Provea Tono huijausta

Tyhmyydestä sakotetaan

Keväällä soitteli bokserimyyjä ja kysyi kiinnostaisiko tutustua heidän tuotteisiinsa vain postikulujen hinnalla. Kysyin jääkö tämä sitten siihen, eikä tilaus jatku automaattisesti. Myyjä vastasi myöntävästi. Sillä ehdolla lupasin, että bokserit saa lähettää. Myöhemmin firmasta tuli joku kirje jota ei tullut luettua kunnolla. Myöhemmin selvisi, että se oli tilausvahvistus. Asiaa aloin ihmettelemään sitten kun firmasta tuli toinen bokserilähetys. Huomasin, että olin sitoutunut tilaamaan paketteja jatkuvasti. Olisi tietysti pitänyt olla tarkempi ja lukea tuo tilausvahvistus aikanaan, mutta luotin tyhmyyksissäni myyjän puheisiin. Soittelin firmaan ja kuuntelin musiikkia välillä kyllästyin yrittämään. Lopulta asiakaspalvelu vastasi. Olin jo valmiiksi vihainen ja ilmoitin miten on käynyt. Asiakaspalvelusta kerrottiin, että myynnin hoitaa eri taho ja valiteltiin "väärinkäsitystä". Kysyin mitä ihmeen väärinkäsitystä kun myyjä selvästi kertoi, että tilaus ei jatku automaattisesti. Ihmettelin, että eikö vastuu ole siellä päässä jos myyjä puhuu pehmeitä. Kuluttajan vastuullako tämä on. Puhelut pitäisi ilmeisesti nauhoittaa. Maksoin nyt sitten tuon toisen lähetyksen, mutta asiakaspalvelusta ilmoitettiin, että seuraava paketti on lähtenyt ja se pitää maksaa tai palauttaa. Sanoin, että en tee kumpaakaan, koska minua on johdettu harhaan. Nyt huomasin nettisivuilta, että kysesen firman kanssa on ollut paljon hankaluuksia. Saapa nähdä tuleeko ulosottomies ovelle.

101

44655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyä että

      onko sinulla mitään ostovelvotetta tai velvoittaako tämä sinua mihinkään...Tarkoitan nimenomaan sitä että ehkä myyjä ei ole ymmärtänyt kysymystäsi niin kuin sinä sen tarkoitit.Ostovelvoitetta ei kyseisessä firmassa ole vaan voit irtisanoutua ihan koska vaan tilaamatta mitään lisää...Itsekin kyseiseen asiaan liittynyt ja siitä eronnut (mitään tilaamatta ja maksamatta...)

      • Tyhmyydestä sakotetaan

        Nimenomaan kysyin niin kuin kerroin tuossa edellä. Tuo mitä kirjoitit on tuttua lehtimyyjien kanssa. Siksi nimenomaisesti kysyin jatkuuko tilaus vai jääkö pelkään näytteeseen.


      • Mitä Äksyin Ämmä
        Tyhmyydestä sakotetaan kirjoitti:

        Nimenomaan kysyin niin kuin kerroin tuossa edellä. Tuo mitä kirjoitit on tuttua lehtimyyjien kanssa. Siksi nimenomaisesti kysyin jatkuuko tilaus vai jääkö pelkään näytteeseen.

        puhelinmarkkinointinsa eli soittava kauppa-Lopo ei tiedä tuotteesta tai tilausehdoista muuta kuin sen, mitä hänelle on toimeksiantotilanteessa kerrottu. Todennäköisesti hän ei voi tässä-ja-nyt -tilanteessa, jota meneillään oleva puhelu on, edes tarkistaa asiaa varsinaiselta kauppiaalta. En tiedä, toisiko ristiriitatilanteessa näyttöapua se, että tällainen myyntipuhelu olisi asiakkaalla nauhoitettuna tallessa. Mutta harva yksityishenkilö tallentaa puhelunsa.
        Kun puhelinmyynti oli vielä uudehko kauppatapa Suomessa, haksahdin minäkin luulemaan puhelinmyyjän soittoa lehtitilauksesta jo postitse tekemäni tilauksen varmistukseksi ja ... tietysti minulle rupesi tulemaan kaksi numeroa samaa lehteä. Hölmöydestä ei lehtiyhtiötä voitu syyttää, sillä toinen lehdistä tuli eri etunimin. (Käytän kolmatta ristimänimeäni mutta virallisista rekistereistä poimituissa tiedoissa - kuten vaikkapa puhelinmyyjän tuolloisissa kortistoissa - koreilee tietenkin ensimmäinen etunimeni.)
        Onneksi sain liian lehtitilauksen peruutetuksi. Samantapainen juttu sattui, kun puhelinmyyjä kovasti rummuttaen mainosti "uutta painosta" eräästä tiedekirjasta. Olin kuullut tuota opusta uusittavan, ja - tottakai - halusin uuden painoksen. Luulin, että puhelinmyyjä kauppasi nimenomaan kirjan uusinta versiota ja petyin, kun paketista paljastui liki tismalleen samanlainen tieto-opus, kuin hyllyssäni jo jökötti. Tämänkin kaupan sain perutuksi ja opin, ettei puhelinmyyjän sanaan tällaisissa epävarmoissa tilanteissa ole uskomista.


      • pääsky on minun merkki
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        puhelinmarkkinointinsa eli soittava kauppa-Lopo ei tiedä tuotteesta tai tilausehdoista muuta kuin sen, mitä hänelle on toimeksiantotilanteessa kerrottu. Todennäköisesti hän ei voi tässä-ja-nyt -tilanteessa, jota meneillään oleva puhelu on, edes tarkistaa asiaa varsinaiselta kauppiaalta. En tiedä, toisiko ristiriitatilanteessa näyttöapua se, että tällainen myyntipuhelu olisi asiakkaalla nauhoitettuna tallessa. Mutta harva yksityishenkilö tallentaa puhelunsa.
        Kun puhelinmyynti oli vielä uudehko kauppatapa Suomessa, haksahdin minäkin luulemaan puhelinmyyjän soittoa lehtitilauksesta jo postitse tekemäni tilauksen varmistukseksi ja ... tietysti minulle rupesi tulemaan kaksi numeroa samaa lehteä. Hölmöydestä ei lehtiyhtiötä voitu syyttää, sillä toinen lehdistä tuli eri etunimin. (Käytän kolmatta ristimänimeäni mutta virallisista rekistereistä poimituissa tiedoissa - kuten vaikkapa puhelinmyyjän tuolloisissa kortistoissa - koreilee tietenkin ensimmäinen etunimeni.)
        Onneksi sain liian lehtitilauksen peruutetuksi. Samantapainen juttu sattui, kun puhelinmyyjä kovasti rummuttaen mainosti "uutta painosta" eräästä tiedekirjasta. Olin kuullut tuota opusta uusittavan, ja - tottakai - halusin uuden painoksen. Luulin, että puhelinmyyjä kauppasi nimenomaan kirjan uusinta versiota ja petyin, kun paketista paljastui liki tismalleen samanlainen tieto-opus, kuin hyllyssäni jo jökötti. Tämänkin kaupan sain perutuksi ja opin, ettei puhelinmyyjän sanaan tällaisissa epävarmoissa tilanteissa ole uskomista.

        Ilokseni löysin kolmet hyvänlatuiset pikkuhousut. Olin kyllä jo edellisessä paketissa saanut samat mutta erinäköiset. täytyy myöntää että pikkarit ovat sopivat ja hyvän laatuiset. Se vain huolettaa että tuleekohan hautjaisten jälkeen vielä monta lähetystä jos ei saa poikki.


      • KIELO
        pääsky on minun merkki kirjoitti:

        Ilokseni löysin kolmet hyvänlatuiset pikkuhousut. Olin kyllä jo edellisessä paketissa saanut samat mutta erinäköiset. täytyy myöntää että pikkarit ovat sopivat ja hyvän laatuiset. Se vain huolettaa että tuleekohan hautjaisten jälkeen vielä monta lähetystä jos ei saa poikki.

        OLEN PIKKUHOUSU KAUPPIAAN UHRI EN SAA SITÄ POKKI


      • vepa1
        Tyhmyydestä sakotetaan kirjoitti:

        Nimenomaan kysyin niin kuin kerroin tuossa edellä. Tuo mitä kirjoitit on tuttua lehtimyyjien kanssa. Siksi nimenomaisesti kysyin jatkuuko tilaus vai jääkö pelkään näytteeseen.

        Kerta peruutuksella loppuu jäsenyys. Turhaa mustamaalausta.


      • yli 5v. asiakas
        vepa1 kirjoitti:

        Kerta peruutuksella loppuu jäsenyys. Turhaa mustamaalausta.

        Niin myös minä sain peruttua netin kautta kun olin kirjautunut heidän sivuille, ei mitään ongelmia, hyvänlaatuisia tuotteita ja voi jättää väliin niin usein kun haluaa ja sillä selvä. Olen tilannut sukkia, pikkuhousuja rintsikoita, ne peruin kun en löytänyt sopivia.


    • Jotain vastuuta voisi kuluttajakin ottaa itsestään eikä lähteä mukaan tällaisiin huijauksiin. Sano vain ei kiitos. Minulle ei tulisi mieleenkään vastata myöntävästi tällaiseen soittoon.

    • ja nielisit ylpeytesi

      A. Sait selkeän paperin, jota et sitten viitsinyt lukea sen tarkemmin ja nyt itket täällä.
      B. Sait myös asiakaspalvelusta ohjeet että seuraavan voi palauttaa eikä sitä ole pakko ostaa, mutta et suostu jääräpäisesti tekemään asialle mitään koska olit ensin jättänyt paperin lukematta. Tuskinpa se ulsoottomies ovellesi ilmestyy mutta oma on ratkaisusi jos annat housusumman kasvaa ja kasvaa korkojen kanssa kun vaihtoehtoisesti olisit laittanut paketin takaisin, joka ei paljuoa vaivaa vaadi. Mutta sinulla on periaatteesi.
      C. No toivottavasti tästä opit että vastuu todellakin on sinulla, kyllähän "pehmoisten" puhujia riittää joka lähtöön ja eri tilanteissa, mutta sinä vastaat rahoistasi ja ulosotoistasi.

      • myös haxahtanut

        A. Käsittääkseni kyse ei ollut siitä paperista, vaan siitä mitä myyjä lupasi.

        B.Tällä periaatteellahan voisi itsekkin soittaa vaikka naapurille, että haluatko paskapaperia, ja sen jälkeen lähettää tilausvahvistuksen ja pyytää maksua. Muutamalle tuhannelle soittaa näin, niin varmaan joku ei hoksaa perua/palautella.

        C. Näinhän se on, mutta onko parempi vaihtoehto jättää levittämttä viestiä, jotta vielä useampi tekee saman virheen?

        Muutenkin perseestä nämä firmat, jotka perustuvat huijaamiseen, eikä hyvän ja halvan tuotteen myymiseen.


      • maksan,maksan kuha jaksan

        mulle on tullu nuita jo yli vuoden ajan enkä ikinä oo jaksanu peruuttaa niitä,helpoin ku leikkelee sen kupongin siitä ja postittaa.. ite maksan nuo aina ku jaksan(pari kk eräpäivän jälkeen) eikä oo tullu ees maksumuistutusta mut kyllä ne kuulema perintään mennee.....


      • Tonolle luu kurkkuun

        Millä sinä ajattelet!
        Omaat ilmeisen valitettavasti kieroutuneen maailmankatsomuksen.
        -Etkö ymmärrä lukemaasi Tono markkinoi itseään täysin harhaanjohtavasti ja huijaa asiakkaitaan. Sain itse samanlaisen puhelun ja myöhemmin kirjallisen yksipuolisen tilausvahvistuksen, jonka perutin!
        Tästä koitui minulle aivan turhaa vaivaa, omien etujeni puolustamiseksi.

        Myyjä ilmoittaa puhelinmarkkinoinnissa seuraavaa:
        1) Alushousu paketti lähetetään hintaan 2,9€
        2) Ostaja EI sitoudu mihinkään, tilatessaan tarjouksen.
        3)PUHELINMYYJÄ EI PUHU MITÄÄN KIRJALLISESTA TILAUSVAHVISTUKSESTA
        4)Eikä jatkotoimituksista!
        5) Ihmiset matkustelevat paljon ja on täysin mahdollista,että tilausvahvistus jää määräaikaan katsomatta tai sen pitkä teksti, jonka lopussa hyvin epämääräisesti annetaan ymmärtää jatkolähetyksistä. On inhimillistä, että teksti voi jäädäi tarkaan lukematta, koska tilaaja ei ole sitoutunut tilaaman mitään. Ymmärrätkö tämän?

        Onnea valitsemallesi tielle! Jatka vaan samalla tavalla. Olet erehtymätön ja lisäksi tuntuu siltä, että kannatat epärehellistä markkinointia harjoittavia tahoja.
        Älä itke viestini perään.


      • tyrmistynyt

        96-vuotiaalle isälleni kyseinen firma oli myynyt sukkia ja boksereita. Isäni on melkein kuuro, jonka jokainen hänen kanssaan puhuessaan huomaa. Eli ei ole mitään epäselvää etteikö myyjä olisi sitä tajunnut puhuessaan isäni kanssa.Todella törkeätä vanhusten hyväksikäyttöä. Aijomme viedä oikeuteen ko asian.


      • claugidium passerinu
        maksan,maksan kuha jaksan kirjoitti:

        mulle on tullu nuita jo yli vuoden ajan enkä ikinä oo jaksanu peruuttaa niitä,helpoin ku leikkelee sen kupongin siitä ja postittaa.. ite maksan nuo aina ku jaksan(pari kk eräpäivän jälkeen) eikä oo tullu ees maksumuistutusta mut kyllä ne kuulema perintään mennee.....

        Ettekö te umpitollot osaa katsoa netistä Tonon sivuilta tuotteita ja tilata mahdollisesti niitä, mitä halajatte. Puhelinmyyjät on, sanonko mistä!!!


      • Nyt odotan rahaa

        ...ja yleensä niillä on palautuspostikin olemassa, joten helppoa on palautta asiakaspalautteena.
        Näin olen tehnyt ja näin teen, jos tavara ei miellytä. Toimii...


      • Apua kyllä löytyy si

        Olet oikeassa, mutta ei pitäisi olla näsäviisas. Kaikki - en edes erehdy, kun kirjoitan, ett' myös sinä - erehtyvät
        Ja sitä paitsi olet täysi egoisti - ällös kirjoittele tuollaisia henkilölle, joka on oikeasti vaikeuksissa, ja haluaa asianmukaisia neuvoja. Pura isoa, vaikeaa ja ongelmallista ns. itsetuntoasi jossain muualla. Lue terapiakirjoja.
        t. Asiasta tietoinen


      • Puhelinmyyjäemeritus
        claugidium passerinu kirjoitti:

        Ettekö te umpitollot osaa katsoa netistä Tonon sivuilta tuotteita ja tilata mahdollisesti niitä, mitä halajatte. Puhelinmyyjät on, sanonko mistä!!!

        Älä puhelinmyyjiä syytä, vaan toimeksiantajia. Näkisin, että puhelinmyyjät on urheita ihmisiä, jotka menee tekemään paskaa duunia puoli-ilmaiseksi, ettei valtion tarvitsis elättää heitä. Puhelinmyyjät kunniaan, kusettajat tunkiolle.


      • Anonyymi
        Puhelinmyyjäemeritus kirjoitti:

        Älä puhelinmyyjiä syytä, vaan toimeksiantajia. Näkisin, että puhelinmyyjät on urheita ihmisiä, jotka menee tekemään paskaa duunia puoli-ilmaiseksi, ettei valtion tarvitsis elättää heitä. Puhelinmyyjät kunniaan, kusettajat tunkiolle.

        Onko pakko…täh?


    • ex-asiakas

      Jos olet myös liittynyt Provean asiakkaaksi (omasta halustasi tai et..) niin irtisanoutuminen ei ole ongelma.

      Soita Provean asiakaspalveluun (ei siihen josta peruutetaan seuraava lähetys) numeroon 0800 116 541, mikäli numero on muuttunut löydät sen todennäköisesti www.provea.com ja pyydä heitä perumaan asiakkuutesi.

      Turha sitten muuten valittaa tai nurista sille asiakaspalvelijalle, muistakaa etteivät he ole vastuussa yhtiönsä tekosista. Itselleni ainakin peruutusta hoitava asiakaspalvelija oli oikein ystävällinen ja asiallinen.

      toisin kuin se #¤&"%¤#/% niljake joka minutkin koukutti asiakkaaksi... :)

      • helppoa

        Puhelimitse tai esim. kirjakerhokuviot eivät ole juridisesti ulosottokelpoisia, jotta repikää rauhassa laskunne pelihousujen sijaan. Jos joku perintäfirma soittaa ja tarjoaa maksusuunnitelmadiiliä, voitte haistattaa v.eet. Ne toimii provikalla. Luottotiedot näistä kusetuksista ei mene.


    • Japaduu

      Kun peruu netin kautta ensimmäisen tilauksen ennenkuin tuotetta on toimitettu niin tietosi kuulemma poistuvat asiakasrekisteristä(jos ensimmäinen lähetys ehtii tulla niin homma meneekin vaikeammaksi)Kun soittaa asiakaspalveluun 0800 116541 niin valitse numero 1 kun pyydetään ja välittömästi poista numero 1 puhelimen näytöltä
      niin ainakin mulle vastasivat heti(kuten joku edellä neuvoi).

    • Elegantti

      Olen kyseisen postimyyntifirman asiakas.
      Olen ollut todella tyytyväinen tuotteisiin ja olen saanut hyvää palvelua heidän taholtaan. tuotteet kun ovat tulleet ja jos on ollut sopimaton niin sen on saanut lähettää takaisin, velotuksetta.

      Kokoa saa vaihtaa keskenkaiken ja ilmaisia tuoteita on tullut sopimattomien tilalle, joita ei ole tarvinnut lähettää takaisinkaan eikä lisämaksusta ole ollut edes puhettakaan.
      Tuotteet ovat korkealaatuisia ja hyvin jatkuvan vesipesun kestäviä.

      Olen jopa niin tyytyväinen, että valitsen alusasuni jatkossakin heiltä.
      Ensimmäisen tilaukseni tein mainoksen perusteella.

      Olen usein asioinut henkilökohtaisesti myös puhelimella, Minulle on sieltä aina vastattu iloisella äänellä ja ystävällisesti.
      Oli asiani millainen vaan kyllä puhelu on aina päättynyt ystävälliseen molemminpuoliseen
      "hyvää päivänjatkoa" toivotukseen.

      • ei pierunhajua

        Tyytyväinen asiakas joka päivälle puhtaat bokserit.Kuis joku voi ottaa helttaa pelkästä tilauksen peruuttamisesta.


      • eljkm

        palvelussa ei ole ollut mitään ongelmia. kaikki on pelannut hyvin.ei ,mitään tyrkytystä. ps/tutustukaa ajatuksella tilausehtoihin. terv:tyytyväinen asiakas.


      • tyytyväinen
        eljkm kirjoitti:

        palvelussa ei ole ollut mitään ongelmia. kaikki on pelannut hyvin.ei ,mitään tyrkytystä. ps/tutustukaa ajatuksella tilausehtoihin. terv:tyytyväinen asiakas.

        Muita kun tonon sukkia ja kalsareita en ole pitänyt moneen vuoteen , helppo on ollu välillä irtisanoutua ja taas jatkaa kun on saanut postikulujen hinnalla tosi laadukkaita tuotteita . Pöljiä näkkyy olevan , eivät osaa käyttää nettiä , eivätkä ymmärrä puhetta . Tilaan jatkossakin .


      • tyytyväinen asiakas
        ei pierunhajua kirjoitti:

        Tyytyväinen asiakas joka päivälle puhtaat bokserit.Kuis joku voi ottaa helttaa pelkästä tilauksen peruuttamisesta.

        Minulle tarjottiin boxereita, postikulun 2,90 hinnalla.
        Ostin, ja olen tuotteeseen tyytyväinen, kuukausittain olis tullut taas boxerit,
        en vaan halunnut sitoutua siihen, ja lähetin sähköpostilla siitä ilmoituksen,
        johon tuli heti vastaus, että on vastaanotettu peruutusilmoitus.
        Kaikki on sujunut moitteettomasti, mutta se vaatii tutustumaan kirjoitettuun tekstiin,
        ennen kuin alkaa solvaamaan ko. firmaa


      • Tsi
        tyytyväinen kirjoitti:

        Muita kun tonon sukkia ja kalsareita en ole pitänyt moneen vuoteen , helppo on ollu välillä irtisanoutua ja taas jatkaa kun on saanut postikulujen hinnalla tosi laadukkaita tuotteita . Pöljiä näkkyy olevan , eivät osaa käyttää nettiä , eivätkä ymmärrä puhetta . Tilaan jatkossakin .

        Proveassa ei mitään vikaa.Netissä(kin) voi lopettaa tai jättää toimituksia väliin.Pöljien ei pidä tehdä kauppaa kenenkään kanssa.


    • Turkulainen sinisilmä.

      Meitä huijattuja kalsarinostajia vaikuttaa olevan pilvin pimein. Edelliset kommentit ovat kuin kokemaani historiaa.Lievänä lohtuna voi vain todeta, että veeessäni on muitakin.

    • Nimetön

      MINÄKI menin tilaamaan ilmaset boxerit, nyt vittu pitää joka kuukaus perua seuraava tilaus kun noi perkeleet ei vastaa koskaan mulle kun yritän soittaa, vaikka kuinka kauna oottais -_-

    • pieru

      Samaan koukkuun menin,ja peruutusviesti ei lähtenyt oli annettu vika sähköposti osoite kirjeessä .Se millä onnistuin perumaan löytyi Provean myynti sivulta. Perukaa tästä! [email protected]

    • kusetus

      provean asikaspalvelusta en saanut vastausta , mutta myyjälle Midas Touch Media soitin , 014-4585200 , ja ilmoitin heille lopettavani asikassuhteen. saas nähdä toimiiko ?????

      • TeePuu

        Homma varmaan toimii, jos maksat kiltisti ja otat paketit vastaan. Mutta sitten kun haluatkin erota, ni voi veljet mikä fucking show.
        Erosin ja sain vastauksen, että "Olemme vastaanottaneet viestinne ja irtisanoneet kestotilauksenne pyyntönne mukaisesti." No, kappas vaan, nyt monen kuukauden jälkeen postilaatikosta tipahti paketti UUDELLA asiakasnumerolla, enkä tod. ole tilannut mitään. Asiakaspalvelunro. ei vastaa, yllätys yllätys. Hermot menee!


      • eriosoitteessa

        asiakasnumerot ja tiedot tarvitaan,myös mahdollinen sähköpostiosoite johon saa vastauksen,midas ei hoida peruutuksia ei edes pyynnöstä


    • vaikea tapaus

      soitin äsken 0800 116 541 josta tilaus pitäisi voida perua. Vaan eipä voi kun ko numero ei ole käytössä!!!!!!!!

      • Jupelius69

        Itse peruutin muutaman kuukauden aina netin kautta.
        Nyt irtisanouduin irti koko klubista heidän e-mailiin. Jos pöksyjä pukkaa tulemaan vielä, on se heidän häpeänsä. Sähköpostitse tehty irtisonoutuminen on lain mukaan pätevä. Eli säilyttäkää ko viestinne.


      • minä olen pääsky
        Jupelius69 kirjoitti:

        Itse peruutin muutaman kuukauden aina netin kautta.
        Nyt irtisanouduin irti koko klubista heidän e-mailiin. Jos pöksyjä pukkaa tulemaan vielä, on se heidän häpeänsä. Sähköpostitse tehty irtisonoutuminen on lain mukaan pätevä. Eli säilyttäkää ko viestinne.

        Miten tästä pääse pois huijarin kynsistä. kolme pakettia olen joutunut ostamaan, taas tuli uusi palautanko postiin.


      • peruutukset toimineet ei ole ollut ongelmia

        vaihda vika numero kakkoseksi, niin jopa vastaa, sinulla on väärä numero.


    • JLS

      Itse liityin tuohon kalsarikerhoon jo about 3v. sitten ja ihan tyytyväinen olen ollut.
      Netin kautta peruutus onnistuu ja on onnistunut ilman turhia herneiden nenään vetämistäkin ja jos se unohtuu,niin voihan lähetyksen palauttaa samantien,kun kolahtaa luukusta.Minusta tosi vaivaton vaihtoehto ja mitä hintaan tulee,niin paljon kalliimpia on kaupat pullollaan,mutta laatu ja mukavuus surkeita.Ainakaan näissä minulle tulleissa tuotteissa ei ole haukkumiselle sijaa ja ekat tuolta tulleet kalsarit ovat edelleen,kuin uudet.Toisaalta eihän sitä tiedä,jos vaikka jollain on esim. hirmuiset munat ja muuten koko S,niin eihän silloin sovi,kuin erikoisvalmisteiset tuotteet.

      • Ukkeli

        Olen etsinyt vuosia perseelleni sopivia alushousuja. Syksyllä tilasin ensimmäiset Tonot puhelinmyyjältä. Ne olivat täydelliset. Hintakin on ollut halvempi, kuin niissä, mitä olen aiemmin ostanut. Katsotaan mikä on kunto vuoden päästä, sillä lähes kaikki testaamani alusvaatteet reikääntyvät haaroista alle vuodessa.


      • Myös täällä
        Ukkeli kirjoitti:

        Olen etsinyt vuosia perseelleni sopivia alushousuja. Syksyllä tilasin ensimmäiset Tonot puhelinmyyjältä. Ne olivat täydelliset. Hintakin on ollut halvempi, kuin niissä, mitä olen aiemmin ostanut. Katsotaan mikä on kunto vuoden päästä, sillä lähes kaikki testaamani alusvaatteet reikääntyvät haaroista alle vuodessa.

        Turha vinkua, ei ole laadussa moitteen sijaa, eikä unohdu kalsonkien osto kun niitä tulee tasaseen, aina puhtaat valmiina, mitä muuta enää tässä aikuinen mies voi vaatia. Hintakin mielestäni ihan kohdallaan ja netin kautta peruuttaminen onnistuu vaivatta.


      • etsintä loppui
        Myös täällä kirjoitti:

        Turha vinkua, ei ole laadussa moitteen sijaa, eikä unohdu kalsonkien osto kun niitä tulee tasaseen, aina puhtaat valmiina, mitä muuta enää tässä aikuinen mies voi vaatia. Hintakin mielestäni ihan kohdallaan ja netin kautta peruuttaminen onnistuu vaivatta.

        Provean tuotteet on olleet todella laadukkaat ja kestävät, lisäksi hyvin seksikkäät myös miehen mielestä. Pesuissa ei ole menneet miksikään ja on ihanaa kun voi tilata myös laadukkaat liivit samaan sarjaan. Enää en ole tehnyt muutamaan vuoteen yhtään alusvaateostoja kalliilla hinnalla kaupoista, koska ne eivät ole olleet hintansa arvoisia. Nyt olen voinut nauttia kauniista alusvaatteista ja vaihdella niitä usein.


    • Kalsareita riittää

      Kesti kuin olisi soittanu puhelinoperaattorille, mut joo, vastas ja nähtäväksi jää loppuuko kalsaritulva

      • Pienet...

        Kyseisestä firmasta tuli juuri aivan käsittämätön lasku. Päivämääriä alkaen viime vuoden lokakuulta, ja pitäisi maksaa ilmeisesti lähetys jonka olen palauttanut. Palauttaa piti, koska sopimuksen lopettamisen jälkeen vielä tuli paketti, vaikka lopettamisesta oli jo jokunen viikko. Melko pitkät on piuhat konttorin ja lähettämön välillä. Laskutuksen perintäkin laahaa "hiukan" jäljessä. =(


      • Mie vain
        Pienet... kirjoitti:

        Kyseisestä firmasta tuli juuri aivan käsittämätön lasku. Päivämääriä alkaen viime vuoden lokakuulta, ja pitäisi maksaa ilmeisesti lähetys jonka olen palauttanut. Palauttaa piti, koska sopimuksen lopettamisen jälkeen vielä tuli paketti, vaikka lopettamisesta oli jo jokunen viikko. Melko pitkät on piuhat konttorin ja lähettämön välillä. Laskutuksen perintäkin laahaa "hiukan" jäljessä. =(

        peräti kahdesta palautetusta paketista. Tämä nyt on kaiken huippu. Mies hermostui kalsarikauppiaaseen, joka häiritsi häntä kesken työpäivän ja tilasi näytepaketin. Mies ei itse hoida peruutuksia, eikä minullakaan ole aina aikaa töistä käsin hoidella niitä. Mutta ainahan paketin voi palauttaa. Nyt sitten peritään 40 euroa maksamattomista laskuista. Ei tietenkään laskuja ole maksettu, koska mitään ei ole ostettukaan.

        Mies ei käytä niitä näytekalsareitakaan, niissä kun ei ole sepalusta. Mies käyttää vain ja ainoastaan sepaluksellisia kalsareita. Niiden löytäminen vain alkaa olla hankalaa. Vain homot käyttävät hänen mielestään sepaluksettomia.


      • voi eiiik
        Mie vain kirjoitti:

        peräti kahdesta palautetusta paketista. Tämä nyt on kaiken huippu. Mies hermostui kalsarikauppiaaseen, joka häiritsi häntä kesken työpäivän ja tilasi näytepaketin. Mies ei itse hoida peruutuksia, eikä minullakaan ole aina aikaa töistä käsin hoidella niitä. Mutta ainahan paketin voi palauttaa. Nyt sitten peritään 40 euroa maksamattomista laskuista. Ei tietenkään laskuja ole maksettu, koska mitään ei ole ostettukaan.

        Mies ei käytä niitä näytekalsareitakaan, niissä kun ei ole sepalusta. Mies käyttää vain ja ainoastaan sepaluksellisia kalsareita. Niiden löytäminen vain alkaa olla hankalaa. Vain homot käyttävät hänen mielestään sepaluksettomia.

        :) Tätä nykyä taitaa olla homoja sitten suomi pullollaan, kun ei miehekkäitä sepaluksellisia alushousuja enää löydy XD


    • silloin ole jos et kuuntele mitä sinulle sanotaan.

      Minulle tarjottiin myös näytettä ja sen otin nyt istun ne jalassa ja hyvät ovat tosin näytteen saatuani "jouduin" soittamaan ja irtisanomaan asiakassuhteeni.

      Kyllä vastuu on sinun eikä yrityksen, niinkuin joku jo terävöittikin sinulla ei ole ostovelvoitetta vaan ilmoitus vastuu ettet halua seuraavaa lähetystä.

      Miksi mustamaalaat yritystä omaa tyhmyyttäsi?

      • Williami 69 v.

        Aikannaan, vuosia sitten lupauduin ottamaan vastaan pikkarit lähetyskustan -nuksilla.Uusia olisi tullut heti , mutta peruin tilauksen koska kokeiluaika oli liian lyhyt. Toimi . Nyt haluaisin niitä lisää mukavuussyistä, mutta en keksi muuta keinoa kun liittyä uudestaan asiakkaaksi. Toivottavasti onnistuu . Ymmärrän puhutun ja kirjoitetun tekstin, mutta tässä ATKssa olen oppimaton.


      • Williami 69 v. kirjoitti:

        Aikannaan, vuosia sitten lupauduin ottamaan vastaan pikkarit lähetyskustan -nuksilla.Uusia olisi tullut heti , mutta peruin tilauksen koska kokeiluaika oli liian lyhyt. Toimi . Nyt haluaisin niitä lisää mukavuussyistä, mutta en keksi muuta keinoa kun liittyä uudestaan asiakkaaksi. Toivottavasti onnistuu . Ymmärrän puhutun ja kirjoitetun tekstin, mutta tässä ATKssa olen oppimaton.

        toisinaan hankalalta soveltaa tämäntyyppisiin tarpeisiin! Oma vaatevalikoima ns. kyllästyy melko nopeasti, ja jos saadut tuotteet ovat laadukkaita, niin asiakas ei tarvitse uusia kovinkaan usein.
        Mielestäni po. firmat voisivat muuttaa kauppatapaansa siten, että ensinnäkin selkeästi ilmoittaisivat, miten asiakas voi HALUTESSAAN tilata tuotteita lisää ja toisekseen muokata asiakastiedotteitaan informatiiviseen suuntaan silkan ostatushypetyksen sijaan.


    • Juuh,.,.,.,.,

      Itse olen ollut tyytyväinen, ihan ok tuotteita. Jos haluaa peruttaa seuraavan lähetyksen niin se käy netissä, kestää n. 15 sek. Kun jossain vaiheessa lopetin tilauksen /jäsenyyden, laitoin mailiä as. palveluun. Taisin vielä soittaakin, asiakaspalvelussa vastattiin suht nopeasti eikä mitään ongelmia lopettamisen kanssa.

      • paskaa on tuotteet

        ja kun yrittää soittaa 24/h palveluun, niin onkin hyvin rajoitettu palvelu aikamäärällisesti. Aika huonoa laatua ovat alusasut hintaansa nähden. TONO on paskalaatua ja pakkotilauksessa, jos et peru tai pysty estää jatkoa tilauksiin. Moni paska ei mistään päin kaunis, ei myöskään tono alusasut. Varokaa tono kaupustelijoita.


      • Markkinointia seuraava
        paskaa on tuotteet kirjoitti:

        ja kun yrittää soittaa 24/h palveluun, niin onkin hyvin rajoitettu palvelu aikamäärällisesti. Aika huonoa laatua ovat alusasut hintaansa nähden. TONO on paskalaatua ja pakkotilauksessa, jos et peru tai pysty estää jatkoa tilauksiin. Moni paska ei mistään päin kaunis, ei myöskään tono alusasut. Varokaa tono kaupustelijoita.

        Kokeilin hommaa katsoa millainen tämä markkinointimalli on. En ole saanut vielä ekaa koelähetystä jollei ole tullut tänään. Peruin juuri laittamalla viestin osoitteeseen [email protected] ja sieltä tuli saman tien automaatin viesti, että käsittelevät viestin. Otin lähettämäni viestin talteen ja kirjoitin sen viestiini ja tarvittaessa toimittavani poliisille ja muille mahdolliselle viranomaisille.

        Laitan mitä tuleman pitää


      • markkinointia seuraava
        Markkinointia seuraava kirjoitti:

        Kokeilin hommaa katsoa millainen tämä markkinointimalli on. En ole saanut vielä ekaa koelähetystä jollei ole tullut tänään. Peruin juuri laittamalla viestin osoitteeseen [email protected] ja sieltä tuli saman tien automaatin viesti, että käsittelevät viestin. Otin lähettämäni viestin talteen ja kirjoitin sen viestiini ja tarvittaessa toimittavani poliisille ja muille mahdolliselle viranomaisille.

        Laitan mitä tuleman pitää

        tuli viesti Kirsiltä, että irtisanomiseni on ok. Laitoin vielä viestin, että jos tulee laskua tai pakettia niin se on heidän virheensä ja en tee mitään. Katsotaan tuleeko moista. Veikkaukseni on että ei tule pakettia tai laskua, jollei juuri tutustumispaketti ole jo postissa matkalla.


      • TONO-fani

        Kun näitä viestejä lukee, ihmetten puhummeko tosiaan samasta TONO merkistä, jota sama PROVEA markkinoi, kuin joita minä olen käyttänyt pitkään. Peruutukset on onnistuneet heti ja hyvin samoin kuin eroaminenkin toimituslistalta (välillä), sillä nyt liityin takaisin, kokska en ole kaupasta yhtä laadukkaita löytänyt lähellekkään samaan hintaan. Suosittelen


    • minun pääsky merk

      Vaikka olimme suurella vaivalla pruneet edellistä lähetystä. Eikö millään pääse eroon mokomasta. En edes muista että olisin tilannut sieltä mitään mutta kolme pakettia olen pakolla joutunu makasmaan. Epätoivossa katsoin että taas . Mitä teen?

      • Tyytyväinen asiakas

        Ihmettelen suuresti tätä huutoa huijauksista ja peruutuksien tiomimattomudesta. Itse tilasin kaverin suosituksesta eka kerran, enkä ole katunut. Laatu ja sopivuus on taattu ja peruutus tai lisätilaus on toiminut aina.Tilauksen mukana on peruutustiedot aina tulleet ja jos olen perunnut tilauksen niin seuraavan lähetyksen mainos ja peruutustiedot ovat tuleett kirjeenä TODELLA AJOISSA. Nytkin sain jo viikko sitten kirjeen seuraavan lähetyksen mallista ja viimeisestä peruutuspäivästä, joka on vasta 16. lokakuuta, eli aikaa on kyllä perua: reilu kuukausi.
        Eli tuotteita ei tule edes joka kuukausi, kuten joku täällä väittää....


      • Jooboo
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti tätä huutoa huijauksista ja peruutuksien tiomimattomudesta. Itse tilasin kaverin suosituksesta eka kerran, enkä ole katunut. Laatu ja sopivuus on taattu ja peruutus tai lisätilaus on toiminut aina.Tilauksen mukana on peruutustiedot aina tulleet ja jos olen perunnut tilauksen niin seuraavan lähetyksen mainos ja peruutustiedot ovat tuleett kirjeenä TODELLA AJOISSA. Nytkin sain jo viikko sitten kirjeen seuraavan lähetyksen mallista ja viimeisestä peruutuspäivästä, joka on vasta 16. lokakuuta, eli aikaa on kyllä perua: reilu kuukausi.
        Eli tuotteita ei tule edes joka kuukausi, kuten joku täällä väittää....

        Itse olen perunut lähetyksen jo kahdesti puhelimitse, kaiken piti olla ok, nyt jo toisen kerran tuli SILTI paketti luukusta.


    • nimim.

      Okei terve vaan.

      Minulle kävi aivan samanlailla, että myyjä soitti ja ilmoitti boxerien hinnaksi vain toimituskulut 2,90 € ja sanoi siihen perään ettei tilaus jatkuisi automaattisesti. Otin tilauksen vastaan tiedostaen vanhana kalsarien tilaajana, että varmasti jatkuisi. Niinhän siinä kävi. Sain hyvälaatuiset tyylikkäät boxerit. Mietin hetken ottaisinko seuraavan paketin vastaan, mutta irtisanoin jäsenyyteni soittamalla ilmaiseen puhelinnumeroon. Kaikki meni aivan nappiin.

      Lukekaa ne paperit huolella ja käyttäkää maalaisjärkeä tai loogista ajattelukykyä!!!

      Terv. Mr. Kalsari

      • Guard111

        Itselle soitti kyseisestä boxsereista myyjä elokuun lopulla. No kun lupasi että tulee vain yhden kerran enkä sitoudu mihinkään jatko tilauksiin niin tuli otettua. No tuli seuraavassa kuussa paketti mutta sisältö oli mitä oli ja hintana oli se 2.90. Kuukauden päästä tuli seuraava ja tällä kertaa kahdet hintaan 21.90. Juuri äskön maksoin sen kun ei jaksa lähettää takaisin ja soitin tämän jälkeen asiakaspalveluun että perun jäsennyyden johon en ollut edes suostunut. Nyt sitten vastaaja kertoi että en ole maksanut mitään laskuja ja minun pitäisi maksaa kuulemma ensimmäinen uudestaan ja tämä toinen. Sanoin vain kylmä raa'asti että en ala maksamaan uudestaan mitäään kun puhelimessakin on valheen kautta kaupitteltu. Jos alkavat lähetää laskuja niin petos syyte tulee täältä päin.


      • sijaitsee
        Guard111 kirjoitti:

        Itselle soitti kyseisestä boxsereista myyjä elokuun lopulla. No kun lupasi että tulee vain yhden kerran enkä sitoudu mihinkään jatko tilauksiin niin tuli otettua. No tuli seuraavassa kuussa paketti mutta sisältö oli mitä oli ja hintana oli se 2.90. Kuukauden päästä tuli seuraava ja tällä kertaa kahdet hintaan 21.90. Juuri äskön maksoin sen kun ei jaksa lähettää takaisin ja soitin tämän jälkeen asiakaspalveluun että perun jäsennyyden johon en ollut edes suostunut. Nyt sitten vastaaja kertoi että en ole maksanut mitään laskuja ja minun pitäisi maksaa kuulemma ensimmäinen uudestaan ja tämä toinen. Sanoin vain kylmä raa'asti että en ala maksamaan uudestaan mitäään kun puhelimessakin on valheen kautta kaupitteltu. Jos alkavat lähetää laskuja niin petos syyte tulee täältä päin.

        Ahvenanmaalla Maarianhaminassa.

        Oli kai joku:

        Provea
        PL 2***
        ***** maarianhamina


      • simbbel
        Guard111 kirjoitti:

        Itselle soitti kyseisestä boxsereista myyjä elokuun lopulla. No kun lupasi että tulee vain yhden kerran enkä sitoudu mihinkään jatko tilauksiin niin tuli otettua. No tuli seuraavassa kuussa paketti mutta sisältö oli mitä oli ja hintana oli se 2.90. Kuukauden päästä tuli seuraava ja tällä kertaa kahdet hintaan 21.90. Juuri äskön maksoin sen kun ei jaksa lähettää takaisin ja soitin tämän jälkeen asiakaspalveluun että perun jäsennyyden johon en ollut edes suostunut. Nyt sitten vastaaja kertoi että en ole maksanut mitään laskuja ja minun pitäisi maksaa kuulemma ensimmäinen uudestaan ja tämä toinen. Sanoin vain kylmä raa'asti että en ala maksamaan uudestaan mitäään kun puhelimessakin on valheen kautta kaupitteltu. Jos alkavat lähetää laskuja niin petos syyte tulee täältä päin.

        otin aika selkeän lähestymistavan ao systeemiin: jos tilaamatta lähettävät, minähän en maksa. Aikansa lähettelivät paketteja ja karhukirjeitä, sittemmin loppui pakettien tulo ja lopulta karhujenkin.
        Simppeliä, sanon minä. Ei paljoa pelota moiset sveitsistä tms lähetellyt karhukirjeet.
        Kerran joskus pari vuotta sitten soitin, että perukaa tilaus, ei vaikuttanut mihinkään. jos eivät kerrasta usko, kärsiköön tyhmyydestään.
        Aivan huijausta, turha tuntea tunnontuskia jos ei maksa huijareiden laskuja.


      • rammeri
        simbbel kirjoitti:

        otin aika selkeän lähestymistavan ao systeemiin: jos tilaamatta lähettävät, minähän en maksa. Aikansa lähettelivät paketteja ja karhukirjeitä, sittemmin loppui pakettien tulo ja lopulta karhujenkin.
        Simppeliä, sanon minä. Ei paljoa pelota moiset sveitsistä tms lähetellyt karhukirjeet.
        Kerran joskus pari vuotta sitten soitin, että perukaa tilaus, ei vaikuttanut mihinkään. jos eivät kerrasta usko, kärsiköön tyhmyydestään.
        Aivan huijausta, turha tuntea tunnontuskia jos ei maksa huijareiden laskuja.

        hei.pojallemme joka oli 16 v soitettiin kyseisestä firmasta huom 16v.hänelle oli kaupattu kyseisiä tuotteita kun hän oli kesällä kesätöissä.2.80 euroa on pieni raha joten poikani oli sanonut ok.nyt sit tulikin lasku 46,60 haloo?PITI OTTAA VÄHÄN KIIHKEÄ PUHELU FIRMAAN.JA SOKERINA POHJALLA JOS OLET FIRMAAN VANHANA ASIAKKAANA YHTEYDESSÄ ODOTA MUT UUSI ASIKAS HETI VASTATAAN MAKSULLISEEN LINJAAN.Meillä kävi sit loppujen lopuksi hyvin,isäntä soitti pää punasena ja sanoi PARIT kirosanat jolloin saatiin nuhteita ja OHJEITA miten lapsi kasvatetaan ettei tilaa ALAIKÄISENÄ mitään kun ÄIPPÄ ja ISKÄ on vastuussa.olkaa VAROVAISIA ja ASIANAJAJAT kehiin


      • Nimin. Huijattu ja r
        rammeri kirjoitti:

        hei.pojallemme joka oli 16 v soitettiin kyseisestä firmasta huom 16v.hänelle oli kaupattu kyseisiä tuotteita kun hän oli kesällä kesätöissä.2.80 euroa on pieni raha joten poikani oli sanonut ok.nyt sit tulikin lasku 46,60 haloo?PITI OTTAA VÄHÄN KIIHKEÄ PUHELU FIRMAAN.JA SOKERINA POHJALLA JOS OLET FIRMAAN VANHANA ASIAKKAANA YHTEYDESSÄ ODOTA MUT UUSI ASIKAS HETI VASTATAAN MAKSULLISEEN LINJAAN.Meillä kävi sit loppujen lopuksi hyvin,isäntä soitti pää punasena ja sanoi PARIT kirosanat jolloin saatiin nuhteita ja OHJEITA miten lapsi kasvatetaan ettei tilaa ALAIKÄISENÄ mitään kun ÄIPPÄ ja ISKÄ on vastuussa.olkaa VAROVAISIA ja ASIANAJAJAT kehiin

        Täyttäkää rikosilmoituksen tiedot webissä eikä kestä edes kauaa(hakekaa jo pankkitunnuksenne tunnistautumista varten): https://lomake.fi/forms/xml/pol/rikosilm/fi

        ja tehkää tilauksenne peruutus tuolla helposti ja vaivattomasti tuolta(Siihen tarvitsette kirjeessä mainitun "ID-number":n ja oman postitoimipaikan numeron): http://www.webcancel.com

        Älkää soitelko turhaan kalliisiin numeroihin, vaan olkaa maksamatta kaikki laskut ja viekää ne todisteaineistoksi rikosilmoitukseenne suoraan poliisille. Karhutkin voi jättää maksamatta referoiden siihen, että asiasta on jo rikosilmoitus tehty poliisille. Kopiot karhuistakin sitten kannattaa antaa poliisille todisteaineistoksi. :-)

        Noilla asiat hoitunevat ja tällaiset firmat kuolevat nopeasti...

        Ja vielä yksi asia: Jos tällaiset firmat soittelee, niin laittakaa *heti* luuri korvaan, älkääkä puhuko siihen luuriinne *mitään*. Näin ette *varmasti* tule tehneeksi mitään "tilausvahvistusta" puhelimessa ja sitä on erittäin vaikea todistaa, että olette muka "tehneet tilauksen ja meillä on puhelustanne tallenne jäljellä..." :-D

        Nimin. Huijattu ja rikoksen uhri


      • phonekiller
        Nimin. Huijattu ja r kirjoitti:

        Täyttäkää rikosilmoituksen tiedot webissä eikä kestä edes kauaa(hakekaa jo pankkitunnuksenne tunnistautumista varten): https://lomake.fi/forms/xml/pol/rikosilm/fi

        ja tehkää tilauksenne peruutus tuolla helposti ja vaivattomasti tuolta(Siihen tarvitsette kirjeessä mainitun "ID-number":n ja oman postitoimipaikan numeron): http://www.webcancel.com

        Älkää soitelko turhaan kalliisiin numeroihin, vaan olkaa maksamatta kaikki laskut ja viekää ne todisteaineistoksi rikosilmoitukseenne suoraan poliisille. Karhutkin voi jättää maksamatta referoiden siihen, että asiasta on jo rikosilmoitus tehty poliisille. Kopiot karhuistakin sitten kannattaa antaa poliisille todisteaineistoksi. :-)

        Noilla asiat hoitunevat ja tällaiset firmat kuolevat nopeasti...

        Ja vielä yksi asia: Jos tällaiset firmat soittelee, niin laittakaa *heti* luuri korvaan, älkääkä puhuko siihen luuriinne *mitään*. Näin ette *varmasti* tule tehneeksi mitään "tilausvahvistusta" puhelimessa ja sitä on erittäin vaikea todistaa, että olette muka "tehneet tilauksen ja meillä on puhelustanne tallenne jäljellä..." :-D

        Nimin. Huijattu ja rikoksen uhri

        tosi vaikeeta päästä proveasta eroon, kun olet saanu ekat ilmaishousut. Se onkin yhtäkkiä muuttunu kestotilaukseksi tietämättäs. Pitää aina perua seuraavat lähetykset tai laskua on tulossa. Pitäs otta kuluttajansuojaan yhteyttä asiassa, kun tilausten peruutus tuntuu mahdottomalle.
        jatkossa haistattelen puhelinmyyjille


      • perhana..
        phonekiller kirjoitti:

        tosi vaikeeta päästä proveasta eroon, kun olet saanu ekat ilmaishousut. Se onkin yhtäkkiä muuttunu kestotilaukseksi tietämättäs. Pitää aina perua seuraavat lähetykset tai laskua on tulossa. Pitäs otta kuluttajansuojaan yhteyttä asiassa, kun tilausten peruutus tuntuu mahdottomalle.
        jatkossa haistattelen puhelinmyyjille

        Ovelan piirteen huomasin markkinoinnissa.

        Puhelin myyjä kertoi, että housut tulee joskus parinviikon kuluttua, ei pidä hermostua, tulevat aikanaan.
        Kävin katsomassa lähetyksen saavuttua tilausasioitani www.webcancel.com sivulla, kirjeessä mainitulla id - tunnuksella ja tuolta löyty asiakastietoni, mutta siellä kerrottiin myös, että viimeinen peruutuspäiväni tilaukselle on ohi, ota yhteyttä kirjeessä mainittuun puhelinnumeroon... 0800 116 541

        Eli lähetystä viivyteltiin, peruutuspäivän ohi, jotta pääsevät lähettään myös seutaavat housut.
        Monistan nyt peruutuskirjeen ja lähetän varmuudenvuoksi sen kaikkiin ao. virman osoitteisiin.

        Kyllä se on näin, etten vastaisuudessa puhelimessa kauppaa käy tuntemattomien kanssa.


      • x- asiakas
        perhana.. kirjoitti:

        Ovelan piirteen huomasin markkinoinnissa.

        Puhelin myyjä kertoi, että housut tulee joskus parinviikon kuluttua, ei pidä hermostua, tulevat aikanaan.
        Kävin katsomassa lähetyksen saavuttua tilausasioitani www.webcancel.com sivulla, kirjeessä mainitulla id - tunnuksella ja tuolta löyty asiakastietoni, mutta siellä kerrottiin myös, että viimeinen peruutuspäiväni tilaukselle on ohi, ota yhteyttä kirjeessä mainittuun puhelinnumeroon... 0800 116 541

        Eli lähetystä viivyteltiin, peruutuspäivän ohi, jotta pääsevät lähettään myös seutaavat housut.
        Monistan nyt peruutuskirjeen ja lähetän varmuudenvuoksi sen kaikkiin ao. virman osoitteisiin.

        Kyllä se on näin, etten vastaisuudessa puhelimessa kauppaa käy tuntemattomien kanssa.

        Näin peruminen toimii...

        Ensimmäiseksi etsit viimeisimmän saamasi laskun ja siitä 11 numeroisen asiakasnumerosi, tuota kysytään kohta.

        Seuraavaksi soitat puhelinnumeroon 0800 116 541 , tuolla naisääni kertoo puhelinpalvelun uudistuneen ja jos olet jo asiakas, niin paina numero 1 , nyt automaatti kysyy asikasnumeroasi, joka sinne on näppäiltävä , nyt tulee tieto, että yhdistetään asikaspalveluun.

        Tuonne kerrot, että tuote lienee ihan laadukas, mutta minulla ei sille ole käyttöä.
        Puhelin ääni kertoo poistavansa asiakkuutesi tietorekisteristä ja asia on tällä selvä.
        Ei tämä niin vaikeaa ollutkaan.


      • make 222
        x- asiakas kirjoitti:

        Näin peruminen toimii...

        Ensimmäiseksi etsit viimeisimmän saamasi laskun ja siitä 11 numeroisen asiakasnumerosi, tuota kysytään kohta.

        Seuraavaksi soitat puhelinnumeroon 0800 116 541 , tuolla naisääni kertoo puhelinpalvelun uudistuneen ja jos olet jo asiakas, niin paina numero 1 , nyt automaatti kysyy asikasnumeroasi, joka sinne on näppäiltävä , nyt tulee tieto, että yhdistetään asikaspalveluun.

        Tuonne kerrot, että tuote lienee ihan laadukas, mutta minulla ei sille ole käyttöä.
        Puhelin ääni kertoo poistavansa asiakkuutesi tietorekisteristä ja asia on tällä selvä.
        Ei tämä niin vaikeaa ollutkaan.

        Onko tämä sama mikä Front -tuotemerkin kalsareita myy? Tuolta aikoinaan laittoivat mainosta mutta oli vain lasten kokoja joten ilmoitin, että kun isompia tulee myyntiin niin otan. Meni toista vuotta ja sitten ilmoittivat että nyt olisi suurempiakin housuja tarjolla. Pitihän niitä sitten ostaa. Hyviä boksereita ovat, olen tyytyväisenä käyttänyt. Ja nettiosoitteessa onnistui kerrasta tilauksen katkaisu kun housuvarastoni oli riittävä.


      • Rikosilmoitusasia
        make 222 kirjoitti:

        Onko tämä sama mikä Front -tuotemerkin kalsareita myy? Tuolta aikoinaan laittoivat mainosta mutta oli vain lasten kokoja joten ilmoitin, että kun isompia tulee myyntiin niin otan. Meni toista vuotta ja sitten ilmoittivat että nyt olisi suurempiakin housuja tarjolla. Pitihän niitä sitten ostaa. Hyviä boksereita ovat, olen tyytyväisenä käyttänyt. Ja nettiosoitteessa onnistui kerrasta tilauksen katkaisu kun housuvarastoni oli riittävä.

        Minulle kävi samalla tavalla kuin aloittajalle.


    • hu hu.

      hyvin toimii peruutukset asiakaspalvelun kautta, kunhan malttaa lukee ja täytää asiakaspalvelusivulla oikeat kohdat.
      Tuotteiden laatu on ollut hyvää ja kestävää, ainut ongelma on vain se, että kaappi täyttyy uusista sukista ja kalsareista.

    • Susannali

      Minäkin olen ollut ko. firman kanssa tekemisissä ilman minkäänlaisia ongelmia. Varsin selvästi on tehty jo puhelimessa ehdot selväksi ja tilausvahvistus tulee postissa hyvissä ajoin ennen ensimmäistä lähetystä. Siinä ei ole niin paljon tekstiä, etteikö sitä jaksaisi lukea. Tyhmyydestä tuskin sakotetaan, mutta laiskuudesta kyllä. Ko. tuotteiden myyjäthän ei ole ko. firman palkkalistoilla vaan ns. alihankkijoita, tilausvahvistuksesta selviää mistä on soitettu ja milloin ja haukut olisivat kuuluneet sinne eikä Provealle.

    • Valistunut2

      Mulle kävi samoin enkä maksa enkä lähetä mitään takaisin.Jos menee ulos ottoon niin tee rikosilmoitus(tutkimus pyyntö).

    • JVM-193

      Tonot ovat hyviä - Hinta ja laatu kohdallaan.Voi helposti peruuttaa seuraavan lähetyksen, jos haluaa. Merkki kalsarit tehdään kuitenkin jossain bulgariassa ja laatu on sitä mitä on - on kokemusta.Kannattaa avata oikea sivu ja lukea miten peruutetaan jäsenyys tai seuraava lähetys.Vaatii kyllä vähän älyä l. korvien väliä !

    • provea on hyvä

      Mä olen tilannut alusasuja usean vuodn ajan. Oli tosin pari vuotta välillä, kun sanouduin irti ja sain katkastua kyllä lähetyksen.
      Parin vuoden päästä halusin uudelleen jatkaa tilausta.
      Alusasut ovat kaunnita ja hinta ja laatu kohdallaan. Olen ollut tyytyväiben.

    • Kokeilin

      Provea/Tono on huijari firma! Ja lähettelee kalsareita huvikseen. Ensimmäiset (2,90euroa) otin kokeeksi, mutta en lupautunut mihinkään kestotilaukseen. Seuraavat kalsarit tuli postilaatikkoon, palautin ne asiakaspalautuksena. Sitten tuli uusi lähetys jossa mukana lasku molemmista lähetyksistä ja palautin nekin asiakaspalautuksena. Soitin Provean ns. asiakaspalveluun, joka käski odottamaan hyvityksiä. Lähetin kirjeen Proveaan asiasta ja irtisanouduin. Seurauksena oli vain se ettei uusia boksereita lähetetty, mutta laskuja tullut jo vuoden ajan. Jossa myöhäisempi lähetys hyvitetty, mutta edellistä ei. Minulla on tosite postista asiakaspalautuksesta. Viimeinen kirje tähän mennessä on jostain ulosottotoimistosta. Siis pakko kai tehdä rikostutkinta pyyntö poliisille poliisille.

    • Tono = Huijausta

      Tono on törkeää huijaamista.... ja nuo pari "hyvä suomi" -tyyppiä ketkä sitä tällä palstalla kehuu ovat varmaan ko. huijausliikkeen edustajia tjsp. Taas äskettäin soittelivat ja luurin pamautin korvaan. Olen kuullut tuttaviltani/ netistä pelkkää huonoa kyseisestä yrityksestä.

      Älä missään tapauksessa tilaa heiltä mitään! Ei edes ilmaiseksi!

      • Kestokuluttaja

        Olen kaksi vuotta ollut tonon asiakas ja todennut sen loistavaksi ostopaikaksi. Kahden kuukauden välein saan postissa uudet hyvä laatuiset pöksyt ja vielä kuukauden maksuajalla.Joskus käy niin, ettei kaikkia housuja kerkeä käyttämään, koska kestävät niin älyttömän kauan, niin soitto firmaan ja yksi toimitus jää väliin. Kyllä toimii!


    • Henkkahenkilö

      Hieno se on totta tosiaankin. Nyt minullekin on tullut jo kolmet televisiot ja muut digivehkeet kaikkien housujen lisäksi. Seuraavaksi lupasivat ilmaisia Nissaneita jos en peru tilauksia. Saas nähdä mitä ne on. Tähän asti ei vielä ole tarbinut maksaa mitään, koska lakutusosoite on eri kuin toimitusosoite. Nettikaupoissa on kai se kolmen kuukauden peruutusoikeus.

    • id0013562457

      peruutan tilukseni.

      • 0013562457/2

        korjaan peruutan tono bokseri tilaukseni ne ovat väärää tyyppiä ja eivät tarpeeksi suurikokoiset (oltava 58-60=xxxL)


    • ihan hyvä

      Hyvä ostopaikka tuo Tono on kun voi jättää tilauksen väliin taikka irtisanoutua.Älkää nyt heti hernettä nenään laittako.

    • strato

      Mulla ei mitään ongelmia kyseisen firman kanssa.

    • Akka

      Vammainen veljeni oli myös tilannut T-paidan boxerit. Kahdet sukat piti tulla kaupan päälle. No, oli tullut eri paketeissa T-paita ja boxerit yhdessä ja ne "ilmaiset" sukat toisessa paketissa. Toinen lasku oli 5,90 € T-paita, boxerit ja postimaksua 2,90 = 8,80 € ja sukista oli velottu 2,90 € postimaksua. Molemmista siis velottiin postimaksut. Esitteessä lukee nimenomaan "ei ostopakkoa, lyömättömät hinnat". Se taitaakin olla joku postilajittelukeskus, joka tienaa myös postimaksuilla. Järkyttävää. Minä, joka maksan veljeni tililtä hänen laskunsa otan yhteyttä ko firmaan. Perästä kuuluu. VAROKAA TONO/PROVEA firmaa kaikki lukutaitoiset!

    • kaketus11

      Tulipa tilattua,kalsarit tuntuu kyll hyviltä se täytyy sanoa.Meinaan irtisanoa kuitenkin tilauksessa olevalla lapulla postitse,en näitä tarvi niin usein kuitenkaan.katsotaan miten menee

      • Foreigner

        Kuluttajaviraston mukaan provea on yksi suosittuiista hujaus firmoista. Itse kävin postissa palauttamassa bokserit jotka en tilannu. Soitin ja pyysin että ne ei lähetä mitään mulle jatkossa. Asiakaspalvelija oli tosi epäkohtelias ja yritti lopettaa puhelun mahdolismman pian. Laitoin myös varmuuden vuolsi email heille jossa pyysin lopettaa minun "jäsennys" heidän kerhossa. Viimeisin paketti muuten tuli rikki, eli puoleks avattu. En usko että postimies avasi sen.

        Varokaa tätä firmaa, ja think twice ennen kun tilaat ne "ilmaiset" bokserit.

        Ps: Nämä viestit jossa lukee: olen tyytyväinen Tonon kanssa, oon ollu asiakas jo kolme vuotta bla bla, lähetetty (ainaki suutin osa niistä) provean henkilökunnalla. Neki pista "thumbs up" omaihii viesteihiin.


    • Kestohuijari tono

      Vaikeaksi on tehty tilauksen peruutus!
      Lähettivät SÄHKÖPOSTISSA kuvan kirjeestä, osoitteesta [email protected] eikä sillä, johonka asiakaspalvelu lähetti, ([email protected]) tuli tuntemattomana takaisin!
      Huijaavat yhteysosoittensakin.

    • jaakko7

      yritin kanssa perua tilauksen netissä hyvissä ajoin, mutta tuli aina punaisella teksti nimi ja/tai asiakasnumero virheelliset?!

    • housullinen

      No joo. Mulle tuli ainakin kolme vuotta alushousuja, ihan hyviä ja sopivia. Niin lujia että ehti kertyä kaappiin vino pino.Soitin asiakaspalveluun ja irtisanoin jäsenyyteni toistaiseksi. Onnistui kerralla, vuoteen ei oo tullut housuja eikä laskuja. Nyt sitten soitteli hoono soomi neitonen ja kauppasi näytesukkia 2 paria postikulujen hinnalla. No,lehtimyyjistä viisastuneena vänkäsin kolmeen eri kertaan että sillä ehdolla ettei niitä aleta lähettää jatkuvasti, neitonen jokelteli aina että ei tietenkään, kyseessä on vain tämä tutustumistarjous eikä mitään muuta. Sanoin sitten että antaa tulla. Sukat tuli tällä viikolla, hyvät ja laadukkaat tuntuu olevan mutta kylläpä vaan oli mukana paperi että olen nyt sitten kestotilaaja ja lähetyksiä alkaa paasata. Täytyy nyt ensiksi kokeilla irtisanomista netissä josko onnistuu. aikaa seuraavan tilauksen peruuttamiseen on helmikuulle asti. Täytyy myös antaa palautetta että ohjeistavat puhelinmyyjiään etteivät valehtele ihmisille vaikka eivät kieltä täydellisesti osaisikaan. Mulla pitäisi myös olla puhelinmarkkinointikielto päällä mutta se ei oo ihan aukoton systeemi. Ja vielä vääkästelijöille tiedoksi että en todellakaan ole provean leivissä, ainoastaan asiakas. Hyvää joulua kaikille.

    • proveasucks

      piti viä kysyä ku oon kalsarikauppiaan uhri, et meneekö maksamattomat laskut perintään?? niin ainaki uhkaavat..

    • Ei ongelmia

      Vastaus puhelimitse kalsareita (vast) kaupitteleville on: "Tällaisiin rättikerhoihin en lliity. On nimittäin ikäviä kokemuksia. Palaver on päättynyt, kuulemiin." Puhelimesta voi tämän jälkeen vielä jotain ininää kuulua. En jää sitä kuuntelemaan, vaan lyön luurin kiinni.

    • pettynyt3

      Provea!
      Soitin ja kysyin neuvoa,miten toimia,kun en ole tilannut lähetystä,minkä sain postitse.Pyysivät palauttamaan.Palautin,mutta nyt tuli karhukirje palauttamastani lähetyksestä sekä marraskuussa jo maksetustani 2,90e laskusta.Miten saan asian viimein hoidettua?

    • artturi

      ei varmaan euroopassa ole yhtäkään tilaajalahjaa joka ei perustuisi kestotilaukseen.

      Tono on päinvastoin yritys jota on helppo huijata.

      Tilaat tuotteita, saat tilaajaedut ja saman tien kun tuotteet on tullut, käyt netissä peruuttamassa tilauksen.

      Uudet tilaajaedut tulee viimeistään puolen vuoden päästä, ja taas saat postikulujen hinnalla kamaa.

      Tono on tässä asiassa heikoilla.

    • olo1

      Itsekin tein juuri tämän samaisen bokseritilauksen, mutta omalla kohdallani asiat menivät juuri niinkuin pitikin. Myyntipuhelussa kävi selväksi, että tilaus jatkuu, jos sitä ei peruuta. Sanoin myyjälle, että "voin siis tilata tämän setin sillä hintaa ja perua sen samantien sen jälkeen ja minulle ei tule mitään velvoitteita jatkossa?". Myyjä sanoi, että pitää paikkansa....teinkin juuri näin, ei ole tullut lisää boksereita eikä laskujakaan! :D

      Varmaan on sata muutakin sanonut saman (ei jaksanut lukea koko viestiketjua), mutta ei varmasti ole mitään sellaista puhelinmyyntiä, jossa annettaisiin tämä "houkuttelu"-tuote ilman minkäänlaisia jatkotilauksia. Maalaisjärkikin sen sanoo...

    • EVPa

      EI KANNATA MAKSAA HUIJAUSTA! JOS MAKSATTE POSTIKULUT, ETTE PÄÄSE KOSKAAN EROON LOPUTTOMISTA MAKSUISTA.

      PALAUTTAKAA PAKETTINNE! ÄLKÄÄ MAKSAKO. JOS TULEE KARHUKIRJE NIIN KIISTÄKÄÄ SAATAVAN OIKEUDELLISUUS JA RIITAUTTAKAA ASIA JA VAATIKAA HOITAMAAN ASIA KÄRÄJILLÄ.

    • Sitä iteensä

      Tosi ihmeellistä. Tilaus tulee vaikka vastaa kieltävästi puhelimessa :) Hu hu

      • morja

        Olen kaupitellut tuotteita puhelimitse, tilannut niitä puhelimitse sekä opiskellut yliopistossa markkinointioikeutta (esim. kuluttajansuojalakia).

        Ensinnäkin tämäntyyppisessä suoramarkkinoinnissa on lähes poikkeuksetta tavallista, että mukaan liittyy jonkinlainen kestotilaus tai vastaava. Kestotilaus ei kuitenkaan ole pakkotilaus eli myyjän myydessä tuotetta esim. aiemmin mainittuun hintaan 2,90/kk tuote on saatavilla halvimmillaan tuolla mainitulla hinnalla. Kestotilauksen peruuttaminen on kuitenkin ostajan vastuulla ja vasta keston peruuttamisen jälkeen (esim. sähköpostin lähetys) vastuu siirtyy myyjälle. Mikäli asiakas on informatiivisesti irtisanonut keston, niin hänen vastuunsa kyseisestä kaupasta päättyy siihen. Informatiivisella tarkoitan joko firman oman peruutusjärjestelmän kautta tehtyä peruutusta tai sähköpostia/puhelinsoittoa missä asiakas kertoo tilauksensa tiedot ja halun peruuttaa kesto.

        Toisekseen asiakkaan turvana on tietyt lakisääteiset asiat kuten esimerkiksi posti ja etämyynnin kaupan peruutusoikeus joka on 14 päivää. Toinen asia mistä ostajan olisi hyvä olla tietoinen on virhevastuu (joka ymmärretään usein takuuna). Virhevastuun nojalla myyjällä on vastuu siitä että tuote kestää normaalissa käytössä sen mitä sen oletetaan tavallisestikin kestävän. Virhevastuu pätee myös maksulliseen tilaukseen sidottuun kylkiäislahjaan. Esimerkiksi viihde-elektroniikassa virhevastuu on tyypillisimmillään kaksi vuotta.

        Puhelinmyynnissä kaikki puhelut nauhoitetaan ja tallennetaan ja riitatilanteissa niitä käytetään osoittamaan tilauksen olemassaolo tai -olemattomuus. Lopuksi vielä kuluttajalla on aseenaan tuki kuluttaja-asiamieheltä joka neuvoo riita- ja ongelmatilanteissa.

        Suoramarkkinoinnin voisi jakaa ostajien näkökulmasta seuraavasti:

        1) tarjousbongarit. ns. "fiksut kuluttajat". He saavat tuotteita oikeasti erittäin halvalla ja tavalisesti ostavat erilaisia tuotteita. Parhaiden tarjousten optimaalinen hyödyntäminen vaatii jonkin verran oma-aloitteisuutta. Nämä asiakkaat hyötyvät muiden laiskuudesta. Firmat myyvät tavaraa näille usein katteetta tai jopa persnetolla. Katteen puhelinmyyntiyritykset keräävät kestotilaajilta sekä yhteystietojen luovutuksen yhteydessä muista tuotteista joita kyseisille asiakkaille myöhemmin yritetään myydä. Tämä asiakastyyppi on myös provikapalkkaisen myyjän unelma-asiakas, eikä yleensä vierasta puhelinkontaktia.

        2) tyytyväiset kestotilaajat. Ovat kiinnostuneita tuotteesta ja ovat kestossa tietoisesti mukana. Pitävät tuotteesta ja ovat tyytyväisiä hintoihin. Firman unelma-asiakas.

        3) "sokeat mummot"...tai mamut. Myyjä sanoo kaiken teknisesti oikein saadakseen hyväuskoisen ihmisen tilaamaan tuotetta eikä hän ei välttämättä oikeasti ymmärrä mitä tulee tilattua. Puhelinfirman ohjeistus ja/tai palkkaus usein ym. kannustaa tällaisiin asiakkaisiin hyökkäämisen

        4) kiukuttelijat. Hyvin usein ostohetkellä kiinnostuneita tuotteesta, mutta eivät jaksa kuunnella kaikkia kaupanehtoja. Tai sitten unohtavat peruuttaa keston joka sitten muuttuukin heidän silmissään "paskafirman huijaukseksi". Suurin osa näisät jotka väittävät tavaroiden tulevan ilman tilausta ovat kyllä ollet tietoisia tästä, mutta vika pitää saada käännettyä itsestä poispäin. Tässä on sama juttu kuin esim parkkisakoissa...varmasti vituttaa sitten kun kosahtaa omalle kohdalle se 50€ parkkikiekon unohdus.

        Myyjän näkökulmasta puhelinmyyntiä voidaan tarkastella seuraavasti:
        -provikapalkka. Kuten sanottua, se rohkaisee myymään hyvin, mutta joissakin tapauksissa jopa huijaamaan täyttä ymmärrystä vailla olevaa asiakasta.
        -kyseenalainen ohjeistus. Myyntifirmat ohjeistavat myyjiä puhumaan lahjasta (kun on kyse ostopakollisesta kylkiäisestä) sekä käyttämään muita hieman kyseenalaisia ilmaisuja (esim. sanaa "ilmainen" käytetään hyvinkin usein markkinointilain vastaisesti).
        -myyjät saavat myös ohjeeksi soittaa uudelleen niille, jotka eivät ole kuunnelleet loppuun myyjän esittämää tarjousta. (vinkki: jos olet jo 100% varma puhelun alussa ettet tule ostamaan mitään, niin kuuntele myyjän stoori loppuun ja kieltäydy kohteliaasti mutta ryhdikkäästi).
        -myyjiä opetetaan myös puhumaan asiakasta ympäri, mutta tämähän ei mikään yllätys kenellekään voi olla.


      • Positiivinenkin puol
        morja kirjoitti:

        Olen kaupitellut tuotteita puhelimitse, tilannut niitä puhelimitse sekä opiskellut yliopistossa markkinointioikeutta (esim. kuluttajansuojalakia).

        Ensinnäkin tämäntyyppisessä suoramarkkinoinnissa on lähes poikkeuksetta tavallista, että mukaan liittyy jonkinlainen kestotilaus tai vastaava. Kestotilaus ei kuitenkaan ole pakkotilaus eli myyjän myydessä tuotetta esim. aiemmin mainittuun hintaan 2,90/kk tuote on saatavilla halvimmillaan tuolla mainitulla hinnalla. Kestotilauksen peruuttaminen on kuitenkin ostajan vastuulla ja vasta keston peruuttamisen jälkeen (esim. sähköpostin lähetys) vastuu siirtyy myyjälle. Mikäli asiakas on informatiivisesti irtisanonut keston, niin hänen vastuunsa kyseisestä kaupasta päättyy siihen. Informatiivisella tarkoitan joko firman oman peruutusjärjestelmän kautta tehtyä peruutusta tai sähköpostia/puhelinsoittoa missä asiakas kertoo tilauksensa tiedot ja halun peruuttaa kesto.

        Toisekseen asiakkaan turvana on tietyt lakisääteiset asiat kuten esimerkiksi posti ja etämyynnin kaupan peruutusoikeus joka on 14 päivää. Toinen asia mistä ostajan olisi hyvä olla tietoinen on virhevastuu (joka ymmärretään usein takuuna). Virhevastuun nojalla myyjällä on vastuu siitä että tuote kestää normaalissa käytössä sen mitä sen oletetaan tavallisestikin kestävän. Virhevastuu pätee myös maksulliseen tilaukseen sidottuun kylkiäislahjaan. Esimerkiksi viihde-elektroniikassa virhevastuu on tyypillisimmillään kaksi vuotta.

        Puhelinmyynnissä kaikki puhelut nauhoitetaan ja tallennetaan ja riitatilanteissa niitä käytetään osoittamaan tilauksen olemassaolo tai -olemattomuus. Lopuksi vielä kuluttajalla on aseenaan tuki kuluttaja-asiamieheltä joka neuvoo riita- ja ongelmatilanteissa.

        Suoramarkkinoinnin voisi jakaa ostajien näkökulmasta seuraavasti:

        1) tarjousbongarit. ns. "fiksut kuluttajat". He saavat tuotteita oikeasti erittäin halvalla ja tavalisesti ostavat erilaisia tuotteita. Parhaiden tarjousten optimaalinen hyödyntäminen vaatii jonkin verran oma-aloitteisuutta. Nämä asiakkaat hyötyvät muiden laiskuudesta. Firmat myyvät tavaraa näille usein katteetta tai jopa persnetolla. Katteen puhelinmyyntiyritykset keräävät kestotilaajilta sekä yhteystietojen luovutuksen yhteydessä muista tuotteista joita kyseisille asiakkaille myöhemmin yritetään myydä. Tämä asiakastyyppi on myös provikapalkkaisen myyjän unelma-asiakas, eikä yleensä vierasta puhelinkontaktia.

        2) tyytyväiset kestotilaajat. Ovat kiinnostuneita tuotteesta ja ovat kestossa tietoisesti mukana. Pitävät tuotteesta ja ovat tyytyväisiä hintoihin. Firman unelma-asiakas.

        3) "sokeat mummot"...tai mamut. Myyjä sanoo kaiken teknisesti oikein saadakseen hyväuskoisen ihmisen tilaamaan tuotetta eikä hän ei välttämättä oikeasti ymmärrä mitä tulee tilattua. Puhelinfirman ohjeistus ja/tai palkkaus usein ym. kannustaa tällaisiin asiakkaisiin hyökkäämisen

        4) kiukuttelijat. Hyvin usein ostohetkellä kiinnostuneita tuotteesta, mutta eivät jaksa kuunnella kaikkia kaupanehtoja. Tai sitten unohtavat peruuttaa keston joka sitten muuttuukin heidän silmissään "paskafirman huijaukseksi". Suurin osa näisät jotka väittävät tavaroiden tulevan ilman tilausta ovat kyllä ollet tietoisia tästä, mutta vika pitää saada käännettyä itsestä poispäin. Tässä on sama juttu kuin esim parkkisakoissa...varmasti vituttaa sitten kun kosahtaa omalle kohdalle se 50€ parkkikiekon unohdus.

        Myyjän näkökulmasta puhelinmyyntiä voidaan tarkastella seuraavasti:
        -provikapalkka. Kuten sanottua, se rohkaisee myymään hyvin, mutta joissakin tapauksissa jopa huijaamaan täyttä ymmärrystä vailla olevaa asiakasta.
        -kyseenalainen ohjeistus. Myyntifirmat ohjeistavat myyjiä puhumaan lahjasta (kun on kyse ostopakollisesta kylkiäisestä) sekä käyttämään muita hieman kyseenalaisia ilmaisuja (esim. sanaa "ilmainen" käytetään hyvinkin usein markkinointilain vastaisesti).
        -myyjät saavat myös ohjeeksi soittaa uudelleen niille, jotka eivät ole kuunnelleet loppuun myyjän esittämää tarjousta. (vinkki: jos olet jo 100% varma puhelun alussa ettet tule ostamaan mitään, niin kuuntele myyjän stoori loppuun ja kieltäydy kohteliaasti mutta ryhdikkäästi).
        -myyjiä opetetaan myös puhumaan asiakasta ympäri, mutta tämähän ei mikään yllätys kenellekään voi olla.

        Minut voisi varmaan lukea luokkaan mummot, silti tilaan tuotteita onnistuneesti netistä ja myöskin joskus puhelinmyyjiltä. Joskus harvoin tuntee tulleensa huijatuksi eikä Tono/Provea kylläkään kuulu siihen porukkaan. Tuotteiden laatu hakkaa mennen tullen kaikki Tarjoustalot, Tokmannit ja monet nimekkäätkin kauppiaat. Kun pari vuotta sitten ilmoitin, etten halua enää Provean naisten alusasuja, ne kun ovat kyllä kauniita mutta keinokuituisia, sain joku aika sitten uuden tarjouksen puuvillaisista tuotteista. Näyttäviä eivätkä ärsytä ihoa eikä tarvitse hikoilla missään pölyisessä sovituskopissa. Ostaisi sitä ehkä alusasuja kaupastakin, mutta varsinkin talviaikaan sovitus on tuskaista. Tästä asiasta on varmaan niin monta mieltä kuin on miestäkin (tai naista) mutta Morja tuossa ansiokkaasti kertaili kaikki tärkeimmät kaupankäyntiohjeet, joten kyllä niillä pitäisi pärjätä.


    • kaketus

      Tono tuotteet ovat olleet hyviä,boxerit varsinkin.

      Nyt kuitenkin olen huomannut että lähettivät jo kolmannen laskun samalla viitteellä,eli sama lasku kyseessä.Olenkin ihmetellyt kun laskuja aina vain tulee.

      Eli vaikuttaisi että hiujaavat näin,jos et ole valppaana samaa laskua tulee ja tulee pienet laskut menee helposti läpi ei niihin tule kiinnitettyö huomiota.

      • Eettisesti ehkä ei

        ...puhumattakaan että myyvät boksereita mummoille joilla ei ole edes aviomiestä. Mummot eivät osaa perua-kehtaa lopettaa tilausta mutta maksavat kuuliaisesti bokserit joita sitten kertyy herkästi pari vaatekomerollista täyteen. Tiedossani on nyt kolme tällaista tapausta.

        Nerokas konsepti.


    • Pannu kiehuu

      Sain juuri Tono-paketin laskun kera, vaikka en ole edes kuullutkaan koko firmasta. Ilmoitin sähköpostilla, että en ole tilannut enkä aio tilata Tonolta yhtään mitään. Numerotiedustelun mukaan 09 alkuinen asiaakspalvelunumero on salainen, eivätkä olleet siksi varmoja minuuttihinnasta, joten en soittanut asiakaspalveluun vaan meilasin. Googletin tämän keskustelun saadakseni tietoa, koska mielestäni minua yritetään huijata. Katsotaan lopettavatko lähetykset suosiolla.

    • Myyjän firma?

      Moi Pannu kiehuu. Minkä nimisestä firmasta ne soitti?
      Oikeasti puhelu ei tule koskaan Tonon tehtaalta, vaan joku puhelinmyyntifirma toimii niiden myynnissä välikätenä.

    • sukka jukka

      Tonon ynnä muutkin postimyyntikauppiaat voi tunkea huoletta sinne mustaan aukkoon, minullekkin on tullu sähkö ja paperipostia ja joskus puheluitakin mutta laitan luurin kiinni ja pyyhin koneen puhtaaks. Lähdenpä kauppaan ja ostan kopallisen karhu olutta sekä puhtaat sukat.

    • Tsi

      Myös Bonnierilla ja kaikilla muillakin varmaan on että jatkuu kestotilauksena.Olen ollut tosi tyytyväinen Tono tuotteisiin ja palveluun.Lopetus ja uudelleen aloitus helppoa.Riippuu koska peruutus tapahtuu että tuleeko vielä paketti vai ei.Hullu saa olla mutta ei Tyhmä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe