Kärkeen porhalti Osram Cool Blue H4. Hyvät lähi- ja kaukovalotehot. Huvittavaa se, että Philips X-treme H4 haukuttiin lyttyyn, koska valoteho ei ollut kummoinenkaan.
Vastaukset 4
- kokeillut
philipsin ja osramin h4:sia joissa luvataan 30% parempaa valoa kuin norm.h4 ja olen tullut siihen tulokseen että osramin h4:set on paremmat
- jarppa . . ..
Aika mielenkiintoista, täytyypä lukea tuo testi
Itselläni oli aluksi autossa Osram perus H4-polttimot, toisen mennessä rikki vaihdoin Osram Silverstareihin, jotka antoivat huomattavasti enemmän valoa.
Kun ensimmäinen Silverstar kärähti niin päätin kokeilla Philipsin X-tremeä, näillä sai Silverstareihin verrattuna vielä hiemn lisää valoa. X-tremet ostin syksyllä 2006.
Vertailun tein vaihtamalla ensin toisen polttimon ja sitten vasta toisen.
Suurin ero oli Oli Osramin peruspolttimon ja Osramin Silverstarin välillä.
Nämä vertailut tehty vain lähivaloilla.
Osramin Silverstar kesti noin 14tkm, X-treme kestänyt toistaiseksi. - testattu .- . . . . .
Hommasin Bike lehden vertailuvoittajat -Osram Cool Blue H4 polttimot.
Otin kuvat sekä X_tremeistä että Cool Blue polttimoiden tekemästä valokuviosta tallin seinältä.
Kuvat otettu järjestelmäkameralla ja valkotasapaino sekä valotus lukittuna, jalusta oli käytössä koko ajan.
Blue polttimoiden lähivalokuvio on hieman tarkempi ja kuvion raja on hieman ylempänä(pidempi kantomatka) sekä kirkkaus hieman parempi. Valo on selvästi valkoisempaa.
X-tremet olleet käytössä noin 10tkm, hehkulanka näyttää aika rispaantuneelta.
Blue polttomoiden kaukovalokuviossa huomasin sen että Philipsin valo on todella punertavaa verrattuan Col Blue polttimoon.
Pitkät olivat X-tremessä uudenveroiset, koska niitä ei ole tullut käytettyä juuri lainkaan.
Tämän perusteella näyttäisi siltä että Cool Blue on kaukovalojen osalta selvästi parempi, mutta lähivalojen osalta ero ei olisi kovin merkittävä.
Täytyy kokeilla vielä maantiellä pimeän tullen.- märissä
olosuhteissa ?
Muistaakseni "blue" valojen ongelmana oli ajoittain liian voimakas konstrasti valkoisen tiemaalausten , kilpien ja musta asfaltin suhteen märissä olosuhteissa.
Se ei kaikkein silmää miellyttänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3891623Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan851092Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94952Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63869Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49778Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43773- 60730
- 121725
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10708- 39689
- 57646
- 50626
- 45567
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33564Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 33555
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48535Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518- 84514
- 49503