apua migreeniin

heipuli

Vielä kyselen kun edelliseen ei tullut yhtään kommentia. Oletko itse saanut tai kuullut että joku olisi saanut mainittavaa apua migreeniin antioksidanttiklinikan hoidoilla tai gluteenittomasta ruokavaliosta.
Olen itse menossa (jos nyt raaskin kun maksaa niin paljon) Tampereelle antioksid.klinikalle apua kyselemään migreeniini.

15

4681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eipuli

      Siksi et saanut kommentteja. Kenenkään ei tiedetä saaneen apua gluteenittomasta ruoasta. Hyvä yritys mainostaa, mutta avuttoman läpinäkyvä. Migreenistä kärsivänä luotan vain oikeisiin hoitajiin kuten muutkin.

      • heipuli

        eipuli:
        Mistä tiedät, ettei kukaan ole koskaan saanut apua migreeniin gluteenittomasta ruokavaliosta. Ja mikä on läpinäkyvää toimintaa? Entä ne oikeat hoitajat, joihin vain luotat???????? !


    • Tiinalta

      Minä muistan kyllä kuulleeni, että migreeni oli talttunut gluteenittomalla ruokavaliolla, mutta ei se varmaan kovin yleistä ole.

      Siinä mielessä antioksidantitkin voivat liittyä migreeniin, että migreenissä voi hyvinkin olla kysymys hapen puutteesta jollain lailla ja antioksidantit lisäävät elimistön hapensaantia (C-vitamiini, E-vitamiini, ubikinoni, vehnänorasmehu, ginseng, valkosipuli, sinimailanen, nokkonen kts. Pekka Lahtisen kirja Happi O2).

      Minusta on kuitenkin parempi vaan saada kaikki nämä ruuasta, niin puhtaasta ruuasta kuin mahdollista ja pitää painonsa kurissa liikkumalla. En kuitenkaan halua olla kehottamassa sinne klinikalle, koska se kallista ja eikä sen tehosta ole varmaa tietoa.

      Toivotaan, että ennenpitkää helpottaa, Heipuli!

    • Taas elämä maistuu

      Terve
      Olen 42v ja olen aivan pienestä pojasta asti kärsinyt suunnattomista migreenikohtauksista.
      Kohtaukset olivat joka viikkoisia, useana päivänä.

      Migreeni on perinnöllistä ja 12v pojallani oli sama ongelma. Vaimoni otti asioista todella paljon selvää ja kävi eri-lääkäreillä hänen kanssaan.
      Lopuksi poikani sai BISOPRAL 5mg pillereitä.
      Migreenit loppuivat kuin seinään.
      Kuukausi sitten menin myös lääkärille ja sain samoja tabletteja, mutta 10mg:ia.
      Tablettien hinta on 30 tablettia alle 5€
      Päänsärkyä ei ole ollut kertaakaan sen jälkeen vaikka aurinko on paistanut, stressi painanut, paluu takaisin töihin häämöttää loman jälkeen ;)

      • heipuli

        nimimerkki; taas elämä maistuu
        minäkin olen kokeillut eri beetasalpaajia, mukana ollut myös bisobroloria (kauppanimeä en nyt muista) migreenin estoon, nykyisin menossa Atacand, joka tuntuu parhaimmalta itselläni. Mukavaa, että sinä ja poikasi olette saaneet siitä noin hyvän vasteen, ikävä kyllä minä en ole saanut, joten etsin apua edelleen...


      • tytön äiti

        Meidän perheen elämä oli piinaa tytön migreenin vuoksi.. Kuukaudessa oli 19 kohtausta kun pidettiin päiväkirjaa. Koulu ei sujunut, harrastuksiin ei jaksanut mennä ja jos meni, oksenteli pelikentän reunalla jos ei ennekkoon ottanut särkylääkettä.
        Saimme samaisen verenpainelääkkeen estolääkkeeksi. Ensin puolivuotta ja sitten tauko, jota kesti vajaa vuosi, ennen kuin kierre alkoi uudelleen. Lääkitys uudestaan ja tilanne helpotti. Nyt vaan estolääke aiheuttaa ongelmia, epäiltiin jo epilepsiaa, kun näkökyky häviää jne. Syynä oli erittäin matala verenpaine. Nyt syksyllä pohditaan estolääkityksen jatkoa / vaihtoa. Kesälläkin oli yksi jakso, jolloin tytöllä viikon ajan joka päivä päänsärky ja pahaolo, meinasin jo viedä sairaalaan. Nyt taas parempi jakso menossa. Meillä siis lääke ei lopettanut migreeniä kokonaan, mutta vähensi sen määrää huomattavasti. Kokonaan en suostu estolääkitystä lopettamaan, joten ehkä sitten lääkeen vaihto edessä..
        Se usein harmittaa, ettei migreenittömät ihmiset aina ymmärrä, miten paljon se päänsärkyhelvetti vaikuttaa lapsen ja koko perheen elämään, ja tietysti myös aikuisen. Tyttöni musiikinopettaja ei voinut ymmärtää miksi lapseni ei soittanut nokkahuilua, kun hän pyysi, lapsi sanoi itse:" nojasin vaan mun käsiin ja ajattelin älä oksenna älä oksenna"...
        Koettakaa kaikki pärjätä ja te jotka ette itse kärsi mokomasta, yrittäkää ymmärtää että se päänsärky ja etovaolo estää tehokkaasti normaalit elämän toiminnat kun kohtaus iskee...


    • leo K.

      Pistä hakusana Googleen Kaarlo Jaakkola ja lue sieltä sivuilta tietoa migreenistä.
      Niin on varmasti oikea Lääkäri.

    • autanmielelläni

      Hei, itselläni alkoi aurallinen migreeni 18 vuotiaana ja olen kokeillut siihen vaikka mitä sekä lääkäreiltä että luontaistuotekaupoista ja erilaisista hieronnoista ja akupunktiosta, homeopatiasta, antioksidanteista yms. kokeilin kaikkea koska olin epätoivoinen ja väsynyt ainaisiin kohtauksiin. Rahaa meni aivan valtavasti. Pahimmillaan minulla oli 2-3 migreeniä viikossa. Sitten kokeilin Triptyl-estohoitoa eli otan yhden 10 mg pillerin illalla ennen nukkuumaan menoja ja nyt minulla ei ole ollyt YHTÄÄN kohtausta 8 kuukauteen. Vimeinen kohtaus oli 2-3 viikkoa hoidon aloittamisen jälkeen. Mitkään muut estolääkkeet eivät ole vaikuttaneet mitenkään. Toivon, että saat avun migreeniisi, sillä migreeni on hirveä riesa. TSEMPPIÄ!

      • heipuli

        Hei nimim. autanmielelläni. Kiitos tsempistä! Valitettavasti olen kokeillut myös Triptylin, tällä hetkellä menossa klotriptyl mite Atacand, ei vastetta migreeniin siinä määrin mitä olen toivonut, en ole vain neurologinkaan suosituksesta lopettanut estoja, koska vaarana on kohtausten paheneminen. Minulla pahimmillaan 3 viikkoa putkeen migreeniä ja täsmiä menee... Paras apu tähän saakka ollut lääkketön hoito pitkän putken katkaisuun, kärsimystä on, mutta kolmen viikon särytön jakso tuli, joten kannatti.

        Nyt sitten todella ehkä viimeisenä oljenkortena olen kokeilemassa Kaarlo Jaakkolan reseptiä ja antioksidantteja koska kärsin myös anemiasta, stressiherkkyydestä ja väsymyksestä, jospa apu tulisi edes johonkin.


    • Marushka 37

      mahtaakohan kukaan näitä enää lukea, mut osui tä kirjotus silmään..pojallani todettiin kans aurallinen migreeni n. 10-11.vuotiaana..ja harrastaa jalkapalloa ja haittasi koulua jo tai treenejä ja jos ei saanut pronaxenia heti kipuun, oli loppuillan sänkykamaa pimeessä huoneessa ja peiton alla ja nukkui..onneks pronaxen auttoi, muttei estä kohtauksia..neurologille ja poikani sai myös ensin BISOPROL 2,5mg pillereitä. ei tehonnut tarpeeksi, mut kohtaukset ei tullu nii voimakkaana..nyt 5mg ja kohtauksia tosi harvoin jos ollenkaan, eikä tarvi pronaxenia tai buranaakaan enää siihen..aloin googlettamaan, kun tuli mieleen, että kuinka kauan niitä syödään..ja mistä tietää koska lähtenyt migreenikohtaukset kokonaan pois, onko se sit vaan kokeilua ja välillä lääkkeen poisjättämistä..pitää varmistaa neurologilta...itse en tiennyt migreenistä mitään ja neurologi sanoi et on suoraan perinnöllistä, jolloin paljastui et isän äiti sairastanut 50-vuotiaaseen asti..nyt syöty n. 5kk 5mg ja hyvältä näyttää kop kop :D

      • Marushka 37

        ja lääkkeet 3kk satsi n.4,5euroa maximissaan..


      • Marushka 37
        Marushka 37 kirjoitti:

        ja lääkkeet 3kk satsi n.4,5euroa maximissaan..

        ja vielä niille ketkä ei migreenistä paljoa tiedä, aurallisessa näkee sahalaitakuvioita tms..ja eka kohtaus tuli, niin lapsi huusi ja itki et pää räjähtää, ja oksensi..tiennyt tosiaan migreenistä mitään, ja eikun yöllä hädissäni lastenpolille..migreenikohtauksen iskiessä välillä näkee, kun ohimossa tms..suoni nykii..


    • Mikkireeni

      Alkali ruokavalio voi auttaa migreeniin koska vähentää veren happamuutta. Kokeile ja tutki mikä sulle sopii koska jokaisella migreenipotilaalla on yksilölliset oireet ja lääkkeet.

      • Mikkireeni

        Lapsille suosittelen migreenin estoon koitettavaksi E-PA Kalanmaksaöljyä(sitä jotai tolosen super aivokuoren läpäisevää) ja mäkikuismaa yhdessä käytettynä. Tekee olon todella kutittelevan virkeäksi. Vähentää migreeniä ei poista. Minulla todella paha migreeni, lievensi vähän. Mäkikuismaa ei saa syödä kuin 1 kk.


    • Fistku poweria

      Muutin erään kuurin yhteydessä ruokavaliota (paino tiputtaakseni) ja aloin käyttään fitskuja (luontaisia vitamiineja). Tän muutoksen ansiosta 20vuoden migreeni helvetti, kokoajan kasvavan lääkearsenaalin kera on osaltani loppu!!! Vuoteen en ole lääkkeitä syönyt, en ainuttakaan, mutta vitamiinini syön päivittäin jatkossakin.
      Nyt kokeilu 12vuotiaan pojan kanssa, josko nämä hänellekkin tehoaisivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4643
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      95
      4522
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      614
      4130
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3077
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2651
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2193
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      346
      2144
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      209
      2121
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1745
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1482
    Aihe