Mitäpä jos itse kukin siirtyisi nimimerkin suojasta käyttämään reilusti omaa nimeään.
Tulisi ehkä harkittua tarkemmin mitä kirjoittaa.
Jorma Katainen
Omalla nimellä ei nimettömänä
139
3234
Vastaukset
- ---
auttaisiko sekään. Kun nimittäin tuo yksi terroristi kirjoitteli juuri rekisteröidyn nimimerkin takaa. Mutta, ehkä se saattaisi rauhoittaa pahimpia rääväsuita..
- niksi-nipa
Adventismin oppi on jo sanoman sisällöltään täällä osoittautunnu muita loukkaavaksi.
Se on ITSE jo rakennettu epäsovun lietsonnan varaan. - maanmaatonen
niksi-nipa kirjoitti:
Adventismin oppi on jo sanoman sisällöltään täällä osoittautunnu muita loukkaavaksi.
Se on ITSE jo rakennettu epäsovun lietsonnan varaan.Jos olet kunnon mies tai nainen niin perustele väitteesi. Tuo esille mikä kohta tai mikä asia on sinut vakuuttanut että jotkut kristityt ovat kuvaamasi kaltaisia. Onhan mahdollista että olet erehtynyt?
- totuus!!!!
niksi-nipa kirjoitti:
Se on ITSE jo rakennettu epäsovun lietsonnan varaan.Jos Raamattu loukkaa sinua, on ilmiselvää mikä henki sinussa vaikuttaa. Adventismin ydinpersoona ei ole kukaan muu kuin Kristus Jeesus. Jos vastustat Adventismia, vastustat Kristusta.
- Sirkka Iita.
niksi-nipa kirjoitti:
Se on ITSE jo rakennettu epäsovun lietsonnan varaan.Suomessa on uskonnon vapaus,ja adventisteillakin on täysi oikeus keskustella oman uskon näkemyksensä mukaan omasta uskostaan,omalla palstallaan!
Jos sinua ärsyttää,ole hyvä ja siiry omalle palstallesi.
Rakkaudella:tv.Sirkka Iita. - Anders Lillqvist
niksi-nipa kirjoitti:
Se on ITSE jo rakennettu epäsovun lietsonnan varaan.uskontunnustukseen. Jos niin teen, niin rakentuuko uskoni epäsovun varaan ja muita loukkaavaksi? Jos minun uskoni rakentuu, niin mihin sitten rakentuu muiden usko, jotka yhtyvät kanssani tunnustamaan uskonsa Apostolisen uskontunnustuksen sanoilla? Nyt minä kirjoitan vain ja ainoastaan omasta puolestani. Sinunkaan ei tulisi yleistää näkemyksiäsi kaikkiin adventisteihn, koska sinä et tunne heidän tunnustamansa uskon sisältöä. Tosin sinä viittasit tällä palstalla kirjoittaviin henkilöihin. Siinäkin on aivan liikaa yleistystä. Parasta on, että todistat ainoastaan omasta uskostasi ja jätät toiset rauhaan. Jos näin toimit, niin sinulla ei silloin ole vaaraa tehdä vääriä johtopäätöksiä toisten uskon sisällöstä.
- Pekka Puupää
totuus!!!! kirjoitti:
Jos Raamattu loukkaa sinua, on ilmiselvää mikä henki sinussa vaikuttaa. Adventismin ydinpersoona ei ole kukaan muu kuin Kristus Jeesus. Jos vastustat Adventismia, vastustat Kristusta.
kuinka adventismilla on yksinoikeus Jeesukseen.
"Tämä henki haiskahtaa sarvipäälle." - Pekka Puupää
Sirkka Iita. kirjoitti:
Suomessa on uskonnon vapaus,ja adventisteillakin on täysi oikeus keskustella oman uskon näkemyksensä mukaan omasta uskostaan,omalla palstallaan!
Jos sinua ärsyttää,ole hyvä ja siiry omalle palstallesi.
Rakkaudella:tv.Sirkka Iita.ylläpitämillä foorumeilla keskenänne omasta erinomaisuudestanne.
Adventtikirkolla ei taida olla tällaisia foorumeja, kun tämä on kaikenkaikkiaan niin syntistä touhua. Täällä sivun yläreunastakin joutuu katselemaan mainoksia, joista useat ovat adventtikirkon oppien vastaisia. Taitaa olla sarvipään hallussa koko Suomi24. Anders Lillqvist kirjoitti:
uskontunnustukseen. Jos niin teen, niin rakentuuko uskoni epäsovun varaan ja muita loukkaavaksi? Jos minun uskoni rakentuu, niin mihin sitten rakentuu muiden usko, jotka yhtyvät kanssani tunnustamaan uskonsa Apostolisen uskontunnustuksen sanoilla? Nyt minä kirjoitan vain ja ainoastaan omasta puolestani. Sinunkaan ei tulisi yleistää näkemyksiäsi kaikkiin adventisteihn, koska sinä et tunne heidän tunnustamansa uskon sisältöä. Tosin sinä viittasit tällä palstalla kirjoittaviin henkilöihin. Siinäkin on aivan liikaa yleistystä. Parasta on, että todistat ainoastaan omasta uskostasi ja jätät toiset rauhaan. Jos näin toimit, niin sinulla ei silloin ole vaaraa tehdä vääriä johtopäätöksiä toisten uskon sisällöstä.
Olet myös jäsenenä (ja pastorina) Adventtikirkossa, jossa näin ollen tunnustuksesi on:
"17 Profetoimisen lahja
Perusopinkohdat - Profetoimisen lahja
Perusluonteiset opinkohdat 17
PROFETOIMISEN LAHJA
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jään-nösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni ELLEN G. WHITEN palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava."- Anders Lillqvist
uskova_1 kirjoitti:
Olet myös jäsenenä (ja pastorina) Adventtikirkossa, jossa näin ollen tunnustuksesi on:
"17 Profetoimisen lahja
PROFETOIMISEN LAHJA
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jään-nösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni ELLEN G. WHITEN palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava."Älä ryhdy ajattelemaan ja tunnustamaan toisten puolesta. Menisitkö saman kirjoittamaan piispallesi? Miksi sitten minulle? Suutari pysyköön lestissään. Mitä ansioita sinä olet teologiassa itsellesi hankkinut? Taidat olla maallikko arvioimaan toisen uskon sisältöä. Pysy nöyräällä mielellä. Kuuntele, mitä sinulle puhutaan ja vastaa siihen, mitä sinulta kysytään. Näin luultavasti tulisi vähemmän hämminkiä.
Anders Lillqvist kirjoitti:
Älä ryhdy ajattelemaan ja tunnustamaan toisten puolesta. Menisitkö saman kirjoittamaan piispallesi? Miksi sitten minulle? Suutari pysyköön lestissään. Mitä ansioita sinä olet teologiassa itsellesi hankkinut? Taidat olla maallikko arvioimaan toisen uskon sisältöä. Pysy nöyräällä mielellä. Kuuntele, mitä sinulle puhutaan ja vastaa siihen, mitä sinulta kysytään. Näin luultavasti tulisi vähemmän hämminkiä.
Olen ihan pätevä arvioimaan ihmisuskoa, koska juuri tuolla ihmisuskolla uskoin ennen uskoontuloani minäkin. Rukoilin hiljaa ja ääneen, uskoin Jumalaan ja Jeesukseen, uskoin, että vain Jeesus pelastaa taivaaseen, uskoin Raamattun olevan aito ja totta joka sana, jopa evankelioin heroinistipoikaystävääni uskoon, koska se oli mielestäni ainoa apu hänelle. Tiesin ja kaikille sanoinkin, etten ole uskova, vaan vain kirkon jäsen.
Sitten tulin uskoon ja synnyin uudesti Pyhästä Hengestä, jolloin näivettynyt henkeni heräsi elämään. Tätä Pyhän Hengen minussa herättämää hengellistä elämää olen siitä lähtien elänyt, joten nyt tunnen molemmat puolet.
Niinpä tiedän varsin hyvin, ettei uskomaton ihminen voi opettaa hengellisiä asioita jo kauan uskossa olleelle ihmiselle. Evankelioida voi, kuten minäkin tuota poikaystävääni. No, jos oikein tiheään käyttää Raamatun jakeita ja ahkerasti lainaa uskovilta kuulemaansa, niin miksei tietynlaista opetusta voi ollakin, mutta kuitenkin siitä puuttuu se johdatus ja voima, joka on uskovan opetuksessa.
Enhän ala ottamaan opetusta sinulta, uskomattomalta, vaan otan opetusta minua paljon pitempään uskossaolleilta miehiltä. Teologeja hekin, mutta uudestisyntyneitä kristittyjä.- ohhohh
uskova_1 kirjoitti:
Olen ihan pätevä arvioimaan ihmisuskoa, koska juuri tuolla ihmisuskolla uskoin ennen uskoontuloani minäkin. Rukoilin hiljaa ja ääneen, uskoin Jumalaan ja Jeesukseen, uskoin, että vain Jeesus pelastaa taivaaseen, uskoin Raamattun olevan aito ja totta joka sana, jopa evankelioin heroinistipoikaystävääni uskoon, koska se oli mielestäni ainoa apu hänelle. Tiesin ja kaikille sanoinkin, etten ole uskova, vaan vain kirkon jäsen.
Sitten tulin uskoon ja synnyin uudesti Pyhästä Hengestä, jolloin näivettynyt henkeni heräsi elämään. Tätä Pyhän Hengen minussa herättämää hengellistä elämää olen siitä lähtien elänyt, joten nyt tunnen molemmat puolet.
Niinpä tiedän varsin hyvin, ettei uskomaton ihminen voi opettaa hengellisiä asioita jo kauan uskossa olleelle ihmiselle. Evankelioida voi, kuten minäkin tuota poikaystävääni. No, jos oikein tiheään käyttää Raamatun jakeita ja ahkerasti lainaa uskovilta kuulemaansa, niin miksei tietynlaista opetusta voi ollakin, mutta kuitenkin siitä puuttuu se johdatus ja voima, joka on uskovan opetuksessa.
Enhän ala ottamaan opetusta sinulta, uskomattomalta, vaan otan opetusta minua paljon pitempään uskossaolleilta miehiltä. Teologeja hekin, mutta uudestisyntyneitä kristittyjä."Niinpä tässäkin nähdään, että koska olen ensin itse päässyt irti noista valkeuden enkeleistä, niin nyt on minun velvollisuuteni varoittaa niistä toisiakin."
Tämä kertookin jo kaiken. Kerroit sen itse omin sanoin. Olet pimeyden henkien palveluksessa, ja siksi vainoat niitä jotka tahtovat valkeudessa pysyä.
Tämän jälkeen en enää ihmettele miksi vainoat Jeesusta Kristusta, ja Hänen seurakuntaansa. ohhohh kirjoitti:
"Niinpä tässäkin nähdään, että koska olen ensin itse päässyt irti noista valkeuden enkeleistä, niin nyt on minun velvollisuuteni varoittaa niistä toisiakin."
Tämä kertookin jo kaiken. Kerroit sen itse omin sanoin. Olet pimeyden henkien palveluksessa, ja siksi vainoat niitä jotka tahtovat valkeudessa pysyä.
Tämän jälkeen en enää ihmettele miksi vainoat Jeesusta Kristusta, ja Hänen seurakuntaansa.- Anders Lillqvist
uskova_1 kirjoitti:
Enhän ala ottamaan opetusta sinulta, uskomattomalta, vaan otan opetusta minua paljon pitempään uskossaolleilta miehiltä. Teologeja hekin, mutta uudestisyntyneitä kristittyjä.rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki" (Gal. 5:22-23).
Näitä Pyhän Hengen vaikutuksen hedelmiä etsin sinusta. Ne todistavat vääjäämättä sen puolesta, että onko henkilö aidosti uskossa ja vaikuttaako Herran Henki hänessä ja hänen kauttaan vai ei. "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita. Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä. Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä...Hedelmistä te siis tunnette heidät" (Matt. 7:15-20). - tuosta olisin adventistina ...
rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki" (Gal. 5:22-23).
Näitä Pyhän Hengen vaikutuksen hedelmiä etsin sinusta. Ne todistavat vääjäämättä sen puolesta, että onko henkilö aidosti uskossa ja vaikuttaako Herran Henki hänessä ja hänen kauttaan vai ei. "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. Hedelmistä te heidät tunnette. Eihän orjantappuroista koota rypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita. Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, huono puu kelvottomia hedelmiä. Ei hyvä puu voi tehdä kelvottomia eikä huono puu hyviä hedelmiä...Hedelmistä te siis tunnette heidät" (Matt. 7:15-20).Adventistien pitkämielisyys punnitaan näköjään raastuvalla uhkaamisten määrillä!
Kyllä he ovat siinäkin malliesimerkkejä lempeydestä. - Anders Lillqvist
tuosta olisin adventistina ... kirjoitti:
Adventistien pitkämielisyys punnitaan näköjään raastuvalla uhkaamisten määrillä!
Kyllä he ovat siinäkin malliesimerkkejä lempeydestä.mutta jos sitä moitittu ei voi hyväksyä, niin heti häntä moititaan vielä toisen taholta. Tämä on jo ihan lapsellista touhua.
- Minä suorastaan rakastan Ra...
totuus!!!! kirjoitti:
Jos Raamattu loukkaa sinua, on ilmiselvää mikä henki sinussa vaikuttaa. Adventismin ydinpersoona ei ole kukaan muu kuin Kristus Jeesus. Jos vastustat Adventismia, vastustat Kristusta.
Raamattu on minulle rakas kirja.
Se juuri on paljastanut äskettäin, että minun ei tarvitse uskoa teologeihin eikä adventisteihin. - viestisi
mutta jos sitä moitittu ei voi hyväksyä, niin heti häntä moititaan vielä toisen taholta. Tämä on jo ihan lapsellista touhua.
Viestisi on paras todiste ettet tunne Evankeliumin totuutta.
Ehkä se johtaa sinut lapsellisiin väitteisin.
- niksi-nipa
En suostu!
En suostu täällä.
En suostu täällä käyttämään.
En käytä täällä nimeni, koska adventistit käyttivät minun nimimerkkiäni väärin omissa viesteissään.
He kirjoittivt omaa oppiaan julistavia viestejä minun ja monien muidenkin nimimerkeillä.- maanmaatonen
Jos rekisteröit nimimerkkisi niin sitä ei pysty käyttämään kukaan muu kuin sinä itse ja se jolle paljastat merkkisi salasanan.
- ADVENTISTIT,
ATVENTISTIT!!!Etkö sinä huomaa miten sinä osoitat sormella kokoajan toisia?
Aivan kuin te olisitte itse syyttömiä ja puhtaita pulmusia?
Käänä se sormi itseäsi kohti. - maanmaatonen
ADVENTISTIT, kirjoitti:
Käänä se sormi itseäsi kohti.Kun yksi osoittaa toiseen niin neljä osoittaa itseen. Kyllä siitä malkasta voi sanoa jos ensin tunnustaa sen hirren omassa silmässään.
- Anders Lillqvist
ADVENTISTIT, kirjoitti:
Käänä se sormi itseäsi kohti.samalla kun ososittaa yhdellä sormella toisia, niin kaksi sormea osoittaa itseen päin. Tällaisen havainnon voi jokainen tehdä. Muuten, onko ihmisen hyvä olla sen jälkeen, kun on saanut moittia toisia? Voittaako tai menettääkö henkilö ystävän moitittuaan häntä?
- kauhea menetys
samalla kun ososittaa yhdellä sormella toisia, niin kaksi sormea osoittaa itseen päin. Tällaisen havainnon voi jokainen tehdä. Muuten, onko ihmisen hyvä olla sen jälkeen, kun on saanut moittia toisia? Voittaako tai menettääkö henkilö ystävän moitittuaan häntä?
En ole menettänyt yhtään ystävää, kun olen sanonut toden.
Ystäväni kaikki pitävät todesta.
- anonymiteettina n:o 303
Ettette ennen aikaa joutuisi vihollisen uhriksi, sillä vihollinen käy kuin kiljuva jalopeura niiden kimppuun, jotka sitä todellista totuutta julki tuovat, ja haluaisi heidät pois päiviltä kaikin keinoin keinoja kaihtamatta.
2.Tim.4:17 Mutta Herra auttoi minua ja vahvisti minua, että sanan julistaminen minun kauttani tulisi täydelleen suoritetuksi, ja kaikki pakanat sen kuulisivat; ja minä pelastuin jalopeuran kidasta
1.Pie.5:8 Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä. Olen samaa mieltä, että kaikkien pitäisi kirjoittaa omalla nimellä tai ainakin rekisteröidyllä nimimerkillä.
Mutta ymmärrettävää on, että se ei pahemmin houkuttele ei-adventisteja, kun ovat nähneet, minkälaisiin uhkauksiin minä olen joutunut, ilmoittaessani nimeni ja osoitteeni.
Toisaalta, koska adventistit yhtenä nimettömien ryhmänä uhkaavat (jopa fatwa viime syksynä), solvaavat saatanaksi, tyhmäksi ja mielisairaaksi ja mitä muuta, minua, niin silloin näyttää todellakin siltä, että olen tullut adventtikirkon vainoamaksi (kyse ei ole enää pikku kunnianloukkauksesta).- joku
uskaltaa terrorisoida jopa rekisteröidyn nimimerkinkin takaa.
Jos olet joutunut vaikeuksiin, niin kuule, kyllä olet ihan itse sen aiheuttanut, ja totta puhuakseni se on sinulle aivan oikein. joku kirjoitti:
uskaltaa terrorisoida jopa rekisteröidyn nimimerkinkin takaa.
Jos olet joutunut vaikeuksiin, niin kuule, kyllä olet ihan itse sen aiheuttanut, ja totta puhuakseni se on sinulle aivan oikein.Niin, en minä omasta puolestani olekaan huolestunut, sillä onhan luvattu, että kristityt joutuvat uskonsa takia vainotuiksi:
"Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu." (Matt 10:22)
"Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu." (Mark 13:13)
Mutta olen huolestunut teidän adventistien puolesta, koska mitä vahvemmin te otatte kantaa uskovaa ihmistä ja hänen tuomaansa sanomaa vastaan (sillä enhän minä itseäni saarnaa, vaan Jumalan lakia ja evankeliumia), sitä paatuneemmaksi te tulette.
Toisaalta aina Jumala jonkun silmät avaa ja hän huomaa, että se, mitä olen puhunut sekä adventistien opeista että kaidasta tiestä, pitää paikkansa ja näin hän saa sen hyödyn itselleen, jota varten nämä kirjoitinkin.- truth
uskova_1 kirjoitti:
Niin, en minä omasta puolestani olekaan huolestunut, sillä onhan luvattu, että kristityt joutuvat uskonsa takia vainotuiksi:
"Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu." (Matt 10:22)
"Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu." (Mark 13:13)
Mutta olen huolestunut teidän adventistien puolesta, koska mitä vahvemmin te otatte kantaa uskovaa ihmistä ja hänen tuomaansa sanomaa vastaan (sillä enhän minä itseäni saarnaa, vaan Jumalan lakia ja evankeliumia), sitä paatuneemmaksi te tulette.
Toisaalta aina Jumala jonkun silmät avaa ja hän huomaa, että se, mitä olen puhunut sekä adventistien opeista että kaidasta tiestä, pitää paikkansa ja näin hän saa sen hyödyn itselleen, jota varten nämä kirjoitinkin.Uskovia vaintaan, ja sinä olet se uskovien vainoaja.
- truth
uskova_1 kirjoitti:
Niin, en minä omasta puolestani olekaan huolestunut, sillä onhan luvattu, että kristityt joutuvat uskonsa takia vainotuiksi:
Toisaalta aina Jumala jonkun silmät avaa ja hän huomaa, että se, mitä olen puhunut sekä adventistien opeista että kaidasta tiestä, pitää paikkansa ja näin hän saa sen hyödyn itselleen, jota varten nämä kirjoitinkin.Uskovia vainotaan Kristuksen tähden.
Uskovia vainotaan, ja nimenomaan sinä olet se uskovien vainoaja. Etkö ymmärrä että juuri sinä vastustat Kristusta kaikkein kiihkeimmin? Kyllä sinulla olisi syytä huolestua omasta, ja nimenomaan omasta puolestasi. Sillä etkö tiedä että ne jotka vastustavat Kristusta Jeesusta tulevat lopulta tuhoutumaan?
Tarkoitatko siis että nuo Raamatunkohdat oikeuttavat sinut vainoamaan uskovia, Jeesuksen omia?
"Koettelemusten täytyy tosin ulla, mutta voi sitä, kenen kautta ne tulevat"
Jumala sinua armahtakoon! truth kirjoitti:
Uskovia vainotaan Kristuksen tähden.
Uskovia vainotaan, ja nimenomaan sinä olet se uskovien vainoaja. Etkö ymmärrä että juuri sinä vastustat Kristusta kaikkein kiihkeimmin? Kyllä sinulla olisi syytä huolestua omasta, ja nimenomaan omasta puolestasi. Sillä etkö tiedä että ne jotka vastustavat Kristusta Jeesusta tulevat lopulta tuhoutumaan?
Tarkoitatko siis että nuo Raamatunkohdat oikeuttavat sinut vainoamaan uskovia, Jeesuksen omia?
"Koettelemusten täytyy tosin ulla, mutta voi sitä, kenen kautta ne tulevat"
Jumala sinua armahtakoon!Taas pelkkää solvausta nimettömän adventistin toimesta.
- Sirkka Iita.
Jätä heidät Jumalan haltuun ja Pyhän Hengen hoitoon.Tuo sinun rienaamisesi ei todellakaan auta ketään.
- Robin11
uskova_1 kirjoitti:
Taas pelkkää solvausta nimettömän adventistin toimesta.
pelkkää solvausta rekisteröidyn nimimerkin takaa.
- truth
uskova_1 kirjoitti:
Valheellisia syytöksiä osaat kyllä ladella, ja lokaa heittää, siinä olet ammattilainen. Mutta voi sori, huti meni taas. En ole adventisti.
Sirkka Iita. kirjoitti:
Jätä heidät Jumalan haltuun ja Pyhän Hengen hoitoon.Tuo sinun rienaamisesi ei todellakaan auta ketään.
Miksi et solvaa minua omalla nimelläsi, miksi piilottelet.
Miksi et liity adventtikirkkoon, vaikka väität olevasi adventisti. Mikä siinä on niin huonoa, ettet voi sitä tehdä. Nythän "rienaat" liittymättömyydelläsi heitä!- NOW!!
uskova_1 kirjoitti:
Etkö sinä huomaa miten sinä osoittelet sormella kokoajan toisia?
Aivan kuin olisit muka itse syytön?
Sinä joka olet koko ajan muita syyttelemässä, et muka ole koskaan syyllistynyt syyttelemiseen?
Käännä se syyttävä sormesi itseäsi kohti! NOW!! kirjoitti:
Sinä joka olet koko ajan muita syyttelemässä, et muka ole koskaan syyllistynyt syyttelemiseen?
Käännä se syyttävä sormesi itseäsi kohti!Olen uudestisyntynyt kristitty. Siksi minun tehtäväni on täyttää lähetyskäsky. Ja lisäksi minulla on erillinen Jumalan kutsumus lähetystyöhön adventistien evankelioimiseksi uskoon ja muiden havahduttamiseksi, etteivät eksyisi Ellen Whiten näyistä kyhättyihin harhaoppeihin.
Olen siis ensin tullut itse uskoon ja nyt kutsun muitakin uskoon tulemaan.
Olen lukenut Ellen Whiten kirjat ja todennut hänet vääräksi profeetaksi ja opit epäraamatullisiksi harhaopeiksi. Nyt sitten vuorostani havahdutan muita huomaamaan tämän saman.
Noin olen toiminut ´ensin itse, sitten toiset´- periaatteella.- truth and truth only
uskova_1 kirjoitti:
Miksi et liity adventtikirkkoon, vaikka väität olevasi adventisti. Mikä siinä on niin huonoa, ettet voi sitä tehdä. Nythän "rienaat" liittymättömyydelläsi heitä!1]
YK:n ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistuksen mukaan jokaisella ihmisellä on oikeus uskoonon vapauteen. 18. artiklan mukaisesti:
"Jokaisella ihmisellä on ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus; tämä oikeus sisältää vapauden uskonnon tai vakaumuksen vaihtamiseen sekä uskonnon tai vakaumuksen julistamiseen yksin tai yhdessä toisten kanssa, sekä julkisesti että yksityisesti, opettamalla sekä harjoittamalla hartautta ja uskonnollisia menoja."
2]
Suomen perustuslaki 11.6.1999/731:
11 § Uskonnon ja omantunnon vapaus
"Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
3]
Rikoslaki
Luku 11
8 Pykälä Kiihottaminen kansanryhmää vastaan
Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
luku 24
8 pykälä Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen
"Joka oikeudettomasti
1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai
2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville
esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Yksityiselämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei pidetä sellaisen yksityiselämää koskevan tiedon, vihjauksen tai kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastettavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, jos esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi."
Kunnianloukkaus (Rikoslaki 24 luku 9 §)
1) Joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.
Törkeä kunnianloukkaus (Rikoslaki 24 luku 10 §)
Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa
1) rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka
2) aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa
ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä,
Rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
4]
Nettietiketti.
Käyttäytyminen keskustelusivuilla, chatissa/ircissä, tai muissa verkkokeskusteluissa.
Esiinny harkiten verkkokeskusteluissa
Jos osallistut keskusteluihin verkkosivuilla, chat/irc-kanavilla tai lähetät viestejä keskusteluryhmiin, kirjoita asiallisesti äläkä häiritse tai loukkaa muita. Varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Muita häiritsevät tai loukkaavat käyttäjät voidaan mahdollisesti jäljittää myöhemmin, vaikka keskustelu tapahtuisikin nimettömänä. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä kyseisen sivuston ylläpitoon. Muista, että kaikki mitä kirjoitat verkkokeskusteluun, sähköpostiin tai omalle www-sivullesi, saattaa olla luettavissa arkistoissa vielä vuosienkin päästä.
5]
Suomi24 sivuston ylläpitäjän ohjeet:
Keskusteluissa ei saa:
Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa
Kirjoittaa rasistisia tekstejä
Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja
Muista että uskonnonvapauslaki turvaa jokaiselle oikeuden harjoittaa uskontoa, olla sitä harjoittamatta, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Sinun tulee kunnioittaa toisten kaskustelijoiden uskonnollista vakaumusta. Toisen keskustelijan uskonnollisen vakaumuksen pilkkaaminen on väärin. Se on väärin, sekä maallisen, että taivaallisen oikeuden edessä. Kirjoita asiallisesti, äläkä loukkaa, häiritse tai ärsytä muita keskustelijoita. Opettele käyttäytymään.
"Toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne"
Jos haluat että sinua kuullaan, ja että sinut otetaan vakavasti, opettele ensin kuuntelemaan muita. Jos haluat sttä sinua kunnioitetaan, opettele ensin kunnioittamaan muita. Jos haluat hyväksyntää osaksesi, opettele hyväksymistä. Opettele sietämään erilaisia mielipiteitä, a erilaisia ihmisiä. Opettele näkemään ihmisten erilaisuus ja ainutlaatuisuus rikkautena, eikä uhkana.
Muista että Jumala ei ole koskaan käskenyt meitä vihaamaan ihmisä, vaan vihaamaan syntiä, itsessämme olevaa syntiä. Muista että jumala ei ole milloinkaan käskenyt meitä rakastamaan syntejämme, vaan ihmisiä, Jumalan kuvaksi luotuja.
"Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut naailmaa tuhoamaan, vaan pelastamaan"
"Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi..sillä millä tuomiolla sinä tuomitset, sillä sinutkin tuomitaan..vaan armahda, niin sinutkin armahdetaan.."
Jos syyttää välttämättä jotakin haluat, niin käännä se syyttävä sormesi itseäsi kohden. Ja katso peiliin. - truth and truth only
uskova_1 kirjoitti:
Olen uudestisyntynyt kristitty. Siksi minun tehtäväni on täyttää lähetyskäsky. Ja lisäksi minulla on erillinen Jumalan kutsumus lähetystyöhön adventistien evankelioimiseksi uskoon ja muiden havahduttamiseksi, etteivät eksyisi Ellen Whiten näyistä kyhättyihin harhaoppeihin.
Olen lukenut Ellen Whiten kirjat ja todennut hänet vääräksi profeetaksi ja opit epäraamatullisiksi harhaopeiksi. Nyt sitten vuorostani havahdutan muita huomaamaan tämän saman.
Noin olen toiminut ´ensin itse, sitten toiset´- periaatteella.sanoit: "Olen uudestisyntynyt kristitty"
Totta puhuakseni ei se kyllä lainkaan näy sinusta. Sinusta ei heijastu Kristusta, vaan Syyttäjä. Ja tiedät kuka Syyttäjä on. Hän ei ole Kristus. Vaan hän on Jeesuksen kiihkein vastustaja. Ja myös Jeesuksen omien kiihkein vainoaja. Juuri sitä sinä teet. Vainoat Jeesuksen omia. Terrorisoit Jumalan omaisuuskansaa. Kosket Jumalan silmäterään. Esität valheellisia väitteitä ja syytteitä. Tuomitset, syyttelet, pilkkaat ja rienaat Jeesusta. Toimit rikollisesti. Loukkaat ja lyöt säälimättömästi. Mikä hirviö sinä oikein olet?
Sinun jumalasi on vihan ja julmuuden jumala, ja uskonkappaleitasi ovat katkeruus, myrkyllisyys, kostonhimo, pahanpuhuminen, panettelu, väkivaltaisuus, pilkkaaminen.
Minä en sinun jumalaasi tunne, enkä halua tuntea.
Jumala on RAKKAUS! - ....
uskova_1 kirjoitti:
Olen uudestisyntynyt kristitty. Siksi minun tehtäväni on täyttää lähetyskäsky. Ja lisäksi minulla on erillinen Jumalan kutsumus lähetystyöhön adventistien evankelioimiseksi uskoon ja muiden havahduttamiseksi, etteivät eksyisi Ellen Whiten näyistä kyhättyihin harhaoppeihin.
Noin olen toiminut ´ensin itse, sitten toiset´- periaatteella.Mitä sinä taas osoittelet siinä? Sormi taskuun ja heti! Eikö sinulla ole alkeellisempiakaan käyttäytymistapoja??
truth and truth only kirjoitti:
1]
YK:n ihmisoikeuksien yleismaailmallinen julistuksen mukaan jokaisella ihmisellä on oikeus uskoonon vapauteen. 18. artiklan mukaisesti:
"Jokaisella ihmisellä on ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapaus; tämä oikeus sisältää vapauden uskonnon tai vakaumuksen vaihtamiseen sekä uskonnon tai vakaumuksen julistamiseen yksin tai yhdessä toisten kanssa, sekä julkisesti että yksityisesti, opettamalla sekä harjoittamalla hartautta ja uskonnollisia menoja."
2]
Suomen perustuslaki 11.6.1999/731:
11 § Uskonnon ja omantunnon vapaus
"Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
3]
Rikoslaki
Luku 11
8 Pykälä Kiihottaminen kansanryhmää vastaan
Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
luku 24
8 pykälä Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen
"Joka oikeudettomasti
1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai
2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville
esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Yksityiselämää loukkaavana tiedon levittämisenä ei pidetä sellaisen yksityiselämää koskevan tiedon, vihjauksen tai kuvan esittämistä politiikassa, elinkeinoelämässä tai julkisessa virassa tai tehtävässä taikka näihin rinnastettavassa tehtävässä toimivasta, joka voi vaikuttaa tämän toiminnan arviointiin mainitussa tehtävässä, jos esittäminen on tarpeen yhteiskunnallisesti merkittävän asian käsittelemiseksi."
Kunnianloukkaus (Rikoslaki 24 luku 9 §)
1) Joka esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.
Törkeä kunnianloukkaus (Rikoslaki 24 luku 10 §)
Jos 9 §:n 1 momentissa tarkoitetussa kunnianloukkauksessa
1) rikos tehdään joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai muuten toimittamalla tieto tai vihjaus lukuisten ihmisten saataville taikka
2) aiheutetaan suurta tai pitkäaikaista kärsimystä taikka erityisen suurta tai tuntuvaa vahinkoa
ja kunnianloukkaus on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä,
Rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
4]
Nettietiketti.
Käyttäytyminen keskustelusivuilla, chatissa/ircissä, tai muissa verkkokeskusteluissa.
Esiinny harkiten verkkokeskusteluissa
Jos osallistut keskusteluihin verkkosivuilla, chat/irc-kanavilla tai lähetät viestejä keskusteluryhmiin, kirjoita asiallisesti äläkä häiritse tai loukkaa muita. Varmista, että viestisi liittyy ryhmän aiheeseen. Muita häiritsevät tai loukkaavat käyttäjät voidaan mahdollisesti jäljittää myöhemmin, vaikka keskustelu tapahtuisikin nimettömänä. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä kyseisen sivuston ylläpitoon. Muista, että kaikki mitä kirjoitat verkkokeskusteluun, sähköpostiin tai omalle www-sivullesi, saattaa olla luettavissa arkistoissa vielä vuosienkin päästä.
5]
Suomi24 sivuston ylläpitäjän ohjeet:
Keskusteluissa ei saa:
Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan
Linkittää tiedostoihin tai sivuille, jotka sisältävät ihmisiin tai eläimiin kohdistuvaa väkivaltaa
Kirjoittaa rasistisia tekstejä
Kirjoittaa tai kuvata karkeaa pornografiaa
Markkinoida tai mainostaa tuotetta tai palvelua
Massapostittaa puheenvuoroja tai lausuntoja
Muista että uskonnonvapauslaki turvaa jokaiselle oikeuden harjoittaa uskontoa, olla sitä harjoittamatta, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Sinun tulee kunnioittaa toisten kaskustelijoiden uskonnollista vakaumusta. Toisen keskustelijan uskonnollisen vakaumuksen pilkkaaminen on väärin. Se on väärin, sekä maallisen, että taivaallisen oikeuden edessä. Kirjoita asiallisesti, äläkä loukkaa, häiritse tai ärsytä muita keskustelijoita. Opettele käyttäytymään.
"Toistenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne"
Jos haluat että sinua kuullaan, ja että sinut otetaan vakavasti, opettele ensin kuuntelemaan muita. Jos haluat sttä sinua kunnioitetaan, opettele ensin kunnioittamaan muita. Jos haluat hyväksyntää osaksesi, opettele hyväksymistä. Opettele sietämään erilaisia mielipiteitä, a erilaisia ihmisiä. Opettele näkemään ihmisten erilaisuus ja ainutlaatuisuus rikkautena, eikä uhkana.
Muista että Jumala ei ole koskaan käskenyt meitä vihaamaan ihmisä, vaan vihaamaan syntiä, itsessämme olevaa syntiä. Muista että jumala ei ole milloinkaan käskenyt meitä rakastamaan syntejämme, vaan ihmisiä, Jumalan kuvaksi luotuja.
"Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut naailmaa tuhoamaan, vaan pelastamaan"
"Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi..sillä millä tuomiolla sinä tuomitset, sillä sinutkin tuomitaan..vaan armahda, niin sinutkin armahdetaan.."
Jos syyttää välttämättä jotakin haluat, niin käännä se syyttävä sormesi itseäsi kohden. Ja katso peiliin.Noinhan se menee, että ajat pahenevat.
Maallisella lailla yritetään rajoittaa evankeliumin julistusta. Syntiä ei saa sanoa synniksi, harhaoppia ei saa sanoa harhaopiksi, pelastumattomalle ei saa sanoa, että hän on menossa helvettiin, jollei tee parannusta. Ajat käyvät ahtaammiksi ja uskovia vainotaan siitä, että he tekevät Jumalan tahdon ja täyttävät lähetyskäskyn.
Neuvostoliiton aikaan uskovia otettiin kiinni ja pakotettiin luopumaan uskostaan. Jos eivät luopuneet, vietiin hullujenhuoneille, vankiloihin, pakkotyöhön ym. ja monet kuolivat kidutettuina.
Niinhän Raamattu sanookin uskovien vainoista, että lain avulla heitä tullaan viemään vankeuteen, joka onnistunee Suomessa, mutta jos ei, niin ainakin tulevaisuudessa:
"Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään: Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga. Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'" (Ilm 2:8-11).... kirjoitti:
Mitä sinä taas osoittelet siinä? Sormi taskuun ja heti! Eikö sinulla ole alkeellisempiakaan käyttäytymistapoja??
Mistä lähtien sormi on ollut syntiä? Ja mitä sinulle minun ruumiinosani kuuluvat?
- Raamattu sanoo:
uskova_1 kirjoitti:
Noin olen toiminut ´ensin itse, sitten toiset´- periaatteella."Miksi näet rikan joka on veljesi silmässä,vaikka omassa silmässäsi on hirsi?"
truth and truth only kirjoitti:
sanoit: "Olen uudestisyntynyt kristitty"
Totta puhuakseni ei se kyllä lainkaan näy sinusta. Sinusta ei heijastu Kristusta, vaan Syyttäjä. Ja tiedät kuka Syyttäjä on. Hän ei ole Kristus. Vaan hän on Jeesuksen kiihkein vastustaja. Ja myös Jeesuksen omien kiihkein vainoaja. Juuri sitä sinä teet. Vainoat Jeesuksen omia. Terrorisoit Jumalan omaisuuskansaa. Kosket Jumalan silmäterään. Esität valheellisia väitteitä ja syytteitä. Tuomitset, syyttelet, pilkkaat ja rienaat Jeesusta. Toimit rikollisesti. Loukkaat ja lyöt säälimättömästi. Mikä hirviö sinä oikein olet?
Sinun jumalasi on vihan ja julmuuden jumala, ja uskonkappaleitasi ovat katkeruus, myrkyllisyys, kostonhimo, pahanpuhuminen, panettelu, väkivaltaisuus, pilkkaaminen.
Minä en sinun jumalaasi tunne, enkä halua tuntea.
Jumala on RAKKAUS!Kyllä se on sinun oma omatuntosi, joka sinua syyttää, mutta kun tukahdutat sen, etkä halua sitä kuulla, niin riehaannut vihan tilaan, kun minä yritän sitä herätellä sinussa.
Raamattu sanoo: kirjoitti:
"Miksi näet rikan joka on veljesi silmässä,vaikka omassa silmässäsi on hirsi?"
Niin, juuri kerroin, että ensin otin hirren pois silmästäni eli ei-uskovaisuuteni noin kuvaannollisesti ilmaistuna, todellisuudessahan Jeesus otti syntini ja synnytti minut uudesti.
Nyt voin sitten availla toisten silmiä roskista, kun omat silmät ovat kirkkaat.- genesis_5
uskova_1 kirjoitti:
Noin olen toiminut ´ensin itse, sitten toiset´- periaatteella.Uskova_1 oikein on? Saarnaat Ikuisen kidutuksen
saarnaa. Uskova taas saarnaa Jeesuksen suorittaman pelastus työn aikaan saamaa rakkautta ihmisten kesken.
Seuraavaksi hylkäät Jeesuksen oman esimerkin ja
hänen antamansa esimerkin, jossa sanotaan Rakasta vihollisiasi ja rukoile heidän puolestaan. Juutalaiset kyllä aikoinaan opettivat vihaa vihollisiasi ja rakasta ystäviäsi
Minä Ihmettelen kauhiasti, kuinka päähäsi on tarttunut tuo viekas Jesuiitta oppi, jonka
tarkoituksena oli tuhota Lutherin Uskonpuhdistus.
Jesuiitta Fransesko Ribera kirjoitti Kirkkonsa
vasta uskon puhdistus teoriansa, jota alettiin levittää innolla Protestanttien keskuuteen, että
näin voitaisiin emokirkkoa hieman puhdistaa
Martin syytöksien alta.
Olen täysin ymmärtänyt suuren tehtäväsi laadun.
Sinulla on suuri tehtävä. koetat saada Adventistit luopumaan Kristus uskosta ja yrität
saada heitä kääntymään Jesuiitan paulaan. Ylen
katalat ovat suunnitelmasi. En kuitenkaan usko
kenenkään järkevän ihmisen kääntyvän näin epä-
raamatulliseen uskoon. Tuo kiirastuli Helvetti
alkaa jo peloittamaan Fiksummat ulos alkuvaiheessa. Toivotan Sinulle Rauhaa! todellista rauhaa. genesis_5 kirjoitti:
Uskova_1 oikein on? Saarnaat Ikuisen kidutuksen
saarnaa. Uskova taas saarnaa Jeesuksen suorittaman pelastus työn aikaan saamaa rakkautta ihmisten kesken.
Seuraavaksi hylkäät Jeesuksen oman esimerkin ja
hänen antamansa esimerkin, jossa sanotaan Rakasta vihollisiasi ja rukoile heidän puolestaan. Juutalaiset kyllä aikoinaan opettivat vihaa vihollisiasi ja rakasta ystäviäsi
Minä Ihmettelen kauhiasti, kuinka päähäsi on tarttunut tuo viekas Jesuiitta oppi, jonka
tarkoituksena oli tuhota Lutherin Uskonpuhdistus.
Jesuiitta Fransesko Ribera kirjoitti Kirkkonsa
vasta uskon puhdistus teoriansa, jota alettiin levittää innolla Protestanttien keskuuteen, että
näin voitaisiin emokirkkoa hieman puhdistaa
Martin syytöksien alta.
Olen täysin ymmärtänyt suuren tehtäväsi laadun.
Sinulla on suuri tehtävä. koetat saada Adventistit luopumaan Kristus uskosta ja yrität
saada heitä kääntymään Jesuiitan paulaan. Ylen
katalat ovat suunnitelmasi. En kuitenkaan usko
kenenkään järkevän ihmisen kääntyvän näin epä-
raamatulliseen uskoon. Tuo kiirastuli Helvetti
alkaa jo peloittamaan Fiksummat ulos alkuvaiheessa. Toivotan Sinulle Rauhaa! todellista rauhaa.Joskus kerroin sinulle, miten voit auttaa itseäsi, mutta ei kelvannut neuvot ja katkeroiduit vain lisää. Muistutanpa nyt vielä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014901145#22000000014901145- Totta!
uskova_1 kirjoitti:
Noinhan se menee, että ajat pahenevat.
Maallisella lailla yritetään rajoittaa evankeliumin julistusta. Syntiä ei saa sanoa synniksi, harhaoppia ei saa sanoa harhaopiksi, pelastumattomalle ei saa sanoa, että hän on menossa helvettiin, jollei tee parannusta. Ajat käyvät ahtaammiksi ja uskovia vainotaan siitä, että he tekevät Jumalan tahdon ja täyttävät lähetyskäskyn.
Neuvostoliiton aikaan uskovia otettiin kiinni ja pakotettiin luopumaan uskostaan. Jos eivät luopuneet, vietiin hullujenhuoneille, vankiloihin, pakkotyöhön ym. ja monet kuolivat kidutettuina.
Niinhän Raamattu sanookin uskovien vainoista, että lain avulla heitä tullaan viemään vankeuteen, joka onnistunee Suomessa, mutta jos ei, niin ainakin tulevaisuudessa:
"Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään: Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga. Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'" (Ilm 2:8-11)Synti tulee sanoa synniksi!
Miksi et sitten sano syntiäsi synniksi?
Synti tulee sanoa synniksi!
MUTTA
Kukaan ihminen ei ole synti!
Synti tulee tuomita,
mutta
ihminen tulee armahtaa!
Jeesus tuomitsi synnin,
mutta
armahti ihmisen!
sinä toimit päinvastoin;
Tuomitset ihmisen,
mutta
armahdat oman syntisi.
Jeesus rakasti ihmisiä,
mutta
vihasi syntiä.
sinä toimit päinvastoin:
Vihaat ihmisiä,
mutta
rakastat omaa syntiäsi.
Jos itse olet saanut armon, miten itse voit olla armoton?
ARMOTON ARMAHDETTU
Matteuksen evankeliumiin on talletettu vertaus anteeksiantamisesta (18:21-35). Tuon ajan
juutalaisuudessa opetettiin, että kolme kertaa tulee antaa anteeksi - sen enempää ei voi keneltäkäänvaatia. Pietari ymmärsi, että on annettava anteeksi enemmän. Hän kysyi, riittikö, jos hän pystyi antamaan seitsemän kertaa anteeksi veljelle, joka yhä uudestaan teki väärin häntä kohtaan. Jeesus vastasi: "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa."
Jeesuksen sanojen sisältö on se, että meidän tulee antaa anteeksi aina. Vastauksen kuul-tuaan Pietari todennäköisesti ajatteli, että Jeesus vaati mahdottomia. Siksi Jeesus selitti asian- vertauksella, joka osoittaa, miksi meidän tulee antaa uudestaan ja uudestaan anteeksi niille, jotka ovat rikkoneet meitä vastaan.
Mieletön velka
Jeesuksen vertauksessa kuninkaan eteen tuotiin palvelija, joka oli hänelle velkaa 10.000 talenttia. Jeesus mainitsema summa on mieletön: yksi talentti oli 5.600 denaria. Ja yksi denari oli työmiehen päiväpalkka. Jeesuksen mainitsemaa summaa ei pystynyt tuon ajan rikkainkaan ihminen
maksamaan. Palvelija ei kuitenkaan ymmärtänyt velkansa suuruutta. Hän pyysi lisää maksuaikaa.
Palvelijan ainoa keino päästä velasta oli kuninkaan armahdus. Kuningas tiesi sen. Hän sääli
palvelijaa ja antoi velan anteeksi. Palvelija sai näin kuninkaalta paljon enemmän kuin oli pyytänyt.
Jumalan edessä olemme samassa tilassa kuin palvelija. Jumala näyttää meille velkamme suuruuden. Hän kutsuu meitä tilille. Usein mekin kuvittelemme tuon palvelijan tavoin, että voimme tehdä jotakin voidaksemme maksaa velkamme. Emme ymmärrä toivotonta tilaamme. Mutta kun käännymme Jumalan puoleen, hän antaa kaikki syntimme anteeksi.
Armoton menettää armon
Kun mies sitten kohtasi kanssapalvelijan, joka oli hänelle velkaa, hän ei suostunut antamaan edes
maksuaikaa, vaan toimitti toverinsa vankilaan, kunnes tämä maksaisi velan. Kyseessä oli mitätön
velka, jos sitä verrataan summaan, jonka mies oli saanut kuninkaalta anteeksi. Luulisi ilman muuta,
että mies olisi sanonut toverilleen: "Kuule, minä olen juuri saanut 10.000 talentin velan anteeksi.
Pidä 100 denariasi." Mutta mies ei halunnut antaa edes maksuaikaa.
"Muut palvelijat näkivät, mitä tapahtui, ja panivat sen pahakseen. He menivät kuninkaan luo ja
kertoivat hänelle kaiken. Silloin kuningas kutsutti palvelijan luokseen ja sanoi: 'Sinä kelvoton! Minä annoin sinulle anteeksi koko velan, kun sitä minulta pyysit. Eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa työtoveriasi, niin kuin minä armahdin sinua?' Vihoissaan kuningas pani palvelijansa ankaraan vankeuteen, kunnes tämä maksaisi koko velan. Näin tekee minun taivaallinen Isänikin teille, jos te
ette kaikesta sydämestä anna kukin veljellenne anteeksi." (Matt. 18:31-35)
Armoton palvelija joutui takaisin velkavankeuteen, kunnes maksaisi velan. Toisin sanoen hän joutui tilaan, josta ei voinut itseään vapauttaa, koska niin suuren velan maksaminen oli mahdotonta. Jeesus sanoi, että meille käy samoin kuin tälle armottomalle palvelijalle, jos emme sydämestämme anna kukin veljellemme anteeksi.
Anna anteeksi, koska sait anteeksi
Meidän elämämme Jumalan yhteydessä on jatkuvasti riippuvainen Jumalan armosta, anteeksiantamuksesta. Yhdenkään päivän osalta emme pysty pelastamaan itse itseämme. Koska
olemme saaneet niin paljon anteeksi ja saamme niin paljon anteeksi, meidän on annettava
veljillemme ja sisarillemme anteeksi.
Tiedämme jokainen kokemuksesta, että joskus on hyvin vaikea antaa anteeksi. Omin voimin emme
kykene siihen. Mutta kun elämme Jeesuksen yhteydessä, lähellä häntä, syntien anteeksisaamisessa, hän vaikuttaa meissä sen, että voimme antaa anteeksi. Itse asiassa Jeesus sisäisesti meissä vaikuttaa siten että näemme oman syntisyytemme yhä selvemmin, ja ymmärrämme miten paljon me itse olemme saaneet anteeksi. Tästä johtuen meidän on mahdotonta olla antamatta anteeksi koko sydämestämme.
Jeesuksen rakkaus sydämessämme vaikuttaa siten, että meistä tulee armollisempia, epäitekkäämpiä, rakkaudellisempia ja nöyrempiä. Meissä alkaa näkymään Kristus. Hän vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Hän alkaa elää, vaikuttaa ja toimia kauttamme.
Ilmankos Jeesus sanoi opetuslapsilleen:"Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että treillä on keskinäinen rakkaus", sekä "rakastakaa toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. Erityisesti apostoli Johannes julistaa että: "Jumala on rakkaus..mutta se joka vihaa veljeään, on valehtelija, eikä totuus asu hänessä"
Jumala on rakkaus!
tehtävämme ei ole tuomita ihmisä, vaan armahtaa!
"Sillä, Ihmisen Poikakaan ei tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan"
Muista tämä!
Muista tämä aina!
Älä unohda tätä koskaan!
"Se joka teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven"
Ja kaikki menivät pois..
Voit siis lopettaa kivienheittelyn
Sinäkin. - ???
uskova_1 kirjoitti:
Kyllä se on sinun oma omatuntosi, joka sinua syyttää, mutta kun tukahdutat sen, etkä halua sitä kuulla, niin riehaannut vihan tilaan, kun minä yritän sitä herätellä sinussa.
Sinähän se täällä riehut, eikä kukaan muu!
- Sirkka Iita.
uskova_1 kirjoitti:
Miksi et liity adventtikirkkoon, vaikka väität olevasi adventisti. Mikä siinä on niin huonoa, ettet voi sitä tehdä. Nythän "rienaat" liittymättömyydelläsi heitä!Minulla on tämä nimi,koska se on minun lempinimeni,jo koulussa minua kutsuttiin "simpri iitaksi",ja "sipeksi"!
Minä en rienaa ketään!Siihen minulla ei ole oikeutta,eikä valtuuksia.
Olen sanonut ja sanon sen nytkin,syy miksi en ole liittynyt adventtikirkoon ei kuulu sinulle,eikä kenellekään muulle,vaan se on Jumalan ja minun välinen asia.
Olen sanonut että Jumala tietää syyn.Ja olen tuonut sen syynkin niin monesti täällä esille,että olisi luullut sinunkin sen jo ajat sitten tajunneen!
No sanon sen nyt vielä kerran.Minä uskon että Jumala on näyttänyt minulle paikkani juuri tässä,missä olen,sillä Hän ei katso kuppikuntaan,vaan sydämeen.
Silloin kun sain Jumalan armosta uudesti syntyä,Herra avasi minulle tämän raamatun paikan,niinsanotun"peukalopaikan".
Jesaja 58:9-14.
9)-Silloin sinä rukoilet,ja Herra vastaa,sinä huudat,ja hän sanoo:"Katso,tässä minä olen".JOS SINÄ KESKUUDESTASI POISTAT IKEEN,SORMELLA OSOITTELUN JA VÄÄRYYDEN PUHUMISEN,
10)jos taritset elantosi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun,NIIN VALKEUS KOITTAA SINULLE PIMEYDESSÄ,ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin KESKIPÄIVÄ.
Voit itse lukea lopun tästä:11-14.jos haluat?En ala nyt tässä enempää siitä kirjoittamaan.
Mutta sanon sinulle,ettei Adventistit,ei Luterilaiset,ei Helluntalaiset,eikä mikään ole yksi ja ainoa autuaaksi tekevä seurakunta,
koska on vain YKSI oikea ja pysyvä seurakunta ja se on JEESUS KRISTUS.Jota ei ole ihmisten toimesta perustettu,vaan perustaja on JUMALA ITSE.
Kaikki jotka olemme uskossa Herraan Jeesukseen olemme HÄNEN jäseniään,kukin SILLÄ PAIKALLA,missä hänet on kutsuttukin.
Joko nyt ymmärrät?
Siunausta.tv.Sirkka Iita. - jos sinä
uskova_1 kirjoitti:
Noinhan se menee, että ajat pahenevat.
"Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään: Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga. Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.'" (Ilm 2:8-11)puhut jollekin uskosta älä puhu panetellen toisia, puhu Jeesuksen rakkaudesta, eihän vihalla saa muuta kuin vihan takaisin,ja jätä E.G.W rauhaan hän toimi omalla ajallaan ja hän on levossa nyt odottamassa kun Jeesus saapuu, Hänellä on palkka meille luvassa, ei meidän tarvitse siitä huolta kantaa, se on oikeuden mukainen kaikille.
- Hirsitalon rakentaja
uskova_1 kirjoitti:
Niin, juuri kerroin, että ensin otin hirren pois silmästäni eli ei-uskovaisuuteni noin kuvaannollisesti ilmaistuna, todellisuudessahan Jeesus otti syntini ja synnytti minut uudesti.
Nyt voin sitten availla toisten silmiä roskista, kun omat silmät ovat kirkkaat.Hirsi on edelleen tiukasti silmässäsi, mutta et vain näe sitä. Olet paisunut omasta pöyhkeydestäsi. Sinussa ei ole häivääkään nöyrtymistä, eikä katumista. Hirsi silmässäsi on niin paksu, että olet sen vuoksi aivan sokea. Olet tyyppiesimerkki ihmisestä joka käyttäytyy itse huonosti, ja syyttää muita ihmisiä huonosta käytöksestään. Projisoit omat vikasi ja syntisyytesi muille ihmisille kuuluviksi, mutta itsessäsi olet kykenemätön näkemään mitään vikaa. Hirsi silmässäsi tekee sinut sokeaksi omille vioillesi ja synneillesi.
Sinun hirtesi silmässäsi on ylimielisyytesi ja pöyheytesi, ja tuo sinun himosi ja halusi tuomita ja syyttää. Varmaankin nautit sadistisesti jos pystyt haavoittamaan Kristuksen ruumista.
Sitten vasta kun hirsi lähtee silmästäsi, ymmärrät että juuri sinä itse olet kaikkein suurin syntinen. Totta! kirjoitti:
MUTTA
Synti tulee tuomita,
mutta
ihminen tulee armahtaa!
Jeesus tuomitsi synnin,
mutta
armahti ihmisen!
sinä toimit päinvastoin;
Tuomitset ihmisen,
mutta
armahdat oman syntisi.
Jeesus rakasti ihmisiä,
mutta
vihasi syntiä.
sinä toimit päinvastoin:
Vihaat ihmisiä,
mutta
rakastat omaa syntiäsi.
ARMOTON ARMAHDETTU
Matteuksen evankeliumiin on talletettu vertaus anteeksiantamisesta (18:21-35). Tuon ajan
juutalaisuudessa opetettiin, että kolme kertaa tulee antaa anteeksi - sen enempää ei voi keneltäkäänvaatia. Pietari ymmärsi, että on annettava anteeksi enemmän. Hän kysyi, riittikö, jos hän pystyi antamaan seitsemän kertaa anteeksi veljelle, joka yhä uudestaan teki väärin häntä kohtaan. Jeesus vastasi: "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa."
Jeesuksen sanojen sisältö on se, että meidän tulee antaa anteeksi aina. Vastauksen kuul-tuaan Pietari todennäköisesti ajatteli, että Jeesus vaati mahdottomia. Siksi Jeesus selitti asian- vertauksella, joka osoittaa, miksi meidän tulee antaa uudestaan ja uudestaan anteeksi niille, jotka ovat rikkoneet meitä vastaan.
Mieletön velka
Jeesuksen vertauksessa kuninkaan eteen tuotiin palvelija, joka oli hänelle velkaa 10.000 talenttia. Jeesus mainitsema summa on mieletön: yksi talentti oli 5.600 denaria. Ja yksi denari oli työmiehen päiväpalkka. Jeesuksen mainitsemaa summaa ei pystynyt tuon ajan rikkainkaan ihminen
maksamaan. Palvelija ei kuitenkaan ymmärtänyt velkansa suuruutta. Hän pyysi lisää maksuaikaa.
Palvelijan ainoa keino päästä velasta oli kuninkaan armahdus. Kuningas tiesi sen. Hän sääli
palvelijaa ja antoi velan anteeksi. Palvelija sai näin kuninkaalta paljon enemmän kuin oli pyytänyt.
Jumalan edessä olemme samassa tilassa kuin palvelija. Jumala näyttää meille velkamme suuruuden. Hän kutsuu meitä tilille. Usein mekin kuvittelemme tuon palvelijan tavoin, että voimme tehdä jotakin voidaksemme maksaa velkamme. Emme ymmärrä toivotonta tilaamme. Mutta kun käännymme Jumalan puoleen, hän antaa kaikki syntimme anteeksi.
Armoton menettää armon
Kun mies sitten kohtasi kanssapalvelijan, joka oli hänelle velkaa, hän ei suostunut antamaan edes
maksuaikaa, vaan toimitti toverinsa vankilaan, kunnes tämä maksaisi velan. Kyseessä oli mitätön
velka, jos sitä verrataan summaan, jonka mies oli saanut kuninkaalta anteeksi. Luulisi ilman muuta,
että mies olisi sanonut toverilleen: "Kuule, minä olen juuri saanut 10.000 talentin velan anteeksi.
"Muut palvelijat näkivät, mitä tapahtui, ja panivat sen pahakseen. He menivät kuninkaan luo ja
kertoivat hänelle kaiken. Silloin kuningas kutsutti palvelijan luokseen ja sanoi: 'Sinä kelvoton! Minä annoin sinulle anteeksi koko velan, kun sitä minulta pyysit. Eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa työtoveriasi, niin kuin minä armahdin sinua?' Vihoissaan kuningas pani palvelijansa ankaraan vankeuteen, kunnes tämä maksaisi koko velan. Näin tekee minun taivaallinen Isänikin teille, jos te
Armoton palvelija joutui takaisin velkavankeuteen, kunnes maksaisi velan. Toisin sanoen hän joutui tilaan, josta ei voinut itseään vapauttaa, koska niin suuren velan maksaminen oli mahdotonta. Jeesus sanoi, että meille käy samoin kuin tälle armottomalle palvelijalle, jos emme sydämestämme anna kukin veljellemme anteeksi.
Meidän elämämme Jumalan yhteydessä on jatkuvasti riippuvainen Jumalan armosta, anteeksiantamuksesta. Yhdenkään päivän osalta emme pysty pelastamaan itse itseämme. Koska
olemme saaneet niin paljon anteeksi ja saamme niin paljon anteeksi, meidän on annettava
Tiedämme jokainen kokemuksesta, että joskus on hyvin vaikea antaa anteeksi. Omin voimin emme
kykene siihen. Mutta kun elämme Jeesuksen yhteydessä, lähellä häntä, syntien anteeksisaamisessa, hän vaikuttaa meissä sen, että voimme antaa anteeksi. Itse asiassa Jeesus sisäisesti meissä vaikuttaa siten että näemme oman syntisyytemme yhä selvemmin, ja ymmärrämme miten paljon me itse olemme saaneet anteeksi. Tästä johtuen meidän on mahdotonta olla antamatta anteeksi koko sydämestämme.
Jeesuksen rakkaus sydämessämme vaikuttaa siten, että meistä tulee armollisempia, epäitekkäämpiä, rakkaudellisempia ja nöyrempiä. Meissä alkaa näkymään Kristus. Hän vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. Hän alkaa elää, vaikuttaa ja toimia kauttamme.
Ilmankos Jeesus sanoi opetuslapsilleen:"Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että treillä on keskinäinen rakkaus", sekä "rakastakaa toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. Erityisesti apostoli Johannes julistaa että: "Jumala on rakkaus..mutta se joka vihaa veljeään, on valehtelija, eikä totuus asu hänessä"
Jumala on rakkaus!
Muista tämä!
Muista tämä aina!
Älä unohda tätä koskaan!
Ja kaikki menivät pois..
Sinäkin.Oletko Pirkko Valkama vai varastitko omille nimillesi hänen kirjoituksensa?
http://www.sekl.fi/pirkko.valkama/armoton.pdfjos sinä kirjoitti:
puhut jollekin uskosta älä puhu panetellen toisia, puhu Jeesuksen rakkaudesta, eihän vihalla saa muuta kuin vihan takaisin,ja jätä E.G.W rauhaan hän toimi omalla ajallaan ja hän on levossa nyt odottamassa kun Jeesus saapuu, Hänellä on palkka meille luvassa, ei meidän tarvitse siitä huolta kantaa, se on oikeuden mukainen kaikille.
Sinähän se käsket pitämään kiinnin EGW:n opeista ja kirkosta!
- Lue tuosta!!
uskova_1 kirjoitti:
Oletko Pirkko Valkama vai varastitko omille nimillesi hänen kirjoituksensa?
http://www.sekl.fi/pirkko.valkama/armoton.pdfSynti tulee sanoa synniksi!
MUTTA
Synti tulee tuomita,
mutta
ihminen tulee armahtaa!
Jeesus tuomitsi synnin,
mutta
armahti ihmisen!
sinä toimit päinvastoin;
Tuomitset ihmisen,
mutta
armahdat oman syntisi.
Jeesus rakasti ihmisiä,
mutta
vihasi syntiä.
sinä toimit päinvastoin:
Vihaat ihmisiä,
mutta
rakastat omaa syntiäsi.
ARMOTON ARMAHDETTU
Mieletön velka
Armoton menettää armon
Jumala on rakkaus!
Muista tämä!
Muista tämä aina!
Älä unohda tätä koskaan!
Ja kaikki menivät pois..
SINÄKIN!! Sirkka Iita. kirjoitti:
Minulla on tämä nimi,koska se on minun lempinimeni,jo koulussa minua kutsuttiin "simpri iitaksi",ja "sipeksi"!
Minä en rienaa ketään!Siihen minulla ei ole oikeutta,eikä valtuuksia.
Olen sanonut ja sanon sen nytkin,syy miksi en ole liittynyt adventtikirkoon ei kuulu sinulle,eikä kenellekään muulle,vaan se on Jumalan ja minun välinen asia.
Olen sanonut että Jumala tietää syyn.Ja olen tuonut sen syynkin niin monesti täällä esille,että olisi luullut sinunkin sen jo ajat sitten tajunneen!
No sanon sen nyt vielä kerran.Minä uskon että Jumala on näyttänyt minulle paikkani juuri tässä,missä olen,sillä Hän ei katso kuppikuntaan,vaan sydämeen.
Silloin kun sain Jumalan armosta uudesti syntyä,Herra avasi minulle tämän raamatun paikan,niinsanotun"peukalopaikan".
Jesaja 58:9-14.
9)-Silloin sinä rukoilet,ja Herra vastaa,sinä huudat,ja hän sanoo:"Katso,tässä minä olen".JOS SINÄ KESKUUDESTASI POISTAT IKEEN,SORMELLA OSOITTELUN JA VÄÄRYYDEN PUHUMISEN,
10)jos taritset elantosi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun,NIIN VALKEUS KOITTAA SINULLE PIMEYDESSÄ,ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin KESKIPÄIVÄ.
Voit itse lukea lopun tästä:11-14.jos haluat?En ala nyt tässä enempää siitä kirjoittamaan.
Mutta sanon sinulle,ettei Adventistit,ei Luterilaiset,ei Helluntalaiset,eikä mikään ole yksi ja ainoa autuaaksi tekevä seurakunta,
koska on vain YKSI oikea ja pysyvä seurakunta ja se on JEESUS KRISTUS.Jota ei ole ihmisten toimesta perustettu,vaan perustaja on JUMALA ITSE.
Kaikki jotka olemme uskossa Herraan Jeesukseen olemme HÄNEN jäseniään,kukin SILLÄ PAIKALLA,missä hänet on kutsuttukin.
Joko nyt ymmärrät?
Siunausta.tv.Sirkka Iita.Sanot: ..syy miksi en ole liittynyt adventtikirkoon ...Minä uskon että Jumala on näyttänyt minulle paikkani juuri tässä,missä olen..
Ja sitten perusteena tuo sormipaikkasi.
Jumala siis näytti sinulle, kuten itsekin sanot, että et saa liittyä adventtikirkkoon. Miksi sitten kiemurtelet tuon Jumalalta saamasi kiellon alta pois ja itsepäisesti kuitenkin olet adventisti oman suun tunnustuksesi mukaan ja ajat adventistien asiaa kiivaasti uskovia vastaan jo toista vuotta näilläkin palstoilla?
Sanot, että Jumala tietää. No kyllä Jumala tietää ja näkee myös tuon sinun vilpillisyytesi, kun kiemurtelet Häneltä saamaasi kieltoa vastaan. Sehän on ihan sama kuin ihminen ymmärtäisi, ettei saa mennä huorataloon ja menisi sitten naapurin ukon kanssa sänkyyn. Ei mennyt viralliseen huorataloon, kun kiellettiin, mutta kiemurteli kuitenkin tekemään huorin. Nyt et liity viralliseen adventtikirkkoon, mutta suusi sanoilla ja teoillasi liityt siihen epävirallisesti.Lue tuosta!! kirjoitti:
MUTTA
Synti tulee tuomita,
mutta
ihminen tulee armahtaa!
Jeesus tuomitsi synnin,
mutta
armahti ihmisen!
sinä toimit päinvastoin;
Tuomitset ihmisen,
mutta
armahdat oman syntisi.
Jeesus rakasti ihmisiä,
mutta
vihasi syntiä.
sinä toimit päinvastoin:
Vihaat ihmisiä,
mutta
rakastat omaa syntiäsi.
ARMOTON ARMAHDETTU
Mieletön velka
Armoton menettää armon
Jumala on rakkaus!
Muista tämä!
Muista tämä aina!
Älä unohda tätä koskaan!
Ja kaikki menivät pois..
SINÄKIN!!En näe siinä Pirkko Valkaman nimeä. Varastitko tuon tekstin vai oletko Pirkko Valkama?
- tarkoitat
uskova_1 kirjoitti:
Sinähän se käsket pitämään kiinnin EGW:n opeista ja kirkosta!
niin en minä käskenyt sinua pitämään mistään opista kiinni,enkä myöskään E.G.Whiten opista ja sehän olisikin sinulle kuin myrkyn juontia, koska sinä et halua, taikka et ymmärrä hänen kirjoituksiaan, sanoin vaan että antaa hänen levätä rauhassa, hän on työnsä suorittanut täässä maaimassa ja meidän pitäisi kunnioittaa sen verran pois menneitä, jos meillä ei ole hyvää puhumista heistä, niin pitäisimme edes suumme kiinni.
- ???
uskova_1 kirjoitti:
En näe siinä Pirkko Valkaman nimeä. Varastitko tuon tekstin vai oletko Pirkko Valkama?
tarkoitat kirjoitti:
niin en minä käskenyt sinua pitämään mistään opista kiinni,enkä myöskään E.G.Whiten opista ja sehän olisikin sinulle kuin myrkyn juontia, koska sinä et halua, taikka et ymmärrä hänen kirjoituksiaan, sanoin vaan että antaa hänen levätä rauhassa, hän on työnsä suorittanut täässä maaimassa ja meidän pitäisi kunnioittaa sen verran pois menneitä, jos meillä ei ole hyvää puhumista heistä, niin pitäisimme edes suumme kiinni.
Adventtikirkon uskon opinkohdat:
"17 Profetoimisen lahja
PROFETOIMISEN LAHJA
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jään-nösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni ELLEN G. WHITEN palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava."
Ei ole olemassakaan mitään adventtikirkkoa ilman Ellen Whiteä eikä yhtään adventtikirkon jäsentä ilman Ellen Whiteä.??? kirjoitti:
Ei siinä lue kirjoittajan nimeä, näkevillä silmilläni katson, en edes lukulaseja tarvitse vielä ja siinä en näe Pirkko Valkaman nimeä.
Sitten katson näkevillä silmilläni ilman lukulaseja nettiä ja siellä tuo sama teksti on:
http://www.sekl.fi/pirkko.valkama/armoton.pdf- huoh
uskova_1 kirjoitti:
Ei siinä lue kirjoittajan nimeä, näkevillä silmilläni katson, en edes lukulaseja tarvitse vielä ja siinä en näe Pirkko Valkaman nimeä.
Sitten katson näkevillä silmilläni ilman lukulaseja nettiä ja siellä tuo sama teksti on:
http://www.sekl.fi/pirkko.valkama/armoton.pdfOletko muka aivan varma että Pirkko Valkama on ko. tekstin alkuperäinen kirjoittaja? Ettei vain olisi varastanut sitä minulta?
- !!!
uskova_1 kirjoitti:
"17 Profetoimisen lahja
PROFETOIMISEN LAHJA
Yksi Pyhän Hengen lahjoista on profetoimisen lahja. Tämä lahja kuuluu jään-nösseurakunnan tuntomerkkeihin, ja se ilmeni ELLEN G. WHITEN palvelutyössä. Hän oli Herran sanansaattaja, jonka kirjoitukset ovat jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä ja tarjoavat seurakunnalle lohdutusta, ohjausta, opetusta ja ojennusta. Ne myös ilmaisevat selvästi, että Raamattu on se normi, jolla kaikki opetukset ja kokemukset on koeteltava."
Ei ole olemassakaan mitään adventtikirkkoa ilman Ellen Whiteä eikä yhtään adventtikirkon jäsentä ilman Ellen Whiteä.ja ota jo se hirsi pois silmästäsi!
- oletko sinä
uskova_1 kirjoitti:
"17 Profetoimisen lahja
PROFETOIMISEN LAHJA
Ei ole olemassakaan mitään adventtikirkkoa ilman Ellen Whiteä eikä yhtään adventtikirkon jäsentä ilman Ellen Whiteä.jollai lailla kateellinen E.G.White:lle profetian lahjasta, kun sinä kerran kirjoitit, että sinulla on profetian lahja, ethän sinä vai kadehti häntä jos hän tiesi enemmän kuin sinä, ja asiat on viellä toteuteet mitä hän puhui.
- Ymmärrän
uskova_1 kirjoitti:
http://www.sekl.fi/pirkko.valkama/armoton.pdfEt tietenkään voi nähdä mitään kun hirsi peittää koko näkökenttäsi..
huoh kirjoitti:
Oletko muka aivan varma että Pirkko Valkama on ko. tekstin alkuperäinen kirjoittaja? Ettei vain olisi varastanut sitä minulta?
Nytkö syytät, että Pirkko Valkama on tuon tekstin varastanut sinulta?
Ainakin tunnustit jo, ettet ole Pirkko Valkama.Ymmärrän kirjoitti:
Et tietenkään voi nähdä mitään kun hirsi peittää koko näkökenttäsi..
Käsi ylös kaikki, jotka näkevät tuossa tekstissä Pirkko Valkaman nimen!
oletko sinä kirjoitti:
jollai lailla kateellinen E.G.White:lle profetian lahjasta, kun sinä kerran kirjoitit, että sinulla on profetian lahja, ethän sinä vai kadehti häntä jos hän tiesi enemmän kuin sinä, ja asiat on viellä toteuteet mitä hän puhui.
En ole kateellinen, sillä ennen uskoon tuloani harrastin noituutta. Tehdessäni tuolla noita-alttarillani taikoja, siihen joka kerta tuli enkeli valkeana läpinäkyvänä hahmona seisomaan. Tiesin jo tuolloin, ettei se mikään Jumalan enkeli ollut, vaikka olikin hohdokas ja valkea.
Samanlaisia langenneita enkeleitä eli demooneja oli Ellenilläkin oppaanaan, jotka hänelle toivat epäraamatullisia näkyjä, jotka olivat Raamattua vastaan, vaikkakin uskonnollisia. Myös hänen näkynsä menneistä, sen aikaisista ja tulevista olivat kädestäennustelijan oikeaan osumisluokkaa.
Niinpä tässäkin nähdään, että koska olen ensin itse päässyt irti noista valkeuden enkeleistä, niin nyt on minun velvollisuuteni varoittaa niistä toisiakin.- huoh
uskova_1 kirjoitti:
Nytkö syytät, että Pirkko Valkama on tuon tekstin varastanut sinulta?
Ainakin tunnustit jo, ettet ole Pirkko Valkama.et osaa muuta kuin pilkata, räyhätä, terrorisoida, heittää lokaa ja syyttää. Olet syyttäjän palveluksessa. Etkö tiedä kuka hän on?
Lopeta jo se kivien heittely sinäkin!
Ja ota jo se tukki silmästäsi! - ...
uskova_1 kirjoitti:
En ole kateellinen, sillä ennen uskoon tuloani harrastin noituutta. Tehdessäni tuolla noita-alttarillani taikoja, siihen joka kerta tuli enkeli valkeana läpinäkyvänä hahmona seisomaan. Tiesin jo tuolloin, ettei se mikään Jumalan enkeli ollut, vaikka olikin hohdokas ja valkea.
Samanlaisia langenneita enkeleitä eli demooneja oli Ellenilläkin oppaanaan, jotka hänelle toivat epäraamatullisia näkyjä, jotka olivat Raamattua vastaan, vaikkakin uskonnollisia. Myös hänen näkynsä menneistä, sen aikaisista ja tulevista olivat kädestäennustelijan oikeaan osumisluokkaa.
Niinpä tässäkin nähdään, että koska olen ensin itse päässyt irti noista valkeuden enkeleistä, niin nyt on minun velvollisuuteni varoittaa niistä toisiakin.koska vainoat Jeesusta ja Hänen omiaan
huoh kirjoitti:
et osaa muuta kuin pilkata, räyhätä, terrorisoida, heittää lokaa ja syyttää. Olet syyttäjän palveluksessa. Etkö tiedä kuka hän on?
Lopeta jo se kivien heittely sinäkin!
Ja ota jo se tukki silmästäsi!Mikäs sinä olet minulle pauhaamaan, kun esimerkilläsi osoitat, että pitää varastaa!
Varastaminen on syntiä, tee parannus!
Ai niin, sinähän olet vain ottanut Ellen Whiteltä oppia, kun hänkin varasti tekstejä kirjoihinsa omille nimilleen.... kirjoitti:
koska vainoat Jeesusta ja Hänen omiaan
En ole vainonnut Jeesusta enkä Hänen omiaan.
Valkeuden enkelien eksyttämiä kylläkin yritän herätellä unestaan, mutta sehän sinua ärsyttää jos mikä.- nyt erehtynyt
uskova_1 kirjoitti:
Niinpä tässäkin nähdään, että koska olen ensin itse päässyt irti noista valkeuden enkeleistä, niin nyt on minun velvollisuuteni varoittaa niistä toisiakin.tai sitten sinulla ei ole viellä oikeaa käsitystä oikeasta profeetasta, en minä ainakaan ole viellä kertaakaan lukenut E. G .Whiten kirjoista mitään noituutta, enkä langenneista enkeli oppaista, kyllä sinä käsität väärin hänen kirjoitukset taikka haluat käsittää, taikka sitten et ole päässyt viellä vapaaksi niistä langenneista enkeleistä ja ne antavat sinulle väärän ymmärryksen oikeasta sanomasta, pyydä Jumalaa että hän antaa sinulle täyden ymmärryksen että käsität, mikä on totuus mikä valhetta.
- !!!!
uskova_1 kirjoitti:
Niinpä tässäkin nähdään, että koska olen ensin itse päässyt irti noista valkeuden enkeleistä, niin nyt on minun velvollisuuteni varoittaa niistä toisiakin."Niinpä tässäkin nähdään, että koska olen ensin itse päässyt irti noista valkeuden enkeleistä, niin nyt on minun velvollisuuteni varoittaa niistä toisiakin."
Tämän jälkeen en enää ihmettele miksi vainoat Jeesusta Kristusta, ja Hänen seurakuntaansa. - !!!
uskova_1 kirjoitti:
En ole vainonnut Jeesusta enkä Hänen omiaan.
Valkeuden enkelien eksyttämiä kylläkin yritän herätellä unestaan, mutta sehän sinua ärsyttää jos mikä."En ole vainonnut Jeesusta enkä Hänen omiaan."
Miksi valehtelet?
Juuri niin sinä teet. Koko ajan.
Olet pimeyden henkien vallassa, siksi vastustat valkeutta, Jeesusta ja Hänen omiaan mitä kiihkeimmin.
Rukoilen puolestasi! nyt erehtynyt kirjoitti:
tai sitten sinulla ei ole viellä oikeaa käsitystä oikeasta profeetasta, en minä ainakaan ole viellä kertaakaan lukenut E. G .Whiten kirjoista mitään noituutta, enkä langenneista enkeli oppaista, kyllä sinä käsität väärin hänen kirjoitukset taikka haluat käsittää, taikka sitten et ole päässyt viellä vapaaksi niistä langenneista enkeleistä ja ne antavat sinulle väärän ymmärryksen oikeasta sanomasta, pyydä Jumalaa että hän antaa sinulle täyden ymmärryksen että käsität, mikä on totuus mikä valhetta.
Mitenkäs tämä, kun Ellen White peräti ylensi saatanan taivaan valtaistuimelle, noiden enkelinäkyjensä mukaisesti. Luuletko, että tuollaiset näyt olivat Jumalalta tai Jumalan enkeleidensä kautta näyttämiä? Saatanan itsensähän haave tuommoinen on ja tuommoistahan hän juuri haluaa ihmisille uskotella.
Ellen kirjoittaa: "Valtaistuimen edessä näin Adventtikansan, kirkon ja maailman. Näin kaksi seuruetta, yhden kumartuneena valtaistuimen edessä, syvästi kiinnostuneena, kun taas toinen seisoi kiinnostumatta, ja välinpitämättömänä... Sitten Jeesus nousi ylös valtaistuimelta ja suurin osa kumartuneista nousi hänen kanssaan. En nähnyt yhtäkään valon sädettä lähtevän Jeesuksesta välinpitämättömiin joukkoihin sen jälkeen, kun hän nousi ja he jäivät täydelliseen pimeyteen... Sitten käännyin katsomaan joukkoa, joka yhä oli kumartuneena valtaistuimen edessä ja he eivät tienneet, että Jeesus oli lähtenyt siltä. SAATANA ilmestyi valtaistuimelle yrittäen jatkaa Jumalan työtä. Minä näin heidän katsovan ylös valtaistuimeen ja rukoilevan, ´Isä, anna meille Henkesi´, silloin SAATANA puhalsi heidän päälleen epäpyhän vaikutuksen; siinä oli valoa ja paljon voimaa, mutta ei suloista rakkautta, iloa eikä rauhaa. SAATANAN tavoite oli pitää heidät petettyinä ja houkutella takaisin ja pettää Jumalan lapset." (White Ellen. EARLY WRITINGS. http://www.ellenwhite.org osa Experience & Views)
On siinä nyt pyhäkössä puhdistamista (Ellen Whiten tuoma epäraamatullinen pyhäkköoppi), kun siellä muka on saatanakin kaikkine pahuuksineen.- niinpäniinjoo
uskova_1 kirjoitti:
Mikäs sinä olet minulle pauhaamaan, kun esimerkilläsi osoitat, että pitää varastaa!
Varastaminen on syntiä, tee parannus!
Ai niin, sinähän olet vain ottanut Ellen Whiteltä oppia, kun hänkin varasti tekstejä kirjoihinsa omille nimilleen.sinä olet minulle pauhaamaan, kun esimerkilläsi osoitat, että pitää valehdella?
Valehteleminen on syntiä, tee parannus!
Niinpä niin.
Puhu vain omasta puolestasi!
Miksi keräät Jumalan vihaa päällesi?
Lopeta se kivien heittely jo!
ja ota se tukki silmästäsi! !!!! kirjoitti:
"Niinpä tässäkin nähdään, että koska olen ensin itse päässyt irti noista valkeuden enkeleistä, niin nyt on minun velvollisuuteni varoittaa niistä toisiakin."
Tämän jälkeen en enää ihmettele miksi vainoat Jeesusta Kristusta, ja Hänen seurakuntaansa.Etkös tunne Raamattua:
"Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. (2 Kor 11:14)
Vai luuletko, että minä noitana olin tekemisissä Jumalan enkeleiden kanssa ja uskovana saatanan enkeleiden?- ,,,,
uskova_1 kirjoitti:
Mitenkäs tämä, kun Ellen White peräti ylensi saatanan taivaan valtaistuimelle, noiden enkelinäkyjensä mukaisesti. Luuletko, että tuollaiset näyt olivat Jumalalta tai Jumalan enkeleidensä kautta näyttämiä? Saatanan itsensähän haave tuommoinen on ja tuommoistahan hän juuri haluaa ihmisille uskotella.
Ellen kirjoittaa: "Valtaistuimen edessä näin Adventtikansan, kirkon ja maailman. Näin kaksi seuruetta, yhden kumartuneena valtaistuimen edessä, syvästi kiinnostuneena, kun taas toinen seisoi kiinnostumatta, ja välinpitämättömänä... Sitten Jeesus nousi ylös valtaistuimelta ja suurin osa kumartuneista nousi hänen kanssaan. En nähnyt yhtäkään valon sädettä lähtevän Jeesuksesta välinpitämättömiin joukkoihin sen jälkeen, kun hän nousi ja he jäivät täydelliseen pimeyteen... Sitten käännyin katsomaan joukkoa, joka yhä oli kumartuneena valtaistuimen edessä ja he eivät tienneet, että Jeesus oli lähtenyt siltä. SAATANA ilmestyi valtaistuimelle yrittäen jatkaa Jumalan työtä. Minä näin heidän katsovan ylös valtaistuimeen ja rukoilevan, ´Isä, anna meille Henkesi´, silloin SAATANA puhalsi heidän päälleen epäpyhän vaikutuksen; siinä oli valoa ja paljon voimaa, mutta ei suloista rakkautta, iloa eikä rauhaa. SAATANAN tavoite oli pitää heidät petettyinä ja houkutella takaisin ja pettää Jumalan lapset." (White Ellen. EARLY WRITINGS. http://www.ellenwhite.org osa Experience & Views)
On siinä nyt pyhäkössä puhdistamista (Ellen Whiten tuoma epäraamatullinen pyhäkköoppi), kun siellä muka on saatanakin kaikkine pahuuksineen."Niinpä tässäkin nähdään, että koska olen ensin itse päässyt irti noista valkeuden enkeleistä, niin nyt on minun velvollisuuteni varoittaa niistä toisiakin."
Tämän jälkeen en enää ihmettele miksi vainoat Jeesusta Kristusta, ja Hänen seurakuntaansa. !!! kirjoitti:
"En ole vainonnut Jeesusta enkä Hänen omiaan."
Miksi valehtelet?
Juuri niin sinä teet. Koko ajan.
Olet pimeyden henkien vallassa, siksi vastustat valkeutta, Jeesusta ja Hänen omiaan mitä kiihkeimmin.
Rukoilen puolestasi!Tule sinäkin Jeesuksen omaksi, niin voit lopettaa tuon uhoamisen ja temppuilun.
,,,, kirjoitti:
Tämän jälkeen en enää ihmettele miksi vainoat Jeesusta Kristusta, ja Hänen seurakuntaansa.- huoh
uskova_1 kirjoitti:
Etkös tunne Raamattua:
"Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi. (2 Kor 11:14)
Vai luuletko, että minä noitana olin tekemisissä Jumalan enkeleiden kanssa ja uskovana saatanan enkeleiden?etkä ole koskaan ollutkaan!
Uskossa oleva uudestisyntynyt ihminenkö vainoaisi Jeesusta ja Hänen omiaan?
Jeesusko vakuittaisi uskovassa ihmisessä siten että tuo ihminen terrorisoisi Hänen omiaan?
Olet kuin Paavali ennen Damaskontien kokemustaan. Hänkin luuli toimivansa oikein, vaikka vainosi Jeesusta ja Hänen omiaan. - !!!
uskova_1 kirjoitti:
Tule sinäkin Jeesuksen omaksi, niin voit lopettaa tuon uhoamisen ja temppuilun.
Tule sinäkin Jeesuksen omaksi, niin voit lopettaa tuon räyhäämisesi, terrorisi, uhoamisesi ja muun temppuilun.
- englantia?
uskova_1 kirjoitti:
On siinä nyt pyhäkössä puhdistamista (Ellen Whiten tuoma epäraamatullinen pyhäkköoppi), kun siellä muka on saatanakin kaikkine pahuuksineen.vai onko tuon sinulle joku kääntänyt? en minä ole kyllä ennen kuulut että saatana olisi ollut enää taivaassa E.G.W. eläessä hänethän syöstiin maan päälle kun kapina oli taivaassa, kyllä sinulla nyt on paha väärin käsitys tästä asiasta luepa itse se Raamatusta.Saatana ei ole sen jälkeen päässyt syyttelemään taivaaseen kun hänet heitettiin tänne meidän niskaamme pahaa tekemään.
huoh kirjoitti:
etkä ole koskaan ollutkaan!
Uskossa oleva uudestisyntynyt ihminenkö vainoaisi Jeesusta ja Hänen omiaan?
Jeesusko vakuittaisi uskovassa ihmisessä siten että tuo ihminen terrorisoisi Hänen omiaan?
Olet kuin Paavali ennen Damaskontien kokemustaan. Hänkin luuli toimivansa oikein, vaikka vainosi Jeesusta ja Hänen omiaan.Noin sinulle on käynyt, kun olet Ellen Whiteä seurannut.
- !!!
uskova_1 kirjoitti:
Noin sinulle on käynyt, kun olet Ellen Whiteä seurannut.
Noin sinulle on käynyt, kun Jeesusta Kristusta vastustat, ja Hänen omiaan vainoat.
Ota se hirsi jos silmästäsi! englantia? kirjoitti:
vai onko tuon sinulle joku kääntänyt? en minä ole kyllä ennen kuulut että saatana olisi ollut enää taivaassa E.G.W. eläessä hänethän syöstiin maan päälle kun kapina oli taivaassa, kyllä sinulla nyt on paha väärin käsitys tästä asiasta luepa itse se Raamatusta.Saatana ei ole sen jälkeen päässyt syyttelemään taivaaseen kun hänet heitettiin tänne meidän niskaamme pahaa tekemään.
Sehän on hyvä, että huomaat, ettei tuo ollut raamatullista. Mutta niin vain Ellen näki näyssään ja niin vain kirjoitti kirjoihinsa.
Heti ensi muistelemalta tulee mieleen ainakin kaksi kirjaa, jossa hän noin kirjoittaa.
Käännä itse tai käännätä jollain tuntemallasi, jos et minua usko:
"I turned to look at the company who were still bowed before the throne; they did not know that Jesus had left it. Satan appeared to be by the throne, trying to carry on the work of God. I saw them look up to the throne, and pray, "Father, give us Thy Spirit." Satan would then breathe upon them an unholy influence; in it there was light and much power, but no sweet love, joy, and peace. Satan's object was to keep them deceived and to draw back and deceive God's children. - (White Ellen. EARLY WRITINGS. http://www.ellenwhite.org osa Experience & Views)
Jos saat tuon kirjan käsiisi, niin tuo on "End of the 2300 Days" väliotsikon alla.- vainota kun
uskova_1 kirjoitti:
Toisaalta aina Jumala jonkun silmät avaa ja hän huomaa, että se, mitä olen puhunut sekä adventistien opeista että kaidasta tiestä, pitää paikkansa ja näin hän saa sen hyödyn itselleen, jota varten nämä kirjoitinkin.et ole uskossa. Uskonvainot kohtaavat vain Jeesukseen uskovia, sinuun kohdistuu vain aiheellista kritiikkiä huonon käytöksesi ja panettelujesi johdosta. (toim.huom.)
- yrittäisit edes
uskova_1 kirjoitti:
Mistä lähtien sormi on ollut syntiä? Ja mitä sinulle minun ruumiinosani kuuluvat?
Asiallinen, sivistynyt keskustelu. Onko se vain utopiaa? Olisiko aivan mahdotonta keskustella SIVISTYNEESTI ja ASIALLISESTI?
Se joka esittää väitteitä, on velvollinen myös perustelemaan väitteensä PERUSTEELLISESTI. Perustelemattomat väitteet ja syytökset joutavat suoraan roskiin.
Muiden keskustelijoiden loukkaaminen ja heidän vakaumuksensa pilkkaamminen ja eli loanheitto ei ole ensinkään keskustelua, eikä varsinkaan uskonto-aiheiselle palstalle kuuluvaa keskustelua.
Olisiko asiallinen, kristillinen ja sivistynyt keskustelu liikaa toivottu?
Yhtä vain pyydän:
Keskustellaan asiallisesti ja sivistyneesti. Otetaan huomioon ihmisten erilaisuus, ja se että kaikki suinkaan eivät ajattele samalla tavalla kuin me ajattelemme. Kunnioitetaan jokaista keskustelijaa, hänen vakaumustaan ja arvomaailmaansa. Muistetaan myös millaista käyttäytymistä Suomen laki, ja nettietiketti edellyttää meiltä.
Pidetäänhän tämä keskustelupaikka siistinä, asiallisena ja sivistyneenä. Muistakaamme myös että olemme uskonto-aiheisella palstalla. Täällä ei sovi haistattelu, ja kiroilu yms muu sellainen asiaton käyttäytyminen.
Yritä edes käyttäytyä. Vai onko se sinulle aivan mahdotonta? - adventistien puolesta
uskova_1 kirjoitti:
Toisaalta aina Jumala jonkun silmät avaa ja hän huomaa, että se, mitä olen puhunut sekä adventistien opeista että kaidasta tiestä, pitää paikkansa ja näin hän saa sen hyödyn itselleen, jota varten nämä kirjoitinkin.ja osoitat sen raukkamisella räkyttämisellä heitä kohtaan! Heh heh, oletko tosissasi?
- joka sana
vainota kun kirjoitti:
et ole uskossa. Uskonvainot kohtaavat vain Jeesukseen uskovia, sinuun kohdistuu vain aiheellista kritiikkiä huonon käytöksesi ja panettelujesi johdosta. (toim.huom.)
olet oikeassa!
- puleen olet
uskova_1 kirjoitti:
Niinpä tässäkin nähdään, että koska olen ensin itse päässyt irti noista valkeuden enkeleistä, niin nyt on minun velvollisuuteni varoittaa niistä toisiakin.taas kääntynyt. Valkeuden enkelit ovat sinut jättäneet pimeyden valtaan.
- joo...
adventistien puolesta kirjoitti:
ja osoitat sen raukkamisella räkyttämisellä heitä kohtaan! Heh heh, oletko tosissasi?
uskova 1 osoittaa huolestuneisuutensa räkyttämisellään, ja loanheittämisellään. Mitä enemmän uskova 1 välittää jostakin, sitä enemmän hän loukkaa ja heittää sontaa tämän päälle.
Niinpä. Rakkaudesta se hevonenkin potkii, vai miten se oli...
No joka tapauksessa, hänellä on erittäin outo ja kummallinen tapa ilmaista välittämistään - eikö
puleen olet kirjoitti:
taas kääntynyt. Valkeuden enkelit ovat sinut jättäneet pimeyden valtaan.
ja nyt hän vastustaa valkeuden enkeleitä, itse kun on kääntynyt pimeyden enkeleiden palvelukseen..
- genesis_5
uskova_1 kirjoitti:
Joskus kerroin sinulle, miten voit auttaa itseäsi, mutta ei kelvannut neuvot ja katkeroiduit vain lisää. Muistutanpa nyt vielä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014901145#22000000014901145Nyt kun olet avautunut hieman raottaen menneisyytesi verhoa. alan ymmärtää sinua hieman
paremmin. Teit oiken hyvin kun valaisit hieman
menneisyyttäsi. Tunnen henkilön joka ei itse
käyttänyt koskaan mitään huumeita, kuitenkin hän
altistui Marihunan savun vaikutuksesta. Hän kertoi noista samankaltaisista Enkeli oppaista.
Voin vain kertoa itsestäni sen, että olen yliherkkä Alkoholille. Jos lähiympäristössäni,
Jotkut kaverit alkoivat hieman napiskella Alkon
tuotteita, niin viinaksien haju aiheutti
minulle Mikreeni päänsäryn. Kiitos Herralle,
että sen avulla olen välttynyt noista juomista.
Paras kaverini aikoinaan esitteli minulle Tupakan polton, Josta pääsin irti Korkeamman
voiman avulla. Olen ollut neljästi lähellä
kuolemaa, Josta minut on vielä pelastanut minun
Suojeliani. En ole koskaan harjoittanut mitään
Maagiaa. Enkä en myöskään usko koskaan mihinkään raamatun ulkopuolisiin uskon lähteisiin
joilla on vain Jumalallisuuden ulkokuori, mutta
he kieltävät oikean Jumalan voiman.
Esimerkiksi kun raamatun ulkopuolelta tulee
Pyhähenki. Koska se kieltää Jeesuksen oman
opetuksen. Samoin Apostolien opetus on vailla oikeaa tehoa. Korvaus Theologian kera. Minulla oli nuoruudessani Raakamalli, joka sanoi minulle.
näin Kuule Enska maailma on Huijareita täynnä.
Siksi muista aina palata asioissa alkujen lähteille. Tutki asia olkoon mikä hyvänsä järki-
peräisesti. Esimerkiksi jos joskus elämäsi var-
rella otat vaikka Kristin uskon vastaan tutki
asia itse. Voidaanko asia todistaa oikeaksi vaikka lakituvassa. Jos asia ei kestä lakitupaan
menoa on asia virheellinen eli Harha.
En tiedä syytä miksi olet ihastunut raamatun
vastauskon puhdistuksen Syöväreihin eli pidät
Jesuiitta Riberan tulkintoja Raamatullisina?
Nämä tulkinnat sammuttavat Kokonaan innon tähän
pyhään kirjaan Raamattuun, Koska nämä tulkinnat
ovat repäisty irti asia yhteydestään. Näillä tulkinoilla oli tarkoitus mitätöidä Martti Tohtorin uskon puhdistus. Kysymys sinulle? Miksi
sinä kunnon Lutherilaisena haluat turmella
Martin suuren uskon Puhdistuksen? Onko Jesuiitta
todella sokaissut hengellisen näkökykysi?
Lisään vielä sen,että minun ainoa Raakamallini
kuoli Lääkärin väärän Diaknoosin uhrina ja kuoli
uskossa Vapahtajaan. Lisään vielä sinulle asian.
en ole Maxsimi, Vaan olen Maxsimin veli, Maksimi
on kuollut.Hän on levossa Joten jätä hänet
Rauhaan! Olisi hyvä asia, kohdallasi, että pystyisit käyttämään omia aivojasi ettei sinun
tarvitse kopioida Epäpätevien kirjoittajien
opetuksia, Ottaisit vaikka oppia Jeesuksesta.
Koska hän on Tuhat kertaa viisaampi kuin Ribera!
Jumalan rauhaa sinulle koeta viisastua! - toistan ---------->>
Sirkka Iita. kirjoitti:
Miksi et itse jätä muita rauhaan?
Miksi pyydät sellaista jota ette tee itsekään.
adventistit ei vät keskustele keskenään .
Mutta muiden viesteihin he antavat neuvojaan pyytämättä.
Haukkuvat Baalbelin porttokikkojen jäseniksi .
Heti kun joku tekee ähänkin samaan suuntaan, on parvi adventisteja kimpussa.
Kenellekään ei lie sanottu niin pahasti kuin joku adventisti sanoi kerran niksi-nipalle. Ja täysin ilman syytä. - Sirkka Iita.
uskova_1 kirjoitti:
Sanot: ..syy miksi en ole liittynyt adventtikirkoon ...Minä uskon että Jumala on näyttänyt minulle paikkani juuri tässä,missä olen..
Jumala siis näytti sinulle, kuten itsekin sanot, että et saa liittyä adventtikirkkoon. Miksi sitten kiemurtelet tuon Jumalalta saamasi kiellon alta pois ja itsepäisesti kuitenkin olet adventisti oman suun tunnustuksesi mukaan ja ajat adventistien asiaa kiivaasti uskovia vastaan jo toista vuotta näilläkin palstoilla?
Sanot, että Jumala tietää. No kyllä Jumala tietää ja näkee myös tuon sinun vilpillisyytesi, kun kiemurtelet Häneltä saamaasi kieltoa vastaan. Sehän on ihan sama kuin ihminen ymmärtäisi, ettei saa mennä huorataloon ja menisi sitten naapurin ukon kanssa sänkyyn. Ei mennyt viralliseen huorataloon, kun kiellettiin, mutta kiemurteli kuitenkin tekemään huorin. Nyt et liity viralliseen adventtikirkkoon, mutta suusi sanoilla ja teoillasi liityt siihen epävirallisesti.minä saan olla Pyhän Hengen opetuksessa,enkä siksi tarvitse sinun opetustasi,ole hyvä ja jätä minut Jumalan armon varaan ja Hänen hoitoonsa.
Siunausta sinulle,minä toivon,että Jumala avaisi sinunkin silmäsi näkemään mikä on oikein ja mikä on väärin!tv.Sirkka Iita. - MAXIMI.KO?
genesis_5 kirjoitti:
Nyt kun olet avautunut hieman raottaen menneisyytesi verhoa. alan ymmärtää sinua hieman
paremmin. Teit oiken hyvin kun valaisit hieman
menneisyyttäsi. Tunnen henkilön joka ei itse
käyttänyt koskaan mitään huumeita, kuitenkin hän
altistui Marihunan savun vaikutuksesta. Hän kertoi noista samankaltaisista Enkeli oppaista.
Voin vain kertoa itsestäni sen, että olen yliherkkä Alkoholille. Jos lähiympäristössäni,
Jotkut kaverit alkoivat hieman napiskella Alkon
tuotteita, niin viinaksien haju aiheutti
minulle Mikreeni päänsäryn. Kiitos Herralle,
että sen avulla olen välttynyt noista juomista.
Paras kaverini aikoinaan esitteli minulle Tupakan polton, Josta pääsin irti Korkeamman
voiman avulla. Olen ollut neljästi lähellä
kuolemaa, Josta minut on vielä pelastanut minun
Suojeliani. En ole koskaan harjoittanut mitään
Maagiaa. Enkä en myöskään usko koskaan mihinkään raamatun ulkopuolisiin uskon lähteisiin
joilla on vain Jumalallisuuden ulkokuori, mutta
he kieltävät oikean Jumalan voiman.
Esimerkiksi kun raamatun ulkopuolelta tulee
Pyhähenki. Koska se kieltää Jeesuksen oman
opetuksen. Samoin Apostolien opetus on vailla oikeaa tehoa. Korvaus Theologian kera. Minulla oli nuoruudessani Raakamalli, joka sanoi minulle.
näin Kuule Enska maailma on Huijareita täynnä.
Siksi muista aina palata asioissa alkujen lähteille. Tutki asia olkoon mikä hyvänsä järki-
peräisesti. Esimerkiksi jos joskus elämäsi var-
rella otat vaikka Kristin uskon vastaan tutki
asia itse. Voidaanko asia todistaa oikeaksi vaikka lakituvassa. Jos asia ei kestä lakitupaan
menoa on asia virheellinen eli Harha.
En tiedä syytä miksi olet ihastunut raamatun
vastauskon puhdistuksen Syöväreihin eli pidät
Jesuiitta Riberan tulkintoja Raamatullisina?
Nämä tulkinnat sammuttavat Kokonaan innon tähän
pyhään kirjaan Raamattuun, Koska nämä tulkinnat
ovat repäisty irti asia yhteydestään. Näillä tulkinoilla oli tarkoitus mitätöidä Martti Tohtorin uskon puhdistus. Kysymys sinulle? Miksi
sinä kunnon Lutherilaisena haluat turmella
Martin suuren uskon Puhdistuksen? Onko Jesuiitta
todella sokaissut hengellisen näkökykysi?
Lisään vielä sen,että minun ainoa Raakamallini
kuoli Lääkärin väärän Diaknoosin uhrina ja kuoli
uskossa Vapahtajaan. Lisään vielä sinulle asian.
en ole Maxsimi, Vaan olen Maxsimin veli, Maksimi
on kuollut.Hän on levossa Joten jätä hänet
Rauhaan! Olisi hyvä asia, kohdallasi, että pystyisit käyttämään omia aivojasi ettei sinun
tarvitse kopioida Epäpätevien kirjoittajien
opetuksia, Ottaisit vaikka oppia Jeesuksesta.
Koska hän on Tuhat kertaa viisaampi kuin Ribera!
Jumalan rauhaa sinulle koeta viisastua!Koska ja miten?
Ei ole pakko vastata,jos et halua!
Hän oli kuin ystävä,kun niin pitkään täällä yhdessä oli kanssamme!
Oletko todella Maximin veli?
Olen huomannutkin vivahde eron kirjoituksissanne ja ajatellut että Maximi ei sanoisi noin!
Vaikka aika paljon puhutkin aivan kuin hänen suullaan.
Siunausta sinulle ja Taivaan Isä antakoon voimia sinulle kun olet menettänyt veljen!
tv.Sirkka Iita. - niksi-nipa
MAXIMI.KO? kirjoitti:
Koska ja miten?
Ei ole pakko vastata,jos et halua!
Hän oli kuin ystävä,kun niin pitkään täällä yhdessä oli kanssamme!
Oletko todella Maximin veli?
Olen huomannutkin vivahde eron kirjoituksissanne ja ajatellut että Maximi ei sanoisi noin!
Vaikka aika paljon puhutkin aivan kuin hänen suullaan.
Siunausta sinulle ja Taivaan Isä antakoon voimia sinulle kun olet menettänyt veljen!
tv.Sirkka Iita.Maksimin tapa kertoa nimimerkin vaihdostaan.
Hän on nyt genesis_5. - Ei teidän
toistan ---------->> kirjoitti:
Miksi et itse jätä muita rauhaan?
Miksi pyydät sellaista jota ette tee itsekään.
adventistit ei vät keskustele keskenään .
Mutta muiden viesteihin he antavat neuvojaan pyytämättä.
Haukkuvat Baalbelin porttokikkojen jäseniksi .
Heti kun joku tekee ähänkin samaan suuntaan, on parvi adventisteja kimpussa.
Kenellekään ei lie sanottu niin pahasti kuin joku adventisti sanoi kerran niksi-nipalle. Ja täysin ilman syytä.neuvojanne ole tilattu?Me haluamme myöskin keskustella omien opin näkemystemme pohjalta.Vai kiinostaako niinpaljon adventismi että ette malta millään omissa oloissanne viihtyä?
- Ei kukaan voisi
niksi-nipa kirjoitti:
Maksimin tapa kertoa nimimerkin vaihdostaan.
Hän on nyt genesis_5.kertoa tuollaista leikinpäiden!
Minä ainakin uskon että tämä on oikeasti Maximin veli,jotakin samaa,mutta kuitenkin eri kirjoitustyyli,siis veli sopii hyvin.
Minunkin sisarta on väitetty minuksi,se vain jotenkin näkyy se samanlaisuus,samat sanonnat ym.Siunausta:tv.Sirkka Iita. - gallerias
Ei kukaan voisi kirjoitti:
kertoa tuollaista leikinpäiden!
Minä ainakin uskon että tämä on oikeasti Maximin veli,jotakin samaa,mutta kuitenkin eri kirjoitustyyli,siis veli sopii hyvin.
Minunkin sisarta on väitetty minuksi,se vain jotenkin näkyy se samanlaisuus,samat sanonnat ym.Siunausta:tv.Sirkka Iita.Miksi sitten hän käyttää Maksimin talon kuvaa Galleriasivullaan? Onko veljekset kaksosia siinäkin asiassa?
- kestää ritiikin
Ei teidän kirjoitti:
neuvojanne ole tilattu?Me haluamme myöskin keskustella omien opin näkemystemme pohjalta.Vai kiinostaako niinpaljon adventismi että ette malta millään omissa oloissanne viihtyä?
Täällä keskustellaan adventismin moni-ilmeisestä olemuksesta otsikon mukaisesti.
Kaikki vivahteet ovat adventismissa puheenaiheina.
Eihän se ole keskustelijoiden vika jos aihe on huono! - Mistäs sinä
gallerias kirjoitti:
Miksi sitten hän käyttää Maksimin talon kuvaa Galleriasivullaan? Onko veljekset kaksosia siinäkin asiassa?
Maximin talon tiedät?
Sitäpaitsi,voihan se olla vaikka kahden perheen talo,tai heidän yhteinen lapsuuden koti!
Valokuvahan voi ottaa missä vaan!Uskovainen ihminen ei valehtele!
Ei sellainen ei voi olla mahdollista!En usko tuollaista tapahtuvan! - Sirkka Iita.
uskova_1 kirjoitti:
Sanot: ..syy miksi en ole liittynyt adventtikirkoon ...Minä uskon että Jumala on näyttänyt minulle paikkani juuri tässä,missä olen..
Sanot, että Jumala tietää. No kyllä Jumala tietää ja näkee myös tuon sinun vilpillisyytesi, kun kiemurtelet Häneltä saamaasi kieltoa vastaan. Sehän on ihan sama kuin ihminen ymmärtäisi, ettei saa mennä huorataloon ja menisi sitten naapurin ukon kanssa sänkyyn. Ei mennyt viralliseen huorataloon, kun kiellettiin, mutta kiemurteli kuitenkin tekemään huorin. Nyt et liity viralliseen adventtikirkkoon, mutta suusi sanoilla ja teoillasi liityt siihen epävirallisesti.ihan kokonaan toisin tarkoittaviksi?
ENHÄN PUHUNUT MITÄÄN ETTEN SAA LIITTYÄ adventtikirkkoon,vaan MINUN EI TARVITSE!
Jumala tarvitsee minua sillä paikalla,missä olenkin "poistamassa sormella osoittelun"HÄNEN OMIENSA VÄLILTÄ!
Olipa ulkonainen seurakunta mikä hyvänsä,Kuppikunta EI ole ratkaiseva,vaan USKO!
Sillä Kristus on sydänten tuntija,Hän TIETÄÄ MEIDÄT KAIKKI,MITÄ ME OLEMME?
Kristus näkee myöskin sinun sydämesi,muista se! - Sirkka Iita.
uskova_1 kirjoitti:
Sanot, että Jumala tietää. No kyllä Jumala tietää ja näkee myös tuon sinun vilpillisyytesi, kun kiemurtelet Häneltä saamaasi kieltoa vastaan. Sehän on ihan sama kuin ihminen ymmärtäisi, ettei saa mennä huorataloon ja menisi sitten naapurin ukon kanssa sänkyyn. Ei mennyt viralliseen huorataloon, kun kiellettiin, mutta kiemurteli kuitenkin tekemään huorin. Nyt et liity viralliseen adventtikirkkoon, mutta suusi sanoilla ja teoillasi liityt siihen epävirallisesti.En voi muuta kuin ihmetellä tuota kauheaa kielenkäyttöäsi ja vertauksiasi huorataloon menosta?
Mihin huorataloon minä olen tässä menossa?
Olen Luterilainen ja saanut uudestisyntyä,ja adventistit ovat veljiäni ja sisariani Herrassa!Sillä meidät yhdistää YHTEINEN USKO KRISTUKSEEN ja Hänen uhriinsa puolestamme!
Me olemme KAIKKI SAMAA HENKEÄ JUONEET,ja niin ollen olemme kastetut SAMAAN KRISTUKSEEN!
Ei ole EIKÄ TULE,mitään muuta pelastusta,kuin JEESUS KRISTUS!
JOKO NYT YMMÄRRÄT? - uskomme perustuu,
kestää ritiikin kirjoitti:
Täällä keskustellaan adventismin moni-ilmeisestä olemuksesta otsikon mukaisesti.
Eihän se ole keskustelijoiden vika jos aihe on huono!kuten Elleninkin usko perustui!Te vaan loukkaate ja vääristelette suoran tien Kristuksen luokse,jota Elenkin oli kaikkella työllään raivaamassa!
- ...
kestää ritiikin kirjoitti:
Eihän se ole keskustelijoiden vika jos aihe on huono!keskustelijat ovat vain niin huonoja ja surkeita..
- hassu juttu
Mistäs sinä kirjoitti:
Maximin talon tiedät?
Sitäpaitsi,voihan se olla vaikka kahden perheen talo,tai heidän yhteinen lapsuuden koti!
Ei sellainen ei voi olla mahdollista!En usko tuollaista tapahtuvan!maksimi ilmoitti olleensa demidogin hautajaisissa ja olleensa tämän veli.
Nyt ilmestyy kolmas veli heti veljesä kuoltuako.
Tämä mies on Suomessa syntynyt ja asuu gineassa .
Tuo on maksimi/demidog/genesis5 yhteinen taloko gineassa?
Ja mitenhe kaikki tuntevat uskova ykkösen heti tänne tultuaan?
Samaa vihanpitoa jokhisella? - sammakko
Mistäs sinä kirjoitti:
Maximin talon tiedät?
Ei sellainen ei voi olla mahdollista!En usko tuollaista tapahtuvan!"Uskovainen ihminen ei valehtele!"
voit päätellä tämän Maksimi-Genesis_5:n uskon laadun. Sirkka Iita. kirjoitti:
minä saan olla Pyhän Hengen opetuksessa,enkä siksi tarvitse sinun opetustasi,ole hyvä ja jätä minut Jumalan armon varaan ja Hänen hoitoonsa.
Siunausta sinulle,minä toivon,että Jumala avaisi sinunkin silmäsi näkemään mikä on oikein ja mikä on väärin!tv.Sirkka Iita.Et sinä ole heittäytynyt Pyhän Hengen opetuksen varaan, vaan oman pääsi ja tunteidesi varaan. Sen näkee jo siitäkin, että puolustat Jumalan vastaisia harhaoppeja.
Sirkka Iita. kirjoitti:
ihan kokonaan toisin tarkoittaviksi?
ENHÄN PUHUNUT MITÄÄN ETTEN SAA LIITTYÄ adventtikirkkoon,vaan MINUN EI TARVITSE!
Jumala tarvitsee minua sillä paikalla,missä olenkin "poistamassa sormella osoittelun"HÄNEN OMIENSA VÄLILTÄ!
Olipa ulkonainen seurakunta mikä hyvänsä,Kuppikunta EI ole ratkaiseva,vaan USKO!
Sillä Kristus on sydänten tuntija,Hän TIETÄÄ MEIDÄT KAIKKI,MITÄ ME OLEMME?
Kristus näkee myöskin sinun sydämesi,muista se!Luetaanpas nyt tuota paikkaa:
Kysyit pitääkö/saako liittyä adventtikirkkoon. Ja olettaen, että sait Jumalalta tuon paikan, tuli vastaus "Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen sormella osoittelun ja vääryyden puhumisen". No, tietenkin sinun olisi pitänyt poistaa tuo uskoville mäkättäminen ja heidän osoitelunsa vääriksi, kun eivät nielaise Ellen Whiten syöttejä ja eksy adventistiksi. Mutta ei suinkaan, jatkoit vääryyden puhumista eli uskovien pahaksi sanomista ja eksymään halukkaiden ja eksyttävien hyväksi sanomista. Teet tuota syntiä yhä.
Tuon kohdan jälkeen seurasi jos-kohdat eli jos poistat pahan ja lakkaat puhumasta vääryyttä, niin saisit nuo lupaukset.
Mutta nyt, jos et vihdoin tee parannusta niin: Herra ei sinua johdata, ei ravitse sieluasi, ei vahvista luitasi ja olet vedetön lähde.Sirkka Iita. kirjoitti:
En voi muuta kuin ihmetellä tuota kauheaa kielenkäyttöäsi ja vertauksiasi huorataloon menosta?
Olen Luterilainen ja saanut uudestisyntyä,ja adventistit ovat veljiäni ja sisariani Herrassa!Sillä meidät yhdistää YHTEINEN USKO KRISTUKSEEN ja Hänen uhriinsa puolestamme!
Me olemme KAIKKI SAMAA HENKEÄ JUONEET,ja niin ollen olemme kastetut SAMAAN KRISTUKSEEN!
JOKO NYT YMMÄRRÄT?Vertaukseni oli osuva, koska sinä harjoitat hengellistä huoruutta. Väität olevasi uskova ja silti markkinoit jatkuvan mäkätyksen kanssa eksytystä. Olet pahan asialla. Yrität saada Jumalan omat tekemään huorin saatanan kanssa.
Eivät kaikki henget ole Pyhä Henki, vaan jos juo eksytyksen henkeä, niin se on saatanasta lähtöisin olevaa henkeä.
Jos olet tullut uskoon, pidät pelastuksen halpana. Se ei ole sinulle tärkein asia, vaan ihmiset. Sinulle on tärkeää esiintyä uskovana ihmisenä ja olla lihallisessa tunteilun tilassa mahdollisimman monen ihmisen kanssa hyrisemässä hyvyyttänne ja päivittelemässä muita. Se ei ole Jumalan tahdon mukaista.- (*)
NOW!! kirjoitti:
Käännä se syyttävä sormesi itseäsi kohti!miksi?
- suvipersoonani
Sirkka Iita. kirjoitti:
En voi muuta kuin ihmetellä tuota kauheaa kielenkäyttöäsi ja vertauksiasi huorataloon menosta?
JOKO NYT YMMÄRRÄT?Miten tuo liittyy adventismin oppien hyväksynnän perusteluksi?
Miten tuo tukee täällä toimitettavaa adventismin tarjoilun tarpeellisuuden puolesta?
Siitähän muut kuin sinä puhuvat.
Miten tuohon armoon voi liittyä ellenin opetusten omaksumisen vaatiminen?
Ekkö ymmättä että assiissa on räimivä ristiriitasuus? - NYT!
uskova_1 kirjoitti:
Et sinä ole heittäytynyt Pyhän Hengen opetuksen varaan, vaan oman pääsi ja tunteidesi varaan. Sen näkee jo siitäkin, että puolustat Jumalan vastaisia harhaoppeja.
Et sinä ole heittäytynyt Pyhän Hengen opetuksen varaan, vaan oman pääsi ja tunteidesi varaan. Sen näkee jo siitäkin, että puolustat Jumalan vastaisia
- Vertauksesi
uskova_1 kirjoitti:
Vertaukseni oli osuva, koska sinä harjoitat hengellistä huoruutta. Väität olevasi uskova ja silti markkinoit jatkuvan mäkätyksen kanssa eksytystä. Olet pahan asialla. Yrität saada Jumalan omat tekemään huorin saatanan kanssa.
Eivät kaikki henget ole Pyhä Henki, vaan jos juo eksytyksen henkeä, niin se on saatanasta lähtöisin olevaa henkeä.
Jos olet tullut uskoon, pidät pelastuksen halpana. Se ei ole sinulle tärkein asia, vaan ihmiset. Sinulle on tärkeää esiintyä uskovana ihmisenä ja olla lihallisessa tunteilun tilassa mahdollisimman monen ihmisen kanssa hyrisemässä hyvyyttänne ja päivittelemässä muita. Se ei ole Jumalan tahdon mukaista.oli osuva, koska sinä harjoitat hengellistä huoruutta. Väität olevasi uskova ja silti markkinoit jatkuvan mäkätyksen kanssa eksytystä. Olet pahan asialla. Yrität saada Jumalan omat tekemään huorin saatanan kanssa.
Jos olet tullut uskoon, pidät pelastuksen halpana. Se ei ole sinulle tärkein asia, vaan ihmiset. Sinulle on tärkeää esiintyä uskovana ihmisenä ja olla lihallisessa tunteilun tilassa mahdollisimman monen ihmisen kanssa hyrisemässä hyvyyttänne ja päivittelemässä muita. Se ei ole Jumalan tahdon mukaista.
- asetu
jo tai tulee míessurma,
heppi, keppi...jorma pystyssä
seisoo, sormi ojolla...lapset , lapset
harmaa hapset...varokaa kilttejä setiä..
ne on pahoja!- Ne sinun enkelisikös
ne paneevat sinut välillä ihan runojakin rustaamaan?
- ei tarvitse
...estojansa kautta olla korrekti...näitä korrektisti roskaa puhua riittää...?
Puhutaan vaikka nimimerkin kautta...mutta asiaa!? - Oikeistopopulisti
siilin järveltä...onko jäässä piikkejä vai siilissä?
Ehkä polemmissa..? Nimi ei miestä pahenna jos ei nimi miestä?
Juttu on olennainen; ei se kuka sen kirjoittaa?
Vai kuinka Jorma katainen asian pohtii näin vaatiessaan jokaista osoittamaan puoluekirjansa ja asemansa?
terveisin kommunistisika- vaan ei mies
siitä rumennu...paha on mennä sanomaan kumpi on totta; miehen nimen pahentaminen vai nimen kautta mihen pahentaminen...olihan Svinhuvud---sianpääkin presidentti?
Ja hyvin taisi miehellä mennä vaikka nimensä ei ollut kovin imarteleva...iso pää tosin oli...mutta oliko aivot?
No, olet oikeassa siinä...että helpommin tulee kirjoitettua levottomiakin...ja turhaa...pitääkö aina olla niin tosikko asioissaan? - Pielavesi on
syntymäpaikka tietääkseni!Aika läheltä kyllä liippasi, kun sehän on naapuri pitäjä.
- Pekka Puupää
Kuka sen todistaa kenen nimellä sinä kirjoitat?
Adventistit haluaisivat varmaan mielellään tietää, että keiden kotirauhaa voisivat alkaa terrorisoimaan.- ----
adventistit eivät häiritse kenenkään kotirauhaa. Ne häiritsijät ovat jehovantodistajia.
- vie sanomaa
---- kirjoitti:
adventistit eivät häiritse kenenkään kotirauhaa. Ne häiritsijät ovat jehovantodistajia.
ovelta ovelle,kuten Jehovantodistajat tekevät.Ainut on kerran vuodessa tapahtuva sympatia keräys,jolloin kerätään varoja vähäosaisten auttamiseksi,jolloin saataa adventisti seisoa ovesi takana,mutta tuskin näistä netti osoitteista on siihen mitään hyötyä,kun keräys tapahtuu ovelta ovelle,kuten sanonta kuuluu!
- ei nykyään uskalla
nimeään ja osoitettaan nettiin laittaa,häiriköiden pelosta!Halloo!Me elämme sellaisia aikoja että luottamus kaikkiin lähimäisiimme ei ole aivan sataprosenttista.Joten mieluummin näin nimimerkin turvin kuitenkin!
- Jorma Katainen
, nimimerkin suojassa on turvallista.
Kun ehdotin käyttämään omaa nimeä, en arvannut, että syntyy keskustelu, jossa itse asia ei juuri ketään kiinnosta. Kaikki muu kylläkin.
Jorma Katainen laajemmin sanottuna vielä yksi pointti.
Jos oikealla nimellään alkaa kirjoittelemaan esim.joku adventisti asioita jotka ei ole kirkon opin mukaista tai latelee paikallisen seurakunnan ongelmia pöytään esim."täällä eräs vanhimmista on oikea tollo",niin luulenpa että paikallinen"huoltopoliisi" tulee tekemään paimennuskäyntejä.
Silloin jos käytetään omaa nimeä loppuu asioista suoraan keskustelu.Tästäkin palstasta tulee silloin vain kuin seurakunnan "iltapäiväkahvikerho".
Kirjoiteltaisiin vain mukavia asioita tyyliin:"kaikki hyvin",vaikka asioita olisi korjattavana pilvin pimein.
Jatkuisi hyssyttely...hys hys!!- Sirkka Iita.
Jorma Katainen kirjoitti:
Kun ehdotin käyttämään omaa nimeä, en arvannut, että syntyy keskustelu, jossa itse asia ei juuri ketään kiinnosta. Kaikki muu kylläkin.
Jorma Katainenkuin poikkeus.Pysy palstoilla keskustelemassa.On hyvä olla joku jolla on tietoakin luulojen sijasta!
Siunausta!Me ylistämme Jeesusta!tv.Sirkka Iita. - Fakta fiktiivisesti
Jorma Katainen kirjoitti:
Jorma Katainenasioilla pakkaa olla monta puolta; ja mielipuolet niitä levittävät päiviensä ratoksi...silleen se elämä menee...antaa kaikkien kukkien kukkia...ettei vahingossa rikkaruohoa kerätessä kerättäisi kukkiakin...tai vahingossa otettaisi rikkaa pois omasta silmästä?
Hyvää Sapatin lepoa kaikille...paitsi pastoreille, joilla alkaa työpäivä ensin teatterissa nimeltä Adventtikirkko ja sitten illalla hotellitanssiaiset tai kellä mitäkin kipakkaa salakapakkaa ja syntiä on...?! :)
- Simo Perho
Hyvä, Jorma!
Omalla nimellä harva viitsisi kirjoittaa sitä hölynpölyä, mitä tältäkin listalta - advlistan lisäksi - valitettavan paljon löytyy.
Toiseksi, nimellä varustettuja tekstejä, mikäli kirjoittaja ei ole nimeään jo pilannut, luetaan enemmän.
Joten yhdyn Jorma Kataisen kehotukseen kirjoittaa omalla nimellä, jos haluaa laajemman lukijakunnan viesteilleen.Jaha saatiin sitten uusi adventistipastori tähän nimellisten ja nimettömien adventistipastorien ketjuun.
- niin ei
uskova_1 kirjoitti:
Jaha saatiin sitten uusi adventistipastori tähän nimellisten ja nimettömien adventistipastorien ketjuun.
mene aikasi hukkaan näitä luonnonlapsia helvetti oppiisi hamutessasi!
He kun ovat niin jäykkäniskaisia,etteivät millään tahdo uskoa sitä sinun sairasta oppiasi, että iankaikkinen elämä olisi mahdollista myöskin helvetissä.
Vaan adventistit uskovat,ettei iakaikkista elämää voi saada kuin Jeesuksen kautta!
Mutta sinulle on armoakin tärkeämpää saarnata sitä helvetti oppiasi!
Sitä että Jumala kiduttaa luotuaan iankaikkisesta iankaikkiseen,loputtomasti ja ilman mitään armoa!
Tässäpä suurin ero,sinun ja adventistien opeissa.
Adventistit nimittäin uskovat että niille jotka eivät ota Jumalan armoa Kristuksessa vastaan,on TOINEN KUOLEMA,jossa synti ja syntinen tuhotaan lopullisesti!
Jonka jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan,jossa vanhurskaus asustaa,eikä mitään surua,eikä kuolemaa ole enää koskaan oleva. - Missä viipyy
niin ei kirjoitti:
mene aikasi hukkaan näitä luonnonlapsia helvetti oppiisi hamutessasi!
He kun ovat niin jäykkäniskaisia,etteivät millään tahdo uskoa sitä sinun sairasta oppiasi, että iankaikkinen elämä olisi mahdollista myöskin helvetissä.
Vaan adventistit uskovat,ettei iakaikkista elämää voi saada kuin Jeesuksen kautta!
Mutta sinulle on armoakin tärkeämpää saarnata sitä helvetti oppiasi!
Sitä että Jumala kiduttaa luotuaan iankaikkisesta iankaikkiseen,loputtomasti ja ilman mitään armoa!
Tässäpä suurin ero,sinun ja adventistien opeissa.
Adventistit nimittäin uskovat että niille jotka eivät ota Jumalan armoa Kristuksessa vastaan,on TOINEN KUOLEMA,jossa synti ja syntinen tuhotaan lopullisesti!
Jonka jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan,jossa vanhurskaus asustaa,eikä mitään surua,eikä kuolemaa ole enää koskaan oleva.vastauksesi?Älä nyt suotta "isoisia"kainostele!Ihmisiähän hekin vain ovat!
Missä viipyy kirjoitti:
vastauksesi?Älä nyt suotta "isoisia"kainostele!Ihmisiähän hekin vain ovat!
En nyt ymmärrä, mikä isoinen, missä?
- niin ei
uskova_1 kirjoitti:
En nyt ymmärrä, mikä isoinen, missä?
ymmärrä?Hyvää yötä.
- taitaa olla
niin ei kirjoitti:
ymmärrä?Hyvää yötä.
hyvä kun huomasit.
taisi olla advarien omaa sisäpiiri puhetta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772558On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole512550Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732412Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672210Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl351922Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051759Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko251234Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411055Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59975