Mistä hengitysvaikeus mahavaivoissa voi johtua?

vatsavaivainen

Olen 39 v nainen ja aina silloin tällöin kärsinyt mahavaivoista. Nyt vaivat ovat kuitenkin lisääntyneet ja varasinkin ajan lääkärille, joka tosin on vasta 10 päivän päästä. Ongelmani on vatsani turpoaminen kun syön niin paljon, että on vaikea hengittää ja joudun menemään makuulleen sillä siten hengitys kulkee paremmin. Vatsa turpoaa rinnasta alaspäin ja lisäksi kärsin röyhtäilyistä. Yön jälkeen vatsa on aamulla normaali, mutta alkaa turpoamaan heti aamupalaa syödessä. Mitään ruoka-allergioita ei ole paitsi siitepöly johon syönkin lääkettä. Lisäksi pienenkin syömisen jälkeen vatsani tulee todella täyteen. Mitää lääkettä en ole omin päin kokeillut sillä vatsa ei varsinaisesti ole kipeä kuin pikkaisen. Mitä kokeita kannattaisi lääkärin pyytää tekemään?? Alkaako yksityinen lääkäri heti tähystämään vai pitääkö siihen paastota? Rasittavaa tälläinen elämä kun ei voi pukea päällensä kuin mahasta joustavia housuja ja aamuisin olen suht hoikka ja päivällä kuin seitsemännellä kuukaudella raskaana.

Onko kenelläkään samoja ongelmia?
Mielelläni kuulisin neuvoja tähän vaivaan.

11

6043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • vatsavaivainen

        Voisitko kopioida ko. jutun tänne sivuille? Olisin todella kiitollinen.


      • Ole hyvä!

        "Uusimpien tutkimustulosten mukaan 21 prosenttia aikuisastmaatikoista on yliherkkiä aspiriinille, mikä on paljon enemmän kuin tähän asti on uskottu. Arvio perustuu aineistoon 21 tutkimuksesta, joissa on selvitetty aspiriinin laukaisemaa astmaa. Ennen arvioitiin vain noin 4 prosentin aikuisastmaatikoista olevan yliherkkiä aspiriinille.

        Aspiriinille yliherkät ovat lähes aina yliherkkiä myös muille samankaltaisille tulehduskipulääkkeille, kuten naprokseenille, ibuprofeenille ja diklofenaakille. Toisaalta vain noin 7 prosenttia reagoi myös parasetamoliin.

        Tutkimus korostaa potilaille tehtävien provokaatiokokeiden merkitystä, sillä potilaat itse aliarvioivat helposti yliherkkyyttään aspiriinille.

        Lähde: British Medical Journal 2004;328:434-437"


      • Hyvä, ettei sentään tukehduta!
        Ole hyvä! kirjoitti:

        "Uusimpien tutkimustulosten mukaan 21 prosenttia aikuisastmaatikoista on yliherkkiä aspiriinille, mikä on paljon enemmän kuin tähän asti on uskottu. Arvio perustuu aineistoon 21 tutkimuksesta, joissa on selvitetty aspiriinin laukaisemaa astmaa. Ennen arvioitiin vain noin 4 prosentin aikuisastmaatikoista olevan yliherkkiä aspiriinille.

        Aspiriinille yliherkät ovat lähes aina yliherkkiä myös muille samankaltaisille tulehduskipulääkkeille, kuten naprokseenille, ibuprofeenille ja diklofenaakille. Toisaalta vain noin 7 prosenttia reagoi myös parasetamoliin.

        Tutkimus korostaa potilaille tehtävien provokaatiokokeiden merkitystä, sillä potilaat itse aliarvioivat helposti yliherkkyyttään aspiriinille.

        Lähde: British Medical Journal 2004;328:434-437"

        http://www.karjalainen.fi/cgi-bin/vk?Newsp=karj&Depa=kotimaa&Date=051221&Model=juttusivu.html&Story=2400667.txt&StDate=051221&StTime=00:00:00


    • Miten vaikuttaa, täytyy tietää
    • Yks vaan

      ... tosin se on vaan oletus, oireet kyllä täsmäisi. Tuolta lisätietoa: http://www.violetlight.fi/Ravinto ja terveys/hiivasyndrooma.htm

      Googlesta lisäinfoa, laita että hiivasyndrooma.

    • Helico-bakteeri

      Hei, luin vatsa-ja hengitysvaivoistasi ja halusin vastata sinulle vaikka kirjoituksestasi on kulunut jo yli vuoden. Toivottavasti olet päässyt vaivoista jo eroon. Olen 31-vuotias nainen ja minä olen kärsinyt samoista vaivoista kuin sinäkin jo 5 vuotta. Menin sitten yksityslääkäriin, joka määräsi minut Helico-bakteeri testeihin. Minun tulos oli positiivinen ja söin antibioottikuurin nimeltä Helico K
      (3000mg/vrk)mikä on todella suuri hevoskuuri, mutta takaa helico-bakteerin häädön elimistöstä. Bakteeri elää vatsan limakalvojen sisimmässä solukerroksessa ja siitä kärsivät jo todella monet Suomalaiset. Bakteeri todetaan joko verinäytteestä mitattavilla vasta-aineilla tai puhalluskokeesta mitattavilla varsinaisilla bakteeripitoisuuksilla. Puhalluskoe on luotettavampi, koska siinä mitataan varsinaisen bakteerin pitoisuutta ja tulos on siten luettavissa joko negatiivisena tai positiivisena.
      Helico-bakteeri on vaikea häätää elimistöstä, koska viimeisen 10-vuoden aikana joka viides bakteeri on kehittänyt resistenssin tiettyihin antibiootteihin. Suosittelen sinua ottamaan yhteyttä lääkäriin, pyydä häneltä lähete laboratorioon helico-bakteerin mittaukseen jolloin voit joko poissulkea sen mahdollisuuden, että sinulla on kyseinen bakteeri vatsalaukussasi tai saat antibiootti kuurin ja paranet.
      Hoitamattomana helico-bakteeri voi aiheuttaa vatsahaavan tai vatsakatarrin.
      Tämä kuulostaa pahemmalta kuin onkaan ja sinä varmaan olet jo kuullutkin asiasta, mutta ajattelin varmuuden vuoksi vastata kysymykseesi.

      Toivon sinulle pikaista paranemista ja tsemppiä!

      • pee

        Kuinka kauan täytyy odottaa, helikohäädön syönnin jälkeen, että voi mennä puhallustestiin?


      • heliko
        pee kirjoitti:

        Kuinka kauan täytyy odottaa, helikohäädön syönnin jälkeen, että voi mennä puhallustestiin?

        Hei, helikohäädön jälkeen pitää odottaa 5 viikkoa, jotta voit mennä luotettavaan puhallustestiin. Itse kävin kyseisessä testissä toistamiseen tällä viikolla ja vasta toisen häädön jälkeen bakteeri on nujerrettu! Kylläpä olo on myös sen mukainen! Hyvä olo vatsalla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe