ARI saa sukat ruttuun

The Täti

Kun nuorimies laulaa kuin... niin en osaa verrata sitä mihinkään... mutta jotain maagista siinä äänessä on.
Sitä on vaan pakko kuunnella ja tuijottaa.
Se ääni menee jonnekin kehon ytimeen ja saa ihon väreille.
Siihen ei moni pysty.

Hienoa Ari, olet ainutlaatuinen. Tästä se alkaa. Pidä pissi pois päästä ja valmistaudu maailman valloitukselle.

206

94238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieltä, apua

ääni ja karisma iskee sieluun saakka. Enkä edes
      ole enää mikään tyttönen, vaan 40-vuotias nainen. Kenelläkään muulla ei eilen ollut mitään saumaa. Jarno oli iloinen yllätys, molemmat Markukset taas tosi pettymys

• mieltä

paitsi että olen 40-vuotias mies.
        muuten juuri kuin itseni kirjoittama tuo viestisi

• TähdenlentoneN

ääni ja intensiteetti, upea kappalevalinta. Lisää tätä, Ari!!

• The Täti

Niin, olen itsekin 40 nainen ja tv-sohvalla oli samanikäinen mies, joka oli myös aivan myyty Arin edessä.

Kun ääni kantaa yli sukupolvien ja sukupuolten rajojen, niin se on jo meriitti sinänsä.

Arille biisivalinnat eivät ole ratkaisevia, kun tulkinta on niin ylivoimainen. Joku tokaisi, että sama vaikka laulaisi puhelinluetteloa ja olen pitkälti samaa mieltä. Tuskin maltan odottaa miehen seuraavaa repäisyä.

Sitä en tiedä mikä miehen uran kannalta on paras, voitto vai muu polku. Levytyssopimuksia tarvii tuskin tämän jälkeen odotella, eiköhän siellä ole jo levyfirmoille jonotusliput jaossa.

• :))))))
        The Täti kirjoitti:

Niin, olen itsekin 40 nainen ja tv-sohvalla oli samanikäinen mies, joka oli myös aivan myyty Arin edessä.

Kun ääni kantaa yli sukupolvien ja sukupuolten rajojen, niin se on jo meriitti sinänsä.

Arille biisivalinnat eivät ole ratkaisevia, kun tulkinta on niin ylivoimainen. Joku tokaisi, että sama vaikka laulaisi puhelinluetteloa ja olen pitkälti samaa mieltä. Tuskin maltan odottaa miehen seuraavaa repäisyä.

Sitä en tiedä mikä miehen uran kannalta on paras, voitto vai muu polku. Levytyssopimuksia tarvii tuskin tämän jälkeen odotella, eiköhän siellä ole jo levyfirmoille jonotusliput jaossa.

Meidän sohvalla oli viiskymppinen, niin ja itse toinen viiskymppinen..kun Pätsi lauloi mies sanoi että hyvä laulaja mutta kun ARI lauloi mies oli hiljaa ja täysin myyty, ei puhunut enää Pätsistä mitään!
        Oli tosiaan Arilta aika rohkea veto laulaa tuollainen kappale jota ei nuoriväki tunne, mutta ääniä tuli silti, että ilmeisesti pikkutytötkin tykkäsi ja äänesti.

• niin se on
        :)))))) kirjoitti:

Meidän sohvalla oli viiskymppinen, niin ja itse toinen viiskymppinen..kun Pätsi lauloi mies sanoi että hyvä laulaja mutta kun ARI lauloi mies oli hiljaa ja täysin myyty, ei puhunut enää Pätsistä mitään!
        Oli tosiaan Arilta aika rohkea veto laulaa tuollainen kappale jota ei nuoriväki tunne, mutta ääniä tuli silti, että ilmeisesti pikkutytötkin tykkäsi ja äänesti.

Yksinkertaisesti PARAS!

• todella harvoin

nousee tällaisessa ohjelmassa esille näin persoonallisia esiintyjiä. Vaikea löytää vertailukohtaa -- ehkä David Bowien äänessä on ajoittain jotain samaa. Rohkeuttakaan ei Arilta puutu, sillä hän uskaltaa rikkoa musiikkimaun ja kaupallisen laskelmoinnin rajoja noin vain.

En yleensä innostu tällaisista kisoista, mutta Arin tie on katsottava loppuun asti.

• Tallulah-76

kulki pitkin vartaloa, lauloi poitsu niin hyvin. Eikä biisivalinta mikään huono ollut :)

• kulki hienoiset kylmät väreet

Pätsin laulaessa, mut näköjään muut on sit Arin kannalla... Kyllähän Arikin hyvin laulaa, mut itse siis olin Pätsin kannalla!

• kulj

ari jatkoo saamari se on paras

• korvien seudulla

kamalaa äänenväärinkäyttöä, äänihuultenraiskaus, menis parturiin ja sen jälkeen johonki leikkaukseen...

• selittää

Joillakin sitä vain on ja tässä kaverissa sitä on niin rutkasti, että pelottaa hänen puolestaan. Ainesta suureksi tähdeksi, kertakaikkiaan upea tyyppi.

• Kosketti mua.

Kirkassa! Minulle on tunne, että Kirka kuoli ja tilalle tuli karismaattinen, nuori, uskomattoman äänen omaava Ari.
        Minulla meni aivan samalla lailla uskomattomat tuntumat selkäpiitä myöten, pala nousi kurkkuun kuin silloin kun kuulin ensi kerran Kirkan Surun pyyhin silmistä... kuin nyt tätä Idols Aria kuunnellessani...
        Kirka, olit minulle kovin tärkeä musiikkinesi. Annathan minun tehdä tämän vertauksen, kyse on vain minun tuntemuksistani.

• ari-fani
        Kosketti mua. kirjoitti:

Kirkassa! Minulle on tunne, että Kirka kuoli ja tilalle tuli karismaattinen, nuori, uskomattoman äänen omaava Ari.
        Minulla meni aivan samalla lailla uskomattomat tuntumat selkäpiitä myöten, pala nousi kurkkuun kuin silloin kun kuulin ensi kerran Kirkan Surun pyyhin silmistä... kuin nyt tätä Idols Aria kuunnellessani...
        Kirka, olit minulle kovin tärkeä musiikkinesi. Annathan minun tehdä tämän vertauksen, kyse on vain minun tuntemuksistani.

mulle tuli myös kirka mieleen kun kuuntelin Arin ensimmäistä näyttöä karsinnoissa, kun tuomarit pyysivät laulamaan jotain muuta kun heviä ja Ari lauloi Kirkan Leijat..siitä hetkestä olin miekin myytty..

• Leijat-kappale
        ari-fani kirjoitti:

mulle tuli myös kirka mieleen kun kuuntelin Arin ensimmäistä näyttöä karsinnoissa, kun tuomarit pyysivät laulamaan jotain muuta kun heviä ja Ari lauloi Kirkan Leijat..siitä hetkestä olin miekin myytty..

...jonka se lauloi siellä ekoissa karsinnoissa, vaan Silta yli synkän virran, joka on käännös Simon&Garfunkelin Bridge over trobled waterista. Kirkan esittämä kummiskin.

• hxiuepod

Muistuttaa muute aika helvetisti Bruicee!

• vm-56

Aivan mahtava ääni, kuuntelin kaksi kertaa uusiksi, vilunväreet meni pitkin vartaloa.
        Aika jäbä..kun se tuli karsintoihin, ajattelin että toi tuskin on tosissaan liikkeellä, sellaisen kuvan siitä sai, ja saa vieläkin joskus.
        Se vaan astuu lavalle, ja se laulu TULEE..vähän 'eleetön' esitys eilen mutta huomasi että jäbä NAUTTII laulamisesta.
        Vähän outo kappale eilen, tuskin moni tietää kappaletta, rohkea veto kuten Asko sanoi, mutta kirkkaasti sillä mentiin jatkoon.
        Arilla on niin hyvä ääni, ihan kuin ei olisi vielä äänenmurrosta?

• magdga
        hxiuepod kirjoitti:

Muistuttaa muute aika helvetisti Bruicee!

Ehkä vielä enemmän Bruce Dickinsonia.

• Henna_-95
        vm-56 kirjoitti:

Aivan mahtava ääni, kuuntelin kaksi kertaa uusiksi, vilunväreet meni pitkin vartaloa.
        Aika jäbä..kun se tuli karsintoihin, ajattelin että toi tuskin on tosissaan liikkeellä, sellaisen kuvan siitä sai, ja saa vieläkin joskus.
        Se vaan astuu lavalle, ja se laulu TULEE..vähän 'eleetön' esitys eilen mutta huomasi että jäbä NAUTTII laulamisesta.
        Vähän outo kappale eilen, tuskin moni tietää kappaletta, rohkea veto kuten Asko sanoi, mutta kirkkaasti sillä mentiin jatkoon.
        Arilla on niin hyvä ääni, ihan kuin ei olisi vielä äänenmurrosta?

Aivan samaa mieltä ARI voittoon!!

• viltsu28
        magdga kirjoitti:

Ehkä vielä enemmän Bruce Dickinsonia.

Vielä kun se laulais vaikka finaalissa Skid Rown hienon biisin "I remember you" takuuvarma voitto.

• TÄSSÄ...
    • Ritv@

Näin se on nyt nähty, Ari pesee porukan mennen tullen ja heittämällä! Aivan uskomaton ääni, intensiteetti, kun hän laulaa....
      Minä tosiaan olen kohta 50 vee, enkä koskaan ole osallistunut Idols-äänestyksiin, mutta nyt oli pakko kannattaa - luulin pikkutyttöjen yms. äänestävän noita toisia jatkoon, kun Ari ei ehkä ole perinteinen pikkutyttö-idoli ulkonäöllisesti yms.
      Mutta olihan meitä sitten muitakin fiksuja (tässä suhteessa) äänestäjiä! Hyvä Ari ja tsemppiä jatkoon, sama draivi edelleen!

• Lady 61v

Tosi on, että Ari sai myös vanhemman ladyn ja miehensäkin ihan "vipinöihin" ja ikää täältä löytyy yhteensä 120vvuotta! En ole koskaan näihin äänestänyt vaikka innolla seuraamme Idolsia aina , vaan nyt oli PAKKO antaa ARILLE ääni, kun
        ASKO epäili ettei kansa ymmärrä... kappalevalinta oli upea! Siinä tuli luvattua lähteä keikalle vaikka sitten rokkifestareille, pikkumusta vaan päälle ja menoksi! Tsemppiä Arille!!

• äänestin kans

Arissa on tosissaan karismaa ja huippuhyvä ääni. Ja mikä parasta: luontevaa olemista, rakkautta musiikkiin. Ykkösenä ja kakkosena olevat tyypit esiintyivät, vähän falskisti ja kosiskellenkin= aika ärsyttävästikin. Mutta Ari lauloi meille kaikille ,tavalla joka oli AITOA!! Tällaisen idolin haluan kestotähdeksi Suomen musiikkielämään; terv. 44v. "tyttönen", aika armoton rockdiggari, eli odotellaann...

• anztsku

..on Ari näköjään saanut eilisellä esityksellään aikaiseksi ympäri maan..samoin täälläkin. Poikahan on ihan uskomaton ja lauluvalinta eilen oli ehdottoman hyvä. Muutenkin tuntuu että on tulossa suomeen kaikkien aikojen Idols-finaali...Ari kristiina,Panu, Anna (toivottavasti) jne...upeita kaikki! Idols on muutenkin hyvä kisa siinä mielessä ettei edes tarvii voittaa, riittää kun pääsee finaaliin ja loput onkin sitten itestä kiinni...näille edellä mainituille löytyy varmasti kaikille ura musiikin parissa voitti sitten kisan tai ei... tsemppiä kaikille" Oootte hienoja tyyppejä!!!

• ja äänestin kans

Ja sanoisin vielä senkin, että Idolsia, niinku muitakin laulukisoja katsoessa, usein jännittää esiintyjien puolesta, vallankin kun ovat nuoria. Ikäänkuin hirvittää heidän puolestaan; vallankin alkupuolella Idolsissa oli taas paljon niitä, joista tuli surku. Mutta Arin esiintyminen ei jännitä: odottaa vain , mitä hyvää on tulossa. Ja biisivalinta oli ok: kuten poika itse sanoi; monipuolisuus on hyvä juttu. Maailmassa on paljon musiikkia, mitä kannattaa ihmisille esittää.

• sohvatuomari

.....ja siinä sitä sitten vois ihailla maailman ainutta ihmistä,johon ei oo elämän pahuus vielä koskenut.Enään siivet puuttuu selästä....

• Kipsijalkainen pohjoisesta

Onnittelut Arille!
      JATKA samaan malliin.
      Hieno katsoa luonnollista ja luontevaa esintyjää..ja mikä ääni!
      Olet perheessämme sekä äidin,että tyttäreni sekä murrosikäisen poikani suosikki...eli äänesi ja persoonasi valloittaa laidasta laitaan.
      Tsemppiä jatkoon.

• veti pisteet

Arin esitys oli niin liikuttava, että kyyneleet valuivat pitkin poskia koko laulun ajan, häpeä tunnustaa. Siinä laihassa pojanruipelossa on jotain merkillisen vetoavaa. En ole tänä keväänä vielä äänestänyt ketään ehdokasta, mutta nyt oli pakko pirauttaa Arin puolesta.

• 1Heavy

Koivusen poika soitteli levyjä ja lauleskeli heavyä Lahden keskustan saluunassa TenDollarsissa.
      Saas nähdä soitteleeko enää, vai tuliko muut kiireet.

• skoopidoopidoopidoo

Siis aivan mahtava ääni, karismaa löytyy!!!!!!!
      Mikä tahansa laulu onnistuu ja kuulostaa vettäseisautavalta. Olisin lopettanut Idolsien katselemisen, jos Ari ei olisi päässyt jatkoon!!!!
      Onneksi kansa oli hyvin samaa mieltä, kerrankin. Jos Ari voittaa, tai siis kun voittaa, niin hän selättäisi kaikki Antti Tuiskut ym. turhat inisijät!!! Levyn ehdottomasti ostan, jos sellaisen tekee!!!! Onnea siis vielä kerran!

• Panu paju

Olet tosi surkea laulaja..

• pop pop
        Panu paju kirjoitti:

Olet tosi surkea laulaja..

opettele ensin oikeinkirjoitus,ennenkuin tuut tänne tuollaista pask.. kirjoittamaan....hyh hyh...!!!

• ilmeet

Oli se aika huvittavan näköistä, kun ne julkaisi toiseksi parhaan äänimäärän 6%! Kaikista annetuista. Markuksen (Vaasan) ilme oli kuin olisi nähnyt aaveen, että ei tämä voi olla totta. Mutta tottahan se oli ja oikein olikin! Hyvä Ari! Hyvä Suomen kansa, oikea voitti ja millä äänimäärällä, MURSKAAVAA!

• oon ollut

ollu sitä mieltäettä arista tulee jotain kun sen on nähny karaokea laulavan..kerranki lahesta tulee muitakin ylpeydenaiheita kuin janne ahonen:=)

• -anne-

Sanoin kuvaamattoman upea ääni nuorella miehellä,
      lumoutuneena olen kuunnellut (kuulokkeillakin) PIANO MAN biisiä.
      Niin luonnollinen, aito, ehkä nuo ovatkin ne asiat (lahjakkuuden lisäksi), jotka kokonaisuutena tekevät hänestä tähden.
      Tähti hän on mielestäni jo nyt - tavalla tai toisella, voitti Idolsin tai ei - uskoisin, hänellä on loistava ura ja tulevaisuus.
      Olen myyty, huumaavan huikeeta!

• Ari voittoon!!!

Ari voittaa aivan leikiten tän kisan. :) Ari on symppis ja sillä on AITOA karismaa! Ei mikään pelkkä teinityttöjen suosikki, vaan kaikkien! Kuin Lordi Ateenassa! :D

Kuuntelen normaalisti tyyliin klassista ja virsiä, mut tää pisti kyllä sukat pyörimään jaloissa.. aivan IHANAA!!

• kanttari

näin on, totta joka sana!Kyllä täällä mummelinkin sukat pyöri ja iholle tuli kylmiäväreitä.Hieno nuorimies, jolla varmasti on upea tulevaisuus.

Mummo fanittaa!!!

• miä vain

Ari sais voittaa koko idolsin, niin saatas ihana ja persoonallinen idoli!

• kanttari
        miä vain kirjoitti:

Ari sais voittaa koko idolsin, niin saatas ihana ja persoonallinen idoli!

aivan varmasti koska saa ikäluokkiin katsomatta huikean äänimäärän ja on yksinkertaisesti vain niin UPEA

• laulajia jokainen

Mun mielestäni nämä kaikki pojat olivat hyviä laulajia, olisin voinut äänestää heistä jokaista. Mutta kun yksi piti valita, äänestin Aria koska hän erottui joukosta äänellään ja laulullaan. Kappale oli hyvä valinta, vaikka tuomaristo väittikin muuta :-)

• The Täti

Niin, kyllä minulla lähinnä kävi sääliksi niitä kilpakumppaneita, jotka parhaimmillaan ovat keskivertoista popparitasoa. Nyt ei enää riitä "ihan kiva" kun vastassa on Iso A.
        Sillä Pätsillä oli ennakkoon ajatellen jotain saumaa, mutta biisi oli kehno valinta.

Ja kun Ari pääsi ääneen, niin jo parin sävelen jälkeen peli oli selvä ja muut oli laulettu suohon, yli 80% syvyyteen.

• tomtom

Toivottvasti älyää pitää jalat maassa, eikä anna kenenkään vaikuttaa tyyliinsä.

Todella karun kova idoli pikkumieheksi.

• Werty

Totta. Arilla on upea, sielukas ääni ja aitoutta aivan eri mittakaavassa kuin esim. eilisillä kilpakumppaneillaan. Kaiken lisäksi suloinenkin herra vaikuttaisi olevan. Kunhan tuo aitous vain säilyisi, kun menestystä tulee, sitä minä täällä toivon..Loistavaa lisäksi, että kunnon rokkipoika pääsi kerrankin finaaliin asti. Ihanaa, sydämeni sykkii Arille :)

• marica30+

aivan loistava kappale valinta!!! itse asiassa laulaa paremmin kun alku peräinen.... ja hyvä etä valikoidaan jotain muutakin kappaileita kun niitä loppuun kulutettuja biisejä.HYVÄ itse asiassa vaikka tuomarit sano et on joku haudasta kaivattu kappele niin vaikka ite olen 30 niin kyllä tästä kappaleesta tuli mun suosikki heti...

• Paras idols

Juice ja Kirka meni,mutta Ari tuli

• marica30+
        Paras idols kirjoitti:

Juice ja Kirka meni,mutta Ari tuli

on sul outo näkemy....mut tavat kullakin

• Fanny

Samaa mieltä. Olen 40 ja koskaan en ole kyseistä kappaletta kuullut. Aivan ihana kappale, koska Ari osasi tulkita sen niin hyvin, että toivoin ettei se laulu loppuisi koskaan. Aivan kuin hurmiossa heilutin käsiäni laulun mukana ja teinit naureskelivat äipälle. He myös pitävät Arista. Ihanaa, että kerranki tulee joku joka uskaltaa olla oma itsensä ja antaa tuomareiden höpöttää mitä haluavat KYLLÄ KANSA TIETÄÄ! Ihana Ari!

• TeräsTopi

..tuommosta he..tin määkistäkö kutsutaan nykyään laulamiseksi ???!?!?

• maritus....

voisitko itse vetästä yhtä hienosti? voin kuvitella/sun laulua vielä kamalemmaksi

• monta

oikeutettua viestiä tuli ennen kuin ensimmäinen idiootti astui esiin! Kertoo siitä että lähes kaikki tykkää! Minkälaiset olivat tuomareiden kommentit en löytänyt mistään vielä? Jäi kattomatta mutta onneks oli jo tuo esitys saatavilla! Aivan huikean huippu jäbä, niin lavalla kuin ulkopuolellakin. Ei jää ainakaan minun kohdalla epäselväksi ketä äänestän finaalissa. Silti toivon että tulee joku kunnon vastus loppuryhmistä sillä edelliset finaaliin päässeet eivät säväyttäneet millään tavalla, olivat mielstäni sitä kuuluisaa massaa! Harmi että Lääkis-Markus joutu samaan lohkoon Arin kanssa hänkin on hyvä laulaja. Mut vielä kerran, "näyttää keskisormea" edellisen viestin kirjoittajalle!

• niintussi

olet varmasti hyvä laulaja senkus alat sitten vetäsee jonkun biisin niin kyllä me kuunellaa vai haluaisitko ihan tvssä esittää no varmasti jos arvostelen muita ps. terveyskeskuksessa saa niitä korvia putsattua rohkeesti vaan soitat sinne

• ...kutsutaankin!

Kuules kaveri, jos olisit ollut jonossa, kun Luoja jakoi sävelkorvaa, olisit itse toista mieltä. Eilinen biisi menee osittain aika korkealta, joten se saa sun korvassa kuulostamaan "määkimiseltä". Ari laulaa puhtaasti ja se, jos mikä, tuntuu tänä päivänä olevan harvinaisuus. Olet varmaan vain syövyttänyt korvasi epäpuhtailla määkinöillä, mitä tänä päivänä tulee joka tuutista, kun KAIKKI saa nykyään levytyssopimuksia. Siksipä on omituista kuunnella kun joku laulaa ihan oikeasti puhtaasti!

• kukulie....
        monta kirjoitti:

oikeutettua viestiä tuli ennen kuin ensimmäinen idiootti astui esiin! Kertoo siitä että lähes kaikki tykkää! Minkälaiset olivat tuomareiden kommentit en löytänyt mistään vielä? Jäi kattomatta mutta onneks oli jo tuo esitys saatavilla! Aivan huikean huippu jäbä, niin lavalla kuin ulkopuolellakin. Ei jää ainakaan minun kohdalla epäselväksi ketä äänestän finaalissa. Silti toivon että tulee joku kunnon vastus loppuryhmistä sillä edelliset finaaliin päässeet eivät säväyttäneet millään tavalla, olivat mielstäni sitä kuuluisaa massaa! Harmi että Lääkis-Markus joutu samaan lohkoon Arin kanssa hänkin on hyvä laulaja. Mut vielä kerran, "näyttää keskisormea" edellisen viestin kirjoittajalle!

myös sinulle näyttäen jos et osaa nettii käyttää

• pientä
        kukulie.... kirjoitti:

myös sinulle näyttäen jos et osaa nettii käyttää

polosta kun ottaa koville! Lähden tästä nauttimaan ulkoilmasta kuunelleen soittimesta Ari Maniaa, Piano Maniaa.

• niintussi
        pientä kirjoitti:

polosta kun ottaa koville! Lähden tästä nauttimaan ulkoilmasta kuunelleen soittimesta Ari Maniaa, Piano Maniaa.

aivo lohkoon

• kukkulie....
        pientä kirjoitti:

kaupankautta herneitä ostamassa

• minä sanoa

Jokainen lintu laulakoon äänellänsä,
        mutta Ari laulaa ja osaa sen hyvin,
        puhtaasti ja se tulee suoraan sydämmestä.
        Ari on varsinainen super lahjakkuus ja
        valmiimpi kuun kukaan koskaan. Sopimuksia
        satelee ympäri maailmaa.

• Musician

En sano, etteikö Arilla olis persoonallinen ääni, mutta hän kuulostaa välillä aivan NAISELTA, mikä on musta ÄLLÖTTÄVÄÄ ja siks suuri osa tytöistä taas tykkää... Ja osittain hällä on ihan sellaisen pojan ääni, jolla ei oo vielä ollu murrosikää... Mun pikkuveli (14vee) kuulostaa laulaessaan kovin paljon samalta kuin Ari. Ja välillä (esimerkiksi eilen) tämä Ari laulaa niin nuotin vierestä että kylmät väreet menee, inhosta nimittäin.. Ja mikä mua eniten ihmetyttää, on se, että hänestä tykätään, vaikka hänellä on sellainen "hälläväliämillääneioomitäänväliä" -asenne.. Hän tuli myöhässä teatteriviikonloppuun, laukoo mitä lystää ja sanoi kuunnelleensa biisin kerran. Itse ainakin arvostan sellaisia artisteja, jotka harjoittelevat ja hiovat esityksiään niin, että saan rahalle vastinetta. Sellaisia fiiliksellä mennään -laulajia on aivan tarpeeksi. Ja sitäpaitsi, jos tarkoituksena on tehdä idoli, jota etenkin lapset ja teinit seuraavat, eikö idolin tulisi olla joku sellainen, joka ansaitsisi voiton sekä työllä että lahjoilla mutta myös asenteillaan ja käytöksellään?

• lolololol
        Musician kirjoitti:

En sano, etteikö Arilla olis persoonallinen ääni, mutta hän kuulostaa välillä aivan NAISELTA, mikä on musta ÄLLÖTTÄVÄÄ ja siks suuri osa tytöistä taas tykkää... Ja osittain hällä on ihan sellaisen pojan ääni, jolla ei oo vielä ollu murrosikää... Mun pikkuveli (14vee) kuulostaa laulaessaan kovin paljon samalta kuin Ari. Ja välillä (esimerkiksi eilen) tämä Ari laulaa niin nuotin vierestä että kylmät väreet menee, inhosta nimittäin.. Ja mikä mua eniten ihmetyttää, on se, että hänestä tykätään, vaikka hänellä on sellainen "hälläväliämillääneioomitäänväliä" -asenne.. Hän tuli myöhässä teatteriviikonloppuun, laukoo mitä lystää ja sanoi kuunnelleensa biisin kerran. Itse ainakin arvostan sellaisia artisteja, jotka harjoittelevat ja hiovat esityksiään niin, että saan rahalle vastinetta. Sellaisia fiiliksellä mennään -laulajia on aivan tarpeeksi. Ja sitäpaitsi, jos tarkoituksena on tehdä idoli, jota etenkin lapset ja teinit seuraavat, eikö idolin tulisi olla joku sellainen, joka ansaitsisi voiton sekä työllä että lahjoilla mutta myös asenteillaan ja käytöksellään?

Ari laulaa ihan helvetin puhtaasti..ei taida sävelkorva pelittää. Miks pitäs treenata jotain biisiä jos se ku vettä vaan...ja muista et tämä kaveri on karaokevetäjä voi olla että muutamat laulut on tullu laulettua...

• juenni..........
        Musician kirjoitti:

tidätkö sä nuoteista mitää????? ja mistä sä ikinä tiedät kuinka kukaan on mitenkää harjotellut ja se että ari sano et kuuli kerran tämän kappeleen thaimaassa eikä se et kuuli kerran niin osas ja muist kaikki sanat maalais järkee sinulle

• näkemättä

olisin sanonu että aika nätisti tyttö vetää....... ei helvata! Sehän oli mies, ainakin nimen perusteella

• Musician
        lolololol kirjoitti:

Ari laulaa ihan helvetin puhtaasti..ei taida sävelkorva pelittää. Miks pitäs treenata jotain biisiä jos se ku vettä vaan...ja muista et tämä kaveri on karaokevetäjä voi olla että muutamat laulut on tullu laulettua...

wikipediasta kohta absoluuttinen sävelkorva ja luepa kohdasta aktiivinen absoluuttinen sävelkorva ja mieti, onko sulla se, mulla nimittäin on. ja tule sitten sanomaan... =) eilen en pitänyt erityisemmin kenestäkään ja se on totta, että ari veti asenteella, puhtaiten lauloi Pätsi. Että näin.

• tietopankki

kyllä ari laulaa osaa, mutta lauluääni on huono - ilkeen pikkupojan ääni, joka on tuttu amerikkalaisista komedioista ;) arista on tullut suosikki persoonan, ei valittamista, ja erilaisen äänen takia, vaikka ääni ei ole positiivisessa mielessä erilainen. jos kuulisitte radiossa tolla äänellä laulettua musiikkia, ettekä tietäis arista mitään, niin ihmettelisitte että onko kyseessä joku huumoribiisi :) äijien ekassa semifinaalissa, joka mies oli parempi kuin kukaan tästä toisesta semifinaalista!

• ja sano sitten vasta
        tietopankki kirjoitti:

kyllä ari laulaa osaa, mutta lauluääni on huono - ilkeen pikkupojan ääni, joka on tuttu amerikkalaisista komedioista ;) arista on tullut suosikki persoonan, ei valittamista, ja erilaisen äänen takia, vaikka ääni ei ole positiivisessa mielessä erilainen. jos kuulisitte radiossa tolla äänellä laulettua musiikkia, ettekä tietäis arista mitään, niin ihmettelisitte että onko kyseessä joku huumoribiisi :) äijien ekassa semifinaalissa, joka mies oli parempi kuin kukaan tästä toisesta semifinaalista!

.....

• ja sano sitten vasta
        tietopankki kirjoitti:

.....

• TeräsTopi

Paula Koivuniemi tai Nylon beat!

• Studiohemmo
        lolololol kirjoitti:

En ole samaa mieltä. Ari on luonnonlahjakkuus ja myöskin äänestin häntä. Miehellä on hieno soundi, mutta minullakin on absoluuttinen korva, ja pakko myöntää että kaverilla oli välillä hiukan nuotti hukassa, mutta onneksi asia on korjattavissa.

• Nimetön

toivon todellakin pojalle uraa

toivottaa mummi vuosimallia 1947

• monni5

Keskusteltiin tuossa kavereiden kanssa Arista, ja kävi ilmi, että hirveän monet parikymppiset Lahtelaiset tietää Arin 'jostain' :) Itse oon joskus 1,5-2 vuotta sitten kuunnellut Ten Dollar's Saloonissa Arin revitystä karaokessa. Silloin jo ihmeteltiin kaverin kanssa lahjakkuutta. Way to go, Arska! :D

• verratonta !!!!!!

Arilla on jotenkin niin uskomaton ääni samalla niin kuulas ja kuitenkin voimakas!! Upeaa!! ONNEA!

• Maisu

Tää jätkä osaa laulaa!

• jokunenvaa75

Aivan täydellinen ääni arilla! menee tosiaan kylmät väreet..

• Wild world
      • MINÄ ITTE

siis ei todellakaan tule mikään Eric Martin mieleen arin äänestä, hei haloo!!! hankkikaa korvat!!

• Musta ääni muistuttaa Axl Rosea.
        Meikä on kyllä ihan myyty, oiskohan tossa meille uusi Kirka!! Saa poika kyllä yli 40 v tädin aivan sanattomaksi!!

• mrBig_

Siis kyllä se muistuttaa ihan selvästi Eric Martinia, Axl Rose on nyt todella kaukaa haettu.. :D

Mutta joka tapauksessa hyvä laulaja Ari on. :)

• mamma 52 v
        Jami22 kirjoitti:

Musta ääni muistuttaa Axl Rosea.
        Meikä on kyllä ihan myyty, oiskohan tossa meille uusi Kirka!! Saa poika kyllä yli 40 v tädin aivan sanattomaksi!!

Arin ääntä on jo verrattu Bruce Dickinsoniin, Robert Plantiin, nyt Axl Roseen ja Kirkaan. Imartelevaa varmaan nuorelle miehelle, mutta mielestäni hänellä on aivan oma ainutlaatuinen ääni. Myöhempien laulajien ääntä tullaan joskus vertaamaan Ari Koiviston ääneen!?;o)

• Kuningas Medihevi-fanitar
        Jami22 kirjoitti:

Kyllä on samaa Arin äänessä ja Gunnareiden Axel Rosen äänessä, mutta Ari on vieläkin parempi, kuuntele biisi- Knocking on heavens door -
        Axelin laulamana ja vertaa ääntä.

• pöllö huu
        Jami22 kirjoitti:

Axl Rose nimenomaan.. =)

• silti..

en jaksa uskoa että ari kuitenkaan voittaa. voi toki päästä kärkeen ja olla myydyin kuten tuisku.

vähän mietityttää myös arin haastikset, viinan huuruiset sellaiset. ei hannat antit ole julkisuudessa kehumassa tollasilla..

• minä vaan

oon sun kanssa ihan samaa mieltä,,, ei ari tosiaan voita!!! mahtaako se anna olla vielä laulanu, tietääkö kukaan??? en oo nyt pahemmin seurannu..Kiitos jos joku vastaa,,

• huurut

taiteilija sieluilla, hehän aistivat elämää hiukan erilaisimmista näkökulmasta, on kieltämättä liian monella lasinen tausta, päihteet.
        Toivottavaa on, että Ari ei sorru liikaa läträämään. Hieno persoona hän kuitenkin on ja ansaitsee lahjakkuudellaan voiton.

• jeesus

"vähän mietityttää myös arin haastikset, viinan huuruiset sellaiset. ei hannat antit ole julkisuudessa kehumassa tollasilla.."

Ei niin, mutta saahan sitä 7-päivää roskalehdestä lukea kuinka Antti bailasi, örvelsi ja kuinka illan päätteeksi lensi oksu! Oli naisia, miehiä ja samaa rataa muillakin aikaisemmista Idols-kisoista tutuilta..Että onko se sitten "parempaa" julkisuutta kun tuo? Ei mun mielestä ainakaan.

Toivon kovasti, näin lahtelaisenakin, että Ari voittaa, mutta eipä kansasta koskaan tiedä, vituiks taitaa tääkin mennä..

• ettei me
        jeesus kirjoitti:

"vähän mietityttää myös arin haastikset, viinan huuruiset sellaiset. ei hannat antit ole julkisuudessa kehumassa tollasilla.."

Ei niin, mutta saahan sitä 7-päivää roskalehdestä lukea kuinka Antti bailasi, örvelsi ja kuinka illan päätteeksi lensi oksu! Oli naisia, miehiä ja samaa rataa muillakin aikaisemmista Idols-kisoista tutuilta..Että onko se sitten "parempaa" julkisuutta kun tuo? Ei mun mielestä ainakaan.

Toivon kovasti, näin lahtelaisenakin, että Ari voittaa, mutta eipä kansasta koskaan tiedä, vituiks taitaa tääkin mennä..

jos kansalla on yhtää järkee ni ari on paras siis sen näytti jo äänestyksen tulokset..ja onhan se totta että mäkin lahtelaisena tietenkin kannatan aria mut vaikka oisin ruotsista niin kannattaisin :)

• eii
        minä vaan kirjoitti:

oon sun kanssa ihan samaa mieltä,,, ei ari tosiaan voita!!! mahtaako se anna olla vielä laulanu, tietääkö kukaan??? en oo nyt pahemmin seurannu..Kiitos jos joku vastaa,,

ari voita ni sit on suomenkansa päästään vialla!

• haisukonna

Nii, eikä hirvikään ole lehmän kanssa??.....

• tykätä arista
        ettei me kirjoitti:

jos kansalla on yhtää järkee ni ari on paras siis sen näytti jo äänestyksen tulokset..ja onhan se totta että mäkin lahtelaisena tietenkin kannatan aria mut vaikka oisin ruotsista niin kannattaisin :)

että jos joku täällä sattuu sanomeen että se oli aivan hirveää niin se oli . hevillä ei kuule tätä kisaa voiteta .ei todellakaan . ja multa ei arille tule äänen ääntäkään .melko umpelo! minun mielipide on tämä eikä tule vaihtuun vaikka joku vastaan änkyttäis

• Ulla ja muut

Kyllä hiukan arveluttaa pojan arvomaailma, humalassa ajelua ja sen vähättelyä jne. Mutta hyvin laulaa!

• masi
        Ulla ja muut kirjoitti:

Kyllä hiukan arveluttaa pojan arvomaailma, humalassa ajelua ja sen vähättelyä jne. Mutta hyvin laulaa!

Suomessa yksityisyys loppuu heti kun vähän mainetta, seiska ym. paskalehdet pitää siitä huolen. Rikoksista sanotaan että murha ei vanhene koskaan. Pikku pöröissään ajelu lasketaan näköjään samaan kastiin murhan kanssa! Homous onkin hyvä esimerkki lapsille, kaappihomous paras niistä!! Poika jos sanoo, että kortti paloi, niin ei vituta niin paljoo kun se, että sanois menevänsä Antin kanssa naimisiin!

• ninne jokela
        huurut kirjoitti:

taiteilija sieluilla, hehän aistivat elämää hiukan erilaisimmista näkökulmasta, on kieltämättä liian monella lasinen tausta, päihteet.
        Toivottavaa on, että Ari ei sorru liikaa läträämään. Hieno persoona hän kuitenkin on ja ansaitsee lahjakkuudellaan voiton.

kaih.. tosi starat ei koskaan alennu kyseenomaisiin tv-skaboihin. Tosi rock tulee lavoilta

• mielipiteet?!?!

Muistaako joku?

• moikkkkkis

musta tuomarit kehu, mutta ne sano myös että biisi valinta oli väärä, koska se oli niin vanha biisi, ettei kukaan varmaan enää muista sitä... mut kehuja sai ;)

• ...koska...
        moikkkkkis kirjoitti:

musta tuomarit kehu, mutta ne sano myös että biisi valinta oli väärä, koska se oli niin vanha biisi, ettei kukaan varmaan enää muista sitä... mut kehuja sai ;)

luulen että suurin osa äänestäjistä oli sen ikäisiä jotka taatusti muistavat biisin.....oma ikäni 40v ja Ari sai ääneni....

• medihevifani
        moikkkkkis kirjoitti:

Aivan, jos Ari esittää seuraavissa jaksoissa jotain uudempaa, niin on nuorisokin myytyjä, toivottavasti, vaikka taitaa nuoriso olla jo nytkin, hyvä!

• polli
        ...koska... kirjoitti:

luulen että suurin osa äänestäjistä oli sen ikäisiä jotka taatusti muistavat biisin.....oma ikäni 40v ja Ari sai ääneni....

mä en oo koskaan kuullu tota piisii minkä ari laulo,mut täytyy sanoo että hienosti veti ja sen ääni on ihan omaa luokkaansa.tää on kyl ihmeellistä ku ruvetaan heti vatvomaan viinan ja muiden mömmöjen käytöstä,kyllä niistä muistakin saa lukea lehdistä että kuka on pilettäny taas överiks!että eiköhän vaan lueta muitten juoruja ja annetaan hevikurkun laulaa joka on vielä niin nuori....

• jou jou
        polli kirjoitti:

mä en oo koskaan kuullu tota piisii minkä ari laulo,mut täytyy sanoo että hienosti veti ja sen ääni on ihan omaa luokkaansa.tää on kyl ihmeellistä ku ruvetaan heti vatvomaan viinan ja muiden mömmöjen käytöstä,kyllä niistä muistakin saa lukea lehdistä että kuka on pilettäny taas överiks!että eiköhän vaan lueta muitten juoruja ja annetaan hevikurkun laulaa joka on vielä niin nuori....

toivon paljon parasta hänelle

• kannattais

Ari on tähän asti porukan paras ja mielestäni parempia ei karsinnoissa ole tulossakaan. Mutta...jos(kun) hänestä tulee tämän vuoden Idoli tekeekö voitto hänelle karhunpalveluksen. Aiempina vuosinakin toiseksi tai kolmanneksi sijoittuneet ovat kuitenkin menestyneet loppujen lopuksi paremmin kuin voittajat, vaikka voiton hetkellä ovat hyvältä kuulostaneetkin. Tähden lennoksi kuitenkin jääneet... Sitä en tuon tyyliselle nuorelle miehelle toivois. Kieltämättä Ari vaikuttaa muutenkin erilaiselta,että olisko sittenkin voitto hänelle vain hyväksi... savolaista pohdintaa, tässä.. :)

• voitto ??

Voitto kisassa on sivuseikka: voisi olla jopa haitta.Joku tekopirteä, höpöjulkkis saa minun puolestani voittaa kisan. Ari menee ohi kirkkaasti tämän Idols- jutun: taisimme saada huippuartistin, jolle levy-yhtiöt jo kiivaasti soittelevat....

• Heavy ääni

Arista on tullut laulaja, josta kuulemme vielä..
        En ole koskaan kuullut mitään vastaavaa ääntä..
        Toi hämmästytti mua. Arista tulee idoli ja hänestä tulee enemmänkin. Tolle äänelle on kysyntää maailmalla...Joten kunnianosoitukset Arille...

• äänestetään vaan

Ei tuota Aria voi olla äänestämättäkään. Viime vuonna idoliksi nousi -en edes muista kuka- vaan tyhmien äänestäjien takia. Nyt äänestetään Ari idoliksi ja mennään kauppaan ostamaan levyjä!

Yhteistä menestyjille on kyky tuoda Jotain Ihan Uutta, niin kuin Tuisku toin show'n suomipoppiin. Arin hevimeininki on vastaavaa, siis sellaista,mitä eivät muut osaa.

• vihdoin
        äänestetään vaan kirjoitti:

Ei tuota Aria voi olla äänestämättäkään. Viime vuonna idoliksi nousi -en edes muista kuka- vaan tyhmien äänestäjien takia. Nyt äänestetään Ari idoliksi ja mennään kauppaan ostamaan levyjä!

Yhteistä menestyjille on kyky tuoda Jotain Ihan Uutta, niin kuin Tuisku toin show'n suomipoppiin. Arin hevimeininki on vastaavaa, siis sellaista,mitä eivät muut osaa.

viime vuonna voitti joku Ilkka? hihhulit ja pissikset äänesti, jos tänä vuonna pissiksetkin olisi viisaampia!

• 50v.

Eilen kun Ari lauloi tuli ihan samanlainen fiilis kun Katri Ylander lauloi Pisteen viime Idolsissa..ensin ajattelin että karmea kappalevalinta mutta kun esitys jatkui niin kylmät väreet meni pitkin kroppaa, mahtavaa!

• MIÄLTÄ

Pakko on vastata kun samassa lauseessa Katri Ylander ja Ari. Ei Katri ansaitse edes tulla verratuksi Ariin, Katrillahan juuri kyseisessä esityksessä ääni petti muutaman otteeseen pahemman kerran. Ei muuta

• edellinen.
        MIÄLTÄ kirjoitti:

Pakko on vastata kun samassa lauseessa Katri Ylander ja Ari. Ei Katri ansaitse edes tulla verratuksi Ariin, Katrillahan juuri kyseisessä esityksessä ääni petti muutaman otteeseen pahemman kerran. Ei muuta

Vaan totean että molemmat on hyviä, Ari ja Katri.
        Ja veikkaan että Ari tulee menestymään Katria paremmin vaikka Katri on menestynyt loistavasti.
        Fanitan molempia.

• nonne hikula

... voih. kinkustakin voi säätää.

• movie star
    • Kalpea olemus

voisi muuttua, jos poika vähän malttaisi ulkoilla ja muutenkin saada kehoonsa muutakin, kuin "tulitikun" olemusta! Nätti "tyttöpoika" - mutta ääni kieltämättä mahtava. Silmät kiinni parasta - kuunneltavaa!

• tietää The Täti

Karisma lähtee äänestä. Itse mieluummin katselen Aria kuin hymyileviä slipoveri-poikia, jotka on tungettu liian pieniin strech-paitoihin.
        Onneksi Aria ei stailattu piloille, vaan pitkäletti piti tyylinsä.

Ja mitä tulee kalpeuteen, niin eihän rock-mies ehdi sauvakävelylle, vrt. Ville Valo.
        Kyllä parikymppinen jannu saa vielä nuorikolta näyttää. Se on vastustamaton yhtälö, kun nuoresta varresta lähtee valtaisa ääni.

• .............
        tietää The Täti kirjoitti:

Karisma lähtee äänestä. Itse mieluummin katselen Aria kuin hymyileviä slipoveri-poikia, jotka on tungettu liian pieniin strech-paitoihin.
        Onneksi Aria ei stailattu piloille, vaan pitkäletti piti tyylinsä.

Ja mitä tulee kalpeuteen, niin eihän rock-mies ehdi sauvakävelylle, vrt. Ville Valo.
        Kyllä parikymppinen jannu saa vielä nuorikolta näyttää. Se on vastustamaton yhtälö, kun nuoresta varresta lähtee valtaisa ääni.

Ari sanoi eilen kun sitä 'puettiin' että kun hän aamulla herää, vetää kuteet päällensä ja 'thatits'. :)

• ARI-fanitar

HEI kuules ARI on upea laulaja! Eihän Idols-kisa ole mikään mister tai missikisa. Kukaan ei voi ulkonäölleen mitään tai ihonvärilleen. Toiset ovat hoikkia ja kalpeita. ARI on sitäpaitsi tosi söpö!

• Kuningas Medihevi-fanitar

Upea ääni Arilla on, joissakin äänirekistereissä tulee välillä mieleen Gunnareiden Axel Rose,(huom.tämä onkin vain minun mielipiteeni) silloin ennen kun Axel vielä jaksoi laulaa kunnolla, kuunnelkaa joskus Knocking On Heavens Door-biisiä Axelin esittämänä, Ari on kyllä parempi.Ihana on myös tellussa näkynyt Arin kaveriporukka Medihevi-miehet keltaisissa liiveissään, kuulisittepa kaikki suomalaiset Kuningas Medihevi-biisin, niin kyllä tykkäisitte.
      Ari on paras.

• ripale

Nii ja Ari näyttääkii iha parikymppiseltä Axel Roselta...haisee vähä homolta tää homma.

• on Pipsa??

Ari mainitsi jonkun Pipsan, tyttöystävä, työkaveri??

• Léonine
        ripale kirjoitti:

Nii ja Ari näyttääkii iha parikymppiseltä Axel Roselta...haisee vähä homolta tää homma.

Sekö sulla armas "ripale" ratkaisee, onko artisti hetero, homo, lesbo vai bi? Meinasitko sekstailla sen kanssa, vai? Eikö musiikissa oo tärkeintä lahjakkuus, taito ja aitous; se, että jollakin on sellainen lahja, että se kykenee sen avulla koskettamaan muiden sielua? Arilla sellainen lahja on, ja toivon hartaasti, että hän itse arvostaa ja vaalii sitä, ja samoin me yleisönä. Tää nykymeno on niin helevetin säälimätöntä ja idioottimaista välillä, että karmii. Annetaan artisteille rauha elää omaa elämäänsä, niin ne jaksaa sit valaista meidän elämäämme musiikillaan. KIITOS, Ari! Sä oot upea! Pidä pää kylmänä tässä (ja tulevassa) hullunmyllyssä!

• Ari-fani
        on Pipsa?? kirjoitti:

Ari mainitsi jonkun Pipsan, tyttöystävä, työkaveri??

Se Pipsa on Arin kaveri, ei todellakaan oo tyttöystävä, ku ei oo tyttö ees. PIPSA ON SEN MIESPUOLINEN KAVERI:D
        irkissä on kuviakin Pipsasta ja jätkä se on!

• iäkkäämpi nainen

Arin ääni on aivan jotain ainutlaatuista.
      Odotan jo innolla milloin Arilta ilmestyy ensimmäinen cd. Pääsen nauttimaan elämästä täysin siemauksin kuun saan kuunnella häntä omalta cd soittimesta.

• musiikin suurkuluttajat

Nelikymppiset äiti ja isä sekä pojat 16- ja 17-v. ollaan kaikki oltu alkukarsinnoista asti sitä mieltä että Ari rules. Siitä huolimatta, että alkukarsinnoissa tuli niin pieni pätkä Arin laulantaa. Onneksi siellä oli se odotusaulapätkä...Milloinkaan ei ole Idolsissa kuultu vastaavaa. On siellä ihan hyviä soul tyttösiä pyörinyt mutta tässä on sitä jotain. Heti menisin levyn osatamaan!

Arin rinnalla iskelmätyyliä vetävät "unelmavävyt" ovat kuin toiselta planeetalta, ja sinne voivat jäädäkin.

• Arilla on persoonallinen ääni ja hän käyttääkin sitä luontevasti, ei paljoa tarvitse ponnistella että ääni lähtee eikä mene nuotin vierestä. Kappalevalinnatkin ovat olleet onnistuneita. Kyllä Arilla on mahdollisuudet menestyä.

• Wuffa

Mulla tuli mieleen Arin laulusta Meat Loaf, siinä oli (omasta mielestäni) jotain samanlaista. Aivan ässä laulamaan, tuolla pääsee k a u a s !!

• Jepskukkuu

Pidetäänhän huolta siitä, että Ari pääsee pitkälle! Tahtoo meinaan levyn ja heti!

• ihan samaa mieltä

olen ihan samaa mieltä piano man oli sitä paitsi ihan huippu kappale Arille!

• enpä kerro

ari oli paras niistä jotka sen kaa kilpaili.. :DD

• Ari-fanitar

ARI on pieni suuri mies. Aivan käsittämättömän upea ääni!

• ...Hello Ari

Tähti sammuu....

...toinen SYTTYY!!!!

• Nimetön

En oo taikauskoon taipuvainen, mut on se aika jännä, et kun Kirka kuoli yllättäen, niin samaan aikaan nousee esille tämmöinen upea laulajalahjakkuus (ja vielä Kirkan biisillä...). Ari tekee taatusti aivan omanlaisensa uran, mutta hän tuntuu puhuttelevan ihmisiä yli sukupolvirajojen, niin kuin Kirkakin. Onnea matkaan, Ari, ja kiitos Kirka!

• The Täti

Kiitos kaikille runsaasta postista - tämähän lähti ihan liekkeihin!

Jotkut ovat verranneet Aria Axl Roseen.
      Mielestäni äänessä on samaa teräksistä piiskaa.
      Totesinkin eilen siipalleni, että jos tuo poika vetäisee Knocking on heaven's doorin, niin sitten kyllä on jo tippa housussa.

Toivon ja odotan jotain veret seisauttaavaa metallirevitystä.
      Mitä sinä haluaisit kuulla Arilta?

kyselee The Täti

• Musician

En sano, etteikö Arilla olis persoonallinen ääni, mutta hän kuulostaa välillä aivan NAISELTA, mikä on musta ÄLLÖTTÄVÄÄ ja siks suuri osa tytöistä taas tykkää... Ja osittain hällä on ihan sellaisen pojan ääni, jolla ei oo vielä ollu murrosikää... Mun pikkuveli (14vee) kuulostaa laulaessaan kovin paljon samalta kuin Ari. Ja välillä (esimerkiksi eilen) tämä Ari laulaa niin nuotin vierestä että kylmät väreet menee, inhosta nimittäin.. Ja mikä mua eniten ihmetyttää, on se, että hänestä tykätään, vaikka hänellä on sellainen "hälläväliämillääneioomitäänväliä" -asenne.. Hän tuli myöhässä teatteriviikonloppuun, laukoo mitä lystää ja sanoi kuunnelleensa eilen esittämänsä biisin kerran (ja sen kyllä huomas). Itse ainakin arvostan sellaisia artisteja, jotka harjoittelevat ja hiovat esityksiään niin, että saan rahalle vastinetta. Sellaisia fiiliksellä mennään -laulajia on aivan tarpeeksi. Ja hän näyttääkin jo valmiiksi haudasta nousseelta narkkarilta. On niin kovin kalpea eikä mikään elinvoimainen kaveri, vaikuttaa Ville Valolta ja vastaavilta. Ja sitäpaitsi, jos tarkoituksena on tehdä idoli, jota etenkin lapset ja teinit seuraavat, eikö idolin tulisi olla joku sellainen, joka ansaitsisi voiton sekä työllä että lahjoilla mutta myös asenteillaan ja käytöksellään?

• The Täti
        Musician kirjoitti:

En sano, etteikö Arilla olis persoonallinen ääni, mutta hän kuulostaa välillä aivan NAISELTA, mikä on musta ÄLLÖTTÄVÄÄ ja siks suuri osa tytöistä taas tykkää... Ja osittain hällä on ihan sellaisen pojan ääni, jolla ei oo vielä ollu murrosikää... Mun pikkuveli (14vee) kuulostaa laulaessaan kovin paljon samalta kuin Ari. Ja välillä (esimerkiksi eilen) tämä Ari laulaa niin nuotin vierestä että kylmät väreet menee, inhosta nimittäin.. Ja mikä mua eniten ihmetyttää, on se, että hänestä tykätään, vaikka hänellä on sellainen "hälläväliämillääneioomitäänväliä" -asenne.. Hän tuli myöhässä teatteriviikonloppuun, laukoo mitä lystää ja sanoi kuunnelleensa eilen esittämänsä biisin kerran (ja sen kyllä huomas). Itse ainakin arvostan sellaisia artisteja, jotka harjoittelevat ja hiovat esityksiään niin, että saan rahalle vastinetta. Sellaisia fiiliksellä mennään -laulajia on aivan tarpeeksi. Ja hän näyttääkin jo valmiiksi haudasta nousseelta narkkarilta. On niin kovin kalpea eikä mikään elinvoimainen kaveri, vaikuttaa Ville Valolta ja vastaavilta. Ja sitäpaitsi, jos tarkoituksena on tehdä idoli, jota etenkin lapset ja teinit seuraavat, eikö idolin tulisi olla joku sellainen, joka ansaitsisi voiton sekä työllä että lahjoilla mutta myös asenteillaan ja käytöksellään?

Kyllä kansa tietää!

Sehän on selvä, että jos vihdoinkin tulee joku persoonallinen tyyppi, niin sitten vaaditaankin palaamista Idols-formaattiin, jossa on enimmäkseen keskinkertaista laulantaa.

Arihan on karaokeisäntä ja bändipoika, eikä häneltä ole syytä vaatia ammattiartistin tekemisiä. Ari on Ari ja hyvä tyyppi sellaisenaan.
        Sitäpaitsi tämä "artistin täytyy olla nöyrä työmyyrä" on mielestäni fuulaa. Kyllä nuoressa tähdessä saa olla särmää.

Ei tässä olla rakentamassa unelmavävyä eikä lasten laulattajaa, vaan etsitään lahjakkuutta ja Arillahan sitä on.

Aloitin uuden keskustelun MIKÄ BIISI ARILLE koska tämä ketju oli ihan liekeissä ja venyi jo niiiiin mahtavaksi.
        Kiitos kaikille vieraille, ja sitten vaan biisejä ehdolle,
        toivoo The Täti

• Musician
        The Täti kirjoitti:

Kyllä kansa tietää!

Sehän on selvä, että jos vihdoinkin tulee joku persoonallinen tyyppi, niin sitten vaaditaankin palaamista Idols-formaattiin, jossa on enimmäkseen keskinkertaista laulantaa.

Arihan on karaokeisäntä ja bändipoika, eikä häneltä ole syytä vaatia ammattiartistin tekemisiä. Ari on Ari ja hyvä tyyppi sellaisenaan.
        Sitäpaitsi tämä "artistin täytyy olla nöyrä työmyyrä" on mielestäni fuulaa. Kyllä nuoressa tähdessä saa olla särmää.

Ei tässä olla rakentamassa unelmavävyä eikä lasten laulattajaa, vaan etsitään lahjakkuutta ja Arillahan sitä on.

Aloitin uuden keskustelun MIKÄ BIISI ARILLE koska tämä ketju oli ihan liekeissä ja venyi jo niiiiin mahtavaksi.
        Kiitos kaikille vieraille, ja sitten vaan biisejä ehdolle,
        toivoo The Täti

jätkä on 22 ja näyttää 14 vuotiaalta ja sit siinä on särmää, no ihan sama.. Ja kuka puhuu Idols-formaatista ja keskinkertaisuudesta? Ari nimittäin on ei ole idols-formaatista, mutta on keskinkertainen, koska laulaa välillä niin nuotin vierestä että voi että! Ja mun mielestä se, että joku viitsii harjoitella kappaleensa, tulla paikalle sovittuun aikaan ja miettiä sanomisiaan, kertoo siitä, että haluaa jotain todella ja on valmis tekemään töitä sen eteen. Enkä tarkoita idolilla olemisella lasten laulattajaa, mutta jos olet vähänkin seurannut idolsia, tietäisit, että lapset ja teinit seuraavat sitä kaikkein eniten ja siksipä heille ei kaivata uutta sex&drugs&rock'n roll -tyyppiä.. Olisipa hienoa löytää joku, joka todella osaisi laulaa, mutta noista kisoista sitä taitaa olla turhaa etsiä, koska oikeat laulajat pääsevät pinnalle muutenkin.

• kaipa kansa tykkää??
        Musician kirjoitti:

jätkä on 22 ja näyttää 14 vuotiaalta ja sit siinä on särmää, no ihan sama.. Ja kuka puhuu Idols-formaatista ja keskinkertaisuudesta? Ari nimittäin on ei ole idols-formaatista, mutta on keskinkertainen, koska laulaa välillä niin nuotin vierestä että voi että! Ja mun mielestä se, että joku viitsii harjoitella kappaleensa, tulla paikalle sovittuun aikaan ja miettiä sanomisiaan, kertoo siitä, että haluaa jotain todella ja on valmis tekemään töitä sen eteen. Enkä tarkoita idolilla olemisella lasten laulattajaa, mutta jos olet vähänkin seurannut idolsia, tietäisit, että lapset ja teinit seuraavat sitä kaikkein eniten ja siksipä heille ei kaivata uutta sex&drugs&rock'n roll -tyyppiä.. Olisipa hienoa löytää joku, joka todella osaisi laulaa, mutta noista kisoista sitä taitaa olla turhaa etsiä, koska oikeat laulajat pääsevät pinnalle muutenkin.

Ari voitti ylivoimasesti melkein 90% äänimäärällä.. JOten eiköhän kansa saa nyt sitä mitä haluaa.. ja olihan se tietysti 6% ihmisistä pätsin kannalla, mutta aika vähän.. ja vaikka ari ei laulanut koko ajan nuotilleen, niin esitys oli hyvä, sitä on turha kieltää. vetos monien sydämeen iästä kahtomatta. Ari on 22 vuotias ja voi oppia laulamaan vielä tästäkin paremmin, mitäköhän sitten tulee? Varmaan suomen tunnetuimmaksi laulajaksi kehittyy.. kahtokaa alta biisin "piano man" alkuperäinen versio, ja verratkaa Arin esitykseen.. aika hyvä,aika hyvä.. Tsemppiä Ari!

http://youtube.com/watch?v=73U4tfs0zYI

• kaipa kansa tykkää??
        Musician kirjoitti:

Ari voitti ylivoimasesti melkein 90% äänimäärällä.. JOten eiköhän kansa saa nyt sitä mitä haluaa.. ja olihan se tietysti 6% ihmisistä pätsin kannalla, mutta aika vähän.. ja vaikka ari ei laulanut koko ajan nuotilleen, niin esitys oli hyvä, sitä on turha kieltää. vetos monien sydämeen iästä kahtomatta. Ari on 22 vuotias ja voi oppia laulamaan vielä tästäkin paremmin, mitäköhän sitten tulee? Varmaan suomen tunnetuimmaksi laulajaksi kehittyy.. kahtokaa alta biisin "piano man" alkuperäinen versio, ja verratkaa Arin esitykseen.. aika hyvä,aika hyvä.. Tsemppiä Ari!

http://youtube.com/watch?v=73U4tfs0zYI

• The Täti
        Musician kirjoitti:

Heh heh... olisiko niin ettei tällä Musician-miehellä ole ottanut oma ura tulta ja nyt ärsytys on suuri, kun joku jätkä tulee puskasta ja kansa on villinä?

Ei kai missään ole määritely kenelle Idolia leivotaan. Tässäkin ketjussa on ollut kaikenikäisiä, ja jopa kokonaiset perheet ovat jo valinneet Arin idolikseen.

Tädin mielestä Arissa on todellakin särmää.
        Ja mitä tulee sex&drugs&rock'n rolliin, niin sehän on tuhonnut nuorisoa jo Elviksen ajoista lähtien... ja tässä vielä porskutetaan.

Sinänsä huvittavaa, että kun biiseinä on ollut mm. Kirkaa ja Billy Joelia, niin sinä näet siinä rappion ja turmion.
        Samoin kuin siinä, ettei laulaja ei ole käynyt solariumissa.

Rokki rules eikä hevillä hävitä,
        hymyilee The Täti.

• niinpä niin..
        The Täti kirjoitti:

Heh heh... olisiko niin ettei tällä Musician-miehellä ole ottanut oma ura tulta ja nyt ärsytys on suuri, kun joku jätkä tulee puskasta ja kansa on villinä?

Ei kai missään ole määritely kenelle Idolia leivotaan. Tässäkin ketjussa on ollut kaikenikäisiä, ja jopa kokonaiset perheet ovat jo valinneet Arin idolikseen.

Ja mitä tulee sex&drugs&rock'n rolliin, niin sehän on tuhonnut nuorisoa jo Elviksen ajoista lähtien... ja tässä vielä porskutetaan.

Sinänsä huvittavaa, että kun biiseinä on ollut mm. Kirkaa ja Billy Joelia, niin sinä näet siinä rappion ja turmion.

hymyilee The Täti.

samaa mieltä.. voi olla ettei musicianin oma ura oikein lähteny nousee.. pitää sittte haukkuu uudet lahjakkuudet. No voi tietty olla niin että tämä kyseinen henkilö on niiiiiin hyvä musiikki asian tuntija ja sanoo että ari ei osaa laulaa. No mut kansa tykkää, eikös se oo tärkeintä.. ?? ARI VOITTAA, ja se on mun mielipide.

• Musician
        The Täti kirjoitti:

hymyilee The Täti.

No ensinnäkin mä oon ihan nuori nainen.. Korjaukseksi vaan sulle. Ei aina tartte olla toinen mies, ettei tykkää jonkun pojan laulusta. Ja vaikka olenkin opiskellut musiikkia koko ikäni, en ole siitä itselleni uraa halunnut. Ei siksi, etten osaisi vaan siksi, että se ei ole työtä, mitä haluaisin tehdä. Enkä puhunut lauluvalinnoista vaan lähinnä sen jutuista ja asenteesta mikä hällä on. Mutta en kieltänyt, etteikö olis positiivista, että tulee erilaisia artisteja, mutta mua ärsyttää, että tollaset nuotinvierestälaulajat pääsee jatkoon. Mutta sitähän kansa saa mitä tilaa... Että kun suurin osa kansasta ei ymmärrä MUSIIKISTA tuon taivaallista niin ne valitsee sitten sinne jatkoon sellaisia, jotka kuulostaakin just siltä.

• voip olla
        Musician kirjoitti:

No ensinnäkin mä oon ihan nuori nainen.. Korjaukseksi vaan sulle. Ei aina tartte olla toinen mies, ettei tykkää jonkun pojan laulusta. Ja vaikka olenkin opiskellut musiikkia koko ikäni, en ole siitä itselleni uraa halunnut. Ei siksi, etten osaisi vaan siksi, että se ei ole työtä, mitä haluaisin tehdä. Enkä puhunut lauluvalinnoista vaan lähinnä sen jutuista ja asenteesta mikä hällä on. Mutta en kieltänyt, etteikö olis positiivista, että tulee erilaisia artisteja, mutta mua ärsyttää, että tollaset nuotinvierestälaulajat pääsee jatkoon. Mutta sitähän kansa saa mitä tilaa... Että kun suurin osa kansasta ei ymmärrä MUSIIKISTA tuon taivaallista niin ne valitsee sitten sinne jatkoon sellaisia, jotka kuulostaakin just siltä.

jaa jaa.. no ehkä me ollaan niin idiootteja ja meil ei oo yhtään sävelkorvaa että valitaan ari. no se on joidenkin mielipide. mutta ei aina oo kyse "nuotilleen laulamisesta" jos kuulostaa hyvälle niin kuulostaa. ja siinä arin esityksessä oli eniten tunnetta. ja minusta arilla on hyvä asenne. vai mitä asennetta te etitte? "Jippii jippii nyt pääsen jatkoon.. he vähän siisitä.. ihannaa.." etitäänkö me jotain uutta antti tuiskuu.?? epäilen.

• Musician
        niinpä niin.. kirjoitti:

samaa mieltä.. voi olla ettei musicianin oma ura oikein lähteny nousee.. pitää sittte haukkuu uudet lahjakkuudet. No voi tietty olla niin että tämä kyseinen henkilö on niiiiiin hyvä musiikki asian tuntija ja sanoo että ari ei osaa laulaa. No mut kansa tykkää, eikös se oo tärkeintä.. ?? ARI VOITTAA, ja se on mun mielipide.

..on mulla absoluuttinen, eli nimikkeeltään absoluuttinen sävelkorva, jos tiedät, mitä se tarkoittaa.... Jos et, katsopas wikipediasta ja se on vieläpä nimeltään aktiivinen absoluuttinen sävelkorva. Katsoppa sieltä ja sanoppa itse, pystytkö samaan. Uskoisin siis, että mulla on varaa sanoa. Ja meneppä kuuntelemaan esimerkiksi yhtyettä nimeltä Club for five niin aletaan puhua MUSIIKISTA.

• ÄÄÄÄ
        Musician kirjoitti:

kun nämä musiikillisesti nerot, joita tyhmä kansa ei ymmärrä, jäävät tai jättäytyvät urattomiksi :((

• BUAHAHAHAA
        ÄÄÄÄ kirjoitti:

kun nämä musiikillisesti nerot, joita tyhmä kansa ei ymmärrä, jäävät tai jättäytyvät urattomiksi :((

voi itku ku me ollaan niin tyhmiä, toivottavasti tultas järkiin, ja ei annettas arin voittaa vai? PYH sanon minä, Ari voittaa varmana

• ettet olis pätsi anonyymisti
        Musician kirjoitti:

et vaan osaa...

• koulua
        Musician kirjoitti:

vähän lisää sitä koulua yainnut jäädä muutama tunti käymättä? KUUNTELE se alkuperänen kappele miten se menee......oikeasti et tiedä sävelistä sitten paskan vertaa...ja jos se olkisi mennyt vierestä niin olisi siihen tuomarit kommentoinut

• MIMMIROK
        Musician kirjoitti:

NYT OIKESTI KUUNNELKAA SE ALKUPERÄINEN....NÄIN IHAN ALUKSI....JA JOS OLI OLISI LAULANUT NUOTIN VIERESTÄ NIIN LUULETTEKO, ETTÄ EI TUOMARIT VIITSINYT SITTEN PUUTTUA....

• Yewer
        Musician kirjoitti:

Me jotka emme ole opiskelleet musiikkia emme siis ymmärrä mitään musiikista? Emme ehkä kaikki kuuntele kuka laulaa nuotin vierestä vai ei, kyllä mekin voimme hyvästä musiikista pitää, vaikkemme kuuntelisikaan niitä jotka laulavat ah, niin kauniisti, aivan täydellisesti ja täysin nuotilleen. Ari osaa laulaa ja on persoonallinen sanoo neiti musiikkia opiskellut mitä hyvänsä.

Piano man.. En ollut kuullutkaan biisiä ennen kuin Arin tulkitsemana ja pidin siitä erittäin paljon. Ensi töikseni latasin Billy Joelin version.. En pitänyt. En tiedä johtuuko se siitä että se oli toinen versio minkä kuulin (kuten tiedätte, ensimmäinen on aina paras) vai siitä että pidin enemmän Arin äänestä. Veikkaan jälkimmäistä.

• ...
        Musician kirjoitti:

..on mulla absoluuttinen, eli nimikkeeltään absoluuttinen sävelkorva, jos tiedät, mitä se tarkoittaa.... Jos et, katsopas wikipediasta ja se on vieläpä nimeltään aktiivinen absoluuttinen sävelkorva. Katsoppa sieltä ja sanoppa itse, pystytkö samaan. Uskoisin siis, että mulla on varaa sanoa. Ja meneppä kuuntelemaan esimerkiksi yhtyettä nimeltä Club for five niin aletaan puhua MUSIIKISTA.

Kyllä huvitti lueskellessani näitä viestejä, kun Musician paapatti absoluuttisista sävelkorvistaan jo useaan otteeseen. Olisi jättänyt sen siihen ensimmäiseen sanomiseen, naurettavalta vain kuulosti kun yksi yritti saada jotain huomiota harvinaisilla sävelkorvillaan ja monien vuosien musiikkiopinnoillaan. Kyllä on jonkinmoista kateutta ilmassa, sanon minä! Mutta Ari oli todella hyvä. Kyllä tuomaristo olisi maininnut siitä ettei koko kipale täysin mennyt nuotilleen, jos olisi siihen tarvetta nähnyt. Ja tuskin kukaan kiinnittää minkään näköistä huomiota pikkuvikoihin, kun karismallaan saa koko yleisön ja kotikatsomon hurmattua. Hyvä Ari, tsemppiä!

• Millä on merkitystä?
        Musician kirjoitti:

Onhan se varmaan hienoa päteä musiikin tuntemuksellaan ja
        väheksyä muita, mutta eikös musiikissa ole pääasia se, että
        se miellyttää omaa korvaa?

Jos absoluuttisesta sävelkorvasta seuraa se, ettei löydä
        musiikista kuin virheitä, niin en kyllä edes haluaisi sellaista.
        Ennemmin nautin vaikka vähän väärin lauletusta musiikista,
        kuin etsin kaikesta täydellisyyttä ja itken jotain virheitä.

Päde sinä ihan rauhassa, minä nautin eri genrejen musiikista,
        vaikka eivät täydellisiä olisikaan. On se kyllä kamalaa,
        että kansa on niin junttia, että äänestävät sitä mistä pitävät,
        eivätkä musiikillisesti virheettömintä.

• zadaa

Mielestäni olisi ihana kuulla Arin laulamana esim. Goo goo dollsin Iris tai joku yhtä kaunis biisi jossa on sanomaa.
        Tsemppiä Arille.. mahtava ääni, ei voi muuta sanoo!

• Sanat netissä - Kiitos Arille!

• pikisilmä

Olen usein kuuluut Arin laulavan livenä, ja tarvii kyllä sanoa, että saa tätilläkin sukat pyörimään jaloissa. Oli biisivalinta sitten heavyä tai kotimaista =)

• gila

... tätien suosikki tämä Ari :))

En ole seurannut koko ohjelmaa ennen eilistä, kun sattumalta telkka oli auki. Ja en voinut sitten olla osallistumatta äänestykseen...

Ihana ääni ja suloinen poika :) Ihanasti vähän androgyyni...

• fani4ever

juu ari kyl ainut hyvä enää mukana...kaikki muut hyvät tippunu mut ari veti niin hyvin et äänestyksest se sai huikeet 86%.. jatka ari samalla tavalla äläkä kadota aitouttas...pysy aina omana ittenäs nii sul on pitkä ura ees

• täällä..

On tässä tullu luettuu ihmisten kommentteja, mielipiteet jakautuu suuntaan jos toiseen.. monet kehuu aria, ja toiset taas haukkuu.. Mutta ottakaa faktat esiin...: 86 % äänimäärällä voittanut, esitys oli siis hyvä.. minulla ainakaan ei oo mitään pahaa sanottavaa arista ja hänen esityksestä. Piano man oli hyvä biisi valinta, oli rohkeutta ottaa biisi jota suurin osa ei tunne, ja silti voittaa! Ja arin ääni ei ole "antti tuisku" stereotyyppiä, ja HYVÄ NIIN. Erilaisuus on hyvästä, ja ne ketkä ei oo tajunnu Arin lahjoja ja haukkuu, voin sanoa vain sen.. että ei vois olla kateellisempaa porukkaa.. mutta tietty kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen.. Minä oon Arin kannalla. Se on selvä se

• rock rule's

Biisi kun biisi, niin kylmät väreet menee selkää myöden. Aivan mieletön kaveri laulamaan.

• Nocturna

kyllä, sama rata jatkuu. hieno mies. :>

• jfjgjg

Ihan pask.. En tykkää..
      IHAN KAMALA

• mä vaan

jes mä toivoin et se ari voitti... kaikki muut oli ihan paskoja!

• IDOLS:)

NYT ON ERINLAISTA JA IHANAAA EI AINA TUISKUJA YM. IHANA ÄÄNI JA OLEMUS.

• pyöreähköNainen

kylmät väreet kuunnellessa Aria, aivan upeaa oli... Ari tulee voittamaan kisan :D

• mirelle1

Itselleni mainiosta Arista tuli mieleen vivahteita Axl Rosen äänestä,tuliko kellään muulla ?? potentiaalia pojalla on.

• axl rri

• HEVISIRUC

mikä on sen arin nick irc-galleriassa?`?????????

• juuuu

määki haluisin tietää.. kertokaa joku.. ?? mun mielestä ari on aika kalpee mut hei se on just hyvä sellasenaan.. ajatelkaa se erinäkösenä, ei se ois meijän ari.. ;)

• ...

Sen nick on Swagalee.

• ????

Sen nick on Swagalee.

• no voe ei..

Olihan se ääni ihan ok ja jopa hyvä.. mutta ei siinä nyt kyllä hevimiehen raameja ole.. kaverin ku laittaa tulitikun taakse niin ei näy ku korvat. Ääni oli sen varta kimakka et varmaan on munat leikattu... Tosin biisivalinta hänellä oli ihan hanurista.

• mielipidee`

Ronnie James Dio, Klaus Meine, Timo Kotipelto, Kakko, etc.. Mitkä ne alamitat sitten onkaan? Ihan tässä nopeesti mietin isokokoisia kotimaisia/ulkolaisia mieslaulajia joilla olisi yhtä mahtava ääni... Ei tuu ketään mieleen!

• uujj

http://www.youtube.com/

joo tuonne vain hakuun ari koivunen

näette eilisen piano man videon

täytyy sanoa että kundin ääni on jotain aivan ihmeellistä täytyy ihaillen kunnella sanoo 39v kundi.

• mikä ääni

Kuuntelin sen kaksi kertaa peräjälkeen. taidan taas kohta kuunnella :)

• OIKEAN heavyn puolesta

Ari oli ehdottomasti SURKEIN!!! Se ei edes tiedä mitä heavy OIKEASTI on. Arissa ei ole ollenkaan idoli ainesta. BUU! Pudotkoon Ari finaalissa ekana, ilman levytys sopimusta!!!

• (: Ansku

Koko kisan vois jo lopettaa koska ei Arille voi millään löytyä vertaista vastusta. Toinen homma mikä pitäs lopettaa.. on Arton pitäminen Idolsissa. Eihä se tajuu mistää mitää. Kehuu jotain pyykkipoika nenässä laulavaa pippittäjää maasta taivaisiin ilman moitteen sanaa (joita kyl mä olisin keksiny runsaastikki), ja sit ku tulee joku Arin tasone mieletön lahjakkuus niin pitää alkaa haukkumaan jotain biisi valintaa, vaikka totuus on, että biisi oli (ainaki arin laulamana) yhtä loistava ku Ari itse. Jumatsukka että joku osaa vetää, ja jos ja KUN Arista tulee mei Idolssi (mitä se jo on) niin voi koko suomen kansa olla ylpee omasta pojastaan.

• eppupöö

ari vie voiton!!!!!pojalla on upea ääni=)

• Ei älä koskaan...

ikinä muutu, pysy aina tuollaisena kuin nyt oot :)
        Kyllähän ne toisetkin semifinalistit hyvin lauloi, mut eikö se todistanu jo Arin taidoista kaiken, et hevariäijä menee jatkoon "huonolla biisivalinnalla"!

Hienoo että ääni meni katsojien sydämiin, eikä vain edellisten esittäjien ulkonäkö - ja hienoo huomata, että Idolsia seuraa kaikenikäiset! :D

• >xD

Ari on paras!
      Hyvä kappale, hyvin laulettu ja karismaa löytyy. Ootin kyllä heviä, mutta..... Upee suoritus!

Siinä on kyl Idols 2007!

• martsus

ari oot paras sun oi pitäny laulaa jotain muuta mun siks oot paras

• lailaialaaa

ari on hupsu vekkuli, kekkuli vaitikka. JA PARAASSSHH...

• Arilla on Enkelin ääni

Arilla on uskomaton ääni, oikea laulun lahja! Finaalipaikka tuli ansaitusti, ääntä kuunnellessa tuntuu kuin enkelien laulua kuuntelisi!

• -virtaheboinen-

OIKEA MIES MENI JATKOON!!!!!

• Ducray

Ari varmaan voittaa koko kisan..tai ainakin toivon näin..sen verran monipuolinen kaveri ja hyvä tyyppi,hauska persoona..oma itsensä! Äänestetään Ari voittoon!Tuollainen ääni! Ja vielä Suomenmaassa!!Unbelievable!

• Sandman

Hienoa!! En ole juuri kiinnostunut idolsista, mutta kyllä tuo Ari vetää hiljaiseksi. Sivusilmältä näin, kun jätkä veti ensiesiintymisensä ja heti mielenkiinto heräsi. Olin ihan riemuissani kun hevimies pääsi tällaisessa kilpailussa jatkoon. Innolla katson miten ura lähtee menemään tästä eteenpäin. Kerrankin jotain erilaista!
      Kiitos Ari!! Kyllä tuo maailma vielä sinua kumartaa! Tsemppiä! \,,/

• Minna Vilppas

Ai sait sä oikein orkkut siintä?voi wide,oot sä pipi?

• Minna Vilppas

..16vuotiaan pojan innolla!!!!!!!! JEE

• suosittelen sairala hoitoa
        Minna Vilppas kirjoitti:

..16vuotiaan pojan innolla!!!!!!!! JEE

mene nyt ääliö hoitoon,olet mieli sairas!

• pakkaus

Arin isä on kuulemma afrikkalainen. Tietääkö kukaan mistä maasta iskä on kotoisin? (iiihanat silmät joihin vois hukkua)

• Pirpukkaa^^

siis todella asenne jäbä ja lauluääni sainoinkuvaamattoman mahtava!ja söpö ulkomuoto :)
      Toivottavasti voittaa koko idolssin ja hän kyllä voittaa!

• Mieletöntä!!!!!!

Arilla on aivan järjetön ääni!

Äänestä tulee mieleen edesmennyt Janis Joplin.
      En tarkoita että Arilla olisi tyttömäinen ääni
      vaan hänen äänensä soi samalla tavalla, aivan mieletöntä!!!!!!!!!!!!!

• lippex

se eri oli mun lempari toivottavasti se pääsis viel jatkon :)

• EUROVIISUIHIN!

Nii se on, toisilla ON SITÄ KARISMAA!

• hevityttönen
        EUROVIISUIHIN! kirjoitti:

Nii se on, toisilla ON SITÄ KARISMAA!

jos ari menee euroviisuihin niin sitten on kyllä mailman kirjat sekaisin!!! ei aria viisuihin!! vaikka ari on ehdottomasti paras idols ehdokas ja muutenkin todalla hyvä niin ei sitä saa viisuihin päästää!!! mitä tuolle lordillekkin kävi? pilalle meni täysi tuote nykyään.. pilalla totaalisesti! aria ei saa pilata eikä hänestä saa tehdä tuotetta niinkuin lordista koska silloin ari ei olisi enää ari.. :/

• ari-fani

täysin samaa mieltä! en ole koskaan osallistunut MIHINKÄÄN puhelin- yms äänestykseen mut myt oli pakko laittaa viesti '4' numeroon 17101.. =) tuntuu ettei Ari ole ihan idols-tyyppiä mut toivon että joku älykäs levypomo kaappaa tän tyypin! uskomaton ääni! Ja aion olla ensimmäisenä levynostajien joukossa!! TSEMPPIÄ ARI!!!

• 1988ismyyear

Heh, munki suosikki ollu alusta asti :) Söpö hevimies. Kaiki lukion tytöt on nyt lääpällään poikaan joka normaalisti ei varmaan kovin monen päätä ois kadulla kääntäny.. IHANA ÄÄNI JA KARISMAA!!

• ykäinen

ari jyrää voita tää idols ari is best good log

• me teemme sen

Aitoa. Inhimillisyyttä. Rehellisyyttä.

Elämäsi ei ole ollut helppoa. Toivotaan, että tästä lähtien on. Herkkyyttä. Koskettavaa. Liikuttavaa.

Kumpa äänesi jaksais. ÄLÄ MUUTA TYYLIÄSI!

with love,
      aikuiset

• Ääni ei ole

KAIKKI! Sympaattinen nuorimies (tyttö?) ja mahtava ääni, mitäpä tuota inttämään. Mutta myös hyvännäköisyys on osa Idolia...vertaa Hanna Pakarinen! Luikero Ilkka hävis...minne? 12-vuotiaitten äänet ei kauas häntä kantaneet Idolina! Toki tämä tytönnäköinen luikku omaa mahtavan äänen - kannattaisi satsata myös ulkoiseen habitukseen! Silmänruokaa, please!!!
      Toivoo: The Nainen

• HYI!

Minä en sitten YHTÄÄN tykännyt tämän "naisen" äänestä!!! "Äijä" on 22 v. mutta äänestä sitä EI TODELLAKAAN huomaa! Jos olis pikkusen edes bassoa äänessä ja miehekkyyttä "naisessa" niin EHKÄ silloin olis jotain mitä kuunnella!

• pohjoisesta ´+

Tänä vuonna on niin paljon hyviä laulajia kisassa ,tuntui että ei osaa valita niistä. Mutta sitten se tuli. Vaikka kaikkia ei vielä edes ole kuultu niin jotenkin aloin uskomaan että ARIn edelle ei mene kukaan enää.Uskomaton esitys.Pojasta tulee vielä jotain suurta.Kyllä se hiveli mummelinkin korvia.

• tummu ;)
        pohjoisesta ´+ kirjoitti:

Tänä vuonna on niin paljon hyviä laulajia kisassa ,tuntui että ei osaa valita niistä. Mutta sitten se tuli. Vaikka kaikkia ei vielä edes ole kuultu niin jotenkin aloin uskomaan että ARIn edelle ei mene kukaan enää.Uskomaton esitys.Pojasta tulee vielä jotain suurta.Kyllä se hiveli mummelinkin korvia.

Täällä toinen pohjoisen tummu ja olen tasan samaa mieltä sun kaa! Upea esitys Arilla!!!

• minääääääääääää
        tummu ;) kirjoitti:

Täällä toinen pohjoisen tummu ja olen tasan samaa mieltä sun kaa! Upea esitys Arilla!!!

joo ei oo tosiaan mitään samaa Arilla Axl Rosen kanssa. Paremminki Bruce Dickinson...

• The Sentinel

jos kansalla on jatkossakin korvat. Aivan huikea lauluääni ja tunne jonka aistin Arin laulusta. Ainut idols kokelaista Kristianin lisäksi kenestä paistaa lävitse sana muusikko. Todellinen luonnonlahjakkuus, persoona. Kovalla treenillä hänestä vo saada irti jotain todella uskomatonta. Heavy musiikin saralla kovat vokalistit kuten Bruce Dickinson, Ronnie James Dio, Rob Halford, Ian Gillan..jne. ovat esimerkkejä siitä minkä tasoinen laulaja Arista voikaan kehittyä. Ei ehkä sentään heidän tasoistaan, mutta aineksia siihen varmasti löytyy, ainankin minun mielestä. Toivottavasti jatkossa kuultaisiin Maidenia tai vaikkapa joku Dion kappale.

• Sebastian Bach \../
        The Sentinel kirjoitti:

jos kansalla on jatkossakin korvat. Aivan huikea lauluääni ja tunne jonka aistin Arin laulusta. Ainut idols kokelaista Kristianin lisäksi kenestä paistaa lävitse sana muusikko. Todellinen luonnonlahjakkuus, persoona. Kovalla treenillä hänestä vo saada irti jotain todella uskomatonta. Heavy musiikin saralla kovat vokalistit kuten Bruce Dickinson, Ronnie James Dio, Rob Halford, Ian Gillan..jne. ovat esimerkkejä siitä minkä tasoinen laulaja Arista voikaan kehittyä. Ei ehkä sentään heidän tasoistaan, mutta aineksia siihen varmasti löytyy, ainankin minun mielestä. Toivottavasti jatkossa kuultaisiin Maidenia tai vaikkapa joku Dion kappale.

Olen kuulevinani Arin äänessä jotain samaa kuin Skid Rown Sebastian Bachin äänessä mutta kyllä Arilla on aivan oma helv..in hyvä ääni.

• Nainen 50

Äänestin ensimmäisen kerran ja tietysti Aria. Hänen äänensä erottui jo esikarsinnoissa muista. Hän on kyllä ehdottomasti myös suosikkini Idols-voittajaksi.
      Terv. 50:n nainen

• helinä3

Ei ole epäilystäkään enää kuka voittaa idolsin 2007.
        Täytyy kyllä tämän herran keikalle joskus päästä!

• on kuin Janne Aaa
        helinä3 kirjoitti:

Ei ole epäilystäkään enää kuka voittaa idolsin 2007.
        Täytyy kyllä tämän herran keikalle joskus päästä!

Ari muistuttaa ulkonäöltään Janne Ahosta.

• tyttölapsonen

Äänestin Aria semifinaalissa, koska mielestäni hän lauloi erittäin hyvin valitsemansa kappaleen, joka oli loistava veto, vaikken ennen ollutkaan kuullut kappaletta. Toisekseen, pidän hänen äänestään ja kolmantena syynä oli, että en ala valittaa jatkoonpääsijästä, ellen ole edes yrittänyt vaikuttaa asiaan.

Mitä tässä on kommentoitu niin Arin ulkonäköä, laulunääntä kuin käytöstäkin, sanoisin muutaman kommentin 17-vuotiaan näkökulmasta:

1) Itselleni oli alkukarsinnoissa epäselvää herran sukupuoli (kaunis poika tai ruma tyttö), mutta esityksen alkaessa sekin asia selvisi. Mielestäni Ari ansaitsi jatkopaikkansa, koska lauloi sekä minun että tuomarien mielestä riittävän hyvin. Mielestäni Ari on miellyttävän näköinen, vaikkei omaakaan leveitä hartioita ja näyttää ikäistään nuoremmalta. Ihmiset vain ovat erinäköisiä ja kokoisia, eikä ulkonäkö tee kenestäkään parempaa tai huonompaa ihmistä.

2) Musiikillisesti sanoisin Arin olevan Idolsin huippua, koska äänenkäyttö toimii ja ääni kuulostaa hyvältä. Tosin olen musiikillisesti täysin lahjaton, mutta sen osaan sanoa, millaisesta äänestä pidän ja millaisesta en. Sitä en osaa sanoa, osaako Ari laulaa nuotilleen, mutta minusta se kuulosti hyvältä ja eiköhän se riitä ansaitsemaan yhden äänen neljän hengen perheeltä, jonka mielestä Arin esitys oli päivän paras. (Markukset alittivat odotukseni, mutta Jarno ylitti, Ari oli aikalailla odotettua tasoa)

3) Käytös. En ole seurannut näitä "viinan huuruisia" haastattelupätkiä lukuunottamatta itse Idolsin päälähetyksessä esitettyjä haastatteluja, ja näistä sanoisin Arin vaikuttavan aidolta ihmiseltä, aivan tavalliselta tallaajalta, jolla on niin hyveensä kuin paheensakin.

Olen saanut aivan täysnormaalin kasvatuksen ja olen fiksusti käyttäytyvä nuori, jolla ei ole ikinä ollut ketään nimeltä mainittavaa esikuvaa "hyvästä ihmisestä". Itselläni se on ollut koti ja koulu, jotka ovat muokanneet arvomaailmani. Lisäksi olen melko kriittinen luonne ja pureksin asioita ennen niiden nielemistä, joten luotan pitkälle omaan arvostelukykyyni ja toivon myös muiden käyttävän omaa järkeään miettiessään, millainen on hyvä ihminen ja millainen ei.

Arin kohua herättänyt myöhästyminen on aivan inhimillistä. Itse olen niin "nössö" luonteeltani, että lähes pillahdan itkuun myöhästyessäni koulusta, koska tällainen toiminta ei ole hyväksyttävää. Ihailin Arissa piirrettä, joka näytti, ettei hän ota liian vakavasti elämän "pikkuseikkoja". Myöhästyminen (=epäonnistuminen) on osa elämää, minkäs teet, bussi on mennyt (=ei mitään tehtävissä), mutta silti elämä jatkuu. Myöhästymisiä sattuu, jotkut ovat täsmällisempiä kuin toiset ja jokainen tallatkoon tavallaan. Perheen kesken lähinnä nauroimme kommenttia "aina tulee seuraava bussi", koska niinhän se on.

Tässä on esiintynyt pohdintaa Arin arvomaailmasta ja sen vaikutuksista nuoriin. Jos joku on tosiaan niin törppö, että ottaa Arin ajatuksen(?!) "ei kännissä ajaminen nyt niin kamalaa ole" omakseen niin itseään ja omaa ajatuskyvyn puutettaan siinä saa syyttää. En halua uskoa, että kukaan omaksuisi idolinsa ajatuksia (mikäli ne ovat esim. omaa moraalia ja arvomaailmaa vastaan), vain koska "No kun Ari on tätä mieltä niin sit mäkin oon!!"

Käsittääkseni Idols-kisassa ei etsitä arvoiltaan pyhimystä, vaan musiikillisesti lahjakasta henkilöä, joka saa myytyä levyjä. Vaikka Curt Cobain oli narkkari, ei se estä ainakaan minua ostamasta Nirvanan levyä. Kuten ei sekään, että Ville Valo polttaa keikan aikana ei saa minua boikotoimaan HIMiä. Minun Idolini (musiikin saralla, ei suurena elämänfilosofian kehittäjänä) osaa laulaa ja esiintyä, pitää oman linjansa sekä on tarpeeksi hyvä ansaitakseen kalliin äänestysviestin/soiton. Ari täytti nämä kriteerit.

En yritäkään väittää, että Ari olisi pyhimys ja puhdas pulmunen, koska en häntä henkilökohtaisesti tunne ja en tiedä hänen kolttosiaan. En myöskään ole itse nähnyt haastatteluja, joista täällä on mainittu, joten en häntä tuomitsemaankaan lähde. Kaikkien makua ei voi miellyttää ja hyvä niin, koska muutoin maailmasta tulisi tylsä paikka.

Tulen luultavasti ostamaan Arin levyn mikäli kauppoihin ilmaantuu. Toivottavasti etenee musiikin saralla, jollei Idols ota tuulta purjeisiin.

Tässä samalla vaivalla pahoittelen jo etukäteen yhdys sana virheitä ja muita pilkunviilauksen huomioita.

• The Täti

Täti luki iloisena viestisi.
        Niinhän se on, että kyllä nuoret oppivat elämää ihan muualta eikä siinä jonkun idolin/julkun räpellykset paljoa paina.

Minusta on hienoa, että idolsissa kilpailee erilaisia tyyppejä, niin ääneltään kuin ulkonäöltään.
        Eikös se just ole hyvä esimerkki nuoremmillekin, että ei se ole rusketuksesta, nenästä tai muskelista kiinni, vaan omat kyvyt ja lahjat ratkaisevat.

Ari on tyypillinen esimerkki pienestä suuresta miehestä, jonka karisma kasvaa lavalla. Kun hän laulaa, hänestä tulee kaunis.

Tekisi mieleni olla kateellinen moisesta laulun lahjasta, mutta siinä äänessä ja tyypissä on jotain niin vastustamatonta, että riittää, kun pääsee vain jaolle, kuuntelee ja nauttii.

En muuten ole ollut ikinä viehättynyt villevaloista tai kalvakoista rokkiandrokyyneistä, eli se ei tässä tykästymisessä ole taustalla. Lähinnä Tätin sukkia on pyöritellyt Bono.
        Ari edustaa jotain aivan muuta. Mutta toisaalta niissä on se sama, että ääni menee ytimeen. Ja Tätin sydämeen.

• ei edes
        The Täti kirjoitti:

Täti luki iloisena viestisi.
        Niinhän se on, että kyllä nuoret oppivat elämää ihan muualta eikä siinä jonkun idolin/julkun räpellykset paljoa paina.

Minusta on hienoa, että idolsissa kilpailee erilaisia tyyppejä, niin ääneltään kuin ulkonäöltään.
        Eikös se just ole hyvä esimerkki nuoremmillekin, että ei se ole rusketuksesta, nenästä tai muskelista kiinni, vaan omat kyvyt ja lahjat ratkaisevat.

Ari on tyypillinen esimerkki pienestä suuresta miehestä, jonka karisma kasvaa lavalla. Kun hän laulaa, hänestä tulee kaunis.

Tekisi mieleni olla kateellinen moisesta laulun lahjasta, mutta siinä äänessä ja tyypissä on jotain niin vastustamatonta, että riittää, kun pääsee vain jaolle, kuuntelee ja nauttii.

En muuten ole ollut ikinä viehättynyt villevaloista tai kalvakoista rokkiandrokyyneistä, eli se ei tässä tykästymisessä ole taustalla. Lähinnä Tätin sukkia on pyöritellyt Bono.
        Ari edustaa jotain aivan muuta. Mutta toisaalta niissä on se sama, että ääni menee ytimeen. Ja Tätin sydämeen.

tarvi voittaa kisaa. Sama vaikka heti jättäis kesken. Kansa on jo tainnut idolinsa valita. Nyt vaan levy-yhtiöt kilpailemaan...

• Fani1993
        ei edes kirjoitti:

tarvi voittaa kisaa. Sama vaikka heti jättäis kesken. Kansa on jo tainnut idolinsa valita. Nyt vaan levy-yhtiöt kilpailemaan...

Oli ihan pakko sanoo tohon eric martin viestii tietenkään ari ei kuulosta eric martinilta se kuloostaa paljon huonommalta yrittää olla hevari mut käyttää räppärin vaateita

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2488
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      55
      2134
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1133
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe