CHIHUAHUA KOKOA XXXXXS!!!!!!!!!!!!!!!

chinja_07

Mulle on tulossa ekstra pieni chihu.
Musta tuntuu että se putoo multa ja sille sattuu jotain ;(
Te ette voi nyt ymmärtää miltä musta tuntuu!
Ja ettei se palelis ni sille pitää ostaa vaatteita jotka on kaikki liian suuria.
Sitten vielä se että mistä löytyy tarpeeksi pieni kaulapanta?

60

15578

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koira nyt

painaa, ja mikä on painoennuste aikuisena. kyllä saat varmaankin opetella "hiihtämään" sisällä, ettet polje pennun päälle.

• ninnimii

..sitten otat sellaisen koiran, jos pelkäät sen rikkovasi..?

• ja ohhoh,

Siinä on taas ´´oikea koiraihminen´´asialla! Ei tuollaisen eläjän pitäisi hankkia minkäänlaista koiraa. Chihuahua on koira siinä kuin muutkin koirat, ei se ole mikään pehmolelu eikä kaipaa mitään erikoiskohtelua muihin koiriin verrattuna. Pitäisi ensin opetella miten koiraa pidetään ja hoidetaan ennenkuin sellaisen hankkii. Jokainen rotu tietenkin on erilainen ja sen mukaan eletään mikä koira hankitaan. Minulla on kaksi chihuahuaa ja ne ovat jo molemmat yli yhdeksänvuotiaita enkä ole tiputtanut tai muutenkaan rikkonut niitä vielä kertaakaan. Pantoja kyllä löytyy samoinkuin ´´vaatteita´´jos sellaisiin tuntuu tarvetta olevan. Chiuahua ei kylläkään ´´vaatteita´´ tarvitse sen kummemmin kuin muutkaan koirat. Kovilla pakkasilla hoituu pissat ja kakat hyvin nopeasti on se niin viisas koira. On järjetöntä pakata koira ´´vaatteisiin´´ joissa se ei kumminkaan viihdy, se on vain omistajan esiintymishalua. Vaikka chihuahua onkin vilkas ja tykkää pitkistä kävelylenkeistä se ei pidä silti siitä että se pakataan housuihin tai hameisiin se ei tykkää silti kovilla pakkasilla olla kauan ulkona ja sisällä se tarkenee aivan varmasti ilman hienoja pukuja. En todellakaan suosittele minkäänlaista koiraa tuollaiselle henkilölle, en edes bernhardilaista jota et pystyisi varmasti nostamaan pudottaaksesi sen. Ei koira ole mikään pehmolelu varsinkaan chihuahua joka on hyvin itsenäinen ja viisas otus. Vai vielä pitäisi osata olla ymmärtämättä miltä Sinusta tuntuu. Sinusta tuntuu että nyt Sinä vasta kaiken keskipisteeksi pääsetkin kun Sinulla on jotain erikoista mitä muilla ei ole. Mietipäs kuinka kauan jaksat olla kiinnostunut koiran hoidosta joka todennäköisesti elää vähintäänkin viisitoista vuotta ja vaatii joka päivä monta kertaa huomiotasi. Sitä on ulkoilutettava vähintään kolmesti joka päivä, sen kanssa on seurusteltava ja leikittävä joka päivä, turkkia on hoidettava, sitä on muistettava ruokkia säännöllisesti, jos se sairastuu sitä on hoidettava. Sinun on elettävä sen ehdoilla koko sen elinaika tai ainakin se aika jonka se Sinulla on. Niin mutta tosiaankin Sinähän olet niin kömpelö että pudottelet koiran sillointällöin lattialle ja eihän se tule tervettä päivää näkemäänkään ja elinaikakin jää näinollen hyvin lyhyeksi. Ajattelepa sitä että vaikka chihuahua on pieni se ei ole mikään leikkikalu vaan erittäin viisas ja voimakastahtoinen koira joka on myös helppo kouluttaa. Se on hyvin oppimishaluinen ja palkitsee kyllä opettajansa. Se opettaa myös Sinulle paljon asioita siitä minkälaista on koiranelämä kun vain osaat ottaa opetuksen vastaan. Mielestäni tuon esityksesi perusteella et ole vielä läheskään kypsä ottamaan minkäänlaista koiraa hoitoosi, et varsinkaan niin hienoa koiraa kuin chihuahua. Ota huomioon että se on koira isolla K-kirjaimella se on iso koira pienessä pakkauksessa.

• pienikin koira

on KOIRA. koira tarvitsee kaiken muun lisäksi selkeän koulutuksen, ja ihmisen on oltava lauman pomo ja näytettävä se vaikka 400g painavalle. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxssssssssssss koiralle. koira on laumaeläin ja peto hampaineen, jollei arvojärjestys ole laumassa kohdallaan. kannattaa hankkia vauva, jos haluaa jotain pukea. kaiken lisäksi koirat ovat ikuisia lapsia, jotka eivät aikuistu huolehtimaan itsestään viidentoista vanhanakaan.

• Chinja_07

Anteeksi nyt vaan, mutta mulla on ollu kääpiövillakoira kohta kolme vuotta!!!
        Että kyllä koiria osaan hoitaa!

• ^^^^
        Chinja_07 kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta mulla on ollu kääpiövillakoira kohta kolme vuotta!!!
        Että kyllä koiria osaan hoitaa!

Kuinka vanha olet?

10?

• toivottavasti
        ^^^^ kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

10?

tuo oli joku vitsi.. oon samaa mieltä ku 'voivoi'
        tuollainen ihminen ei todellakaan tarvitse koiraa.

• TULISTUNUT!
        toivottavasti kirjoitti:

tuo oli joku vitsi.. oon samaa mieltä ku 'voivoi'
        tuollainen ihminen ei todellakaan tarvitse koiraa.

MINÄ OLEN KASVATTANUT CHIHUJA 20 VUOTTA, JA KANTANI PUKEMISASIAAN ON SE: NE TARVITSEVAT TAKIN ULKONA, ETENKIN LK:T! MIKSEI PK:TKIN. NE PALELEVAT HERKÄSTI, JA KUKA HALUAISI KOIRIENSA JÄÄTYVÄN? SINÄ SITTEN KAI. EI OLE OMISTAJAN ESIINTYMISHALUA JOS HÄN HALUAA TEHDÄ KOIRAN KANSSA LENKIN, SIITÄ NAUTTII KOIRAKIN. VOI SINUN KOIRAPARKOJA JOS EIVÄT PÄÄSE IKINÄ TALVELLA LENKILLE. MYÖS TOSSUT OVAT HYÖDYLLISET. Ja Chinja: Et sinä koiraa riko, ole vain varovainen, kohtele sitä kuin kohtelisit mastiffia! Tsemppiä ;)

• saatat,.
        TULISTUNUT! kirjoitti:

MINÄ OLEN KASVATTANUT CHIHUJA 20 VUOTTA, JA KANTANI PUKEMISASIAAN ON SE: NE TARVITSEVAT TAKIN ULKONA, ETENKIN LK:T! MIKSEI PK:TKIN. NE PALELEVAT HERKÄSTI, JA KUKA HALUAISI KOIRIENSA JÄÄTYVÄN? SINÄ SITTEN KAI. EI OLE OMISTAJAN ESIINTYMISHALUA JOS HÄN HALUAA TEHDÄ KOIRAN KANSSA LENKIN, SIITÄ NAUTTII KOIRAKIN. VOI SINUN KOIRAPARKOJA JOS EIVÄT PÄÄSE IKINÄ TALVELLA LENKILLE. MYÖS TOSSUT OVAT HYÖDYLLISET. Ja Chinja: Et sinä koiraa riko, ole vain varovainen, kohtele sitä kuin kohtelisit mastiffia! Tsemppiä ;)

olla hyvin typerä, ainakaan et näytä ymmärtävän lukemaasi tekstiä. Kyllähän tuo ohhoh puhuu täyttä asiaa. Sinä sitävastoin suoritat eläinrääkkäystä jos pakotat koirat pitkälle lenkille kovilla pakkasilla pakattuina toppahousuihin. Pienen koiran keuhkot voivat vaurioitua jos se joutuu hengittämään kovin kylmää pakkasilmaa kauan ja se saattaa vilustua muutenkin, lämmöntuotto on pienellä eläimellä kovin pieni ja siihen ei housut auta pitäisi olla myös hengityksen lämmitin. Vai oikein kasvattaja ohhoh!

• mitä porukkaa...
        saatat,. kirjoitti:

olla hyvin typerä, ainakaan et näytä ymmärtävän lukemaasi tekstiä. Kyllähän tuo ohhoh puhuu täyttä asiaa. Sinä sitävastoin suoritat eläinrääkkäystä jos pakotat koirat pitkälle lenkille kovilla pakkasilla pakattuina toppahousuihin. Pienen koiran keuhkot voivat vaurioitua jos se joutuu hengittämään kovin kylmää pakkasilmaa kauan ja se saattaa vilustua muutenkin, lämmöntuotto on pienellä eläimellä kovin pieni ja siihen ei housut auta pitäisi olla myös hengityksen lämmitin. Vai oikein kasvattaja ohhoh!

En ole tuo aikaisempi kirjoittaja, mutta sanonpa sanani. Mun lk-chihu ei välitä vaatteista yhtään, antaa hyvin pukea ja on kuin niitä ei oliskaan. Voin kyllä kokemuksesta kertoa, että ovat erittäin tarpeellisia talvella. Kun menee pakkasen puolelle lukemat, kyllä tarvii tossut ja takin, että ei pieniä jalkoja palele. Muuten ei liikuttaisi juuri mihinkään, mutta vaatteiden kanssa juostaan erittäin innokkaasti. Mutta kai mäkin oon sitten eläinrääkkääjä samoin kuin ne montakymmentä muuta chihuomistajaa, jotka tunnen... Kumman elämäniloisia tuntuvat silti olevan nämä meidän rääkätyt chihut, vaikka luulisi että rääkätty eläin olisi apaattinen ja alistunut. Luulisi myös, että ne mainitsemasi keuhkovauriot jotenkin näkyisivät ulospäin koirassa.

Kovilla pakkasilla tuskin kukaan chihunomistaja vie koiraansa pitkille lenkeille, kyllä koirasta huomaa missä sen rajat menevät.

Niin ja se on ite joka toista haukkuu:P Aika outoa mennä haukkumaan toista elänrääkkääjäksi tuollaisten olettamusten perusteella. Edellinen kirjoittaja puhui talvesta, ei kovista pakkasista (ymmärrätkö itse lukemaasi tekstiä?). Täälläpäin ainakin suurimman osan talvesta pakkaslukemat pyörivät siinä -5 asteen tietämillä. Eläinrääkkäystä kai se olisi, jos koiran pitäisi lukittuna sisälle koko talven ajan...

• mutta,,,,
        mitä porukkaa... kirjoitti:

En ole tuo aikaisempi kirjoittaja, mutta sanonpa sanani. Mun lk-chihu ei välitä vaatteista yhtään, antaa hyvin pukea ja on kuin niitä ei oliskaan. Voin kyllä kokemuksesta kertoa, että ovat erittäin tarpeellisia talvella. Kun menee pakkasen puolelle lukemat, kyllä tarvii tossut ja takin, että ei pieniä jalkoja palele. Muuten ei liikuttaisi juuri mihinkään, mutta vaatteiden kanssa juostaan erittäin innokkaasti. Mutta kai mäkin oon sitten eläinrääkkääjä samoin kuin ne montakymmentä muuta chihuomistajaa, jotka tunnen... Kumman elämäniloisia tuntuvat silti olevan nämä meidän rääkätyt chihut, vaikka luulisi että rääkätty eläin olisi apaattinen ja alistunut. Luulisi myös, että ne mainitsemasi keuhkovauriot jotenkin näkyisivät ulospäin koirassa.

Kovilla pakkasilla tuskin kukaan chihunomistaja vie koiraansa pitkille lenkeille, kyllä koirasta huomaa missä sen rajat menevät.

Niin ja se on ite joka toista haukkuu:P Aika outoa mennä haukkumaan toista elänrääkkääjäksi tuollaisten olettamusten perusteella. Edellinen kirjoittaja puhui talvesta, ei kovista pakkasista (ymmärrätkö itse lukemaasi tekstiä?). Täälläpäin ainakin suurimman osan talvesta pakkaslukemat pyörivät siinä -5 asteen tietämillä. Eläinrääkkäystä kai se olisi, jos koiran pitäisi lukittuna sisälle koko talven ajan...

kuulepas. Lue Sinäkin ajatuksen kanssa tuo ohhoh kommentti että ymmärrät mitä siinä sanotaan. Myös tuossa edellisessä kommentissa puhutaan kovista pakkasista, eikä Sinun seutusi -5 asteesta. Esimerkiksi minä asun paikkakunnalla jossa talvella on useimmiten vähintään -20 astetta ja melkein joka talvi on -40. Susi saattaa käydä pihapiisissä jopa keskellä päivää ja karhu köllöttelee talviunillaan lähimetsässä. Jos oikein kovasti mietit huomaat varmaankin että siinä on pieni ero lämpötiloissa ja muissakin olosuhteissa kotipaikkasi ja jonkin muun paikkakunnan välillä. Ehkäpä tästä johtuukin tämä turhanpäiväinen jäkätys. Te etelän ihmiset olette aina olevinanne ne ainoat jotka tietävät ja sanovat ne viisaat sanat! Vaikka pukisit koiraparkasi minkkiturkkiin ja turkisvuorisaappaisiin, ei olisi terveellistä pakottaa sitä yli 20 asteen pakkasilla pitkille lenkeille saati sitten kun on todella kova pakkanen -40. Kakka ja pissa käydään tekemässä pikaisesti ja sitten leikitään sisällä ja odotetaan ulkoilukeliä. Olenpa minäkin varma että jos pieni chihu näissä keleissä piipertää tunnin- kaksi ulkona ja hengittää sitä kovaa pakkasilmaa se ei ole terveellistä. Minulla itselläni on koira joka ei pakkasesta kärsi, mutta se onkin taas eri asia. Chihut ovat hienoja ja onnellisia koiria. Tunnen monta chihuahuan omistajaa ja iso koirani myös pitää chihuista ja leikkii niitten kanssa, eikä siinä ole mitään vaarallista vaikka ehkä kohta toisin väitätkin. Yöllä ja päivällä on ero, jos et ole sattunut huomaamaan ja myös maapallon leveysasteet vaikuttavat lämpötilaan, kaikki eivät asu siellä missä -5 astetta pidetään kovana pakkasena. Katselepa joskus nenääsi pitemmälle äläkä aina tuijota vain omaa napaasi, maailmaa on myös kehäteitten pohjoispuolella. Sopii sitten taas tulistua, se tekee hyvää!

• ..mitä porukkaa!
        mutta,,,, kirjoitti:

kuulepas. Lue Sinäkin ajatuksen kanssa tuo ohhoh kommentti että ymmärrät mitä siinä sanotaan. Myös tuossa edellisessä kommentissa puhutaan kovista pakkasista, eikä Sinun seutusi -5 asteesta. Esimerkiksi minä asun paikkakunnalla jossa talvella on useimmiten vähintään -20 astetta ja melkein joka talvi on -40. Susi saattaa käydä pihapiisissä jopa keskellä päivää ja karhu köllöttelee talviunillaan lähimetsässä. Jos oikein kovasti mietit huomaat varmaankin että siinä on pieni ero lämpötiloissa ja muissakin olosuhteissa kotipaikkasi ja jonkin muun paikkakunnan välillä. Ehkäpä tästä johtuukin tämä turhanpäiväinen jäkätys. Te etelän ihmiset olette aina olevinanne ne ainoat jotka tietävät ja sanovat ne viisaat sanat! Vaikka pukisit koiraparkasi minkkiturkkiin ja turkisvuorisaappaisiin, ei olisi terveellistä pakottaa sitä yli 20 asteen pakkasilla pitkille lenkeille saati sitten kun on todella kova pakkanen -40. Kakka ja pissa käydään tekemässä pikaisesti ja sitten leikitään sisällä ja odotetaan ulkoilukeliä. Olenpa minäkin varma että jos pieni chihu näissä keleissä piipertää tunnin- kaksi ulkona ja hengittää sitä kovaa pakkasilmaa se ei ole terveellistä. Minulla itselläni on koira joka ei pakkasesta kärsi, mutta se onkin taas eri asia. Chihut ovat hienoja ja onnellisia koiria. Tunnen monta chihuahuan omistajaa ja iso koirani myös pitää chihuista ja leikkii niitten kanssa, eikä siinä ole mitään vaarallista vaikka ehkä kohta toisin väitätkin. Yöllä ja päivällä on ero, jos et ole sattunut huomaamaan ja myös maapallon leveysasteet vaikuttavat lämpötilaan, kaikki eivät asu siellä missä -5 astetta pidetään kovana pakkasena. Katselepa joskus nenääsi pitemmälle äläkä aina tuijota vain omaa napaasi, maailmaa on myös kehäteitten pohjoispuolella. Sopii sitten taas tulistua, se tekee hyvää!

Jaa, missä kohtaa nimimerkin TULISTUNUT kirjoituksessa mainitaan _kovat_ pakkaset? Siinä puhutaan talvesta, lueppa sana sanalta niin ehkä huomaat. Tulistunut ei myöskään ilmoita asuinpaikkaansa. Mistä sinä päättelet hänen asuvan pohjoisessa? Missä kohtaa olen väittänyt nimimerkin ohhoh olevan täysin väärässä? Siinä olen eri mieltä hänen kanssaan, että chihuahuat kärsisivät siitä, että niillä pitää vaatteita. On kuule lukemattomien chihuihmisten kesken todettu, että kun laittaa pakkasilla takin ja tossut päälle, koirilla riittää vauhtia vaikka kuinka.

"Katselepa joskus nenääsi pitemmälle äläkä aina tuijota vain omaa napaasi, maailmaa on myös kehäteitten pohjoispuolella."
        Jaa missähän kohtaa olen ilmoittanut asuvani kehäteitten sisäpuolella? Voin kertoa, että en siellä asu, en ole ikinä asunut enkä todennäköisesti tule ikinä asumaankaan. Sitä vastoin olen aikaisemmin asunut yli 20 v. pohjoisessa paikkakunnalla, jossa talvella normaalilämpötila on n. -20 astetta. Kovilla pakkasilla en koiraa veisi ulos kuin pikaiselle pissilenkille, enkä jaksa uskoa että TULISTUNUTkaan ihan sitä tarkoitti että väkipakolla raahaisi koiransa kovilla pakkasilla ulos jäätymään. Hän puhui talvesta ja talvella on yleensä monia monia päiviä, jolloin koira tarkenee ihan hyvin ulkona vaatteiden kanssa. Omalla koirallani esim. 10-15 asteen pakkasilla jalat jäätyy ihan hetkessä, hyvä kun kerkeää tarpeet tekemään. Jos laittaa tossut jalkaan, niin kyllä vipelletään kauemmin kuin omistaja tarkenee. Noilla -5 asteen pakkasilla koirani tarkenee kauemmin ilman vaatetusta, mutta tossujen kanssa vielä paljon sitäkin kauemmin:)

Mistä revit nuo ihme oletuksesi? Syytät että muut eivät osaa lukea, vaikka itse et ilmeisesti jaksa vaivautua lukemaan muiden kirjoituksia ajatuksen kanssa läpi. Niin, ja "etelän ihminen" en ole ikinä ollut, enkä tule ikinä olemaan. Toivottavasti jo lähivuosina pääsen takaisin pohjoiseen.

Mainittakoon nyt vielä, että koirani talvivaatteisiin on mennyt rahaa n.10€. Olen ne itse mittojen mukaan tehnyt sopiviksi niin, että mistään kohtaa ei kiristä, purista eikä hierrä ja että koiran on helppo liikkua. Koirani vaatteiden tarkoitus on tehdä ulkoilu talvella mukavammaksi koiralle ja niin ne tekevätkin.

Mukavaa vappua sinulle! Toivottavasti joskus saat kehitettyä itsellesi vähän positiivisemman ja avarakatseisemman elämänasenteen:)

• toljanteri"
        ..mitä porukkaa! kirjoitti:

Jaa, missä kohtaa nimimerkin TULISTUNUT kirjoituksessa mainitaan _kovat_ pakkaset? Siinä puhutaan talvesta, lueppa sana sanalta niin ehkä huomaat. Tulistunut ei myöskään ilmoita asuinpaikkaansa. Mistä sinä päättelet hänen asuvan pohjoisessa? Missä kohtaa olen väittänyt nimimerkin ohhoh olevan täysin väärässä? Siinä olen eri mieltä hänen kanssaan, että chihuahuat kärsisivät siitä, että niillä pitää vaatteita. On kuule lukemattomien chihuihmisten kesken todettu, että kun laittaa pakkasilla takin ja tossut päälle, koirilla riittää vauhtia vaikka kuinka.

"Katselepa joskus nenääsi pitemmälle äläkä aina tuijota vain omaa napaasi, maailmaa on myös kehäteitten pohjoispuolella."
        Jaa missähän kohtaa olen ilmoittanut asuvani kehäteitten sisäpuolella? Voin kertoa, että en siellä asu, en ole ikinä asunut enkä todennäköisesti tule ikinä asumaankaan. Sitä vastoin olen aikaisemmin asunut yli 20 v. pohjoisessa paikkakunnalla, jossa talvella normaalilämpötila on n. -20 astetta. Kovilla pakkasilla en koiraa veisi ulos kuin pikaiselle pissilenkille, enkä jaksa uskoa että TULISTUNUTkaan ihan sitä tarkoitti että väkipakolla raahaisi koiransa kovilla pakkasilla ulos jäätymään. Hän puhui talvesta ja talvella on yleensä monia monia päiviä, jolloin koira tarkenee ihan hyvin ulkona vaatteiden kanssa. Omalla koirallani esim. 10-15 asteen pakkasilla jalat jäätyy ihan hetkessä, hyvä kun kerkeää tarpeet tekemään. Jos laittaa tossut jalkaan, niin kyllä vipelletään kauemmin kuin omistaja tarkenee. Noilla -5 asteen pakkasilla koirani tarkenee kauemmin ilman vaatetusta, mutta tossujen kanssa vielä paljon sitäkin kauemmin:)

Mistä revit nuo ihme oletuksesi? Syytät että muut eivät osaa lukea, vaikka itse et ilmeisesti jaksa vaivautua lukemaan muiden kirjoituksia ajatuksen kanssa läpi. Niin, ja "etelän ihminen" en ole ikinä ollut, enkä tule ikinä olemaan. Toivottavasti jo lähivuosina pääsen takaisin pohjoiseen.

Mainittakoon nyt vielä, että koirani talvivaatteisiin on mennyt rahaa n.10€. Olen ne itse mittojen mukaan tehnyt sopiviksi niin, että mistään kohtaa ei kiristä, purista eikä hierrä ja että koiran on helppo liikkua. Koirani vaatteiden tarkoitus on tehdä ulkoilu talvella mukavammaksi koiralle ja niin ne tekevätkin.

Mukavaa vappua sinulle! Toivottavasti joskus saat kehitettyä itsellesi vähän positiivisemman ja avarakatseisemman elämänasenteen:)

jäkäti jäk bla blaa bla blaa

• tipitipitap
        toljanteri" kirjoitti:

jäkäti jäk bla blaa bla blaa

Tipetipetiptaptoptiptap

• tonttu-ukot
        tipitipitap kirjoitti:

Tipetipetiptaptoptiptap

hyppikää nyt on riemuraikkahin aika.
        Hetken kestää elämä ja sekin synkkä ja ikävä elämän elämä.

• Kulkusettt
        tonttu-ukot kirjoitti:

hyppikää nyt on riemuraikkahin aika.
        Hetken kestää elämä ja sekin synkkä ja ikävä elämän elämä.

Kulkuseeet, kulkuuseet, rieemuuiiin helkkäilee..... :D

• God666

vauvat putoilee ja pennut putoilee on ihan normaalia , mikään tässä maailmassa ei ole täydellistä
        itse tipuin katonrajasta kun olin 3 v ik mitään tapahtunut paitsi käsi poikki eli pikku naarmu, ja 2kk chihumme tippui sylin korkeudelta kovalle maalle eikä mitään sattunut ja niin koirat jäävät oven väliin ja joutuvat tallotuksi jne
        '
        toki ei tarvi tahalleen aiheuttaa ja pitää olla varovainen ja koira ei ole lelu, mutta tosi vakavaa pitää tapahtua ja silti helsingin yliopistollinen sairaala pystyy lähes ihmeitä tekemään

vaikka koiraa ylivaroisi ja ei ole aiheuttanut mitään sille niin se voi itse teloa itsensä, juoda maahan tippunutta kahvia, purkkaa, sulkaata ja jos voi huonosti niin sitten yliopistolliseen sairaalaan heti (päivystys)

niin aikuinen, lapsi, koiranpentu voi kuolla koska tahansa tai loukata itsensä, sitä kutsutaan "jumalan tahdoksi" tai luonnon tahdoksi

ei kannata sressata liikaa kaiken maailman paskaa....sitä tulee itse hulluksi :)

• sdadassdada
        TULISTUNUT! kirjoitti:

vaatteista, kyllä chihu talvii pakkasilla vaatteet lämmikkeeksi. Yhtälailla ärsyttää nuo "koiralla ei kuulu olla vaatteita" -mielipiteet. Mielummin laitan koiralle takin ja lähden sen kanssa ulos, kuin jätän lenkin tekemättä. Jopa chihun rotusivuilla kehotetaan käyttämään vaatteita, koska chihu on herkästi paleleva koira

• chihu
        mitä porukkaa... kirjoitti:

musta tää on kyllä aika säälittävää touhua mitä järkee täs on?? mä oon lukenu miljoonii näit keskusteluja ja kaikissa näissä ihmiset riitelee samoista asioista!!
        olkoot kaikilla omat mielipiteet mutta itse olen sitä mieltä että pitäisi kovilla pakkasilla käyttää jtn takkia ja töppösiä... ehkä nyt ei ihmisiä kannata ruveta näistä asioista haukkumaan, fiksut sen ymmärtää... Mutta voihan asian aina selvittää kyselemällä eri kokeneilta kasvattajilta?! Rauhaa pls!!

• chihu1v.

Voi elämä sentään..
      Jos olet noin epävarma itsestäsi, niin miten ihmeessä olet sitten edes erehtynyt ottamaan niinkin pienen koiran?

• chihutar

Hei!
      Onnea vain pikkuisen kanssa! Eikä se sinulta putoa kunhan olet varovainen etkä nosta sitä esim. sohvalle.
      Nämä pienetkin oppivat tosi nopeasti "väistelemään" eivätkä jää jalkoihin. Mutta muista kuitenkin pitää tiukka kuri ja koulutus vaikka pieni onkin.
      -nim. kotona yksi mini-chihu ( 5kk / 1130g)

• tahtoooo myös

mistä olet noin ihanan mini-chihun hankkinut???? haluaisin myös sellaisen, olen etsinyt todella kauan.....nyyh, mistään ei löydy

• pikku-ode

Moikka moi :) millos sulle on tulossa chihu? nimittäin mä olen itsekin hankkimassa sellaisen kun kaverin koiralle syntyy tossa toukokuussa, ja saan sen vasta heinäkuussa. Meinaatkos ottaa pitkä vai lyhytkarvaisen chihun? Ne on kyllä tooosi pieniä, mutta niin sulosia, että kyllä varmasti niitä osaa sillä tavalla varoa ettei tiputa niitä tai "rutista" liian kovaa, kun niihin tottuu. Itse tosin en ole vielä pitänyt pientä chihua sylissä, mutta uskon että kaikki menee hyvin. Ja niitä pienen pieniä kaulapantoja saa muuten eläinkaupasta, just sellasia mitkä sopii chihulle. Heh olen jo tutkinut asiaa :) ja uskon että löytyy sellaisia pieniä vaatteitakin niille sitten talveksi eläinkaupasta :)Kevät terkuin: Ode

• KOMMENTIT

Aina kun joku jotain kysyy, kaikki dissaa heti vaikka ei taustoja ja muita faktoja tiedä!!!! Jos vähän kirjoittaa hassusti tai väärin sanoin ni johan alkaa sota!!

Ja vaatteet talveksi voit vaikka itse tehdä, netistä löytyy paljon kaavoja ja niitä voi sitten pienentää.. Onnea koiran kasvatukseen =)

• huihai...

Meille tuli myös chihu vauva tossa joulukuussa ja totta kai olin ottanu kaiken mahdollisen selvää mutta se mitä toi ohhoh kirjotti ni ei pidä paikkaansa!vaikka kuinka ottaisi´t selvää ja opettelisit niin aina sattuu ja tapahtuu :) meijän vauva ti´ppu heti ekana iltana poika ystävän sylistä ja siinä meinas vähän itkettää kaikkia mutta säikähdyksellä selvittiin :D!nyt meijän herra on terve vähän yli puol vuotias ja ihana ku mikä mutta alussa tottakai piti oppia varomaan pientä...pukemisesta oon kyllä kanssa sitä mieltä että täytyy pukea!koska pakkohan talvella on lenkkeillä että koira pysyy virkeänä ja meillä ainakin rakastetaan ulkoilua ihan yli kaiken!!Onnea kuitenkin uudesta perheen jäsenestä! :D

• huokaus...

Nämä chihuahuat tuntuvat nyt olevan sellaisia muotirotuja joita on kiva kantaa sylissä kaupungilla ja joille puetaan vaatteitakin sävysävyyn omien vaatteiden kanssa.
      Onhan se hienoo ja coolia kun kerää katseet...

Mutta tuntuvat vaan unohtavan sellaisen pikkuseikan että ne ei ole pehmoleluja vaan aitoja oikeita koiria joita on myös kohdeltava sen mukaan. Ruokittava, ulkoilutettava muutenkin kuin sylissä kaupungilla kantaen ja huomiota ja aikaa on annettava myös. Koulutusta unohtamatta.

• en voi ymmärtää..

oletko paljonkin nähnyt chihuja kantavia ihmisiä ? minä en. voi olla että jos chihua kannetaan kaupungissa, niin syynä voivat olla vaikkapa lasinsirpaleet joita kaupungissa usein on mielinmäärin. tai vaikka umpisilmäiset ihmiset, jotka talloisivat koiran päälle jos sen antaisi kävellä maassa sillä eivät näkisi tätä. vaikka itse näkisit chihun narun päässä, monet muut eivät sitä tajua katsoa.

itselläni on chihu, ja pidän sillä vaatteita mikäli sää sen vaatii. ja mitä sitten jos vaatteet ovat sävysävyyn omieni kanssa? :D koira ei ole moksiskaan vaatteista, joten mikä on ongelma ? asia olisi aivan eri, jos koirani ei millään suostuisi kävelemään vaatteet päällä.

chihuni on hyvin koulutettu, se ruokitaan ja ulkoilutetaan parit kerrat päivässä.

• myynyt

tommoselle koiran?No en möis minä ainakaan,Chihu on itsepäinen pieni pirulainen joka tarvitsee määrätietoisen kasvatuksen ja varmat otteet?
      Rajat selväksi koiralle ettei tarvi täällä itkeä jonku ajan päästä miten koira ei syö,ei anna leikata kynsiä,pissii sisälle,haukkuu kaiken mikä liikkuu jne jne loputtomiin.Koira se on pienikin koira,koittakaa ymmärtää!!!!!!
      Älä mieti niitä vaatteita ja pantoja mieti miten koulutat pienestä yhteiskuntakelpoisen.

• Nimetön

Niin.On tullut jo jonkinlaista arviota mikä on liian kylmä ja mikä ei. Oma chihuni,nyt 9kuinen,ei meinannut millään lähteä lumihangesta pois edes 25asteen pakkasella. Minkäänlaista vaatetusta hän ei tarvinnut, vaikkakin niitä löytyy, mutta ovat kaikki vain kerran käytettyjä. Toiset tarkenee, jotkut tarvitsevat sitä vaatetusta ja joitain tapauksia ei voi edes pakkasella ulos viedä, se on vissi ja varma! Muista että koirat, niinkuin ihmiset ovat YKSILÖLLISIÄ eivätkä ole suoraan verrannollisia toisiinsa. Vaikka se on pieni,ei se rikki mene. Tietysti chihulla saattaa olla aukile jolloin ei tule päästää koiraa liian korkealle, nyrkkisääntönä ettei päästä sen korkeammalle,kuin minne hän itse pääsee. Ja aukile on yleinen mutta sitä EI jokaisella chihulla ole. Sen kyllä tuntee kun takaraivoa kokeilee onko siellä sitä vai ei. Ja onhan se hyvä varoa, mutta liika on kaikessa aina liikaa. Vähän maalaisjärkeä ja muista että kaikki on suhteellista.

• JoKu

No marssit suraan lemmikki kauppaan ja pyydät kaulapantaa jos ekasta ei löydy ni kato toisesta ja netissäki myyän paljon vaatteita esim.carlino, mod desing, yappy fashion ja paljon muuta eikä se koira tipu jos ei tiputa jos pidät siitä hyvää huolta taikka kantokassi

• chihujen rakastaja

mullaki on uros chihu.kyl niille löytyy pienii vaatteita eläinkaupoista ja ainakii pienii pantoja millä mitalla.mun koiralla on ainakii kolme kaulapantaa ja kaksi talvi-pukuu.toivottavasti säki löydät

• chihuahua

• Nasunenä

• ´K2ts

Kaninkin panta käy..
      Meillä oli alussa semmonen mutta sitten ostettin ihan Chihuahuaoille tarkoitettu panta ;D

• jbiubylyf

Osalla Chihuahuaoista on herkkä kaula, joten useille suositellaan valjaita..

• i love chihuahua toys!!:D

chihuahua pehmolelut on ihania omistan monta !!!!!!!!oikeet chihuahuat viel ihanempii!!!!!mut helpompi hoitaa lelui!!!:)

• hi

hei haloo! koira kun koira..eipä se rikki mene!!

• ikivanhojen upit?

Ja taas joku ääliö nostanut ikivanhan aiheen ylös vaikka ei ole mitään uutta saati fiksua sanottavaa! >:( Mistä teitä löytyy???

• ostetaan

mistä olette mini-chihunne hankkineet? kertokaa kasvattajat ja kennelit, vaiko ovatko tuontikoiria? Sellainen on hakusessa, mutta mistä???

• kylläpäk*rpii
        ostetaan kirjoitti:

mistä olette mini-chihunne hankkineet? kertokaa kasvattajat ja kennelit, vaiko ovatko tuontikoiria? Sellainen on hakusessa, mutta mistä???

Jos ei "normaali"kokoinen chihu kelpaa niin unohda koiran osto kokonaan. Jos koiraa ostettaessa tärkeintä on vain se että on miniminimini, niin osta sitten rotta.
        Kerran olet osannut tulla tännekin kirjoittelemaan niin osaat varmasti etsiä kasvattajia ihan itse myös netistä. Itseäni ei ainakaan kiinnosta auttaa sinua pätkääkään jos pääasia on sinulle se että koira on joku hemmetin "teekuppi"koira. Ja harva kasvattaja taitaa edes harkita sinua pentujensa kohdalla jos ainoa kriteerisi on se että pennun pitää olla mahdollisimman pieni. Ja paha sitä on pennusta sanoa ja luvata että siitä varmasti tulee aikuisenakin pienikokoinen. Mitä jos se kasvaakin suuremmaksi kuin haluaisit, myisitkö sen pois?
        Pakko kysyä että onko sinulla mitään hajua chihuista, kokemusta koirista? Miksi haluat "mini"chihun (chihun) ylipäänsä? Siksikö että sitä olisi kiva pukea naurettaviin kuteisiin ja kanniskella joka paikkaan mukana käsilaukussa?

• tahtoo mini-chihun
        kylläpäk*rpii kirjoitti:

Jos ei "normaali"kokoinen chihu kelpaa niin unohda koiran osto kokonaan. Jos koiraa ostettaessa tärkeintä on vain se että on miniminimini, niin osta sitten rotta.
        Kerran olet osannut tulla tännekin kirjoittelemaan niin osaat varmasti etsiä kasvattajia ihan itse myös netistä. Itseäni ei ainakaan kiinnosta auttaa sinua pätkääkään jos pääasia on sinulle se että koira on joku hemmetin "teekuppi"koira. Ja harva kasvattaja taitaa edes harkita sinua pentujensa kohdalla jos ainoa kriteerisi on se että pennun pitää olla mahdollisimman pieni. Ja paha sitä on pennusta sanoa ja luvata että siitä varmasti tulee aikuisenakin pienikokoinen. Mitä jos se kasvaakin suuremmaksi kuin haluaisit, myisitkö sen pois?
        Pakko kysyä että onko sinulla mitään hajua chihuista, kokemusta koirista? Miksi haluat "mini"chihun (chihun) ylipäänsä? Siksikö että sitä olisi kiva pukea naurettaviin kuteisiin ja kanniskella joka paikkaan mukana käsilaukussa?

kiitos kysymästä, voin oikein hyvin, sinulla taitaakin olla huono päivä :)
        Minulla on ennestään kaksi täysin normaalikokoista chihua ..... joten, enköhän jotakin tiedä, ai niin, minulla on ollut kahdet pennutkin chihuillani.....joten, enköhän siitäkin jotakin tiedä....näin sitä asiat etenee, kun niihin osaa vain vastata asiallisesti. Ikinä en pistäisi koiralleni vaatetta, minusta koira on koira minkä kokoisena tahansa, ja se pitää myös kouluttaa, valitettavasti vain usein näkee chihuja ja muitakin koiria jotka eivät ole koulutusta nähneet kuin ehkä unissaan, jos sielläkään. Se miksi haluan mini chihun, on aivan erityislaatuinen syy, ja sen syyn levittämiseen minulla ei ole tarvetta netissä. Ja kuten huomaat minulla ei ole myöskään tarvetta negatiiviseen tai muutenkaan äksyilyyn netin palstoilla. Asiat eivät ole aina mustavalkoisia, siitä voi vetää johtopäätöksen, että asioita voi myös miettiä monelta kantilta, ennenkuin laukoo jokseenkin asiattomia mielipiteitään. Jos viestini ärsytti sinua näin kovasti, pyydän toki anteeksi omia syitäni haluta ostaa mini-chihu, mutta se ei silti käännä sitä asiaa ettenkö olisi sitä nyt hankkimassa......toivottavasti et ärsyynny siitä, vaan jaksat sen asian kanssa elää, suuntaa vaikka mielenkiintosi oman koirasi leikittämiseen tai yhdessä oloon perheesi ja ystäviesi kanssa. Toivotaan nyt kovasti ettei tästä sinulle tullut traumaperäisiä oireita etkä menettänyt elämänhaluasi kokonaan. Minä olen iloinen chihuista, kaiken kokoisista!

• 193
        tahtoo mini-chihun kirjoitti:

kiitos kysymästä, voin oikein hyvin, sinulla taitaakin olla huono päivä :)
        Minulla on ennestään kaksi täysin normaalikokoista chihua ..... joten, enköhän jotakin tiedä, ai niin, minulla on ollut kahdet pennutkin chihuillani.....joten, enköhän siitäkin jotakin tiedä....näin sitä asiat etenee, kun niihin osaa vain vastata asiallisesti. Ikinä en pistäisi koiralleni vaatetta, minusta koira on koira minkä kokoisena tahansa, ja se pitää myös kouluttaa, valitettavasti vain usein näkee chihuja ja muitakin koiria jotka eivät ole koulutusta nähneet kuin ehkä unissaan, jos sielläkään. Se miksi haluan mini chihun, on aivan erityislaatuinen syy, ja sen syyn levittämiseen minulla ei ole tarvetta netissä. Ja kuten huomaat minulla ei ole myöskään tarvetta negatiiviseen tai muutenkaan äksyilyyn netin palstoilla. Asiat eivät ole aina mustavalkoisia, siitä voi vetää johtopäätöksen, että asioita voi myös miettiä monelta kantilta, ennenkuin laukoo jokseenkin asiattomia mielipiteitään. Jos viestini ärsytti sinua näin kovasti, pyydän toki anteeksi omia syitäni haluta ostaa mini-chihu, mutta se ei silti käännä sitä asiaa ettenkö olisi sitä nyt hankkimassa......toivottavasti et ärsyynny siitä, vaan jaksat sen asian kanssa elää, suuntaa vaikka mielenkiintosi oman koirasi leikittämiseen tai yhdessä oloon perheesi ja ystäviesi kanssa. Toivotaan nyt kovasti ettei tästä sinulle tullut traumaperäisiä oireita etkä menettänyt elämänhaluasi kokonaan. Minä olen iloinen chihuista, kaiken kokoisista!

Kun olet noin "pro" ja kokenut, niin tiedät varmaaan myös tämän:
        "Chihuahuanarttujen ihannepaino on 1,9—2,5 kg ja urosten 2,0—2,7 kg."
        ja:
        "Nykyään chihuahuoja on monennäköisiä ja -kokoisia. Chihuahuat ovat jakautumassa yhä voimakkaammin kahteen ryhmään: noin 2-kiloisiin eli rotumääritelmää vastaaviin näyttelykoiriin, sekä suurempiin, noin 3-kiloisiin tai isompiin chihuahuoihin".
        Haluatko siis noita pienemmän?
        Kuten edellä jo toinen mainitsi, eihän pennuista osaa sanoa kasvattajakaan varmaksi sen aikuiskokoa?
        Kasvattajatkaan eivät tieten tahtoen yritä tehdä erityisen pieniä, ainakaan Suomessa.
        Kannattaa varmaan soitella kaikki kasvattajat läpi ja vähän kysellä mimmoisia pentuja heillä on ollut ja valita joku niistä jos löytyy sen suuntaista mitä olet etsimässä. Eri asia koska on seuraavat pennut tulossa...

• suomessa hankalaa
        193 kirjoitti:

Kun olet noin "pro" ja kokenut, niin tiedät varmaaan myös tämän:
        "Chihuahuanarttujen ihannepaino on 1,9—2,5 kg ja urosten 2,0—2,7 kg."
        ja:
        "Nykyään chihuahuoja on monennäköisiä ja -kokoisia. Chihuahuat ovat jakautumassa yhä voimakkaammin kahteen ryhmään: noin 2-kiloisiin eli rotumääritelmää vastaaviin näyttelykoiriin, sekä suurempiin, noin 3-kiloisiin tai isompiin chihuahuoihin".
        Haluatko siis noita pienemmän?
        Kuten edellä jo toinen mainitsi, eihän pennuista osaa sanoa kasvattajakaan varmaksi sen aikuiskokoa?
        Kasvattajatkaan eivät tieten tahtoen yritä tehdä erityisen pieniä, ainakaan Suomessa.
        Kannattaa varmaan soitella kaikki kasvattajat läpi ja vähän kysellä mimmoisia pentuja heillä on ollut ja valita joku niistä jos löytyy sen suuntaista mitä olet etsimässä. Eri asia koska on seuraavat pennut tulossa...

vahinko, että pienet pennut ovat suomessa arkaluonteinen asia, suorastaan tabu
        tuttavani on lähdössä kesällä Yhdysvaltoihin, ja olen antanut hänelle kennel ja kasvattaja nimet samalta seudulta missä käy katsastamassa tea-cup pentua.....toivottavasti saadaan pentu mukaan!

• Miksi ei rottaa...
        suomessa hankalaa kirjoitti:

tuttavani on lähdössä kesällä Yhdysvaltoihin, ja olen antanut hänelle kennel ja kasvattaja nimet samalta seudulta missä käy katsastamassa tea-cup pentua.....toivottavasti saadaan pentu mukaan!

Toivottavasti ette, kamala kokemus pennulle olla älyttömän pitkä matka jossain boksissa jaloissa (hyvällä tuurilla) tai yksin ruumassa. Paskalla säkää kuolee jo matkalla johonkin stressiin. Tai saa traumoja niin että siitä ei tule koskaan täyspäistä koiraa.
        Ja ei ole tabu, niissä ei ole vain mitään järkeä. Saa varoa normaalia enemmän, nostella joka paikkaan ja vahtia, ei voi pentuja teettää jne jne.
        Uteliaisuudesta, miksi haluatte noita rääpäleitä, ja mikä teille on se "mini"koko? Pennulle ja aikuiselle? Mitä jos se kasvaakin "normaali"kokoiseksi? Myytte pois? Ja miten te tiedätte että vaikka olisikin pienikokoinen ja "kevyt" pentu, ettei se aikuisenakaan ole tavis-chihun kokoinen?

• suomessa hankalaa
        Miksi ei rottaa... kirjoitti:

Toivottavasti ette, kamala kokemus pennulle olla älyttömän pitkä matka jossain boksissa jaloissa (hyvällä tuurilla) tai yksin ruumassa. Paskalla säkää kuolee jo matkalla johonkin stressiin. Tai saa traumoja niin että siitä ei tule koskaan täyspäistä koiraa.
        Ja ei ole tabu, niissä ei ole vain mitään järkeä. Saa varoa normaalia enemmän, nostella joka paikkaan ja vahtia, ei voi pentuja teettää jne jne.
        Uteliaisuudesta, miksi haluatte noita rääpäleitä, ja mikä teille on se "mini"koko? Pennulle ja aikuiselle? Mitä jos se kasvaakin "normaali"kokoiseksi? Myytte pois? Ja miten te tiedätte että vaikka olisikin pienikokoinen ja "kevyt" pentu, ettei se aikuisenakaan ole tavis-chihun kokoinen?

kylläpäs tämä ärsyttää :) hi hiii...... no joo!
        Olen tuonut ennenkin pennun ulkomailta, tosin en Yhdysvalloista, eikä se pennulle ole sen raskaampi reissu kuin ihmisen vauvallekaan. Ja silloin pentu kyllä matkasi ihan sylissäni kauniisti, ei tullut traumoja :)
        Se miksi haluan minin on aivan oma asiani, se tietysti harmittaa kun ei saa tietää vastausta, mutta sellaista elämä on, kaikkea ei saa :)
        Se miksi hommaan koiran ulkomailta, yksinkertaiseksi siksi, että Suomessa kasvattajat (muutama harva poikkeus) ovat kovin itseriittoista kansaa, yli hinnoittelu jne.
        Vähän se on tuo kasvu niinkuin ihmiselläkin, myyntiin vaan jos ei aikuisena miellytä, toimitko sinä niin? HALOO TORVI!
        Edelliselle kirjoittajalle tsemppiä, rohkeasti hakemaan ulkomailta, kun kysyntä laskee kotimaassa myös hinnat halpenee. Olen saanut hyvän koiran tuontikoirasta, NORMIKOKOINEN CHIHU, on tällä hetkellä jo kolminkertainen erimaiden muotovalio :) joten kaikki ei ole kiinni koosta, mutta nyt vain haluan syystä jota en kerro sen mini chihun ....... HUOMIO, talossamme asuu DOBERMANN, eikä ole koskaan astunut, loukannut chihua, joten se siitäkin tekosyystä. Onnea matkaa ja koiran etsintään!

• naani.
        suomessa hankalaa kirjoitti:

Hei, voisiko tuttusi tuoda minulle myös?
        Olen turhaan etsinyt suomesta pientä chihua, asia on todellakin tabu täällä.

Laittaisitko mailia [email protected]

• chihu
        ostetaan kirjoitti:

tori
        koiratori.com
        keltainen pörssi
        apula
        kasvattajat esim. mee kenneliitto sieltä chihujen sivut ja kasvattajat

itse ostin keltasesta pörssistä, mutta en suosittele ostamaan esim. virosta tuotuja

Onnea koiran hankinnassa::::)))

• epskula

Kyllä niille pienimmillekkin koirille myydään pukuja, ja pantoja. onhan se chihu pieni, mutta kyllä niitä löytyy tarvikkeita pienillekin.

Chihun kokoselle koiralle on erikseen oma kokonsa puvuissakin.

• chihu jee... :/

... että miks chihu tarttis jotain vaatetta päälle kun ei muutkaan koirat?? ei se oo koiran koosta kiinni onko sillä kylmä vai ei! Mutta jos on lk, nii ehkä joku toppaliivi ym. Ja jos koiran jalkoja alkaa paleleen, niin sisälle kohta pienen lenkin jälkene. eikä muutenkaa chihuja käytetä jtn. 5 km lenkkejä koko ajan, koska "ne on niin pieniä".......... en jaksa kattoo tämmöstä: "Voi pientä raukkaa, sähän aivan täriset kun oot niin pieni..." just joo. eli kohdelkaa chihuja kuin muitakin koiria. ja ps. chihujen jalostuksen takia niillä voi olla perinnnöllisä sairauksia. ei se välttämättä pakkasesta johdu.

• nyt loppu se lässyty
        chihu jee... :/ kirjoitti:

... että miks chihu tarttis jotain vaatetta päälle kun ei muutkaan koirat?? ei se oo koiran koosta kiinni onko sillä kylmä vai ei! Mutta jos on lk, nii ehkä joku toppaliivi ym. Ja jos koiran jalkoja alkaa paleleen, niin sisälle kohta pienen lenkin jälkene. eikä muutenkaa chihuja käytetä jtn. 5 km lenkkejä koko ajan, koska "ne on niin pieniä".......... en jaksa kattoo tämmöstä: "Voi pientä raukkaa, sähän aivan täriset kun oot niin pieni..." just joo. eli kohdelkaa chihuja kuin muitakin koiria. ja ps. chihujen jalostuksen takia niillä voi olla perinnnöllisä sairauksia. ei se välttämättä pakkasesta johdu.

Jokaista koiraa kohdellaan sen rodun mukaan. Itselläni on pieni chihu ja se tarvitsee lämmikettä talvella vaikka en sen kanssa talvella lenkkeilekkään, koska sen tassut ei kestä ja se ei tykkää siitä. Muuten kyllä lenkittäisin. Auto on kylmä ja haluaahan koira käydä ulkona eikä vain koko ajan mähjöttää sisällä. Minun chihuni on ainakin paljon tyytyväisempi kun sillä on talvella takki päällä. Se suojaa pientä koiraa ja vasinkin lyhytkarvaista chihua. On koiran koosta ja karvasta kiinni että se tarvitsee lämmikkettä! Esim. kiinanharjakoira, sillähän ei ole karvoja kuin muutamassa paikassa niin varmasti palelee ulkona talvisin kun ei ole samanlaista eristystä kuin muilla koirilla karva. Ethän sinäkään mene alastin ulos pakkaseen. Nyt järki käteen urpot. Samalla lailla koiratkin tarvitsevat päällysvaateita kuin me ihmisetkin. Kyse ei ole ollenkaan siitä että chihun pukeminen on niin sööttiä ja mukavaa. Amerikoissa tätä harrastetaan aljon, mutta suomessa kylmien säiden vuoksi chihut ei tarkene. Jos et omista chihua niin ole hiljaa, koska et tiedä millaista se talvisin on!

• äläotakunetosaa

älä ota noin pientä koiraa jos et ole valmis siihen. t.chihuahuan omistaja.

• ?

mull on chihuahua ja se palelee kun sitä viee ulos, nii se on herkkä se on putonu muun sylist ja sitä on sattunu :(

• -----Anna-----

Siis jumalauta että on lapsellista porukkaa :D riitelee täällä vaan toistensa kanssa kuka on paras hoitaja. Kaikilla on mun mielestä omat tapansa. Mä itse haluaisin chihuahuan jota hieman vois just joskus talvipakkasella pukea ja ehkä jopa kantaa jossain laukussa. Hei miksi niitä sitten myytäis kaikissa eläinkaupoissa jos se ois rääkkäystä ? kyllä mä sitä koiraa ulkoiluttaisin ja ruokkisin ihan normaaliin tapaan. Mitä turhaan alkaa puuttua toisten hoitotapoihin. On eri asia jos vittu alkaa roikottaa koiraansa kaulapannasta jostain kiveltä. Ihan oikeesti ihan super outoo porukkaa osa tääl :D

• Diplo

Paljon uusia tosi pieniäkin kokoja, suurin talvitakkimallisto Suomessa!
      Kaikki mallit yappy fashion, myynnissä hyvin varustetuissa lemmikkikaupoissa.

• 35c Chihujen kanssa

Ihme nalkutusta :D
      Mutta niin, viestiketjun aloittajan ei TODELLAKAAN kannata hankkia chihua, kun ei tiedä mistään mitään. Tottakai sen päälle voi astua, jos on niin saatanan tohelo että voisi astua eläimen päälle. Chihujen päässä on kaiken lisäksi se aukio, johon yksi pieni isku voi olla sen chihun loppu. Joten hanki vaikka Alaskan malamuutta jos tarvii tuollaista miettiä. Viestistäsi oikein huomaa, että ostat chihun vain sen takia, että voisit sanoa että sinulla on chihu. Huoh.
      Ja tosta ihmeen vaatekinasta mitä tässä kokoajan ollaan vatvottu, chihut tarvitsevat jonkunnäköisen takin ainakin miinusasteilla. Chihu on niin pieni, että sen kaikki elimet, luut ym. ovat niin lähellä ihoa, että ne voivat vaurioitua jossei niitä suojaa. -5 on muutenkin chihuille se kipuraja, ettei saisi tehdä muita kuin pakollisia pissalenkkejä. Semmoinen nyt on kyllä ihan liioittelua, että chihulle pistäisi pipot, tossut, housut sun muut helvetin turhat pinnallisuudet, mutta joku toppamantteli olisi hyvä kietaista päälle, ainakin tuulisella kelillä, tai kun lämpötila alkaa olla siinä 5 asteen kieppeillä. Kyllä koirasta itsestäänkin huomaa, että koska on kylmä.

• chihuja täälläkin

Joo kyllä osa totuutta edellisessä, korjaten silti tuon pakkaskestävyyden.
      Chihujen kuten muidenkin lyhytkarvaisten koirien pakkaskestävyys raja on täysin yksilöllistä.
      Tiedän chihuja jotka tekevät pissareissunsa -20, ihan ilman takkeja ja tossuja, pitemmälle reissulle eivät omistajat niitä veisikään.
      Omani ei ainakaan vielä ole reagoinut myöskään pakkaseen, takissa oloon kyllä, ei tekisi niin mitään ulos takki päällä, äärimmäisen hädän ollessa pissaa takki päällä.
      Kokemukseni mukaan myöskään whippetit joita pidetään kylmän arkoina sietävät hyvinkin pakkasta.
      Mutta totta, että chihu on lämpöä rakastava rotu, joten kovilla pakkasilla vain pissakierros.
      Ja tuohon ihan alkuperäiseen kysymykseen, chihu on erittäin pieni luovutus ikäisenä, ja ennenkö se oppii väistelemään itse jalkoja kannattaa katsoa eteensä kun kävelee. Sohville ja sänkyyn on turha nostaa, ennekö osaa itse sinne hypätä, silloin myös hyppää alaspäinkin.
      Itselläni pienin on 1,3 kiloa (aikuinen) ja pommii sohvalle kun silmä välttää, mutta liukkaasti hypähtää alaskin (meillä siis ei koirat SAA olla sohvalla):))

• Lumiponi~

Hei! :) Minullekkin on tulossa joulukuun lopulla chihun pentu. Ehdotan sinulle että etsit semmoisen henkilön joka pystyy neulomaan villapuvun pennullesi. oikean koon. :) Toivottavasti tämä auttaa sinua. Missä päin te asutte? Mietin vain että olisi mukava saada sihunpentu kavereita täältä uudeltamaalta missä me asutaan =)

• 1515

Haloo onko valoo... Ap on kirjoittanut vuonna 2007, ei taida se chihu enää hirveesti pentu olla.

• .....->

Siis te jotka väitätte et chihun pukeminen on eläinrääkkäystä niin olette aivan väärässä! Chihuahua on herkästi paleleva rotu joka täytyy pukea pitääkseen chihunsa lämpimänä. Mulla on chihu ja ei se välitä vaatteista mitään, ennemmin ehkä jopa nauttii saadakseen olla lämpimässä! Menkääpä itse sisävaatteissa ilman takkia seisomaan -15° vaikka puoleksi tunniksi, niin tiedätte miltä chihuahuasta tuntuu kun se viedään pidemmälle lenkille ilman lämmittäviä vaatteita! Siis ihmiset, käyttäkää nyt ees vähän päätänne ;O Eihän esim. lk chihulla ole mitään millä suojautua pakkaselta....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      38
      3545
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      32
      2315
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2243
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      45
      2111
    5. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1484
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      18
      1445
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1396
    8. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      957
    9. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      48
      945
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      823
    Aihe