Raskaus pilasi vartalon lopullisesti

tätä tämä nyt on

En ennenkään ollut mikään superhoikka, mutta kumminkin kokoa 38 ja harrastin säännöllisesti urheilua. Nyt raskauden jälkeen hirveet rasvakestymät ympäri kroppaa, erityisesti lantiolla ja venyneessä mahassa. En ole ehtinyt harrastaa urheilua raskauden jälkeen. Vaikka käynkin vauvan kanssa päivittäin kävelemässä, se ei minua ole hoikentanut. Raskauskiloja on jäljellä 7 mut ne tuntuu koko kropan löystymisen ja lihasten löllöytymisen jälkeen ainakin viideltätoista kilolta!!! Mä en varmaan ikinä saa enää kroppaa kuntoon, en usko että koskaan on aikaa enää harrastaa säännöllisesti urheilua...siltä se ainakin tuntuu. Voisko joku valaa muhun jotain uskoa? Onko jollain kertoa onnistumistarina :=)? Mahanahka venys ihan kamalaksi ja roikkuu nyt tossa pikkuhousujen päällä, hyi hitto sentään. Miten sen sais kuroutumaan takas? Tietysti laihdutus auttais jonkun verran, mut tuntuu et vaikka syön aika vähän nyt kun yritän laihduttaa kilot ei lähde mihinkään vaan on niin kuin jämähtäneet!

19

3061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsestä kiinni

Sun pitää syyä vähintään 1200kc(ja ehdoton alaraja)päivässä..eikä ahtaa ittees ruokia missä on paljon tyhjää energiaa...
      ja hei, ainakin ladyline-saleilla on jäsenille ilmainen lastenhoito. Maksat jäsenmaksun kerran kuussa ja sillä saat käydä ohjatuissa jumpissa ja salilla niin paljon kuin haluat ja jättää lapsen sinne siksi aikaa(jumpat kestää 30-60min)
      Tsemppiä laihdutukseen!

• toisaalta

..ehkei kannata olla itselleen niin ankara.

Mä olen ihan samassa tilanteessa kuin sä. Myös aiemmin kokoa 38 ja silloin harrastin paljon liikuntaa ( oli siis lihastakin ) ja nyt kiloja 7-8 jäljellä.

Joskus ne ottaa aikalailla päähän. Erityisesti kun synnytyksestä on jo kohta 7 kk. Mut toisaalta ajattelen, et kyllä maailmassa on kauheampaakin kuin 7 löysää kiloa ihmislihaa ;).

Suosittelen sullekin pientä armollisuutta itseäsi kohtaan. Mä ainakin uskon et kyllä ne sit jossain vaiheessa lähtee. Ainakin osittain.

• kuin

vanha lapsi sinulla on.

Kyllä lapsen saaniin jälkeenkin on aikaa urheilla sitten aikanaan ja lapsen kanssakin on hyvä urheilla.

Kyllä se siitä itselläkin on 7ylimäärä kiloa ja vielä toistaiseksi olen optimisti asian kanssa. katotaan sitten vuoden päästä kuin on käyny. Poika nyt 5kk

• Jihuuu

Miksei olisi aikaa? Olettaen, että perheessänne on myös isä joka voi olla lapsen kanssa sen aikaa kun käyt harrastamassa?

Ja minkä ikäinen se lapsi on..? Vauvaikäisen kanssa ei kannata vielä omasta kropasta murehtia, ei se välttämättä ekan vuoden aikanakaan kerkeä mennä takaisin kuosiinsa.

Meillä tyttö 9kk ja silloin vielä lähemmäs puolivuotiaana, jos en vetänyt vatsaa sisään saatoin näyttää raskaana olevalta x) Nyt olen useamman kuukauden ajan treenaillut, niin huomasin erään jumppatunnin jälkeen että peilistähän ihan NÄKYY vatsalihakset :O Pientä pehmeyttä on vielä masussa, mutta enpä ennen raskauttakaan mitään timmiä sixpackia omannut. Itseasiassa nyt olen hoikempi ja parempikroppaisempi kuin ennen raskautta..! Imetys laihduttaa ;)

• Sone

Jos on ollut ihan normaalikokoa eikä ole jojo-laihduttaja, on mahdollisuus että nahka kuroutuu paremmin takasi. Iällä ja perintötekijöillä on myös osansa asiassa, sekä raskuskiloilla.

Nopea laihdutus ruokavaliolla jättää sitä löllöä, joten hidasta painonpudotusta ja pitkäjänniteistä rauhallista urheilua kiinteyttämiseen. Jooga, kuntosali, uinti, lenkkeily jne.

Vinkkejä:
      -Paljon vettä
      -kaikki kovat rasvat pois (ja roskaruoka)
      -Ei liikaa suolaa
      -Ei liikaa hiilihydraattipitoista ravintoa
      -SÄÄNNÖLLISET ruokailut ja puolet vihanneksia/salaattia aterioilla
      -hedelmät hyviä välipaloja
      -Ihonhoito: vartalokuorinta, kiinteyttävä voide
      -Kysy kosmetologilta kiinteyttäviä hoitoja

En minäkään kerkeä harrastamaan juurikaan, mutta lenkkipolulle aina kun ilma sallii.. Meillä on iltaisin aika paljon menoja, ja välillä haluaa ihan vaan olla kotona perheen kesken. Kerran viikossa pyrin harrastamaan yksin jotain liikuntaa, mutta ei aina onnaa.

• onnistui....

Elikkäs ruokavaliolla sai kilot pois ja noin suht kuntoon, mut se lölly lähtee vaan vatsalihasliikkeillä useimmilla...Mä teen vauvan päiväunien aikaan ja illalla ennen nukkumaan menoa vatsalihasliikkeilla ja suht pienellä määrällä oon saanu aika hyvin pois. Lisäks joka päivä vaunukävelyy ja jos mahdollista kerran viikos jumppa tai punttis...Tsemppiä, kyllä onnistut!!!

• yks lölly

Kaikki mukamas saa ruokavaliolla ja vatsalihasliikkeillä löllyt pois. Minä en saanut vaikka mitä tekisin. Olen kokeillut vhh-dietit (olen sillä yhä), ja tehnyt pari vuotta noin 200 vatsislihasliikettä/päivä (nyt olen vähentänyt n. 50/päivä), mitään makeaa en syö enkä edes omista sokeripussia. Olen tosi laiha muuten, mutta vatsa on yhä lölly. Kaikki rasva kerääntyy siihen, vaikka muuten luut paistaa läpi. Masentaa, varsinkin, kun jotkut välillä katsoo vatsaani ja tiedustelee, onko lisää sisaruksia tulossa. Kun sanon, että se on vaan läskiä, niin alkaa neuvo että "vatsalihasliikkeitä!... ihanko totta...

• ..mutta taidat...
        yks lölly kirjoitti:

Kaikki mukamas saa ruokavaliolla ja vatsalihasliikkeillä löllyt pois. Minä en saanut vaikka mitä tekisin. Olen kokeillut vhh-dietit (olen sillä yhä), ja tehnyt pari vuotta noin 200 vatsislihasliikettä/päivä (nyt olen vähentänyt n. 50/päivä), mitään makeaa en syö enkä edes omista sokeripussia. Olen tosi laiha muuten, mutta vatsa on yhä lölly. Kaikki rasva kerääntyy siihen, vaikka muuten luut paistaa läpi. Masentaa, varsinkin, kun jotkut välillä katsoo vatsaani ja tiedustelee, onko lisää sisaruksia tulossa. Kun sanon, että se on vaan läskiä, niin alkaa neuvo että "vatsalihasliikkeitä!... ihanko totta...

tehdä ne vatsalihasliikkeet väärin, tai sitten teet sellaisia, jotka eivät sovi sinulle. Ideanahan rasvanpoltossa on se, että lihasta kuormitetaan, jolloin se kasvaa, ja jolloin lihas polttaa enemmän rasvaa.

Kokeile norm, vatsaliikkeiden sijaan niin, että makaat selälläsi lattialla, ja hitaasti nostat jalkaa ja vastakkaista kättä yhteen. Se on oikeasti toimiva "pömpönpoistoliike".

Jemiä =)

• samaa....
        ..mutta taidat... kirjoitti:

tehdä ne vatsalihasliikkeet väärin, tai sitten teet sellaisia, jotka eivät sovi sinulle. Ideanahan rasvanpoltossa on se, että lihasta kuormitetaan, jolloin se kasvaa, ja jolloin lihas polttaa enemmän rasvaa.

Kokeile norm, vatsaliikkeiden sijaan niin, että makaat selälläsi lattialla, ja hitaasti nostat jalkaa ja vastakkaista kättä yhteen. Se on oikeasti toimiva "pömpönpoistoliike".

Jemiä =)

mietin minäkin, et ei ne perinteiset istumaannousut pitkälle auta... eli monipuolisii liikkeitä, jos tosissaan halutaan radikaaleja muutoksii sillon ku perinteiset ei auta. vaikka voihan kai olla niin vaikeita tapauksii ettei auta ku leikkaus, mut ne kai on harvinaisia.Mut eipä se masu tee huonoo tai hyvää äitii, onneks, onnellisia saadaan isommista asioista olla,.,

• sivullinen..
        ..mutta taidat... kirjoitti:

Jemiä =)

pitääkö jalka ja/tai käsi olla suorassa vai koukussa liikettä tehdessä?
        Olisiko myös jotakin aidosti tehokkaita rintalihasliikkeitä tiedossa?
        Salilla laitteella tehdyt liikkeet eivät tehoa, ei myöskään painojen nostot. (kaikki mahdolliset kokeiltu)

• pipi
        yks lölly kirjoitti:

Ei vatsalihasliikeiden tekeminen läskiä poista, se vaan vahvistaa lihaksia läskin alla. Tee siis myös sellaista liikuntaa, missä syke nousee, tehokkainta varmaan juoksu, ja uinti on aina hyvästä. Lihaskuntoharjoittelussa muista monipuolisuus, ja jos teet vatsalihaksia, tee vähintään myös selkää!

• ensalkuun??

Hanki imetyksen jälkeen (EI siis SAA KÄYTTÄÄ SEN AIKANA) esim. nutrilett 5-päivän aloituspakkaus. Saat heti hyvän alun ainakin painonpudotukselle. Aika rankka kuuri, mutta tehoaa ilman hirmuista liikuntaakin. Valitettavasti sen jälkeen saat tietysti opetella uudet ruokatottumukset että alennettu paino pysyy!

Itselleni ei kertakaikkiaan toiminut mikään muu konsti. Nopeasti pitäisi näkyä tulokset, kun on niin kärsimätön :(

Vatsalihasliikkeitä ei muuten saa edes tehdä liian aikaisin, ainakaan jos on sektoitu. Täytyy odottaa että lihakset palautuvat ensin paikoilleen.

• kahviainen

Synnytyksestä aikaa 8kk. Ensimmäiset viikot olin kaamea näky, vatsa kuin ryppyinen, iso ja venyvä pullataikina.
      En ole harrastanut päivittäisten vaunulenkkien lisäksi sanottavammin muuta liikuntaa, mitä nyt tietysti painavan pojan jatkuva kanniskelu kuluttaa sekin varmaan jonkin verran energiaa. Ruokavalioon en ole kiinnittänyt sen kummempaa huomiota (kunhan terveellistä ruokaa joka päivä) mutta herkuteltuakin tulee aika usein.
      Raskauskilot (joita tuli yli 20kg!) lähteneet varmaan imetyksellä kokonaan, ja vatsan löysä nahkakin tuntuu vähitellen pienenevän. Mun pahin ongelma on raskausarvet vatsassa ja lantiolla, joita tuli todella paljon niin että nyt maha näyttää hirvittävän ryppyiseltä kanannahalta :) Mutta enpä jaksa tuosta huolta kantaa, vaikkei bikineissä kehtaakaan vielä tänä kesänä rannalle. Ei kai yksikään äippä ihan entiselleen raskaudesta palaudu, mutta aika takuulla auttaa, ja eikö ole pääasia että kelpaa itselleen (ja omalle miehelleen:)

• olimpia

Kyllä meitäkin onneksi mahtuu maailmaan. Onhan niitä isompiakin murheita. Sitä paitsi joskus kaikkienn mahat on kurttuisia ellei kuole nuorena. Ei onnellisuuteen tarvita sileää mahaa.

• aina kuuma puheenaihe

Ei se raskaus sitä kroppaa pilannut, sen teit ihan sinä itse, jos keräsit turhia ylimääräisiä kiloja raskausaikana.
      Jos synnytyksestä on ihan vähän aikaa, on ihan ok jos et vielä mieti kamalasti omaa kroppaasi, oletan kuitenkin että syöt ihan normaalisti, ja herkut on minimissään. Mutta kun aikaa kuluu, ja vauva alkaa olla isompi ja pärjätä pidempiä aikoja ilman äitiä, voi äiti ottaa itseä niskasta kiinni ja lähteä vaikka kuntosalille! Sellaista syytä ei olekaan, ettei muka ehtisi.
      Ja tosiasiahan on, että pelkällä liikunnalla ei saa kiloja tippumaan, ruokavalio on myös säädettävä sellaiseksi, ettei ylimääräistä energiaa tule. Imettäessä on tietenkin muistettava, ettei silloin mielellään suositella laihdutettavan.
      Tsemppiä sulle, kyllä ne viimeiset kilot on juuri ne sitkeimmät, ja vaatii enemmän aikaa ja työtä, mutta uskon että pääset tavoitteeseen.

• itselleni tuli 27kg raskausaikana. nyt vauva 5kk, maha ei kovin kiinteä vielä ole(no aijaa :) ) mutta onnellinen silti, on kiloja lähteny, vaikka imettämiseen en pystynyt kuin n3kk. salilla olen käynyt n3krt viikossa kolmen viikon ajan. kävelyillä lähes päivittäin,hieman hölkkäillytkin. jäljellä raskauskiloja vielä muutamia, miehelle kelpaan niinkuin ennenkin ja onnellinen vaikka vatsa ei ihan kiinteä ole, kyllä se ajan myötä palautuu,ainakin lähes samanlaiseksi kuin ennen, liikuntaa ja muista hemmotella myös itseäsi :) iloisia päiviä,nauti lapsestasi!

• totaalisenkypsä

Minulla on samanlainen tilanne. Synnytyksestä on 8kk jä näytän vieläki siltä kui olisin raskaana ja lisäksi vatsa roikkuu housujen yli. Raskauden aikana tuli 10kg. Olen treenannut viimeiset 6kk (ensimmäiset 6kk en tehnyt vatsoja) vähintää 3krt/viikossa ja menen aina kahdelle tunnille peräkkäin (esim zumba powercore tai spinning body). Painoa ei lähde eikä vatsa litisty ja alan olla asiasta aika masentunut.

Syön monpuolsesti ja pieniä aterioita viidesti päivässä lautasmallin mukaan paitsi että syön enemmän vihanneksia enkä ollenkaan perunaa. Leipää, pastaa ja riisiä syön ainoastaan kokojyväisenä ja aika harvoin. Mitään valmsruokaa en syö, edes valmislihapullia. Herkkuja saatan syödä viikonloppuisin, viikolla en koskaan. Silloin on kyse esim yhdestä jäätelöstä.

Aiemmin näin tuloksia jo yhdestä salikerrasta, nyt niitä on satoja vyön alla eikä kiloakaan ole tippunut. Kokeilin jopa paastoa viikon verran (hedelmävihannes-paasto) eikä viisari heilahtanut. Miten tämä on mahdollista :´/ En ole voinut imettää.

• Miesnäkökulma

Pitkät päivittäiset kävelylenkit (2 tuntia) kuluttavat mukavasti energiaa, kun samalla työntää vaunuja.

Millään 30 minuutin jumpalla ei ole merkitystä. Verensokeri laskee vain sen verran, että tulee nälkä ja syötyä enemmän kuin ehti jumpatessa kuluttaa.

• jo mummuikäinen

voisko jonkun aterian vaihtaa
        valkuaisainepitoiseksi pirtelöksi,
        esm rahka-, maitojauhe- muna- lisäys kaakao- tai marjanesteeseen?

Hiilihydraatteja vähemmän.

Kehoa voisi myös käsitellä. Paitsi jumppaa ja liikuntaa, myös ongelma-alueiden kuivaharjausta ja hierontaa. Perunanpesuhanskat on aika hyvät siihen hommaan.
        Kun aineenvaihdunta ja verenkierto paranee, tapahtuu kaiketi myös kudosten kiinteytymistä.
        En ole mikään asiantuntija, joku voi tietää parempia konsteja - nämä oli omiani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      34
      3532
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      28
      2298
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2233
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      45
      2111
    5. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1484
    6. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1386
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      947
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      913
    9. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      817
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      813
    Aihe