AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  /  / Kolme_helvetin_enkeliä
8 Vastausta 231 Lukukertaa

Kolme_helvetin_enkeliä

KOLME KADOTUKSEN ENKELIÄ ON JO TULLUT

1. LUULOTELTU OMAHYVÄINEN USKO - (1. kadotuksen enkeli)

"Jeesuksen usko on ymmärrettävä alkutekstin kieliopillisen rakenteen mukaisesti lähinnä uskona Jeesukseen ja uskollisuutena hänelle."

Meidän uskomme on olematonta, vaikka miten päin käännettäisiin. Kolme enkeliä ON kolme kadotuksen enkeliä, suositellessaan LUULOUSKOA!

Alkuperäisen Raamatun alkuperäinen teksti puhuu oikeasta uskosta - Jumalan pojan uskosta. Kun Jeesus mm. sanoo: sinun uskosi on sinut parantanut, niin kyse on silti Jeesuksen uskosta - kosketuksen so. sisäisen tuntemisen kautta syntynyttä.

Mutta usko syntyy ylhäältä, niinkuin uudestisyntynyt on ylhäältä syntynyt.
Jeesus tiesi, että "valkeaksi kalkitut muurit" markkinoivat lopun ajassa omavanhurskautta ja omahyväisyyttä, Hän muistuttaa Sanassa siitä, että Hän on ensin rakastanut meitä ja antaa uskon, joka vaikuttaa ehdotonta rakkautta, Gal 2:20.

Totuutta rakkaudessa:

Galatalaiskirje:
2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

Tarkka käännös: "Uskossa elän Pojan Jumalan".

2. VÄÄRÄ SAPATINVIETTO - (2. kadotuksen enkeli)

Luukas 10 vertauksessa "laupias samarialainen" 2 pappia kiiruhti kuuliaisesti sapattikokoukseen. Yksi laupias jää tottelemattomasti lääkitsemään ryövättyä - luultavasti ihan omasta syystään on tullut rosvotuksi.

Adventismi näyttää ainakin toistaiseksi opettavan, että nuo papit viettivät sapatin oikein, mutta se on SAATANAN vale.
Sillä tuo laupiaan samarialaisen osa on USKOVIEN ESIKUVA. LUUK 10:25-37. Ote:

Luukkaan evankeliumi:
10:36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
10:37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin."

Jeesus tiesi, että fariseusten hapatus tulisi takaisin lopun aikoina. Siksi vertaus on Raamatussa.

Totuutta noudattaen rakkaudessa:

Luukkaan evankeliumi:

10:36 Kuka näistä kolmesta SINUN mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
10:37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä SAMOIN."

3. RAKKAUS ON VAIN LAINNOUDATTAMISTA - (3. kadotuksen enkeli)

Jeesus antoi UUDEN käskyn Uuden Liiton voimaksi ja jotta lähimmäisen palveleminen tulisi itseensä katsomisen tilalle.

Koska Jeesus tiesi, että lopun aikoina fariseusten hapatus kääntäisi hänen oppinsa päälaelleen - rakkaus muka palvelee lakia - hän kirjasi Raamattuun sen, että rakkaus on lain yläpuolella, eikä alapuolella. Rakkaus on ainoa tärkeä ts. rakkaus on kaikki kaikessa; kaiken hyvän alku ja loppu.

Totuutta rakkaudesta:

Luukkaan evankeliumi:
22:29 ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan,

Jaakobin kirje:
2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;

Galatalaiskirje:
5:6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko

Galatalaiskirje:
5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

Sillä on valta, joka rakastaa - ei sillä, joka lakia vaatii. Armahtamisen valta on todellista, itsenäistä vallan käyttöä oman harkintasi mukaan.

Mitäs valtaa sulla siinä on, että saat todeta kirjaimin kirjoitetun tuomion todeksi - olkoot se sitten vankeuttava tai vapauttava tuomio? Päätä armahtaa silloinkin, kun sinä olet oikeassa!

_AnttiVKantola

Kun laittomuus tulee valtaan

Useimpien rakkaus, ihmisiä pahoinpidellään kuoliaaksi, joka päivä saa lehdistä lukea näistä uutisia.
Jokaisella ihmisellä on kasvun paikka rakastamisessa.
Jumalan laki on kasvattaja Kristukseen.

Rakkaudettomuus on

"Kun laittomuus päsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus". Näyttää olevan JO kylmentynyt, vaikka laittomuus ei ole vielä mitään verrattuna muinaisiin aikoihin.

Tuo ainakin on laittomuutta, kun vängätään sellaisen asian puolesta, jota vastaan noustiin jo 2000 vuotta sitten - ja voitettiin.

Nimittäin Jeesus naulitsi ristille "meitä vastaan olleen velkakirjan".

Tarkoittaa sitä, että emme ole enää mitään velkaa laille, mutta suunnaton RAKKAUDEN VELKA, on maksettavanamme. Ilolla sitä lyhennämme, me jotka olemme armosta osallisiksi tulleet.

Se taitaa olla peräti velkakierre, mutta mitäs siitä, kun se ei koskaan johda velkavankeuteen. Sormella-osoittelu johtaa hengelliseen vankeuteen.

LUUK 7:42
Kun heillä ei ollut, millä maksaa, antoi hän molemmille velan anteeksi. Kumpi heistä siis rakastaa häntä enemmän?"
7:47 Sentähden minä sanon sinulle: tämän paljot synnit ovat anteeksi annetut: hänhän näet rakasti paljon; mutta jolle vähän anteeksi annetaan, se rakastaa vähän."

Tuntemattomana osoittaa sormella tunnettuja! Oksettavaa, sanoisi Jeesus. Ja sanookin, adventisteille rakkaassa Ilmestyskirjassa:

Ilmestyskirja:
3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos

Sormella-osoittelu on kiellettyä RANGAISTUKSEN UHALLA:

Jesaja:
58:9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen." Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen.

Niin sinä siis havaitset, ettei isä kuule rukouksiasi niin kauan kuin sormella osoitat.

Eipäs Kantolan luikertelijasta ota

Uskotko kolmen enkelin sanoman adventtitotuuden (SPA-kirkon) profetaalliseen tulkintaan (kyllä/ei vastaus riittä ilman selityksiä)?

Ottaapa hyvinkin.

Jumalan kunnioittaminen, pelkääminen, sen osaa tahi yrittää, pyrkii tekemään kääntymätön sydän. Vaikuttimet pitää olla kohdallaan. Jumala, Hänet meidän on opittava tuntemaan, että tulemme käymään ahtaasta portista sisään.
Olen lukenut Kantolan viestit, ja tässäkin aivan asiaa, sanoma pitää lähteä uskosta käsin, niin silloin se rakentuu todelliselle perustukselle, niin kuin hän viestittää.
Puu kuivettuu, ei kanna hedelmää jos se ei ole kiinni Kristuksessa.
Oppi ei pelasta, tarkoitan tällä "senhenkistä" opetusta laista, mitä mielellään julistetaan, koska sen sisällöstä on kadonnut ajatus, Kristus minussa kirkkauden toivo. Lukekaapa tältä puolen tuota Antin kirjoittamaa tekstiä.
Todella totuutta rakkaudessa.. Gal 2:20

Jopa 12

Eipäs Kantolan luikertelijasta ota
Kirjoittanut: tolkkua mitenkään? 28.3.2007 klo 07.23
       Uskotko kolmen enkelin sanoman adventtitotuuden (SPA-kirkon) profetaalliseen tulkintaan (kyllä/ei vastaus riittä ilman selityksiä)?    

"Kyllä /ei -ilman selityksiä" ???
Kysymys on käsittämätön, ei siihen voi vastata. Eikä profetioihin tarvitse tai pidäkään uskoa, vaan ne toteutuvat, josovat toteutuakseen. Ei profetioiden perässsä juosta.

JOS Daavid olisi rynnännyt kuninkaaksi, kun hänelle, ollessaan lammaspaimen, profetoitiin, että hänestä tulee Israelin kunungas - hän olisi ollut kohta päätä lyhyempi. Vaan se on niin, että Herra pitää huolen sellaisista asioista.

Niin sitten Daavidista ajallaan tuli kuningas, ja Sana sanoo, ettei siirry valtikka pois Juudan, (Daavidin), suvulta, ennen kuin tulee Hän jonka se valtikka on, ja jota kansat tottelevat.

1. Moos. 49:10    Ei siirry valtikka pois Juudalta, ei käskijän sauva hänen suvultaan. Hänen heimostaan on tuleva se, jolla on valta, häntä kansat tottelevat. [4. Moos. 24:17; 2.    

Raamattu on aivan RIITTÄVÄ ja luotettava kadotuksen enkelien määrittelemiseen ja niitä riittää loputtomasti.

Mutta parempi on puhua pelastuksen enkeleistä, kuten 4 evankelistaa tai 12 apostolia. Sillä me nostamme päämme, ei Mekkaa tai Jerusalemia tai Amerikkaa kohti - vaan Kristusta.

Nuo 3 määrittelemääni kadotuksen enkeliä ovat niin tappavia, että pakkohan asia oli ottaa puheeksi, kun niin monet haluavat esiintyä enkeleinä.

HALUAAKO JOKU, ETTÄ MÄÄRITTELEN 12 KADOTUKSEN ENKELIÄ?    

Tarkista faktat

<<<< Luukas 10 vertauksessa "laupias samarialainen" 2 pappia kiiruhti kuuliaisesti sapattikokoukseen. Yksi laupias jää tottelemattomasti lääkitsemään ryövättyä - luultavasti ihan omasta syystään on tullut rosvotuksi.

Adventismi näyttää ainakin toistaiseksi opettavan, että nuo papit viettivät sapatin oikein, mutta se on SAATANAN vale.
Sillä tuo laupiaan samarialaisen osa on USKOVIEN ESIKUVA. LUUK 10:25-37.>>>

Ei adventistit noin opeta. Jos haluat olla kriittinen, niin silloin kannattaa ensin ottaa selvää mitä adventistit todella opettavat, ja sitten sitä opetusta tarkastella kriittisesti.

Jos ensin esität, Antti, sellaista mitä adventtikirkko ei opeta ja sitten sitä kritisoit, niin kritiikkisi menee todella harakoille.

Ketä totella

EI ADVENTTIPAPIT OLE SELLAISIA

Jaa, että pappia ei adventtiseurakunnassa paheksutakaan siitä, kun jää saapumatta saarnaamaan? Kiva kuulla! Anteeksi luuloni!

Voimme silti oppia vertauksesta, noin yleisesti, että ENNEMMIN TULEE TOTELLA KRISTUSTA KUIN LAKIA.

Luukas oli lääkäri ja rakasti tätä vertausta. Muut evankelistat eivät vaivautuneet sitä kirjoittamaan ylös, joten monilta se lienee kautta historian jäänyt huomaamatta. Ehkä monelta papiltakin, vaikka se ON suunnattu papeille ensisjaisesti.
Sen ajan papit, kuten Luukas korostaa, eivät olleet tietävinäänkään kuka on papin lähimmäinen.Ehkä vain oma seurakuntalainen oli lähimmäinen.

Mutta tässä se on:
Luukkaan evankeliumi:10:25

Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"

10:26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
10:27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

10:28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää."

10:29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"

10:30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.

10:31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
10:32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.

10:33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
10:34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
10:35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan.'

10:36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
10:37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin."

Anteeksi vaan

tunne, että pitäisi opetella omaksumaan pilkulleen kaikki "saatanan syvyydet". Adventistien opetuksesta ei ota "pirukaan" selvää. Oppi muuttuu sen mukaan, mistä tuulee. Tiedän, 40 vuoden kokemuksesta.
 /   /  /  /  / Kolme_helvetin_enkeliä

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua