kylkiäisenä parturi-kampaamoon satulatuolin, ja melkein kaikki alan työt teen istuessani sillä. Eipä ole enää jalat kipeinä päivän päättyessä. Satulatuoleissa on mallikohtaisia ja hintakohtaisia eroja aika huimastikki, kannattaa vähä vertailla ettei osta halpaa ja huonoa.


      • satulatuoli
        kylläkylläjoo kirjoitti:

        Ite sain edustajalta kylkiäisenä parturi-kampaamoon satulatuolin, ja melkein kaikki alan työt teen istuessani sillä. Eipä ole enää jalat kipeinä päivän päättyessä. Satulatuoleissa on mallikohtaisia ja hintakohtaisia eroja aika huimastikki, kannattaa vähä vertailla ettei osta halpaa ja huonoa.

        www.satulatuoli.net

        käy katsomassa tuolta


      • tyytyväinen ostaja
        satulatuoli kirjoitti:

        www.satulatuoli.net

        käy katsomassa tuolta

        Töissä oli kaksi erilaista, hiukan kovaa satulatuolia ilman säädöillä.

        Nyt on Salli Multi adjuster alla, hinta kilpailutettuna 530,-. Tässä on hyvä, kun voi säätää kallistusta ja saa toisenlaisen asennon ja paino jakautuu hyväntuntuisesti.

        Sopii myös puoliskolle. :)


      • cowboy plus halvempi
        tyytyväinen ostaja kirjoitti:

        Töissä oli kaksi erilaista, hiukan kovaa satulatuolia ilman säädöillä.

        Nyt on Salli Multi adjuster alla, hinta kilpailutettuna 530,-. Tässä on hyvä, kun voi säätää kallistusta ja saa toisenlaisen asennon ja paino jakautuu hyväntuntuisesti.

        Sopii myös puoliskolle. :)

        www.satulatuoli.net, sieltä vaimolleni tilasin synttärilahjaksi cowboy plus-mallisen tuolin.
        erittäin tyytyväisiä olemme olleet. Salli tuoli turhan hintava.


      • hd saddle
        tyytyväinen ostaja kirjoitti:

        Töissä oli kaksi erilaista, hiukan kovaa satulatuolia ilman säädöillä.

        Nyt on Salli Multi adjuster alla, hinta kilpailutettuna 530,-. Tässä on hyvä, kun voi säätää kallistusta ja saa toisenlaisen asennon ja paino jakautuu hyväntuntuisesti.

        Sopii myös puoliskolle. :)

        Halvemmallakin saa: 439 euroa: www.satulatuoli.net
        Eilen just kilpailutin ja tilasin kun sain prätkätallille oranssina.


    • no tässä tämä!

      www.satulatuoli.net

      tälläinen tuoli on erittäin mukava istua esim. näyttöpäätteen kimpussa.Tuoli on nimeltään satulatuoli.Normaalisti kun istuu normaalipenkillä niin asentoo lysähtää täysin.Tämä tuoli pitää ylävartalon rentona ja alaselän jännityksessä,kannattaa tutustua.Tämä ei ole mikään mainos.Tämä on terveydenhoidon eteenviemistä.

      • Sitool

        Itse en miehenä suostu satulatuolia käyttämään, kyllä sen tunsi jo parin tunnin kokeilun jälkeen että "nyytit "oli aika heikossa hapessa, sanoo "asiantuntijat" mitä tahansa.

        Habitaren messuilla estiteltiin tälläistä tuolia, ja se sopi ainakin miehille ja siis tod. näk. myös naisille.
        Lisäksi istuma -asento on sellainen, että se aktivoi keskivartalon ja pitää ryhdin kohdallaan, kehittää kuulemma vielä tasapainoakin.
        Kuukauden käytön jälkeen voin rehelliseti todeta, että muuta tuolia ei tarvita!
        Ja vielä HEI! 169 € !!!!
        www.tuolitukku.com/tuote/2/30/sitool-istuma-seisomatuoli


      • Sitool
        Sitool kirjoitti:

        Itse en miehenä suostu satulatuolia käyttämään, kyllä sen tunsi jo parin tunnin kokeilun jälkeen että "nyytit "oli aika heikossa hapessa, sanoo "asiantuntijat" mitä tahansa.

        Habitaren messuilla estiteltiin tälläistä tuolia, ja se sopi ainakin miehille ja siis tod. näk. myös naisille.
        Lisäksi istuma -asento on sellainen, että se aktivoi keskivartalon ja pitää ryhdin kohdallaan, kehittää kuulemma vielä tasapainoakin.
        Kuukauden käytön jälkeen voin rehelliseti todeta, että muuta tuolia ei tarvita!
        Ja vielä HEI! 169 € !!!!
        www.tuolitukku.com/tuote/2/30/sitool-istuma-seisomatuoli

        vielä parempi ja halvempi tämä: http://www.satulatuoli.net/tuotteet.html?id=0/6


    • Hopotikopoti

      Yritä saada kokeiltavaksi pariksi viikoksi, niin tiedät sopiiko sinulle. Meillä töissä oli aito kokeiltavana ja toisaalta hyvä, toisaalta oli hankalasti soviteltavissa työpisteeseen.

    • satulatuolien vihaaj

      itellä ollut nyt tuommonen yksiosanen satulatuoli käytössä vuoden verran ja tänään lääkäri määräsi siinä istuntakiellon heikentyneen sukupuolitoiminnan vuoksi. Olen siis nyt steriili koska satulatuoli painoi kiveksiäni koko vuoden ajan, syytän tästä vain satulatuoleja mutta ei ole varaa nostaa oikeusjuttua. Varokaa siis satulatuoleja kaikki miehet jotka haluavat lapsia!!!

    • auttoi minuakin
    • www.satulatuoli.net

      www.satulatuoli.net

    • Kokemusta!

      Vaikka tämä on jo vanha aloitus niin kerronpa oman hassun kokemuksen lyhyesti.

      Tästä on aikaa 10v. Töissä jouduin käyttämään satulatuolia ja kaikkihan tietää millanen se on etuosassa keskellä. Minä kiihotuin siitä ja mun oli välillä vaikeaa työskennellä se kun "hieroi" klitoristani. ;)

    • Istuja

      http://www.työtuoli.fi/-sivustolla on hyviä vinkkejä oikean istuma-asennon löytämiseksi.

      • Satula3

        Itse otin satulatuolin hiljattain käyttöön ja hyvä siinä on istua pysyy ryhti kunnossa ja samalla saa reidetkin rentoutua, sopii hyvin perseen alle vähän munat meinaa lytistyä mutta tukevasti pysyn satulassa.


    • Koulutettu hieroja

      Itse suosittelen miehille noita Sallin Twin ja ... no nyt unohdin sen toisen mallin nimen, mutta niissä on siis erilliset nuo istuinosat, jolloin soveltuvat miehille paremmin. Labtexiltä itse tilasin ja ollut tyytyväinen.

    • Pasi4

      Olisko ne sitten parempia ne erilliset istuinosat, kuin normaali satulatuoli. Itsellä kun on tosi pitkä muna on kuin lenkkimakkara housussa niin satulan keskiosa puristaa kaikkein eniten.

    • Asiakaskäynnillä

      Minä näin Japanissa naiselle kampaamotyöskentelyyn tarkoitetun satulatuolin, jossa oli melkoinen pyöristetty harjanne tehty erikoistilauksesta kuulemma. Tyttö näytti kuinka se painaa ja kiihottaa genitaalialuetta ja nauroi.

    • Pasi40

      Pasi täältä vielä kirjoittelee tietysti kaksiosainen satulatuolikin sopii, ainakin munat tuulettuu aukosta ja kun on pitkä muna niin saavathan naisetkin imaista munaa. Itse olen istunut myös paljain pyllyin satulassa Pasi 40 vuotta Etelä-Suomesta

    • helppo1
    • SatulaIstuja

      Meillä ollut firmalla Futra satulatuoleja. Erittäin mukana istua ja istuin on kapeampi, kuin monessa muussa mallissa. Suosittelen ja on vielä edullisemmasta päästä.

      • ohhos

        Futran tuoleja näyttää myyvän www.toimistotuoli.com. Olisko maahantuoja kun hinnat kaikista halvimmat kun olen niitä tässä tuolihankinnan keskellä vertaillut.


    • halvin salli

      Salli satulatuoli kaksiosaisella säädettävällä istuimella halvimmillaan 439 €. Näyttää www.satulatuoli.net myyvän....

    • Satulatuoli käyttäjä
      • nahka kestää pierunkin

        Itse olen tykännyt istua satula tuolin sylissä mustassa nahkasessa nahkahousut jalassa. Muutaman pierunkin olen pieraissut satulaan paskaa en ole päästänyt kuitenkaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe