..ja Pielisjärveltä. Itselle tulee ekana mieleen
Hurtat...olihan 70-80 luvun vaihde tuhannen katsojan keskellä ikimuistettavaa...parinkymmenen
asteen pakkasessa. Nyt on hallit ja kaikki mutta katsojamäärät taitaa olla eri tasoa.
Urheiluseuroja...
54
4590
Vastaukset
sellaiset seurat kuin Lieksan Into ja Lieksan Visa?
Olivat aikanaan melkoisen aktiivisia.
Tuli mieleen vielä sellainenkin kuin Sorsalan Sarastus. Sitä ei taida enää olla olemassa.
Kaikki em. seurat olivat kaiketi TUL:n seuroja.- On nykyään
Sottisen vetämä Kaukalopalloseura.
Lieksan Hiihtoseura on myös olemassa. - On myös
On nykyään kirjoitti:
Lieksan Hiihtoseura on myös olemassa.Kotisivu!
Osoite ohessa:
http://www.lieksanhiihtoseura.fi/ - lieksan into
On nykyään kirjoitti:
Lieksan Hiihtoseura on myös olemassa.Melkoisen menestyvä seura, kaukalopallossa mm nuorten sarjoissa suomenmestaruuksia...
- kyseinen seura..
lieksan into kirjoitti:
Melkoisen menestyvä seura, kaukalopallossa mm nuorten sarjoissa suomenmestaruuksia...
..ratsastaa toisen paikallisen jääurheiluseuran kasvateilla...suurimmalta osin.
Kaikki kunnia kuitenkin Innolle...vilkastuttaahan se myös osaltaan Lieksan urheiluelämää. - innokas into
kyseinen seura.. kirjoitti:
..ratsastaa toisen paikallisen jääurheiluseuran kasvateilla...suurimmalta osin.
Kaikki kunnia kuitenkin Innolle...vilkastuttaahan se myös osaltaan Lieksan urheiluelämää.Into tekee todella tärkeää nuorisotyötä joka tapauksessa, kaukalopalloharrastus pitää monet virkeänä siellä työttömyyden keskellä. Sottinen ansaitsis palkinnon vaivastaan.
- aerttoon
Vieläkös on voimissaan kylänlahden kyylät niminen maajussi-urheiluseura?
- muistaakseni
sellainenkin kuin Tiensuun Tiukka. Muistankohan oikein?
- Viesti-niminen
oli myös joskus, liekö enää?
- legenda oli
Risto Kiiskinen, joka voitti, olikohan 1976 Suomen mestaruuden 15 km hiihdossa. Kisat taisi olla Tampereella, muistaako joku.
Harvon Lieksaan Suomen mestaruuksia tulee, noin ylipäätään. - juoksijan nimeltä
Matti Utriainen, joskus 60-luvun alkupuolella. Hipoi melkein Suomen kärkitasoa keskimatkoilla.
Ettei vaan hänkin olisi ollut Viensuun miehiä.
- legendaarinen
Jamalin Pullistus!
- 3-erää.
Se oli Jamalin Sisu. Olin seuran jäsen -50 luvulla.
Voitin piirin mestaruuden nyrkkeilyssä edustaen Sisua.
- Mannerheimin linja
Vieläkö on pystyssä. Harrasti joskus jalkapalloa ja nyrkkeilyä.
Olin Kehässä nyrkkeilemässä Tsernin Paulin valmennuksessa. Myöhemmin jatkoin muualla Suomessa. Olin jopa aika hyvä.- Mannerheimin linja
Kehällä oli keltainen takki jossa oli mustat hihansuut ja kaulus.
- myöskin...
..70 -luvulla mestaruuksia sarjoissaan
voittaneet Turpeisen Hannu ja Kokkosen Ahti?
Omassa sarjassaan oli mukana muistini mukaan myös Arttu....vaikka ei kai voittanutkaan..:) - Mannerheimin linja
myöskin... kirjoitti:
..70 -luvulla mestaruuksia sarjoissaan
voittaneet Turpeisen Hannu ja Kokkosen Ahti?
Omassa sarjassaan oli mukana muistini mukaan myös Arttu....vaikka ei kai voittanutkaan..:)Sain vaan siellä alkuopin nyrkkeilyyn ja sitten kunnostauduin Etelä-Suomessa. Ottelin Suomen huippujen kanssa. Valmentelinkin jonkin verran. Olen noita isompien sarjojen miehiä.
Onko muuten Kehä vielä toiminnassa ja jos on niin tietääkö kuka mitä lajeja. Mannerheimin linja kirjoitti:
Sain vaan siellä alkuopin nyrkkeilyyn ja sitten kunnostauduin Etelä-Suomessa. Ottelin Suomen huippujen kanssa. Valmentelinkin jonkin verran. Olen noita isompien sarjojen miehiä.
Onko muuten Kehä vielä toiminnassa ja jos on niin tietääkö kuka mitä lajeja....ennee Kevätniemen kehhee, potkupalloo se viimeksi pelas.
- Mannerheimin linja
Lieksan Visa toimi joskus. Oli TUL:n seura. Oli taisi painonnostoa ja painia ja mitä muuta lie ollut.
Punainen takki jossa, olikohan siniset kaulukset ja hihansuut.- kommunisttiin
hallihtema seura eikä kunno urheiluseura
- varmakosto
kommunisttiin kirjoitti:
Teeppä meille kaikille palvelus ja hyppää kaivoon väsyneiden kommenttiesi kanssa.
- en matkijakelemi
varmakosto kirjoitti:
Teeppä meille kaikille palvelus ja hyppää kaivoon väsyneiden kommenttiesi kanssa.
Matkit nikissäsi entistä lieksalaista kansanedustajaa Varma Kosto Turusta, jonka isä tapettiin nälkään Tammisaaren vankileirillä 1918. Etkö kujuuni osaa mitään omaperästä keksii. Jos et niin hyppää ite sinne kaivoon myöskin.
- sanat
varmakosto kirjoitti:
suustani. teeppä palvelus yhteiskunnalle sukeltamalla likakaivoon tai hakeutumalla hoitoon.
- tuo oli
kommunisttiin kirjoitti:
kommareita koko porukka ei mitään tasoo eikä tuloksia, vai muistaako kukaan ketään kuulusaa visalaista
- Ei Visalainen
kommunisttiin kirjoitti:
Vis oli kunnon seura eikä mitään politiikkaa harrastava joukko. tunsin monia visalaisia ja olivat kunnon kavereita.
- ex
tuo oli kirjoitti:
kommareita koko porukka ei mitään tasoo eikä tuloksia, vai muistaako kukaan ketään kuulusaa visalaista
esim. Matti Rotinen...... urpo taisit olla vielä silloin pilke isäsi silmäkulmassa.....
- nykyäänkin
urheiluseora Mähkön Mottipääät. Siihen kuuluu kaekki mähköläeset ikkään, säättyyn ja sukupuoleen kahtomata.
Se oeikeen loestaa niistä ulospäen.- mottipeät........
Ootta muuten ihania ja täyspiäsimppii tästä perkelleen piikkilankakylästä = sydämmelliset terveiset Reunatien ihmisille/asukkaille - tsemppiä.............................
- tehtaan varjossa
..on ollut vilkasta seuratoimintaa.
Tarinat kertovat joskus kiihkeistäkin koitoksista..
Minkä nimisiä/minkä lajin seuroja lienevät olleet?.- sällit oli
ennen kuulusia renttuja ja tappelijoita. Niitä vähän kartettiin ja puhuttiin Pankakosken sällilöistä.
Urheilua tavallaan sekin oli kun vedettiin toista turpaan. - Lienee ollut
sällit oli kirjoitti:
ennen kuulusia renttuja ja tappelijoita. Niitä vähän kartettiin ja puhuttiin Pankakosken sällilöistä.
Urheilua tavallaan sekin oli kun vedettiin toista turpaan.Joskus aikoinaan Tarmon Pojat-niminen urheiluseura, siinä on kai ollut tyttöjäkin!
- Valppaana
Pankakosken Valpas oli TUL:n ja PTU (Pankakosken Tehtaan Urheilijat) SVUL:n.
PaVa elää vielä mutta ei toimintaa, PTU kuollut täysin 70-luvun alussa.
80-luvulla P-kosken seuratoiminta oli vilkasta oli:
Rasivaaran Rusinapojat
Hangaspuron Heittopussit
Ojalan Oriit
Pankalammen Panomiehet
Heittopellon Homopojat - seurjojako?
Valppaana kirjoitti:
Pankakosken Valpas oli TUL:n ja PTU (Pankakosken Tehtaan Urheilijat) SVUL:n.
PaVa elää vielä mutta ei toimintaa, PTU kuollut täysin 70-luvun alussa.
80-luvulla P-kosken seuratoiminta oli vilkasta oli:
Rasivaaran Rusinapojat
Hangaspuron Heittopussit
Ojalan Oriit
Pankalammen Panomiehet
Heittopellon HomopojatEikös tämmössiihi oo ollut: Kevätniemen Kellistys ja Pankokosken Pano ??????????
- koskelle
sällit oli kirjoitti:
Urheilua tavallaan sekin oli kun vedettiin toista turpaan.Onkos tää Pankakoski nykyisín ns.maanpäällinen paratiisi? Aikonnaan oli ne jengitappelut yms. piruilu Koskelaisten ja tään Lieksan keskustan kanssa. Ettäs miten nyt pyyhkii köyhällä Koskella ja teijän TEHTTAALLA ????
- NoSe
Vuonislahden Urheilijat toimi 50 ja 60 luvuilla ainakin monipuolisesti sillä suunnalla.
Pesäpalloo, yleisurheilua, painonnostoa ainakin muistaakseni. Oli vieläpä hienot verryttelypuvutkin. Kylläkin punanen päävärinä, en tiedä mistä lie johtunut.- värikö?
Mansikanpoimijoita.
- Antero?
Partalanmäen Pullistuksen riveissä harrastettiin kovasti urheilua Pikkurillin takana. Keihäs siellä ainakin lensi älyttömän hyvin ja potkupallookin potkittiin. Tosissaan oltiin heh ;-)
- se niinkun
Luonnon mukainen seiväs ja ne pallotkin??
- Antero?
se niinkun kirjoitti:
Luonnon mukainen seiväs ja ne pallotkin??
(salaista tietoo!!!)Lähimettän pikkumännyt vuoltiin keihäiksi ja saatettiin pelata myös oikealla pallollakin joskus, mutta jos palloa ei ollut niin sitten sekin kehitettiin jostain. Ainut huono puoli Partalanmäen stadionilla oli se, että nurmi rupes kasvamaan jossain kesän vaiheessa niin pitkäksi, ettei futista enää kunnolla pystynyt pelailee. tosiaan seiväshyppyäkin reenailtiin, kerättiin kaikki risut mitä löydettin ja salaa patjatkin alle pehmusteeksi. Ja tietysti kelit oli silloin aina hyvät.
- niminen seura oli
Oli semmonennii urheiluseura olemassa. Nimi on vähän koomillinen mutta tämä on ihan tosi juttu.
- nuoret miehet ja
nuoret pojat raivasivat ite urheilukentän mehtään. Väänsivät kannot ylös ja pitivät siinä vuosittaiset mestaruuskisat.
Mitenhän kävisi vastaava homma nykyajan nuorilta. Eipä tuo taitaisi käydä vaan pitää yhteiskunnan rakentaa hienot salit ja isä/äiti vie ja tuo autolla ovelta ovelle. Voisi lapsiparka tahi nuori väsyä jos pitäisi ite ihan omin voimin salille viäntäytyy.- Mannerheimin linja
Niin ja monet muut pienet, mutta tarmokkaat seurat olivat todella urheilua puhtaimmillaan ja myös talkoohenkeä. Lentopalloverkot kutoivat kotona ja jonkinasteisia jalkapallojakin tekivät.
Painoja rakentelivat ja hyppytelineet oli omatekoisia je seipäät kuten keihäätkin.
Kiekkomailat tekivät suurelta osin itse. Melkein kaikkea tehtiin itse, paitsi tietysti virallisiin kilpailuhin piti olla viralliset.
Näin jotain näitten pikkuseurojen kuulakilpailujakin joissa oli kivi kuulana. Puntarilla oli punnittu suunilleen oikeanpainoinen.
Itse treenasin nyrkkeilyä kotona laittamalla säkkiin hiekkaa ja roikumaan koivunoksaan metsässä. Siihen sitten huitelin. Salilla oli kunnon säkki ja päärynäpallo.
Taitaisi nykyään jäädä tekemättä. - Kajastus oli
Mannerheimin linja kirjoitti:
Niin ja monet muut pienet, mutta tarmokkaat seurat olivat todella urheilua puhtaimmillaan ja myös talkoohenkeä. Lentopalloverkot kutoivat kotona ja jonkinasteisia jalkapallojakin tekivät.
Painoja rakentelivat ja hyppytelineet oli omatekoisia je seipäät kuten keihäätkin.
Kiekkomailat tekivät suurelta osin itse. Melkein kaikkea tehtiin itse, paitsi tietysti virallisiin kilpailuhin piti olla viralliset.
Näin jotain näitten pikkuseurojen kuulakilpailujakin joissa oli kivi kuulana. Puntarilla oli punnittu suunilleen oikeanpainoinen.
Itse treenasin nyrkkeilyä kotona laittamalla säkkiin hiekkaa ja roikumaan koivunoksaan metsässä. Siihen sitten huitelin. Salilla oli kunnon säkki ja päärynäpallo.
Taitaisi nykyään jäädä tekemättä.hyvä uintiseura vai etkö muista kun ryvit siellä linjalla
- sinä taas
Kajastus oli kirjoitti:
hyvä uintiseura vai etkö muista kun ryvit siellä linjalla
oikein hourit. onko sulla männy hyväs pahas houssuun ja sen takkii oot niin äkänen
- tämä...
sinä taas kirjoitti:
oikein hourit. onko sulla männy hyväs pahas houssuun ja sen takkii oot niin äkänen
Kuikkalan Kajastus?????????????
- juhlaottelussa
...nähdään...
- tämä sitä ihtejjään
kommunistien kopellointiiii ???????????????????
- kommunistithan..
tämä sitä ihtejjään kirjoitti:
kommunistien kopellointiiii ???????????????????
...kopeloipi ihtejjään..
- OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
kommunistithan.. kirjoitti:
...kopeloipi ihtejjään..
ja mitä se muuten tarkoittaa; olisikohan jotain mystistä yhteyttä erääseen Lieksan itä/kaakoispuolella olevaan mystiseen "tehdasyhteisöön" jollakin .?????
- demariloita..
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO kirjoitti:
ja mitä se muuten tarkoittaa; olisikohan jotain mystistä yhteyttä erääseen Lieksan itä/kaakoispuolella olevaan mystiseen "tehdasyhteisöön" jollakin .?????
...minä sen sijjaan oon oekkee taestolaenen, anarkikommunisti. Prkl.
- Oliha se sellanen
Lamminkylän Mattolaiturin Mato-onkijat ( vai oliko se Maitolaiturin?).
Vieläkö liennöön olemassa? Täältä löytyy vastaus historiaan Urheiluseura SORSALAN SARASTUS
- Maastojuoksu
Jongun Junkkarit.Martti M veti porukkaa.
- kovia miehiä olivat
Vieläkö Pankaoskella toimii urheiluseura Rasivaaran runkkarit?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O462332Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on442129Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais2041646Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn681620- 221473
- 151402
Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok861394Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s61369Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81281Julkinen saunatilanne Haapavedellä, tämä on täyttä paskaa!
Eilen Haapaveden uimahallin saunassa koettu tilanne oli täysin käsittämätöntä ja helvetin järkyttävää. Ladyboy harjoitti191254