Onko teillä kokemuksia jännetupen tulehduksista sytostaattihoitojen aikana? Sain todella ärhäkän jännet. tulehduksen ilman järkevää syytä samaan käteen, johon oli 2 päivää aiemmin laitettu tipassa sytostaattia.
Voiko tässä olla yhteys vai olisiko tämä vain sattumaa?
Sytostaatit&jännetuppi?
6
1413
Vastaukset
- xxx
Oletko varma että oli jännetupentulehdus? Siitä tulehduksesta en tiedä minkälaista on mutta itselläni ainakin oli lopulta molemmat kädet kipeinä kokoajan, vasta parin kuukauden jälkeen hoitojen loppumisesta alkaa tilanne olla normaali.
- Hodgkin
varma ja varma, mutta 2 lääkäriä katsoo, että vamma olisi jänneperäinen. tuntui kyllä juuri jännet. tulehdukselta alkaessaan (mulla on ollut aiemmin), mutta aika näyttää, meneekö tulehduslääkkeillä ohi.
voin kuvitella, että kädet ovat muutenkin hoitojen loputtua kipeät niin kuin sinulla. toivottavasti nyt voit jo hyvin!
- tuli
Tiputuksen jälkeen verisuonitulehdus siihen suoneen mihin tiputus meni
Tulehdus alue oli kädenselästä olkapäähän saakka
Suoni kulki lähellä jännettä ja itsekin luulin sitä jännetulehdukseksi
Paranee ajan kanssa- Hodgkin
Miten sinulla ilmeni suonitulehdus? Oliko turvotusta, kuinka nopeasti ärtyi tiputuksen jälkeen, söitkö tulehduslääkkeitä (minulla nyt miranax), miten lääkäri erotti suonitulehduksen jännetulehduksesta?
Itselläni nyt neljättä päivää käsi turvonnut, kipu säteilee sormiin ja kyynärvarteen eikä helpota ollenkaan(ainoastaan kylmä auttaa).. -kuinka nopeasti sulla parani?
- Hodgkin
Neljän päivän kovan säryn jälkeen särky hellitti jonkin verran ja turvotuskin laski jonkin verran. Helpotus!
Puhuin lääkärituttavan kanssa, joka myös epäili verisuonitulehdusta. Onneksi hoitokeinot ovat samat kuin jännetupentulehduksessa, eli Miranax tai vastaava lääke, kylmä ja lepo. Toivottavasti kädet kestää loput hoidot -jäljellä 3 (tai 7) kertaa!- xxx
Hyvä että voit paremmin! Pyydä piikki toiseen käteen niin saa se kipeytynyt levätä välillä.
Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416