Nyt on muutaman päivän aikana jalkoihin, vatsaan ja käsivarsiin tullut taas ainakin 25 mustelmaa, isoimmat neljän sentin kokoisia ja ihan violettejä. Kävin melkein 2kk sitten verikokeissa mustelmien takia ja valkosoluarvo hieman matala. Uusintakokeet oli siitä kolmen viikon päässä ja sit valkosoluarvo olikin noussut normaaliksi 5.3. Multa otettiin myös jokin geenitutkimus onko mustelmaherkkyys geeneissä, se testi oli negatiivinen. En ymmärrä mistä nämä mustelmat tulee?! Voiko antibioottikuuri altistaa? en oikein keksi muuta selitystä näihin nyt (leukemian lisäksi), mistä voisi tulla. Ja todellakaan en ole telonut itseäni niin pahasti, että ympäri kehoa olisi näin paljon mustelmia.
Taas mustelmia
15
18054
Vastaukset
- vähän sinusta
Oletko mies/nainen?
Nuori/vanha?
Syötkö särkylääkkeitä tai muita lääkkeitä?- uskomatonta!!
en syö särkylääkkeitä säännöllisesti enkä muitakaan lääkkeitä. nyt olen reilun viikon ollut antbioottikuurilla, olen kyllä tosi herkkä reagoimaan lääkkeisiin. lääkkeen sivuvaikutuksena ei kuitenkaan mainittu, että mustelmia voisi tulla. yleensä kyllä saan juuri niitä sivuvaikutuksia mitä käyttöohjeessa mainitaan, esim. kutinaa ollut tämän kuurin aikana. söin kesällä myös antibioottikuurin ja silloin sain keholle ihottumaa.
- päästä
uskomatonta!! kirjoitti:
en syö särkylääkkeitä säännöllisesti enkä muitakaan lääkkeitä. nyt olen reilun viikon ollut antbioottikuurilla, olen kyllä tosi herkkä reagoimaan lääkkeisiin. lääkkeen sivuvaikutuksena ei kuitenkaan mainittu, että mustelmia voisi tulla. yleensä kyllä saan juuri niitä sivuvaikutuksia mitä käyttöohjeessa mainitaan, esim. kutinaa ollut tämän kuurin aikana. söin kesällä myös antibioottikuurin ja silloin sain keholle ihottumaa.
laajaaverenkuvaan. Mustelma herkkyys tulee esiin jo lapsena. Jos sitä ei sinulla aikaisemmin ole ollut, kertoose siitä, että trombosyytit siis verihiutalemäärä verssäsi on poikkeuksellisen alhainen. Syitä voi olla esimerkiksi virustaudin aiheuttama hetkellinen verihiukkasten tuotantohäiriö selkäytimessä tai leukemia. Oireesi ovat kuitenkin sitä luokkaa, että hakutuisin välittömästi lääkärin hoitoon. Antibioottiallergia ei aiheuta mustelmia.
- kuin edellinen
uskomatonta!! kirjoitti:
Tutkimuksiin vaan sinnikkäästi uudelleen.
- näin on
kuin edellinen kirjoitti:
Tutkimuksiin vaan sinnikkäästi uudelleen.
tromposyytit tutkittava.Pitää olla yli 140
- sissi
uskomatonta!! kirjoitti:
Mulla tulee ainakin kuukautisten aikaan todella
helposti mustelmia.
- alkuperäinen kirjoittaja
valkosoluarvo 5.0, trombosyytit 179 ja hemoglobiini 136. veriarvot taitaa siis olla kunnossa! lääkäri katsoi mustelmia ja sanoi, että sinä olet kolauttanut nämä johonkin!!! sanoin, että en kyllä ole. sitten lääkäri vaan sanoi, että toisille vaan tulee mustelmia ilman syytä! ehkä nämä sitten aiheutuivat siitä antibioottikuurista. :/
- vaikkapa näistä syistä
...muutama arvausta lähentelevä pohdinta.
Itselleni on tullut helpommin mustelmia, kun olen syönyt (lääkärin neuvosta) päivittäin omega-3 kapseleita. Mainitsin hänelle että tulee helpommin mustelmia, eipä hän sitä pitänyt pahana, totesi vain että omega-3n syönti sitä herkkyyttä lisää.
Toinen mieleentuleva juttu on jokin K-vitamiinin määrä veressä. Vaikuttaa joihinkin veren hyytymistekijöihin.
Oisko tältä ruokavalio-suunnalta löydettävissä mitään sinun mustelmiasi aiheuttavaa. Tai siis sitä herkkyyttä lisäävää?
- eivät
näy veriarvoissa,jos olet nainen,niin mene tissitutkimukseen,mammo ja tt-kuvaukseen,mies menee tt-kuvaukseen.kokemusta on,mutten kerro niistä sen enempää.vaadi tutkimukset,ei ole normaalia että tulee mustelmia ilman kolauksia.
- alkuperäinen kirjoittaja
mustelmat kun saattaa myös johtua antibioottikuurista. ja viimeksi kun mustelmia tuli paljon kerralla, olin juuri syönyt antibioottikuurin. tässä oli monta viikkoa väliä, ettei tullut yhtään mustelmaa. ei viitsis kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin lähteä jos mustelmat johtui lääkkeestä, tietää aika paljon rahanmenoa jos joka paikka vartalossa tutkitaan syöpien varalta.
- Miespuoleinen
Minulla on sama vaiva, eli mustelmia tulee ihan itsekseen ja yleensä silloin on myös sellanen huonovointinen olotila. Jos nautin alkoholia niin seuraavana aamuna on ihan varmasti jossain mustelma tai useampi ja yleensä raajoissa. Varmasti en ole satuttanut itseäni.
Tätä voisi myös asiantuntijat kommentoida, mistä johtuu ja mitä pitäisi tehdä.... kiitos- tyttö16veee
Okei.Tässä tulis aika paljon asiaa..1. Huomasin kehossani eilen n.10 mustelmaa, ei oo aikaisemmin pistäny silmään. Yksikään ei oo kipee..En tietääkseni oo kolhinu itteeni mihinkään. Mistä vois johtuu?
2.Onko normaalia et on koko ajan on joku paikka kipeänä? On esim käsi kipee jonkun aikaa, sit se loppuu ja sit tulee pää kipeeks tai maha jne. Ja joka päivä.. Se on jo randomia jos mikään paikka ei oo kipeenä. :/
3. Oon laihtunu pari kymmentä kilooo 2 vuoden sisään ja on paljon heikompi olo kuin ennen ja syön tosi vähän ja epäsäännöllisesti. Lihakset on pienentyny ja siis aattelin vaan et ku sydänki on lihas niin onko laihtuminen voinu vaikuttaaa negatiivisesti sydämen toimintaan? .. Ois kiva jos heittäisitte mielipiteitä? - .
tyttö16veee kirjoitti:
Okei.Tässä tulis aika paljon asiaa..1. Huomasin kehossani eilen n.10 mustelmaa, ei oo aikaisemmin pistäny silmään. Yksikään ei oo kipee..En tietääkseni oo kolhinu itteeni mihinkään. Mistä vois johtuu?
2.Onko normaalia et on koko ajan on joku paikka kipeänä? On esim käsi kipee jonkun aikaa, sit se loppuu ja sit tulee pää kipeeks tai maha jne. Ja joka päivä.. Se on jo randomia jos mikään paikka ei oo kipeenä. :/
3. Oon laihtunu pari kymmentä kilooo 2 vuoden sisään ja on paljon heikompi olo kuin ennen ja syön tosi vähän ja epäsäännöllisesti. Lihakset on pienentyny ja siis aattelin vaan et ku sydänki on lihas niin onko laihtuminen voinu vaikuttaaa negatiivisesti sydämen toimintaan? .. Ois kiva jos heittäisitte mielipiteitä?Käy verikokeissa, ei asiat muutoin selivä. Ja tuota yhtä ja samaa massapostausta homehommelista ym., sitä ei kannata noteerata.
- Kannattaa noteerata!
. kirjoitti:
Käy verikokeissa, ei asiat muutoin selivä. Ja tuota yhtä ja samaa massapostausta homehommelista ym., sitä ei kannata noteerata.
On vain kaksi tapaa todeta kvht-altistus!
.............KVHT-altistusta (=KosteusVaurioHomeidenToksiini-altistus, Toksiini=Myrkky) >>>>>>>>>>>ei voida luotettavasti todeta yksilötasolla veren IgG/IgE vasta-aineista, >>>>>>>>>>>>>eikä ihon Prick-testeillä. >>>>>>>>KVHT-altistus voidaan todentaa alla olevalla oiretestillä, >>>>>>>>>>>>tai keuhkojen BAL-huuhtelulla. Kun epäillään kosteusvaurio-hometta, vo..............
Toki joka haluaa valittaa niin hänelle se suotakoon. - lääkäriin vaan ja äkkiä
tyttö16veee kirjoitti:
3. Oon laihtunu pari kymmentä kilooo 2 vuoden sisään ja on paljon heikompi olo kuin ennen ja syön tosi vähän ja epäsäännöllisesti. Lihakset on pienentyny ja siis aattelin vaan et ku sydänki on lihas niin onko laihtuminen voinu vaikuttaaa negatiivisesti sydämen toimintaan? .. Ois kiva jos heittäisitte mielipiteitä?Hei! Tuossa kaikki mitä kerroit, viittaa vahvasti leukemiaan (verisyöpään). Siis herkästi tulevat mustelmat ja voimakas verenvuoto, sattuu paikkoihin (elimiin erityisesti?), voimakas pahoinvointi, väsymys ja huima laihtuminen. Siis nyt olisi jo syytä olla huolissaan! Koeta päästä joihinkin tutkimuksiin äkkiä. Jos se on sitä, sen parempi, mitä aikaisemmin se huomataan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455060Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481229Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101169- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753