Onko muilla ollut ongelmia Pingviinin jäätymisen kanssa? Sukulaisella on sellainen ja kovilla pakkasilla on LTO-kiekko umpijäässä.
Eristykset ja ilmavirrat on kunnossa. Kanavienkin tiiveydet on tarkistettu savun kanssa. Ei vaan tunnu toimivan.
Pingviinin
9
1465
Vastaukset
- ongelmia
Kyllä se silloin tällöin jäätyy minullakin, tukankuivaajalla olen sitä sulatellut. Nyt olen kovemmilla pakkasilla ottanut sen kokonaan pois päältä. Muuten toiminut ok.
- .. ja kauas
;-D
- Niin se on aina ollut.
Ja tulee aina olemaan.
- kyseessä,
mökki, jossa kasvihuonemaiset olosuhteet ? ? ?
Sen se tekee, kun kiekon lämmönvaraus/luovutus on liian "hyvä" jolloin kosteus tiivistyy kiekkoon. Ainoat avut on sen "kasvihuoneen" kosteuden alentamisen ja/tai sulatuajaksojen pidentaminen. - sama
ongelma. Kun pakkasta oli yli -30 ja käytiin saunassa niin veti jäähän kaksi kertaa. Auttoi kun saunan lämmitti oikein kunnolla niin löyly oli kuivempi. Suljinkin saunan poiston pari kertaa ettei vedä vesihöyryä niin paljon suoraan. Mutta ajattelin että ongelma mulla kun kone on vielä keskeneräisessä yläkerrassa kylmässä ja kone on tarkoitettu lämpöiseen tilaan. kenno jäätyi aina kiekon ja kotelon välistä. Sulatettaessa vettä tuli aina silloin noin 2 dl. Auttaisikohan jos poraisi reiän kennokotelon alalaitaan että vesi valoisi koneen pohajalle ja sitä kautta positoliitäntään. Kenno jäätyi 3 kertaa saunomisen jälkeen. Nostin kennon saunan lauteille ja puolen tunnin jälkeen se oli jo kuuma. Paikalleen ja taas toimi hyvin.
- onkohan hyvä?
Jäätyy minullakin. Ongelmat alkavat n. -20 C tietämillä, jolloin alkaa kosteuden tiivistyminen ikkunoiden alalaitaan. Ilmiö häviää kun kytkee tuloilman puhaltimen pois päältä. Mennyt kertaalleen ankkajäähän -32 C pakkasella ja eikun sulattelemaan auton sisätilan lämmittimellä. Vaikuttaa kuolleelta idealta koko laite. Eniten ottaa päähän tuo ikkunoiden kostuminen, jäätyminen ei ole ollut ongelma. Kosteusongelmat eivät johdu väärin säädetystä ilmanvaihdosta, tarkastettu arvot kertaalleen.
- eiiii+
ole kyllä tollasia ongelmia. Järjestelmää ei ole säädetty muutakuin olen itse laittanut venttiilit raolleen kun osa talosta on kesken. Kosteutta ei kyllä ole tullut ikkunoihin. Kannattaa muuten tarkistaa että koneessä on kaikki paikallaan. Huomasin että moottori lähtee pois paikaltaan tosi helposti kun sitä tönäisee. Onko suodattimet hyvät? sekin voi vaikuttaa. Ja saako kone varmasti ulkoilmaa.
- pascal
Minulla ei ole kyllä vastaavaa ongelmaa.
Olethan aivan varma, että poistoilmamäärä on aina suurempi kuin tuloilmamäärä.
Eräällä tutulla oli tehty tasapainotus, mutta poistopuhallin toimikin myöhemmin vajaateholla, jolloin todellisuus olikin ylipaineinen ja tällöin esiintyi ikkunoiden kostumista.
Poistosuodattimen tukkeutuminen saattaa aiheuttaa myös ylipainetta. - Testattu tapaus
pascal kirjoitti:
Minulla ei ole kyllä vastaavaa ongelmaa.
Olethan aivan varma, että poistoilmamäärä on aina suurempi kuin tuloilmamäärä.
Eräällä tutulla oli tehty tasapainotus, mutta poistopuhallin toimikin myöhemmin vajaateholla, jolloin todellisuus olikin ylipaineinen ja tällöin esiintyi ikkunoiden kostumista.
Poistosuodattimen tukkeutuminen saattaa aiheuttaa myös ylipainetta.Olen varma. Tarkistutin ilmamäärät viime talvena ja ne olivat suunnitelman mukaiset. Mittaukset teki alan yrittäjä asiamukaisilla mittalaitteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama997810Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1466562Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1804679Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2423207Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta972717Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh622144- 1471818
Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121816Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa231675Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971604