Olen muuttamassa syksyllä Inariin opiskelemaan. Minkälainen on Inarin asuntotilanne? Onkohan kerrostalo-/rivitaloasuntoja tällä hetkellä vapaana? Ja miten yleensä ottaen siellä on asuntoja? Koulun asuntola ei innosta ja opiskelu tyssää jos en löydä asuntoa.
Asuntotilanne Inarissa
18
8995
Vastaukset
- tietoa
Soitappa kunnan asuntosihteerille ja kysy sieltä,
varmasti paras paikka kysyä.- wasrtttt
et taida tietää mihin oot menos opiskeleen..inaris ei oo yhtään kerrostaloks luokiteltavaa taloa..yks ainut 2 kerroksinen rivitalo mitä sanovat kerrostaloks ja sekin kai puretaan/purettu?
- Opiskelijainen
wasrtttt kirjoitti:
et taida tietää mihin oot menos opiskeleen..inaris ei oo yhtään kerrostaloks luokiteltavaa taloa..yks ainut 2 kerroksinen rivitalo mitä sanovat kerrostaloks ja sekin kai puretaan/purettu?
Olen kyllä hyvinkin tietoinen mihin olen menossa :) Luin joltain sivulta et Inarin kunta-asunnoilla olis 1 kerrostalo ja 6 rivaria, who knows...
- eroo.......
Opiskelijainen kirjoitti:
Olen kyllä hyvinkin tietoinen mihin olen menossa :) Luin joltain sivulta et Inarin kunta-asunnoilla olis 1 kerrostalo ja 6 rivaria, who knows...
niin inarin kunnan käsittää ivalon ja inarin väliä on n. 38 km..ja ivalos on pikku kerrostaloja ja rivareita mut inaris ei oo.....
- opiskelijainen
eroo....... kirjoitti:
niin inarin kunnan käsittää ivalon ja inarin väliä on n. 38 km..ja ivalos on pikku kerrostaloja ja rivareita mut inaris ei oo.....
Olen kyllä käynyt ja tiedän paikan. Enhän voi sille mitään et netissä on sit virheellistä tietoa... ->
Inari: (Inarin vuora-asunnot Oy:n hallinnoimat vuokratalot)
Kerrostalo: Siljotie 2
Rivitalot: Inarintie 42
Saarikoskentie 6
Kittilän Ratsutie 3
Kittilän Ratsutie 5
Kittilän Ratsutie 11-13
Ja Ivalon asunnot on mainittu sit erikseen. - Lapin akka
opiskelijainen kirjoitti:
Olen kyllä käynyt ja tiedän paikan. Enhän voi sille mitään et netissä on sit virheellistä tietoa... ->
Inari: (Inarin vuora-asunnot Oy:n hallinnoimat vuokratalot)
Kerrostalo: Siljotie 2
Rivitalot: Inarintie 42
Saarikoskentie 6
Kittilän Ratsutie 3
Kittilän Ratsutie 5
Kittilän Ratsutie 11-13
Ja Ivalon asunnot on mainittu sit erikseen.Tiedoksi vaan, että kyllä kai täällä Inarin kunnassa nyt muitakin vuokranantajia on kuin tuo Inarin vuokra-asunnot oy. Kyllä sie asunnon löyät, usko pois =)
- iranisssa...
Lapin akka kirjoitti:
Tiedoksi vaan, että kyllä kai täällä Inarin kunnassa nyt muitakin vuokranantajia on kuin tuo Inarin vuokra-asunnot oy. Kyllä sie asunnon löyät, usko pois =)
mutta inarin kylällä ei oo oikeita kerrostaloja yhtään!!! 2 kerroksinen on rivitalo!!!!
- sivistynyt :)
wasrtttt kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kerrostalo
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rivitalo
Luepa tuolta mikä on kerrostalon ja rivitalon ero.
Tuota Inarin kerrostaloa ei käsittääkseni vielä olla purkamassa eli hyvin siihen ehtii asunnon saada. Ja asuntotilanne kai on nyt hyvä, Inarista muutetaan pois... - silti, että
sivistynyt :) kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kerrostalo
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rivitalo
Luepa tuolta mikä on kerrostalon ja rivitalon ero.
Tuota Inarin kerrostaloa ei käsittääkseni vielä olla purkamassa eli hyvin siihen ehtii asunnon saada. Ja asuntotilanne kai on nyt hyvä, Inarista muutetaan pois...wikipediat eivät välttämättä ole absoluuttisen oikeaa tietoa vaan kuka tahansa voi kirjoittaa niihin mitä tahansa.
- wikiki
silti, että kirjoitti:
wikipediat eivät välttämättä ole absoluuttisen oikeaa tietoa vaan kuka tahansa voi kirjoittaa niihin mitä tahansa.
ettei kannata uskoa kaikkea, mitä netissä lukee. Joku saattaa tahallaan tai tietämättömyyttään levittää väärää tietoa. Kerro ihmeessä meillekin mitä noissa artikkeleissa pitäisi korjata! Perustele väitteesi niin voimme jatkossa puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
Väittäisin, että minulla on suomen kielen tuntemus aivan riittävä. Kerrostalo on yhdyssana, mikä muodostuu sanoista "kerros" ja "talo". Talon ilmeisesti ymmärsitkin - kerros tarkoittaa vähintään kahta päällekkäistä jotakin eli tässä tapauksessa asuinhuoneistoja, joita puheena olevassa talossa on kolmessa eri rappukäytävässä ja siis kahdessa kerroksessa. "Musta tuntuu"-menetelmällä päädyin noin 15 asuntoon. Käsitettä "pienkerrostalo" voisi ehkä käyttää (huomattavasti pienempiäkin olen nähnyt ja kuullut nimitettävän kerrostaloksi), mielestäni pelkkä "kerrostalo" riittää hyvin kuvaamaan ko. paikkaa. - dfvdefbvfed
Lapin akka kirjoitti:
Tiedoksi vaan, että kyllä kai täällä Inarin kunnassa nyt muitakin vuokranantajia on kuin tuo Inarin vuokra-asunnot oy. Kyllä sie asunnon löyät, usko pois =)
eljälle vammoja nokkakolarissa
Kirjoittanut: viisas autoilija 29.12.2007 klo 13.24
Tämän päivän Lapin kansa kirjoittaa:
INARI: Neljä henkilöä loukkaantui nokkakolarissa Inarissa perjantaina iltapäivällä. Kolarin uhreista kolme sai vakavia vammoja.
Onnettomuus tapahtui noin viisi kilometriä Inarista etelään Kittiläntiellä klo. 13:n jälkeen. Vastakkaisista suunnista tulleet henkilöautot törmäsivät toisiinsa, kun etelästä tullut auto lähti luisuun erittäin liukkaalla tiellä ja kulkeutui vastaan tulevien kaistalle.
Tie oli osittain suljettuna parisen tuntia onnettomuuden raivaustöiden vuoksi.
Kummassakin ajoneuvossa oli kaksi henkilöä. Alkoholilla ei ollut osuutta onnettomuuteen.
JA SITTEN KOMMENTTI:
Olen aina vihannut näitä kolariuutisia, koska ne on niin typerästi laadittu.
Taas saa tavallinen kuolevainen sen käsityksen, että syy oli liukkauden ja hiekoittamattoman tien, siis tienpitäjien.
Ja miksiköhän auto lähtee liukkaalla liukumaan?
Se lähtee vain sen takia, koska ajajalla ei ole järkeä päässä. Silloin kun on liukasta, pitää vauhti pudottaa niin alas, ettei voi lähteä luistelemaan.
Omasta kokemuksestani tiedän, ettei se auto vuorenvarmasti lähde liukkaillakaan teillä luistelemaan, kun osaa sopeuttaa sen vauhdin kelin mukaiseksi, eli sellaiseksi, ettei enää luista, vaan auto pysyy omalla ajourallaan.
Vaan tätähän ei tajuta, eikä uskota, eikä halutakkaan uskoa. Tärkeintä on vaan se, että päästään lujaa. Näinhän siinä sitten tämän tästä käy, että suistutaan päin vastaantulijaa.
Olen 100 %.n varma, että tällä autoilijalla,päin toista suistujalla oli liikaa vauhtia.
Saattoihan ne renkaatkin olla huonot, mutta sehän tarkoittaa sitä, että jos on kuluneet renkaat, niin silloin pitää ajaa 30-40 km.n tuntivauhtia tuommoisessa kelissä.
Miksi uutisoinnin yhteydessä ei voida koskaan mainita vauhdin merkitystä, vaan alkoholin.
Vaikka olisi kuinka promilleissa, niin se ei ole se syy suistumiseen, vaan liika vauhti.
Jos ajat kolmen promillen humalassa, niin sehän meinaa vain sitä, että sun pitää ymmärtää ajaa vain 30 km.n tuntivauhtia.
Kukaan ei tajua sitä maailman yksinkertaisinta asiaa, että silloin kun ajokeli on luokiteltuna erittäin huonoksi, pitää ajonopeuksien pudota 40 km.n tunnissa enintään.
Mutta käytännössä ei näin kukaan tee, vaan ajovauhti on sama kuin kesäkelillä.
Ei sitä tarvitse yhtään ihmetellä, että auto lähtee käsistä, kun ei tajuta yksinkertaista fysiikan lakia.
Eipähän lähtenyt tämän syyttömän osapuolen auto käsistä, vaan heidän autonsa pysyi omalla kaistallaan. Syyllinen osapuoli saisi saada ankarat tuomiot törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Liukkaus ei saa olla mikään lieventävä asianhaara, koska liukkaus tulee olemaan ilmaston lämpenemisen vuoksi jatkuvana vaaratekijänä ja se on tajuttava ottaa huomioon.
Kun itse ajaelen liukkaalla, niin minun autoni pysyy hyvin tielllä.
En aja porojen päälle, enkä lähde liukkailla ohittelemaan edelläni ajavaa.
Minulla on tuo maalaisjärki, joka on niin mahottoman terävä, että sen kanssa kun on sinut, ei tapahdu mitään. Tietenkään en mahda sille mitään, jos jonain päivänä se pöllöpää tulee edestä vastaani.
Ainoastaan oma kevyt ajovauhtini voi siinäkin tilanteessa vähän auttaa.
Mutta juuri tämä lehtien typerä uutisointi, että tien liukkaus oli syynä, ei auta mitään, vaan pitäisi sanoa suoraan, että liian suuri nopeus oli syynä. Koko ajan syytellään tienhoitajia. Minä kiittelen vaan heitä. Ei teitä saa kesäkelejä
vastaaviksi koskaan. Ajellaanhan sitä huonoja metsäautoteitäkin ja ei niistä valiteta ja niillä osataankin ajaa maltilla, vaan antas olla, kun päästään virallisille teille, silloin alkaa kuoro laulaa, ettei tie ole hyvässä kunnossa.
Huonoillakin teillä pystyy ajelemaan ihan hyvin, kun muistaa vaan sen yhden asian: Vauhtia ei saa olla liikaa, vaan tien kunnon mukaisesti sopivasti. Ei aina tarvi ajaa satasta laissa.
Otan osaa tämän Inarin syyttömän kolarin osapuolen uhreille, mutta nämä ärvelöt, jotka kehtasitte ajaa pahki taitamattomalla ajotyylillänne, teille toivon, että kuolisitte ja joutuisitte hornaan hiiliä lapioimaan.
Pysykää pois auton ratista, kun ette osaa ajaa taidolla. - Inariaan
dfvdefbvfed kirjoitti:
eljälle vammoja nokkakolarissa
Kirjoittanut: viisas autoilija 29.12.2007 klo 13.24
Tämän päivän Lapin kansa kirjoittaa:
INARI: Neljä henkilöä loukkaantui nokkakolarissa Inarissa perjantaina iltapäivällä. Kolarin uhreista kolme sai vakavia vammoja.
Onnettomuus tapahtui noin viisi kilometriä Inarista etelään Kittiläntiellä klo. 13:n jälkeen. Vastakkaisista suunnista tulleet henkilöautot törmäsivät toisiinsa, kun etelästä tullut auto lähti luisuun erittäin liukkaalla tiellä ja kulkeutui vastaan tulevien kaistalle.
Tie oli osittain suljettuna parisen tuntia onnettomuuden raivaustöiden vuoksi.
Kummassakin ajoneuvossa oli kaksi henkilöä. Alkoholilla ei ollut osuutta onnettomuuteen.
JA SITTEN KOMMENTTI:
Olen aina vihannut näitä kolariuutisia, koska ne on niin typerästi laadittu.
Taas saa tavallinen kuolevainen sen käsityksen, että syy oli liukkauden ja hiekoittamattoman tien, siis tienpitäjien.
Ja miksiköhän auto lähtee liukkaalla liukumaan?
Se lähtee vain sen takia, koska ajajalla ei ole järkeä päässä. Silloin kun on liukasta, pitää vauhti pudottaa niin alas, ettei voi lähteä luistelemaan.
Omasta kokemuksestani tiedän, ettei se auto vuorenvarmasti lähde liukkaillakaan teillä luistelemaan, kun osaa sopeuttaa sen vauhdin kelin mukaiseksi, eli sellaiseksi, ettei enää luista, vaan auto pysyy omalla ajourallaan.
Vaan tätähän ei tajuta, eikä uskota, eikä halutakkaan uskoa. Tärkeintä on vaan se, että päästään lujaa. Näinhän siinä sitten tämän tästä käy, että suistutaan päin vastaantulijaa.
Olen 100 %.n varma, että tällä autoilijalla,päin toista suistujalla oli liikaa vauhtia.
Saattoihan ne renkaatkin olla huonot, mutta sehän tarkoittaa sitä, että jos on kuluneet renkaat, niin silloin pitää ajaa 30-40 km.n tuntivauhtia tuommoisessa kelissä.
Miksi uutisoinnin yhteydessä ei voida koskaan mainita vauhdin merkitystä, vaan alkoholin.
Vaikka olisi kuinka promilleissa, niin se ei ole se syy suistumiseen, vaan liika vauhti.
Jos ajat kolmen promillen humalassa, niin sehän meinaa vain sitä, että sun pitää ymmärtää ajaa vain 30 km.n tuntivauhtia.
Kukaan ei tajua sitä maailman yksinkertaisinta asiaa, että silloin kun ajokeli on luokiteltuna erittäin huonoksi, pitää ajonopeuksien pudota 40 km.n tunnissa enintään.
Mutta käytännössä ei näin kukaan tee, vaan ajovauhti on sama kuin kesäkelillä.
Ei sitä tarvitse yhtään ihmetellä, että auto lähtee käsistä, kun ei tajuta yksinkertaista fysiikan lakia.
Eipähän lähtenyt tämän syyttömän osapuolen auto käsistä, vaan heidän autonsa pysyi omalla kaistallaan. Syyllinen osapuoli saisi saada ankarat tuomiot törkeästä liikenteen vaarantamisesta. Liukkaus ei saa olla mikään lieventävä asianhaara, koska liukkaus tulee olemaan ilmaston lämpenemisen vuoksi jatkuvana vaaratekijänä ja se on tajuttava ottaa huomioon.
Kun itse ajaelen liukkaalla, niin minun autoni pysyy hyvin tielllä.
En aja porojen päälle, enkä lähde liukkailla ohittelemaan edelläni ajavaa.
Minulla on tuo maalaisjärki, joka on niin mahottoman terävä, että sen kanssa kun on sinut, ei tapahdu mitään. Tietenkään en mahda sille mitään, jos jonain päivänä se pöllöpää tulee edestä vastaani.
Ainoastaan oma kevyt ajovauhtini voi siinäkin tilanteessa vähän auttaa.
Mutta juuri tämä lehtien typerä uutisointi, että tien liukkaus oli syynä, ei auta mitään, vaan pitäisi sanoa suoraan, että liian suuri nopeus oli syynä. Koko ajan syytellään tienhoitajia. Minä kiittelen vaan heitä. Ei teitä saa kesäkelejä
vastaaviksi koskaan. Ajellaanhan sitä huonoja metsäautoteitäkin ja ei niistä valiteta ja niillä osataankin ajaa maltilla, vaan antas olla, kun päästään virallisille teille, silloin alkaa kuoro laulaa, ettei tie ole hyvässä kunnossa.
Huonoillakin teillä pystyy ajelemaan ihan hyvin, kun muistaa vaan sen yhden asian: Vauhtia ei saa olla liikaa, vaan tien kunnon mukaisesti sopivasti. Ei aina tarvi ajaa satasta laissa.
Otan osaa tämän Inarin syyttömän kolarin osapuolen uhreille, mutta nämä ärvelöt, jotka kehtasitte ajaa pahki taitamattomalla ajotyylillänne, teille toivon, että kuolisitte ja joutuisitte hornaan hiiliä lapioimaan.
Pysykää pois auton ratista, kun ette osaa ajaa taidolla.Suksi v........ idiootti.
- Nytymmärrän
Inariaan kirjoitti:
Suksi v........ idiootti.
Sorry, sehän oletkin sinä, Idiootti.
- kyläläinen
Onnittelut päätöksestäsi tulla Inariin opiskelemaan! :-)
Asuntotilanne Inarin kirkonkylällä on huono, mutta kannattaa olla kärsivällinen. Jollei kunnalla ole tarjota yhtään vapaata vuokra-asuntoa kannattaa sinun ottaa koulun asuntolapaikka ja 'väijyä' sieltäkäsin vapaalla markkinoilla olevia asuntoja. Tule ja tutustu ihmisiin niin johan kuulopuheiden perusteella asunnon luulisi löytyvän.
Onnea yritykselle, kyllä se asunto löytyy! - asuntosihteerille
Laita paperit vetämään, ja sinnillä paukuta puheluita kuntaan asuntosihteerille. Ei oo varsin helppo saada asuntoa täällä kunnalta, mutta oma kokemus osoittaa, että kun tosin jaksaa tilannetta kysellä asuntosihteeriltä, niin kyllä se koittaa asiaa jouduttaa. Eli oma aktiivisuus palkitaan.
Mukava paikka asustaa, eli tänne vaan ja tervetuloa:)- Paikallinen poromies
vällyjen alle ja raskaustodistus kuntaan. Pääset suoraan vuokra-asuntoa jonottavien listan keulille..
Inarissahan ei ole pulaa vuokra-asunnoista, ei vaan ole vaihtuvuutta... Ihmiset tulee tänne jäädäkseen. - pois muuttava
Paikallinen poromies kirjoitti:
vällyjen alle ja raskaustodistus kuntaan. Pääset suoraan vuokra-asuntoa jonottavien listan keulille..
Inarissahan ei ole pulaa vuokra-asunnoista, ei vaan ole vaihtuvuutta... Ihmiset tulee tänne jäädäkseen.hometaloja lähes kaikki. Kokemusta löytyy useammastakin asunnosta. Inarin kunnan peruskorjaus on sitä, että maalilla piilotetaan homeet ja kosteusvauriot.
- Eivoiymmärtää EIEEIH
Kuka viitsii kommentoida noita vanhoja, ikivanhoja juttuja, håh hoijaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192186Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281980Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52723
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32708