"ujopissa"

mitä teen

Ongelmani on niin sanottu ujopissa, en pysty pissaamaan missään missä on ihmisiä. En koulussa enkä missään, en edes kotonani jos täällä on jotain muita. Koulussa on tuskallista koko päivä olla kun pissa hätä on kauhea ja koulupäivä saattaa kestää luentopäivinä yli 12h. Välillä edes yksin kotona en saa pissaa tulemaan. Osaako kukaan sanoa mikä voisi auttaa?

36

24323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruokatunnilla?

      Yritä altistaa itseäsi. Harjoittele jossain rauhallisissa yleisövessoissa missä ei ole tungosta. Rentoudu ja kuvittele miten kusi solisee rauhaisesti pönttöön....

      Hypnologi voisi olla ehkä parhain vaihtoehto! Muutaman käsittelykerran jälkeen asia olisi varmaan klaari.

      Tee ehdottomasti ongelmalle jotain. Munuaisesi tärveltyvät ja myrkyttyvät, jos jatkuvasti estät luonnollisen virtsauksen! Virtsarakkosi voi myös revetä!!!

      • kurjaa

        Kyllähän mä olen koittanu yleisövessoissa ja koulussa vessassa missä ei ole ketään mutta ei se auta. Joskus harvoin pitkän ponnistelun jälkeen saattaa tulla osa. Ruokatunnilla ei ehdi kotiin saakka :(


    • AlbinoRaven

      Pelkäätkö pissatessasi, vai eikö muuten vain tule? Tuo on todellakin ikävä juttu. :/

      Minulla oli yhdessä vaiheessa sellainen ikävä pelko kun kävin pissalla, että joku kuulee sen lorinan ja alkaa nauramaan ja pilkkaamaan minua siitä. Aloin kuitenkin hokemaan itselleni, että se on aivan luonnollista. Kaikki käyvät vessassa pissalla, ei hätää. Se on luonnollista.
      Nykyään pystyn käymään ihan huoletta vessa-asioilla.

    • matkustaja

      Ei käynyt ilmi oletko mies vai nainen. Varsinkin miehillä vaiva on hyvin yleinen.
      Joku on neuvonut huumorimielessä, että kertolaskutehtävät päässälaskuna auttaisivat. Myös erilaisten laitteiden rakenteiden kuvittelu on auttanut minua. Kolmas keino on ajatella jotain hyvin tuttua ja rakasta paikkaa täydellisessä rauhan asetelmassa, esim mökillä oloa syysiltana. Minulla ulkosalle meno pissalle auttaa usein. Kaikkiallahan niin ei voi tehdä.Armeijassa oli todellista tuskaa kun kusitauko oli määräajan pituinen.
      Yritä ottaa asia hallintaasi. Onnea siinä asiassa!

    • avoin mies, ujo pissa

      Tosiaankin tiedän mistä puhut, sillä itse kärsin (jostain kumman syystä) myös moisesta ongelmasta. Olen vähän yli parikymppinen mies. Nuorena pidin julkisissa vessoissa käymistä tosi nolona, johtuen kai siitä että kuvittelin silloin sukukalleuteni jotenkin pieneksi. Ajattelin, että muut kyllä kuulevat sen lorinasta ja nauravat mielessään. Siitä sitten kehittyi ujopissa; yhtäkkiä vain tajusin, etten pysty kusemaan muiden ollessa läsnä, ja siitä on tullut lieviä ongelmia sosiaalisessa elämässä. Onneksi esim. baari-iltoja ei tarvitse perua sen takia. Jos pitäisi luokitella ongelma 1-10 niin se olisi ehkä 8 luokkaa.

      Nyttemmin järki on alkanut sanomaan, että siinä ei ole mitään hävettävää, jos porukka kuulee tai näkee kusemiseni, mutta kas: pissa on todella ujo, ja sellaisena näyttää myös pysyvän.

      Jos haluat jutella apukeinoista, niin mailaapa mulle. Mulla on muutama keino, johon tarvitaan mielestäni samasta ongelmasta kärsivä ihminen. En uskalla antaa tänne sivulle muuta kuin roskapostiin tarkoitetun osoittteeni: [email protected]

    • xxxxx
      • Mies--25

        Minunkin on Pakko päästä kuselle kunnon vessaan jossa ei kukaan seisoskele vieressä että kusi irtoaa!
        Normaalisti tästä nyt ei kauheasti riesaa ole mutta baareissa kuseskelu käy työstä kun jonottelee koppiin ja kaikissa baareissa ei edes ole niitä, tai niissä ei ole ovia!

        Onko kohtalotovereita? Joku keksinyt avun tähän vaivaan?

        Ja vielä kysymys Hesan Kaapelitehtaasta, pitäisi meinaan mennä pian sinne poikkeemaan bileisiin, mutta huolestuttaa että onko sielläkään vessoissa ovia!? Helvetti mikä kohtalo tämmösiä miettiä, baareissa pitäisi kuitenkin saada juoda sitä olutta ja kuseskelun onnistua tehokkaasti!


      • mies18
        Mies--25 kirjoitti:

        Minunkin on Pakko päästä kuselle kunnon vessaan jossa ei kukaan seisoskele vieressä että kusi irtoaa!
        Normaalisti tästä nyt ei kauheasti riesaa ole mutta baareissa kuseskelu käy työstä kun jonottelee koppiin ja kaikissa baareissa ei edes ole niitä, tai niissä ei ole ovia!

        Onko kohtalotovereita? Joku keksinyt avun tähän vaivaan?

        Ja vielä kysymys Hesan Kaapelitehtaasta, pitäisi meinaan mennä pian sinne poikkeemaan bileisiin, mutta huolestuttaa että onko sielläkään vessoissa ovia!? Helvetti mikä kohtalo tämmösiä miettiä, baareissa pitäisi kuitenkin saada juoda sitä olutta ja kuseskelun onnistua tehokkaasti!

        mulla tepsii vähän jos rauhoittaa hengitystä, huomasin aina että vedin syvään henkeen ja pidin hengitystä siinä, tää ei auttanut vaan se kun päästin ilman ulos ja hengitin todella rauhallisesti.


      • jollekkin
        mies18 kirjoitti:

        mulla tepsii vähän jos rauhoittaa hengitystä, huomasin aina että vedin syvään henkeen ja pidin hengitystä siinä, tää ei auttanut vaan se kun päästin ilman ulos ja hengitin todella rauhallisesti.

        -mies-
        kännissä tai ei, ihan sama umpi ujo.. nyt googlasin ekaa kertaa ujo rakko.. ja yllätyin monista osumista, olen kyllä monille kamuille sanonut kun ei tuu, et ujo mikä ujo minkäs teet.. istualtaan useimmiten toimii, seisaaltaan kopissa usein, pisuaariin puristus on selkeesti uhkapeliä, monta kertaa on haettu vauhtia baarin vessan ulkopuolelta, joskus jopa baarin ulkopuolelta pusikoista. kerran luulin jo poksahtavani, kun ei voinut pinnistää yhtään, oli aika täynnä..

        toivottavasti jollekkin on linkistä apua
        http://www.geocities.com/paruresisyhdistys/#hoito


      • loldsasd
        jollekkin kirjoitti:

        -mies-
        kännissä tai ei, ihan sama umpi ujo.. nyt googlasin ekaa kertaa ujo rakko.. ja yllätyin monista osumista, olen kyllä monille kamuille sanonut kun ei tuu, et ujo mikä ujo minkäs teet.. istualtaan useimmiten toimii, seisaaltaan kopissa usein, pisuaariin puristus on selkeesti uhkapeliä, monta kertaa on haettu vauhtia baarin vessan ulkopuolelta, joskus jopa baarin ulkopuolelta pusikoista. kerran luulin jo poksahtavani, kun ei voinut pinnistää yhtään, oli aika täynnä..

        toivottavasti jollekkin on linkistä apua
        http://www.geocities.com/paruresisyhdistys/#hoito

        Noh, jos ootte jossain pippaloissa jossa on vessa ja ei kusi vaan tule millään, niin vääntää hanasta veden valumaan täysille. Se vie ajatukset muualle ja voit kusta kaikessa rauhassa


      • mr.twist
        loldsasd kirjoitti:

        Noh, jos ootte jossain pippaloissa jossa on vessa ja ei kusi vaan tule millään, niin vääntää hanasta veden valumaan täysille. Se vie ajatukset muualle ja voit kusta kaikessa rauhassa

        ...sitten onko tuo kovin järkevä tapa vedenkäytön kannalta. Vuodessa tuolla tapaa hukkaa melkoisesti täysin käyttökelpoista vettä.


      • g
        mr.twist kirjoitti:

        ...sitten onko tuo kovin järkevä tapa vedenkäytön kannalta. Vuodessa tuolla tapaa hukkaa melkoisesti täysin käyttökelpoista vettä.

        Onko se muka tuhlausta jos sen ansiosta pääsee eroon näinkin ikävästä ongelmasta? :/


    • mr.twist

      ...mutta nostetaan ylös kun kukaan ei ole näyttänyt kertoneen hyvää niksiä.
      Tämä siis miehille. Tuossa aikaisemmin joku sanoi että ajattelee puron solinaa ym. Hyvä keino sekin mutta tässä toinen. Toimii kylässä ja esim. työpaikan vessassa jos siis on pillusuihku käytössä. Eli suihkuttelette paljasta nuppia sopivan lämpöisellä (ehkä max 40) vedellä.

      • Kusilukko

        Ujo pissa on yksi v*ttumaisimpia ongelmia mitä meikäläinen on kokenut. Aiemmin ketjussa on tullut jo hyviä vinkkejä asian kanssa pärjäämiseksi. Itsellä ongelmat keskittyivät tuohon 18-25 -ikään, jolloin myös baariaktiivisuus oli suurimmillaan. Pakko oli siirtyä parin oluen jälkeen lyhyisiin shotteihin ettei ongelma toistunut kovin montaa kertaa illassa. Silti on monta kertaa poistuttu wc-tiloista pissaamatta tai pakon edessä jopa poistuttu ulos etsimään sopivaa kusipaikkaa. Koppeihin jonottelu ja kavereiden huomautukset yhtämitatisesta "paskalla istumisesta" ovat raastaneet itsetuntoa aikoinaan. Onpa pissaamisen vaikeus jopa määrännyt koko illan ohjelman tai kotiinlähtöajana, siispä kyse on aivan käsittämättömän invalidisoivasta asiasta, jota voi verrata vaikka pakkoinkontinenssiin tai ärtyneeseen rakkoon. Onneksi rakko oli kooltaan seurapiiritasoa ja pidätyskyky kohdallaan.

        Pissaaminenhan on monimutkainen hermostollinen toimintoketju, jossa tarvitaan tahdonalaisten lihaskäskyjen lisäksi myös tahdosta riippumattomia refleksejä. Vaikka kuninka pinnistää ja jännittää vatsalihaksia, tarvitaan vielä aivoilta tahdosta riippumaton viesti "rentouta sulkijalihas" (en nyt muista onko se sisempi vai ulompi). Jos se ei rentoudu, voi muutaman tipan pystyä pinnistämään mutta ei paljon muuta. Itse virsaaminen ei käynnisty käskemällä...

        Mulla on toiminut noi mentaaliharjoittelut parhaiten. Olen kuvitellut itseni kotivessaan tai johonkin muuhun tuttuun "turvalliseen" ympäristöön - ja joskus se on tehonnut. Myös siedätyshoito on mielestäni tuottanut hieman tulosta. Olen sopivissa tilanteissa hakeutunut kusilaarille, kun on ollut rauhallinen hetki, menyt ulkoilmatilanteissa muiden kanssa "rivikuselle" kun on ollut sopivan hämärää tai muuten suojaisaa... ja yllätyksekseni kerta kerralta on voinut luottaa onnistumiseensa yhä enemmän. Vieläkään ei voi ahtautua julkisen wc:n pissariviin tai esim. ulkotapahtumien pressuvessoihin, siellä kyllä jäisi vielä pissaamatta. Jos lyhyellä pissataulla pitää hommasta suoriutua varmuudella, on lukittava koppi tai kymmeniä metrejä metsän suojaan ainoa varma konsti vieläkin. Mutta onhan tässä on aikaa kehittää itseään ennenkuin dementia ja inkontinenssi poistaa kusilukon lopullisesti... :)


      • helpottaa
        Kusilukko kirjoitti:

        Ujo pissa on yksi v*ttumaisimpia ongelmia mitä meikäläinen on kokenut. Aiemmin ketjussa on tullut jo hyviä vinkkejä asian kanssa pärjäämiseksi. Itsellä ongelmat keskittyivät tuohon 18-25 -ikään, jolloin myös baariaktiivisuus oli suurimmillaan. Pakko oli siirtyä parin oluen jälkeen lyhyisiin shotteihin ettei ongelma toistunut kovin montaa kertaa illassa. Silti on monta kertaa poistuttu wc-tiloista pissaamatta tai pakon edessä jopa poistuttu ulos etsimään sopivaa kusipaikkaa. Koppeihin jonottelu ja kavereiden huomautukset yhtämitatisesta "paskalla istumisesta" ovat raastaneet itsetuntoa aikoinaan. Onpa pissaamisen vaikeus jopa määrännyt koko illan ohjelman tai kotiinlähtöajana, siispä kyse on aivan käsittämättömän invalidisoivasta asiasta, jota voi verrata vaikka pakkoinkontinenssiin tai ärtyneeseen rakkoon. Onneksi rakko oli kooltaan seurapiiritasoa ja pidätyskyky kohdallaan.

        Pissaaminenhan on monimutkainen hermostollinen toimintoketju, jossa tarvitaan tahdonalaisten lihaskäskyjen lisäksi myös tahdosta riippumattomia refleksejä. Vaikka kuninka pinnistää ja jännittää vatsalihaksia, tarvitaan vielä aivoilta tahdosta riippumaton viesti "rentouta sulkijalihas" (en nyt muista onko se sisempi vai ulompi). Jos se ei rentoudu, voi muutaman tipan pystyä pinnistämään mutta ei paljon muuta. Itse virsaaminen ei käynnisty käskemällä...

        Mulla on toiminut noi mentaaliharjoittelut parhaiten. Olen kuvitellut itseni kotivessaan tai johonkin muuhun tuttuun "turvalliseen" ympäristöön - ja joskus se on tehonnut. Myös siedätyshoito on mielestäni tuottanut hieman tulosta. Olen sopivissa tilanteissa hakeutunut kusilaarille, kun on ollut rauhallinen hetki, menyt ulkoilmatilanteissa muiden kanssa "rivikuselle" kun on ollut sopivan hämärää tai muuten suojaisaa... ja yllätyksekseni kerta kerralta on voinut luottaa onnistumiseensa yhä enemmän. Vieläkään ei voi ahtautua julkisen wc:n pissariviin tai esim. ulkotapahtumien pressuvessoihin, siellä kyllä jäisi vielä pissaamatta. Jos lyhyellä pissataulla pitää hommasta suoriutua varmuudella, on lukittava koppi tai kymmeniä metrejä metsän suojaan ainoa varma konsti vieläkin. Mutta onhan tässä on aikaa kehittää itseään ennenkuin dementia ja inkontinenssi poistaa kusilukon lopullisesti... :)

        Niin, olen itsekkin kärsinyt ujopissasta ja tavallaan kärsin siitä edelleen, mutta eräs keino on ratkaissut ongelmani melko totaalisesti. Olen joskus aikaisemminkin kirjoittanut näille foorumeille tästä eli hengenpidätyksestä eli breath holdingista. Tässä lyhyesti:
        1. Puhalla keuhkot tyhjiksi tai melko tyhjiksi.
        2. Pidätä hengitystä niin kauan kunnes tunnet happivajeen ja tunnet pakonomaista tarvetta hengittää sisään.
        3. Älä hengitä sisään.
        4. Virtsaa.
        En tiedä tieteellistä selitystä tälle ilmiölle, mutta ainakin se on toiminut itselläni. Ilmeisesti jokin refleksi rentouttaa sulkijalihakset tai jotain. Ainakin se tuntuu siltä, että lantio ikäänkuin "tippuu". Siellä täytyy siis rentoutua jokin lihas. On painotettava, että pointtina tässä tekniikassa on nimenomaan se, että pidättää tarpeeksi kauan hengitystä. Sen täytyy tuntua siltä, että olisi tukehtumaisillaan. Mitään ei saa ilmaiseksi. 30 sekuntia pyöreästi riittää. Kärsimykset ovat kuitenkin vain hetkellisiä, toisin kuin ujopissan aiheuttamat.

        Itse aloin kärsiä ujopissasta yläasteikäisenä. Siellä tämä ei juurikaan haitannut, koska oli syrjäiset vessat. Mitä nyt joskus meni lähes koko välitunti siellä, mutta kukaan ei noteerannut sitä mitenkään. Yleisesti ottaen sosiaalisesti jännittyneissä tilanteissa virtsaaminen oli kuitenkin erittäin vaikeaa. Yritin vain keskittyä tai olosuhteideista riippuen käyttää "lämmintä vettä terskalle" metodia :D. Oikeastaan pahin juttu ujopissassa on juuri se, että koko ajan jännittää ja suunnittelee vessassa käyntiä.

        Lukioon siirryttäessä tämä kävi toteen toden teolla ja ongelma paheni. Vessoja oli vähän ja ne olivat koppivessoja. Opin tietämään, että ruuhkaisimmillaan vessat ovat välituntien alussa ja tyhjimmillään ruokatunnin lopulla. En pystynyt virtsaamaan, jos vessassa oli joku muu. Yritin käydä vessoissa vain, kun siellä ei ollut ketään ja tarkkailin vessaan menijöitä ja pois tulijoita. Päivittäiset ajatukset pyörivät wc:n ja oman pissahädän ympärillä. Vitutti. Elämä oli erittäin vaikeaa ;D.

        Jossain vaiheessa löysin netistä paruresis.org-sivuston, jonka kautta tietoisuuteeni putkahti tämä breath holding technique. Harjoittelin, opin ja tulin mestariksi suhteellisen helposti. Rutiiniksi muodostui 20 metriä ennen vessaa puhaltaa ulos ja lopettaa hengitys, mennä vessaan, mennä koppiin, avata vyö ja sepalus nopeasti, laittaa käsi seinään, painaa nenä olkavarteen, laittaa silmät kiinni ja kusta, jolloin kusen lorina peitti hyvin ne voimakkaat sisäänhengitykset, joita joutuu tekemään kun on pidättänyt hengitystä liian pitkään.

        Ujopissa ei ole poissa, mutta olen ratkaissut ongelman. Enää se ei rajoita elämääni ja pystyn suhtautumaan virtsahätääni rauhallisesti. Joskus kovemmassa kännissä on ollut vaikeuksia kusta eikä tekniikka ole toiminut. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos kännissä en pysty rentoutumaan tarpeeksi niin on syytä lähteä vittuun koko paikasta. Silloin ei ole muutenkaan hauskaa. Yleensä baareissa olen kuitenkin pystynyt kusemaan aivan loistavasti pidättäen hengitystä tai ilman. Vaiva myös helpottaa sitä kautta, kun tietää että pystyy pakottamaan itsensä virtsaamaan niin voi siten mennä rennoin mielin vessaan.

        Toivottavasti oli apua. On ilo auttaa samasta vaivasta kärsiviä. Vielä piti sanomani, että hengenpidätys saattaa rentouttaa myös sen toisen sulkijalihaksen, joten kannattaa olla paskomatta housuun. Suosittelen kuitenkin lämpimästi paskalla käymistä yleisissä vessoissa, koska se on erittäin hauskaa.

        Tää jätkä kiteyttää mun mielestä tän asian loistavasti http://www.youtube.com/user/ParuresisExposed#p/a/u/2/ysLr1zpUAXk


      • selvennystä
        helpottaa kirjoitti:

        Niin, olen itsekkin kärsinyt ujopissasta ja tavallaan kärsin siitä edelleen, mutta eräs keino on ratkaissut ongelmani melko totaalisesti. Olen joskus aikaisemminkin kirjoittanut näille foorumeille tästä eli hengenpidätyksestä eli breath holdingista. Tässä lyhyesti:
        1. Puhalla keuhkot tyhjiksi tai melko tyhjiksi.
        2. Pidätä hengitystä niin kauan kunnes tunnet happivajeen ja tunnet pakonomaista tarvetta hengittää sisään.
        3. Älä hengitä sisään.
        4. Virtsaa.
        En tiedä tieteellistä selitystä tälle ilmiölle, mutta ainakin se on toiminut itselläni. Ilmeisesti jokin refleksi rentouttaa sulkijalihakset tai jotain. Ainakin se tuntuu siltä, että lantio ikäänkuin "tippuu". Siellä täytyy siis rentoutua jokin lihas. On painotettava, että pointtina tässä tekniikassa on nimenomaan se, että pidättää tarpeeksi kauan hengitystä. Sen täytyy tuntua siltä, että olisi tukehtumaisillaan. Mitään ei saa ilmaiseksi. 30 sekuntia pyöreästi riittää. Kärsimykset ovat kuitenkin vain hetkellisiä, toisin kuin ujopissan aiheuttamat.

        Itse aloin kärsiä ujopissasta yläasteikäisenä. Siellä tämä ei juurikaan haitannut, koska oli syrjäiset vessat. Mitä nyt joskus meni lähes koko välitunti siellä, mutta kukaan ei noteerannut sitä mitenkään. Yleisesti ottaen sosiaalisesti jännittyneissä tilanteissa virtsaaminen oli kuitenkin erittäin vaikeaa. Yritin vain keskittyä tai olosuhteideista riippuen käyttää "lämmintä vettä terskalle" metodia :D. Oikeastaan pahin juttu ujopissassa on juuri se, että koko ajan jännittää ja suunnittelee vessassa käyntiä.

        Lukioon siirryttäessä tämä kävi toteen toden teolla ja ongelma paheni. Vessoja oli vähän ja ne olivat koppivessoja. Opin tietämään, että ruuhkaisimmillaan vessat ovat välituntien alussa ja tyhjimmillään ruokatunnin lopulla. En pystynyt virtsaamaan, jos vessassa oli joku muu. Yritin käydä vessoissa vain, kun siellä ei ollut ketään ja tarkkailin vessaan menijöitä ja pois tulijoita. Päivittäiset ajatukset pyörivät wc:n ja oman pissahädän ympärillä. Vitutti. Elämä oli erittäin vaikeaa ;D.

        Jossain vaiheessa löysin netistä paruresis.org-sivuston, jonka kautta tietoisuuteeni putkahti tämä breath holding technique. Harjoittelin, opin ja tulin mestariksi suhteellisen helposti. Rutiiniksi muodostui 20 metriä ennen vessaa puhaltaa ulos ja lopettaa hengitys, mennä vessaan, mennä koppiin, avata vyö ja sepalus nopeasti, laittaa käsi seinään, painaa nenä olkavarteen, laittaa silmät kiinni ja kusta, jolloin kusen lorina peitti hyvin ne voimakkaat sisäänhengitykset, joita joutuu tekemään kun on pidättänyt hengitystä liian pitkään.

        Ujopissa ei ole poissa, mutta olen ratkaissut ongelman. Enää se ei rajoita elämääni ja pystyn suhtautumaan virtsahätääni rauhallisesti. Joskus kovemmassa kännissä on ollut vaikeuksia kusta eikä tekniikka ole toiminut. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos kännissä en pysty rentoutumaan tarpeeksi niin on syytä lähteä vittuun koko paikasta. Silloin ei ole muutenkaan hauskaa. Yleensä baareissa olen kuitenkin pystynyt kusemaan aivan loistavasti pidättäen hengitystä tai ilman. Vaiva myös helpottaa sitä kautta, kun tietää että pystyy pakottamaan itsensä virtsaamaan niin voi siten mennä rennoin mielin vessaan.

        Toivottavasti oli apua. On ilo auttaa samasta vaivasta kärsiviä. Vielä piti sanomani, että hengenpidätys saattaa rentouttaa myös sen toisen sulkijalihaksen, joten kannattaa olla paskomatta housuun. Suosittelen kuitenkin lämpimästi paskalla käymistä yleisissä vessoissa, koska se on erittäin hauskaa.

        Tää jätkä kiteyttää mun mielestä tän asian loistavasti http://www.youtube.com/user/ParuresisExposed#p/a/u/2/ysLr1zpUAXk

        siis kun sä pidätät hengitystä niin mitä sen jälkeen tehään. Hengitetäänkö sisään? Kun tossa sä sanot et älä hengitä sisään.


      • kusi vaiva
        helpottaa kirjoitti:

        Niin, olen itsekkin kärsinyt ujopissasta ja tavallaan kärsin siitä edelleen, mutta eräs keino on ratkaissut ongelmani melko totaalisesti. Olen joskus aikaisemminkin kirjoittanut näille foorumeille tästä eli hengenpidätyksestä eli breath holdingista. Tässä lyhyesti:
        1. Puhalla keuhkot tyhjiksi tai melko tyhjiksi.
        2. Pidätä hengitystä niin kauan kunnes tunnet happivajeen ja tunnet pakonomaista tarvetta hengittää sisään.
        3. Älä hengitä sisään.
        4. Virtsaa.
        En tiedä tieteellistä selitystä tälle ilmiölle, mutta ainakin se on toiminut itselläni. Ilmeisesti jokin refleksi rentouttaa sulkijalihakset tai jotain. Ainakin se tuntuu siltä, että lantio ikäänkuin "tippuu". Siellä täytyy siis rentoutua jokin lihas. On painotettava, että pointtina tässä tekniikassa on nimenomaan se, että pidättää tarpeeksi kauan hengitystä. Sen täytyy tuntua siltä, että olisi tukehtumaisillaan. Mitään ei saa ilmaiseksi. 30 sekuntia pyöreästi riittää. Kärsimykset ovat kuitenkin vain hetkellisiä, toisin kuin ujopissan aiheuttamat.

        Itse aloin kärsiä ujopissasta yläasteikäisenä. Siellä tämä ei juurikaan haitannut, koska oli syrjäiset vessat. Mitä nyt joskus meni lähes koko välitunti siellä, mutta kukaan ei noteerannut sitä mitenkään. Yleisesti ottaen sosiaalisesti jännittyneissä tilanteissa virtsaaminen oli kuitenkin erittäin vaikeaa. Yritin vain keskittyä tai olosuhteideista riippuen käyttää "lämmintä vettä terskalle" metodia :D. Oikeastaan pahin juttu ujopissassa on juuri se, että koko ajan jännittää ja suunnittelee vessassa käyntiä.

        Lukioon siirryttäessä tämä kävi toteen toden teolla ja ongelma paheni. Vessoja oli vähän ja ne olivat koppivessoja. Opin tietämään, että ruuhkaisimmillaan vessat ovat välituntien alussa ja tyhjimmillään ruokatunnin lopulla. En pystynyt virtsaamaan, jos vessassa oli joku muu. Yritin käydä vessoissa vain, kun siellä ei ollut ketään ja tarkkailin vessaan menijöitä ja pois tulijoita. Päivittäiset ajatukset pyörivät wc:n ja oman pissahädän ympärillä. Vitutti. Elämä oli erittäin vaikeaa ;D.

        Jossain vaiheessa löysin netistä paruresis.org-sivuston, jonka kautta tietoisuuteeni putkahti tämä breath holding technique. Harjoittelin, opin ja tulin mestariksi suhteellisen helposti. Rutiiniksi muodostui 20 metriä ennen vessaa puhaltaa ulos ja lopettaa hengitys, mennä vessaan, mennä koppiin, avata vyö ja sepalus nopeasti, laittaa käsi seinään, painaa nenä olkavarteen, laittaa silmät kiinni ja kusta, jolloin kusen lorina peitti hyvin ne voimakkaat sisäänhengitykset, joita joutuu tekemään kun on pidättänyt hengitystä liian pitkään.

        Ujopissa ei ole poissa, mutta olen ratkaissut ongelman. Enää se ei rajoita elämääni ja pystyn suhtautumaan virtsahätääni rauhallisesti. Joskus kovemmassa kännissä on ollut vaikeuksia kusta eikä tekniikka ole toiminut. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos kännissä en pysty rentoutumaan tarpeeksi niin on syytä lähteä vittuun koko paikasta. Silloin ei ole muutenkaan hauskaa. Yleensä baareissa olen kuitenkin pystynyt kusemaan aivan loistavasti pidättäen hengitystä tai ilman. Vaiva myös helpottaa sitä kautta, kun tietää että pystyy pakottamaan itsensä virtsaamaan niin voi siten mennä rennoin mielin vessaan.

        Toivottavasti oli apua. On ilo auttaa samasta vaivasta kärsiviä. Vielä piti sanomani, että hengenpidätys saattaa rentouttaa myös sen toisen sulkijalihaksen, joten kannattaa olla paskomatta housuun. Suosittelen kuitenkin lämpimästi paskalla käymistä yleisissä vessoissa, koska se on erittäin hauskaa.

        Tää jätkä kiteyttää mun mielestä tän asian loistavasti http://www.youtube.com/user/ParuresisExposed#p/a/u/2/ysLr1zpUAXk

        Ei toi hengityksen pidätys auta mulla, koska mulla on vaikea paruresis. Ois voinu auttaa alussa, kun se oli satunnaista. Aiemmas viestis mä neuvoin pinnistämään kusen ulos istualtaan, ja kerroin et mul on ollu nyt pari viikkoo sillein et oon joutunu käymään paskalla ainaki kerran päiväs (ennen ehkä joka toinen/kolmas päivä) ja paskaamisen jälkeen kun on pinnistäny kusta niin tulee vähän paskaa (ennen ei). Mistä tämmönen äkillinen suoliston toiminnan muuttuminen voi johtua? Oon alkanu epäillä laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa koska juon paljon maitoo ja syön leipää. Juon myös paljon kahvia(1-3 kuppii päiväs) ja juon kokista. Lähettäkää vastauksia!


      • jupujp
        selvennystä kirjoitti:

        siis kun sä pidätät hengitystä niin mitä sen jälkeen tehään. Hengitetäänkö sisään? Kun tossa sä sanot et älä hengitä sisään.

        Siis hengitystä pidätetään kunnes saa kusen kulkemaan. Pointtina vaan se, että hengityksen pidättämisen kuuluukin tuntua pahalta. 30-50 sek. pitäisi riittää. Eli vielä kerran, puhalla keuhkot ehkä 1/4 tyhjäksi ja pidätä hengitystä kunnes lantionpohja ikäänkuin "rentoutuu", jolloin pitäisi pystyä kusemaan. Itselläni on tapana painaa nenä olkavarteen jolloin on helpompi pidättää hengitystä. Voi myös pitää nenästä kiinni. Teen myös pieniä hengityksiä kusemisen alettua, enkä vedä keuhkoja heti täyteen. Viimeksi käytin tätä tekniikkaa eilen. Sen täytyy tuntua siltä kuin tukehtuisi. Jos ei ole sisua tarpeeksi tää ei toimi.


      • öpöppö
        kusi vaiva kirjoitti:

        Ei toi hengityksen pidätys auta mulla, koska mulla on vaikea paruresis. Ois voinu auttaa alussa, kun se oli satunnaista. Aiemmas viestis mä neuvoin pinnistämään kusen ulos istualtaan, ja kerroin et mul on ollu nyt pari viikkoo sillein et oon joutunu käymään paskalla ainaki kerran päiväs (ennen ehkä joka toinen/kolmas päivä) ja paskaamisen jälkeen kun on pinnistäny kusta niin tulee vähän paskaa (ennen ei). Mistä tämmönen äkillinen suoliston toiminnan muuttuminen voi johtua? Oon alkanu epäillä laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa koska juon paljon maitoo ja syön leipää. Juon myös paljon kahvia(1-3 kuppii päiväs) ja juon kokista. Lähettäkää vastauksia!

        Mielestäni ei voi sanoa onko paruresis vaikea vai lievä. Itselläni se ainakin riippuu ihan tilanteesta. Joskus pystyy ihan vaan psyykkaamaan itsensä kusemaan, mutta esimerkiks kuseminen täydessä vessassa kusilaarilla on täysin mahdoton ajatus. SILTI hengenpidätys auttaa kaikissa tilanteissa. Se rentouttaa tahdosta riipumattomat lihakset, jolloin ei ole merkitystä kuinka lukossa on. Ja se tuntuu vitun pahalta. Jos pystyt elämään kusilukkosi kanssa, ei ehkä kannata vaivautua.

        Itselläni tuon omaksumiseen meni ehkä puolisen vuotta siitä, kun luin siitä ensimmäisen kerran. Se ei aluksi tuntunut toimivan, koska en pystynyt/tajunnut pidättää hengitystä tarpeeksi pitkään. Vähitellen kuitenki ymmärsin idean ja se alkoi toimia. En muista tarkalleen, mutta olin vitun huojentunut.

        En tiiä noista sun elämäntavoista. Itse en juo kahvia, koska se sekoittaa aivokemian, mutta ei aavistustakaan vaikuttaako se paruresikseen.

        Vittu kaikki kokeilemaan tätä tekniikkaa. Se on ihan sisusta kiinni, toisin kuin kusilukko saatana.


      • Kusilukko
        helpottaa kirjoitti:

        Niin, olen itsekkin kärsinyt ujopissasta ja tavallaan kärsin siitä edelleen, mutta eräs keino on ratkaissut ongelmani melko totaalisesti. Olen joskus aikaisemminkin kirjoittanut näille foorumeille tästä eli hengenpidätyksestä eli breath holdingista. Tässä lyhyesti:
        1. Puhalla keuhkot tyhjiksi tai melko tyhjiksi.
        2. Pidätä hengitystä niin kauan kunnes tunnet happivajeen ja tunnet pakonomaista tarvetta hengittää sisään.
        3. Älä hengitä sisään.
        4. Virtsaa.
        En tiedä tieteellistä selitystä tälle ilmiölle, mutta ainakin se on toiminut itselläni. Ilmeisesti jokin refleksi rentouttaa sulkijalihakset tai jotain. Ainakin se tuntuu siltä, että lantio ikäänkuin "tippuu". Siellä täytyy siis rentoutua jokin lihas. On painotettava, että pointtina tässä tekniikassa on nimenomaan se, että pidättää tarpeeksi kauan hengitystä. Sen täytyy tuntua siltä, että olisi tukehtumaisillaan. Mitään ei saa ilmaiseksi. 30 sekuntia pyöreästi riittää. Kärsimykset ovat kuitenkin vain hetkellisiä, toisin kuin ujopissan aiheuttamat.

        Itse aloin kärsiä ujopissasta yläasteikäisenä. Siellä tämä ei juurikaan haitannut, koska oli syrjäiset vessat. Mitä nyt joskus meni lähes koko välitunti siellä, mutta kukaan ei noteerannut sitä mitenkään. Yleisesti ottaen sosiaalisesti jännittyneissä tilanteissa virtsaaminen oli kuitenkin erittäin vaikeaa. Yritin vain keskittyä tai olosuhteideista riippuen käyttää "lämmintä vettä terskalle" metodia :D. Oikeastaan pahin juttu ujopissassa on juuri se, että koko ajan jännittää ja suunnittelee vessassa käyntiä.

        Lukioon siirryttäessä tämä kävi toteen toden teolla ja ongelma paheni. Vessoja oli vähän ja ne olivat koppivessoja. Opin tietämään, että ruuhkaisimmillaan vessat ovat välituntien alussa ja tyhjimmillään ruokatunnin lopulla. En pystynyt virtsaamaan, jos vessassa oli joku muu. Yritin käydä vessoissa vain, kun siellä ei ollut ketään ja tarkkailin vessaan menijöitä ja pois tulijoita. Päivittäiset ajatukset pyörivät wc:n ja oman pissahädän ympärillä. Vitutti. Elämä oli erittäin vaikeaa ;D.

        Jossain vaiheessa löysin netistä paruresis.org-sivuston, jonka kautta tietoisuuteeni putkahti tämä breath holding technique. Harjoittelin, opin ja tulin mestariksi suhteellisen helposti. Rutiiniksi muodostui 20 metriä ennen vessaa puhaltaa ulos ja lopettaa hengitys, mennä vessaan, mennä koppiin, avata vyö ja sepalus nopeasti, laittaa käsi seinään, painaa nenä olkavarteen, laittaa silmät kiinni ja kusta, jolloin kusen lorina peitti hyvin ne voimakkaat sisäänhengitykset, joita joutuu tekemään kun on pidättänyt hengitystä liian pitkään.

        Ujopissa ei ole poissa, mutta olen ratkaissut ongelman. Enää se ei rajoita elämääni ja pystyn suhtautumaan virtsahätääni rauhallisesti. Joskus kovemmassa kännissä on ollut vaikeuksia kusta eikä tekniikka ole toiminut. Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos kännissä en pysty rentoutumaan tarpeeksi niin on syytä lähteä vittuun koko paikasta. Silloin ei ole muutenkaan hauskaa. Yleensä baareissa olen kuitenkin pystynyt kusemaan aivan loistavasti pidättäen hengitystä tai ilman. Vaiva myös helpottaa sitä kautta, kun tietää että pystyy pakottamaan itsensä virtsaamaan niin voi siten mennä rennoin mielin vessaan.

        Toivottavasti oli apua. On ilo auttaa samasta vaivasta kärsiviä. Vielä piti sanomani, että hengenpidätys saattaa rentouttaa myös sen toisen sulkijalihaksen, joten kannattaa olla paskomatta housuun. Suosittelen kuitenkin lämpimästi paskalla käymistä yleisissä vessoissa, koska se on erittäin hauskaa.

        Tää jätkä kiteyttää mun mielestä tän asian loistavasti http://www.youtube.com/user/ParuresisExposed#p/a/u/2/ysLr1zpUAXk

        Tossa on varmasti perää. Tietty hengityksen pidätykseen/estymiseen liittyvä refleksi rentouttaa sulkijat. Olen muutamissa tilanteissa joutunut seuraamaan kun poliisi tai muu "viranomainen" on joutunut "hapettamaan" riehuvan henkilön toimintakyvyttömäksi. Siinä siis kuristusotteella estetään hengitys (tai sitten aivoverenkierto), ja ko. toimenpide useimmiten aiheuttaa myös tahattoman virtsaamisen (mitä normaali pyörtyminen ei yleensä aiheuta). Veikkaan että edellä kerrottu hengityksenpidätystekniikka saa aikaan samanlaisen hermoärsytyksen joka ko. refleksin aiheuttaa.

        Eri asia on sitten tämän tekniikan terveellisyys. Hengitystä ei tietenkään pysty pidättämään niin kauan että happi loppuu aivoista, mutta aivojen verenkierron paineeseen se varmasti vaikuttaa (vrt naaman punoittaminen ja turvotuksen tuntu). Jos siellä pään sisällä sattuu olemaan se yksikin heikompi verisuoni joka on aamukakan juuri ja juuri kestänyt, niin tässä hommassa se sitten joku kerta risahtaa halki tai poikki...


      • ujopissapoika1

        kuulostaa niin minulta että en voi uskoa että samanlainen ihminen asuu maan päällä toinen konsti on sylkäistä kämmenen keskelle ja hieroa terskaa se kusi tulee aikanaan vaikka joskus hankalaa on ällöä mutta minkäs teet tämä on vaikein asia elämässäni tällä hetkellä


    • kusi vaiva

      Mulla on ollu sama ongelma jo yli vuoden. Jos pinnistää tarpeeks, niin ku olis paskalla, niin se tulee ulos(yleensä ei tarvii pinnistää ku vähän, ja sit kusi alkaa tulla normaalisti). Huono puoli on se että jos on paska hätä, niin samal tulee paskaa. Mä oon jo tottunut tähän, mutta vähän aikaa sitten, kun olin käyny paskalla ja menny sen jälkee kusee, nii tuli samal paskaa. Mul ei oo ennen käyny näin ja en tiedä onko se ohimenevää tai normaalia(tosi ärsyttävää ainaki). Mä en nykysin juo aamulla mitään ja yritän tyhjentää rakon kokonaan jottei koulussa tuu kusi hätä. Toivottavasti tää auttaa.

    • 15 vuotta ujona

      juu siis todellakin hengityksen pidätys toimii tähän vaivaan, ja vielä paremmin jos istut. puhalla keuhkot melko tyhjiksi jätä 1/4, pidätä henkeä , noin30 sekunnin päästä alavatsa alkaa "pullistelemaan" pidä koko ajan pientä pissan ulos työntöä päällä, ja pidätä hengitystä niin pitkään että pissa tulee, kun alkaa tulemaan ota rauhallisesti pieniä happia ja kun paikat aukeaa niin hengitä normisti. melko Epämukavaa mutta toimivaa !! äläkä lannistu siinä vaiheessa kun aivot huutaa VEDÄ HENKEE!!!

      vieläkin välillä kun meinaa ujostella niin enää ei tarvii kuin hengittää ulos ja mielessä sanoa rakolle, et vittuuks siinä temppuilet, tai alan muuten pidättää henkee ;) mä hallitsen sua !! :)) --> lori lori.....

      ja juominen on keholle tosi tärkee, jos aattelis et juo paljon ja harjoittele niin, avot, pissaaminen on kivaa.
      vaikka en vieläkään kusi laarille menekään jos vessas on muita.

      • ujuus

        Itselläni on todella paha ujopissa. Baareissa kulkeminen on miltein mahdotonta ja joskus jopa täytynyt kavereiden luotakin illanistujaisista lähteä kotiin, koska ei vaan voi kusta. Vittu aivan käsittämätöntä miten niin helppo asia voi olla niin saatanan vaikeaa ku on ihmisiä lähellä, vaikka olisi seinä välissä ja istuu 10min niin ei välttämättä auta mitään.

        Kerroin lääkärille tästä ja hän määräsi 10mg diapamin otettavaksi ennen kuin lähtee iltaa istumaan.

        Enää ei ole ujopissaongelmaa ollut kertaakaan. Diapami auttoi itselläni.


    • kusivaivainen

      Ainoa ratkaisu, joka varmasti toimii joka kerta on istua ja yksinkertaisesti pinnistää kusi ulos. Toki mua vituttaa jos on paskahätä niin sillon se on vaikeempaa, mut tää on ainoo varma tapa. Toi hengen pidätys voi toimii, mut jos on vaikka hirvee paniikki et ei pysty kusee niin tää on varmaa (ainaki mulle) ainoo tapa. Mä ajattelen et mä ensisijasesti kusen tällein, ja sen takii ei ajattele kusemist ja joskus pystyy kusta ihan normaalisti. Tietysti tää myös rajottaa vähän kuten ei voi mennä esim. jonnekki metsään retkelle ym.

      Mul on kyl siitä huoli et miten mä pystyn mennä armeijaan, kun siel ei varmaa oo koppeja joka paikassa?
      Onko kokemuksii? Haluaisin kyllä mennä armeijaan.

      • perkeleestäkö

        Itse kärsinyt yli 20 vuotta samasta ongelmasta. Armeijan olen käynyt. Sinun kannattaa yrittää olla murehtimatta sitä kusemista siellä armeijassa. Kyllä siellä tulee tilaisuuksia käydä vessassa omassakin rauhassa. Silloin kun minä kävin 90 luvulla armeijan silloin ei ollut kun pieni seinän pala suojana. Tiedän tasan tarkkaan minkälaiset ongelmat sulla on. Mikään ei oo vittumaisempaa kuin se kun luulet löytäneesi rauhallisen paikan ja sit sut vähän niinku yllätetään ja koko homma jää siihen vaikka sitä ei edes saanu alkaneeksi. Tämä sairaus on kyllä yks vittumaisin tauti mitä ei soisi kenellekkään. Tsemppiä vaan.


      • Mies_26vee

        Olen kärsinyt ujosta kullista useita vuosia. Vaiva oli jo nuorempana mutta en osannut ajatella sitä niinkään vaivaksi. Sen jälkeen tilanne on pahentunut ja nykyään kuseminen muiden läsnäollessa tai edes sen 'paperioven' takana on monesti liikaa. Kun ei tule niin ei tule. Kaikki porukalla reissaaminen ja baarireissut on vaikeita ja niitä jopa välttelee tämän takia. Homma menee monesti siihen että joutuu tarkkailemaan 'sopivaa' tilaisuutta käydä vessassa kun olettaa sen olevan tyhjä tai miettimään jopa etukäteen että millaset vessat missäkin paikassa on enneku jonneki lähtee.

        Kusitilanteen jännittäminen kai sen aiheuttaa että sulkijalihas päättää pysyä kiinni. Jos taas meen koppiin, niin siellä tulee taas tunne että täytyy kusta niin ettei ääntä kuulu. Laarilla taas pitäs lorottaa äänekkäästi ja heti kun vehkeen saa housuista. Ja sitten jos mitään ei tuukaan niin se tuntuu nololta. Ja sen takia laarille ei enää juuri asiaa olekaan.

        Olen päättäny alkaa pikkuhiljaa kokeileen siedätysmenetelmää ja totutteleen tilanteeseen. Tuota breath holdingiakin täytyy kyllä yrittää. Joka tapauksessa vähän auttaa tietää että tämä on loppupeleissä yllättävän yleinen ongelma miehillä.


      • kusivaivainen
        Mies_26vee kirjoitti:

        Olen kärsinyt ujosta kullista useita vuosia. Vaiva oli jo nuorempana mutta en osannut ajatella sitä niinkään vaivaksi. Sen jälkeen tilanne on pahentunut ja nykyään kuseminen muiden läsnäollessa tai edes sen 'paperioven' takana on monesti liikaa. Kun ei tule niin ei tule. Kaikki porukalla reissaaminen ja baarireissut on vaikeita ja niitä jopa välttelee tämän takia. Homma menee monesti siihen että joutuu tarkkailemaan 'sopivaa' tilaisuutta käydä vessassa kun olettaa sen olevan tyhjä tai miettimään jopa etukäteen että millaset vessat missäkin paikassa on enneku jonneki lähtee.

        Kusitilanteen jännittäminen kai sen aiheuttaa että sulkijalihas päättää pysyä kiinni. Jos taas meen koppiin, niin siellä tulee taas tunne että täytyy kusta niin ettei ääntä kuulu. Laarilla taas pitäs lorottaa äänekkäästi ja heti kun vehkeen saa housuista. Ja sitten jos mitään ei tuukaan niin se tuntuu nololta. Ja sen takia laarille ei enää juuri asiaa olekaan.

        Olen päättäny alkaa pikkuhiljaa kokeileen siedätysmenetelmää ja totutteleen tilanteeseen. Tuota breath holdingiakin täytyy kyllä yrittää. Joka tapauksessa vähän auttaa tietää että tämä on loppupeleissä yllättävän yleinen ongelma miehillä.

        Mäkin luulen että ujokusi johtuu siitä, että alkaa jännittää kusemista, aivot antaa viestin ja sulkijalihas menee kiinni. Sama juttu ku on housut jalas, niin eihän sitä ala kusee housuihin vaikka ois kuinka kova hätä.

        Jossei muu auta nii kuse istualtaan pinnistäen niin kun ois paskal. Se toimii varmasti, paitsi sillon myös joutuu käydä useemmin paskal.


      • miess88
        kusivaivainen kirjoitti:

        Mäkin luulen että ujokusi johtuu siitä, että alkaa jännittää kusemista, aivot antaa viestin ja sulkijalihas menee kiinni. Sama juttu ku on housut jalas, niin eihän sitä ala kusee housuihin vaikka ois kuinka kova hätä.

        Jossei muu auta nii kuse istualtaan pinnistäen niin kun ois paskal. Se toimii varmasti, paitsi sillon myös joutuu käydä useemmin paskal.

        joo täs itelläki ollu jo muutama vuos tommosta ujoilua ton kusemisen kanssa.. vittumaista ku on jossai pihallaki ryyppäämässä ja juo kaljaa ja yrittää mennä siihe johki kuselle nii ei tuu millään..sit jossain kämpilläki ku on juomas nii menee vessaan kuselle nii ei tuu sielläkää, sit ku vaik kämpässä soi musiikki nii se helpottaa jotenki sitä kuselle menoa ku toiset ei niiku kuule ku on kusella :D mut kyllä kännissä taas pystyy kusemaan :D nyt vasta perseestä on olen ajokorttia ajamassa ja on h-merkintä nii pitäs käyä antaa kusinäyte jossai labrassa nii ei tuu onnistumaa ku siel pitää vie kusta samassa vessassa ja sen henkilön pitää nähä ku kusee nii mulle ainakin ihan mahdoton tehtävä ...


      • nainen87-
        miess88 kirjoitti:

        joo täs itelläki ollu jo muutama vuos tommosta ujoilua ton kusemisen kanssa.. vittumaista ku on jossai pihallaki ryyppäämässä ja juo kaljaa ja yrittää mennä siihe johki kuselle nii ei tuu millään..sit jossain kämpilläki ku on juomas nii menee vessaan kuselle nii ei tuu sielläkää, sit ku vaik kämpässä soi musiikki nii se helpottaa jotenki sitä kuselle menoa ku toiset ei niiku kuule ku on kusella :D mut kyllä kännissä taas pystyy kusemaan :D nyt vasta perseestä on olen ajokorttia ajamassa ja on h-merkintä nii pitäs käyä antaa kusinäyte jossai labrassa nii ei tuu onnistumaa ku siel pitää vie kusta samassa vessassa ja sen henkilön pitää nähä ku kusee nii mulle ainakin ihan mahdoton tehtävä ...

        Tuollaiset tilanteet, joissa pitää antaa virtsanäyte, on aika pahoja. Kun pissa ei tule niin se ei tule. Ite olen selvinnyt virtsanäytteistä niin että olen tehnyt ne aina kotona. Jos se tässäkin tilanteessa onnistuisi. Aina voi kysyä. Kyllähän se hävettää, mutta ei kannata itseä rankaista liikaa kun jo valmiiksi kärsii asiasta. Se on sitten hoitajien ongelma jos eivät ymmärrä ettei tule niin ei tule. On sitä kuitenkin olemassa vaikka minkälaisa ongelmia ja vaivoja. Tämänkään pissaongelman kanssa ei ole yksin, vaikka tuntuu siltä. Tämä on vaan sellainen ettei siitä puhuta eikä sitä näe kenestäkään ulkopäin.


    • gggggggmmmmmmm

      Olen kärsinyt 50v vaivasta armeija oli helvettiä sen vuoksi,en ole voinut töissäkään olla tämän asian takia.Pisin matkani on se mistä kerkiän kotiin kun tulee hätä,et näin meni mun elämä eikä apua ollut mistään.

    • kuseskelija

      mun on vaikeeta jostain syystä alottaa kuseminen julkisissa vessoissa mut sit kun se alkaa tulla, niin ei haitta vaikka joku kattois vierestä.. aika jännä

    • janfqianfa

      Mulla kanssa sama vaiva ollut monta vuotta. Nyt olen 20-vuotias ja viimeisen vuoden aikana on onneksi helpottanut jonkin verran. Ennen en pystynyt kusemaan istualtanikaan jos joku oli siinä lähellä. Armeijassa vaiva helpotti ja kusi lentää pönttöön seisaaltakin kunhan on tarpeeksi taustamelua, ettei tarvi niin jännittää että kuuleeko muut et tuleeko sitä kusta. Kusilaarille ei kyllä ole mitään asiaa vieläkään ellei vessa ole aivan tyhjä.

      Rakko on varmaan kehittynyt vuosien pidättelemisen takia, kun ei tarvi kuin kerran käydä vessassa perus 5h baarireissun aikana vaikka juon noin 10 drinkkiä illan aikana. Ulkona kun on kusella niin pitää aina johonki syrjäisempään paikkaan mennä missä on tarpeeksi hyvä näkösuoja.

      Kerran olin huumetestissä ja saihan siinä pari tuntia pinnistellä ja naama punasena hoitajalle selitellä että ei irtoo jos siinä vieressä kyttäät, mutta tosi ymmärtäväinen oli ja kerto et näitä on yllättävän paljon kumminkin.

    • sdfdsgs

      Mulla on ollut teinistä lähtien ujopissa ongelmana ja kyllä on vittumaista, kun baarissa iskee hillitön kusihätä mutta vessassa pissa ei vaan tule. Etenkin kun joku alkaa kohta hakkaamaan sitä ovea ja huutelemaan omaa vuoroaan, yritä nyt siinä rentoutua ja ajatella kohisevia vesiputouksia. Etenkin kun nuo eivät ole edes umpinaisia koppeja vaan ovi alkaa vasta n. polvien korkeudelta.

      En tiedä mistä tämä trauma sai alkunsa, mutta se on vaivannut n. 10 vuotta. Olen nyt 22-vuotias ja oireiden vakavuus vaihtelee aikakausittain, joskus pystyn pissaamaan vieraassa paikassa muutaman sekunnin odottelun jälkeen, joskus taas kusi antaa odottaa itseään vaikka olisin yksin kotona ovi lukossa. Mutta itselläni auttavat seuraavat keinot:

      1. Vesihanan vääntäminen päälle. Toimii lähes aina.
      2. Hengityksen pidättäminen
      3. Jonkun tekstin lukeminen (lehti, älypuhelimella netti, vaikka ihan pesuainelaatikon takakansi...)
      4. Musiikin kuuntelu kuulokkeilla
      5. Pelkkä raaka pinnistäminen, jos tilanne on oikein hankala ja pakko saada edes vähän rakkoa tyhjäksi.

    • ...

      Uskon että tästä pääsee irti harjoittelemalla pikkuhiljaa kaverin kanssa. Olis kiva jos joku kohtalotoveri uskaltais lähteä mukaan.

      jannittaa.com

    • joumani

      kannattaa olla varovainen hengityksen pidättämisen kanssa! Itsellä meinasi lähteä taju! Itse en kyseistä teknikkaa käyttänyt, mutta jännitin kovasti, ja kun kusta alko tulemaan, alkoi heti heikottamaan. Mietin kesken virtsauksen että jätänkö kesken, kun tuntu etten pysy pystyssä. Kusin kuitenkin loppuun, mutta sen jälkeen olin kalman kalpea ja kylmää hikeä puski hirveesti. Istuin pöntölle ja hetken päästä oksensin!

      asiaan vaikutti moni asia, ensinnäkin minulla taisi olla nestevajaus, syke nousi kun jännitin ja putosi kun sain kustua, mutta jos tähän lisäisi vielä hengityksen pidättämisen, ja vielä noinkin raa-asti kun tällää suositellaan, niin ties vaikka olis lähteny henki!

      Otin asiasta selvää, ja löysin englannin kiellelä kokemuksen. Mies oli kuullemma pyörtynyt virtsaamisen jälkeen ja syyksi todettiin verenpaineen äkkillinen pudotus! Nykyään mies kusee aina varmuuden vuoksi istualteen.

      Mitä tulee keinoihin, niin itsellä toimii kolmen asian summa. Eli selkä suoraksi, tai peräti takakenoon(ujoilessa usein nojaa eteenpäin kyyryssä, mikä aiheuttaa jännitystä), rauhallinen ja syvä hengitys, ja kun tiedät että alkaa tulemaan, niin puhaltaa sitä mukaa ilmaa ulos ja kolmas asia, puhu itsellesi :D . Ei "veitikalle" :P itse hoen mielessäni "aina mulla menee hetki, mää oon tälläne" :P .

      tosin en itsekkään pysty kusta jos joku hengittää niskaan, mutta metsässä/koppi vessoissa/kavereilla on kuseminen helpottunut.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe