Olen tässä hieman lueskellut näitä tyvoimatoimiston toimintatapoja ja minua ihmetyttää suunnattomasti mistä Työvoimatoimisto on saanut valtuudet kirsitämiseen ja uhkailuun. Tarkoitan nyt tätä työhönsoitus-rumbaa, jota kyseiset toimistot harjoittavat.
Olen aina kuvitellut, että kyseisen toimiston työntekijät ovat asiakaspalvelutyössä ja heidän ensisijainen tarkoituksensa olisi auttaa asikkaita löytämään työpaikka.
Parin lapsen äitinä olen lukenut erilaisista kasvatusoppaista, että lasten kasvatuksessa kiristys, uhkailu ja lahjonta eivät johda toivottuihin lopputuloksiin ja ovat perin huonoja kasvatusmenetelmiä.
Mikä ihme työoimatoimistoja sitten riivaa. Selkeästi siellä tämä uhkailu työttömyysturvan menettämisellä luetaan tarpeelliseksi käytännöksi. Ja tätä käytäntöä myös käytetään hyväksi. Nyt tiedän mistä materiaalista työttömyyden vähenemisen tilastot on rakennettu.
Koen täysin vääränä sen, että ihmisiltä puuttuu edelleen perusturva ja turvallisuuden tunne siitä, että tarvittaessa tuo perusturva on kaikkien saatavilla. Nyt näistä lakisääteisistä tuki-muodoista on tehty leikkikenttä keskenkaivuisille toimistotyöntekijöille, jotka istuvat määräilemässä kenelle tuet myönnetään. On hankalaa, jos asiakas ja virkailija eivät tule toimeen keskenään. Kaikki ihmiset eivät voi mitenkään tulla toimeen keskenään.
Tasa-arvo ei ole toteutunut millään tavoin Suomessa. Täällä on edelleen vallassa pikkuvirkamies-tyrannia, joka kyykyttää köyhiä menne tullen ja oikein lain valtuuttamina.
Opettakaa minullekin mielistelyn taito. Miksi psykologian kirjat ja elämäntaidon oppaat opastavat avoimuuteen ja rehellisyyteen. Sillä tavalla voi menettää sekä perustoimeentulon, että katon pään päältä.
Kiristystä ja uhkailua...Karenssi?
20
1067
Vastaukset
- Kiristystä...
...Työvoimatoimisto on saanut valtuudet kirsitämiseen ja uhkailuun...
Työministeriöltä sekä sosiaali- ja terveysministeriöltä, jotka ovat antaneet ohjeet siitä, miten työttömyysturvalakia sovelletaan.
Tietysti sitten rikkana rokassa ovat pikkuhitlerit, joita useimmissa työkkäreissä löytyy.
...Olen aina kuvitellut, että kyseisen toimiston työntekijät ovat asiakaspalvelutyössä ja heidän ensisijainen tarkoituksensa olisi auttaa asikkaita löytämään työpaikka...
Sinulla on vilkas mielikuvitus... Ja taidat olla vähän sinisilmäinenkin.
...Mikä ihme työoimatoimistoja sitten riivaa. Selkeästi siellä tämä uhkailu työttömyysturvan menettämisellä luetaan tarpeelliseksi käytännöksi...
1. Useimmissa työvoimatoimistoissa ellei sitten kaikissa on tulostavoitteellinen palkkausjärjestelmä. Se tarkoittaa sitä, että kun virkailija on saanut työttömän pois rumentamasta työttömyystilastoja, palkkaan kertyy lisäeuroja.
2. Mitä enemmän karensseja ja työttömän työttömyysturvan ulkopuolelle saamisia, sitä enemmän yhteiskunta säästää. Pelkästään karensseja annetaan vuositasolla noin 60 000. Kun sitten työtön saadaan alennetun toimeentulotuen piiriin, yhteiskunta säästää pitkän pennin.
Tosin kyseessä ei ole aito säästäminen muuta kuin siinä tilanteessa, kun työtön säästetään hengiltä.
Muussa tilanteessa työttömän terveys horjuu ja sairauskustannukset lisääntyvät. Myös pimeä työ lisääntyy samoin kuin rikokset, koska jotenkinhan työttömän on ruokansa hankittava, jos hengissä aikoo pysyä.
...Nyt tiedän mistä materiaalista työttömyyden vähenemisen tilastot on rakennettu...
Olet oivaltanut ihan oikein.
...psykologian kirjat ja elämäntaidon oppaat opastavat avoimuuteen ja rehellisyyteen...
Työkkäri edellyttää työttömältä työnhakutilanteessa salailua ja valehtelua. Mihin tämä pitkässä juoksussa johtaa, kun salailu ja valehtelu tulee yhteiskunnassa vallitsevaksi käyttäytymimuodoksi, voi vain arvailla. Tai kyllähän tuo on pääteltävissä.- Työkkäri ihan JEES!
Kuka näitä huuhaa juttuja uskoo. Ei pidä paikkaansa. Älkää hyvät ihmiset uskoko mitä tälläkin keskustelupalstalla kirjoitetaan. Tosi ala-arvoista näyttää jutut välillä olevan.
- Vastaavat kokemuksia
Työkkäri ihan JEES! kirjoitti:
Kuka näitä huuhaa juttuja uskoo. Ei pidä paikkaansa. Älkää hyvät ihmiset uskoko mitä tälläkin keskustelupalstalla kirjoitetaan. Tosi ala-arvoista näyttää jutut välillä olevan.
Vastaa kyllä ihan omia kokemuksiani työvoimatoimistosta. Katkaisivat työttömyysturvani vaikka toimitin lääkärintodistuksen siitä miksi en voinut osallistua määrättyihin toimiin ajoissa sairastumisen takia.
Tein valituksen päätöksestä niin kahden vuoden päästä lähettivät minulle lapun kotiin, jossa valehtelivat, että en ole toimittanut pyydettyä vastinetta valitukseen. (siis ihan oikeasti käsittelivät valitustani kaksi vuotta) Todellisuudessa ovat itse kadottaneet selvitykseni, mutta ei sitä tavallinen ihminen pysty mitenkään todistamaan, että vastine on kadonnut muusta syystä kuin asiakkaan toimesta.
Tässä vaiheessa selviää, että kaksivuotta sitten toimittama lääkärintodistus ei kelpaa Kelalle, eikä Työvoimatoimistolle, koska siinä lukee "niissä laajuuksissa kuin sairastumisen voidaan katsoa vaikuttavan". Eli lääkäri tahallaan tai ammattitaidottomuuttaan kirjotti minulle todistuksen, jolla ei tee oikeasti mitään, mutta antoi ymmärtää, että se riittää todisteeksi sairastumisestani.
Nyt pitäisi taas mennä lääkäriin selvittelemään kaksi vuotta sitten tapahtuneita asioita, jos sattuisivat tälläkertaa kirjoittamaan aikaisempiin lausuntoihin perustuen sellaisen lausunnon, jonka on pakko kelvata Kelalle ja Työvoimatoimistolle lausunnoksi sairastumisesta. Varmaan taas kerran käsittelevät uusia papereita vuosia ja toteteavat, että en ole niitä koskaan toimittanutkaan. Odotukset eivät ole isot.
Muiden kokemuksista en tiedä, mutta tämä on omani. - köjlök
Kyllähän se on niin että osaa porukasta ei kiinnosta duunit ja meininki on senmukaista. Aloittaja selittelee ensin töihinosoitus rumbasta ja jatkaa siitä että työkkärin pitäisi etsiä asiakkailleen töitä. No eikös se työhönosoitus ole juuri sitä työn etsimistä. Ja jos ei omista mitään ammattipätevyyttä niin kyllä työkkäristä pääsee haluamalleen työllistävälle alalle kun osaa vaatia ja omaa muuten soveltuvuuden.
- dfdjk,
köjlök kirjoitti:
Kyllähän se on niin että osaa porukasta ei kiinnosta duunit ja meininki on senmukaista. Aloittaja selittelee ensin töihinosoitus rumbasta ja jatkaa siitä että työkkärin pitäisi etsiä asiakkailleen töitä. No eikös se työhönosoitus ole juuri sitä työn etsimistä. Ja jos ei omista mitään ammattipätevyyttä niin kyllä työkkäristä pääsee haluamalleen työllistävälle alalle kun osaa vaatia ja omaa muuten soveltuvuuden.
Työkkäristä kun ei tule töihinosoituksia palkkatöihin, vaan kaiken maailman ilmaisorjatöihin.
Onko tämä sinusta normaalia toimintaa? Eikö sinusta työstä kuulu maksaa PALKKAA? - työkkäri on saatana
Työkkäri on ihan jees...? Ilmeisesti et ole siellä joutunut käymään, kuin korkeintaan työpaikkojen välissä kerran hakemassa tukirahat.
- Ihan vinkkinä vaan
Vastaavat kokemuksia kirjoitti:
Vastaa kyllä ihan omia kokemuksiani työvoimatoimistosta. Katkaisivat työttömyysturvani vaikka toimitin lääkärintodistuksen siitä miksi en voinut osallistua määrättyihin toimiin ajoissa sairastumisen takia.
Tein valituksen päätöksestä niin kahden vuoden päästä lähettivät minulle lapun kotiin, jossa valehtelivat, että en ole toimittanut pyydettyä vastinetta valitukseen. (siis ihan oikeasti käsittelivät valitustani kaksi vuotta) Todellisuudessa ovat itse kadottaneet selvitykseni, mutta ei sitä tavallinen ihminen pysty mitenkään todistamaan, että vastine on kadonnut muusta syystä kuin asiakkaan toimesta.
Tässä vaiheessa selviää, että kaksivuotta sitten toimittama lääkärintodistus ei kelpaa Kelalle, eikä Työvoimatoimistolle, koska siinä lukee "niissä laajuuksissa kuin sairastumisen voidaan katsoa vaikuttavan". Eli lääkäri tahallaan tai ammattitaidottomuuttaan kirjotti minulle todistuksen, jolla ei tee oikeasti mitään, mutta antoi ymmärtää, että se riittää todisteeksi sairastumisestani.
Nyt pitäisi taas mennä lääkäriin selvittelemään kaksi vuotta sitten tapahtuneita asioita, jos sattuisivat tälläkertaa kirjoittamaan aikaisempiin lausuntoihin perustuen sellaisen lausunnon, jonka on pakko kelvata Kelalle ja Työvoimatoimistolle lausunnoksi sairastumisesta. Varmaan taas kerran käsittelevät uusia papereita vuosia ja toteteavat, että en ole niitä koskaan toimittanutkaan. Odotukset eivät ole isot.
Muiden kokemuksista en tiedä, mutta tämä on omani.Et tule ikinäkoskaanetkä milloinkaan saamaan JÄLKIKÄTEEN miltään lääkäriltä todistusta, että olet ollut sairauden takia työkyvytön tiettynä aikana! Aivan toivoton ajatus ylipäätään. Millä perusteella sä ajattelit, että lääkäri muuttaisi jo kerran kirjoittamaansa lausuntoa vuosien kuluttua ja arvioisi sinut nyt, tällä hetkellä, että olit sairauden takia työkyvytön silloin??
Jos sulle kerran tilanteen ollessa akuutti, on lääkäri kirjoittanut ympäripyöreän ja ei-hyväksyttävän yleisen lausunnon , niin ei kait se enää jälkikäteen kirnoita toisenlaista todistusta.
Kyllä on monenlaista taaplaajaa lääkäreidenkin pakeillä käymässä, ei voi muuta sanoa.
Yllättävän usein ihmiset toimittaa työkkäriin todistuksen joltain lääkäriltä, jossa leguri vaan toteaa, että tämmöseltä näyttää ja tommosta se potilas nyt sanoo. Eipä muuta ja kiittihei. Eikä koskaan riviäkään mainittu, että potilas on terveydentilaltaan työkyvytön osallistumaan yhtään mihinkään.
Kaikenmaailmaan selkäsairauksia ja pölyallergiaa koitetaan todistella vakavaksi sairaudeksi.
Ei kyllä vuosia jälkikäteen enää kerran kirjoitettua lausuntoa voi muuttaa. Ellei kysymyksessäsi ole siis jostain röngtenkuvasta, jota on selkeesti luettu väärin. Mutta muussa tapauksessa ei kannata alkaa edes aikaansa hukkaamaan moiseen yritykseen.
- opteryx
Olen jo monta vuotta ravannut "pyhää kolminaisuutta" eli akselia KELA-TÖVOIMATOIMISTO-SOSIAALITOIMISTO.Toi alkaa kohta jo oikeesti oleen niinku "isä,poika ja pyhä henki".
Tässä alkaa jo masentua ja joudun kohta turvautumaan masennuslääkkeisiin.Olen viime aikoina alkanut jostain syystä unohtamaan työkkärissä käynnit ja ne on lykänny karenssin jo kolmesti vuodessa.Kai toi masennus vaikuttaa muistiin.Kerran mulle oli laitettu jo karenssi valmiiksi ku myöhästyin 15 min.Virkailija oli asennoitunu siten,että en taaskaan muistanu tulla.Jouduin sitte itse Kelaan selvittämään,että Karenssi ei nyt tällä kertaa ollutkaan aiheellinen.Monen mutkan kautta asia selvisi ja siitä kyllä koitu haittaa ja vaivaa.Karensseista ei hyödy kukaan ne vaan masentaa.Miksi työvoimatoimistot ajaa nuoria kalliiden lääkkeiden käyttäjiksi.Nehän vaan rikastuttaa lääkefirmojen osakkeenomistajia.Mun mielestä ainakaan poliitikot, jotka päättävät työkkärin menettelytavoista,eivät saisi omistaa lääkefirmojen osakkeita.Tuntuu kuin meitä olisi jotenkin luokiteltu siten,että osaa meistä nuorista ohjataan lääkefirmojen lihamyllyyn.Toi karenssi pitäis kokonaan poistaa haitallisena yhteiskunnalle.Ja työkkäri liittää johonkin Kelaan tms.Ainakin sen roolia "työpoliisina"tulisi rajoittaa.Karenssia ei ainakaan saisi antaa alle 23 vuotiaalle ,koska vasta siitä iästä eläkekkin alkaa kertyä.
Kaikki mistä on enemmän haittaa kuin hyötyä,tulisi poistaa.Haluaisinkin kuulla oikeita mielipiteitä Karenssin haitallisuudesta tai hyödyllisyydestä.Ainakin pitkäaikaistyöttömien määrä on kaksinkertaistunut vuodessa.Ei sieltä enää nouse ku tosi harvat.Eikä karenssi ole muutenkaan perusteltua ku ei niillä ole työtäkään tarjolla.Ei siis ole työtä ja sitte vielä tulee karenssia.Kyllä siinä masentuu nuori.Työkkäreiden tärkein missio taitaa olla kontrolli ja jonkinlainen ihmisten luokittelu.
Miksi valtapuolueet ovat haluttomia satsaamaan meidän omiin työttömiin.Näin vaalien alla ne kyllä esittävät sitä ja tätä sitte.Mutta todellista halua niillä ei ole,koska homma olisi jo
muutoin työn alla.Puhutaan vaan maahanmuutosta.Eli olen tehnyt sen johtopäätöksen, että nuo 300 000 työtöntä ihmistä on todettu menetetyiksi ihan virallisellakin tasolla.Sitä vaan ei julki tuoda.Varmaan suuri osa niistäkin nuorista on syyttömiä omaan tilaansa ja ovat jo yhden laman aikana kasvaneet ja kärsineet ja tällä menolla se kärsimys vaan jatkuu.Peräänkuulutan inhimillisyyttä näille unohdetuille nuorille, joiden kohtalona näyttää olevan edellä kuvaamani tie.Kulkea työvoimatoimiston karensseista diilerien turrutukseen ja lopuksi lääkefirmojen asiakkaiksi ja mielisairaaloihin ja vankiloihin. - opteryx
Työvoimatoimistot antaa karenssia pitkäaikaistyöttömälle.Työtön masentuu.Työtön syö kallista lääkettä.Lääkefirman osakesalkku pullistuu.Nyt vihdoin työtön on hyödyksi.Työttömällä voi ansaita rahaa.Mitä enemmän työttömiä,sitä enemmän rahaa omistajille.Kauan eläköön karenssi ja sitä antavat virkatädit.Mutta missä on se työ?!!
- Uhkailua?
Mulle täti sanoi kerran, että teet niinkuin käsketään. Se meni nauhalle. Pitäiskö pistää täti poseen?
- mikä nyt taas
no sehän oli neuvo, miten pitää menetellä.... mikä siinä mättää...
- Että sellaista
Mitä ihmeen luusereita. Eikö työnteko maita? Niin onhan se helpompaa ruikuttaa keskustelupalstoilla kun olisi mahdollisuus olla työelämässäkin mukana. Karenssia enemmän kehiin ja reippaalla kädellä, eiköhän työnteko ala maistua kun rahaa ei tule muualta. Ihan oikeaan suuntaan ollaan menossa. Monilla on hauskempaa olla oloneuvoksena mittailla katuja. Itse aiheutetaan karenssit, leikitään kovista.
- 4
Paljonkin. Minun pitää ottaa kenties töitä vastaan. Jää yheiskunnan tuet saamatta byyyy........
- että tällästä HV
Että sellaista kirjoitti:
Mitä ihmeen luusereita. Eikö työnteko maita? Niin onhan se helpompaa ruikuttaa keskustelupalstoilla kun olisi mahdollisuus olla työelämässäkin mukana. Karenssia enemmän kehiin ja reippaalla kädellä, eiköhän työnteko ala maistua kun rahaa ei tule muualta. Ihan oikeaan suuntaan ollaan menossa. Monilla on hauskempaa olla oloneuvoksena mittailla katuja. Itse aiheutetaan karenssit, leikitään kovista.
Hahhah. Joku sieltä palkkatyön pumpuleista huutelee :)
Toivottavasti joudut itse nauttimaan tempputyöllisyyden 1€ tuntipalkasta. Pakolla ja karenssin uhalla, tietysti.
- Rakas ystävä hyvä
Mä voisin ladella tähän vähän totuuksia meidän yhteiskunnastamme, mutta te aina sensuroitte ne. Ootteko epätoivoisia vai mikä on vialla rakas ystäväni?
- Ei sääliä heru
Jokainen voi vaikuttaa yhteiskuntaa jollakin tavalla, mutta huomioon ottaen näitä kirjoituksia, eipä yhteiskunnasta saa tekemällä näillä asenteilla kunnon väkeä. Ei nämä täällä halua edistää omaa hyvinvointia muulla tavalla kuin maata ja lipittää kenties mitä. Heh heh ja hah hah.. jutut ovat tämän palstan in. Kunhan meidän ei tarvitse ottaa työkkäristä mitään vastaan ja yheiskuntalta rahat eli veronmaksajilta. Köyhää ajattelu maailmaa.
- vnhm,
Ei sääliä heru kirjoitti:
Jokainen voi vaikuttaa yhteiskuntaa jollakin tavalla, mutta huomioon ottaen näitä kirjoituksia, eipä yhteiskunnasta saa tekemällä näillä asenteilla kunnon väkeä. Ei nämä täällä halua edistää omaa hyvinvointia muulla tavalla kuin maata ja lipittää kenties mitä. Heh heh ja hah hah.. jutut ovat tämän palstan in. Kunhan meidän ei tarvitse ottaa työkkäristä mitään vastaan ja yheiskuntalta rahat eli veronmaksajilta. Köyhää ajattelu maailmaa.
Keskity nyt vaan siihen oikeenkirjoittamiseen, juntti.
En kyllä ymmärrä, että aikuinen ihminen on niin katkera työttömille, että täällä jaksaa syytellä asioista, joista ei kuitenkaan itsellään mitään hajua.
sinäkin turhake luulet olevasi jonkun sortin veronmaksaja, mutta kirjoitustasostasi päätellen olet kouluttamaton pasgaduunari. Miksiköhän juuri niillä (joiden veronmaksu oikeasti on alin jaksavat jauhaa yhteiskunnan varoista)) on eniten hampaankolossa työttömiä kohtaan? Katkeruus omasta surkeasta palkasta ja epämääräinen ymmärrys siitä, että oikeistoliberaalinen yhteiskunta kusettaa...
Voi aina liittyä työttömien seuraan. Valinta on vapaa.
- En kumarra petoa
Jokainen tekee oikein mielellään työtä, jos se vastaa hänen unelmiaan.
Tämä yhteiskunta, jota valitettavasti pyörittää itse saa-tana. ei halua että sinä olet onnellinen ja toteutat unelmiasi. Se haluaa sinun tekevän työtä ilman palkkaa ja semmoista työtä jota sinä vihaat yli kaiken.
Hyvä esimerkki on Libya. Siellä kukoisti niin hyvin, kunnes itse piru (nato,usa)
halusi lopettaa tämän onnellisuuden.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XorKTwkFPDU
Ette vastanneet siihen, että miksi aina sensuroitte minun viestini, kun puhun totta? - Puhuit pussiin
"Kunhan meidän ei tarvitse ottaa työkkäristä mitään vastaan ja yheiskuntalta rahat eli veronmaksajilta"
Jos olet eliittiä, niin tehän sitä harrastatte jatkuvasti. - bai bai työkkäri
Mä täs aattelin että jos pistäis talon vuokralle ja eläis niillä rahoilla. Mun menot on niin hävyttömän pienet, että ei ois onkelmaa. Jäis kaikki uhkailut ja patistelut pois. JA VOI TÄTÄ IHANUUTTA JA RAUHAA! En halua myöskään sossun rahoja. Haluan elää omillani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k673745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712338Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.301667Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711574- 761477
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?571047Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681002Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40909