Meitä on nyt piiskattu lain kouralla. Joko joku muukin janoaa ELÄVÄÄ VETTÄ?
Minä ainakin viihdyn paremmin nasaretilaisen lahkossa kuin fariseusten lahkossa. Paavalin lailla olen jo ajat sitten saanut armon vaihtaa fariseusten lahkosta Jeesus nasarealaisen lahkoon.
Kenen orja olet, sen lauluja laulat. Minä olen Kristuksen orja ja laulan laupiaille sovitettuja lauluja, kuten:
Autuaaksijulistus
1 Nähdessään kansanjoukot Jeesus nousi vuorelle. Hän istuutui, ja opetuslapset tulivat hänen luokseen. [5:1-12: Luuk. 6:20-23]
2 Silloin hän alkoi puhua ja opetti heitä näin:
3 "Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. [Ps. 40:18; Jes. 57:15, 61:1, 66:2; Jaak. 2:5]
4 Autuaita murheelliset: he saavat lohdutuksen. [Ps. 126:5; Jes. 61:2,3; Joh. 16:20; Ilm. 7:17]
5 Autuaita kärsivälliset: he perivät maan. [Ps. 37:11]
6 Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano: heidät ravitaan. [Jes. 55:1,2, 65:13; Joh. 6:35]
7 Autuaita ne, jotka toisia armahtavat: heidät ARMAHDETAAN. [Ps. 41:2; Matt. 25:35,36; 2. Tim. 1:16; Jaak. 2:13]
8 Autuaita puhdassydämiset: he saavat nähdä Jumalan. [Ps. 24:4; 1. Joh. 3:2,3; Ilm. 22:4]
9 Autuaita rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen. [Sananl. 12:20; Room. 12:18; Jaak. 3:18]
10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta. [1. Piet. 3:14]
11 "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. [Matt. 10:22; Joh. 15:21; 1. Piet. 4:14]
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä. [2. Aik. 36:16; Neh. 9:26; Matt. 23:31; Ap. t. 7:52]
Lue - edellisen kanssa yhteensopiva - viimeinen tuomio, Matt 25:34-35 :
34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. [Viis. 5:15,16; Ef. 1:4]
35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. [25:35,36: Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, 2:13,14].
AnttiVKantola_
Joko janotaan autuutta ?
22
387
Vastaukset
- ainoina Jeesuksen
lahkoon kuuluvina, kun tänne siirryit sieltä fariseusten körttiläisten sivuilta? Vai tulitko vain haasamaan riitaa ja kivittämään toisia Kristuksen ruumiin jäseniä, sieltä Luterilaisuus sivuilta?
Sen lakihenkisempää uskoa ei olekkaan, kuin körttiläisyys, siellä ei armoa tunneta. Ollessani lapsi ja pyhäkoululaisten joulujuhlassa kirkossa, niin pikku siskollani oli kaunis ja lämpöinen punainen ulsteri päälystakkina, (silloin ei vielä ollut toppatakkeja)tosi körttiläisenä tunnettu pyhäkoulun opettaja sanoi sisarelleni: Kuuleppas tyttö, Jumala ei tykkää "korreista(lue punaisita) vaateista."
Pikku sisareni joulumieli oli pilattu!
Kun tulimme kotiin hän kertoi itkusilmin äitille tapauksesta. Äitini otti lapsen syliinsä, silitti tukkaa ja sanoi että :"Älä kuule ..... kulta välitä, ei Jumala katso vaatteisiin, vaan sydämeen. Jumala rakastaa sinua ja sinulla on, kauniit ja lämpimät vaatteet."
Lapsen silmät kirkastuivat jälleen, mutta hän kysyi vielä kuitenkin arkana: "Ihanko totta tykää, vaikka minulla onkin punainen palttoo"?
"Kyllä, se on hyvä ja lämmin palttoo!"
Että kun niin kiivaasti täällä adventisteja haukut, niin näe myöskin oma tilasi! Kun toisia moitit, olet itse juuri sitä mistä näitä adventisteja haukut.
Sanoit haluavasi olla Jeesus Nasarettilaiseen uskovien seurassa, no siinä kyllä olet oikeassa paikassa, sillä adventistit ovat kaikista lähimpänä Jeesuksen julistusta!- TÄYDELLISIÄ!
Vaatteillako te Jeesusta rakastatte?
"1. Yksinkertaisuus. Niin kuin muitakin elämänalueita, kristillinen kutsu yksinkertaisuuteen koskee myös pukeutumistamme. "Kristillinen todistaminen edellyttää yksinkertaisuutta.
"Tapa, millä pukeudumme, osoittaa maailmalle, keitä me olemme ja mitä me olemme. Kysymys ei ole jostakin viktoriaaniselta ajalta peräisin olevasta vaatimuksesta vaan siitä, että osoitamme rakastavamme Jeesusta."
2.Moraali. Kristityt eivät turmele luonteensa kauneutta pukeutumistyyleillä, jotka herättävät "ruumiin haluja" (1.-Joh.-2.-16). Koska kristitty haluaa todistaa uskostaan toisille, hän pukeutuu ja toimii säädyllisesti eikä korosta niitä ruumiinosia, jotka kiihottavat seksuaalisia haluja. Säädyllisyys edistää moraalista terveyttä. Kristityn pyrkimyksenä on kirkastaa Jumalaa, ei itseään.
3. Käytännöllisyys ja taloudellisuus. Koska kristitty on Jumalan hänelle uskomien varojen taloudenhoitaja, hän harjoittaa säästäväisyyttä ja ohittaa "kultakorut, helmet tai kalliit vaatteet" (1.-Tim.-2:-9). Taloudellisuus ei kuitenkaan välttämättä edellytä halvimpien saatavissa olevien vaatteiden ostamista. Useinkin korkea laatu osoittautuu pitkän päälle taloudellisimmaksi ratkaisuksi.
4. Terveellisyys. Ihmisen terveydentilaan ei vaikuta ainoastaan ruokavalio. Kristitty välttää sellaisia pukeutumistyylejä, jotka eivät tarjoa riittävää suojaa tai jotka vaikuttavat elimistöön haitallisesti ja terveyttä vaarantavasti.
5. Luonnollinen kauneus. Kristitty ymmärtää varoituksen "mahtailevasta elämästä" (1.-Joh. 2:-16). Jeesus viittasi kedon kukkiin sanoessaan: "Edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä" (Matt. -6:-29). Siten hän osoitti, että taivaan käsitykselle kauneudesta on luonteenomaista sulous, yksinkertaisuus, puhtaus ja luonnollisuus. Maallisella näyttävyydellä, mitä ohimenevät muodit ilmentävät, ei ole mitään arvoa Jumalan silmissä (1.-Tim. 2:9). - Ei kukaan
TÄYDELLISIÄ! kirjoitti:
Vaatteillako te Jeesusta rakastatte?
"1. Yksinkertaisuus. Niin kuin muitakin elämänalueita, kristillinen kutsu yksinkertaisuuteen koskee myös pukeutumistamme. "Kristillinen todistaminen edellyttää yksinkertaisuutta.
"Tapa, millä pukeudumme, osoittaa maailmalle, keitä me olemme ja mitä me olemme. Kysymys ei ole jostakin viktoriaaniselta ajalta peräisin olevasta vaatimuksesta vaan siitä, että osoitamme rakastavamme Jeesusta."
2.Moraali. Kristityt eivät turmele luonteensa kauneutta pukeutumistyyleillä, jotka herättävät "ruumiin haluja" (1.-Joh.-2.-16). Koska kristitty haluaa todistaa uskostaan toisille, hän pukeutuu ja toimii säädyllisesti eikä korosta niitä ruumiinosia, jotka kiihottavat seksuaalisia haluja. Säädyllisyys edistää moraalista terveyttä. Kristityn pyrkimyksenä on kirkastaa Jumalaa, ei itseään.
3. Käytännöllisyys ja taloudellisuus. Koska kristitty on Jumalan hänelle uskomien varojen taloudenhoitaja, hän harjoittaa säästäväisyyttä ja ohittaa "kultakorut, helmet tai kalliit vaatteet" (1.-Tim.-2:-9). Taloudellisuus ei kuitenkaan välttämättä edellytä halvimpien saatavissa olevien vaatteiden ostamista. Useinkin korkea laatu osoittautuu pitkän päälle taloudellisimmaksi ratkaisuksi.
4. Terveellisyys. Ihmisen terveydentilaan ei vaikuta ainoastaan ruokavalio. Kristitty välttää sellaisia pukeutumistyylejä, jotka eivät tarjoa riittävää suojaa tai jotka vaikuttavat elimistöön haitallisesti ja terveyttä vaarantavasti.
5. Luonnollinen kauneus. Kristitty ymmärtää varoituksen "mahtailevasta elämästä" (1.-Joh. 2:-16). Jeesus viittasi kedon kukkiin sanoessaan: "Edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä" (Matt. -6:-29). Siten hän osoitti, että taivaan käsitykselle kauneudesta on luonteenomaista sulous, yksinkertaisuus, puhtaus ja luonnollisuus. Maallisella näyttävyydellä, mitä ohimenevät muodit ilmentävät, ei ole mitään arvoa Jumalan silmissä (1.-Tim. 2:9).normaali ihminen pue lapsiaan mustaan, vain miellyttääkseen körttiläisiä! Jumala on antanut meille koko värien kirjon, ihastelkaamme Jumalan viisautta ja rakkautta. Lapset pitävät kirkkaista kauniista väreistä. Ei meillä vapaissa suunnissa(kuten hellarinakin olen nähnyt) vaatteilla koreilla, ei tarvitse olla "kolme halkoa takamuksen päällä" ,että voi kirkkoon tulla.
Aikuiset ihmisetkin tulevat seurakunnan kokouksiin aivan kirkkaanpunaisissa toppatakeissa ja ulstereissa, eikä kukaan heitä ole pois ajamassa. Jokainen kelpaa Jumalalle niissä vaatteissa mitä satuu päällä olemaan. Turhaa sinun on puolustella tuon pyhäkoulunopettajan tekoa, törkeä,mikä törkeä!
Näyttääkö sinusta joku 4-5 vuotias lapsi irstaalta, jos hänellä on punainen, vieläpä pehmeän tiilenpunainen päälystakki? Jos niin näet, sinun sietää tutkittaa oma pääkoppasi, sillä vika löytyy suvaitsemattomuudesta ja halusta näyttää olevansa toisia parempi.
On törkeyden huippu mennä pahoittamaan pienen tytön mieli tuollaisella rakkaudettomuudella, ja tuo teko ei puolustellen parane, päinvastoin, puolustelusi osoittaa, että olet itse yhtä rakkaudeton!
Omakehullahan aloitit koko linkkisi!
Siunausta sinulle sisareni Herrassa, missä kuljetkin toivoo helluntalais veljesi! Olet perin väärässä, nimetön puskassa piileksijä! Sillä lainkiivailu ei suinkaan ole lähimpänä Jeesuksen sydäntä. Ei ollut myöskään pari tuhatta vuotta sitten.
Mitä körttiläisyyteen tulee, minä en ole körttiläinen. Sitä paitsi se on sormella-osoittelua se, että puolustaudutaan sillä, että muut ovat vielä enemmän lain alla.
Minun suhteeni Kristukseen on luottamuksellinen ts. henkilökohtainen. Siinä liitossa vahvempi auttaa heikompaa. Uudessa liitossa ei pidä tuomita laintekojen pohjalta, vaan laupeuden töiden.
Kristuksen opin pääperiaate:
Jaak 2:12-13 :
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 .
JES 58:6-9 :
6 Toisenlaista paastoa minä odotan: että vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet,
7 murrat leipää nälkäiselle, avaat kotisi kodittomalle, vaatetat alastoman, kun hänet näet, etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi. [Hes. 18:7; Matt. 25:35,36]
8 Silloin sinun valosi puhkeaa näkyviin kuin aamunkoi ja hetkessä sinun haavasi kasvavat umpeen. Vanhurskaus itse kulkee sinun edelläsi ja Herran kirkkaus seuraa suojanasi. [Jes. 52:12]
9 Ja Herra vastaa, kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: "Tässä minä olen." Jos hävität sorron ikeen keskuudestasi ja lopetat sormella osoittelun ja pahat puheet,
LAHKOLAISET
"Lahkoon kuulumisesta" puheen ollen; tunnustan kuuluvani Jeesus nasaretilaisen lahkoon, jonka päämies on apostoli Paavali.
Ap. t. 24:5 Me olemme havainneet, että tämä mies on tuhoisa kuin rutto. Hän on nasaretilaisten lahkon johtaja, ja kaikkialla, joka puolella maailmaa hän on lietsomassa levottomuutta juutalaisten keskuudessa. [Ap. t. 17:6, 21:28, 28:22]
antti
- näinseon
"Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan."
Työlästä on
Kirjoittanut: näin se on 11.4.2007 klo 13.08
"Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan."
=======================
En käsitä, miten yllä mainittu irtojae-vastaus voisi liittyä aiheeseeni "Joko janotaan autuutta?". Mutta tuntemattomaankin sormella-osoitteluun voi vastata asianTUNTEMUKSELLA.
Minun janoni on raamatullista.
Jo vanhassa liitossa janottiin u u t t a:
Ps. 42:2 (42:3)
Minun sieluni janoaa Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan tulla temppeliin, astua Jumalan kasvojen eteen?
Ps. 63:1
Daavidin psalmi, jonka hän sepitti Juudan autiomaassa. (63:2) Jumala, minun Jumalani, sinua minä odotan. Sieluni janoaa sinua, ruumiini ikävöi sinua ja uupuu autiomaassa ilman vettä. [2. Sam. 15:23].
Ps. 143:6 Minä kohotan käteni sinun puoleesi, sieluni janoaa sinua kuin kuivunut maa. (sela) [Ps. 42:3, 63:2]
Sananl. 13:2a - "Hyvä sana ravitsee puhujansa."
Matt. 5:6
Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano: heidät ravitaan. [Jes. 55:1,2, 65:13; Joh. 6:35].
Jes. 49:10
Eivät he näe nälkää, ei heidän tule jano, ei heitä ahdista helle eikä auringon polte, sillä heitä ohjaa heidän armahtajansa, joka vie heidät lähteiden ääreen. [Ps. 121:6; Jes. 41:18, 43:20; Ilm. 7:16]
SAPATTINA TULEE TYYDYTTÄÄ AUTUUDEN JANOA
Joh. 7:37
Juhlan suurena päätöspäivänä Jeesus nousi puhumaan ja huusi kovalla äänellä: "Jos jonkun on jano, tulkoon minun luokseni ja juokoon! [3. Moos. 23:36 | Jes. 55:1; Joh. 4:14; Ilm. 21:6, 22:17].
Ilm. 21:6
Vielä hän sanoi minulle: "Nyt ne ovat käyneet toteen. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sille, jolla on jano, minä annan lahjaksi vettä elämän veden lähteestä. [Ilm. 16:17 | Ilm. 1:8, 2:8 | Jes. 55:1; Ilm. 7:17]
TYÖLÄSTÄ ON KIIVAILLA T O T U U T T A VASTAAN , SUORASTAAN ORJAMAISTA
Ensin fariseusten lahkon päämies - armon perillisten päällimmäinen vainoaja:
Ap. t. 6:13
Siellä he toivat kuultavaksi vääriä todistajia, jotka sanoivat: "Tämä mies puhuu lakkaamatta tätä pyhää paikkaa ja lakia vastaan.
Ap. t. 8:1
Saul oli samaa mieltä kuin muut ja hyväksyi sen, että Stefanos surmattiin. Sinä päivänä puhkesi ankara vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan, ja kaikki muut paitsi apostolit hajaantuivat eri puolille Juudeaa ja Samariaa. [Ap. t. 22:20]
Se oli TURHAA, se lainkiihkoilu Armonruhtinasta vastaan -Paavalista tuli nasaretilaisen lahkon päämies:
Apt 26:14 :
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta (pistintä) vastaan.'
Ap. t. 24:5
Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies.
Tänään Suomessakin Paavali kiivailee Jumalan armotalouden hoitajana:
APT 22:3 :
3 "Minä olen juutalainen. Olen syntynyt Kilikian Tarsoksessa mutta kasvanut tässä kaupungissa. Gamalielin oppilaana minut on kasvatettu isiemme LAIN KAIKKIEN VAATIMUSTEN MUKAAN. Kiivaasti minä taistelin Jumalan puolesta, juuri niin kuin te kaikki tänään teette. [Ap. t. 5:34, 26:5; Gal. 1:13,14; Fil. 3:5,6]
Gal. 1:14
Ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
Kol. 1:25
Jonka palvelijaksi minä olen tullut Jumalan armotalouden mukaan, joka minulle on annettu teitä varten, täydellisesti julistaakseni Jumalan sanan.
Room. 7:6
Mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Jumalannälän puolesta
antti
- sinut
kiinnostumaan adventismista? Vai aivan piruutasiko vain täällä purat? Kirjoituksesi ovat osoittautuneet aivan uskomattoman ihmisen tärkeilyksi, joissa ei ole minkäänlaista todellista uskon henkeä olemassakaan. Koska ei se ole mahdollistakaan sellaiselle joka ei todella usko, vaan "räpikööttee vain pintavesissä!" Tule uskoon, kadu ja tunnusta syntisi ja pyydä niitä anteeksi, niin tuo syyttäjä henki heitetään sinusta ulos ja koet todellisen Jumalan armosta tapahtuvan eheytymisen! Se on niin täydellistä, että sinä voit sanoa olevasi uusi luomus!
- kukkamultaa
Kourallinen advareita! Ja noin mölyäviä! Mitäpä se muutaman harhaoppisen mielipide painaisi? Tiäksää sitä?
- Olisi silti hauskempi
kukkamultaa kirjoitti:
Kourallinen advareita! Ja noin mölyäviä! Mitäpä se muutaman harhaoppisen mielipide painaisi? Tiäksää sitä?
keskustella sovussa, kun kuunnella noita teidän harhaoppisia mielipitetänne. Ei adventistitkaan mene loukkaamaan Vanhoillis lestaatiolaisia, eikä muitakaan HEIDÄN sivuilleen. Luuletko itse muuta sitten olevasi, kuin sitä samaa savea? Olet törkeä!
- kukkamultaa.....
Olisi silti hauskempi kirjoitti:
keskustella sovussa, kun kuunnella noita teidän harhaoppisia mielipitetänne. Ei adventistitkaan mene loukkaamaan Vanhoillis lestaatiolaisia, eikä muitakaan HEIDÄN sivuilleen. Luuletko itse muuta sitten olevasi, kuin sitä samaa savea? Olet törkeä!
Viestinihän oli kommentointia tuohon kohtuullisen törkeälle adventistin viestille... Näyttää adventistilla olevan (saako sinutella?) valikoiva tuomitsemisen himo, kun äänenkorkeus nousee adventismia puolustaessa ihan falsettiin vaikka oma tyyli sietäisi murahtelevamman äänilajin.
"Vai aivan piruutasiko vain täällä purat? Kirjoituksesi ovat osoittautuneet aivan uskomattoman ihmisen tärkeilyksi, joissa ei ole minkäänlaista todellista uskon henkeä olemassakaan.
Koska ei se ole mahdollistakaan sellaiselle joka ei todella usko, vaan "räpikööttee vain pintavesissä!" Tule uskoon, kadu ja tunnusta syntisi ja pyydä niitä anteeksi, niin tuo syyttäjä henki heitetään sinusta ulos ja koet todellisen Jumalan armosta tapahtuvan eheytymisen! Se on niin täydellistä, että sinä voit sanoa olevasi uusi luomus!"
=====================
KIITOS MIELENILMAISUSTA
Sielutieteessä so. psykologiassa kutsuttaisiin tuossa yllä esiintyvää vuodatusta "henkiseksi väkivallaksi".
Ainakaan tuossa yllä esiintyvää, nimeä vaille jätettyä ihmistä, ei voi sanoa mielettömäksi.
Oli se vahva mielenilmaisu - kai henkilöltä, jolla syystä tai toisesta on paha olo.
Mutta sellaisia me KAIKKI itsessämme olemme - kuin saastainen vaate, Jumalan edessä. Kuin härkätaistelijan ahdistama härkä - koskapa näkee punaista heti, jos joku ei ole samanmielinen.
Kun sanat loppuvat, kun on puolustuksessaan ajautunut umpikujaan - ei auta muu kuin mennä henkilökohtaisuuksiin. Oman kasvun kannalta se on perin huono juttu, sillä kaikki me ajallaan joudumme siihen asenne-koetukseen, että onko meillä lähimmäinen vaiko vihollinen.
Väittäisin, että kristityn kasvun edistyttyä hyvin pitkälle - ei vihamiehiä enää olekaan. On vain rakkaita toisinajattelevia.
On terveellistä saada välillä kielteistäkin palautetta. Jotta joutuisi tarkistamaan itse tykönään: Miksi kirjoittelen? Kirjoitanko todella totuuden puolesta? Sillä totuutta vastaan ei voi mitään, mutta totuuden puolesta voi aina.
Ei minun toteamuksiani tai opetustani kukaan täällä ole osoittanut vääräksi. Mutta ehkä sitten kuitenkin jotkut omassa mielessään silti niin ajattelevat.
OPILLISTA ASIAA
"Niin tuo syyttäjähenki heitetään sinusta ulos".
Uskon Raamatun opetukseen riivaajien ulos ajamisesta. Asiaa ei pitäisi vetää noin alhaiselle tasolle.
Sillä ensinnäkään ilman ns. henkien erottamisen armolahjaa ei voi tunnistaa, kuka on riivatussa tilassa.
Toisekseen; historia tuntee aivan liikaakin tpauksia, jolloin totuuden puhujasta on yritetty ajaa ulos riivaajahenkiä.
Oudoksun ilmaisua "syyttäjähenki", sillä minähän olen vain esittänyt perusteltuja käsityksiä. Se ei ole syyttämistä syyttämisen vuoksi.
antti- lukea päivästä
AnttiVKantola kirjoitti:
"Vai aivan piruutasiko vain täällä purat? Kirjoituksesi ovat osoittautuneet aivan uskomattoman ihmisen tärkeilyksi, joissa ei ole minkäänlaista todellista uskon henkeä olemassakaan.
Koska ei se ole mahdollistakaan sellaiselle joka ei todella usko, vaan "räpikööttee vain pintavesissä!" Tule uskoon, kadu ja tunnusta syntisi ja pyydä niitä anteeksi, niin tuo syyttäjä henki heitetään sinusta ulos ja koet todellisen Jumalan armosta tapahtuvan eheytymisen! Se on niin täydellistä, että sinä voit sanoa olevasi uusi luomus!"
=====================
KIITOS MIELENILMAISUSTA
Sielutieteessä so. psykologiassa kutsuttaisiin tuossa yllä esiintyvää vuodatusta "henkiseksi väkivallaksi".
Ainakaan tuossa yllä esiintyvää, nimeä vaille jätettyä ihmistä, ei voi sanoa mielettömäksi.
Oli se vahva mielenilmaisu - kai henkilöltä, jolla syystä tai toisesta on paha olo.
Mutta sellaisia me KAIKKI itsessämme olemme - kuin saastainen vaate, Jumalan edessä. Kuin härkätaistelijan ahdistama härkä - koskapa näkee punaista heti, jos joku ei ole samanmielinen.
Kun sanat loppuvat, kun on puolustuksessaan ajautunut umpikujaan - ei auta muu kuin mennä henkilökohtaisuuksiin. Oman kasvun kannalta se on perin huono juttu, sillä kaikki me ajallaan joudumme siihen asenne-koetukseen, että onko meillä lähimmäinen vaiko vihollinen.
Väittäisin, että kristityn kasvun edistyttyä hyvin pitkälle - ei vihamiehiä enää olekaan. On vain rakkaita toisinajattelevia.
On terveellistä saada välillä kielteistäkin palautetta. Jotta joutuisi tarkistamaan itse tykönään: Miksi kirjoittelen? Kirjoitanko todella totuuden puolesta? Sillä totuutta vastaan ei voi mitään, mutta totuuden puolesta voi aina.
Ei minun toteamuksiani tai opetustani kukaan täällä ole osoittanut vääräksi. Mutta ehkä sitten kuitenkin jotkut omassa mielessään silti niin ajattelevat.
OPILLISTA ASIAA
"Niin tuo syyttäjähenki heitetään sinusta ulos".
Uskon Raamatun opetukseen riivaajien ulos ajamisesta. Asiaa ei pitäisi vetää noin alhaiselle tasolle.
Sillä ensinnäkään ilman ns. henkien erottamisen armolahjaa ei voi tunnistaa, kuka on riivatussa tilassa.
Toisekseen; historia tuntee aivan liikaakin tpauksia, jolloin totuuden puhujasta on yritetty ajaa ulos riivaajahenkiä.
Oudoksun ilmaisua "syyttäjähenki", sillä minähän olen vain esittänyt perusteltuja käsityksiä. Se ei ole syyttämistä syyttämisen vuoksi.
anttipäivään adventisteja kohtaan esitettynä. Ja se syyttely kohdistuu nimenomaan ADVENTISTEJA, eikä vain yksittäistä henkilöä kohtaan, vaan siinä yritetään syyttää ja vääräksi vääntää kokonaisen kansanryhmän oikeudet omaan uskoonsa. Muistuttaisin siitä, että suomessa on USKON VAPAUS ja laki sen puolesta, että ketään ei saa mitenkään loukata, rodun, uskon eikä kansallisuuden vuoksi.
Sitäpaitsi, te jotka kaikkein suurinta ääntä pidätte itsestänne ja yritätte toisia leimata fariseuksiksi ja lakihenkisiksi, olette sitä juuri kaikista eniten itse. - hurskastelija
lukea päivästä kirjoitti:
päivään adventisteja kohtaan esitettynä. Ja se syyttely kohdistuu nimenomaan ADVENTISTEJA, eikä vain yksittäistä henkilöä kohtaan, vaan siinä yritetään syyttää ja vääräksi vääntää kokonaisen kansanryhmän oikeudet omaan uskoonsa. Muistuttaisin siitä, että suomessa on USKON VAPAUS ja laki sen puolesta, että ketään ei saa mitenkään loukata, rodun, uskon eikä kansallisuuden vuoksi.
Sitäpaitsi, te jotka kaikkein suurinta ääntä pidätte itsestänne ja yritätte toisia leimata fariseuksiksi ja lakihenkisiksi, olette sitä juuri kaikista eniten itse.Eikö olekaan vapautta pitää muuta lepopäivää kuin juutalaisten sapattia? Keitä ovat ne auringonpalvojat?
Onko babylonin portoilla ja pedon merkin ottajilla myös uskonnonvapaus? Saako heitä loukata?
Miksi sitten nimittelette uskovia saatananpalvojiksi? Eikö se olekaan loukkaavaa? - sivuilla
lukea päivästä kirjoitti:
päivään adventisteja kohtaan esitettynä. Ja se syyttely kohdistuu nimenomaan ADVENTISTEJA, eikä vain yksittäistä henkilöä kohtaan, vaan siinä yritetään syyttää ja vääräksi vääntää kokonaisen kansanryhmän oikeudet omaan uskoonsa. Muistuttaisin siitä, että suomessa on USKON VAPAUS ja laki sen puolesta, että ketään ei saa mitenkään loukata, rodun, uskon eikä kansallisuuden vuoksi.
Sitäpaitsi, te jotka kaikkein suurinta ääntä pidätte itsestänne ja yritätte toisia leimata fariseuksiksi ja lakihenkisiksi, olette sitä juuri kaikista eniten itse."Lopullinen ratkaisu koskee oikeaa ja väärää jumalanpalvelusta, oikeaa ja väärää evankeliumia. Kun tämä kysymys on selvästi esitetty maailmalle, ne jotka torjuvat Jumalan luomistyön muistomerkin - Raamatun SAPATIN - ja valitsevat SUNNUNTAIN kunnioittamisen täysin tietoisina siitä, että se ei ole Jumalan asettama pyhäpäivä, vastaanottavat "PEDON MERKIN". Tämä merkki on KAPINAN MERKKI; peto väittää, että sen toimesta tapahtunut lepopäivän muutos osoittaa sillä olevan Jumalan lain yläpuolelle ulottuva arvovalta.
LÖYTYYKÖ RAAMATUSTA TÄMÄ KAPINAN MERKKI ELI PEDON MERKKI? sivuilla kirjoitti:
"Lopullinen ratkaisu koskee oikeaa ja väärää jumalanpalvelusta, oikeaa ja väärää evankeliumia. Kun tämä kysymys on selvästi esitetty maailmalle, ne jotka torjuvat Jumalan luomistyön muistomerkin - Raamatun SAPATIN - ja valitsevat SUNNUNTAIN kunnioittamisen täysin tietoisina siitä, että se ei ole Jumalan asettama pyhäpäivä, vastaanottavat "PEDON MERKIN". Tämä merkki on KAPINAN MERKKI; peto väittää, että sen toimesta tapahtunut lepopäivän muutos osoittaa sillä olevan Jumalan lain yläpuolelle ulottuva arvovalta.
LÖYTYYKÖ RAAMATUSTA TÄMÄ KAPINAN MERKKI ELI PEDON MERKKI?Oikein virallisilla adventikirkon
Kirjoittanut: sivuilla 12.4.2007 klo 10.42
"Lopullinen ratkaisu koskee oikeaa ja väärää jumalanpalvelusta, oikeaa ja väärää evankeliumia. Kun tämä kysymys on selvästi esitetty maailmalle, ne jotka torjuvat Jumalan luomistyön muistomerkin - Raamatun SAPATIN - ja valitsevat SUNNUNTAIN kunnioittamisen täysin tietoisina siitä, että se ei ole Jumalan asettama pyhäpäivä, vastaanottavat "PEDON MERKIN". Tämä merkki on KAPINAN MERKKI; peto väittää, että sen toimesta tapahtunut lepopäivän muutos osoittaa sillä olevan Jumalan lain yläpuolelle ulottuva arvovalta.
LÖYTYYKÖ RAAMATUSTA TÄMÄ KAPINAN MERKKI ELI PEDON MERKKI?
=======Vastaan Raamatun hengessä=============
Jo Jeesuksen päivien adventistit pitivät "totuutta vääryyden vallassa", kuten Jeesus sanoo. He olivat Jeesuksen päävastustajia ja villitsivät kansan ristiinnaulitsemaan Jeesuksen juuri sapatin kumoamisen vuoksi. Myöskin siksi, että Hän rohkeni kutsua Jumalaa Isäksi, korostaen henkilökohtaisen Jumala-suhteen välttämättömyyttä.
JOH 5:17-18 :
17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
18 Sen tähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
Pääsiäisellä on Uudessa Liitossa uusi merkitys - se avasi tien suoraan Isän yhteyteen. Sapatilla tietysti on myös uusi merkitys, sillä Jeesus on sapatin Herra ja Hänessä, Hänen pyhyydessään sapattina levätään. Jeesushan jo toimintansa alkupäivinä aivan tahallaan rikkoi lainomaista sapattia.
Siksi Paavali voi sanoa, että yksi pitää toista päivää parempana, toinen toista ja olkoon kukin omassa mielessään täysin varma ja rauhassa, että ei ole väärää päivää ensinkään. Room 14:5.
PEDON MERKKI on fyysinen merkki - Ilm 13:16, 14:9, 20:4 - se otetaan joko otsaan tai käteen ja silloin, kun sitä vaaditaan ottamaan, on syytä kieltäytyä.
Kun se aika koittaa, tiedämme varmasti, että on kyse pedon merkistä - sillä siinä tilanteessa merkin ottaja joutuu selvästi myös irtisanoutumaan Kristuksesta. MERKKI PAKOTETAAN OTTAMAN,Ilm 13:6.
Ilm. 13:16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
Ilm. 20:4
Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]
"kolme-enkeliä" on EGW-fanien toimesta valjastettu foorumeilla toitottamaan kolmen enkelin sanomaa, Ilm 14:6-13. Hänet on manipuloitu uskottelemaan, että 12. jakeen tuomio tarkoittaa erityisesti sunnuntaisapatin viettäjiä ja että se viettäminen on yhtä kuin pedon merkki.
Mutta tässähän, ottaen huomioon koko Raamattu ja Raamatun henki, on yksinkertaisesti KYSE SAMASTA KUIN Ilm 13:6 - Ilm 14:9 - Ilm 20:4. Eli siis siitä, pitäytyykö Jumalan Pojan uskossa vai kieltääkö painostuksen alla Jumalan Pojan.
"Tutkiva tuomio" on sitä samaa sunnuntai-pelottelua. Meidäthän tuomitaan joko elämään tai kuolemaan siitä, että uskommeko vai emme.
Vastaammeko "kyllä" Jeesukselle vaiko "ei". Näin me tuomitsemme itse itsemme, kuten Jeesus sanoo.
"Usko ainoastaan, niin sinä pelastut!",
Ap. t. 11:14 Hän puhuu sinulle, ja niiden sanojen voimasta sinä pelastut, sinä ja koko perhekuntasi.'
Ap. t. 16:31 He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." [Luuk. 19:9]
2. Tim. 3:15 Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.
Todennäköisesti juuri adventismin ylläpitäjät ensimmäisinä ovat pedon aikakaudella liittymässä ns. väärän profeetan taakse, moralisoimalla muka väärästä sapatista.
Ajat ja lait muutetaan - sapatti määrätään lauantaiksi ja muta vastaava - jotta kaikki näyttäisi pyhältä ja kristilliseltä. Raamatusta kaivetaan esiin kaikki laki - Kristus sysätään syrjään.
petoja pelkäämättä: antti- ?????????
AnttiVKantola kirjoitti:
Oikein virallisilla adventikirkon
Kirjoittanut: sivuilla 12.4.2007 klo 10.42
LÖYTYYKÖ RAAMATUSTA TÄMÄ KAPINAN MERKKI ELI PEDON MERKKI?
=======Vastaan Raamatun hengessä=============
Jo Jeesuksen päivien adventistit pitivät "totuutta vääryyden vallassa", kuten Jeesus sanoo. He olivat Jeesuksen päävastustajia ja villitsivät kansan ristiinnaulitsemaan Jeesuksen juuri sapatin kumoamisen vuoksi. Myöskin siksi, että Hän rohkeni kutsua Jumalaa Isäksi, korostaen henkilökohtaisen Jumala-suhteen välttämättömyyttä.
17 Mutta Jeesus vastasi heille: "Minun Isäni tekee yhäti työtä, ja minä myös teen työtä".
18 Sen tähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
Pääsiäisellä on Uudessa Liitossa uusi merkitys - se avasi tien suoraan Isän yhteyteen. Sapatilla tietysti on myös uusi merkitys, sillä Jeesus on sapatin Herra ja Hänessä, Hänen pyhyydessään sapattina levätään. Jeesushan jo toimintansa alkupäivinä aivan tahallaan rikkoi lainomaista sapattia.
Siksi Paavali voi sanoa, että yksi pitää toista päivää parempana, toinen toista ja olkoon kukin omassa mielessään täysin varma ja rauhassa, että ei ole väärää päivää ensinkään. Room 14:5.
PEDON MERKKI on fyysinen merkki - Ilm 13:16, 14:9, 20:4 - se otetaan joko otsaan tai käteen ja silloin, kun sitä vaaditaan ottamaan, on syytä kieltäytyä.
Kun se aika koittaa, tiedämme varmasti, että on kyse pedon merkistä - sillä siinä tilanteessa merkin ottaja joutuu selvästi myös irtisanoutumaan Kristuksesta. MERKKI PAKOTETAAN OTTAMAN,Ilm 13:6.
Ilm. 13:16 Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
Ilm. 20:4
Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta. Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä. He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta. [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]
"kolme-enkeliä" on EGW-fanien toimesta valjastettu foorumeilla toitottamaan kolmen enkelin sanomaa, Ilm 14:6-13. Hänet on manipuloitu uskottelemaan, että 12. jakeen tuomio tarkoittaa erityisesti sunnuntaisapatin viettäjiä ja että se viettäminen on yhtä kuin pedon merkki.
Mutta tässähän, ottaen huomioon koko Raamattu ja Raamatun henki, on yksinkertaisesti KYSE SAMASTA KUIN Ilm 13:6 - Ilm 14:9 - Ilm 20:4. Eli siis siitä, pitäytyykö Jumalan Pojan uskossa vai kieltääkö painostuksen alla Jumalan Pojan.
"Tutkiva tuomio" on sitä samaa sunnuntai-pelottelua. Meidäthän tuomitaan joko elämään tai kuolemaan siitä, että uskommeko vai emme.
Vastaammeko "kyllä" Jeesukselle vaiko "ei". Näin me tuomitsemme itse itsemme, kuten Jeesus sanoo.
"Usko ainoastaan, niin sinä pelastut!",
Ap. t. 11:14 Hän puhuu sinulle, ja niiden sanojen voimasta sinä pelastut, sinä ja koko perhekuntasi.'
Ap. t. 16:31 He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi." [Luuk. 19:9]
2. Tim. 3:15 Olet myös jo lapsesta asti tuntenut pyhät kirjoitukset, jotka voivat antaa sinulle viisautta, niin että pelastut uskomalla Kristukseen Jeesukseen.
Todennäköisesti juuri adventismin ylläpitäjät ensimmäisinä ovat pedon aikakaudella liittymässä ns. väärän profeetan taakse, moralisoimalla muka väärästä sapatista.
Ajat ja lait muutetaan - sapatti määrätään lauantaiksi ja muta vastaava - jotta kaikki näyttäisi pyhältä ja kristilliseltä. Raamatusta kaivetaan esiin kaikki laki - Kristus sysätään syrjään.
petoja pelkäämättä: antti"Jeesushan jo toimintansa alkupäivinä aivan tahallaan rikkoi lainomaista sapattia.”
Väitätkö niin kuin fariseukset, että Jeesus rikkoi Jumalan käskyjä vastaan ja teki syntiä. Lain rikkomus on aina syntiä.
Mitä syntinen Jeesus sitten sovitti? Omia syntejäänkö?
Ilm. 20:4. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta. ????????? kirjoitti:
"Jeesushan jo toimintansa alkupäivinä aivan tahallaan rikkoi lainomaista sapattia.”
Väitätkö niin kuin fariseukset, että Jeesus rikkoi Jumalan käskyjä vastaan ja teki syntiä. Lain rikkomus on aina syntiä.
Mitä syntinen Jeesus sitten sovitti? Omia syntejäänkö?
Ilm. 20:4. Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.JEESUS RIKKOI SAPATTIA TAHALLAAN
Ei astuisi ajatukseenikaan, että Jeesus olisi syntiä tehnyt. Tunnen Häntä sen verran.
Teidän sapattinne Hän tosin rikkoi ja kumosi, Joh 5:17:18 ja kutsui Jumalaa Isäkseen.
Mutta te ellenistit ETTE ole sapatin Herra, vaan Hän.
Ellenistiherjaaja kysyy: omia syntejäänkö Jeesus sovitti? Ei, vaan Hän sovitti sinun taholtasi saamansa herjat sekä sovitti myös minun syntisen luontoni. (Olen näet kokonaan syntinen).
Kun laitoit todisteeksi oikeassa olemisestasi tuon Ilm 20:4 ja oletat, että ilman muuta lukijat yhdistävät sen siihen Ellenin opetukseen, jonka mukaan ne ovat laittomuuden tekijöitä, jotka eivät pyhitä lauantaita, (viikon 6. pvä),ja kun lisäksi kysyt vihjaavasti, oliko Jeesus siis syntinen - niin tästä voidaan päätellä, että sinä - ja sinun kirkkosi - olette korottaneet EGW:n jumalaksi ja sapatin herraksi.
------------------------------------
Jeesuksen Henki on viisaasti ohjannut Raamatun lauseiden kirjoittamista. Niinpä totudesta voi eksyä vain tahallaan.
Sinä tuntematon adv.pastori kirjoitat minulle kysymyksen:
"Väitätkö niin kuin fariseukset, että Jeesus rikkoi Jumalan käskyjä vastaan ja teki syntiä. Lain rikkomus on aina syntiä. Mitä syntinen Jeesus sitten sovitti? Omia syntejäänkö?"
Väität siis fariseusten vain väittäneen Jeesuksen rikkoneen sapattia? Väität; sen paljastaa vihjaamasi tuomio, Ilm 20:4. Mitäs muuta syntiä fariseukset väittivät Jeesuksen tehneen sapatin rikkomisen LISÄKSI? Aivan - että Hän väitti Jumalaa Isäkseen!
Mutta eikö se ollut sentään tosi väite - Hän todella sanoi Jumalaa Isäkseen? Ja Hän todella rikkoi sapatin. Sen ajan fariseukset sentään ymmärsivät, mitä Jeesus tarkoitti; juuri siksi he halusivat hänet tappaa. Kun Hän rikkoi sapatin - heidän mielestään tärkeimmän asian mitä voi olla - ja väitti Jumalaa Isäkseen.
JOH 5:18 Sen tähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.
Yhdyt siis fariseuksiin (joiden päämies oli Saul, sittemmin Paavali, kunnes vaihtoi lain Jeesukseen), jotka naulitsivat Jeesuksen ristille sen vuoksi, että tämä väitti Jumalaa Isäkseen! Mitä? En kuullut vastausta. Nämä kaksi asiaa yhdessä olivat kuin punainen vaate fariseuksille.
JOH 19:7 Juutalaiset vastasivat: "Meillä on lakimme, ja lain mukaan hän on ansainnut kuoleman, koska hän väittää olevansa Jumalan Poika." [Joh. 5:18]
Huomaa tämä: Jeesus ei puolustautunut kummankaan syytöksen edessä - sillä Hän rikkoi sapatin ja sanoi Jumalaa Isäkseen. Pidä toki syytöstä vääränä, mutta silloin sinulla ei ole Isää eikä Poikaa.
Joten kellekäs sitten sitä sapattia vietät, kun sinulla ei ole sapatin Herraa? Hukkaan menee ponnistus. Ei ehkä sentään. Olen kuulevinani vastauksen: Ellenin kunniaksi vietän seitsemännen päivän sapattia, (lauantaina 6. pvä). Mutta mahtaako Ellen suvaita sitä, että kuudennella päivällä on peitenimi "seitsemäs päivä"?
-----------------------------------
HENGEN PILKKA
Fariseukset vihasivat sitäkin, että syntisten ystävä paransi sairaita. Olisi kai täytynyt tyytyä etsimään terveyttä vain mintuista ja tilleistä ynnä muusta terveysravinnosta?
Kristuksen pilkka tosin annetaan anteeksi, mutta varokaapa, ettette yhdy kirjanoppineisiin vielä siinäkin, että alkaisitte pilkata ihmeparantumisia riivaajien työksi. Se näet on sellainen "Pyhän Hengen pilkka, jota ei anteeksi anneta".
Matt. 12:31
Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
Matt 12:24-32 :
25 Mutta hän tiesi heidän ajatuksensa ja sanoi heille: "Jokainen valtakunta, joka riitautuu itsensä kanssa, joutuu autioksi, eikä mikään kaupunki tai talo, joka riitautuu itsensä kanssa, pysy pystyssä.
26 Jos nyt saatana ajaa ulos saatanan, niin hän on riitautunut itsensä kanssa; kuinka siis hänen valtakuntansa pysyy pystyssä?
27 Ja jos minä Beelsebulin voimalla ajan ulos riivaajia, kenenkä voimalla sitten teidän lapsenne ajavat niitä ulos? Niinpä he tulevat olemaan teidän tuomarinne.
28 Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
29 Taikka kuinka voi kukaan tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaroitansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää? Vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.
SAPATTI JA MINÄ
Teen työtä Isän kanssa, (en sentään "ahkeroi", vaikka se kehotus Sanassa on), 6 päivänä viikossa. Seitsemäntenä pvnä Palvelijain Kuningas palvelee minua so. ravitsee minua enemmän kuin muina päivinä. Onkin todettu: sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.
_AnttiVKantola_
- aikamoinen....
farisealaisuus ja itserakkaus on havaittavissa. Lisäksi halu antaa vähän toisia nokille:
>>>Meitä on nyt piiskattu lain kouralla. Joko joku muukin janoaa ELÄVÄÄ VETTÄ?
Minä ainakin viihdyn paremmin nasaretilaisen lahkossa kuin fariseusten lahkossa. Paavalin lailla olen jo ajat sitten saanut armon vaihtaa fariseusten lahkosta Jeesus nasarealaisen lahkoon.HARJAANTUKAAMME HENGESSÄ
Matt. 10:20
Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki. [2. Moos. 4:12; Ap. t. 4:8]
Mark. 13:11
Kun teitä viedään luovutettaviksi viranomaisille, älkää etukäteen olko huolissanne siitä mitä puhuisitte. Puhukaa ne sanat, jotka teille tuona hetkenä annetaan. Silloin ette puhu te, vaan Pyhä Henki. [13:11-13: Matt. 10:19-22 : Luuk. 12:11,12]
Luuk. 12:12
Kun se hetki tulee, Pyhä Henki neuvoo, mitä teidän on sanottava."
Joh. 6:63
Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä. [2. Kor. 3:6]
Joh. 14:26
Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. [Luuk. 24:49]
Joh. 16:13
Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva. [Joh. 14:17, 15:26; 1. Joh. 2:27]
Joh. 4:24
Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]
antti, uuden liiton palvelija
- elävän veden janoon
Jeesus ei noussut Isäänsä vastaan.
Sinä taas olet sapatin halveksija ja Jumalan lain irstailija.
Semmoinen on minusta ällöttävää. Miehen pitäisi olla mies, eikä tyhjän jauhaja ja luikertelija.
Paavali tosin oli aivan toista maata. Ei teitä kahta voi millään verrata. PAAVALI OLI JUMALAN MIES.
En tarkoita loukkauksesi. En vaan viitsi enää vaivautua edes lukemaan kirjoituksiasi.
Jumala johtakoon sinua niin, että saavutat voittopalkinnon Paavalin tapaan. Onhan meillä väkevä ja voimallinen Herra jolle kaikki on mahdollista!USKOKAAMME SAPAPTIN HERRAAN
Jeesus nousi sapattia vastaan siksi, että lainvaatijat tekivät sapatista koukun, jolla kalastettiin omaan leiriin väkeä. Sapatti on ihmistä varten, eikä ihminen sapattilakia varten.
Jeesus vapautti sapatin kirkon määräysvallasta niin kiivain ottein, että lainnoudattajat halusivat tappaa Jeesuksen.
Juuri siinä yhteydessä Jeesus sanoi - korostaakseen sapatin kumoamistaan - että Isä tekee YHÄ työtä ja Minä myös. Sapatin Herralla on valta näin määrätä sapatista. Adventismille eivät Isä ja Poika ole milloinkaan siirtäneet sapatin herrautta. Eikä saviastia ota määräyksiä seitsemännen päivän kirkolta - vaan savenvalajalta.
Nousette Isää ja Poikaa vastaan, kaikki te, jotka ryhdytte sapatin herroiksi. Vain omalta kohdaltaan voi itse kukin ihminen määräillä sapatista. Voittopalkintoa ei saavuteta nousemalla sapatin Herraa vastaan - vaan opettelemalla TUNTEMAAN Hänet.
Totuus tulee useinkin lasten ja imeväisten suusta, sillä Jumalan hulluus sisältää sen viisauden, että Hän vaikuttaa saviastian kautta mieluusti. En voi vaieta tai väistyä, koska olen vastuullinen.
Jos loukkaannut siihen, että meikäläisen kautta totuus tuotiin esiin - et loukkaannu minuun vaan itse Elämän Herraan. Minä olen mielestäsi laittomuuden ihminen, kaiketi kokonaan synnissä siinnyt. "Luikertelija" viittaa jopa Lohikäärmeeseen.
Joh. 9:34
He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Sinä olet kokonaan synneissä syntynyt, ja sinä tahdot opettaa meitä!" Ja he ajoivat hänet ulos.
Joh 9:34(1992 käännös). Silloin fariseukset sanoivat: "Sinä olet syntymästäsi syntinen, syntiä täynnä koko mies -- ja sinä rupeat opettamaan meitä!" He ajoivat miehen ulos.
17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, 14:10].
18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33]
antti ansioton palvelija- eepu*
AnttiVKantola kirjoitti:
USKOKAAMME SAPAPTIN HERRAAN
Jeesus nousi sapattia vastaan siksi, että lainvaatijat tekivät sapatista koukun, jolla kalastettiin omaan leiriin väkeä. Sapatti on ihmistä varten, eikä ihminen sapattilakia varten.
Jeesus vapautti sapatin kirkon määräysvallasta niin kiivain ottein, että lainnoudattajat halusivat tappaa Jeesuksen.
Juuri siinä yhteydessä Jeesus sanoi - korostaakseen sapatin kumoamistaan - että Isä tekee YHÄ työtä ja Minä myös. Sapatin Herralla on valta näin määrätä sapatista. Adventismille eivät Isä ja Poika ole milloinkaan siirtäneet sapatin herrautta. Eikä saviastia ota määräyksiä seitsemännen päivän kirkolta - vaan savenvalajalta.
Nousette Isää ja Poikaa vastaan, kaikki te, jotka ryhdytte sapatin herroiksi. Vain omalta kohdaltaan voi itse kukin ihminen määräillä sapatista. Voittopalkintoa ei saavuteta nousemalla sapatin Herraa vastaan - vaan opettelemalla TUNTEMAAN Hänet.
Totuus tulee useinkin lasten ja imeväisten suusta, sillä Jumalan hulluus sisältää sen viisauden, että Hän vaikuttaa saviastian kautta mieluusti. En voi vaieta tai väistyä, koska olen vastuullinen.
Jos loukkaannut siihen, että meikäläisen kautta totuus tuotiin esiin - et loukkaannu minuun vaan itse Elämän Herraan. Minä olen mielestäsi laittomuuden ihminen, kaiketi kokonaan synnissä siinnyt. "Luikertelija" viittaa jopa Lohikäärmeeseen.
Joh. 9:34
He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Sinä olet kokonaan synneissä syntynyt, ja sinä tahdot opettaa meitä!" Ja he ajoivat hänet ulos.
Joh 9:34(1992 käännös). Silloin fariseukset sanoivat: "Sinä olet syntymästäsi syntinen, syntiä täynnä koko mies -- ja sinä rupeat opettamaan meitä!" He ajoivat miehen ulos.
17 Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." [Joh. 9:4, 14:10].
18 Tämä vain lisäsi juutalaisten halua ottaa Jeesus hengiltä. Hänhän ei ainoastaan rikkonut sapattikäskyä, vaan vieläpä sanoi Jumalaa omaksi isäkseen ja teki siten itsestään Jumalan vertaisen. [Joh. 10:33]
antti ansioton palvelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431347
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39936Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad36671- 14610
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17563Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17533