Mannaa

Päivän sana Luuk. 24:37

Niin opetuslapset valtasi säikähdys ja pelko. Tästä opimme, että Herran Kristuksen ylösnousemuksen evankeliumi lohduttaa vain niitä arkoja ja pelonalaisia, jotka tuntevat synnin painon eivätkä mielellään kuolisi, mutta pelkäävät kahisevaa lehteäkin. Sellaisia evankeliumi lohduttaa ja heille se maistuu.

Tällainenhan evankeliumin luonne on. Se on sanoma Herrasta Kristuksesta, joka on noussut kuolleista ottaakseen pois synnin, kuoleman ja kaiken onnettomuuden niiltä, jotka uskovat häneen. Tällainen saarna voi auttaa siis vain niitä, jotka tuntevat synnin ja kuoleman. Se ei hyödytä niitä, jotka eivät tunne syntiään eikä se heille maistukaan. Vaikka he kuulevatkin evankeliumia, se ei vaikuta heissä muuta kuin sen, että he oppivat sanat ja puhuvat niistä kuulemansa mukaan. Sydämessään he eivät käsitä sitä, eikä se lohduta heitä eikä tee heitä iloisiksi.

Vain katkeraa maistaneelle makea on mieluista eikä onnettomuudesta välttynyt onnea käsitä. Ei pidä siis olla huolissaan siitä, ettei evankeliumi tuota kaikkialla hedelmää.

Martti Luther - Mannaa Jumalan lapsille

2

141

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;Matt. 7: 22-23* * *

Sanojen merkitystä.
      Monet sanovat minulle sinä päivänä:" Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa.

Ja silloin minä lausun heille julki: Minä en ole koskaan teitä tuntenut, menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät.
      Eikö Luoja tuntisi lapsiaan, jotka Hän on kämmenensä hipiään piirtänyt, jo ennen maailman perustamista.

Keitä Jeesus ei tuntenut omikseen, ja keitä Jeesus käski poistumaan edestään.
      Me kaikki olemme tehneet vääryyksiä, tätä Jeesus ei tarkoittanut, sillä syntisiä varten Jeesus tuli maailmaan.
      Vastaus kysymykseen on laittomuuden tekijöistä, jotka tekevät ihmetöitä Jeesuksen nimessä ja selittävät Jeesuksen tulleen kumoamaan, eikä täyttämään Lain viimeistä piirtoa myöten.
      Lisäksi he selittävät, että vain yhdeksän käskyä ovat voimassa ja Jeesus on kumonnut ajat ja Lain, eikä yhtäkään käskyä ole voimassa.

He eivät usko Jeesuksen sanoja: Älkää luulko että Minä olen tullut muuttamaan Lakia ja Profetioita, en Minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään ne.
      Laittomuuden saarnaajat uskottelevat muiden yrittävän pelastua Lain tekojen kautta, Vaikka yksikään kristillinen seurakunta ei tue tälläistä opetusta.
      Juutalaisillakin oli uhrikaritsa, joka viittasi Kristuksen uhrikuolemaan tähtemme.
      Riittääkö armo yksin pelastuksen perustaksi, vai tarvitaanko siihen sovitusuhria puolestamme?.
      Ja mikä on uskon merkitys?.

• Jumalan Pojan usko riittää meille jokaiselle, jotka uskomme.

Gal 2:20 Enää en elä minä, vaan Kristus elää minussa. Sen elämän, jota tässä ruumiissani vielä elän, elän uskoen Jumalan Poikaan, joka rakasti minua ja antoi henkensä puolestani. [2
        Kor 5:15 ]

Gal. 3:24
        Näin laki oli meidän valvojamme Kristuksen tuloon asti, jotta me sitten tulisimme vanhurskaiksi uskosta.

Room. 1:17
        Siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon. Onhan kirjoitettu: "Uskosta vanhurskas saa elää." [Hab. 2:4; Gal. 3:11; Hepr. 10:38]
        urskaiksi uskosta.

Room 4:16 Lupaus ja usko kuuluvat yhteen sitä varten, että kaikki olisi armoa. Näin lupaus on varma ja koskee kaikkia Abrahamin jälkeläisiä, ei vain niitä joilla on laki, vaan myös niitä joilla on Abrahamin usko. Hän on meidän kaikkien isä, [Room. 3:24, 9:8; Gal. 3:18]

Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Uusi Testamentti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      96
      2346
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      182
      1918
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      184
      1497
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      248
      922
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      81
      908
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      806
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      799
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      621
    Aihe