Starttiasedeko

lakeja tutkinut

Olisi mahdollista dekottamisen sijaan muuntaa aseita laillisiksi starttiaseiksi. Prosessi on tosin hankalampi. Myös jo dekotetun aseen muunto onnistuisi laillisesti. Aseen sulkukappale ja patruunapesä(tai samantien koko piippu) korvataan vastaavaalla virallisesti nimenomaan starttiaseita varten valmistetulla, mutta tämä ei ehkä ole välttämätöntä, koska ei ole säännöstä joka sanoisi ettei starttiaseessa saisi olla oikeaan aseeseen paineenalaisia osia, mutta en tiedä miten lakia sovellettaisiin tuolta osin kun oikeille aseilla tehdyt paineenalaiset osat ovat itsessään luvanvaraisia. Piipun tukkiminen ei sinällään ole pakollista, koska aukipiippuinen starttiase EI ole kaasuase vaikka kuka, niin väittäisi. Olen ottanut asiasta selvää poliisilta ja laissa sanotaan, että kaasuase on ase jolla vai ampua VAIN kaasupatruunoita. Starttiaseella ammutaan pääasiassa paukkupatruunoita, mutta niihin on saataville Suomessa laittomia kaasupatruunoita. Kuitenkaan kyseisiä aseita ei oikein kukaan uskalla myydä Suomessa, muutakun tukitulla piipulla vaikka välillä aina näkee avopiippuisiakin liikenteessä. Kuitenkin esim. oikeuden päätöksissä rikoksissa jossa starttiaseella on ammuttu kaasupatruunaa on starttiase yleensä tulkittu kaasuaseeksi. Laillisuuden varmistamiseksi siis piippu olisi hyvä tukkia ja porata kaasunpurkausaukot esim. sivulle. Miksi tälläisiä dekoja ei tehdä? Pelottaako, että näitä muka olisi helpompi muuttaa oikeiksi aseiksi jos lukko ja piippukin on starrtiasetyylistä kevytmetallia? Starttiaseen piipunhan saa auki hetkessä, vaikka se olisi tukittu ja oikea 9mm menee sisään siinä missä paukkupanoskin. Idea onkin siinä, että ase räjähtää oikeita patruunoita ammuttaessa ja saattaa tulla ampujastakin ainakin osittain entinen.

43

16502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aseseppä112

      starttiin 9mm patruuna, patruunapesää pitää porata pitemmäksi jos mielit 9x19 patin sinne tunkea, makarovin patruuna voi mennä mutta on aika harvinainen. Ja ei se niin vaan räjähdä se piippukaan. 1.5mm seinämävahvuus riittää jopa kevytmetallista valmistetussa piipussa! Ja eipä se ysimillinen niin tehokas ole että silmille räjähtäis, tai pitää olla todella huono tuuri jo jos niin käy. Sehän vaan poksahtaa jos patruunan vaikka viskaa nuotioon, ei siinä mitään voimaa juuri ole. Luoti saa nopeutensa nimenomaan piipusta.

      • Uuunoja koko sakki

        9mm starttiaseeseen ei saa 9mm patruunaa vaikka kuinka poraat pesää pidemmäksi. 9mm on luodin halkaisia itse hylsy on paksumpi kun taas 9mm starttipyssyn patruuna on 9mm. Vitun uunot.


      • pohjanoteeraus???
        Uuunoja koko sakki kirjoitti:

        9mm starttiaseeseen ei saa 9mm patruunaa vaikka kuinka poraat pesää pidemmäksi. 9mm on luodin halkaisia itse hylsy on paksumpi kun taas 9mm starttipyssyn patruuna on 9mm. Vitun uunot.

        Tuli siinä! Mittaappa jos jostain saat oikean 9mm patruunan että paljonko se luodin halkaisija on, siis mittaa oikealla kunnon mauserilla, älä äidin rullamitalla


      • kokeen
        Uuunoja koko sakki kirjoitti:

        9mm starttiaseeseen ei saa 9mm patruunaa vaikka kuinka poraat pesää pidemmäksi. 9mm on luodin halkaisia itse hylsy on paksumpi kun taas 9mm starttipyssyn patruuna on 9mm. Vitun uunot.

        9mm(ja muutkin) paukkupatruunat eivät ole tehty pelkästään starttiaseille. Mitäs luulit, että elokuvissa käytettävät OIKEAT aseet ampuvat? Olen ampunut 9mm revolveri starttiaseen panoksia .38 revolverilla ilman ongelmia ja tiedän, että 9mm parabellum paukkupatruunat toimivat oikeissakin aseissa, joskin olen kuullut ettei luisti liikkuisi. En omista yhtäkään starttiasetta, mutta aion hankkia 9mm starttipistoolin testiin jossa koitan ladata sisään oikean tyhjän 9mm hylsyn luodilla. Kerron sitten tuloksista. Uskoisin vahvasti, että onnistuu.


      • sivuseuraaja
        kokeen kirjoitti:

        9mm(ja muutkin) paukkupatruunat eivät ole tehty pelkästään starttiaseille. Mitäs luulit, että elokuvissa käytettävät OIKEAT aseet ampuvat? Olen ampunut 9mm revolveri starttiaseen panoksia .38 revolverilla ilman ongelmia ja tiedän, että 9mm parabellum paukkupatruunat toimivat oikeissakin aseissa, joskin olen kuullut ettei luisti liikkuisi. En omista yhtäkään starttiasetta, mutta aion hankkia 9mm starttipistoolin testiin jossa koitan ladata sisään oikean tyhjän 9mm hylsyn luodilla. Kerron sitten tuloksista. Uskoisin vahvasti, että onnistuu.

        Tiedän että eräs kaverini teki 9mm starttipistoolista oikeita ampuvan. Ampuikin sillä 3 laukausta, olin katsomassa. Mutta oli porannut piipun vinoon ja yhdestä kohti jäi niin ohueksi että alkoi tehdä paisestta siihen. Ainoa ongelma siinä vaan oli että oikea patruuna ei sovi lippaaseen niin se joutui aina vaan yhden ampumaan kerrallaan. Hylsyn viskasi kyllä ulos ok.


      • väärät mitat
        sivuseuraaja kirjoitti:

        Tiedän että eräs kaverini teki 9mm starttipistoolista oikeita ampuvan. Ampuikin sillä 3 laukausta, olin katsomassa. Mutta oli porannut piipun vinoon ja yhdestä kohti jäi niin ohueksi että alkoi tehdä paisestta siihen. Ainoa ongelma siinä vaan oli että oikea patruuna ei sovi lippaaseen niin se joutui aina vaan yhden ampumaan kerrallaan. Hylsyn viskasi kyllä ulos ok.

        On liian lyhyeksi mitoitetut patruunapesät ja lippaat. Sitä vähän arvelinkin. Toisaalta saattaa olla, että joissain on mitoitettu ihan valmiiksi 9mm Parabellumille. Mikään laki kun ei velvoita ettei, niin saisi olla ja noissa 9mm starttiaseissa tuntuu näennäinen "oikeamaisuus" olevan kovassa huudossa. Paukkupatruunoiden toimintaanhan ne muutamat lisämillit ei vaikuta.


      • ystäväni
        sivuseuraaja kirjoitti:

        Tiedän että eräs kaverini teki 9mm starttipistoolista oikeita ampuvan. Ampuikin sillä 3 laukausta, olin katsomassa. Mutta oli porannut piipun vinoon ja yhdestä kohti jäi niin ohueksi että alkoi tehdä paisestta siihen. Ainoa ongelma siinä vaan oli että oikea patruuna ei sovi lippaaseen niin se joutui aina vaan yhden ampumaan kerrallaan. Hylsyn viskasi kyllä ulos ok.

        poraili ja sorvaili ja ampui kuuhun saakka. juuri 9mm starttikonepistoolitykillä


      • aina tilaa.
        ystäväni kirjoitti:

        poraili ja sorvaili ja ampui kuuhun saakka. juuri 9mm starttikonepistoolitykillä

        Starttipistooleiden työn laatu, materiaalit, jouset ym eroavat oikeiden aseiden vastaavista niin paljon että sen hölmömpikin huomaa.

        Kun tavoitteena on ollut rajoitettu kestävyys ja jonkin moinen ulkonäkö vastaavuus jonka saavuttamiseen on käytetty halpaa ja huonoa metallivalua jossa raaka-aineena on ollut paskarauta, sinkki, ja alumiini niin ei se todellakaan ole ase.
        Eikä siitä kannata terveyden uhalla pyrkiä sellaista tekemään.

        9 mm parabellum/Luger on korkeapaine patruuna jossa on työpaine noin 3500 baria.
        Jos haluaa tekeleen leviävän käsilleen ja katsoa että jäikö peukalo käteen ja näkeekö kummallakin silmällä ampumisen jälkeen, niin tämä on sieltä pahimmasta päästä kokeiluun.

        Pidetään ne starttipistoolit starttipistooleina.
        Se on terveellisempää.


      • Mies todella takametsän takaa
        aina tilaa. kirjoitti:

        Starttipistooleiden työn laatu, materiaalit, jouset ym eroavat oikeiden aseiden vastaavista niin paljon että sen hölmömpikin huomaa.

        Kun tavoitteena on ollut rajoitettu kestävyys ja jonkin moinen ulkonäkö vastaavuus jonka saavuttamiseen on käytetty halpaa ja huonoa metallivalua jossa raaka-aineena on ollut paskarauta, sinkki, ja alumiini niin ei se todellakaan ole ase.
        Eikä siitä kannata terveyden uhalla pyrkiä sellaista tekemään.

        9 mm parabellum/Luger on korkeapaine patruuna jossa on työpaine noin 3500 baria.
        Jos haluaa tekeleen leviävän käsilleen ja katsoa että jäikö peukalo käteen ja näkeekö kummallakin silmällä ampumisen jälkeen, niin tämä on sieltä pahimmasta päästä kokeiluun.

        Pidetään ne starttipistoolit starttipistooleina.
        Se on terveellisempää.

        Kaverini joka on käynyt amiksessa konepajapuolen sorvarikurssit ja kaikki, teki sota-aikaisesta maximin konarista ysimillisen sarjastarttarin.
        Asetta on jo lähtölaukausten ammuntaan mm. salpalinjajotoksessa sekä yöttömän yön viestissä Ruhpoldingissa. Ja täysin ilman häiröjä.


      • jepu just joo
        Mies todella takametsän takaa kirjoitti:

        Kaverini joka on käynyt amiksessa konepajapuolen sorvarikurssit ja kaikki, teki sota-aikaisesta maximin konarista ysimillisen sarjastarttarin.
        Asetta on jo lähtölaukausten ammuntaan mm. salpalinjajotoksessa sekä yöttömän yön viestissä Ruhpoldingissa. Ja täysin ilman häiröjä.

        Munkin kaverin kaveri muutti III-maailmasodan aikaisen 152 TELAK 91 ampumaan 8mm starttarin plasma panoksia sarjatulella tuolla reserviin.comissa.


      • ole hiljaa!
        aina tilaa. kirjoitti:

        Starttipistooleiden työn laatu, materiaalit, jouset ym eroavat oikeiden aseiden vastaavista niin paljon että sen hölmömpikin huomaa.

        Kun tavoitteena on ollut rajoitettu kestävyys ja jonkin moinen ulkonäkö vastaavuus jonka saavuttamiseen on käytetty halpaa ja huonoa metallivalua jossa raaka-aineena on ollut paskarauta, sinkki, ja alumiini niin ei se todellakaan ole ase.
        Eikä siitä kannata terveyden uhalla pyrkiä sellaista tekemään.

        9 mm parabellum/Luger on korkeapaine patruuna jossa on työpaine noin 3500 baria.
        Jos haluaa tekeleen leviävän käsilleen ja katsoa että jäikö peukalo käteen ja näkeekö kummallakin silmällä ampumisen jälkeen, niin tämä on sieltä pahimmasta päästä kokeiluun.

        Pidetään ne starttipistoolit starttipistooleina.
        Se on terveellisempää.

        Kun et mistään mitään tiedä! Osaan tehdä aseen sun lähimmän esson varustuksella, ei se oo vaikeeta kun tietää mitä tekee, sinä ET tiedä läheskään


      • osta 9mm startteri
        kokeen kirjoitti:

        9mm(ja muutkin) paukkupatruunat eivät ole tehty pelkästään starttiaseille. Mitäs luulit, että elokuvissa käytettävät OIKEAT aseet ampuvat? Olen ampunut 9mm revolveri starttiaseen panoksia .38 revolverilla ilman ongelmia ja tiedän, että 9mm parabellum paukkupatruunat toimivat oikeissakin aseissa, joskin olen kuullut ettei luisti liikkuisi. En omista yhtäkään starttiasetta, mutta aion hankkia 9mm starttipistoolin testiin jossa koitan ladata sisään oikean tyhjän 9mm hylsyn luodilla. Kerron sitten tuloksista. Uskoisin vahvasti, että onnistuu.

        http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=101024401


      • Starttiase

      • sdfghjgfdghjkhghjkhg
        Uuunoja koko sakki kirjoitti:

        9mm starttiaseeseen ei saa 9mm patruunaa vaikka kuinka poraat pesää pidemmäksi. 9mm on luodin halkaisia itse hylsy on paksumpi kun taas 9mm starttipyssyn patruuna on 9mm. Vitun uunot.

        Mulla on m16,m4,mp5,desert eagle,dynamiittia,RPG 7,Ak47,Glock 19,Glock18,Glock17,Glock 23,Minigun,suomikonepistooli,MP40,Gatlinki,uzit,beretta,92fs,tykki,granaatteja,sniper,dragon,haulikko,pumppuhaulikko,ak74,a47,G36C,M24 ja Granaatinheitin.Siinä on vähän aseita.On mulla lisääkin...jotain 2000........Siinä on mun lista parhaimmista aseista.


      • Motti-Matti
        sdfghjgfdghjkhghjkhg kirjoitti:

        Mulla on m16,m4,mp5,desert eagle,dynamiittia,RPG 7,Ak47,Glock 19,Glock18,Glock17,Glock 23,Minigun,suomikonepistooli,MP40,Gatlinki,uzit,beretta,92fs,tykki,granaatteja,sniper,dragon,haulikko,pumppuhaulikko,ak74,a47,G36C,M24 ja Granaatinheitin.Siinä on vähän aseita.On mulla lisääkin...jotain 2000........Siinä on mun lista parhaimmista aseista.

        Vainilassa minulla oli kunnon starttipyssy sillä kun kajautin , niin alkoi Iipat juosta kohti suomea ,
        Met mentiin edeltä pakoon .
        Sit hokasimme kääntää viitat näyttämäänkin takas kohti Neukkulaa.


      • oij28ss
        Motti-Matti kirjoitti:

        Vainilassa minulla oli kunnon starttipyssy sillä kun kajautin , niin alkoi Iipat juosta kohti suomea ,
        Met mentiin edeltä pakoon .
        Sit hokasimme kääntää viitat näyttämäänkin takas kohti Neukkulaa.

        aseseppiä liuta tänne kehumaan mitä mistäkin on tehnyt, kyllähän tuollaisia kokeiluja on tehnyt moni pikkupoikana jo..se on vähän niinkuin veltolla k.... yrittäs nai....


      • Perse edellä puuhun
        sivuseuraaja kirjoitti:

        Tiedän että eräs kaverini teki 9mm starttipistoolista oikeita ampuvan. Ampuikin sillä 3 laukausta, olin katsomassa. Mutta oli porannut piipun vinoon ja yhdestä kohti jäi niin ohueksi että alkoi tehdä paisestta siihen. Ainoa ongelma siinä vaan oli että oikea patruuna ei sovi lippaaseen niin se joutui aina vaan yhden ampumaan kerrallaan. Hylsyn viskasi kyllä ulos ok.

        Olen kuullut että joissakin Beretta-mallisissa starttipistooleissa, kun sen tulpan ruuvaa pois piipusta, on 5,5mm poraus, ja kun niihin 9mm paukkupatruunoihin siihen muovitulppaan varovasti poraa saman kokoisen reiän, niin siihen on helppo työntää ilmakon 5,5mm luoti. Niitä on sellaisia luodin mallisia.

        Tällaisena ne kuulemma menee vakio lippaaseenkin, koska luodista tulee vain vähän kärkeä näkyviin.

        Sitä en sitten tiedä uskaltaisiko tuollaisella ampua. Itsellä on kyllä joku Voltranin pistooli, ja se painaa kyllä mielestäni ihan oikean aseen verran, että mikä siinä sitten on kevytmetallia?

        Aseiden hankinnasta on tullut liian vaikeaa, kun nyt halutaan ennemmin jo tehdä itse tai virittää aseita, sensijaan että yritettäisiin hakea lupia.


      • BOOOM23452236
        aina tilaa. kirjoitti:

        Starttipistooleiden työn laatu, materiaalit, jouset ym eroavat oikeiden aseiden vastaavista niin paljon että sen hölmömpikin huomaa.

        Kun tavoitteena on ollut rajoitettu kestävyys ja jonkin moinen ulkonäkö vastaavuus jonka saavuttamiseen on käytetty halpaa ja huonoa metallivalua jossa raaka-aineena on ollut paskarauta, sinkki, ja alumiini niin ei se todellakaan ole ase.
        Eikä siitä kannata terveyden uhalla pyrkiä sellaista tekemään.

        9 mm parabellum/Luger on korkeapaine patruuna jossa on työpaine noin 3500 baria.
        Jos haluaa tekeleen leviävän käsilleen ja katsoa että jäikö peukalo käteen ja näkeekö kummallakin silmällä ampumisen jälkeen, niin tämä on sieltä pahimmasta päästä kokeiluun.

        Pidetään ne starttipistoolit starttipistooleina.
        Se on terveellisempää.

        Olisikohan vaan parempi helpottaa virallisten aseiden hankintaa, kun nyt ollaan menossa just siihen suuntaan, mikä kannustaa omavalmisteaseisiin ja muuten luvattomiin aseisiin.


      • Maajussinpoika
        oij28ss kirjoitti:

        aseseppiä liuta tänne kehumaan mitä mistäkin on tehnyt, kyllähän tuollaisia kokeiluja on tehnyt moni pikkupoikana jo..se on vähän niinkuin veltolla k.... yrittäs nai....

        Riippuu siitä mihin sitä asetta käyttää. Useimmiten ne jotka sen aseen haluaisivat helpolla tavalla, käyttäisivät sitä omalla pihallaan maaliammuntaan, mutta eivät jaksa sen vuoksi alkaa ravata ampumakerhoissa. Ne jotka ne luvat hankkii, tappaa aina jotakin, ja en sano että se on pahasta. Hirvenliha on helvetin hyvää!!!


      • OHOHOHOHOHOHOHHHHH
        jepu just joo kirjoitti:

        Munkin kaverin kaveri muutti III-maailmasodan aikaisen 152 TELAK 91 ampumaan 8mm starttarin plasma panoksia sarjatulella tuolla reserviin.comissa.

        *reps* Juu ja sit sai kyytiä Leo 2m4 Piippu =)


    • Huolestunut_nuori

      Itse tuossa kiinnostuin katselemaan näitä juttuja, ja alkoi ihmetyttää tämä starttiasehommeli.

      Mikä starttiase oikein on?

      Siis jotenkuten on selvillä, mikä kapistus tämä on, mutta hiukan huolestuin kun näitä juttuja luin.

      Ensinnäkin, nämähän ovat lupavapaita, jos oikein ymmärsin? Ja riittääkö se, että piippu on tukittu muovitulpalla, sen ilmeisesti saa helposti pois (?). Ja eikö poratun kaasunpurkausaukon saa hetkessä tukittua esim. hitsaamalla tai juottamalla?
      Mutta eniten askarutti se, että jos edellämainitut asiat voi tehdä, nii sylkeekö ase sitten piipusta jotain? Ja jos ei, niin eikö silti joku oikein näppärä ihminen onnistuisi muuttamaan patruunat tappaviksi, eli esim. liittämällä jotain kovaa ja terävää valmiiseen patruunaan tai yksinkertaisesti tunkemalla jotain kovaa ja terävää piippuun?

      Jos aseesta siis saa tappavan, on milestäni ihan hyvä että aseista tulee luvanvaraisia.
      Toivotaan siis että joku kumoaa pelkoni.

      • Igor menja oljen RU

        "Toivotaan siis että joku kumoaa pelkoni."

        Ollos pelvoton, Igor valveill on!

        Igorin Ladan takakonttibasaarista itselataavat käsiaseet ja sarjatuliaseet ilman mitään lupapapereita, poliisikuulusteluita ja lääkärintarkastuksia tmv kyykytyksiä ja nöyryytyksiä! Tule meille jos luvallisen aseen hankinta tuntuu hankalalta, mutta maksukykyä ja käteistä löytyy. Sinun ei tarvitse osoittaa erikoista harrastusaktiviteettia, ei tarvita ammuntapöytäkirjoja, ei tarvita suosituksia, ei tarvita asekaappia, ei tarvita metsästyskorttia, ei tarvita ampumaseuran jäsenyyttä, ei tarvitse väkerrellä dekojen ja starttiaseiden kanssa, ei tarvitse edes täyttää lupahakemusta. Puhtain käsin käsiksi pimeään aseeseen.

        Igorin Ladan takakonttibasaari - palveleva asebasaari!


      • :|:
        Igor menja oljen RU kirjoitti:

        "Toivotaan siis että joku kumoaa pelkoni."

        Ollos pelvoton, Igor valveill on!

        Igorin Ladan takakonttibasaarista itselataavat käsiaseet ja sarjatuliaseet ilman mitään lupapapereita, poliisikuulusteluita ja lääkärintarkastuksia tmv kyykytyksiä ja nöyryytyksiä! Tule meille jos luvallisen aseen hankinta tuntuu hankalalta, mutta maksukykyä ja käteistä löytyy. Sinun ei tarvitse osoittaa erikoista harrastusaktiviteettia, ei tarvita ammuntapöytäkirjoja, ei tarvita suosituksia, ei tarvita asekaappia, ei tarvita metsästyskorttia, ei tarvita ampumaseuran jäsenyyttä, ei tarvitse väkerrellä dekojen ja starttiaseiden kanssa, ei tarvitse edes täyttää lupahakemusta. Puhtain käsin käsiksi pimeään aseeseen.

        Igorin Ladan takakonttibasaari - palveleva asebasaari!

        vielä kunnes uusi aselaki nuijitaan voimaan. Tarjonta paranee kysynnän kasvaessa. Itellä olis kiikarissa taittoperäinen konepistooli, uusi tai vähän käytetty.


      • taxikuxi
        Igor menja oljen RU kirjoitti:

        "Toivotaan siis että joku kumoaa pelkoni."

        Ollos pelvoton, Igor valveill on!

        Igorin Ladan takakonttibasaarista itselataavat käsiaseet ja sarjatuliaseet ilman mitään lupapapereita, poliisikuulusteluita ja lääkärintarkastuksia tmv kyykytyksiä ja nöyryytyksiä! Tule meille jos luvallisen aseen hankinta tuntuu hankalalta, mutta maksukykyä ja käteistä löytyy. Sinun ei tarvitse osoittaa erikoista harrastusaktiviteettia, ei tarvita ammuntapöytäkirjoja, ei tarvita suosituksia, ei tarvita asekaappia, ei tarvita metsästyskorttia, ei tarvita ampumaseuran jäsenyyttä, ei tarvitse väkerrellä dekojen ja starttiaseiden kanssa, ei tarvitse edes täyttää lupahakemusta. Puhtain käsin käsiksi pimeään aseeseen.

        Igorin Ladan takakonttibasaari - palveleva asebasaari!

        Laita viestiä - kiinnostaa!


      • peteshootyou
        :|: kirjoitti:

        vielä kunnes uusi aselaki nuijitaan voimaan. Tarjonta paranee kysynnän kasvaessa. Itellä olis kiikarissa taittoperäinen konepistooli, uusi tai vähän käytetty.

        kinnostaako vielä konepistooli?


      • Anonyymi

        Itse porasin 9mm startin piipun läpi 8mm ja porasin startti panoksien kärkien muovia ja hylsyä 8mm terällä niin että sain upotettua sinne lähes kokonaan sisälle 8mm teräskuulan. Ripaus pikaliimaa vielä varmistamaan ettei tipu vaikka jämptejä olivat sinne. Puoliautomaattisesti sai räiskiä ja Kyllä liikennemerkeistä, autoni laseista ja ovista läpi meni.


      • Igor menja oljen RU kirjoitti:

        "Toivotaan siis että joku kumoaa pelkoni."

        Ollos pelvoton, Igor valveill on!

        Igorin Ladan takakonttibasaarista itselataavat käsiaseet ja sarjatuliaseet ilman mitään lupapapereita, poliisikuulusteluita ja lääkärintarkastuksia tmv kyykytyksiä ja nöyryytyksiä! Tule meille jos luvallisen aseen hankinta tuntuu hankalalta, mutta maksukykyä ja käteistä löytyy. Sinun ei tarvitse osoittaa erikoista harrastusaktiviteettia, ei tarvita ammuntapöytäkirjoja, ei tarvita suosituksia, ei tarvita asekaappia, ei tarvita metsästyskorttia, ei tarvita ampumaseuran jäsenyyttä, ei tarvitse väkerrellä dekojen ja starttiaseiden kanssa, ei tarvitse edes täyttää lupahakemusta. Puhtain käsin käsiksi pimeään aseeseen.

        Igorin Ladan takakonttibasaari - palveleva asebasaari!

        Laita viestiä mulle yvs


    • LOL!

      Itellä walter P88-8 Eli P88:sin stratti versio.. saa heleposti tehtyä 9mm... eikä oo mikään kevytmetalli paska.

    • .Alaveteli

      Moon tehny hanhihaulikon ihan perunakuokasta. Helppo tehrä kun osaa.

    • Asekauppiasnummelast

      http://www.huuto.net/kohteet/walter-p88-startti-pistooli/217270235

      Ostakaa ja poratkaa 12mm terällä piippu sit vaan hommattee 3mm paksun 12mm putken joka on rihlattu siin ihan luvallinen käsi ase ja vieläpä automaatti :)

      Tai hakekaa honkkarista niinku iten aion 179€ 9mm startti pistooli ei kevyt metalli vaan valurauta revolveri. siin on piippu tukittu muovisella tulpalla eli 9mm patruuna tulee pihalle :P

    • 6mm

      8mm , yli 1 kg painava itselataava starttiase kestää 3gr latauksen 300 m/s .("aito lataus 8mm 5,5gr 381m/s) . starttari valmistetaan ansi 200 luokan metallista tai paremmasta yleensä kevytmetallivalua. piipun sisähalkaisija useimmissa m92 mallisissa aseissa 9,6-9,7mm. piippuun pitää porata 9,6mm reikä porakoneella patruuna pesän eteen asti. starttarinpatruuna mitoiltaan 8x28mm (1,7mm oikeaa paukkua lyhyempi yleensä. hylsyn sisähalkaisija 7,8mm (sama kuin .32 acp) pyöreä sisäänpäin kaartuva noin 1mm viiste hylsynpäässä. reikä hylsyn päässä 6mm. kun reikä porattu alkuperäisen piipun patruuna pesän eteen (piipussa muovitulppa ja kevytvalua tai alumiinia) sorvataan 9,5mm ulkohalkaisijaltaan oleva piippu 6-6,1mm sisähalkaisijalla ,patruuna pesän puoleisessa päässä täytyy olla 1mm viiste koska hylsyy 8mm. paukkupatruunan päässä oleva muovi irroitetaan ja tilalle kiinnitetään 6mm haulikon lyijyhauli 1gr painoltaan . piipussa oleva 2,8mm paineenpurkaus reikä hitsataan tai juotetaan umpeen .(huom. haulin täytyy olla KOKONAAN hylsyn sisällä tai syöttö ei toimi. ase on yhtä turvallinen kuin alkuperäinen koska lataus ainoastaan 1gr .ja sorvatun piipun sisähalkaisija 1,75mm.

      • 6mm

        lisäisin vielä että itse sorvattu piippu kannattaa laittaa alkuperäisen starttarin piipun sisälle kiinnittämällä se komponenttiliimalla jotta piippu pysyy paikallaan piipun voi myös hitsata aseeseen kiinni


      • 6mm
        6mm kirjoitti:

        lisäisin vielä että itse sorvattu piippu kannattaa laittaa alkuperäisen starttarin piipun sisälle kiinnittämällä se komponenttiliimalla jotta piippu pysyy paikallaan piipun voi myös hitsata aseeseen kiinni

        kirjoitus vihre ekan teksitini lopussa tarkoitin SEINÄMÄVAHVUUTTA


    • simo sarjatuli

      kyllähän nuita tekevä rakentaa,ja luvattomia aitoja tarjolla enempi ku moni arvaa.ite ostin 32 acp.n ja päissäni jäin kiinni,joten kohta käräjät.ei muuten ollu ainut tarjottu luvaton,eikä varmaan viimenen,mutta eiköhän yhet käräjät riitä.meni muuten luvallisetki samassa rytäkässä ja saapa nähärä antaako tämä kohta entistä neuvostoliitoa muistuttava kyttävaltio takasin,jos ei niin sitte voi muuttua suunnitelmat mullaki.

      • Ase harrastaja

        känniapina menee ja ostaa laittoman reukun! sitten se syy onkin kyttävaltion kun jää kiinni!? Ihme runkkari, ihan hyvä ettäveivät ne luvallisetkin sulta pois!


      • simo sarjatuli
        Ase harrastaja kirjoitti:

        känniapina menee ja ostaa laittoman reukun! sitten se syy onkin kyttävaltion kun jää kiinni!? Ihme runkkari, ihan hyvä ettäveivät ne luvallisetkin sulta pois!

        no toivottavasti olet yksi niistä typeristä,jotka persesilimä pitkällä painat duunia,että yhteiskunta elättää minut ja perheeni,on elättäny jo 2,5 vuotta ja arvatkaa lähenkö töihin,ennen ku saan aseeni takaisin......hehhehhehheh


    • RaakaRane

      Mä tein pyhäselän vankilassa perunasta revollin. Pääsin sen avulla pakoon ja vieläkin olen ihan hukassa.

      • Söpö olet

        Vieläkös se peruna vaikuttaa siellä sun anuksessa?
        Te linnakundit olette sitten niin ihania! Muiskista muiskis!


    • silimä tri

      Eläköön! Paljon on aseseppien alkuja näemmä.

      Minulla on helpompikin keino..uuden vuoden raketin räjäyttää silmiensä edessä niin näkö lähtee kerralla molemmista silmistä, ei tartte porailla tai hitsailla.

      Toinen ja vielä halvempi, keittiösakset haralleen ja survaisee silmät puhki yhdellä ranneliikkeellä.

    • kimmok1

      kunnon starttari olis hakuses ku sus hukkaset pyörii pihas,
      pitäs säikyttää kunnolla jottei koiraa kyttäilis....

      • shootinthehead

        vieläkö tarvii?


    • troll5

      dooh

    • Anonyymi

      Mitenkäs nykyään starttiaseet? ilmeisesti lupia kysellään aika hanakasti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe