Ainakin vanhemmat nokialaiset ovat kuulleet hauskoja tarinoita jo edesmenneistä, värikkäistä nokialaispersoonista, Jumalauta-Jokelasta ja Penttilän Eepestä. Joskus noita Jokela-kaskuja oli kaupungin www-sivuillakin, mutta enää ei taida olla? Itsekin olen niitä vuosien varrella monia kuullut, mutta eihän niitä kaikkia muista.
Laittakaapa te paremmin muistavat niitä tänne muiden - ja varsinkin tuoreempien nokialaisten - luettaviksi. Tässä yksi malliksi:
Jokela oli käynyt kesken työpäivää parturissa, mestari oli tämän kuitenkin huomannut ja puhutteli Jokelaa hänen palattuaan.
- Eikö Jokela tiedä, ettei työaika ole tarkoitettu parturissakäyntiä varten vaan työntekoon?
Johon Jokela tokaisi:
- Jumalauta, työaikana se tukka kasvaakin!
Ja mestari tähän:
- No ei kai se nyt ainoastaan työaikana kasva?
Johon Jokela:
- Jumalauta, eihän sitä kokonaan leikattukaan!
Jumalauta-Jokela & Penttilän Eepe -tarinat
4
3533
Vastaukset
- ...
...
- ,,,
eepe ampu salaa hirven ja joutu oikeuteen.
tuomari kysyi mistä te sen hirven ammuitte?
puusta herra tuomari.
tähän tuomari,älkää halventako oikeutta tai saatte sakot!
tähän taas eepe,herra tuomari ei se hirvi ollut puussa vaan minä! - ---
,,, kirjoitti:
eepe ampu salaa hirven ja joutu oikeuteen.
tuomari kysyi mistä te sen hirven ammuitte?
puusta herra tuomari.
tähän tuomari,älkää halventako oikeutta tai saatte sakot!
tähän taas eepe,herra tuomari ei se hirvi ollut puussa vaan minä!Niin ja sen jälkeen,eepen päästyä vapaaksi,nimismies meni osteleen eepeltä talon tonttia.
Eepe tuumas että ei nyt ole pikkurahan puuteta ja jos oikein nälkä tulee niin imeskelen niitä hirven luita sitten. - ja tämä
--- kirjoitti:
Niin ja sen jälkeen,eepen päästyä vapaaksi,nimismies meni osteleen eepeltä talon tonttia.
Eepe tuumas että ei nyt ole pikkurahan puuteta ja jos oikein nälkä tulee niin imeskelen niitä hirven luita sitten.Eepe unohti talvella mettätöissä ollessaan termospullon kannon nokkaan.
keväällä eepe löysi sen,otti ryypyn ja sanoi-perkule ompas hyvä pullo kun vieläkin suuta poltteli!
mitähän siellä mahtoi olla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell322088Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.461705Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1121476Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041226Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041024Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76968- 59855
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,34822Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52789Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101743