Mikä olen? Tähdenlento
Luojan ikuisessa yössä,
tomujyvä aavan aineen
lakkaamattomassa työssä.
Mutta sentään! Tahdon antaa
hehkun hetkelleni tälle,
tahdon loistaa, tahdon laulaa
kiitoslaulun elämälle.
Tahdon laulaa: mitä siitä,
jos ma lopuin, kussa aloin,
mutta silmänräpäyksen
valokaarin yössä paloin!
Hetken sykin, liekkisydän,
aurinkona maailman oman:
tunsin kauneuden kaipuun,
rakkauden rajattoman.
Alistukaa, avaruudet,
pienen tähden välkynnälle!
Tahdon loistaa, tahdon laulaa
kiitoslaulun elämälle.
Ihminen (Kirj. L.Onerva)
4
5895
Vastaukset
- mormorLeena
Tämä runo on todellisesta elämästä. Eläkää ihmiset juuri se silmänräpäys ja olkaa onnelsia. Tahdon laulaa, koko maailmalle onneni. ( minulla ei tule yhtään nuotti oikein.) Tahdon laulaa juuri siitä silmänräpäyksestä siitä onnesta.
Kiitos runosta - Aatu889
Oispa kaljaa.
- Aatu889
Sipuli voi tarkoittaa seuraavia:
sipulit (Allium), kasvisuku
ruokasipuli eli keltasipuli (Allium cepa), tunnetuin sipulilaji
sipulilajien syötävä osa, joka muodostuu lyhyestä varresta ja useista siihen liittyvistä pienistä lehdistä
sipuli, vastaavanlainen muodostuma, talvehtimiselin, useilla muillakin kasveilla kuten liljoilla ja tulppaanilla
liekkikupoli, sipulin muotoinen ortodoksikirkon kupoli
- Anonyymi
Kussa aloin?
Siis kusessa aloin?
Vai posessa iloin?
Hirveet sontaa, haettu vaan loppusointuja siansaksalla.
ELÄMÄÄ (Ilmari Hyrkäs, Filosofi)
"Nyt kävi mulla hyvä munkki,
Oli autos ehjä tunkki,
Ei ole persees punkki,
Tiedä tää senkin skunkki,
On hammasrivistö harva,
Mutta pyllyssä on karva,
Kaverini on Urmas Jarva,
Asuinpaikka hällä Jurva,
Mulla kiva geenis,
Pystys myös peenis,
Fiilis on sienis,
Myös ihan pienis."
Funtsigaa tätä,
Ellei ole vessahätä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk223820Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122891Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22880Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39856PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht113712Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport35688- 35666
- 104627
- 134625