Maailman suurin heppa?

salama poni

Maailman suurin hevonen on varmaan ollut 210cm korkea ja painanut 1350 kiloa. En ole kuitenkaan ihan satavarma onko se hevonen perche vai shire? Eikö yleensä kyllä shire hevoset ole keskimäärin olleet aina ne suurimmat hevoset?

Olisi mukava saada itsellenekin sellainen upea shire hevonen joita näkee ainakin paljon briteissä, suomessa varmasti harvinaisempia.

http://www.kookas.fi/forum/thread/9358

24

5878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jostain...

      Eli itse ainakin joskus aikoja sitten luin jostain lehdest, et korkein hevonen on siis ollut rodultaan shire.... En kyl muuta muista kun sen :)

    • polle1

      Mitäköhän sä tekisit 210cm kokoisella hevosella? Tosi kivaa varmaan omistaa sellainen, kun ei hoidosta saati muusta toiminnasta tulisi mitään. Mietipä sitä...

      • ;PPP;ppppppppp

        sen kanssa kyllä jtn keksii, että mietippä sitä!! 0.0


      • !!!!

        Ei aina ole hevosen kanssa pakko aina ratsastaa. Sitä voi harjailla, juoksuttaa, kävelyttää, uittaa, käyttää näyttelyissä ja vaikka mitä. Ja jakkarat on keksitty!!
        salama poni sanoi:Olisi mukava saada itsellenekin sellainen upea shire hevonen...
        Ei hankin sellaisen. Lukekaa ihmiset.


      • jaajaa...

        Shireneillä voi ratsastaa! Se on vain isompi heppa ja sekö estäisi kaiken tekemisen sen kanssa?!


    • aivan oikeassa...

      kyllä se suurin heppa on rodultaan shire..en noista mitoista ole ihan varma tai en ainakaan painosta tiedä mutta säkäkorkeus kuulostaa tutulta! olsihan sellanen iso heppa kiva omistaa ja eiväthän ne kaikki ole sitä 210 cm korkeita...noita 210 cm:n korkuisia shire heppoja on kyllä varmaan aika harvassa että kyllä se normaali säkä korkeus on varmaan jotain 180-200 cm väliltä(ei varmaa tietoa).. mutta jos aiot sellaisen hankkia niin muistathan että ne on aika kalliita ja syö paljon ja tarvitse paljon tilaa ym ym...

      • -hh-

        Shiret on keskimäärin 178 cm korkeita. Rotuna maailmaan suurin. Suurin hevonen, jonka mitat tässä jo mainittiinkin oli kuitenkin perchenori, joiden säkäkorkeus vaihtelee normaalisti välillä 157-168.


    • heppa hullu

      oon nähnyt niitä muutamia täällä päin

    • heppa hullu

      mun mielestä shiret on sööttejä!

    • sipuli

      se eli 1800 luvulla se oli 2m 17cm

    • näsä ja viisas

      Maailman korkein hevonen on shirehevonen nimeltään Sampson, joka oli 219 cm korkea ja painoi 1524 kg.

    • dan-de-lion

      En enää muista mikä on ollut suurin mutta tällä hetkellä suurimman titteli on kai belgiantyöhevonen Radarilla.. Youtubesta ainakin löytyy video otsikolla "Radar: World's Tallest Living Horse"..

      Kaippa nääkin muuttuvat koko ajan?

      • Shire_

        Mulla ainakin on jusliste, jossa on mailman suurin shirehevonen säkä:198,1


    • Mä vaan

      Maailman korkein hevonen on shirehevonen nimeltään Sampson, joka oli 219 cm korkea ja painoi 1524 kg.

      ©Wikipedia

    • SHIREFANI

      olen aivan samaa mieltä ja haluaisin itselleni shiren mutta taidan olla hieman liian lyhyt koska olen 164cm ja eikös shiret ole tavallisesti jottain 175cm että miten mä saisin sille ees satulan selkään tai suitset päähän huhuh!!XD

    • ööö..

      polle1 on oikeassa koska miten sen hoitaisit?? :O

    • pienhevostelija

      Onneks on kokorejakkarat keksitty. Kuka sitä käskee maastapäin kaikki asiat hoitamaan.

    • papu=)

      Se on Belgialainen työhevonen siis maailmansuurin hevonen!!!!

    • Oleeoleeoleeafaffyh

      Se maailman isoin hevonen ei ollu shire. Mulla lukee yhessä kirjassa se minkä rotunen se oli, mutten muista sitä nyt.

    • heppahullu koululain

      Teen kouluun hevosista juttua. KAUHEET!!!!

    • shirenhevonen

      219cm ja 1524kg shirenheppa. ;-)

    • Shirefani

      Maailman suurin heppa on ollut Sampson, joka oli shire ja painoi 1524kg ja oli 219cm pitkä! Maaiolman korkin elossa oleva hevonen on Big Jake joka on 210,2cm Muusta en tiedä. Ja Lapissa Konijänkällä on paljon shirejä ja niideden riteytyksiä!!

    • Arabi

      Shire on rotuna suurin, mutta maailman suurin hevonen on joku työhevonen, taisi olla arabialainen työhevonen... Mutta joku työhevonen se oli..

    • Justme.

      Kaikkien aikojen suurin hevonen on ollut Sampson oli shire. Mutta suurin elävä hevonen on Big Jake joka on belgialainen ruuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe