Matkakokemuksia?

Goa

Hei!
Kertokaa matkakokemuksianne te, jotka olitte esim. nyt joulukuussa ensimmäistä kertaa Goassa. Mikä oli järkytys(?), mistä piditte? Kertokaa myös ikänne.. Oletteko menossa vielä uudestaan joskus? Ja tiesittekö pommiuhasta(huhu?), kun olitte siellä? Kiitos :)

26

8213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiana

Ihana paikka. Lähdemme ihan varmasti uudestaankin. Alkujärkytyksestä toivuttua, kaikki alkoi näyttämään hyvältä. Meitä oli äippä 42 v,iskä 45 v ja poitsu 6 v.
      Liikenne oli kamalaa. Enpä ole missään tuntenut oloani niin turvattomaksi kuin siellä. Poikaa joutui tietenkin pitämään kädestä kiinni, mut kun jalkakäytäviä ei ole, joutui hän kävelemään melkein ojassa. No, taksilla kulkeminen on lähdes ilmaista ja tuktukilla todella hauskaa. Rannan kautta kiertämällä onnistuu myös.(varoo vaan lehmän paskoja pimeessä).
      Sitten se ärsyttävin asia; kaupustelijat. Niitä siellä riittää. Eivät anna hetken rauhaa rannalla. Eikä sitten kannata ostaa heiltä mitään, ennekuin on kierrellessä tajunnut paikan hintatason. Pyytävät nimittäin järkyttäviä hintoja. Hippimarkkinoita en suosittele kenellekään. Aivan hullua touhua. Ingosin iltamarkkinat on kivat.
      Ruoka on erittäin halpaa ja hyvää. Rantaravintoloissa voi nauttia illallisen kynttilän valossa, romanttista. Ihmiset Intiassa ovat kertakaikkiaan ihania. Ja rannat ovat parasta siellä. Aluksi tietenkin siellä täällä olevat jätekasat harmittivat, mutta kaikkeen tottuu.. Kyllä kuulimme pommiuhasta, kaikki taxisuharit ja muut kertoivat siitä. Varovaisuuden kyllä aisti siellä. Helikopterit kiertelivät ja rannalla näkyi poliiseja aseineen. Eipä tuo tahtia haitannut. Lähtisin ja lähdenkin vielä joskus uudelleen.Vuosi sitten olimme Brasiliassa, PdG:ssä, joka oli suuri pettymys. Goa 10 kertaa parempi.
      ps. vatsataudilta säästyimme koko perhe.

• 2+2

olimme nyt toisen kerran perheen kanssa pohjois coalla ja varmasti tulemme siellä vielä lomailemaan.ihmiset,ilma,ruoka...kaikki oli sitä mitä me lomaltamme haemme.pommi uhka ei pelottanut eikä haitannut,poliiseja oli edelliskertaan nähden lisätty mutta he eivät haitanneet.lähde vain coalle niin voit jäädä koukkuun.voittaa brasilian ja thaimaan 10 kertaa.hyvää alkavaa vuotta kaikille...asiallisille kirjoittajille

• perhe matkustaa

hei!!

Ollaan perheen kanssa lähdössä helmi-maalinkuun vaiheessa pohjois-Goaan, mitä mieltä ootte rokotuksista? itseäni vaivaa hiukan hyttysten levittämät taudit? onko liikaa jos ottaa hyttysverkon matkaan öitä ajatellen, varsinkin kun lapsen kanssa matkustaa.mitä mieltä ootte malaria lääkityksestä?

• tietää..

Käyppä Kansanterveyslaitoksen sivuilla lukemassa rokotussuositukset Intiaan. Ja keskustele paikkakuntasi terveyskeskuksen rokotushoitajan kanssa asiasta. Älä usko näihin juttuihin täällä.

Tuossa linkki: http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/oppaat_ja_kirjat/matkailijan_terveysopas/lukijalle/rokotussuositukset_ja_malarian_ehkaisy_maittain/h_i/#navi4

Kaikkialla Intiassa matkailtaessa suositellaan malarialääkityksen käyttöä, myös lapsille. Heidän annoksensa on vain pienempi.

Goa on ollut joskus vuosia sitten malariatonta aluetta. Sitä se ei suinkaan ole enää. Malariatartuntojen määrä kasvaa vuosi vuodelta. Niitä hyttysiä on myös aivan rantojen turistialueilla, ihan reilusti. Itse asuin Bagassa n. 100 metrin päässä rannasta ja heti pimeän tultua hyttysiä oli tunkemassa sisälle.

Enkä usko, että ne hyttysett tekevät eroa turistien ja paikallisten välillä. Näilläkin keskustelupalstoilla on viimeisen kuukauden aikana saanut lukea muutamasta tapauksesta, jolloin suomalainen lomailija on saanut malariatartunnan.

No siis: rokotukset kuntoon ja malarialääkitys käyttöön. Itse on ole koskaan saanut Helioparista mitään sivuoireita. Kevyttä pitkähihaista päälle illan tullen, Intiassa myytävää hyvää hyttyskarkoitetta Odomosta ihoon ja huoneessa tuuletin pyörimään. Eipä tarvitse olla yhtään huolestunut eikä antaa hyttysten pilata lomatunnelmaansa.

• Goa

Itse söin malarialääkityksen(vielä kaks viikkoa jäljellä). Ei ole ainakaan vielä tullut sivuvaikutuksia. Terveyskeskuksesta ne suositteli ottamaan juuri Heliopar lääkityksen. Yksityiseltä sanottiin, että se on aina tapauskohtaista.. Itse sain stafylokokki bakteerin hyönteisen pistoksesta.
        Hotellihuoneeseen tuskin tulee hyttysiä, jos malttaa pitää parvekkeen oven kiinni.

• Heliopar
        Goa kirjoitti:

Itse söin malarialääkityksen(vielä kaks viikkoa jäljellä). Ei ole ainakaan vielä tullut sivuvaikutuksia. Terveyskeskuksesta ne suositteli ottamaan juuri Heliopar lääkityksen. Yksityiseltä sanottiin, että se on aina tapauskohtaista.. Itse sain stafylokokki bakteerin hyönteisen pistoksesta.
        Hotellihuoneeseen tuskin tulee hyttysiä, jos malttaa pitää parvekkeen oven kiinni.

Heliopar on nimenomaan se suositeltu malarialääke Intiaan. Afrikkaan pitää syödä Lariamia, joka on paljon tuhdimpaa tavaraa kuin Heliopar. Tämä johtuu siitä, että Afrikassa on malariaan kehittynyt lääkkeille vastustuskykyisiä kantoja, joihin Heliopar ei tehoa.

Totta totta, ovet ja ikkunat kiinni, niin ei tule hyttyset sisälle - mutta kun se on niin mukavaa istuskella illalla parvekkeella.

• killer
        Heliopar kirjoitti:

Heliopar on nimenomaan se suositeltu malarialääke Intiaan. Afrikkaan pitää syödä Lariamia, joka on paljon tuhdimpaa tavaraa kuin Heliopar. Tämä johtuu siitä, että Afrikassa on malariaan kehittynyt lääkkeille vastustuskykyisiä kantoja, joihin Heliopar ei tehoa.

Totta totta, ovet ja ikkunat kiinni, niin ei tule hyttyset sisälle - mutta kun se on niin mukavaa istuskella illalla parvekkeella.

Eli sitten ihan marketeista saa sähköllä toimivia mosquito killereitä ja täyttöpulloja. Itse aparaatti (pieni kooltaan), maksoi kun itse ostin, 150rs ja täyttöpullot (riittää n. 30 illaksi) 50rs/kpl. Ei kallis, mutta toimii todella hyvin, illalla vain pistokkeeseen ja ei ole hyttysiä sisällä, ja ihmiselle se on täysin hajuton. Kokemusta että kyllä niitä moskiittoja jostain ihmeen välistä aina livahtaa sisälle pimeän tultua, kun valot houkuttaa niitä. En itse ainakaan niin tiviisti ole saanut pidettyä ovia ja ikkunoita kiinni. Ja mikä parasta, sama masiina toimii myös Suomen itikoihin kesällä, testattu on sekin.

• vielä...
        killer kirjoitti:

Eli sitten ihan marketeista saa sähköllä toimivia mosquito killereitä ja täyttöpulloja. Itse aparaatti (pieni kooltaan), maksoi kun itse ostin, 150rs ja täyttöpullot (riittää n. 30 illaksi) 50rs/kpl. Ei kallis, mutta toimii todella hyvin, illalla vain pistokkeeseen ja ei ole hyttysiä sisällä, ja ihmiselle se on täysin hajuton. Kokemusta että kyllä niitä moskiittoja jostain ihmeen välistä aina livahtaa sisälle pimeän tultua, kun valot houkuttaa niitä. En itse ainakaan niin tiviisti ole saanut pidettyä ovia ja ikkunoita kiinni. Ja mikä parasta, sama masiina toimii myös Suomen itikoihin kesällä, testattu on sekin.

Ja sitten hieman Odomosia iholle, niin saa istua ulkosallakin ilman moskiittojen häirintää. Tehokas aine sekin!

• lapsiperheille jotka Goalle...

Juuri Etelä-Goalta palanneena suuresti ihailen lapsiperheitä, jotka reissussa olivat ja ovat Intiaan menossa jatkossakin.Toivottavasti kaikki pääsivät kotiin terveinä! Sairastuin itse paluumatkalla korkeaan kuumeeseen ja olisin kyllä huolestunut,jos rokotukset, malarialääkitykset ym. eivät olisi olleet ajantasalla.Kannattaa todella kuunnella asiantuntijoiden ohjeita ja päivityttää rokotukset ja ottaa malarialääkkeet ohjeiden mukaan. Onnea matkallenne!

• käyty on..

Hei,

Jos pidät ihmispaljoudesta, tinkimisestä ja kaaoottisesta liikenteestä paikka sopii sinulle mainiosti.
      Olimme pohjois Goalla ja itse henkilökohtaisesti en voi ympäristöä juurikaan kehua. Köyhyys ja likaisuus ja epähygieenisyys paistoi jokapuolelta läpi, ei ollut kunnos ostos mahdollisuuksia vaan "kaupat" oli parin tolpan ja muovien varassa, kunnollisa vaatteista on turha hakea, mutta koruja ja muita tekstiilejä saatat mukavia löytää. tinkimistä, tinkimistä tinkimistä. Myyjät eivät usko ettet halua ostaa mitään ellet sano todella vihaisesti että EI!
      Ranta oli ihan jees ja aurinkoa saatiin. ikää around 30v

Niin ja paluu suomeen kesti 2 vuorokautta viallisen koneen vuoksi, mut se nyt ei sentään ollut Intian vika :/

• Sharjah

Ei kannata valittaa paluumatkan kestosta.
        Tutkippa lehdistä juttuja kuinka tuskaista oli kyseisen lennon menomatka Goalle ;)

• Goa
        Sharjah kirjoitti:

Ei kannata valittaa paluumatkan kestosta.
        Tutkippa lehdistä juttuja kuinka tuskaista oli kyseisen lennon menomatka Goalle ;)

Kaverini oli just sillä lennolla!

• Mikä uutinen/lehti???
        Goa kirjoitti:

Kaverini oli just sillä lennolla!

Siis mikä juttu tää nyt on??? Multa on vissiin mennyt ihan ohi... kertokaapa joku.

• Sharjah
        Mikä uutinen/lehti??? kirjoitti:

Siis mikä juttu tää nyt on??? Multa on vissiin mennyt ihan ohi... kertokaapa joku.

Teitä hakemaan tullut kone jäi teknisten ogelmien vuoksi Sharjahiin ja matkustajat joutuivat odottelemaan kauan lentokentällä ja nukkumaan sen lattialla. Te saitte olla sentään hotellissa.

• enkä kentän lattialla...
        Sharjah kirjoitti:

Teitä hakemaan tullut kone jäi teknisten ogelmien vuoksi Sharjahiin ja matkustajat joutuivat odottelemaan kauan lentokentällä ja nukkumaan sen lattialla. Te saitte olla sentään hotellissa.

Minä olen kyllä ollut täällä kotoSuomessa ja kyselin siksi kun en moisesta myöhästymisestä ole mistään mitään kuullut...
        Siis rivien välistä luettuna Finnairin lomalento siis oli myöhässä!? Kuinka paljon? Onko tästä ollut jossain mediassa jotain tietoa kun ei oo ainakaan mun silmiin osunu...? Milloin näin tapahtui?

• Goa
        enkä kentän lattialla... kirjoitti:

Minä olen kyllä ollut täällä kotoSuomessa ja kyselin siksi kun en moisesta myöhästymisestä ole mistään mitään kuullut...
        Siis rivien välistä luettuna Finnairin lomalento siis oli myöhässä!? Kuinka paljon? Onko tästä ollut jossain mediassa jotain tietoa kun ei oo ainakaan mun silmiin osunu...? Milloin näin tapahtui?

Kyllä siitä on uutisoitu. Osuin vahingossa keksustelu palstan kautta hesarin sivulle. Uutinen oli kyllä aika pienellä präntillä, mutta kyllä se löytyy.

• ihastus...

Ensimmäisen kerran Goalla mennessäsi olin matkan lentokentältä hotellille sitä mieltä, että tänne en jää, vaan lähden seuraavalla koneella kotiin. Oli kuuma, ihmisiä joka paikassa, heti kimpussa rahan haluajat jo lentokenttäaulassa, roskia ja talonröttelöitä tienvarret täynnä, roskat paloi ja savu tuprusi. Huonetta piti vielä odottaa tuntitolkulla, koska tultiin aamulla ja huone oli valmis puolilta päivin.

No jäin kuitenkin ja menen uudestaankin. Olin nytkin joulu-marraskuussa. Ja rakastan sitä paikkaa. Siellä on lämmintä, leppoisaa, meri ja ihmiset ja hyvää ruokaa. Ihmeellinen rauhan tunne kaiken kaaoksen keskellä. Siellä on niin kaunistakin.

Roskia lakkaa katsomasta päivän parin jälkeen. On niitä kyllä siellä, muttei joka paikassa. Rannat esim. on yllättävänkin siistejä ja huonetta siivotaan joka päivä. Liikenne on villiä ja hupaisaa. Oikeastaan on vain jännittävää, kun voi mennä sieltä mistä parhaiten pääseen. "Säännöt eivät ole uskonto!", siksi niitä ei tarvitse noudattaa.

Myyjät on kimpussa ja tinkaaminen työlästä. Mutta aika äkkiä ne myyjät oppii sivuuttamaan hymyillen. Elantoansahan ne vain tienaavat. Sano niille: "Makanaka!" = Ei kiitos konkaniksi (en tiedä onko kirjoitusasu oikea, mutta suunnilleen noin, paino toisella tavulla. Heti uskoivat, etten osta ja alkoivat hymyillä, kun sen heidän kielellään sanoin. Tinkimisen lomassa voi jutella ja kysellä kaikkea mahdollista, oppia tuntemaan ihmisten elämää hyvinkin, jos vain itse olet kiinnostunut.

Ihmiset ovat avoimia ja ystävällisiä. Heistä saa hyvin helposti tuttuja ja voit päästä käymään jonkun kotonakin. Eikä tuo ystävällisyys tunnu pelkästään rahan perässä juoksulta, vaan aidolta. Niin hyvin ei voi näytellä, että sitä ystävällisyyttä voisi esittää vain rahankiilto silmissä (vaikka kyllä sekin kiiltää - tietenkin - turistien varassahan heistä iso osa elää).

Goalla on paljon kauniita ja mielenkiintoisia paikkoja, mihin voi tutustua turistikylien- ja rantojen ohella. Sisämaassa kokee todellista viidakkoa ja paikallista elämää.

Goa ei sovi niuhottavalle hygienistille. Muille se on todellinen nautinto. Ja kaikkialla pätee se, että miten lomasi onnistuu, on sinusta itsestäsi kiinni. Joa annat pikkujuttujen pilata lomasi, niin onnistuu se Kanariallakin.

• Goa

Olen samaa mieltä kanssasi!!! Tosin minulla ei ole hirveästi maita mihin verrata matkakokemuksia, mutta..
        Meillä sentään oli hotellihuoneet aamulla valmiina, vaikka ei ollut huippuluokan hotelli.

• hanni
        Goa kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi!!! Tosin minulla ei ole hirveästi maita mihin verrata matkakokemuksia, mutta..
        Meillä sentään oli hotellihuoneet aamulla valmiina, vaikka ei ollut huippuluokan hotelli.

Olimme mieheni kanssa goalla pari vuotta sitten ensi kokemus oli järisyttävä.Köyhyys oli niin todellista eikä edes intian mittapuussa pahinta mahdollista .Mutta kun siitä jotenkin toivuttiin,huomattiin ihmiset, miten onnellisia huolettomia ja iloisia.Olen ihan kateellinen heidän elämänasenteelleen.Kyllä olis paljon opittavaa.Ja lähdetäänkin taas parin viikon kuluttua"opiskelemaan" Tällä kertaa viikoksi goalle ja toiseksi keralaan.Kumpa joskus vielä riitäisi rohkeutta lähteä ominpäin.

• keralassa käynyt
        hanni kirjoitti:

Olimme mieheni kanssa goalla pari vuotta sitten ensi kokemus oli järisyttävä.Köyhyys oli niin todellista eikä edes intian mittapuussa pahinta mahdollista .Mutta kun siitä jotenkin toivuttiin,huomattiin ihmiset, miten onnellisia huolettomia ja iloisia.Olen ihan kateellinen heidän elämänasenteelleen.Kyllä olis paljon opittavaa.Ja lähdetäänkin taas parin viikon kuluttua"opiskelemaan" Tällä kertaa viikoksi goalle ja toiseksi keralaan.Kumpa joskus vielä riitäisi rohkeutta lähteä ominpäin.

Kerala on "helppo" kohde myös ominpäin matkaaville ja tasan tarkkaan edullisempi ominpäin!

Mukavaa matkaa ihanaan Keralaan eli ilmeisesti Cochiniin suunta!? Ihana paikka, matkatoimiston hotelli hieman keskustan ulkopuolella mutta ottakaa riksha ja kulkekaa mielin määrin (on edullisempaa kuin Goalla). Muistakaa poiketa kaupungin edustalla olevilla saarilla.

• makanaka

Me myös järkytyimme ensinmäisenä päivänä Goalla!
        Olimme ihmeissämme, että täälläkö lomamme viettäisimme ja suhteessa olimmehan vielä maksaneet matkastakin paljon...Järkytyksestä toivuttuamme ihastuimme Goaan niin paljon, että olemme menossa tammikuun loppupuolella uudestaan.
        Mihin sitten ihastuimme niin se on todella lämpö, rannat, ruoka, ihmiset ja ystävällisyys.
        Pääsimme myös intialaisen perheen vieraaksi.
        Se oli hieno kokemus.

• Kammotus

Eilen tulimme ensimmäiseltä Goan reissultamme, joka saakin sitten jäädä viimeiseksi. Kokemus oli toki hyvin opettava ja silmiä avaava, mutta epäsiisteys, törky, roskat, erittäin pahat hajut, väkisin kauppaaminen, kerjääminen, yli-innokkaat laukunkantajat käsi ojossa jne. veivät hermot kummaltakin meistä (ikää n. 35 v).

Suosittelemme matkoja turistialueiden ulkopuolelle, joissa näkee enemmän oikeaa Intiaa (tai oikestaan nimenomaan Goaa).

Ruoka oli erittäin hyvää, mutta kurkistus erään ravintolan keittiöön vei ruokahalut... Hygieniataso on erittäin huono, mutta me selvisimme molemmat ilman vatsatautia.

Hyttysiä ei näkynyt paljoa, mutta aina joku löysi tiensä ikkunoiden ja ovien raoista sisään. Puremaan eivät kuitenkaan päässeet. Malariakuureja emme ottaneet.

Liikenne on täysin kaistapäistä ja pelottavaa. Linnanmäen Vuoristorata on aika kevyttä kamaa siihen verrattuna.

Pommiuhasta tiesimme, muttemme antaneet sen vaikuttaa kulkemiseemme. Asuimme Calangutessa ja kävimme myös keskiviikon Anjunan markkinoilla, joille iskua oli suunniteltu.

Meille ainakin tämä yksi kerta Intiassa riitti. Päälimmäiseksi kaikesta jäi paha mieli ja jopa syyllisyys.

• malaria

te ette siis syöneet malaria kuuria, itse myös päätimme samaa kun rokotuskeskuksessakin kerrottiin ettei malaria lääkettä tuonne tarvitse syödä. Jännitykselle odotamme matkaamme joka alkaa muutaman päivän päästä Goalle. ihmisiltä on tullut niin poikkevia kommentteja, joko nähtävästi rakastaa tai vihaa koko paikkaa

• makanaka
        malaria kirjoitti:

te ette siis syöneet malaria kuuria, itse myös päätimme samaa kun rokotuskeskuksessakin kerrottiin ettei malaria lääkettä tuonne tarvitse syödä. Jännitykselle odotamme matkaamme joka alkaa muutaman päivän päästä Goalle. ihmisiltä on tullut niin poikkevia kommentteja, joko nähtävästi rakastaa tai vihaa koko paikkaa

Kertokaapa kuulumisia sieltä!
        Oikein hyvää matkaa!
        Jos haluatte lomalla nettiin Galamgutessa niin
        suosittelen Popeye's Quest Housen nettiä.
        Sijaitsee linja-autoaseman vieressä eli osoite Umta Vaddo, Galangute, Bardez - Goa 403516

• reissuperhe

Hei,
      olimme joulukuussa toista kertaa Goassa. Kirjoitan alle monet jutut täällä: on likasta, on meteliä, mutta on myös rauhallisia rantoja, onnellisia ihmisiä, joiden kanssa on helppo toimia. Ei kannata huutaa myyjälle EI niin kuin joku kirjoitti, vaan hymyillä ja sanoa konkaniksi tai englanniksi tai vaikka suomeksi ei, kiitos...
      Toisella reissulla elintasokuilu vaivasi mieltä - onko meillä oikeus mennä sinne nautiskelemaan toisten köyhyyden keskelle... Rakentavinta lienee kummilapsi Intiasta.
      Liikenteen kaottisuuden ja vaarallisuuden ihmettelyä ihmettelen vähän. Minusta liikenne on kuitenkin aika kesyä vaikkapa Meksikon tai Vietnamin kaupunkeihin verrattuna. Vauhdit suht alhaisia ja paljon aika rauhallisiakin teitä, joissa lähinnä mopoja ja lehmiä. Itse en siellä ajaisi missään nimessä, mytta kävellen ja kyydissä ihan ok.
      Vatsatauteja on ollut Goassa ja ei ole ollut Goassa - sellaistahan se matkoilla usein on.
      Hyvää lomaa!

• 66

10-25.12.2009 Goalla.
      Alkujärkytyksen jälkeen,(lähinnä liikenne) mielestäni paras paikka ikinä....
      Ruoka oli aivan loistavaa,ihmiset ystävällisiä(muutama liian innokas myyjä poikkeuksena),ilmasto loistava ,hotelli hyvä,eli kaikki meni paremmin kuin osasin uskoa. Tjäreborg piti sen mitä lupasi.
      11.03.2010 uudestaan mukavaan pikku hotelliin takaisin(Sea Breeze Inn).
      Taitaa olla,että jäätiin koukkuun..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2186
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2075
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      28
      1980
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1386
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1326
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      802
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      741
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      723
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      708
    Aihe