ilman viisumia?

voiskohan..

voiskohan usaan mennä au pairiksi suomalaiseen perheeseen ilman viisumia jos käy 3kk:n välein kanadassa? eli usan rajojen ulkopuolella.. ja sais aina 3kk:ta "lisä aikaa" .. saako tehdä työtä (=au pair hommia) jos ei viisumia?

onko muut "väärentäny" lastenhoitokokemuksia saadakseen viisumin? kuinka tarkkoja konsulaatissa ollaan siitä lastenhoitokokemuksesta? pitääkö olla aivan normaalia palkallista työtä se kaksi vuotta lastenhoidossa? vai riittääkö alaikäisenä tehty "serkkujen katsominen" ..

6

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkkaan

      Eiköhän ne tarkista siellä järjestössä sen sun lastenhoitokokemuksen. Tuo 3kk välein Kanadassa ravaaminen voi herättää huomiota. Tiedäthän, että voit lähteä ilman järjestöä USAan jos menet ei-amerikkalaiseen perheeseen, siihen on olemassa oma viisumi, mutta sen saa ilman järjestöä. J1 viisumiin käsittääkseni vaaditaan osallistuminen jonkun USAn hyväksymän järjestön aupair-ohjelmaan.

      • suomalaiseen perheeseen..

        niin siis olen menossa suomalaiseen perheeseen, enkä järjestön kautta ollenkaan. mietinkin kun konsulaatissa b1 viisumia varten tarvii 2vuoden lastenhoitokokemuksen, että riittäääkö semmonen lastenhoito josta ei välttämättä ole saanu palkkaa ja alaikäisenä tehty? .. mutta onko laillista tuo kanadassa " ravaaminen" ? eli saisinko tehdä aupair hommia ilman viisumia?


    • Kanadaan

      Voiko Kanadaan menna tuosta vain? Tarvitseeko sinne viisumin? Luulen ettei tuo Kanadassa juokseminen onnistu.

    • kokemuksella

      En suosittele Canadassa ravaamista.Kyllä tulli alkaa jossain vaiheessa ihmetellä,miksi ylität rajan niin useasti.Riippuu myös täysin tullimiehestä, päästetäänkö sinut takaisin USA:aan.Varsinkin, jos on hiemankin aihetta epäillä,mitä teet USA:ssa.

    • usanmatkaaja

      ei välttämättä kannata ravata. ite olin puoltoista vuotta usassa laittomasti nannynä, kävin ensin 3kk jälkee canadassa, yritin hakea lisäaikaa viisumiin, ei onnistunu. sitten olin melkein vuoden ilman viisumia ja tulin käymään suomessa ja menin takaisin. luulin että kaikki on hyvin ja sitten kolmen kk:n päästä yritin saada lisäaikaa uudelleen ja lähdin käymään taas canadassa enkä päässykään enää usaan takasin. jouduin kauheisiin kuulusteluihin canadan rajaviranomaisten kanssa, kuvat ja sormenjäljet otettiin tuli porttikielto 3 vuodeksi.
      kaveri oli melkein 2 vuotta usassa käyden ulkomailla 3kk välein. nyt sitten yritti taas saada uutta viisumia käydessä ulkomailla ja joutu lentokenttävankilaan ja sai myös porttikiellon.
      menkää mielummin laillisesti. eipähän tarvii koko ajan pelätä usassa että mitä sanoo poliisille jos sattuu kysymään passia.
      tapahtumarikkaita reissuja teille usassa! voi kysellä kokemuksia multa täällä, niitä todella tuli 17kk aikana!

    • Sointsi

      Aika rohkeeta touhua, olisit voinut itsekin joutua vankilaan. Ja tuo 3 v maahantulokielto on vielä kohtuullinen. Yleensä tulee 10 vuoden maahantulokielto USA:han tollasesta pelleilystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe