AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Solifer Citymarkertissa,onko tietoa..

Solifer Citymarkertissa,onko tietoa..

84 Vastausta 45 229 Lukukertaa
Huomasin eilen Citymarketissa solifer merkkisiä
polkupyöriä.Siistiä työtä ja teippauksissa suomenlipun kuva.Lienevätkö kotimaassa tehtyjä?
Miten voi olla niinkin halpa kuin 99 euroa?
Solifer oli ainakin mopissa ja asuntovaunuissa aikoinaan laatumerkki.

Niinpä

Jos siinä takuut yms. muut on normaalisti, etkä polje kymmeniä kilometrejä päivässä, niin eiköhän sillä pärjää normaalikäytössä.

Pyörää en ole nähnyt, mutta tuohon hintaan siinä ei voi paljoa menettää. Ostoon vaan, merkki on tosiaan iham OK.

Kyllä se, mitä

näkyi pahvisuojusten ohi, näytti hintaansa nähden asialliselta, mutta olikos niin, että ilman etukorttia hinta olikin 199 ? Kyllähän suomalainen työ on niin kallista, että vaikea uskoa kotimaassa tehdyiksi, mutta eikös tässä nyt globaalimaailmassa eletä.

jep

taitaapi olla helkama ainoa suomalainen pyörä nykyään, nopsat, tunturit ym. tehdään kiinassa tms.

Tähtipyörä on suomalainen

Tähtipyörä on Suomessa valmistettu, suomalaisia osia suosiva merkki. Ja ainakin omaan makuun juuri sopivan näkösiä, mutta sehän on makuasia.

oudot venttiilit

Ostin tämän 99 euron Soliferin tänään. Laitoin kasaan ja piti pumpata ilmaa renkaisiin. Pyörässä olikin samanlainen normaalia isompi neulaventtiili kuten autoissa.

Eihän minulla ollut sopivaa pumppua siihen. Pitää mennä varmaan huoltoasemalle tai ostaa vielä vaikka "vanhan ajan jalkapumppu" tai jokin kompressoriviritys tupakansytyttimestä.

Onkos tällaiset venttiilit yleisiä, en ole itse koskaan törmännyt ko. ongelmaan? Onkohan reikäkin vielä vanteessa tavallista isompi = taitaa olla koko pyörä kiinalaista standardia?
mulla on MAXIM maastopyörä ja siin on autoventtiilit. ja sitte vanha sartano jossa on myöskin autoventtiilit renkaissa.

Merkki ei takaa

Kyseessä on todennäköisimmin kiinalainen, indonesialainen, tai vastaava halpapyörä. Solifer merkin uudelleenkäytön takan on mm. liikemies Komulainen ja hänen yhtiönsä SOLO International. Pyöriä on kaupiteltu Citareissa ja Sotkissa milloin milläkin nimellä (Eurobike, Sprick, ...) ja nyt viimeksi Solifereina. Pyörät voivat olla vaarallisen huonoja tai hyvällä onnella jotenkin toimivia. Kuluttajaa johdetaan harhaan luulemaan pyörää kotimaiseksi, saksalaiseksi, eurooppalaiseksi jne. vaikka se on todellisuudessa valmistettu mahdollisimman halvalla jossakin kaukoidässä. Komponenteiltaan riittävän laadukkaan käyttöpyörän uskottava hintahaarukka alkaa n. 300 eurosta.

Tässä hieman vanhemmasta Sprick-pyörän laadusta:
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=7507&root_id=7418&mode=readdoc

Solifer

MUAHHAHHAH!!!

Ostin itsekin ja Soliferin Citymarketista ja hyvin kulkee..Ei kai kukaan oletakaan saavansa mitään viimeiseen asti tuunattua kilpapyörää satasella. Halloota!

MUTTA toi vertaus Sotkan pyörään ja linkki sen tiimoilta voi illan parhaat naurut. Juttu viittaa viime vuosituhanteen!

MUAHHAHHAHAHAAA!!!!

Hienoa

Onneksi olkoon uudelle pyörällesi!

Kotimainen Solifer kotimaisen Keskon Citymarketista, voiko enää enempää "kotiinpäin" vetää?

Hienoa, että vielä uskotaan suomalaiseen laatuun ja siniristilippuun.

Kyllä suomalainen laatutuote aina ulkomailla kyhätyn voittaa. Huolto pelaa ja varaosat löytyvät varmasti paremmin kuin ulkomaisiin merkkeihin.

juuuuuuuuu

Nyt on solifer nähty... Ei tarvinnut pitkään analysoida. Pelottavaa ajatella, että kun ajat pyörällä, niin yhtäkkiä runko katkeaa..uups vois käydä huonosti.

30 e pyörä

Ei ole Suomessa tehty, joko Puolasta tai Kiinasta tuotu, riippuu mallista. Jos on 99 e halpa niin mieti onko oikea hinta kaupalle (puolet n. 50 e) halpa? Lisäksi maahantuoja ottaa 10-20 e joten eipä kovin laadukkaita osia käytössä muutamalla kympillä...
Entisestä Soliferista pyörässä on vain nimi, joka on ostettu tuohon tarkoitukseen juuri siksi että se on ihmisille entuudestaan tuttu. Lippu on myös siksi että kotimainen mielikuva tulisi.

"Kotimainen" pyörä

Törmäsin puolivahingossa Solifer-pyörä keskusteluun. Ei taida rima Suomi-lipun
käyttämiselle olla kovin korkealla...
Seuraavaksi voitaisiin keskustella Nopsa
pyöristä, jotka nekään eivät kovin
suomalaisia taida olla. Viimeiset Suomessa
kasatut Nopsat taiatavat olla 90-luvun
alusta.

H.E.von Kuusi

Onnellinen Solifer-omistaja

Itse ostin alku kesästä Rautiasta vastaavan soliferin 99e.ja olen polkenut sillä jo useamman sata kilometrii!! Hyvin pelaaa

Huono paska

Ittelläni on tommonen paska eikä ole ollenkaan pysyny kasassa, heti ekana päivänä taittu paskat vanteet ja sitten ku sain uuden takasin nii siitä tippu laakerit ohjaustangosta ja kumit on niin vitun hauraat että puhkeaa pelkästä terävästä kivestä. En todellakaan suosittele kellekkään, ite aion valittaa maahantuojalle että haluan rahat taikaisin.
jupiter on hyvä
OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ. Mulle ostettiin synttärilahjaksi sellanen. Ekana päivänä ku poljin kaupasta 10 km kotiin, niin ohjaustanko petti. Oli muuten aivan vitun rasittava ajettava loppu 5 km. Viikoa myöhemmin huomasin, että kummassakaan renkaassa ei pysy ilma sitte yhtään. Ei auta vaikka kuinka pumppaa lisää ilmaa. eturengas meinaa lähteä koko ajan irti ja pitää aivan vitun rasittavaa kolinaa koko ajan. Muutenkin koko pyörä rämisee nin maan perkeleesti. Ei kuinka voi olla niin huonoa kulkupeliä ku se!!! En suosittele kenellekkään sellasta paskaa:!!

efefefefwf

ja kaiken lisäksi pyörässä on vakiona niin saatanan löysät ketjut että pomppaa töyssyissä vittuun, ja saatanan vaikee laittaa takasin.

Niin ja

satulakin on päin persettä ja niin tuo takapyöräkin hankaa maahan.

fhd

Mulla ei näy satulaa. Mikä mättää?
Ostin Solifer Retro-pyörän syksyllä. En odottanut mitään suurta laatua, koska hintaa oli 119e. Olisin tosin toivonut, että pyörä kestää ruostumatta edes ensimmäisen syksyn. Paskanmarjat! Parissa kuukaudessa lähes kaikki pultit ja mutterit oli ruosteessa. Myös tarikka ja polkimet ruosteessa. Lisäksi kuuskulma-avaimella veivattavat pultit on tehty erittäin pehmeästä metallista. Muutaman nostokerran jälkeen tankoa ei saanu enää nostettua ollenkaan, koska kulmat pyöristy pilalle. Renkaat tuntuvat olevan myös aika onnetonta "laatua". Molemmat renkaat puhjenneet yhteensä noin kymmenen kertaa.

Lähetin pyörän takuuhuoltoon, joka oli Soliferin tapauksessa Salossa toimiva Bike Service. Osa muttereista oli vaihdettu uusiin. Tärkein eli tuo tangon nostamiseen tarkoitettu kuuskulma oli jätetty vaihtamatta. Päälle oli laitettu vain muovinappula.

Laadukas polkupyörä ja huoltopalvelu siis!

FIN ???

Eihän tuota romua ole Suomessa tehty. Nimi on myyty kiinaan vuosia sitten ja laatu sen mukaista. Pari vuotta sitten useat kaupat joutuivat poistamaan Solifer lol ja snow (siis nämä aidon Jopon irvikuvat) myynnistä koska ohjaustanko oli niin pehmeää metallia että hajosi käsiin. Se yksinkertaisesti mureni ja tuollainen "metalli" jossa on ilmeisesti 50% muovia joukossa, hajoaa niin nopeasti että ei se varoita lainkaan. Aivan hengenvaarallinen jo parinkymmenen kilometrin vauhdissa, tuskin noilla lujempaa pääsee edes alamäessä.
VÄLTTÄKÄÄ KYSEISTÄ MERKKIÄ! Sillä ei ole mitään tekemistä takavuosien laadukkaalla nimellä!

helkama

terve helkama kauppias, kattele vaan niitä ruostuneita ohjaustankojasi ja vaihda ne ekana kambodzan jopioihin, jotka maksaa melkeen 400 egeä.
ei ole vedetty yhtään solikkaa markkinoilta, siis koskaan. minkään syyn takia. milloin huomasit et sulla liiraa ?

väärä hälytys

hah oli väärä hälytys, joku myymälä erehtyi mallista
eipäs vedettykään onpas helkama kauppias ollut tarkkana
muttei loppuun saakka, niissä ei ollutkaan vikaa

ldjdudtr

vittu jos et osaa ketjuja kiristää ni hommaa rollaattori
Kiinasta rungot/vaihteistot myös chimanon vaihteet ym osat .Puolassa maalataan ja kasataan sekä tarroitetaan "Suomi tuotteiksi"Jipot ja Mummo /papamalit tulevat Laps- työvoiman ihmemaasta nimeltään siri- lanka,koska sieltä tuoduilla polkupyörillä on varsin pieni polkumyynti vero EU -Maihin kuin siten myös Suomeen..Ovat muuten halvinpia ellei halvin pyörien valmistaja koko mailmassa.Näinhän tietenkin valtaosa mailman polkupyöristä valmistetaan ,vain murtosa perus marketti fillareista tehdään länsimaissa ,koska raha se on joka puhuu ?Eikö olekin arvosteliat kiva kun joku tekee köyhillekkin pyöriä..
Itse ostin Soliferin pyörän myös pari vuotta sitten. 250 euroa siitä silloin maksoin, ei siis ole se halvin 99 euron malli vaan hyvin paljon esim. helkama oivan näköinen pyörä. Ostin siis vissiin 2008.

Hyvää:
-sileät renkaat -> kevyt polkea ja rullaa hyvin alamäissä
-Nexuksen seitsemän vaihteinen kappavaihde

Huonoa
-Renkaat (lohkeilevat jo vaikka vasta pari sataa kilometriä ajettu, pitänee vaihtaa pian)
-Ketjut ihan roskaa, kuten täällä jo aikaisemmin mainittu, erittäin löysät eikä saa kunnolla kiristettyä ->nekin pitää vaihtaa
-metalleille ei ole näköjään tehty missään vaiheessa minkään laista ruostesuojausta, nimittäin alkaa olla jo käsittelemättömät metallipinnat (ohjaustanko yms) ruosteen peitossa. Ohjaustangon mutteri/kiristin on jo ruostunut kiinni
-painava
-penkki hajosi heti. siihen tuli istuessa halkeamia ja halkeamat alkoivat kerätä vettä penkin sisälle -> aina kun olet vähän matkaa polkenut perse on märkänä riippumatta siitä kuinka kuiva keli on (vaihdoin käytettyyn BILTEMAN satulaan ja heti tuli paremmaksi, vertaa siinä sitten)

Nyt kun olen alkanut enemmän pyöräillä, olen harkinnut vakavasti uuden pyörän hankintaa kuitenkin. Mutta jos ei joka päivä välttämättä pyörää tarvitse, niin kun vaihtaa laadukkaammat ketjut, satulan ja renkaat niin siitä tulee ihan hyvä pyörä. Tosin sitten tulee jo taloudellisestikkin kannattavammaksi ostaa joku Kona tms : )
soliferi pyörät neuvotellaan joka vuosi uudelleen tehtaankanssa"useita valmistajia/osatoimittajia"Samoi esitellään malli vaihtoehdot tavarataloketjujen ostajille,sen jälkeen kootaan sovituista osista niin halvalla kuin vain mahdollista,joten loput voitte vain arvailla?näi ne halpatuonti tuotteet puitävät nippa-nappa pintansa ylikuumentuneilla markkinoilla..ja kun uusi kevät jälleen koittaa niin ikävät huhut pyörien huonosta laadusta ovat suurelta yleisöltä jo unohtuneet..ja eiku ostaan kun niin nätiltä näyttävät! Osni huijausta,mutta laillista sellaista koko touhu.

Miljardi kiinalaista

Ajaa polkupyörällä, eikä narise pikkuasioista niinkuin te. Kiinassa fillari on todellinen tarvekalu, teillä se on vain harrastus tai hupiväline. Lakatkaa vinkumasta turhista. Kyllä halpakin ke1stää aikansa!

solikka

soliferin perus 3 v on mulla jo neljättä vuotta, lukemattomat terassi-, lenkki-, ym ajot ajettu ja pelaa tosi hienosti, ketjut oon rasvannut ja etujarrun säätänyt muuta ei oletarvinnut tehdä, maksoi jotain 250 egee, alumiin V jarru edessä ja shimanon nexus takanapa, mitäpä muuta enää perusmankelilta voi vaatia...
Miten olisi siedettävä ajoasento, toimivat jarrut ja pulet painosta pois? ;)

Ja...

...kuusinkertainen hinta?

Vähän realiteetteja peliin. Ei 250 eurolla voi toivoa kuuta taivaalta.

painot ja muut

painan 92 kg ja olen 196 pitkä
pyörä painaa 20 kg,
jos ostaisin kalliin pyörän joka painaa, vaikka 11 kg
niin mun ja fillarin kokonaispaino putoisi 112 kg:sta 103 kg:oon.
ompa mahtava juttu, olisin meidän torilla 0,45 sekuntia nopeammin, matkaa n 5 km.
Ajoasento on ainakin mulle sopivan rento. Nexus takavaihde toimii hyvin, edessä näkyy
olevan alumiinen V jarru, joka on enemmän kuin riittävän tehokas mun ajoihin.
Ei mene tuo laskelma noin. :D Ensinnäkin täytyisi tietää, mikä on pyörivien osien massa. Se vaikuttaa yllättävän pajon.

Toiseksi noin pitkänä et voi saada tuohon pyörään järjellistä ajoasentoa, jossa oikeasti voi ajaa vähääkään pidempää! Se ei yksinkertaisesti ole mahdollista.

Kolmanneksi painoa on kuitenkin niin paljon, että pyörän laatu vaikuttaa. Erityisen huolissani olisin kiekkojen kestävyydestä!

Ajele todella varovasti! Hyvää kesää. :)

hälläväli

olen ajellut hälläväliä tyyliin jo 35 vuotta fillarilla,
kilpaakin akoinaan, joten poju poju, voi teitä
ajoasennosta tiedän enemmän kuin sinä mistään asennosta.
Entinen urheilija ei ikinä ostaisi tuollaista romukasaa. Jos hän olisi edullisen pyörän tarpeessa, niin taito riittäisi kelvollisen käytetyn huoltamiseen. Eli et ole koskaan kunnollista polkupyörää nähnytkään. :D :D :D

ex urh

sekä minä, että muutamat muut, jopa samasta seurasta ovat hankkineet samanlaiset ne on jo ostettu, joten ostopäätökseemme et pääse onneton runkkari vaikuttamaan
surkeilla palopuheilla, että terassiajoon tarvitaan kilpatason fillari,
mikset mene konsultoimaan tour de francea, siellähän tollasella asiantuntemuksella
on varmaan kysyntää buahhahhahhahha
Huono hopottaja huonolla pyörällä. Palsta on aika hyvin siistiytynyt noiden romupyörien kauppiaista parin viime vuoden aikana. Joku sinnikäs romupyörämainostaja täällä vielä näyttää olevan. ;)

Ei kukaan täysjärkinen ihminen osta polkupyöräkseen tuollaista.

Jos haluaa hopottaa, niin siinäkin täytyy olla joku tolkku. 196cm pitkä ei voi ajaa mukavasti tuollaisella. :D :D :D
Solifer mopot Kiinasta ja luultavasti myös polkupyörät. Näin meitä yritetään huijata nimen varjolla.
kato perse eiku persu, miten oot eksyny tällekin palstalle ?
nokiatki tehdään kiinassa, n puolet tuotannosta on siellä
Solifer polkupyörät ovat puolasta...
ai EU:ssa, ettei vinkuintiassa kuten muut "EU:laiset" merkit
Ruotsalainen Skepphult tekee vielä käsityönä,jos haluaa pyörän

josta ei tarvitse valitella.

700 Eurosta ylöspäin tekevät tilauksesta,millaiset herkut itse haluaa.

Polkupyörien Rolls Royce.
Polkupyörien Rolls Royce. :)

Hyvä vitsi
Pari vuotta sitten ostin Cittarista 250€ Soiferin työmatka pyöräksi. Ihan kohtuu peli, tuohon hintaan nyt ei mitään huippua kai kukaan odotakaan.

7-portainen Shimano Nexus napavaihde. Tämä kesti ihmeen hyvin. Viime tavena tosin alkoi vähän jumia. Ilmeisesti kosteutta päässyt johonkin joka sitten jäätyy ja seuruksena vaihteet ei alkuun meinaa mennä päälle. Olis vaatinut kunnon kuivatuksen ainakin, mahdollisesti isompi remppa. Mutta nyt plussa kelellä vielä tänä keväänä toimi ihan hyvin.

Alkuperaäiset renkaat ihan kuraa. Heti kun alkoi hiekotus kelit, niin ulkokumit oli riekaleina parin työmatkan jälkeen. Shimanon kunnolliset ulkokumit kun vaihtoi alle, niin toimii.

Toinen ongelma renkaissa että takarenkaan pinnat alkoi paukkua hajalle. (ja pyörään tehtiin ihan asiallinen ensihuolto alan liikkeessä) Muutaman kerran siihen vaihtelin katkenneet pinnat ja silmämääräisesti heikot, ja kiristelin kaikki kohdalleen. Mutta nyt alkoi jo olla ratas siinä kunnossa että olis pitänyt ostaa kokonaan uus vanne ja pinnat.

Etujarru meni myös aika äkkiä heikkoon kuntoon ja se pitäsi korjata/vaihtaa.

Ruostetta näkyy pukkaanvan vähän joka puolelle.

Yhteensä tuolla Solikalla tuli ajettua tän parin vuoden aikana semmoinen 10 tuhatta kilometriä. Voisi ajaa varmaan vieläkin, jos tekisi isoman huollon. Päädyin kuitekin ostamaan uuden vähän vastaavan Tunturin. Hintaa yli tuplat tuohon Soliferiin, mutta tässä on valmiina kunnolliset renkaat, alumiini runko ja holkatut kestävämät vanteet. Vaihteisto on prikulleen sama Shimanon 7-portainen napa.
Viittä tuhatta kilometriä ei aja kukaan noilla solikoilla vuodessa! Edes kovan luokan maantiepyöräilyn harrastajat eivät aja noin paljon.
Jos siihen S:n vaihtaa ohjaustangon putken, missä yläosa menee linkkuun. Saa paremman ajoasennon.

jos ajaa pelkkiä työmatkoja ympäri vuoden, se olis noin 20 km/työpäivä
mulla on kans 7 v cittarista, ajan n 500 km kesäisin,
että aika monta kesää saan nauttia ajosta aika edukkaasti.
10 000 km ajavien on syytäkin panostaa, Noin paljon ajavana en tyytyisi
tunskariin, vaan kattelisin netistä, ehkä Saksasta peliä.
Hei! Tietääkö kukaan,paljon Soliferin city-tyttöjen pyörä maksaa? Kiitos jo etukäteen.

Tyttö,12v
Ostin Soliferin Cittarista (129€) viime syksynä, jolloin sillä ajettiin muutama kilometri. Tänä keväänä poljinkeskiö rupes liikkumaan sivusuunnassa niin, ettei voinut jarruttaa (eikä ajaakaan). Tosi vaarallista!! Ja siis ajettu todella vähän (reilusti alle 10km). Keskiö on nyt vaihdettu ja odottelen mikä hajoo seuraavaks.
mulla solifer mummo jo kolmatta vuotta, ketjuihin öljyt ja menoksi
hienosti kulkee, varsinkin hintaan nähden
mulla on ollu solifer kolme vuotta nyt meni paskaks koska joku hemmetin kakara vandalisoi sitä perkele. Jos haluu halvalla nii solifer ois paras
Kyllä ne kestää ,vaikka ei välttämättä ole suomessa valmistettu.
Ja vielä pidempään kestää, mikäli huoltaa ja ajon jälkeen pitää sisätiloissa. Ainakin suojassa sateelta.
Itse ostin soliferin 2 vuotta takaperin hintaan 150e. Hyvin kulkee, eikä minkäänlaisia ongelmia ollut, kunhan muisti käydä ekan 20km jälkeen huollossa. Mitä nyt pieni naarmu on kylkeen tullut juuri happamista vesisateista, mutta muuten todella hyvä pyörä ja helppo polkea. Värikin on aivan ihana. Pinnat piti pyörästä kiristää sekä muut mutterit tuon ekan 20km jälkeen, mutta sen jälkeen ei mitään muita huoltotöitä. Renkaat kestävät, varsinkin kun olen pyörien suurkuluttaja, eli pyöräilen päivää kohden 40km. :) Kannatti.
"kunhan muisti käydä ekan 20km jälkeen huollossa"

"Renkaat kestävät, varsinkin kun olen pyörien suurkuluttaja, eli pyöräilen päivää kohden 40km."

Eli ensimmäisen ajopäivän puolessa välissä käytit eka huollossa :-) No joo......
Oikeesti noi solikat on ihan hyviä perus käytössö ku muistaa vaan huoltaa tarpeen mukaan... en nyt solikkaa parhaaksi väitä mutta kaikki tietää että sellasta pyörää oo tarkotettu johonki vitu keulimiseen tai "maasto" ajoon niinku jotkut säälittävät aattelee pyöristä...itellä ollu solikka vuodesta 2007 ja toimii hyvi :)
oon aina sanonut cittarista kantsii ostaa ruoka ja ehkä vaatetta. ostetaan pyörät pyöräkaupasta ja tietsat tietsakaupasta. ei mene hermot ja säästääkin loppupeleissä.
http://www.polkupyorakauppa.fi/solifer-alu-21v-harmaa-p-3603.html

Kannattaako ostaa kyseinen pyörä? citymarketista saa 320e. Ja siis myydäänhän noita solifereita muuallakin kuin cittarissa.

Pyörä tulisi siis ihan kaupunkikäyttöön.
Solifer retro on ajettavuudeltaan ehkä huonoin pyörä mitä olen ikinä kokeillut. Valitettavasti pyörän mukana tullut yhteysnumero (Takuuasiat, neuvonta ja varaosat) ei vastaa koskaan. Lisäksi pyörän mukana tulleessa lapussa on merkintä "Takuun edellytyksenä on ensihuollon suorittaminen valtuutetussa huoltokorjaamossa"; eli sinun täytyy huollattaa pyörä jossain firman suosittelemassa liikkeessä tai takuu ei ole edes voimassa!
Lisäksi ANTTILAsta, josta pyörän ostin, ei ole mitään hyötyä. Heidän vastuunsa kuulemma loppuu kun pyörä häviää ovesta ulos...
Pysykää kaukana Solifer-polkupyöristä.
Ostin ns mumupyörä viime keskän,
ja ole ajanut sillä jo yli 2000 km (noin).

Ketjut kun muistaa rasvata niin klyllä soi,
hintaansa nähden täysin ylvoimanen, makso alle 200,-

Ostin toisen tänä keväänä serkulle, ja se pääsetelly menemään elman mitään huolia, uuden pyörä sai "käytetyn hinnalla".

Jalkajarru ja tesräsrunko. 28" renkaat rullaa ku unelmat.
yleensä ne ovat reilusti yli kaksisataa
joo-o ite kävin tänään viemässä oman solifer retroni takuuhuoltoon. polin-keskiö-laakeristo mikä vittu onkaan leviää käsiin. Ostin pyörän toukokuussa maksoi 199. en suosittele noita paskoja kelleen. Myöskään sitimarketin aspasta ei ole positiivista sanottavaa.
ai et kiristänyt polkimia, aiaia perusjuttu hönö
@jakaritkäteen. opettele luetun ymmärtämistä niin viestini sisältö aukeaa sinulle :) viestissäni ei sanallakaan puhuta polkimien kiristämisestä. hönö
ooks jotenkin retardi ?
Aivan paskoja ovat.
Solifer Retron omistan ja 150 euroa siitä maksoin. Ostin Citymarketista viitisen vuotta sitten. Pyöräilen kouluun ja harrastuksiin sekä ihan huvin ja hyödyn vuoksi. Päivittäin ajan keskimäärin 20-30 km, ja on kestänyt loistavasti. Se mikä voi joitakin vaivata on ettei ole edes vaihteita, mutta minä en halua mitään heti hajoavaa heppoista hifipyörää. Myös aktiivisesti pyöräilevälle tämän pitäisi olla ihan riittävän hyvä! Mitään ongelmia ei siis ole ollut. Nytkin olen tällä viikolla pyöräillyt kohta 200 km.
Ostaa yosemite nii ei tarvii miettii noit kestävyys ongelmii :D
Mulla on sartano classic joka on identtinen solifer retron kanssa. Sattuisko joku tietämään onko solifer ostanut sartanon ja missä vaiheessa?
Tuskin semmoisia pyöriä kun solifer edes valmistetaan. Halvimmat mahdolliset komponentit ja osat ja ostaja saa itse valita mitkä tarrat niihen sitten räpsitään. Solifer tarrat Suomeen kun on joskus ollut täällä laatumerkki...

Ja menee kansaan täysillä kuin häkä, kaupasta kannetaan romua " On sen pakko olla hyvä kun se on Solifer, kotimainen". - Juu nimi on kotimainen..

Sama väki kantaa kotiin "kotimaisia" Finlux telkkareita (turkissa tehtyä pas*aa"
solikan retrolla olen ajellut pari kesää, km tulee n 500 / kesä ja rapiat päälle
pidin sisätiloissa talven, laitoin rasvaa ketjuihin ja ilmaa renkaisiin.
Suihkuttelin crc:tä napoihin ja muihin paikkoihin mitkä liikkuu
loisto ostos alle 2 egellä,
itsellä oli tollanen solifer retro .Entiedä oliko minulla maanantai malli ku aina sai korjata

+ hyvä ajettavuus
+ pehmeä penkki

- taka vanteet heikot itellä meni hiekka tiellä vanne solmuun . Toisen kerran vanne meni solmuun kun kaupan pihassa joku horjahti pyörän päälle

- renkaat puhkea helposti
- etu vanne meni solmuun kun lokarin mutteri oli päässyt löystymään ja lokari meni vanteen väliin
- mutterit mulkaantuu helposti
-tavaran kuljetus teline murtui korjantui hitsaamalla
-maali hilseili
-talvella kaaduin niin ohjaus tankoon syvät naarmut jotka sitte myöhemmin ruostu
- samalla meni toinen poljin kieroon ja ketjun suojus peni 3 palaan
- huonot jarrut
vuoden oli käytössä sen jälkeen meni roskalavalle 139e maksoin pyörästä
sen vielä sanon että xtreme hilma on samaa paskaa eri marketissa
Minulla oli Citymarketin Solifer Retro -pyörä pari vuotta. Muuten hyvä mutta satulaa kiristäessä meni pultti katki, onneksi Biltema oli lähellä hain pultin ja mutterin jotka kestivät kiristystä. Ajossa tuntui hyvältä joskis renkaat huonot ja puhkesivat aina etenkin soraan. Maali myös kului ja ruostui hieman. Muuten oli ihan hyvä pyörä, olisihan tuolla voinut enemmänkin ajaa, jos laittaisi kunnon renkaat, mutta päätin vaihtaa viime kesänä maastopyörään.

Laatu hieman halpa Solifer Retro -pyörässä, mutta vain joitain osin, kyllä se ajossa on kestänyt.
no sehän pää asia että sillä voi ajaa ja tarvittaessa pysähtyä =)
Anttilassa oli nyt tätä pyörää 199e kokemuksia?
Edustaa halvinta ja huonointa pyörälaatua mitä kaupasta saa. Tokihan sillä eteenpäin pääsee kunhan vain jaksaa polkea. Jos ei sateeseen vie niin kestäähän tuo joitakin vuosia. Sateessa se sitten ruostuu laakereita myöten. Ei pidä kuvitella, että Solifer nimi tekee pyörästä jotain Suomi laatua (tai sitten just sitä...).

Minkälaisia kokemuksia kaipaat? Perusfillari, halpa laatu. Jos kaipaat fillarilta jonkinlaisia ominaisuuksia, on valinta väärä. Hinta-laatusuhteeltaan valinta on joka tapauksessa väärä. Eikös biltemassa ole perusmankelit vieläkin halvempia. Samaa laatua ovat.
Satulasta tulee kesän kuluessa persvakohienpolttama, laikullinen repale. Se pitää ruuvata irti ja laittaa uusi tilalle. :-)
sollkalla ajettu jo 5 vuotta, perusfillari,
olen pitänyt tallissa talvet, ensihuollossa kävin.
Sen jälkeen vähän öljyä kettinkiin, ja n 2000 km / kausi mennyt ilman huolia.
Voin suositella, hieno peli.
ostin 3 vuotta sitten 28" miesten mustan 3 v soliferin perusfillarin, kakkospyöräksi
olisko ollut 295,- jalkajarrulla.
On ollut niin ilo ajaa, että olen mennyt sillä melkein yhtä paljon kun ykköspyörällä.
Hintansa on haukannut monta kertaa, eikä näy siin väsymisen merkkejä
Serkulle hankttiin syntymäp lahjaksi solfer helmi on rento ajaa ja vielä toi toimii hyvin varsinkin hintaansa nähden voisin väittää loistavasti
22.4.2013 ostin Solifer Commander merkkisen pyörän läheisestä CM'stä. Vaikutti oikein hyvältä päällepäin ja tarjous hinta 300€. Muistelin itsekin nuoruutta ja enolta saamaani Solifer mopoa, joka toimi kuin junan vessa.

Nyt ollaan sitten vuodessa 20.7.2014. Mitä on kokemus tuonut?
- Takarenkaan pinnat paukkuneet poikki useaan kertaan. Takuu huolto.
- Takavanne vääntynyt useaan kertaan. Takuu huolto.
- Vaihdettiin kaikki pinnat takarenkaaseen. Takuu huolto.
- Pyörää säilytetty katoksen alla, ruostetta löytyy joka puolelta.

Vanteet on tosiaan yksikerros alumiinivanteita ja näin ollen heikkoja. Ensihuolto kuukauden jälkeen oli myös tehty huollossa, kuten asiaan kuului. Pinnojen vaihdon jälkeen kierre jatkui.

Vinkkinä pyörän ostajalle, laita runkolukko heti jos sellaista ei ole. Ostin hyvän remmilukon pyörääni ja nyt sitten se varastettiin pari päivää sitten. Remmilukot näköjään menevät sivuleikkureilla nätisti poikki. Ei sillä, että pyörää kaipaisin, kun en sitä voinut käyttääkään.

Solifer lienee halvalla hyvä kasvuiässä olevan välipyörä, mutta aikuiselle en ikinä suosittelisi tätä roskaa.
LISÄYS:

Pyörän käyttö on ollut reilun vuoden aikana noin 5km/päivä. Renkaissa alkaa olla myös pieniä halkeamia.
 /   /  / Solifer Citymarkertissa,onko tietoa..
Norvital TESTOMAX

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta