AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  / Diapam/vieroitus?

Diapam/vieroitus?

22 Vastausta 7 316 Lukukertaa
moi,olen käyttänyt 15 vuotta diapamia..nyt olen lopettanut *seinään*.4 vrk ollut aika levotonta,nyt hieman helpottaa.Tiedän että vieroitus pitäisi *ajaa alas* eli pikkuhiljaa..3*10mg on ollut annostus.Saa nähdä onko pahin vielä edessä? T:Irti haluava

provo

provo

Ei muuten

provo..miksi pitäis provoilla?

sorry.

Luulin provoksi koska 15vuotta diapamia tekee enemmän riippuvaiseksi kuin heroiini. Esim. kaikki hepon käyttäjät tietää tämän että napit on täysiä perkeleitä ja pahempia kuin H.

Mutta unohdetaan tuo vertailu heposta ja diapameista.

Sinuna tekisin vieroituksen sairaalassa. Epilepsiakohtaukset saattavat olla riskinä, ja ne voivat myös jäädä päälle vaikka pääsetkin kuiville. Eli sairastut epilepsiaan.
Äkkilopetus on aina diapamin pitkäaikaiskäyttössä riski sairastua epilepsiaan.
Eli ottaisin sinuna yhteyttä lekuriin.

jatkoa...

Takaan etten laske leikkiä.
Tee nämä vieroitukset varoen.

Ok..

onko tämä niin helppoa.*Sain*alkoholismin hoitoon alussa reseptin..ja tätä on jatkunut 15 vuotta.Olen ollut kylläkin viinansuhteen raittiina mutta pamit on ollu korvikkeena.Taidan ottaa lääkäriini yhteyttä alasajon suhteen,olen sellainen on ja off ihminen eli kaikki pitäs tapahtua nopeasti.

Ei ole.

Jännää kun alkoholismin hoitoon saa huumeita.
Diazepam on huume.
Onhan se tietty korvaus hoito toiseen mutta joskus jatkuu alkoholi ja diapam yhtäaikaa.
Mahtava homma että lopetit viinan vaikka olisikin pamit korvikkeena, pääasia ettet sekakäytä.

Jos käytät 3x10mg:vrk diapamia niin ei se kovin paha ole. Itsellä oli 3x90mg vrk. Taisin vain haluta pelästyttää sinua, mutta kyllä minä sen epilepsian sain siitä äkkilopetuksesta.
Halusin vähän herättää mihin voi johtaa. Sorry.

On/off lopetus kannattaa tehdä säännöllisin lääkärin tarkastuksin.

Itse kanssa on/off ihminen

no huh..

tosiaankin säikäyttämään!.Kuinka kauan käytit noin kovaa annosta?Ja miten sinun lopettamis pressi kesti ja millaista se oli?

äkkilopetus

Siis sorry vielä kerran. Sinun annos on aika lievä josta pointsit sulle. Miten olet onnistunut pitämään tolet noin matalana? 15v on aika pitkä aika. Ei kannata kuitenkaan aliarvioida tuota koska toiselle vaikuttaa 1 ja toiselle vasta 10.

Omalla kohdalla se annos ei oikeestaan ollut kova vaan tolet nousi aika korkealle ja tulin täysin immuuniksi. Se oli vaan välttämätön paha ettei tule viekkareita.
Asia tuli esille laajemmin kun jouduin leikkuriin ja tavanomaiset rauhoituslääkkeet eivät vaikuttaneet. Siis esilääkitys.
Asiaa ei auttanut myöskään kaikki lekurit jotka kirjoitti mulle respoja. Hain tietty kaikki eri apteekeista sekä ostin kadulta loput.
Jotain yli 10v käytin rauhoittavia. Ensin oxeja ja sitten vaihtui diapameihin.
Fyysiset oireet kesti jotain kolme kk:tta tai en ole varma. Oli aika kovat täpinät päällä.
Muistan että konttasin lattialla kun huimasi niin helvetisti. Henkinen juttu on vieläkin päällä mutta en vaan käytä.
Lopettaminen on/off menetelmällä on riski josta kandee ottaa selvää lekurilta oli annos mikä tahansa. Jos aiot tehdä sen niin nestehukka on pahin riski ja mahdolliset ep.kohtaukset.
Verenpaine myös vaihtelee aika jyrkästi. Itse tipahdin lattialle joka kerta kun yritin nousta.
Lopettamisprosessi oli vierailu helvetissä minulle.
Omien rajojen mukaan lopetat. Luulen että 15v käytön jälkeen tiedät rajasi.
Tärkeintä on että ilmoitat lekurille lopettamisestasi. Ikä/terveys/ja kunto vaikuttaa.
Äläkä lopeta ilman apua.

Voi olla että esitin asian rajusti mutta minulle lopetus oli helvettiä joista näen vieläkin painajaisia. Ykislöllistä varmaan tuo lopetuskin eikä kaikkien tarvi kärsiä viekkareista noin paljoa.
Asia on minulle vähän arka ja sen takia jyrkkä reagointi.

Kanan kakkaa!

En usko sinun käyttäneen päivässä 270 mg Diapamia. Mistä olisit saanut moisen määrän?

No ei ...

tuohan on provo!

voi syherö

Joillakin pillerikoukussa olevilla saattaa mennä yksi päivä siihen, kun kiertävät eri lääkäreillä, eri kaupungeissa hakemassa reseptejä. Ja yksityislääkärithän kirjoittavat. Itse olen pärjännyt vuosikausia suht pienellä annoksella.
Silti halua olisi lopettaa, koska ilmeisesti aivot alkavat mennä vuosikausien käytön seurauksena paskaksi. Lähimuisti on alkanut pätkimään. Varmaan paikkaa laitettuja tavaroita saa haeskella puoli päivää. Olen kuitenkin päässyt pahimman yli, mutta väh. 20 mg päivässä on otettava vielä. Muuten ei kellään ole kivaa.

Silti pamit parempi vaihtoehto, kuin jatkuva dokaaminen.

samat on oireet

muisti on heikko ja on kuin olisi kokoajan verho edessä.

oikeestaan...

...pillerien metsästyksessä tulee ammattilaiseksi.
Melkein näkee jo lääkäristä kandeeko tuolta kysyäkään. Joskus vanhan respan näyttäminen riittää. Yksityiset ovat parhaimpia. Niissäkin piti varoa koska moni lääkäri työskenteli parissakin paikassa. Muistan parhaimman päiväsaaliini 2*200 kymppejä yksityiseltä ja tk:sta vakilääkäriltä 2*100 myöskin kymppejä.
On muuten kovaa "työtä" hankkia noita.

Nykyaikana onneksi ollaan tarkempia. Tuosta lääkekoosta voin sanoa että ehkä sinisten maine häiritsee lekureita. Vitoset ei mene kaupaksi jostain syystä.

Tuo 270mg annos oli pienimmästä päästä. Muistan sen siitä että joka liuskasta laitoin yhden tabun jemmaan pahan päivän varalle.
Silloin kun oli ylimääräisiä ja paha krapula niin 20tabua naamariin ja töihin.

Nykyään mieluummin dokaan,viikonloppuisin siis.
Aine kuin aine käyttöä pitää hallita. Jos aine hallitsee niin tulee vaikeuksia.

Ap:kirjoittajalle voimia lopetuksessa.

heroiini vs. diapam

No johan tuli kökkö vertaus.
Bentsoista toki tulee riippuvaiseks, mut diapamin käyttö terapeuttisella annoksella, esim 3 x 10 mg kuten tässäkin tapauksessa (toki kohtalaisen paljon per pv) on kuitenkin IIIHAN ERI ASIA ku käyttää 15 VEE säännöllisesti heroiinia. Jos nyt siis puhutaan säännöllisestä käytöstä, ei jostain 15 vuoden aikana tapahtuneesta satunnaiskäytöstä sillon tällön.

Heroiinista irti pääseminen on niin vaikeeta monen vuoden, esim omalla kohdallani 7 vuoden lähes päivittäisen käytön (johon mahtu 3 vierotusjaksoa) jälkeen että ei sitä voi verrata niihin mahdollisuuksiin mitä on päästä eroon bentsoista joista pääsee hiljalleen eroon annosta pienentämällä. Periaatteessa näin voi toimia myös vahvojen huumausaineiden kohdalla vaikka sellasta hoitomenetelmää Suomessa ei ookaan käytössä, joissain muissa maissa on.

Heroiinin vierotusoireet on todella dramaattise ja kivut on kovat, samaten jatkuva oksentelu, ripuli, krampit, helvetillinen kylmyys ja hikoilu, luusärky, kamala kutina.

Bentsoista pääsee eroon huolellisella suunnittelulla, esim kannattaa ottaa yhteyttä A-klinikkaan ja sieltä voi myös tilata ohjekirjasen miten annostusta vähennetään pikkuhiljaa. Epilepsiakohtaus on todellinen riski ja täten hiljalleen sen voi välttää.

Ei heroiininkäyttäjien keskuudessa bentsoriippuvuutta pidetä pahempana - puppua.

sitähän minäkin

hyvä kun joku kirjoittaa käyttäneen näkökulmasta oikeaa tietoa.
Itse olen tarvinnut bentsoja, mutta uskoisin niistä eroon pääseväni, jos tosissani haluaisin. Ei ole vielä kauheasti haluttanut.
Huimalta tuntui tuo heroiinivertaus. Saattaa jollekin madaltaa kynnystä kokeilla sitäkin ainetta. Kun se muka koukuttaa vähemmän, kuin joku apteekkilääke. Ja oli riippuvuus sitten suurempi tai pienempi, itsellä ei kokemusta, ollaan heroiinin kanssa kuitenkin nykyisen lainsäädännön aikana tekemässä rikosta, mitä lääkärin määräämien lääkkeiden käyttö ei kuitenkaan ainakaan vielä ole.

jaa

mulla takana 20 vuotta diapameja. Alusta saakka 4x5mg "tarvittaessa". Ja tarvetta on ollut.
Toleranssi noussut ja melkein on sitä, että välillä meni liuskallinen näitä 5 millisiä.
Välillä pystyn olemaan 3-4 vrk ilman nappiakaan, mutta sitten alkaa levottomuus, ärtyneisyys, itseinho. Perästä tulee lihaskrampit. Voi tulla tosi rajuja rintakipuja. Ihan sydämen kohdalta. Menee kyllä ohi yhdellä-kahdella napilla. Joskus olen mennyt sängystä kontaten toiseen huoneeseen yöllä hakemaan lääkettä.

Eli se seinään lopettamisesta. Testattu on, ei meillä ainakaan onnistu.

Toi pillerikoko hämmästyttää? Olen rakkailta lääkäreiltä kysynyt joskus noita 10 mg pameja, mutta ovat melkoisen nihkeitä niitä kirjoittamaan.
Eli en ole koskaan saanut. 5mg sentään tulee. Joku taisi sanoa, että 10 mg on lähinnä sairaaloissa tai vastaavissa käytettävä nappikoko

Onnea vaan lopetukseen. Samaa yritän itsekin. Helppoa ei tule olemaan. Vitutus on välillä valtava, mutta siihen ei kai ole kukaan kuollut.

Aivan..

ole hyvä olo.nyt se sitten taitaa alkaa.Tiedan että nämä *siniset enkelit*on tiukassa ,mutta tämä lekuri on kuuluisa siitä että ei kirjoita mietojaT:Ketjun aloittaja

menetin

Olen syönyt 5 mg:n Diapameja vuodesta -89. Annostus oli alussa (ensimmäisen vuoden) isompi ja samalla söin masennuslääkkeitä, mutta sitten se tasaantui niin, että 100 kpl riittää 5 kuukautta. Olen saanut reseptin aina uusittua ilman mitään kommervenkkejä. Kerran kysyttiin, että olenko harkinnut lopettamista, kun yleensä toleranssi kasvaa ja määrät suurenee. Olin silloin käyttänyt jo 10 vuotta. Kun sanoin, että kai se tarve olisi jo näkynyt, jos sellaista olisi ollut niin lääkäri totesi että kai sinä sitten kuulut niihin, jotka osaavat käyttää näitä. Ja niin edettiin kunnes tänä vuonna ykskaks terveyskeskukseen tuli uusi lääkäri ja laittoin reseptin 2 x 30 kpl. No minun vastaus siihen on, että uusin reseptiä tiuhempaan tahtiin ja menetän Kelakorvauksissa.

En vain ymmärrä mikä idea tällä uudella lääkärillä oli tiputtaa resepti 100 kpl:sta 60:neen. Me ei olla vielä edes tavattu.

Taidan mennä näyttäytymään jonain päivänä, että voi todeta minut ihan täysipäiseksi ihmiseksi.

Olen kävellyt..

4 tuntia pitkin Espoota..vituttaa ja naurattaa,enimmäkseen vituttaa.Kiusaus on kova..jos vaikka vaan puolikas..mutta sitte se taas repeää..

luulisin

pelkäävät Kelaa ja sitä kautta heitä valvovia viranomaisia.
Kun näistä 30 kpl:een lootista ei tule
Kela -korvausta, tieto jää vain apteekkiin. Apteekkihan jättää usein pikkureseptin kakkoskappaleen asiakkaalle.

Isommista resepteistä menee sitten se toinen osa Kelalle ja lääkärit ehkä pelkäävät, että tulee jotain palautetta, mikäli kirjoittelevat rauhoittavia liian helposti. Kuka senkin määrittelee?

Ihan pelleilyksihän touhu on apteekeissakin mennyt. Kun nämä bentsot ovat lääkkeitä, joita jotkut tarvitsevat pysyäkseen hengissä.
Sitten taas jollekin s**tanan narkkareille jaellaan suu korvissa uusia neuloja!

Itse tunnen olevani apteekissa usein alhaisempi henkilökunnan silmissä, kuin nämä neulanvaihtajat.

Ja minä nyt satun olemaan oikeasti sairas, enkä narkkari.

Mitä väliä?

Mitä veen väliä sillä on millä silmällä joku apteekkivirkailija sua kattoo kun se sulle lääkkeet myy?
Jos lääkäri on reseptin kirjottanu, niin apteekkityöntekijän kuuluu lain mukaan ne sulle antaa, ei ne siinä vaiheessa mitään päätöksiä tee, että myydäkö tolle pillereitä vai ei? Kyllä sä taidat vähän kuvitella.

Eikä apteekeissa suu korvissa naureskellen mitään injektiöruiskuja jaella, vaan ihan asiallisesti niissä missä niitä nyt yleensä on jaossa, tai näin ainakin pitäis toimia. Niillä halvoilla ruiskuillahan on SUomessakin saatu esim hiv-viruksen leviäminen varsinaisten narkkarien keskuudessa huomattavasti vähenemään.

Jos lääkäri on sulle reseptin kirjottanu, se on sun ja lääkärin välinen asia, siinä ei apteekin työntekijän ilmeet paina yhtikäs mitiä.

Pehmeä lasku!

moi,nyt se sitten alkoi,unettomuus,pakkoliikket,ahdistus..jne muuta *kivaa*.Soitin lapsuudenystävälleni joka on lääkäri,hän oli ehdottomasti laakista poikki systeemiä vastaan.Väitän että sisua mulla löytyy,mutta hän sanoi kuten eräät ketjussakin kirjoittaneet epilepsia kohtauksista.Niinpä olen päätynyt pehmeään alasajoon.Vähennän annosta maltillisesti. Kiitos teille kaikille vastauksista ja hyvää ja parempaa vuotta 2007
 /   /  / Diapam/vieroitus?

Asiantuntijat

• SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku

Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta