YLEMMÄN kerroksen väki tutkii lain kirjaa yöt päivät - lainkuuliaisina - luullen, että heillä niissä on elämä. Ja tuomio niille, jotka eivät tottele heidän lauantaisapatti-määräystään. Tottelevaisuuden portaatko taivaaseen? Jos meinaa horjahtaa, niin Miikael-Jeesus hieman antaa tukeaan?
JOOEL 1:8 Pidä tämän lainkirjan sanat aina huulillasi. Tutki lakia päivin ja öin, niin pystyt tarkoin noudattamaan kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu. Silloin sinä menestyt ja onnistut kaikissa toimissasi. [5. Moos. 17:19; Ps. 1:2, 119:97]
Alemman kerroksen väki huutaa Herraa avukseen yöt ja päivät - he saavat avun armosta.
Ps. 42:3
(42:4) Kyyneleeni ovat minun ruokani päivin ja öin, kun minulle joka päivä sanotaan: "Missä on sinun Jumalasi?"
2. Tim. 1:3
Minä kiitän Jumalaa, jota esivanhemmistani asti palvelen puhtaalla omallatunnolla - samoin kuin minä lakkaamatta muistan sinua rukouksissani öin ja päivin,
Luuk. 18:7
Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
(88:2) Herra, minun pelastukseni Jumala, päivin ja öin minä huudan sinun edessäsi.
Kahden kerroksen väkeä
18
442
Vastaukset
- Sirkka Iita.
Ei kukaan luule, että he olisivat jotenkin paremmassa asemassa sinuun nähden, vaikka tutkisivat mitä, tai tekisivät mitä, vaan he tekevät sen sydämen ilolla rakkaudesta ja kuuliaisuudesta Luojaansa ja Jumalaansa kohtaan. Ja sellaista vastaan EI ole laki! Lopeta tuo toisten syyllistäminen ja toisista vikojen etsiminen, ja anna sinäkin Jeesuksen rakkauden täyttää sydämesi, niin saat Pyhän Hengen lahjan. Siunausta toivoo sisaresi Herrassa.
- tuota samaa
minäkin tuossa aiemmin ajattelin kirjoittaa tuolle jatkuvalle syyttäjälle, mutta sitten ajattelin ettei hänelle kannata vastata, haukkuu vain takaisin irtonaisilla Raamatun paikoilla.
Hyvä kun sinä vastasit noin minäkin ajattelen, että tuo ei ole oikein että aina nälvätään toisia uskovia, eikö meidän pitäisi rakastaa toisiamme,eikä aina olla painamassa alas. Kuka opetti Sirkka-Iitankin jo herjaamaan ja kiroamaan helvettiin ne, jotka eivät pidä sapattia lauantaina - tuomitseman ne laittomuuden tekijöiksi?
Tällaisen tavallisen rivikristityn näkökulmasta katsottuna on surkuhupaisaa se, että todellakin löytyy kristilliseksi kirkoksi itseään nimittämä kirkkokunta sellainen, jotka mielestään YKSIN ovat oikeita uskovaisia ja Jumalalle otollisia.
Ja sitten kun tästä huomauttaa, niin asia kiistetään, vaikka se kaiken aikaa tällä foorumillakin on esillä. Jotka sitten tuon tuomitsemisen tuomitsevat, niin ne ovat muka vääriä tuomitswijoita.
Muuta ei voi sanoa kuin että: voi pyhä yksinkertaisuus!- Sirkka Iita.
AnttiVKantola kirjoitti:
Kuka opetti Sirkka-Iitankin jo herjaamaan ja kiroamaan helvettiin ne, jotka eivät pidä sapattia lauantaina - tuomitseman ne laittomuuden tekijöiksi?
Tällaisen tavallisen rivikristityn näkökulmasta katsottuna on surkuhupaisaa se, että todellakin löytyy kristilliseksi kirkoksi itseään nimittämä kirkkokunta sellainen, jotka mielestään YKSIN ovat oikeita uskovaisia ja Jumalalle otollisia.
Ja sitten kun tästä huomauttaa, niin asia kiistetään, vaikka se kaiken aikaa tällä foorumillakin on esillä. Jotka sitten tuon tuomitsemisen tuomitsevat, niin ne ovat muka vääriä tuomitswijoita.
Muuta ei voi sanoa kuin että: voi pyhä yksinkertaisuus!En sinuakaan. Tuomitsen toistensa leimaamisen ja herjauksen. Vaikka siinäkin olemme erehtyväisiä jokainen, mutta on myöskin lupa tunnustaa syntinsä ja pyyttää anteeksi toisiltansa. Täällä on paljon väärää tuomitsemista ja itsekehua puolin ja toisin, en sitä kiellä, mutta vain Jeesus voi olla oikeudenmukainen tuomarimme. Meillä ihmisillä ei ole edes siihen oikeutta.
Jätetään senvuoksi pois toisistamme vikojen kaivelu, ja katsotaan jokainen Jeesuksen silmin omaan sydämeemme, joskohan sieltä löytyisi jotakin korjattavaa ja jätetään se sitten rukoillen Jeesuksen parannettavaksi. Siunataan toisiamme, ei kirota, jooko?
- mistä olet
saanut nuo luulosi?
Et ole oikein perillä siitä mitä muut tekevät ja mikä pahinta et tunnu edes ymmärtävän mitä toiset kirjoittavat vaan hoet sitä samaa jatkuvasti.
Voi hyvä anti vaihda levya.Kuuluu huuto pimeyden syvyyksistä!
Aihe oli "Kahden kerroksen väkeä" - aihe ei ollut antti. Mutta, että kuka olen - olen siitä alemmasta kerroksesta.
Jeesuksella on tapana yhä verrata kirjanoppineisuutta ja armosta autuutta toisiinsa - sitä et voi Häneltä kieltää. Tarkoitus minulla oli herättää meitä itse kutakin itse tykönämme miettimään näit asioita - uskomme perustusta.
Ei ensinkään ollut tarkoitus, että muita tuon aiheen nojalla aletaan syyttää tai asian esille tuojan persoonaa.
"Vaihda levyä" - olen toki monelta kantilta näitä kristillisyyden keskeisiä teemoja valottanut.
Turhanpäiväisiin aiheisiin oikeasta sapattipäivästä tai ruokatottumuksista olen jo kyllästynyt itsekin.- kyllästynyt..
AnttiVKantola kirjoitti:
Kuuluu huuto pimeyden syvyyksistä!
Aihe oli "Kahden kerroksen väkeä" - aihe ei ollut antti. Mutta, että kuka olen - olen siitä alemmasta kerroksesta.
Jeesuksella on tapana yhä verrata kirjanoppineisuutta ja armosta autuutta toisiinsa - sitä et voi Häneltä kieltää. Tarkoitus minulla oli herättää meitä itse kutakin itse tykönämme miettimään näit asioita - uskomme perustusta.
Ei ensinkään ollut tarkoitus, että muita tuon aiheen nojalla aletaan syyttää tai asian esille tuojan persoonaa.
"Vaihda levyä" - olen toki monelta kantilta näitä kristillisyyden keskeisiä teemoja valottanut.
Turhanpäiväisiin aiheisiin oikeasta sapattipäivästä tai ruokatottumuksista olen jo kyllästynyt itsekin.Miksi tuot jatkuvasti niitä tänne esille ruoka ja lain halveksunta.
Miksi sinulle on Herran laki niin vastenmielinen? Muuta muuhun aiheeseen kirjoituksesi johonkin joka lähentää kristittyjä toisiinsa eikä vie vaan kauemmaksi toisistamme,kyllä sinulla luterilaisena varmaan löytyy hyviä rakentaviakin aiheita.Äläkä sorra toista kristittyä, niin Herra auttaa sinua löytämään hyvät aiheet joihin me kaikki voimme ilolla yhtyä. - Lepopäivä
AnttiVKantola kirjoitti:
Kuuluu huuto pimeyden syvyyksistä!
Turhanpäiväisiin aiheisiin oikeasta sapattipäivästä tai ruokatottumuksista olen jo kyllästynyt itsekin.turhanpäiväinen? Jos on niin anna niiden jotka toisin ajattelee siinä asiassa, tehdä niin, sillä Paavalikin kielsi riitelemästä sapatin tai syömisen tähden. Usko edes Paavalia, jos et minusta mitään välitä, mutta anna minun uskoa, niinkuin minä uskon. Luota siihen että kyllä minun Herani TIETÄÄ kaiken ja pitää huolen, kun olen KOKONAAN itseni hänelle antanut.
Minä tarvitsen välillä lepoa ja aikaa olla täysillä Luojani puhuttelussa. Sapatin viettäjät EIVÄT ole päivien valitsijoita, vaan heille kelpaa se alkuperäinen päivä, jonka Jumala itse PYHITTI ja EROITTI, SIUNATEN sen meille ihmisille lepopäiväksi.
Jeesus sanoi ettei ihminen ole sapattia varten, VAAN sapatti on IHMISTÄ VARTEN. Emme siis ole sapatinkaan orjia, sillä Jeesus itse sanoi, että on lupa tehdä hyvää sapattinakin. Minun Isäni tekee alati työtä, senvuoksi ON LUPA tehdä hyvää sapattinakin. Sapatin vietto ei ole lakihenkisyyttä, VAAN, LUOJAN KUNNIOITTAMISTA LUOJANA. Sapatti on IANKAIKKINEN merkki ja muistuttaja siitä että me olemme luotuja ja että MEILLÄ ON LUOJA:) - kun ette tiedä
Lepopäivä kirjoitti:
turhanpäiväinen? Jos on niin anna niiden jotka toisin ajattelee siinä asiassa, tehdä niin, sillä Paavalikin kielsi riitelemästä sapatin tai syömisen tähden. Usko edes Paavalia, jos et minusta mitään välitä, mutta anna minun uskoa, niinkuin minä uskon. Luota siihen että kyllä minun Herani TIETÄÄ kaiken ja pitää huolen, kun olen KOKONAAN itseni hänelle antanut.
Minä tarvitsen välillä lepoa ja aikaa olla täysillä Luojani puhuttelussa. Sapatin viettäjät EIVÄT ole päivien valitsijoita, vaan heille kelpaa se alkuperäinen päivä, jonka Jumala itse PYHITTI ja EROITTI, SIUNATEN sen meille ihmisille lepopäiväksi.
Jeesus sanoi ettei ihminen ole sapattia varten, VAAN sapatti on IHMISTÄ VARTEN. Emme siis ole sapatinkaan orjia, sillä Jeesus itse sanoi, että on lupa tehdä hyvää sapattinakin. Minun Isäni tekee alati työtä, senvuoksi ON LUPA tehdä hyvää sapattinakin. Sapatin vietto ei ole lakihenkisyyttä, VAAN, LUOJAN KUNNIOITTAMISTA LUOJANA. Sapatti on IANKAIKKINEN merkki ja muistuttaja siitä että me olemme luotuja ja että MEILLÄ ON LUOJA:)Minä täältä kysynkin sellaiasta, mikä tuli mieleeni. Ettekö te sitten ymmärrä sitä, että jos ottaa Raamatusta jonkun opinkohan "ulos" tehden siitä kirkon opin, tuo kohta irtoaa pois alkuperästään, ja muuttuu kirkon tottelemiseksi? Jos adventismissa ymmärrettäisiin vanhan ja Uuden liiton piirteet kokonaisuudessaan, ymmärtäisitte, että tämä sääntö toimii kaikissa asioissa. Näinhän on kaikissa asioissa asioiden kulku. Otetaanpa esimerkki maallisesta elämästä. Laki sanoo yhtä, ja poliisi on lain valvoja virallisesti. On eri asia, jos poliisi sakottaa kuin että kuka tahansa rikkeen nähnyt tekisi samoin. Sama sääntö on Jumalan sanallakin. Teidän kirkkonne on opillistanut koko Raamatun omien ne opit nimelleen adventismiksi. Kun nyt kirkkonne oppien noudattamiseksi teette niinkuin "laki kin sanoo" ette te noudata alkuperäistä sanojaa, vaan tätä uutta, pääkonfferenssia. Mieti tykönäsi muita esimerkkejä. Ei meillä täällä ole muu tarkoitus, kuin olla teille avuksi. Ja siksi me sanomme tunnustavamme vain Raamatun sanaa, ettemme antaisi kunniaa luterilaisuuteemme siten kuin teidän kunnianne menee nyt adventismin piikkiin.JUMALA EI SALLI MUITA KUNNIANOTTAJIA RINNALLEEN.5.Mooseksen kirja:
5:7 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni. Siunausta muuten, ja tehkää parannus Herran puoleen. - Sirkka Iita.
kun ette tiedä kirjoitti:
Minä täältä kysynkin sellaiasta, mikä tuli mieleeni. Ettekö te sitten ymmärrä sitä, että jos ottaa Raamatusta jonkun opinkohan "ulos" tehden siitä kirkon opin, tuo kohta irtoaa pois alkuperästään, ja muuttuu kirkon tottelemiseksi? Jos adventismissa ymmärrettäisiin vanhan ja Uuden liiton piirteet kokonaisuudessaan, ymmärtäisitte, että tämä sääntö toimii kaikissa asioissa. Näinhän on kaikissa asioissa asioiden kulku. Otetaanpa esimerkki maallisesta elämästä. Laki sanoo yhtä, ja poliisi on lain valvoja virallisesti. On eri asia, jos poliisi sakottaa kuin että kuka tahansa rikkeen nähnyt tekisi samoin. Sama sääntö on Jumalan sanallakin. Teidän kirkkonne on opillistanut koko Raamatun omien ne opit nimelleen adventismiksi. Kun nyt kirkkonne oppien noudattamiseksi teette niinkuin "laki kin sanoo" ette te noudata alkuperäistä sanojaa, vaan tätä uutta, pääkonfferenssia. Mieti tykönäsi muita esimerkkejä. Ei meillä täällä ole muu tarkoitus, kuin olla teille avuksi. Ja siksi me sanomme tunnustavamme vain Raamatun sanaa, ettemme antaisi kunniaa luterilaisuuteemme siten kuin teidän kunnianne menee nyt adventismin piikkiin.JUMALA EI SALLI MUITA KUNNIANOTTAJIA RINNALLEEN.5.Mooseksen kirja:
32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni. Siunausta muuten, ja tehkää parannus Herran puoleen.adventisti, vaan uudestisyntynyt luterilainen. Kyllä nämäkin asiat ovat monille auenneeet ihan raamatusta, niinkuin kaikki mikä on tarpeellista, ei siihen mitään ihmisoppeja rinnalle tarvita.
- Luoja kunnioittamista,
kun ette tiedä kirjoitti:
Minä täältä kysynkin sellaiasta, mikä tuli mieleeni. Ettekö te sitten ymmärrä sitä, että jos ottaa Raamatusta jonkun opinkohan "ulos" tehden siitä kirkon opin, tuo kohta irtoaa pois alkuperästään, ja muuttuu kirkon tottelemiseksi? Jos adventismissa ymmärrettäisiin vanhan ja Uuden liiton piirteet kokonaisuudessaan, ymmärtäisitte, että tämä sääntö toimii kaikissa asioissa. Näinhän on kaikissa asioissa asioiden kulku. Otetaanpa esimerkki maallisesta elämästä. Laki sanoo yhtä, ja poliisi on lain valvoja virallisesti. On eri asia, jos poliisi sakottaa kuin että kuka tahansa rikkeen nähnyt tekisi samoin. Sama sääntö on Jumalan sanallakin. Teidän kirkkonne on opillistanut koko Raamatun omien ne opit nimelleen adventismiksi. Kun nyt kirkkonne oppien noudattamiseksi teette niinkuin "laki kin sanoo" ette te noudata alkuperäistä sanojaa, vaan tätä uutta, pääkonfferenssia. Mieti tykönäsi muita esimerkkejä. Ei meillä täällä ole muu tarkoitus, kuin olla teille avuksi. Ja siksi me sanomme tunnustavamme vain Raamatun sanaa, ettemme antaisi kunniaa luterilaisuuteemme siten kuin teidän kunnianne menee nyt adventismin piikkiin.JUMALA EI SALLI MUITA KUNNIANOTTAJIA RINNALLEEN.5.Mooseksen kirja:
32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni. Siunausta muuten, ja tehkää parannus Herran puoleen.eikä lakihenkisyyttä!
- kun ette tiedä
Luoja kunnioittamista, kirjoitti:
eikä lakihenkisyyttä!
Kuvittelin kirjoittavani otsikkoon "Kahden kerroksen väkeä" sen alkuperäisen viestialoituksen teemaa seuraten!!!!!!!! Mikä viestissäni oli paikkansapitämätöntä? Miksi viistit pois kirjoittamastani asiasta selittämään adventismin noudattamistasi? Tuohonhan teidän sapatinviettonne siirtyy juuri esittämälläni tavalla! Kun tottelet adventtikirkkoa, tottelet "väärää herraa".
kyllästynyt.. kirjoitti:
Miksi tuot jatkuvasti niitä tänne esille ruoka ja lain halveksunta.
Miksi sinulle on Herran laki niin vastenmielinen? Muuta muuhun aiheeseen kirjoituksesi johonkin joka lähentää kristittyjä toisiinsa eikä vie vaan kauemmaksi toisistamme,kyllä sinulla luterilaisena varmaan löytyy hyviä rakentaviakin aiheita.Äläkä sorra toista kristittyä, niin Herra auttaa sinua löytämään hyvät aiheet joihin me kaikki voimme ilolla yhtyä.***Miksi tuot jatkuvasti niitä tänne esille ruoka ja lain halveksunta.
Miksi sinulle on Herran laki niin vastenmielinen? Muuta muuhun aiheeseen kirjoituksesi johonkin joka lähentää kristittyjä toisiinsa eikä vie vaan kauemmaksi toisistamme,kyllä sinulla luterilaisena varmaan löytyy hyviä rakentaviakin aiheita.Äläkä sorra toista kristittyä, niin Herra auttaa sinua löytämään hyvät aiheet joihin me kaikki voimme ilolla yhtyä.***
=======================
Kuulepas nyt, sinä ajanvietekirjoittelija - miksi pitäisi muuttaa aihetta? Sellaiseksi, josta kaikki ovat yhtä mieltä? Kehua toinen toistaan kilvan samanmielisyydestä?
Sapatti- , ruoka-, ja lakiaiheet ovat ajankohtaisia, enkä ole vielä onnistunut saamaan riittävän vakuuttavasti esille Raamatun käsitystä niissä. Minulla on ollut useita aiheita, mutta useilla - kuten sinulla - lienee täällä vain 1 aihe: antin laiton persoona.
Mahdollinen lähentyminen olisi valhepohjalla niin kauan kuin pyhäpäivällä tietyt kirkot jakavat kristikunnan kahtia - vuohiin ja lampaisiin. Mutta loppuun asti pysyy Raamatussa se sana, että toinen voi pitää toista päivää parempana.
Aloitukseni aihe ei suinkaan ollut vähäpätöinen antti - tuo on turha aihe - vaan lain ja evankeliumin suhde. Se on keskeinen aihe Sanassa, joten sitä ei voi lakata esiin tuomasta. En syytä, vain totean sen, että jotkut lukeutuvat lainnoudattajiin, mm. ehdottoman muka yhden ainoan oikean viikonpäivän nimissä - en syytä. vaan itsehän sitä korotatte.
Itse lukeudun tosiaankin tuohon alempaan kerrokseen - armahdettu syntinen. Lienen sinun näkökulmastasi katsottuna ei-rakentava laittomuuden tekijä.
Kristillisyys ei ole viihdettä vaan totuuden etsintää alati. Raamatusta löytää aina uutta - syvempää. Tietysti voisin kirjoittaa terveysasioista, mutta ne ovat makuasioita; niihin ei paljonkaan pidä tuhlata kristillisen foorumin tilaa.- mabuchi
AnttiVKantola kirjoitti:
***Miksi tuot jatkuvasti niitä tänne esille ruoka ja lain halveksunta.
Miksi sinulle on Herran laki niin vastenmielinen? Muuta muuhun aiheeseen kirjoituksesi johonkin joka lähentää kristittyjä toisiinsa eikä vie vaan kauemmaksi toisistamme,kyllä sinulla luterilaisena varmaan löytyy hyviä rakentaviakin aiheita.Äläkä sorra toista kristittyä, niin Herra auttaa sinua löytämään hyvät aiheet joihin me kaikki voimme ilolla yhtyä.***
=======================
Kuulepas nyt, sinä ajanvietekirjoittelija - miksi pitäisi muuttaa aihetta? Sellaiseksi, josta kaikki ovat yhtä mieltä? Kehua toinen toistaan kilvan samanmielisyydestä?
Sapatti- , ruoka-, ja lakiaiheet ovat ajankohtaisia, enkä ole vielä onnistunut saamaan riittävän vakuuttavasti esille Raamatun käsitystä niissä. Minulla on ollut useita aiheita, mutta useilla - kuten sinulla - lienee täällä vain 1 aihe: antin laiton persoona.
Mahdollinen lähentyminen olisi valhepohjalla niin kauan kuin pyhäpäivällä tietyt kirkot jakavat kristikunnan kahtia - vuohiin ja lampaisiin. Mutta loppuun asti pysyy Raamatussa se sana, että toinen voi pitää toista päivää parempana.
Aloitukseni aihe ei suinkaan ollut vähäpätöinen antti - tuo on turha aihe - vaan lain ja evankeliumin suhde. Se on keskeinen aihe Sanassa, joten sitä ei voi lakata esiin tuomasta. En syytä, vain totean sen, että jotkut lukeutuvat lainnoudattajiin, mm. ehdottoman muka yhden ainoan oikean viikonpäivän nimissä - en syytä. vaan itsehän sitä korotatte.
Itse lukeudun tosiaankin tuohon alempaan kerrokseen - armahdettu syntinen. Lienen sinun näkökulmastasi katsottuna ei-rakentava laittomuuden tekijä.
Kristillisyys ei ole viihdettä vaan totuuden etsintää alati. Raamatusta löytää aina uutta - syvempää. Tietysti voisin kirjoittaa terveysasioista, mutta ne ovat makuasioita; niihin ei paljonkaan pidä tuhlata kristillisen foorumin tilaa. Lepopäivä kirjoitti:
turhanpäiväinen? Jos on niin anna niiden jotka toisin ajattelee siinä asiassa, tehdä niin, sillä Paavalikin kielsi riitelemästä sapatin tai syömisen tähden. Usko edes Paavalia, jos et minusta mitään välitä, mutta anna minun uskoa, niinkuin minä uskon. Luota siihen että kyllä minun Herani TIETÄÄ kaiken ja pitää huolen, kun olen KOKONAAN itseni hänelle antanut.
Jeesus sanoi ettei ihminen ole sapattia varten, VAAN sapatti on IHMISTÄ VARTEN. Emme siis ole sapatinkaan orjia, sillä Jeesus itse sanoi, että on lupa tehdä hyvää sapattinakin. Minun Isäni tekee alati työtä, senvuoksi ON LUPA tehdä hyvää sapattinakin. Sapatin vietto ei ole lakihenkisyyttä, VAAN, LUOJAN KUNNIOITTAMISTA LUOJANA. Sapatti on IANKAIKKINEN merkki ja muistuttaja siitä että me olemme luotuja ja että MEILLÄ ON LUOJA:)SAPATTI ON IHMISTÄ VARTEN
Sapatti ei ole pelastusta varten, vaan Jeesus on sitä.
Jumala kykenee pyhittämään ihmiselle minkä tahansa luomansa viikonpäivän, sillä Jeesus on pyhäpäivän Herra.
Minäkö kiistelen päivien pyhittämisestä? Juuri minä olen se, joka yhtyy Raamattuun siinä, että yksi pitää parempana toista päivää ja toinen toista ja että "kukin olkoon omassa mielessään täysin varma". En ole milloinkaan sanonut, että se joku olisi laiton siksi, että on valinnut lauantain.
Joten kiistely on TÄYSIN teidän puoleltanne, teidän jotka opetatte lauantaipyhän olevan pelastuksen ehto. Miksi tahdotte määrätä ulkopuolistenkin päivistä?
Ei Sana sano, että kukin olkoon omassa mielessään täysin varma siitä, että väärä päivävalinta koituu turmioksi. Tai että oikea elämäksi.
Sapatissa on tärkeämpää se, kuinka sen viettää.
Oikean sapattipäivän nimissä ei pidä vannoa, sillä viettäminen on tärkeämpi kuin päivän valinta. Kuten temppeli on sen kultaa tärkeämpi.
RAKENTAVAA olisi olla yhtä mieltä tästä yksinkertaisesta Raamatun totuudesta.
Älä pidä ainoaa oikeaa lepopäivä-viikonpäivää tärkeämpänä kuin on pyhäpäivän pyhittävä Herra !- UnaFortuna
AnttiVKantola kirjoitti:
***Miksi tuot jatkuvasti niitä tänne esille ruoka ja lain halveksunta.
=======================
Kristillisyys ei ole viihdettä vaan totuuden etsintää alati. Raamatusta löytää aina uutta - syvempää. Tietysti voisin kirjoittaa terveysasioista, mutta ne ovat makuasioita; niihin ei paljonkaan pidä tuhlata kristillisen foorumin tilaa.Foorumilla: Tämähän on oikea Kristittyjen Foorumi. Tuolla Lesdadiolaisten palstalla sinulla olisi todellinen kohde omiesi parannuksen teon puolesta. Voisit oikaista veljesi siellä oikeaan hengelliseen näköpiiriin.
He ovat joutuneet aivan yönpimeyteen. Ole hyvä ja anna heille sitä sinun valoasi, sitä he todella kaipaavat. Etenkin vanhoillis Lestadadiolaiset. Muista älä unohda heitä!
Jeesus on Vieläkin Herra. UnaFortuna kirjoitti:
Foorumilla: Tämähän on oikea Kristittyjen Foorumi. Tuolla Lesdadiolaisten palstalla sinulla olisi todellinen kohde omiesi parannuksen teon puolesta. Voisit oikaista veljesi siellä oikeaan hengelliseen näköpiiriin.
He ovat joutuneet aivan yönpimeyteen. Ole hyvä ja anna heille sitä sinun valoasi, sitä he todella kaipaavat. Etenkin vanhoillis Lestadadiolaiset. Muista älä unohda heitä!
Jeesus on Vieläkin Herra.Minä teen töitä, niin arkena kuin sapattina - kuten Isäni. Mutta en kuule lihan ääntä, vaan Hengen ja viivyn täällä niin kauan kuin Herrani tahto on ja - tietysti - lukijat tahtovat lukea.
Sillä aivan turha olisi väkisin kirjoitella ja tuputtaa, ilman vastakaikua. Vastakaikua on ollut mukavasti.
Kenties tämä UnaFortunan viesti kuitenkin oli jonkinlainen enne siitä, että jossain vaiheessa on siirryttävä eteenpäin eli toisaalle. Henkilöön katsomista, väärää valitsemista se olisi, että noin vain lähtisi valikoimaan toista foorumia.
Toki tuo mainitsemasi lestadiolaisfoorumi houkuttaa. Lihalle juuri tämä foorumi kuitenkin lienee liiankin sopiva, sillä tykkään tällaisesta aktiivisesta vuorovaikutuksesta.
Ei sen puoleen; jos väistyisin, niin sekin synti on jo sovitettu.
Hebr 10:8-10
Hbr.10:8 Hän sanoo siis ensin: "Uhreja ja lahjoja, polttouhreja ja syntiuhreja sinä et halunnut, ne eivät sinua miellyttäneet", vaikka näistä uhreista on laissa määräykset. [Matt. 9:13, 12:7]
9 Mutta sitten hän sanoo: "Tässä olen. Olen tullut täyttämään sinun tahtosi." Hän siis kumoaa nuo määräykset asettaakseen niiden tilalle Jumalan tahdon. [Matt. 3:15]
10 Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa. [Hepr. 9:12,28]
antti
"LAKIHENKISYYS ON LIHAN MIELTÄ - SYNTI"
Meinaatko, että Jumala on syntinen, kun säilyttää lakiaan taivaassa?
============== Ihmettelen vaan:
Tuollainen järjen päätelmä ja ajatusrakennelma on täysin vieras raamatun hengessä ajattelevalle.
En ainakaan minä ala selittämään Raamattua Ellenin kirjoitusten pohjalta. Vaan Sana selittäköön itse itseään.
Olet edesvastuuton törkimys, kun syötät tuollaisia harha-ajatuksia kristittyjen foorumille.
Taivaassa säilytetään Elämän kirjaa, johon on kirjoitettu autuuden saavien nimet jo alun alkaen, Ilm 17:8. Peruste ei ole lakihenkisyys tai lauantaisapatti, vaan yksinkertaisesti se Raamatun - ja minun - paljon toitottama: "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi", Ilm 25:34-35, Ilm 20:15.
Mutta lakihenkisyys todellakin miellyttää ylpeää lihaa ja synti miellyttää alhaista lihaa. Niitä vastaan tulee taistella Hengen asein.
Lainnoudattajankaan liha ei v oi alistua Jumalan lakiin, joten hän ei pääse yhtään edelle sitä, joka ei ole lain alla:
Room. 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua. [Matt. 12:34; Room. 5:10; Kol. 1:21; Jaak. 4:4]
Gal. 5:18
Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
IRTOJAKEITA, JOTKA YHTYVÄT RAAMATUN HENKEEN
Emme siis seuraa ihanaa lakia, vaan verrattomasti ihanampaa Pyhää Henkeä. Kumman "kerroksen" väkeä olet?
Gal 5:25 Jos me elämme Hengen varassa, meidän on myös seurattava Hengen johdatusta. [Room. 8:12]
Gal 6:2-4
2 Kantakaa toistenne taakkoja, niin te toteutatte Kristuksen lain. [Room. 15:1 ]
3 Joka luulee olevansa jotakin, vaikka ei ole mitään, pettää itseään. [1. Kor. 8:2; Jaak. 1:26]
4 Kukin tutkikoon vain omia tekojaan. Silloin hän voi ylpeillä vain siitä, mitä hän itse on, vertaamatta itseään toiseen.
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462