tonnikalavuoka

tunafish55

tietääkö kukaan koulussa tarjottavan tonnikala, simpukkamakaroni vuoan ohjetta?

10

15290

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokokokkiko.

      ja laita niitä ja tonnikalaa sekaisin vuokaan ja joko munamaito tai kuorrutuskastike päälle ja uuniin

      • ton reseptin!


      • Ullaulla-
        Leena kirjoitti:

        ton reseptin!

        laittakaa googleen hakusanaksi kouluruoan reseptit ja sieltä löytyy.


    • ohje

      voitele uunivuoka, laita pastaa vuokaan 1/3...tee kastike...riippuen vuoan koosta...lisää tonnikala pastan päälle ja vihannessekoitus pussi(purjo,palsternakka, selleri ja mitä siinä nyt on)sekoita
      kastike: ruokakermaa, vettä ( 1 osa vettä,2 osaa kermaa), tomaattisosetta, valkosipulia murskattuna, tuoretta tai kuivattua tilliä,kalaliemikuutio ja tarvittaessa suolaa...kaada kastike seoksen päälle ja sekoita vielä että kastike on tasaisesti...ripottele päälle jos haluat niin juustoraastetta...paisto 180- 200...uunista riippuen...niin kauan että pasta on kypsää...ja nuita kaikkia raaka-aineita laitetaan silleen sopivasti... :)

      • kokki

        laita tonnikalaa kattilaan, lisää tomaattisose/pyree mausteet kerma/vesi, kiehauta nopeasti.

        Voideltuun uunivuokaa, jossa on jo keitetyt makaronit, isket päälle soosin, sekoitat, lisäät juustoraastetta ja laitat uuniin.


    • ei nimimerkkiä

      siihen keitetään se pasta sitten teet kastikkeen maidosta venhäjauhoista ja juustosta jonka maustat. Sitä kutsutaan nimellä juustokastike, jonka voit katsoa vaikka jostain ohjeesta. sitten lyöt kaikki sekaisin ja avot. uunissa varmaan joku vähän yli parisataa astetta.voit katsoa jonkun tarkan ohjeen: tonnikala-pasta paistos/vuoka

    • tonnikalanen

      mun koulussa se kulkee nimellä tonnikalapasta.
      Ehkä yksi parhaimmista kouluruuista =D Ei niitä muita hyviä ookkaan

    • stumppen

      ei ihme että lasten väsymys ja keskitymiskyky koulussa laskee kuin tonnikalaa eli tölkkiruokaa niille syötetään. Mihin tämä maa on menossa, kokit te jotka olette allekirjoittaneet sopimuksen toimia lähiruuan sekä kotimaisten ainesten puolesta, toimikaa, tässä on paljon työntekoa jotta saame aikuisia oppimaan laittaa ruokaa uudelleen alusta.

      Ei ole tarkoitus että Suomi, yksi pohjosmaiseen ruokakultuurin kuuluvaa maata tällä tavalla esitää ruokaa. On jo tarpeeksi monta tölkkiä ja pahvilaatikkoa avattu nyt riitää

      • valoja hei

        ok viesti laitettu jo muutama vuos sitte, mut oikeesti kerää ittes... ei ne lapset siihe tonnikalaan kuole :D ei se lasten väsymys ja keskittymiskyvyn laskeminen johdu siitä kouluruuasta...


      • koululainen6

        anteeks nyt vaan mutta se "tölkkiruoka" oli yks parhaista meiän koulun ruokalistalla, ja jos sun kommenttis aiheutti sen että se poistettiin vähän aikaa sitten. Mä oon sulle tosi vihanen. Jos et sitä itse joudu syömään, nii kannattaa olla ihan vaan hiljaa ja tyytyväinen! antakaa meiän koululaisten ite päättää mikä on hyvää ja mikä ei! kiitos >:-(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      260
      2880
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2210
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      126
      1735
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      19
      1628
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      98
      1454
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1280
    7. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      23
      1090
    8. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1043
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1013
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      998
    Aihe