Mieheksi ja naiseksi

entä sukupuolettomaksi?

Fundamentalistiset vain Raamatun teksteihin uskonsa perustavat selittävät usein, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Tällä he tarkoittanevat myös sitä, että mies ja nainen voi elää Jumalan tahdon mukaan vain heterosuhteessa. Homomiehet ja lesbot ovat kuitenkin oikeita miehiä ja naisia, eikä Raamatussa sanota kaikkien ihmisten olevan aivan samanlaisia.
Entääpä miten fundamentalistit suhtautuvat ihmiseen, jolla ei ole sukupuolta ollenkaan. Siihen aikaan kun Raamatun tekstit kirjoitettiin, syntymästään lähtien intersukupuolisista ei tiedetty mitään, vaikka heitä oli silloinkin olemassa. Hekin ovat Jumalan ihmiseksi ja omaksi kuvakseen luomia, mutta Raamatun tekstien mukaan elävä ei saa heistä mitään ohjeita. Kristityn pitäisi osata soveltaa lähimmäisenrakkautta, josta kerrotaan paljon Raamatussa.

Tänään on klo 21.55 Nelosella uusintana 4D-dokumentti Syntynyt ilman sukupuolta. Esim. pelkästään Britanniassa syntyy vuosittain 2000 lasta, joiden sukupuolta ei voida tunnistaa.

26

3086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psdfnkedfiu

Ihan saman asian ajattelin laittaa palstalle, vaan olit jo ehtinyt ensin. Olisi todella kiva kuulla kommentteja; mitenkäs nyt suu pannaan ja selitellään?

• "kristityille"

Fundamentalisti on haukkumasana joten siksi käytin sanaa "luopio" koska se kuvaa Jumalan Sanasta luopuneita...

Mutta vastaus: syntiinlankeemus vaikutti turmelevasti koko ihmiseen eli sen mädättävä vaikutus ulottuu edelleenkin ihmisen biologiaan (mm.intersukupuoliset), tunne-elämään, ajatteluun ja moraaliin.

Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi ja tarkoitti seksuaalisuuden toteuttamisen vain siihen.

Jos ihminen on biseksuaali (pitää kummastakin sukupuolesta eroottisesti) pitäisikö hänelle sallia kirkollinen vihkimys, jossa hän menee naimisiin kahden eri sukupuolta olevan kanssa?

SETA:n Pride-tapahtumassa puolustetiin eräässä tilaisuudessa sitä, että ihmisellä olisi monia puolisoja samaan aikaan. Että silleen...

• pitäisi aina

Tällaisten kirjoitusten yhteydessä pitäisi aina muistaa mainita, minkä uskonnon mukaista oppia esitellään ja mikä jumala on kyseessä.
        Lisäksi kiinnostaa sekin, millaisilla valtuuksilla kyseistä oppia täällä ollaan tulkitsemassa vai onko ihan omista mielipiteistä kyse.

• höpö..

Ensinnäkin: sinä tai kukaan muukaan ei tiedä, mitä Jumala oikeastaan on tarkoittanut.

Toiseksi: sinulla ei ole hajuakaan biseksuaalisuudesta, jos tuollaista väität.

Kolmanneksi: Jossain tapahtumassa voidaan jotain puolustella, mutta se ei tarkoita että kaikki homot puolustelisivat. Onhan teillä heteroillakin ollut moniavioisuutta kautta historian ja on yhä. Mutta minä en alennu yleistämiseen toisin kuin sinä.

Joten höpö höpö höpö.

Että silleen...

• tytteli vaan
        höpö.. kirjoitti:

Ensinnäkin: sinä tai kukaan muukaan ei tiedä, mitä Jumala oikeastaan on tarkoittanut.

Kolmanneksi: Jossain tapahtumassa voidaan jotain puolustella, mutta se ei tarkoita että kaikki homot puolustelisivat. Onhan teillä heteroillakin ollut moniavioisuutta kautta historian ja on yhä. Mutta minä en alennu yleistämiseen toisin kuin sinä.

Joten höpö höpö höpö.

Että silleen...

olen kristitty ja raamatus ei meille ole kyl mitään ohjeita, ja siin olet vääräs meil ei sukupuolta laisinkaan ollaan vähä kumpaaki ei tarkoita sitä et oltais bi vaan meis sisäl kumpaaki niin naista kuin miestä jumala meidät luodessaan ei tienny miksi meidät luo, vai pitäsiskös sanoo et jäi luominen kesken

• ymmärtää
        höpö.. kirjoitti:

Joten höpö höpö höpö.

Että silleen...

Interseksuaalisuus ja biseksuaalisuus eivät liity toisiinsa, sitä en väittänyt. Viite biseksuaalisuuteen olis vastakysymys teille muka-vapaamielisille.

Ai kukaan ei tiedä mitä Jumala on tarkoittanut? Olen sydämeltäni kristitty enkä ns. nimikristitty ja se tarkoittaa, että kristitty luottaa Raamatun olevan Jumalan sanaa. Näin kristityt (apostoleista alkaen) ovat aina uskoneet. Jos et sitä usko, et ole krisitty vaikka kuuluisit kirkkoon ja uskoisit Jumalaan. Voit perustaa oman uskontosi, mutta älä väitä että se on kristinuskoa. Tämä kaikella ystävyydelä sanottuna, mutta älä jää itsepetokseen. Ja jos nyt alat puhua suvaitsemattomuudesta kehoitan lukemaan Jeesuksen sanoja evankeliumeista. Jeesus oli enemmänkin fundamentalisti kuin mikään muu.

Jumala on ilmoittanut Raamatussa, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Liberaalin kristillisyyden (joka ei pidä Raamattu Jumalan sanana) ongelma on se, että se ei ymmärrä syntiinlankeemuksen vaikutuksia ihmisyyteen. ELI ihmiskunta ei ole siinä tilassa, johon Jumala sen loi vaan maailmassa vaikuttava synti (luomakunta on langenneisuuden tilassa) ja saatana on sitä vaurioittanut. Eli esm. pedofilia ei ole Jumalan luomaa seksuaalisuutta, vaikka henkilö kokisi sen itselleen luonnolliseksi. Sama pätee homoseksuaalisuuteen. Meillä on monia synnynnäisiä vaurioita ja interseksuaalisuus on eräs tälläinen ilmiö. Ihmisenä kaikki edellä mainitut ovat Jumalan rakastamia.

• Jumala ja raamatun Jumala
        ymmärtää kirjoitti:

Interseksuaalisuus ja biseksuaalisuus eivät liity toisiinsa, sitä en väittänyt. Viite biseksuaalisuuteen olis vastakysymys teille muka-vapaamielisille.

Ai kukaan ei tiedä mitä Jumala on tarkoittanut? Olen sydämeltäni kristitty enkä ns. nimikristitty ja se tarkoittaa, että kristitty luottaa Raamatun olevan Jumalan sanaa. Näin kristityt (apostoleista alkaen) ovat aina uskoneet. Jos et sitä usko, et ole krisitty vaikka kuuluisit kirkkoon ja uskoisit Jumalaan. Voit perustaa oman uskontosi, mutta älä väitä että se on kristinuskoa. Tämä kaikella ystävyydelä sanottuna, mutta älä jää itsepetokseen. Ja jos nyt alat puhua suvaitsemattomuudesta kehoitan lukemaan Jeesuksen sanoja evankeliumeista. Jeesus oli enemmänkin fundamentalisti kuin mikään muu.

Jumala on ilmoittanut Raamatussa, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Liberaalin kristillisyyden (joka ei pidä Raamattu Jumalan sanana) ongelma on se, että se ei ymmärrä syntiinlankeemuksen vaikutuksia ihmisyyteen. ELI ihmiskunta ei ole siinä tilassa, johon Jumala sen loi vaan maailmassa vaikuttava synti (luomakunta on langenneisuuden tilassa) ja saatana on sitä vaurioittanut. Eli esm. pedofilia ei ole Jumalan luomaa seksuaalisuutta, vaikka henkilö kokisi sen itselleen luonnolliseksi. Sama pätee homoseksuaalisuuteen. Meillä on monia synnynnäisiä vaurioita ja interseksuaalisuus on eräs tälläinen ilmiö. Ihmisenä kaikki edellä mainitut ovat Jumalan rakastamia.

Raamatun Jumala ei välttämättä ole sama asia kuin oikea elävä Jumala, joka on olemassa. Kannattaa huomata, että Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja sieltä ei oikeaa Jumalaa paljonkaan löydy.

Raamatusta löydät Raamatun Jumalan sanaa, joka on välillä hyvin kaukana rakastavasta oikeasti olemassaolevasta Jumalasta.

• ilmiöitä
        ymmärtää kirjoitti:

Miten mahdat selittää sen, että pedofiliaa on ilmennyt aika usein fanaatikkouskovaisten piireissä, onko saatana mukana niiden toiminnassa?

Sekin on usein todettu, että sinun tapaiset saarnamiehet ovat itse homoja, mutta eivät uskalla sitä itselleenkään tunnustaa. Mieluummin sitten saarnaavat parannuksen tarpeesta muille.

• höpö...
        ymmärtää kirjoitti:

En väittänytkään olevani kristitty, vai väitinkö? (en ole viestiketjun aloittaja, tehtäköön sekin nyt selväksi, jos ette omaa sisälukutaitoa.)

Pedofilian ja homoseksuaalisuuden vertaaminen on aivotonta. Homoudessa ja heteroudessa on kysymys kahden ihmisen keskinäisestä ja vapaaehtoisesta kanssakäymisestä. Toisin kuin pedofiliassa, mikä on sairaus.

• höpö...
        tytteli vaan kirjoitti:

olen kristitty ja raamatus ei meille ole kyl mitään ohjeita, ja siin olet vääräs meil ei sukupuolta laisinkaan ollaan vähä kumpaaki ei tarkoita sitä et oltais bi vaan meis sisäl kumpaaki niin naista kuin miestä jumala meidät luodessaan ei tienny miksi meidät luo, vai pitäsiskös sanoo et jäi luominen kesken

Vastasitkohan nyt väärälle henkilölle? Minä en puhunut intersukupuolisuudesta yhtään mitään.

• sulle
        ilmiöitä kirjoitti:

Miten mahdat selittää sen, että pedofiliaa on ilmennyt aika usein fanaatikkouskovaisten piireissä, onko saatana mukana niiden toiminnassa?

Sekin on usein todettu, että sinun tapaiset saarnamiehet ovat itse homoja, mutta eivät uskalla sitä itselleenkään tunnustaa. Mieluummin sitten saarnaavat parannuksen tarpeesta muille.

Totta, pedofiliaa ja muutakin rikkinäisyyttä on ilmennyt "fanaatikkouskovaisten" keskuudessa, koska hekin ovat syntisiä ja rikkinäisiä ihmisiä ja tarvitsevat armoa ja parantumista.

Minä en uskalla tunnustaa homouttani? Tuo on perinteinen "olet-piilohomo-jos-puhut-homoja-vastaan" argumentti joka on YHTÄ järkevä kuin että sanoisin sinulle "olet piilohetero, mutta pelkosi toista sukupuolta kohtaan ovat niin suuret, että on helpompi regressoitua ala-asteikäisten pokien latenssivaiheen homoeroottisuuteen". Miltäs se kuulostais?

MUTTA osuit tällä kertaa aika lähelle... olen ex-gay ja elin vuosia homoliikkeen syöttämissä valheissa, jotka ovat kuin sadussa jossa keisarilla ei ole vaatteita mutta kukaan ei uskalla myöntää sitä.

• tiedät?
        Jumala ja raamatun Jumala kirjoitti:

Raamatun Jumala ei välttämättä ole sama asia kuin oikea elävä Jumala, joka on olemassa. Kannattaa huomata, että Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja sieltä ei oikeaa Jumalaa paljonkaan löydy.

Raamatusta löydät Raamatun Jumalan sanaa, joka on välillä hyvin kaukana rakastavasta oikeasti olemassaolevasta Jumalasta.

Väitit, että Raamatun Jumala ei ole välttämättä oikea Jumala? Perusteluja please.Minkä uskonnon Jumalaa sä kannatat? Jos se on "oma Jumalasi" niin mistä tiedät että et ole harhassa ja se onkin pettävä demoni?

Mikä logiikka on siinä, että "Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja - siis se ei voi olla Jumalan sanaa" Jos Jumala ohjaa kirjoitamista ja pitää huolta sanastaan.

• ihmisten kirjoittama
        tiedät? kirjoitti:

Väitit, että Raamatun Jumala ei ole välttämättä oikea Jumala? Perusteluja please.Minkä uskonnon Jumalaa sä kannatat? Jos se on "oma Jumalasi" niin mistä tiedät että et ole harhassa ja se onkin pettävä demoni?

Mikä logiikka on siinä, että "Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja - siis se ei voi olla Jumalan sanaa" Jos Jumala ohjaa kirjoitamista ja pitää huolta sanastaan.

Todellista tietoa on ihmisillä vähän, niin myös itselläni. Onkin parempi puhua mielipiteestä, kuin totuudesta. Minusta Jumala on universaalisti kaikkia ihmisiä rakastava, ja ei toimi kenenkään tuomarina. Hän ei ole ottanut itselleen velvollisuutta tuomita ketään. Myöskään Jeesus ei ole tuomari, vaan pelkkä auttaja.

Raamatussa puhutaan paljon Jumalan (lue: Raamatun Jumalan) tuomioista ja vihastakin. Tällaiset asiat ovat ristiriidassa jumalakäsitykseni kanssa, joten itselleni ne ovat virheellisiä. Jumala ei vihaa ketään, vaan on pelkkä kannustava ja rakastava taho. Jumala ei riko mitään, vain ihmiset rikkovat. Jumala ainoastaan rakentaa.

Jumala on siis "oma" Jumalani, ja Jeesus puhui tästä Jumalasta. Paavalin ja VT:n näkemykset olen pääsääntöisesti heittänyt romukoppaan, ne sisältävät mielestäni liikaa väärinkäsityksiä.

Minun näkemykseni mukaan Jumala ei ole ohjannut Raamatun kirjoittajien puuhia niin tarkoin, että sitä voisi pitää kokonaisuudessaan Jumalan sanana. Raamatun Jumalan sanaa se kyllä on.

Niinkuin huomaat, tämä on vain yhden ihmisen mielipide, joten eihän tällä suurempaa merkitystä perinteisille uskovaisille ole.

Samoin, raamattufundamentalistien "tiedot" ovat mielipiteitä, ja niihin tulisi suhtautua kriittisesti. Ei kannata uskoa sokeasti mihin tahansa, varsinkaan johonkin kirjaan.

• teeskennellä
        sulle kirjoitti:

Totta, pedofiliaa ja muutakin rikkinäisyyttä on ilmennyt "fanaatikkouskovaisten" keskuudessa, koska hekin ovat syntisiä ja rikkinäisiä ihmisiä ja tarvitsevat armoa ja parantumista.

Minä en uskalla tunnustaa homouttani? Tuo on perinteinen "olet-piilohomo-jos-puhut-homoja-vastaan" argumentti joka on YHTÄ järkevä kuin että sanoisin sinulle "olet piilohetero, mutta pelkosi toista sukupuolta kohtaan ovat niin suuret, että on helpompi regressoitua ala-asteikäisten pokien latenssivaiheen homoeroottisuuteen". Miltäs se kuulostais?

MUTTA osuit tällä kertaa aika lähelle... olen ex-gay ja elin vuosia homoliikkeen syöttämissä valheissa, jotka ovat kuin sadussa jossa keisarilla ei ole vaatteita mutta kukaan ei uskalla myöntää sitä.

Kylläpä viitsit teeskennellä.

• kenellekään
        sulle kirjoitti:

Kirjoituksesi oli hyvin valaiseva, ja sehän osoitti sinun olevan homo aivain kuin aiemmin jo epäiltiin.
        Homo ei muutu heteroksi, jos hän itse päättää olla olematta enää homo tai lopettaa aiemman homosuhteensa.
        Jos et pysty hyväksymään itseäsi, halveksit Jumalan luomistyötä itsessäsi. Perusteluiksi olet niellyt sinulle syötettyjä harhaisia selityksiä, ilmeisesti helluntalaisesta lahkosta.
        Voit tietenkin pettää itseäsi miten paljon tahansa, mutta oletko sillä tavalla onnellinen. Asia muuttuu jo toiseksi, kun selität periaatteitasi toisille, jotka saattavat tarttua samaan syöttiin kuin sinäkin. Etkö tunne minkäänlaista vastuuta teoistasi?
        Todellisuudessa "ex-gay" on yhtä homo kuin ennenkin, senhän todistaa jo sekin, että edelleenkin täällä homopalstalla vierailet ja etsit jotakin. Homopalstat eivät jaksa oikeita heteroita kiinnostaa. Mutta jos toistat jatkuvasti mantraa, että oletkin hetero, saatat pian siihen uskoa itsekin. Jos vielä aiot todistaa heteroutesi menemällä naimisiin "nykyisenä heterona" ja jätät kertomatta olevasi itse asiassa "entinen homo", tuotat vielä lisää tuskaa tulevalle puolisollesikin.

• ystävä
        kenellekään kirjoitti:

Kirjoituksesi oli hyvin valaiseva, ja sehän osoitti sinun olevan homo aivain kuin aiemmin jo epäiltiin.
        Homo ei muutu heteroksi, jos hän itse päättää olla olematta enää homo tai lopettaa aiemman homosuhteensa.
        Jos et pysty hyväksymään itseäsi, halveksit Jumalan luomistyötä itsessäsi. Perusteluiksi olet niellyt sinulle syötettyjä harhaisia selityksiä, ilmeisesti helluntalaisesta lahkosta.
        Voit tietenkin pettää itseäsi miten paljon tahansa, mutta oletko sillä tavalla onnellinen. Asia muuttuu jo toiseksi, kun selität periaatteitasi toisille, jotka saattavat tarttua samaan syöttiin kuin sinäkin. Etkö tunne minkäänlaista vastuuta teoistasi?
        Todellisuudessa "ex-gay" on yhtä homo kuin ennenkin, senhän todistaa jo sekin, että edelleenkin täällä homopalstalla vierailet ja etsit jotakin. Homopalstat eivät jaksa oikeita heteroita kiinnostaa. Mutta jos toistat jatkuvasti mantraa, että oletkin hetero, saatat pian siihen uskoa itsekin. Jos vielä aiot todistaa heteroutesi menemällä naimisiin "nykyisenä heterona" ja jätät kertomatta olevasi itse asiassa "entinen homo", tuotat vielä lisää tuskaa tulevalle puolisollesikin.

"Homo ei muutu heteroksi, jos hän itse päättää olla olematta enää homo tai lopettaa aiemman homosuhteensa."

Joo, ei se tuolla tavalla onnistu. Ymmärrän jos olet itse epäonnistunut sillä tavalla, mutta mä koin muutoksen kun aloin käsitellä homouden taustalla olevaa rikkinäisyyttä. Sä et voi siitä tietää koska et ole muuttunut. MUtta älä hyvä ihminen pidä sitä todisteena, että kukaan ei voisi muuttua jos sinä et ole muuttunut. Se olisi huonoa logikkaa.

"Jos et pysty hyväksymään itseäsi, halveksit Jumalan luomistyötä itsessäsi."

Jumala ei luonut ketään homoksi, sorry vaan. Mä olen myöntänyt homotunteeni ja elin vuosia homokulttuurissa ja näin sen epätoivon, jossa nuo hukassa olevat ihmiset elävät: homoilla on enemmän mielenterveysongelmia, alkoholismia, irtosuhteita ja parisuhteet ovat lyhyempiä kuin heteroilla. Työnnä vaan pääsi pensaaseen, mutta ymmärrän jos silmien avaaminen tuntuu tuskalle.

"Perusteluiksi olet niellyt sinulle syötettyjä harhaisia selityksiä, ilmeisesti helluntalaisesta lahkosta."

Höpö höpö...

"Todellisuudessa "ex-gay" on yhtä homo kuin ennenkin, senhän todistaa jo sekin, että edelleenkin täällä homopalstalla vierailet ja etsit jotakin. Homopalstat eivät jaksa oikeita heteroita kiinnostaa."

Ai jaa? Jos sun logiikka pätisi olisi kait ajateltava myös, että kaikki homot, jotka terrorisoivat uskovaisten keskustelupalstalla ovat piilouskovaisia ja piiloheteroita? :-)) Mukava ajatus, kiitos vinkistä...

• malis
        tytteli vaan kirjoitti:

Kaikissa ihmisissä on sekä mies että naishormoneja.
        Ei se silti sitä tarkoita ,että pitää heittytyä esimerkiksi Bi seksuaaliksi.
        Jumala kertoo meille selvän suunnan .Ollaan joko miehiä tai naisia eikä heittäydytä irstauteen.

• silleetällee
        malis kirjoitti:

Kaikissa ihmisissä on sekä mies että naishormoneja.
        Ei se silti sitä tarkoita ,että pitää heittytyä esimerkiksi Bi seksuaaliksi.
        Jumala kertoo meille selvän suunnan .Ollaan joko miehiä tai naisia eikä heittäydytä irstauteen.

Ihmisellä on kromosominen, henkinen, sosiaalinen, hormonaalinen ja juridinen sukupuoli. Nämä kaikki ei aina täsmää keskenään eli on turha sanoa, että kaikki olisi yksiselitteisesti naisia tai miehiä.
        Henkistä ja kromosomista sukupuolta ei voi vaihtaa, kaikki muut sektorit ovat vaihdettavissa. Silti henkinen ja kromosominen sukupuoli voivat olla keskenään erilaisia. Maailmassa on paljon naisia joilla on xy-kromosomit. Eikä heitä kukaan nimitä miehiksi.

• jumala
        ymmärtää kirjoitti:

Kirjoittiko jumala itse raamatun? ei kirjoittanut! ihmiset sen kirjoitti, joten emme voi sanoa tarkalleen mitä mieltä jumala on asiasta. Sen me kummiskin tiedämme, että jumala rakastaa kaikkia. Oli ihminen vaikka homoseksuaali. Ja pääasiahan on, että kunhan ihminen ei satuta ketään, hän on silloin hyvä jumalan lapsi. Ja homoseksuaalit eivät satuta ketään. hehän vain rakastavat.

• voimme
        ymmärtää kirjoitti:

Joten voimme tulla siihen tulokseen raamatusta, että joku joka sen kirjoitti on kirjoittanut jumalan oppien pohjalta sen. Mutta meidän tehtävä on oppia tulkitsemaan mitä siinä tarkoitetaan. esim. eräs opettaja meni luokkaan ja käski oppilaidensa katsoa ympärille missä kaikkialla on punaista ja sitten heidän sulkea silmänsä. sitten opettaja kysyi, missä kaikkialla he olivat nähneet sinistä? vain muutama oppilas pysyi kertomaan sieltä täältä muutaman asian . Syykin tuohon oli se, että he eivät olleet avara katseisija ja katsoneet tarpeeksi avarasti vaan olivat keskittyneet punaiseen. Sama pätee homoseksuaali suihteissakin. ihmiset katsovat vain ulkomuodollisesti ja sanovat, että homoseksuaali suhteet ovat irstaita tai ilettäviaä, mutta he eivät katso pintaa syvemmälle sitä että siellä on paljon rakkautta. jos kaikki kuten heterotkin voisivat homoseksuaaleja katsoa ystävyyden rakkaudella. niin kaikki eläisivät sovussa. Sitähän jumala tahtoi. RAKKAUS ON SUURIN VOIMA.

• sovussa
        ystävä kirjoitti:

"Homo ei muutu heteroksi, jos hän itse päättää olla olematta enää homo tai lopettaa aiemman homosuhteensa."

Joo, ei se tuolla tavalla onnistu. Ymmärrän jos olet itse epäonnistunut sillä tavalla, mutta mä koin muutoksen kun aloin käsitellä homouden taustalla olevaa rikkinäisyyttä. Sä et voi siitä tietää koska et ole muuttunut. MUtta älä hyvä ihminen pidä sitä todisteena, että kukaan ei voisi muuttua jos sinä et ole muuttunut. Se olisi huonoa logikkaa.

"Jos et pysty hyväksymään itseäsi, halveksit Jumalan luomistyötä itsessäsi."

Jumala ei luonut ketään homoksi, sorry vaan. Mä olen myöntänyt homotunteeni ja elin vuosia homokulttuurissa ja näin sen epätoivon, jossa nuo hukassa olevat ihmiset elävät: homoilla on enemmän mielenterveysongelmia, alkoholismia, irtosuhteita ja parisuhteet ovat lyhyempiä kuin heteroilla. Työnnä vaan pääsi pensaaseen, mutta ymmärrän jos silmien avaaminen tuntuu tuskalle.

"Perusteluiksi olet niellyt sinulle syötettyjä harhaisia selityksiä, ilmeisesti helluntalaisesta lahkosta."

Höpö höpö...

"Todellisuudessa "ex-gay" on yhtä homo kuin ennenkin, senhän todistaa jo sekin, että edelleenkin täällä homopalstalla vierailet ja etsit jotakin. Homopalstat eivät jaksa oikeita heteroita kiinnostaa."

Ai jaa? Jos sun logiikka pätisi olisi kait ajateltava myös, että kaikki homot, jotka terrorisoivat uskovaisten keskustelupalstalla ovat piilouskovaisia ja piiloheteroita? :-)) Mukava ajatus, kiitos vinkistä...

-jumala loi vain ihmisiä, mutta jumala ei luonut hetero tai homoseksuaaleja ihmiset sen päättivät. Koska homo seksuaalit ovat ihmisiä myös heilläkin voi olla yhtä lailla olla mielenterveys ongelmia (näin kuolevaisella mielellä katsottuna) yms.koska hekin olevat vain ihmisiä.
        Tosin minä en usko mielenterveys ongelmiin tai muihin ihmisten ongelmiin. Koska jumala ei luonut mielenterveys ongelmia, Jumala ei luonut pahuutta, tai kateutta. Jumala ei luonut sairauksia, ei kuumetta, ei syrjintää. vaan Jumala loi rakkauden. ja hyvyyden. Te hyvät ihmiset nyt katotte erhettä kokoajan. Raamatun tekstiä kun katsoo pintaa syvemmälle voi nähdä todelliset sanat mitä jumala ilmaisee. Koska ihminen on jumalan lapsi se tarkoittaa sitä, että ihminen on jumalan kaltainen. ja jos sinä olet esim. (näin kuolevaisella mielellä katsottuna taas) alkoholisti, niin et ole. koska eihän jumalakaan ole alkoholisti. Maailmassa on paljon erhettä mitä ihmiset katsovat liikaa, koska he eivät katos pintää syvemmälle. Joten älkää katsoko erhettä tai uskoko sitä. tuo teidän tappelukin on ihan turhaa. eihän jumalakaan haluaisi kiistellä kenenkään kanssi? "usko on sen todellisuutta mitä toivotaan, ja sen näkemistä mitä ei nähdä"

• taaaas
        ilmiöitä kirjoitti:

Pedofiliaa ja homoseksuaalisuutta ei ole verrattavissa. NImittäin. homoseksuaalit eivät satuta kettän. Mutta sen sijaan pedofiilit satuttavat. mutta hekin ovat vain ihmisiä jotka ovat ymmärtäneet asioita väärin. ja älkää katsoko erhettä, joka elää pedofiileissä.

• SaraTV

Ihan taatusti on ollut olemassa: Antiikin Kreikassa hermafrodiitteja (intersukupuoliset) palvottiin jumalien sanansaattajina: herma = hermes ja afrodite = afrodite. Luonnollisesti tiukka, patriarkaattinen heimouskonto nimeltään juutalaisuus ei salli poikkeamisia sukupuolirooleista, jos ristiinpukeutumisestakin oli sen verran tiukat säännökset olemassa.

• sairaudet ja fyysiset poikk...

no se on ainakin selvää että Jumala ei tuomitse ainoatakaan sairasta kadotukseen oli tämä sitten fyysistä tai henkistä laatua, kun on kyse sairaudesta, samoin uskon olevan syntymässä tapahtuneiden asioiden kohdalla jos sukupuolisuus on fyysisesti toinen kuin kuuluisi olla tai sitä ei ole ollenkaan, uskon samaan myöskin henkisellä rintamalla, asia joka on saatu syntymässä,geeneissä, sille ei voi kukaan mitään, heteroille varsinkin uskovina on vanhoillisten käsitysten mukaan muodostunut varsin kapea mailmankuva ihmisestä ja tämän seksuaalisesta identiteetistä sekä persoonasta,samoin on yhteiskunnan asennekoulutus ollut pappi,lukkari kirkkoväärtiajoista saakka, opettanut kielteisen ja negatiivisen suhtautumisen kaikenlaiseen erilaisuuteen, niin seksissä kuin missä tahansa, muussakin asiassa.Ei ole ihme että vasta aivan viime vuosina on alettu tajuamaan erilaista seksuaalisuutta mm.heteropiireissä ja yhteiskunnassa, samoin myös kirkon ja muidenkin srk:n keskellä.Osiltaan jotkut porukat ovat jämähtäneet asemamonttuihinsa, asenteineen ja pitkälti on monen heteromiehenkin käsitykset vanhempien asenteiden ja opetusten tulosta ja seurauksia.Varmasti suomessakin on paljon sellaisia kaappihomoja ja muita bi-seksuaaleja jne jotka eivät yksinkertaisesti uskalla edes oikein ajatella omaa, seksuaalisuuttaan, johtuen suvusta ja asenteista siellä, samoin työpaikoilla ja monessa muussa paikassa.Onneksi nämäkin asenteet ovat muuttumassa!tällä palstalla on kirjoitus toisaalla mitä Raamattu sanoo esim.homoista Roomalaiskirjeen 1 luku ja se on varsin karseaa, luettavaa, mutta valitettavasti pitää paikkansa monen kohdalla, toisaalta on kuitenkin homoillakin mahdollisuus pelastua kuten, muillakin ihmisillä Paav.1 Kor.6 luku, jakeet 9-12, paljonhan me omalla käytöksellämme teemme vaikutuksen ihmisten suhtautumisessa meihin ja siinä on varmasti parantamisen varaa kun uutisotsikoitakin seuraa.

• Lukutaidoton

Lukekaa se Raamattu. Ja lukekaa vielä toiseen kertaan. Yrittäkää ymmärtää kokonaisuus. Jakeet ovat siellä olemassa lähinnä kirjanmerkkeinä.

Kun olette Raamatun lukeneet ja sisäistäneet, tällaisia keskusteluja ei edes tarvitse käydä. Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen. Kuka meistä uskaltaa sanoa, mikä se kuva on?

• tender

Jumalahan halusi aina vain auttaa ihmisiä ei tuomita heitä. kaikilla on omat mieltymyksensä, eikä jumala niitä rankaise. eiväthän homoseksuaalit tai ylipäätään eri seksuaalisuutta edustavat ihmiset kuin heterot, satuta ketään hehän vain rakastavat ihmisiä toisenlaisessa muodossa. mikä on erikäsite heteroille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2460
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2447
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2342
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1826
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1663
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1098
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1004
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      959
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      854
    Aihe