Karkkilakko

Eilen vihdoinkin aloitin karkkilakon. Saa nyt nähdä kuinka kauan tätä kestää. Yleensä ei ole kyllä kovin pitkäkestoisia nämä minun karkkilakkoni olleet. Varsinkin näin syksyisin ja talvisin houkutus karkkiin on suuri. Millaisia kokemuksia teillä on karkkilakosta?

7

589

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotikulinaristi

Ne ovat helppoja! Sellaisen voi aloittaa vaikka joka päivä ;-)

• meeeim

just perjantaina pistin suuhuni ekan suklaapalan 7 viikkoon..
      hyvältä tuntui.
      nyt karkkipäivä kerran viikossa viiden viikon ajan ja sitten aloitan lokakuun puolessa välissä uuden karkkilakon joka kestää kaksi kuukautta eli joulukuun 20 päivään saakka että jouluna sitte santsataan :D

• Nam nam

Juuri aloitin, siis eilen illalla tuli vakaa päätös, että jouluun asti ilman karkkia. Sain työkavereitakin mukaan, mutta nyt askarruttaa semonen juttu, että saako leivonnaisia syödä? Esim. suklaakuorrutettua munkkia tai täytekakkua tai pullaa. Entäs jugurttirusioita tai jäätelöä? Tai purkkaa, kurkkupastillia? Miten tarkat rajat olet itse vetänyt sille mikä on karkkia ja mikä ei?

• tätä mieltä

Suklaajälkiruoat, jäätelön ja suklaaleivokset, ylenpalttisesti sokeria sisältävät leivokset kieltäisin itseltäni, mikäli karkkilakossa olisin.
        Pulla olisi ihan ok., samoin kurkkupastillit, mikäli todella on niiden tarpeessa. (mitä järkeä niitä olisikaan huvikseen imeskellä?)
        Marjajälkiruuat ja kiisselit olis kans ihan ok, samoin letut ja vohvelit.

Jogurttirusinoiden kanssa se on vähän niin ja näin. Ovathan ne terveellisempi vaihtoehto kuin monet muut makeiset, mutta suklaarusinoiden tavoin minä lasken ne karkeiksi. Itselleni ei tulisi noiden suhteen mitään ongelmaa, kun en rusinoista tykkää.

Näin tiukat rajat siis vetäisin itselleni. Siinäpä taitaakin olla se syy, miksi en ole ikinä karkkilakkoon ryhtynyt.
        Karkkilakon idea mulla olisi, että sen aikana välttyisi sokeripitoisen napostelulta, mikä olisi hyväksi hampaille ja muutenkin tulisi syötyä terveellisemmin, kun ei nauttisi välipalaksi suklaata. Ja karkkilakon jälkeen karkki maistuisi taas taivaalliselle! Eroahan tuskin huomaisi, jos olisi mussuttanut jäätelöä ja leivoksia koko lakon ajan.

• empp

helppoja?! HUI! olen ollut nyt jo kuukauden ilman karkkia ja se tuntuu ikuisuudelta. Tekee lähes aina mieli karkkia ja suklaata.. syön ihan kamalasti jäätelöä, mutta ihme kyllä olen laihtunut kilon, vaikka en ole edes ylipainoinen tms.... kamalaa olla karkkilakossa....

• vink

sitruunalime vuodenaikajugurtti on niin makeaa, että vie hieman ainakin mun makeanhimoa. Itse en aloittais totaalista lakkoa vaan ostaisin vaan vähemmän kuin ennen. esim yks laku jos tekee mieli karkkeja.

• empp

kyllä se on kuitenkin makeanhimo hellittänyt, mutta silti joskus tekee mieli.... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe