Parveke tupakointi

Pitäisikö

Parveke tupakointi sallia vai kieltää lailla? Häiritseekö naapureita?

39

1166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tarvi mitään

      muutoksia asian suhteen, tiukkapipot natisee et haisee ja tupakoijat polttaa, ihan hyvä näin.

    • mielestäni

      itse poltan todella harvoin kotona ja siis juuri parvekkeella. Minua ei ole vielä tähän päivään mennessä häirinnyt naapuri parvekkeilla tupakoijat. Jos joku polttaa, pistän parvekkeen oven kiinni ja sillä se.

      Enemmän minua häiritsee asunnoissa sisällä polttajat ja rapuissa tupakkansa sytyttävät. Jos parveketupakointi kielletään, niin näitä tulee vain lisää ja sitä en todellakaan halua.

      Ja miten on sitten, että saako parveketupakointikiellon jälkeen polttaa talojen pihoillakaan, koska kyllähän se häiritsee ensimmäisissä kerroksissa asuvia?

      Ja kiva sitten on mennä rapuun ja rapusta ulos, kun porukka käy siinä ovensuussa tupakalla...

      • ...........

        ja mikä kiva trafiikki sinne rappukäytävään, aamusta iltaan kun jokainen käy röökillä eri aikaan, ja sitten ne jotka valvoo aamuneljään ja ekat herää jo viideltä töihin
        ainakin meidän rappukäytävässä kaikuu ja kolisee niin pirusti vaikka hiljaa yrittää kulkea, niin pienempi harmi se parveketupakointi on kun miettii mitä tulis siitä non-stop ravaamisesta


    • EHDOTTOMASTI

      Paska haju leijuu sisään kesät talvet. Jos krillaaminen on kielletty parvekkeella niin pitäisi kieltää paljon haitallisempi paha tupakka.
      Se haisee psakalle ja masituu yhtä pahalle. Mielummin minä grilliaustuoksuja haistelisin kuin löyhkäävää röökiä saatana! On tämä oikeusvaltio täyttä sekidaa naurettavine pelle lakeinensa. Ja n iitähän pellejä lakipykälien runkaajia minä en vittujakaan kunnioita.

      • ++++++

        Luuletko tosiaan että se grillaminen on kielletty ainoastaan hajuhaittojen takia??? Sun juttus vaikutti siltä et sä olet juonut aivospihalle jo aika päiviä sitten. Taidat polttaa itsekin kun tiedät mille se MASITUU tekstiäsi lainaten. Taloyhtiöissä pitäs kieltää alkoholin käyttö kokonaan koska siitä on enemmän haittaa naapureille, biletystä sun muuta mukavaa naapurisopua parantavaa hauskanpitoa. Varo ettei äiti tule ja pese suuta saippualla kun noin pahasti kiroat, hyi hyi!!!


    • kieltää

      ja taloyhtiöistä pitää katkaista sähkö klo 18.00 jälkeen kokonaan.

      • Käryt hevonkuuseen..

        saamarin tyhmiä ihmisiä ei voi mitään...rööriroopeja koko porukka, jotka polttaa...


    • ..............................

      että vauvan huoneeseen tulee tupakansavua, mutta ei se kyllä minua häiritse kun olen eri huoneessa.

    • röökille!

      Sen todella haluaisin nähdä että joku hölmö nauta onnistuu estämään minua polttamasta omalla parvekkeellani... Tää on taas näitä kerrostaloelämään sopeutumattomien psykopaattihermoraunioiden naurettavia vaatimuksia, pa#kat niistä!

      • Arska

        se on taloyhtiön omaisuutta.


      • Mitä sitten?
        Arska kirjoitti:

        se on taloyhtiön omaisuutta.

        Eihän moni omista katujakaan tai baareja joissa polttavat?


    • Ei parvekkeella

      Kyllä idiootit pääsee oikein vauhtiin kun lehdissä kirjoitellaan että voi omalla parvekkeellansa krillata.Tulipalot tulee lisääntymään ja savua ja käryä on huonneistot täynnä.No aina näyttää mitä tulee tapahtumaan.Jos taloyhtiössä on ulkona krilli sitä olisi järkevää käyttää niin ehkä naapurisovut säilyisivät.Hyvää kesää.

    • piruirti,.

      Ajatellaan 8-keroksinen talo. Eka kerroksen partsilla heitetään krilliin marinoitu kanankoipi, tai possunkyljys.. Koko talo saastuu..
      Jos laki ei kiellä, laki muutettava!

      Vuokrataloissa voi kieltää krillauksen ja tupakoinnin!

      • Pakkotupakointia

        Asun rivitalossa ja laitoin omalle terassilleni lasituksen. Enpä arvannut seurauksia. Kuvittelin istuskelevani terassillani kahvikuppi kädessäni. Aikaisemmin autojen melu, sekä pöly olivat suurimmat esteet terassin käytölle.
        Naapurillani oli aina ollut kaasugrilli omalla terassillaan, mutta en ollut huomannut hänen grillaamistaan, enhän oleskellut omallani.

        Neljällä asunnolla on yhtenäinen kattorakenne ja väliseinä erottaa naapurit. Kun terassini valmistui ja naapuri grillasi, niin kaikki savut tulivat katon kautta lasitetulle terassilleni, eivätkä poistuneet sieltä. Keittiön tuuletusikkuna avautuu terassille ja jos avaan sen, niin savut tulevat sisään. Lisäksi korvausilmaventtiilit sijaitsevat ikkunoiden päällä.
        Laitoin terassin kattoon palovaroittimen ja suosittelen sitä kaikille joiden parvekkelle tai terassille tulee naapureista grillin tai tupakan savuja. Olen paljon poissa, joten en tiedä miten usein palovaroitin soi, vai soiko lainkaan. Todennäköisesti ainakin kerran se on soinut, koska puutarhassani oli nurmikko tallaantunut, kun tulin kotiin muutaman poissaolo päivän jälkeen.

        Naapurini vaihtui, mutta nykyinen on ketjutupakoitsija ja grillin savut vaihtuivat tupakansavuihin. Elämä on käynyt niin sietämättömäksi, että olen harkinnut asuntoni vuokraamista. Otin yhteyttä Valviraan ja sain heiltä neuvon, että ainoa keino savustuksen hillitsemiseksi on vedota terveydensuojelulakiin.
        Ensin yhteys isännöitsijään ja neuvottelu. Sen jälkeen kutsutaan paikalle terveystarkastaja mittareineen. Jos mittauksissa todetaan savujen tulevan minun asuntooni sisälle, niin taloyhtiö voidaan velvoittaa tiivistämään rakenteita ja tupakoiva naapurini on tupakoitava jossakin muualla, kuin terassilla.

        Entäpä, jos naapuri ei olekaan tupakoimassa silloin, kun tarkastaja mittailee? Kuinka monta kertaa hän on valmis tulemaan uudelleen? Jos savua ei tule niin paljon, että mittarit pystyvät sitä mittaamaan, mutta hajua on aistittavissa, niin mitä sitten tehdään. Terassillani en voi oleskella, se muistuttaa savustuskaappia, kallista sellaista.

        Kaikki tämä omistusasunnossa. Pari tupakoivaa osakasta terrorisoi koko taloyhtiötä. Hallituksen puheenjohtaja tupakoi ja hallitus ei ota tupakointi asiaan mitään kantaa. Tupakkalaissa sanotaan, että kenenkään ei pitäisi altistua passiiviselle tupakoinnille vastoin tahtoaan, mutta se on pelkkää sananhelinää. Ainakin niin kauan, kunnes lakia muutetaan siihen suuntaan, että kenenkään ei kodissaan tai sen ympäristössä tarvitsi altistua passiiviselle tupakoinnille.


      • Arkun naula
        Pakkotupakointia kirjoitti:

        Asun rivitalossa ja laitoin omalle terassilleni lasituksen. Enpä arvannut seurauksia. Kuvittelin istuskelevani terassillani kahvikuppi kädessäni. Aikaisemmin autojen melu, sekä pöly olivat suurimmat esteet terassin käytölle.
        Naapurillani oli aina ollut kaasugrilli omalla terassillaan, mutta en ollut huomannut hänen grillaamistaan, enhän oleskellut omallani.

        Neljällä asunnolla on yhtenäinen kattorakenne ja väliseinä erottaa naapurit. Kun terassini valmistui ja naapuri grillasi, niin kaikki savut tulivat katon kautta lasitetulle terassilleni, eivätkä poistuneet sieltä. Keittiön tuuletusikkuna avautuu terassille ja jos avaan sen, niin savut tulevat sisään. Lisäksi korvausilmaventtiilit sijaitsevat ikkunoiden päällä.
        Laitoin terassin kattoon palovaroittimen ja suosittelen sitä kaikille joiden parvekkelle tai terassille tulee naapureista grillin tai tupakan savuja. Olen paljon poissa, joten en tiedä miten usein palovaroitin soi, vai soiko lainkaan. Todennäköisesti ainakin kerran se on soinut, koska puutarhassani oli nurmikko tallaantunut, kun tulin kotiin muutaman poissaolo päivän jälkeen.

        Naapurini vaihtui, mutta nykyinen on ketjutupakoitsija ja grillin savut vaihtuivat tupakansavuihin. Elämä on käynyt niin sietämättömäksi, että olen harkinnut asuntoni vuokraamista. Otin yhteyttä Valviraan ja sain heiltä neuvon, että ainoa keino savustuksen hillitsemiseksi on vedota terveydensuojelulakiin.
        Ensin yhteys isännöitsijään ja neuvottelu. Sen jälkeen kutsutaan paikalle terveystarkastaja mittareineen. Jos mittauksissa todetaan savujen tulevan minun asuntooni sisälle, niin taloyhtiö voidaan velvoittaa tiivistämään rakenteita ja tupakoiva naapurini on tupakoitava jossakin muualla, kuin terassilla.

        Entäpä, jos naapuri ei olekaan tupakoimassa silloin, kun tarkastaja mittailee? Kuinka monta kertaa hän on valmis tulemaan uudelleen? Jos savua ei tule niin paljon, että mittarit pystyvät sitä mittaamaan, mutta hajua on aistittavissa, niin mitä sitten tehdään. Terassillani en voi oleskella, se muistuttaa savustuskaappia, kallista sellaista.

        Kaikki tämä omistusasunnossa. Pari tupakoivaa osakasta terrorisoi koko taloyhtiötä. Hallituksen puheenjohtaja tupakoi ja hallitus ei ota tupakointi asiaan mitään kantaa. Tupakkalaissa sanotaan, että kenenkään ei pitäisi altistua passiiviselle tupakoinnille vastoin tahtoaan, mutta se on pelkkää sananhelinää. Ainakin niin kauan, kunnes lakia muutetaan siihen suuntaan, että kenenkään ei kodissaan tai sen ympäristössä tarvitsi altistua passiiviselle tupakoinnille.

        Passiivinen tupakointi on vaarallisempaa, kuin itse tupakointi. Netistä löytyy faktatietoa asiasta esim. stumppi.fi sivuilta.
        Terhokodin ylilääkärikin sanoo että, tupakointi kannattaa - elämän loppuvaiheessa.


      • mek
        Pakkotupakointia kirjoitti:

        Asun rivitalossa ja laitoin omalle terassilleni lasituksen. Enpä arvannut seurauksia. Kuvittelin istuskelevani terassillani kahvikuppi kädessäni. Aikaisemmin autojen melu, sekä pöly olivat suurimmat esteet terassin käytölle.
        Naapurillani oli aina ollut kaasugrilli omalla terassillaan, mutta en ollut huomannut hänen grillaamistaan, enhän oleskellut omallani.

        Neljällä asunnolla on yhtenäinen kattorakenne ja väliseinä erottaa naapurit. Kun terassini valmistui ja naapuri grillasi, niin kaikki savut tulivat katon kautta lasitetulle terassilleni, eivätkä poistuneet sieltä. Keittiön tuuletusikkuna avautuu terassille ja jos avaan sen, niin savut tulevat sisään. Lisäksi korvausilmaventtiilit sijaitsevat ikkunoiden päällä.
        Laitoin terassin kattoon palovaroittimen ja suosittelen sitä kaikille joiden parvekkelle tai terassille tulee naapureista grillin tai tupakan savuja. Olen paljon poissa, joten en tiedä miten usein palovaroitin soi, vai soiko lainkaan. Todennäköisesti ainakin kerran se on soinut, koska puutarhassani oli nurmikko tallaantunut, kun tulin kotiin muutaman poissaolo päivän jälkeen.

        Naapurini vaihtui, mutta nykyinen on ketjutupakoitsija ja grillin savut vaihtuivat tupakansavuihin. Elämä on käynyt niin sietämättömäksi, että olen harkinnut asuntoni vuokraamista. Otin yhteyttä Valviraan ja sain heiltä neuvon, että ainoa keino savustuksen hillitsemiseksi on vedota terveydensuojelulakiin.
        Ensin yhteys isännöitsijään ja neuvottelu. Sen jälkeen kutsutaan paikalle terveystarkastaja mittareineen. Jos mittauksissa todetaan savujen tulevan minun asuntooni sisälle, niin taloyhtiö voidaan velvoittaa tiivistämään rakenteita ja tupakoiva naapurini on tupakoitava jossakin muualla, kuin terassilla.

        Entäpä, jos naapuri ei olekaan tupakoimassa silloin, kun tarkastaja mittailee? Kuinka monta kertaa hän on valmis tulemaan uudelleen? Jos savua ei tule niin paljon, että mittarit pystyvät sitä mittaamaan, mutta hajua on aistittavissa, niin mitä sitten tehdään. Terassillani en voi oleskella, se muistuttaa savustuskaappia, kallista sellaista.

        Kaikki tämä omistusasunnossa. Pari tupakoivaa osakasta terrorisoi koko taloyhtiötä. Hallituksen puheenjohtaja tupakoi ja hallitus ei ota tupakointi asiaan mitään kantaa. Tupakkalaissa sanotaan, että kenenkään ei pitäisi altistua passiiviselle tupakoinnille vastoin tahtoaan, mutta se on pelkkää sananhelinää. Ainakin niin kauan, kunnes lakia muutetaan siihen suuntaan, että kenenkään ei kodissaan tai sen ympäristössä tarvitsi altistua passiiviselle tupakoinnille.

        Seuraavaan yhtiökokouseen asialistalle yhtiöjäejestykseen muutos että tlaoyhtiö kielttää tupakanpolton terassilla tai sitten terassin valiseinärekenne selliseski ettei käryt tule naapuriin niin tulee ryhtiöä toimintaan.


      • tyst ny ropar hon

        >>Koko talo saastuu..

        Pikemmin koko talo kateellisena kuolavaluen toivoisi olevansa juuri sinä hetkenä ensimmäisen kerroksen asukkaan parhaita ystäviä.


      • haluaisi ola
        tyst ny ropar hon kirjoitti:

        >>Koko talo saastuu..

        Pikemmin koko talo kateellisena kuolavaluen toivoisi olevansa juuri sinä hetkenä ensimmäisen kerroksen asukkaan parhaita ystäviä.

        Vetämässä hirteen sitä alakerran junttia, repiä raajoja, yksi kerallaan irti!


    • Nykyään savuton

      Mua ei haittaa vaikka yläkerran naapuri polttaa parvekkeellaan. Jos ikkuna on auki laitan kiinni vähäksi aikaa ja avaan taas kun tiedän ettei se enää tupruttele siellä. Mun toleranssi tosin voi johtua siitä että olen entinen ketjupolttaja!

      • Pakkotupakointia

        En minäkään ihan pienestä tuoksusta hermostu, mutta kun se savu jää minun lasitetulle terassilleni tuntikausiksi. Poistuu vasta sitten, kun avaan terassin lasitukset auki. Vesisateella sadevesi tulee terassille, jossa on matot ja ne kastuvat.
        Miksi minun täytyy "päivystää" naapurin tupakointia ja olla aina valmiina avaamaan terassin lasitukset auki? Mitä minä tekisin sellaista, että naapurini joutuisi vastaavasti sulkemaan omia ikkunoitaan ja oveaan. Alanko suihkautella jotakin hirveän hajuista parfyymiä hänen takapihalleen, vai miten hän ymmärtäisi .

        Terassilla olevat tuolien pehmusteet ja matot haisevat vanhalta tupakalta, savu pysyy suljetussa tilassa todella pitkään.
        Olisin valmis osallistumaan kustannuksiin, joilla rakennettaisiin taloyhtiöön tupakointikatos. Sellainen, johon kaikki tupakoitsijat sitoutuisivat menemään nautintoaan harjoittamaan.


      • tupakkaasunnot
        Pakkotupakointia kirjoitti:

        En minäkään ihan pienestä tuoksusta hermostu, mutta kun se savu jää minun lasitetulle terassilleni tuntikausiksi. Poistuu vasta sitten, kun avaan terassin lasitukset auki. Vesisateella sadevesi tulee terassille, jossa on matot ja ne kastuvat.
        Miksi minun täytyy "päivystää" naapurin tupakointia ja olla aina valmiina avaamaan terassin lasitukset auki? Mitä minä tekisin sellaista, että naapurini joutuisi vastaavasti sulkemaan omia ikkunoitaan ja oveaan. Alanko suihkautella jotakin hirveän hajuista parfyymiä hänen takapihalleen, vai miten hän ymmärtäisi .

        Terassilla olevat tuolien pehmusteet ja matot haisevat vanhalta tupakalta, savu pysyy suljetussa tilassa todella pitkään.
        Olisin valmis osallistumaan kustannuksiin, joilla rakennettaisiin taloyhtiöön tupakointikatos. Sellainen, johon kaikki tupakoitsijat sitoutuisivat menemään nautintoaan harjoittamaan.

        kuka jatkuvasti ravaa talvipakkasilla johonkin katoksen alle, tupakkanautinto siinä katoaa kun hytisee väreissään. haluisin mieluiten että alettaisiin vuokraamaan asuntoja erikseen tupakoiville ja saisi sitten tupakoida asunnossa ja parvekkeella kotonaan ja kukaan ei ruinais mistään hajuista kun kaikki olis samaa sauhusakkii. ja loppuis tää tupakkikeskustelu ja ruinaaminen hajuista aika äkkiä kun niil ruinaajil ei olis kun ne omat pierunhajuset hajuvesilähiönsä.


      • Kannatan!
        tupakkaasunnot kirjoitti:

        kuka jatkuvasti ravaa talvipakkasilla johonkin katoksen alle, tupakkanautinto siinä katoaa kun hytisee väreissään. haluisin mieluiten että alettaisiin vuokraamaan asuntoja erikseen tupakoiville ja saisi sitten tupakoida asunnossa ja parvekkeella kotonaan ja kukaan ei ruinais mistään hajuista kun kaikki olis samaa sauhusakkii. ja loppuis tää tupakkikeskustelu ja ruinaaminen hajuista aika äkkiä kun niil ruinaajil ei olis kun ne omat pierunhajuset hajuvesilähiönsä.

        Sellaisia asuntoja on olemassa, mutta valitettavasti niissäkin savutellaan luvattomasti. Tupakoivatkin haluavat asua asunnossa, johon ei tule muiden tupakoitsijoiden savuja. Muuttaisin välittömästi sellaiseen taloyhtiöön, jossa tupakoiti olisi kielletty terasseilla ja yhteisillä piha-alueilla ja tupakoitsijoille olisi oma paikkansa jossakin sivummalla. Olisin jopa valmis maksamaan katoksen rakentamisesta aiheutuvia kustannuksia.
        Tupakoitsijoille omia taloyhtiöitä, kannatan! Tulisi halvemmaksi tupakoitsijoillekin, kun porukalla röökattaisiin ja saisi imeä toisten savuja, jos omat röökit olisivat loppu. Pitäisi huolehtia hyvästä tiedottamisesta, että savuttomat eivät vahingossakaan eksyisi tällaiseen taloyhtiöön.


    • kummaa..

      Työpaikalla laki suojaa, kotona ei!

    • Mitä muuta

      Mites minä voisin häiriköidä kun en grillaa enkä polta tupakkaa.
      Ehdotuksia vastaanotetaan.

      • Musiikin ystävä

        Jos pidät kalassisesta musiikista, niin sinfonia soimaan tarpeeksi kuuluvasti ja terassin ovi auki!


    • Säästöä niemessä

      Nämä toisten parvekkeiden alla haisevat moniongelmaiset olisi myös siivottava maisemista. Itse taidan seuraavalla kerralla kaataa ämpärillisen vettä puliukon niskaan. Loppuu savutus sillä kertaa siihen.

    • tupakkaa nam

      mua häiritsee kun autot haisee ohi mennessään ja kuka milisii tule valvoo sua poltatkos vai et parvekkeellas.naapurin tietty:) mun asiani jos röökaan ja se sauhu nyt niin paha ole jos ilmastonti vetää ulospäin.

      • Savuton naapuri

        Se ilmastointi toimii siten, että korvausilma (puhdas) otetaan sisään ikkunoiden yläpuolella olevasta venttiilistä ja keittiön liesituuletin vetää (likaisen) sisältä ilman ulos. Jos sinä olet röökillä omalla terassillasi ja savu leviää naapurin terassille, niin sinun röökin savusi on naapurin "puhdasta" korvausilmaa! Tajusitko!


    • tyhmä kysymys..

      Teitenkin kiellettävä lailla. Työpaikalla ei tarvi kärsiä tupakansavusta, miksi KOTONA!

      • Tupakontikoppi

        Tupakointi olisi kiellettävä parvekkeilla ja terasseilla. Jokaisessa taloyhtiössä pitäisi olla paikka, jossakin sivummalla, mihin tupakoitsijat voisivat mennä sauhuttelemaan.
        Tupakoivat ja savuttomat maksavat asumisestaan saman verran, mutta tupakoivat "terrorisoivat" nautinnollaan savuttomia asukkaita. Tuuletusikkunoita ei voi avata, oven avaaminen tuo tupakansavut sisään, kuivumassa olevat pyykit haisevat savulta, samoin kuin tuuletettavat vuodevaatteet ja matot. Härskeimmät tupakoitsijat nakkelevat tupakantumppeja pitkin pihaa savuttomien siivottavaksi.

        Lapset altistuvat passiiviselle tupakoinnille ulkona leikkiessään ja vauvaa ei voi nukuttaa parvekkeella/terassilla tupakansavussa.

        Tupakoivat asukkaat pakottavat savuttomat "pulloon", eli oman asuntonsa vangeiksi. Savuton joutuu asumaan tupakoivan asukkaan ehdoilla. Ikkunoita ja ovia joutuu tiivistämään ja silti savu tunkee sisään korvausilmaventtiileistä.

        Onkohan ne vanhanajan puhelinkopit hävitetty? Nyt niille olisi käyttöä tupakointikoppeina. Pitkä piippu katolle, että savu nousisi mahdollisimman korkealle. Jokaisen taloyhtiön syrjäisimpään kolkkaan tällainen pömpeli, niin tupakoitsijat saisivat tupakoinnistaan kaiken mahdollisen "hyödyn" irti eli katetta koko rahalle. Ei meni yhtään savua hukkaan ja savuttomat riemuitsisivat , kun saisivat tasa-arvoa asumiseensa.


    • Savuton.

      Tupakoivat ovat omaan napaansa tuijottavia pösilöitä jatka eivät piittaa kun itsestään.Tulis vaan tauti ja tappais joka iikan kuleksimasta.Näin on!

    • ei jaksa savua enää

      onhan se hyvä jos viimeinkin tulis muutos, ja nyt on ehdotettu, että parveke ei oliskaan vaan taloyhtiön vaan asukkaan ja jos hatara talo, silloin pitää kieltää sisälläkin tupakointi..

    • chain smoker

      Ihan sama poltan vaikka laki kieltäisi että haisttakaa pask# valittajat!

      • Savuton naapurisi!

        Polttelehan sinä vaan, lisää vielä tuplasti, mutta tee toisia saastuttamatta. Savuttomat eivät pysty millään keinolla terrorisoimaan tupakoitsijoita niin paljon, kuin tupakoitsijat terrorisoivat savuttomia.
        Passiivinen tupakointi on vaarallisempaa, kuin se, että itse tupakoi. Toivottavasti olet töissä käyvä tupakoitsija ja maksat veroja. Minä en halua maksaa sinun sairaskulujasi siinä vaiheessa, kun tupakoinnin pitkäaikaisseuraukset alkavat näkyä ja vaatia hoitoa. Keuhkosyöpä, keuhkoahtaumatauti, verisuonitukokset, erilaiset virtsateiden syövät jne...
        Vakavia ja tuskallisia, kalliita hoitoja vaativia sairauksia. Tähän saakka niitä on hoidettu verovaroilla, mutta koska rahasta alkaa olla krooninen pula, niin ITSE aiheutettuja sairauksia, niiden hoitoja, joutuu myös ITSE rahoittamaan tulevaisuudessa enemmän.

        Tupakoinnin aiheuttamat sairaudet on helposti tunnistettavissa, etenkin ketjutupakoitsijoiden. Värjäytyneet hampaat kertovat jo paljon, sormet, iho jne.
        Tupakka aiheuttaa vahvaa riippuvuutta ja sen orjaksi joutunut harvoin pääsee riippuvuudesta itsekseen irtautumaan. Nikotiinikorvausvalmisteet saattavat auttaa, mutta motivaatio lopettamiseen täytyy lähteä tupakoitsijasta itsestään.

        Jos tupakoitsija ei haluakaan eroon riippuvuudestaan, niin hänen täytyisi ottaa huomioon muut ihmiset. Oman elämänsä jokainen voi/saa tuhota, mutta toisten terrorisointi omalla riippuvuudella on mielestäni törkeää.


    • down under

      Meillä taloyhtiössä kellään muulla ei ole parvekkeellaan mitään, paitsi meillä. Parveke on meille lisähuone, viherkeidas ja tupakointitila. Tuntuu uskomattomalta että muut naapurit meuhkaisi tupakan poltosta, kun eivät edes käytä omaa parveketaan.

      Mutta aina löytyy ihmisiä jotka narisee jostain. Ja oman kokemukseni mukaan pahimpia on omakotitaloissa kasvaneet pinnalliset ja tärkeilevät parikymppiset, jotka eivät ole edes sopivia asumaan muiden ihmisten kanssa samaa taloa.

      • up we go!

        Vajakki! Pitäisi sinunkin ymmärtää etteivät ihmiset voi käyttää parvekkeitaan kun kaltaisesi narkkariapinat savuttavat ne käyttökelvottomiksi.

        Ja muiden parvekkeiden tarkkailu on kotirauhan häirintää, rikollista!


    • lasit auki

      tuulettakaa parveke kunnolla jos tupakoitte, älkää pitäkö laseja kiinni, sillä aina jostain raosta savu menee yläkertaan..

    • !!!!

      Siksi kannattaakin siirtyä sähkötupakkaan siitä tuleva "savu" on vesihöyryä ja sitä voikin vedellä vaikka sisätiloissa. Eipä haittaa ainakaan naapureita. Käykääs ostamassa omanne http://www.paulsaar.com

    • Mss9

      On yhdyssana!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe