Alexandria

ei enää, kiitos.

Olipas muuten kusetus firma. Ei voi suositella. Soittivat et "Haluttas tavata sut ja kertoa, kuinka saat rahaa enemmän omaan käyttöösi".. Paikalla selvis, että olen tyhmä, koska en ole hankkinut aiemmin eläkevakuutusta...

70

24392

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CCCggg

      Samaa soittivat mullekin

    • semmosta

      on muuten soittanu mullekin viimevuosina ainaki 10 kertaa olen aina kysyny miksi teidänlaista firmaa kiinnostaa onko minun verotuksessa jotain säädettävää kun aina selostavat saman jaarituksen että voi pudottaa vero prosenttia. olen aina sanonut että verokarhu osaa ottaa mitä ottaa ilman heidän laskutoimituksia ei vois paskan vertaa kiinostaa heidän pullakahvinsa. niillä on vittumainen tyyli puhua niin että asia olis selvä kun ne sanoo ajan millon pitää tulla ja asia olisi sovittu. sanokaa niille vetäkää vittu päähän ja mä soittelen sillon kun tuntuu siltä että tarvitsen heidän palveluksia.

      • Ex työntekijä

        Siis, puhelimessa kyllä luvataan, että katsotaan, onko verotuksessa mitään säätämistä.

        Todellisuudessa verotukseen ei voida koskea, ainoa asia, missä voidaan auttaa on säästöihin / sijoituksiin kohdistuvat verovaikutukset. Tällekkään ei lakimuutoksen jälkeen hirveesti ole tehtävissä..


      • ashton1982

        vitun penikka. ihmeellinentyyppi tai saatanan lapsellinen oot jos et osaa puhelimessa käyttäytyä.kannattaa aina muistaa että siellä toisessa päässä on ihminen tekemässä työtään, ja mietippä jos sun työstä tullaan sanomaan että vedä vittu päähän (jos sä saatanan raukka edes teet mitään..köyhillähän ne hermot on kireällä). kyllä mä voisin vetää vitun sun päähän tuosta vaan.


      • Olet sairas.
        ashton1982 kirjoitti:

        vitun penikka. ihmeellinentyyppi tai saatanan lapsellinen oot jos et osaa puhelimessa käyttäytyä.kannattaa aina muistaa että siellä toisessa päässä on ihminen tekemässä työtään, ja mietippä jos sun työstä tullaan sanomaan että vedä vittu päähän (jos sä saatanan raukka edes teet mitään..köyhillähän ne hermot on kireällä). kyllä mä voisin vetää vitun sun päähän tuosta vaan.

        Ei mulla muuta.


      • Neiti Söpö

        Etkö osaa hoitaa edes tätä asiaa sotkematta naisen sukupuolielimiä mukaan! On tainnut munat ja aivot vaihtaa paikkaa. Surkeaa.


    • asiantuntija

      alexandriassa huijataan asiakkaita skandian tuotteilla. skandia on oikeudessa lukuisista tapauksista ja tuote täynnä piilokuluja.

      Jos olet kiinnostunut hyvistä tuotteista niin on alalla hyviäkin yhtiöitä, kuten bon life josta saat turvallisten yhtiöiden hyviä tuotteita.

      • mieltä

        jos hyvää haluatte saada kohtuu kustannuksin , niin BON on paras, itse olen myynyt tuotteita jo pitkään ja luvattiin että tienaan kesämökkitontion kevääseen mennessä, että silleen, potkikaa vain tyhjään pesään.


      • höyrähtelijä

        Hyvä, kun löysin tämän sivun. Minulle soitettiin tästä firmasta.

        Arvata saattoi mitä siellä yritetään kaupitella.
        Verotusneuvoja luvattiin antaa.

        Pitäisikö sittenkin hommata salainen numero kännykkään. Tulee taas noita myyntipuheleluita turhan usein.


      • Huvittunut!!
        höyrähtelijä kirjoitti:

        Hyvä, kun löysin tämän sivun. Minulle soitettiin tästä firmasta.

        Arvata saattoi mitä siellä yritetään kaupitella.
        Verotusneuvoja luvattiin antaa.

        Pitäisikö sittenkin hommata salainen numero kännykkään. Tulee taas noita myyntipuheleluita turhan usein.

        Mullekkin tästä firmasta yksi neitokainen soitti.
        Olisi pitänyt Vaasaan lähteä kahville ja juttelemaan.
        Täältä Vaasaan n.100km.
        Sanoin että eipä ole oikein Vaasaan asiaa.
        Kysyi neito sitten vielä,mitä muita kaupunkeja lähistöllä.
        Sanoin että Seinäjoki on aika lähellä.
        Ei tiennyt missä Seinäjoki on.

        Kysyi sitten että onko Kuopio siinä lähellä?

        Sanoinpa sitten vain että koulun penkille saisit kyllä mennä.

        Että semmonen tapaus.


      • rekry
        mieltä kirjoitti:

        jos hyvää haluatte saada kohtuu kustannuksin , niin BON on paras, itse olen myynyt tuotteita jo pitkään ja luvattiin että tienaan kesämökkitontion kevääseen mennessä, että silleen, potkikaa vain tyhjään pesään.

        kävin kysymässä palkkaa ja ei sillä kyllä muut tontteja osta, kuin Bon Life Oy:n omistajat ja toimitusjohtaja.

        eihän myyjä / sijoituskonsultti tienaa kuin maksimissaan 3000 €/kk


      • Sisäpiirin tietoa on

        miten kaikki täällä ko. firmaa haukkuvat, kun samaan aikaan nämä myyjät tekevät monella paikkakunnalla hirveää tiliä - eli kauppa kuitenkin käy ns. kuin siimaa. Urheiluseurojen urheilijat mm. tekevät sivuhommanaan vuodessa 50 t. tilin, eli kyllä niitä ilmeisesti kaikki muut kuin tämän palstan lukijat/kirjoittajat ostavat??


      • se onkin huolestuttavaa
        Sisäpiirin tietoa on kirjoitti:

        miten kaikki täällä ko. firmaa haukkuvat, kun samaan aikaan nämä myyjät tekevät monella paikkakunnalla hirveää tiliä - eli kauppa kuitenkin käy ns. kuin siimaa. Urheiluseurojen urheilijat mm. tekevät sivuhommanaan vuodessa 50 t. tilin, eli kyllä niitä ilmeisesti kaikki muut kuin tämän palstan lukijat/kirjoittajat ostavat??

        Sehän tässä pelottavaa onkin. Ne "sijoitusneuvojat" ovat kauppamiehiä. hyviä myyjiä, eli asiakkaita kustaan surutta silmään, eikä asiakkaiden tarpeita kuunnella. Nämä myyjät tosin vaihtuvat firmassa hurjaa vauhtia, eli mistäköhän tämä kertoo. Eräs kaveri on ollut kohta puoli vuotta firmassa ja on jo yksi vanhimmista työntekijöistä. Eikä hän tiedä sijoittamisesta niin yhtään mitään, käy hieman sääliksi niitä asiakkaita. Mutta näin ainakin Helsingissä, en tiedä muusta Suomesta.


      • keskustelua aiheesta
        Sisäpiirin tietoa on kirjoitti:

        miten kaikki täällä ko. firmaa haukkuvat, kun samaan aikaan nämä myyjät tekevät monella paikkakunnalla hirveää tiliä - eli kauppa kuitenkin käy ns. kuin siimaa. Urheiluseurojen urheilijat mm. tekevät sivuhommanaan vuodessa 50 t. tilin, eli kyllä niitä ilmeisesti kaikki muut kuin tämän palstan lukijat/kirjoittajat ostavat??

        http://keskustelu.kauppalehti.fi/42/0x100020/keskustelu/thread.jspa?forumID=3&threadID=29799&messageID=1034050#1034050


      • ulledulledof
        mieltä kirjoitti:

        jos hyvää haluatte saada kohtuu kustannuksin , niin BON on paras, itse olen myynyt tuotteita jo pitkään ja luvattiin että tienaan kesämökkitontion kevääseen mennessä, että silleen, potkikaa vain tyhjään pesään.

        No saitko sen kesämökkitontin? Tammisaaresta merenrannalta hyvien kulkuyhteyksien varrelta? !00 km ajomatka Helsinkiin. 3000m uimaranta? Vai mistä sä hommaat kesämökkitontit? Mä en lähtis yli 100km stadista. Ja rantaa pitää olla!!!


      • uskokoon ken haluaa

        nyt aivan tosissasi, aikuisten oikeesti siis..vai bon lifeltä..unelmien poikamielheltäkö..13


      • eivoihuijata
        Sisäpiirin tietoa on kirjoitti:

        miten kaikki täällä ko. firmaa haukkuvat, kun samaan aikaan nämä myyjät tekevät monella paikkakunnalla hirveää tiliä - eli kauppa kuitenkin käy ns. kuin siimaa. Urheiluseurojen urheilijat mm. tekevät sivuhommanaan vuodessa 50 t. tilin, eli kyllä niitä ilmeisesti kaikki muut kuin tämän palstan lukijat/kirjoittajat ostavat??

        nyt kun Skandia life eläkevakuutuksen uusmyynti on loppunut millä nyt eletään;(((((


      • eläke-eero
        ulledulledof kirjoitti:

        No saitko sen kesämökkitontin? Tammisaaresta merenrannalta hyvien kulkuyhteyksien varrelta? !00 km ajomatka Helsinkiin. 3000m uimaranta? Vai mistä sä hommaat kesämökkitontit? Mä en lähtis yli 100km stadista. Ja rantaa pitää olla!!!

        minäkin haluan myydä eläkevakuutuksia
        rehellisesti rehellisille asiakkaille.
        Haluan myös kesämökkitontin, missä
        voin rentoutua vapaaehtoisesti
        säästämälläni eläkkeellä.


    • tuotetta

      niin näiden ainakin mulle kauppaamat rahastot on suorastaan paskoja! uskomatonta miten vähän ne ovat kasvaneet, vaikka rahasto ku rahasto on viime vuosina tullut kymmeniä prosentteja ylöspäin! en tajua miten ne saa tehtyy tollasii paskoi gyllenbergin muuten hyvistä rahastoista. aivan surkea firma ja niin ylimielistä porukkaa, eikä tienneet perusasioista juurikaan mitään.

      • kahvittelussa käynyt

        sama fiilis itsellekin tuli et miks nää myy toisen tuotetta ja vielä noin huonolla tuotolla.


      • ulledulledof

        just se, ettei ne tunnu itse tietävän mistään mitään. Aivopesty piirtää jotain fläppitauluu. Ei vakuuta.


      • tääh

        Aivan uskomattomat kulut noilla. Näkyy selittyvän juurikin noilla kuluilla se tuottoero. Alexandrian rahastoissa on usean prosentin TER-kulut. Näyttivät olevan yleisesti vähintään 2,5 %. Omissa rahastoissani on kaikissa alle 1 %. Varmaan osa rahastojen TERistä päätyy Alexandrialle itselleen provikkana, ja sitä kautta selittyy niiden heikko tuotto.

        Monista muista paikoista saa esim. ammattiliiton jäsenet ostaa rahasto-osuuksia ilman osto- ja myyntipalkkioita. Alexandria nyhtää täydet palkkiot kaikesta, vieläpä tosi isot. Esim. Seligsonilla ne ovat huomattavasti pienemmät, ja palkkiot maksetaan rahastoon (eli hyödyttävät muita osuudenomistajia, tai rajoittavat ostojen ja myyntien aiheuttamia haittoja, kummin päin asian haluaa ajatellakin), ei rahastavalle sijoitusneuvojalle. Tuossa Alexandrian mallissahan haitat omistusmuutoksista tulevat muille rahastonomistajille, ja palkkiot kerää Alexandria. Vaikea siinä on tuotossa pärjätä esim. juuri Seligsonin rahastoille, joiden kaikki kulut ovat murto-osa Alexandrian kuluista.


      • pullaajakahvia

        minäkin ostin kun sain pullakahvin.


    • Alexandrialle

      Nyt kun SL on joutunut oikeuteen kulukusetuksesta, niin kuinkahan paljon A:n asiakkaille maksuun tulossa olevista palautuksista/korvauksista kerätään A:n pussista. Aiheuttaako se konkurssiaallon SL:n jakelijoissa sillä varmaahan on, että tuomio tulee. Tuskin SL maksaa viuluja omasta pussistaan vaan kerää kolehtia. Jos ei kerää niin ainakin asianajokulut luulisi menevän jakoon, niitä riittää. Toivottavasti ryhmäkanne ei valmistu liian pian vaan että jokainen tapaus tulee käsittelyyn erillisenä

      Kusetus oli selvä, sitä mieltä on ollut Vakuutuslautakunta ja valvoja, eli ei liene selittelyn paikkaa lopputuloksesta. Vai maksaako SL kaikki valittajat hiljaiseksi, kuten on tehnyt toistaiseksi, kunnes vetäytyy markkinoilta hiljaisuudessa uuden ihanan eläkelainsäädännön myötä. Arvata saattaa myös että valtakunnan uutisissa ollaan heti kun tuomio tulee.

      Ei taida ensi vuonna olla SL:llä paljon jakelijoita eikä mainettakaan sen puoleen. Enpä haluaisi olla SL:n myyjä tulevaisuudessa. Nimenhän voisi vaihtaa vaikka OM:ksi.

      • N.N.

        Skandia on jakelijoiden vähentyessä niin riippuvainen Alexandriasta että joutuu maksamaan viulut, johan lakikin sanoo, että asiamies toimii vakuutuksenantajan vastuulla ja tuella.

        Oikeudenmukaista onkin että laskut päätyvät sylttytehtaalle.


    • zacha

      Ihan samat on sävelet Alexandrialla edelleenkin. Väsytys- ja hyökkäystaktiikkaa ja heti pitäisi allekirjoittaa jotain. En saanut tolkkua mitä kaupattiin ja millä ehdoilla, ei mitään selvitystä mistään, inttämistä vaan ilman takarajaa, tunti 15 minuuttia, olisi jatkunut vaikka kuinka ellen olisi kiittänyt ja lähtenyt, ei aikarajaa tapaamiselle eikä mitään selvää esitystä, samaa pyöritystä vaan ja ihan samat lähtökohdat kuin täällä kirjoittaneilla.

    • pullojukka

      Sama touhu jatkuu edelleen!

      • perttu862

        Miulle soittivat Alexandrialta ja kehuivat kuinka antavat ilmatteeksi sijoitusvinkkejä ja vielä kahvitki kaupan päälle! Mutta ei vissiin kannata mennä jos edelleen on samanlainen kusetuspulju mitä näistä viesteistä selviää?


      • Taste
        perttu862 kirjoitti:

        Miulle soittivat Alexandrialta ja kehuivat kuinka antavat ilmatteeksi sijoitusvinkkejä ja vielä kahvitki kaupan päälle! Mutta ei vissiin kannata mennä jos edelleen on samanlainen kusetuspulju mitä näistä viesteistä selviää?

        Ei mun mielestä,oon ollu jo vittu 4 vuotta asiakkaana ja hyvin on menny.
        Mua on aina siellä kuunneltu,

        Vaatiskohan toi teijän arvostelu pikkasen asenne muutoksia.

        Vittuako se teille kuuluu jos ihmiset haluu seivaa,HÄH.


      • ei tehty sopparia
        Taste kirjoitti:

        Ei mun mielestä,oon ollu jo vittu 4 vuotta asiakkaana ja hyvin on menny.
        Mua on aina siellä kuunneltu,

        Vaatiskohan toi teijän arvostelu pikkasen asenne muutoksia.

        Vittuako se teille kuuluu jos ihmiset haluu seivaa,HÄH.

        Oletko kahdessa nuorassa kyseiseen yritykseen. Eli onnellisessa aliasiamiessuhteessa sekä iloinen vakuutusmaksujen maksaja jo neljä vuotta.


      • Ulledulledof
        perttu862 kirjoitti:

        Miulle soittivat Alexandrialta ja kehuivat kuinka antavat ilmatteeksi sijoitusvinkkejä ja vielä kahvitki kaupan päälle! Mutta ei vissiin kannata mennä jos edelleen on samanlainen kusetuspulju mitä näistä viesteistä selviää?

        Kai he ovat itsekin sitoneet itsensä eliniäksi -elinkautiseen. Yritä ottaa selvää tilinhoitomaksuista, jospa sulle kertoisivat kun mulle ei mitään. Mä haluan aina tietää mihin laitan rahani, Alexandrias ei osanneet kertoa eli vertaa sitä vaikka EQ-pankkiin. Tai OP:hen. He sentään kertovat mitä oikeasti tapahtuu, osaavat muutakin kuin piirrellä nollia ja viivoja.


    • Elämän seuraaminen e

      Minut kutsuttiin Espa 22 toimistoon ja n. 40v. mies alkoi kysellä talouteeni liittyviä asioita. Enhän olisi muuten tullut koko paikkaan, mutta olen tosiaan kuullut, että rahojen pitäminen säästötileillä on tyhmää. Mies alkoi piirtää ympyröitä ja viivoja paperille, puhui kans verohelpotuksista. Kun minun mielestäni ei ollut esitetty tarpeeksi näyttöä heidän saavutuksista asiakkaiden tileille, sanoin, ettei pankki oikein avaudu minulle ja päätin lähteä pois, niin mies alkoi selittää, ettei minunkaan asiakkaiteni (ajan taksia) tarvitse tietää taksimatkasta mitään, senkus vain kuskaan heidät paikasta A paikkaan B. Aika simppeliä vai mitä? Minun asiakkaat eivät sentään sitoudu minun taksiini kymmeneksi vuodeksi! Kun vielä huomasin, ett Alexandria on sama kuin Ruotsin Skandaali-Skandia, niin niin tyhmä en sentään ole, että laittaisin rahani pois turvallisilta säästötileiltä. Inflaatio tulee halvemmaksi kuin kaikki Alexandrian "tilinhoitomaksut"....
      En aio tuhlata myöskään aikaani heidän toimistoon enää. Saavat seuraavan kerran tulla taksiini satuilemaan, niin että minulla on mittari päällä! Ja nuoret: varoittakaa vanhempianne tästä "pankista"!
      Olen ollut itse joskus Kreikassa värvättävänä Club Greecen myyjäksi myymään n. 5000€ "arvoisia" lomia. Se oli samanlaista epämääräistä touhua jossa saat tai et saa palkkaa riippuen asiakkaiden ostohaluista. Minä itse en ikimaailmassa maksaisi 5000€ kolmesta viikon lomasta... Mutta onhan paljon niitäkin joilla on sitä aivan jonninjoutavaa rahaa niin paljon, etteivät tiedä, mihin sen kaiken tunkisivat! Club Greecen kotipaikka taitaa olla jossain Kilimantsarolla, eli kaikkien EU-lakien ulkopuolella! Pohjaton Kaivo.

      • raha tuottamaan

        Voi pyhä yksinkertaisuus, ainut järkevä ja totuuden mukainen asia tekstissäsi oli "mutta olen tosiaan kuullut, että rahojen pitäminen säästötileillä on tyhmää"
        Muuten olet täysin metsässä/ betooni viidakossa.
        "Kun vielä huomasin, ett Alexandria on sama kuin Ruotsin Skandaali-Skandia"
        Mistä tämä tieto? Sinun päästäsi, joka ei selvästtikään toimi.
        "niin tyhmä en sentään ole, että laittaisin rahani pois turvallisilta säästötileiltä"
        Olet tyhmä, säästötili= kulut inflaatio tuotto = - merkkinen tili.
        Pankki kiittää sinua, ja tekee tiliä rahoillasi itsellee EI sinulle.


      • deflaatiopeikko
        raha tuottamaan kirjoitti:

        Voi pyhä yksinkertaisuus, ainut järkevä ja totuuden mukainen asia tekstissäsi oli "mutta olen tosiaan kuullut, että rahojen pitäminen säästötileillä on tyhmää"
        Muuten olet täysin metsässä/ betooni viidakossa.
        "Kun vielä huomasin, ett Alexandria on sama kuin Ruotsin Skandaali-Skandia"
        Mistä tämä tieto? Sinun päästäsi, joka ei selvästtikään toimi.
        "niin tyhmä en sentään ole, että laittaisin rahani pois turvallisilta säästötileiltä"
        Olet tyhmä, säästötili= kulut inflaatio tuotto = - merkkinen tili.
        Pankki kiittää sinua, ja tekee tiliä rahoillasi itsellee EI sinulle.

        Hei poika, menepäs kouluun opiskelemaan takaisin tai yritäs vähän seurata taloutta että osaat antaa asiakkaille tuottavia neuvoja. Ai niin unohdin, että eihän teidän tarvitse taloudesta mitään tietää tai seurata, te vaan myytte.


        Inflaatio elokuussa -0,7 prosenttia
        14.9.2009
        Tilastokeskuksen laskema kuluttajahintojen vuosimuutos eli inflaatio aleni elokuussa -0,7 prosenttiin. Heinäkuussa se oli -0,6 prosenttia.

        Säästötili = tuotto deflaatio = merkkinen

        Vai onko deflaatio sinulle tuntematon käsite. Onhan se kiva pelotella tietämättömiä asiakkaita asioilla, jotka eivät pidä paikkaansa.


      • hah hah
        deflaatiopeikko kirjoitti:

        Hei poika, menepäs kouluun opiskelemaan takaisin tai yritäs vähän seurata taloutta että osaat antaa asiakkaille tuottavia neuvoja. Ai niin unohdin, että eihän teidän tarvitse taloudesta mitään tietää tai seurata, te vaan myytte.


        Inflaatio elokuussa -0,7 prosenttia
        14.9.2009
        Tilastokeskuksen laskema kuluttajahintojen vuosimuutos eli inflaatio aleni elokuussa -0,7 prosenttiin. Heinäkuussa se oli -0,6 prosenttia.

        Säästötili = tuotto deflaatio = merkkinen

        Vai onko deflaatio sinulle tuntematon käsite. Onhan se kiva pelotella tietämättömiä asiakkaita asioilla, jotka eivät pidä paikkaansa.

        Johan oli kommetti, deflaatio on juu tällä hetkellä. Mitäs luulet meneekö pitkääkin että normaaliksi palautuu eli 2,5% missä pyörii 99%?
        Deflaatio on erittäin harvoin, joten sen varaan laskemin on yhtä tyhjän kanssa kun puhutaan säästämisestä.
        Unohdit muuten kulut säästötilistäsi= kulut vähintää 1% inflaatio 2,5% = 3,5% minimissään per. vuosi. Korkoa saa jotain 2-3%, miinukselle menee niin että paukkuu.
        Joten revi siitä tuottoa itsellesi, kun jokaisessa vähänkin hoidetussa pääsee 5% tuottoon vuodessa.


      • ellin vasa
        hah hah kirjoitti:

        Johan oli kommetti, deflaatio on juu tällä hetkellä. Mitäs luulet meneekö pitkääkin että normaaliksi palautuu eli 2,5% missä pyörii 99%?
        Deflaatio on erittäin harvoin, joten sen varaan laskemin on yhtä tyhjän kanssa kun puhutaan säästämisestä.
        Unohdit muuten kulut säästötilistäsi= kulut vähintää 1% inflaatio 2,5% = 3,5% minimissään per. vuosi. Korkoa saa jotain 2-3%, miinukselle menee niin että paukkuu.
        Joten revi siitä tuottoa itsellesi, kun jokaisessa vähänkin hoidetussa pääsee 5% tuottoon vuodessa.

        Väitän että alexandrian rahastoilla EI OLE MAHDOLLISTA SAADA IKINÄ 5% TUOTTOA VAKUUTUKSEN ALLE.

        ESIM Balanced manager:

        J.Siegel kirjassaan "Stocks for the Long Run" on laskenut tuotot ajalle 1946-2006 USA:ssa:

        osakkeet (S&P500): 11.2 % /vuosi
        korot: 5.7 % /vuosi (valtion pitkät lainapaperit)
        4.7 % /vuosi (valtion lyhyet lainapaperit)
        HUOMAA, ETTÄ LUKUJA EI OLE KORJATTU VUOSITTAISELLA INFLAATIOLLA!!!
        Todellinen inflaatiokorjattu tuotto 1946-2006:
        osakkeet 6.8 % /vuosi
        korot 2.0 % /vuosi

        Näitä tietoja vasten on helpompi edes karkeasti arvioida rahaston kuluja:
        Jos rahaston sijoitukset ovat pitkällä aikavälillä 50 % korkoja, 50% osakkeita, niin hyvin karkea inflaatiokorjattu tuotto-odotus pitkälle aikavälille on (6.8 % 2.0 %)/2 = 4.4 %/vuosi.
        Tuon verran siis todellinen ostovoimasi kasvaisi vuodessa.
        Ollakseni reilu rahastolle, oletan heidän osakesijoitusmenetelmien todella toimivan ja tuottavan koko salkulle ylimääräistä tuottoa 0.6 % /vuosi, eli yli 10 %:a arvioitu inflaatiokorjattua tuottoa enemmän. Voihan sekin olla mahdollista, voihan?

        Tästä 5 %:n inflaatiokorjatusta tuotosta vuosittainen kokonaiskulu on vakuutus 2,6%, managerhallinnointi 1% ja alla olevien rahastojen noin 1,5 %. Yhteensä kulut siis 5,1%.

        Miten tämän laskuopin mukaan saa sen 5% asiakkaalle ?


      • Karpo69
        ellin vasa kirjoitti:

        Väitän että alexandrian rahastoilla EI OLE MAHDOLLISTA SAADA IKINÄ 5% TUOTTOA VAKUUTUKSEN ALLE.

        ESIM Balanced manager:

        J.Siegel kirjassaan "Stocks for the Long Run" on laskenut tuotot ajalle 1946-2006 USA:ssa:

        osakkeet (S&P500): 11.2 % /vuosi
        korot: 5.7 % /vuosi (valtion pitkät lainapaperit)
        4.7 % /vuosi (valtion lyhyet lainapaperit)
        HUOMAA, ETTÄ LUKUJA EI OLE KORJATTU VUOSITTAISELLA INFLAATIOLLA!!!
        Todellinen inflaatiokorjattu tuotto 1946-2006:
        osakkeet 6.8 % /vuosi
        korot 2.0 % /vuosi

        Näitä tietoja vasten on helpompi edes karkeasti arvioida rahaston kuluja:
        Jos rahaston sijoitukset ovat pitkällä aikavälillä 50 % korkoja, 50% osakkeita, niin hyvin karkea inflaatiokorjattu tuotto-odotus pitkälle aikavälille on (6.8 % 2.0 %)/2 = 4.4 %/vuosi.
        Tuon verran siis todellinen ostovoimasi kasvaisi vuodessa.
        Ollakseni reilu rahastolle, oletan heidän osakesijoitusmenetelmien todella toimivan ja tuottavan koko salkulle ylimääräistä tuottoa 0.6 % /vuosi, eli yli 10 %:a arvioitu inflaatiokorjattua tuottoa enemmän. Voihan sekin olla mahdollista, voihan?

        Tästä 5 %:n inflaatiokorjatusta tuotosta vuosittainen kokonaiskulu on vakuutus 2,6%, managerhallinnointi 1% ja alla olevien rahastojen noin 1,5 %. Yhteensä kulut siis 5,1%.

        Miten tämän laskuopin mukaan saa sen 5% asiakkaalle ?

        Vieläkö muuten ko. firmasta on tullut puhelua? Ovatko vielä pystyssä? Joskus vuosia sitten kävin ja ei tarvinnut mennä toista kertaa.


      • ansku__
        Karpo69 kirjoitti:

        Vieläkö muuten ko. firmasta on tullut puhelua? Ovatko vielä pystyssä? Joskus vuosia sitten kävin ja ei tarvinnut mennä toista kertaa.

        kyllähän ne vielä soittelee, mm. tänää soitti jo viidennen kerran. ihmeen sitkeitä sissejä


      • taitaa olla paniikki
        ansku__ kirjoitti:

        kyllähän ne vielä soittelee, mm. tänää soitti jo viidennen kerran. ihmeen sitkeitä sissejä

        päällä.


      • Esa ja Jan
        taitaa olla paniikki kirjoitti:

        päällä.

        Juuri jaettiin omistajille 1,5 millin osingot joten älkää luulko että mitään paniikia on. Meillä on fyffee, asiakkailla ja työntekijöillä.. Who cares.


      • kepooonen
        Esa ja Jan kirjoitti:

        Juuri jaettiin omistajille 1,5 millin osingot joten älkää luulko että mitään paniikia on. Meillä on fyffee, asiakkailla ja työntekijöillä.. Who cares.

        jaa että kassan tyhjennys.
        No näinhän se menee, kun omistaja ei enään luota toimialaan, niin yhtiö tyhjennetään.

        Kai sen on jo jokainen tajunnut että siirtää sen ellunsa vapaakirjalle, jos ei pysty sopimusta purkamaan.


      • Vasen palli
        kepooonen kirjoitti:

        jaa että kassan tyhjennys.
        No näinhän se menee, kun omistaja ei enään luota toimialaan, niin yhtiö tyhjennetään.

        Kai sen on jo jokainen tajunnut että siirtää sen ellunsa vapaakirjalle, jos ei pysty sopimusta purkamaan.

        Onhan tuo Tj:kin vaihtunut, joko se on lopun alua. Taitaa olla firma myynnissä kun Skandia ei ps-tiliä saanutkaan sitten markkinoille.


      • Myrkkyrausku
        Esa ja Jan kirjoitti:

        Juuri jaettiin omistajille 1,5 millin osingot joten älkää luulko että mitään paniikia on. Meillä on fyffee, asiakkailla ja työntekijöillä.. Who cares.

        on se hieno tehdä rahaa ihmisiä kusettamalla. mä sain 6 M € osingot ihan oikeata ja rehellistä työtä tekemällä. 1,5 tietämättömiä ihmisiä kusettamalla, thats nothing. mä en arvosta tollaisa suhareita, saunan taakse vaan sellaiset


      • Kiemurapilli
        Esa ja Jan kirjoitti:

        Juuri jaettiin omistajille 1,5 millin osingot joten älkää luulko että mitään paniikia on. Meillä on fyffee, asiakkailla ja työntekijöillä.. Who cares.

        niin, työntekijät siellä kuulemma saa kakskytätonnia (purkka suussa halpa puku päällä) vuodessa keskimäärin, "sijoituksia" myymällä. mä nauran. kippurassa.


    • koettu on

      jatkuvasti, sijoitusfirmat ovat mielestäni huijareita.

      • Eräs entinen asiakas

        Hei!

        Alla olevasta linkistä voi tilata tunnukset scandian sivuille. Alexandria on vain välittäjä, joka otta provikat välistä. Sijoituksella on monta provikan ottajaa, joten se syö kannattavuutta ja lisäksi ymmärtääkseni suuri osa sijoituksista on rahastojen rahastoja. Tuolla sivustolla voi itse siirrellä rahaa rahastoista toisiin, jos ne vaikka saisi kannattamaan paremmin. Odottelen tässä jännityksellä, kuinka alexandriasta resgoidaan muutaman viikon takaiseen tekooni.
        Mutta sopimushan säästämisestä on scandian kanssa, ei alexandrian, eikö näin?

        https://www.skandia-life.co.uk/beacon/frameset/fi/clients.htm


      • Suikka silmillä
        Eräs entinen asiakas kirjoitti:

        Hei!

        Alla olevasta linkistä voi tilata tunnukset scandian sivuille. Alexandria on vain välittäjä, joka otta provikat välistä. Sijoituksella on monta provikan ottajaa, joten se syö kannattavuutta ja lisäksi ymmärtääkseni suuri osa sijoituksista on rahastojen rahastoja. Tuolla sivustolla voi itse siirrellä rahaa rahastoista toisiin, jos ne vaikka saisi kannattamaan paremmin. Odottelen tässä jännityksellä, kuinka alexandriasta resgoidaan muutaman viikon takaiseen tekooni.
        Mutta sopimushan säästämisestä on scandian kanssa, ei alexandrian, eikö näin?

        https://www.skandia-life.co.uk/beacon/frameset/fi/clients.htm

        se firma ei tod ole mikään välittäjä, se on myyntipulju. sain kutsun sinne viime kesänä ja jessus mitä juttua sai kuulla. kakskymppinen liimatukkapukupoika piti tyhmänä (varmaan luuli että mä olen joku urpo kun parta oli ajamatta, kankkunen päällä ja broidin h&m huppari lainassa) ja selosteli sijoittamisesta, huohotti rinnuksille ja tyrkytti sitä sun tätä. kysyi työstäni, sanoin että olen sapattivapaalla, pumppasi tietoa mitä olen tehnyt työkseni jotta tietää miten pystyy minua auttamaan :D kerroin, että seniorina i-pankkihommissa jenkeissä mutta olen juuri muuttanut takaisin Suomeen, niin kaveri rupes kuolaamaan mun shortseille ja innostu. kyseli paljonko mulla on pankissa ja sanoin että sen verran ettei tarvitse enää koskaan tehdä töitä. kaveri sekos kokonaan ja tivasi kuinka paljon, minkä verran, paljo sul nyt sit on etc. ajattelin, että kerrotaan nyt sit (vaikka ei se kyllä hänelle olisi kyllä kuulunut pätkääkään), kyseli mihin olen sijoittanut ja totesin, että suurin osa parissa entisen työnantajan hedgessä, jota vanha kaveri hoitaa ja suljetussa annissa järjestetyssä 12 vuoden struktuurissa. rupes esittelemään jotain perusindeksilainaa ja rahastoja ja esitti että ne mitä hän esittelee on "huomattavasti parempia ja aivan varmasti tuottavampia ja turvallisempia kuin tuollaiset ulkomaiset sijoitukset". Mä kyl ihmettelin, niissä hedgeissä minimit on 25 M per lataus, mutta sain ne kaveripalveluksena eri merkinnällä. Se struktuuri on järjestetty suoraan maailman toiseksi suurimman i-pankin pomon kanssa. En mä sit sijoittanut entisten eläkekaupustelijoiden vääntöihin. Olisikohan sittenkin pitäny uskoa sitä juppuraa? Teinköhän nyt väärin kun en ostanut?


    • kokkelihuora

      Eipä tarvi tätäkään puljua enään kauaa katsella...

      • kokkelipiimä

        Kuinka niin ei tarvitse katsella? Onko firma menossa nurin vai hyppäätkö narun jatkoksi?


    • näin se toimii

      heillä on yksi tuote: eläkevakuutus:

      eli annat rahaa esim 30 vuotta vakuutusyhtiölle.

      rahat on lain mukaan yhtiön, ei sun

      yhtiö maksaa sitten joskus sulle jotain
      jos yhtiö on pystyssä tai sinä hengissä

      niin, ja joka vuosi 1-10 prosenttia tuotosta menee
      aleksandrialle, vakuutusyhtiölle, sijoitusrahastolle ym...

      • niinpäniin

        Esim. 2 prosenttia vuodessa 30 vuoden ajan tekee kieltämättä tosi paljon. Etenkin kun tuo vielä syö sitä korkoa korolle tuottoa. Tai no, siis systeemi menee niin, että välittävät rahastoja, joissa on sikakorkeat kulut - ja rahaston omistaja maksaa heille. Mutta käytännössä palkkio on suoraan tuotoista pois, vaikka korvauksen maksu meneekin välikäden kautta.


    • ALEXANDRIA on YSTÄVÄ

      - Alexandriasta tässä hei. Olisiko hetki aikaa nyt. (Blondi isotissi naisen ääni)
      - Hei. Mitähän asia koskee? Ruuanlaittoa (paskalle menos)
      - Nyt olisi hyvä sijoituskohde ja verotusasiaa.
      - Jaa semmosta, ruoka tuossa (paska pörähtää pöksyyn kohta, nyt ei jaksa)
      - Haluat varmaan kuulla.
      - Yritättekö siis tehdä talousneroa tämä kiinnostaa, että antaa ensimmäinen ja viimeinen kerta tästä lafkasta soitto pane listalle, ei todellakaan ja laskua pukkaa uudet Levikset meni.

      • urpojen urpo

        Pitikö vastata puhelimeen?


    • siistija1

      Entäs jos on jo mennyt lankaan ja sitoutunut johonkin Alexandrian sijoitusrahastoon viideksitoista vuodeksi, onko mahdollista erota , ja miten se tapahtuu

    • siistija1

      Entäs jos on jo mennyt lankaan, ja sitoutunut viideksitoistavuodeksi kyseisen firman tarjoamaan sijoitusrahastoon, onko mahdollista erota, ja miten???

    • köyhä

      Just soitti sieltä......kysyin että keitä ne sijoitusneuvojat ovat........onko ne rahoitusalan ammattilaisia. Meon tehty tätä hommaa 20v ja nämä neuvojat on koulutettu siihen. Vakuuttavaa vai? Sitte kysyn, että kuka omistaa yhtiön. Meillä on kaksi omistajaa........mitkä tai keitäne ovat? Aikansa kierreltyä sanoi kaksi yksityistä henkilöä, nimiä en rekisteröinyt. Luin rivienvälistä, että taitaa tästä sijoitusneuvonnasta tulla pakkomyyntitilaisuus...KIITOS EI

      • piensäästäjä

        On kyllä jännä miten erilaisia kokemuksia ihmisillä on. Saunottiin eilen kaverin kanssa ja selvisi että ollaan kummatkin Alexandrian asiakkaita ja vielä tyytyväisiä sellaisia. Mulla säästöä 6 vuotta takana, tuottotavoite ei ihan kohdillaan mutta homma toimii eli korkoa on kuitenkin tullut ihan kivasti oon tyytyväinen. Jos en olisi käynyt Alexandriassa niin tuskinpa olisin ikinä alkanut säästämään eli kaikki ois jo mennyt mitä olisin voinut säästää :D Varmaan voisi tehdä tämänkin säästämisen jotenkin paremmin jos alkaisi harrastamaan asiaa mutta Alexandrian palveluista ei minulla ja kaverilla ole pahaa sanaa sanottavana.

        Ps. Muistaakseni ämpyilin pari vuotta ajanvarausta ja sitten kun vihdoinkin suostuin niin siirsin aikaa muutaman kerran ja aivan samoilla skeptisillä fiiliksillä menin lopulta tapaamiseen kuin suurin osa tästä ketjusta. Lopulta ajattelin että samahan se on käydä ja hyvä kun kävin, se on mun mielipide ja säästetyn summan saldo tukee tätä :D :D


    • kypsä

      Mistä helvetistä tämä firma saa tietoonsa tilitapahtumiani??? vai uskooko kukaan että olisi vain sattumaa että Alexandriasta alkaa tulla puheluita heti kun nimeni on ollut esillä esim kiinteistökaupoissa, pankkeina Danske ja Nordea ? tätä kirjoittaessani välähti tietysti että yksi aktiivinen osapuoli oli tietysti Kiinteistövälittäjä. Huolestuttavaa jos henk.koht asioitani vuodetaan ties mihin " paskafirmoihin" ??? Otan kyllä itse yhteyttä yhtiöihin joiden palveluksia tarvitsen. Taitaa olla puhelinmarkkinointikiellon paikka taas koskien nimenomaan näitä yrityksiä. ja voihan näitä paskajuttuja pitää esillä sosiaalisessa mediassakin vaikka jatkuvasti. Vai olisiko peräti tutkinta pyynnön paikka ???

    • Eipä olis uskonut

      Vähemmän yllättäen Alexandriasta on soiteltu tasaisesti siitä lähtien kun sijoitin rahastoihin omassa pankissani. Soitoista nousee karvat pystyy samalla tavalla kuin verkostomarkkinointiin hurahtaneiden kutsuista...

      • Saskia

        Minäkin olen saanut niitä soittoja, asialla ympaattinen naisääni.

        Ihmettelen , kuten Kypsä, miten nimeni on tullut yrityksen listalle. En ole tavallista säästäjää kummempi.
        Olen kiitollinen tiedoista.


      • pee aaa
        Saskia kirjoitti:

        Minäkin olen saanut niitä soittoja, asialla ympaattinen naisääni.

        Ihmettelen , kuten Kypsä, miten nimeni on tullut yrityksen listalle. En ole tavallista säästäjää kummempi.
        Olen kiitollinen tiedoista.

        Lukeudun persaukisiin, mutta soittelevat ne mullekin tasaiseen tahtiin. Ehkä pyytävät treffeille muuten vaan, olenhan melkoinen seksipommi.


    • JohnHochheim7
      • alexbroker

        The clarity in your post is simply great and i could assume you are an expert on this subject. Well with your permission let me to grab your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the gratifying work http://bmw-motorrad.cc/bmw-rs-255-kompressor/


    • Bisnestollo

      Mihin näitä sijoitusneuvoja ja eläke"säätöjä" tarvitaan?
      Minä olen tavallinen palkansaaja. Eläkkeelle aikaa 13-15 vuotta. Nyt "eläkesäästöjä" 37 ruotsalaisessa ja suomalaisessa pörssiyhtiössä, 2 sijoitusasuntoa ja metsäpalsta. normaali velaton omistusasunto ja maapaikka. Ei ole taloudellista koulutusta, kaiken olen itse opiskellut ja säästänyt, hallinnoinut, veloittanut ja paraikaa esim. alkamassa yhtiökokoussesonki. - En kaipaa sitä, että joku kouluttamton, provisiopalkkainen tradenomi minulle soittelee, pankista ovat kyselleet kaikenlaista, mutta hiljenevät, kun alankin itse kysellä: miksi otitte yhteyttä, kuka palkkasi maksaa, mistä olette saaneet yhetystietoni, mikä on koulutuksesi, oletko kuukausipalkalla... parhaimmat ovat säikähtäneet ja lyöneet luurin korvaan. - Tyhjästä olen aloittanut, parhaimillaan oli 5 velkaa (2 opinto, 2 sijoitusasunto ja 1 normaaliasuntolaina). Nyt ei vieraspääomaa senttiäkään, tai äyriäkään, if You like it. Jos jotain missiota kyselette, niin itsenäisyyteen ja omiin ajatuksiin kehoittaisin. Iilimadot on hyvä saada pois säästöistään! - Hyvää jatkoa kaikille vähäkuluisiin todellisiin sijoituksiin ja itsenäiseen elämään!

    • kyllä kiitos

      Täysin päinvastaiset kokemukset. Sain todella hyvää tietoa ja jopa pienestä palkasta on alkanut jäädä säästöönkin.

      Monta asiaa selvisi kuinka parantaa taloudellista tilannetta. Suosittelen, kannattaa käydä

      • Osta lisää

        Kiva että onnistui sulle.
        Harmi ettei mulle.

        Tumpelot keräsivät rahaa liki kymmenen vuotta ja en edes omillani ole!

        Oletkos saanut heiltä koskaan mitään muuta toimintasuositusta kuin "nyt kannattaisi ostaa lisää". Heh heh heh!


    • P.Pennonen

      Onpa sitä meikäläinenkin saanut soittoja kyseisestä puljusta. En ole mennyt kun olen pienituloinen eläkeläinen ja enpä usko et voisivat mitenkään neuvoo antaa miten pystyisin säästämään alle tonnin eläkkeestä. Maksut olen saanut maksettua tähän asti ja tasku on sit tyhjä.
      Olen tallettanut sieltä tulevan puhelinnumeron ja sittenpä en vastaa kun soitetaan.

    • Lee£$€

      Onko rahoitusyrityksillä samat vakavaraisuusvaatimukset kuin pankeilla? Jos esim.Alexandria menee nurin, miten osuutensa saa myytyä, eli omansa pois?

      • valistaja

        Rahastot omistukset on aina erillään pankin/rahastoyhtiön taseesta. Elikkäs ihan sama millaisiin ongelmiin alexandria joutuu niin rahaston omistukset on turvassa. Suosittelen silti ihan muista syistä myymään alexandrian rahastot. Kulut ovat törkeät suhteessa siihen miten rahastojen omistukset vastaavat indeksiä melkein identtisesti eli häviät sen hallinnointipalkkion verran rahaa vuosittain. Tutustu nordnet kk-säästäminen ja seligson.


      • 10+12

        Finanssivalvonnanhan noita pitäisi hoitaa. Eli kannattaa katsoa, löytyykö firman sivuilta mainintaa Finanssivalvonnasta. Esim. Wincapitahan onnistui huijauksessaan koska sitä ei valvottu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe