Perjantai 19.3.2010 Jooseppi, Juuso, Joosef ja Josefiina

Palvelussa juuri nyt 40578 käyttäjää

Vastauksia: 107
Lukukertoja: 61509
TEKSTIKOKO: font-sizefont-sizefont-size
Viestien esitystapa:
S-market tosiaan myy niitä kirjoja etukäteen!!!
Hyvä että ehdin kirjottaa tän..niin jänniä juttuja tapahtuu..200 sivua vasta luettu..apua pakko lukee koko kirja tänä päivänä--ja tosiaan jotkut spoilit pitää paikkansa ne kuvat siitä jenkkiversion kirjan sivuilta..herran jestas..Onneks ne alotti myymään jo aikaisemmin..ihanaa..LÄhetän ison kiitos kirjeen S-marketille. APUA

00
Wow :D
Mieletöntä. Tulin tänne heti, kun luin siitä S-Market Nurmeksen myynnistä. Josko joku onnekas olisi ostanut ja kertoisi jotain... Saan omani vasta Amazonista ja se ei välttämättä ole nopein tapa (edullinen se oli ja vaivaton, toki).

Good for you ja mua ei haittaa, jos täällä kertoisitkin jotain vielä... Luen alkupään tekstit vasta seuraavaksi , joten en tiedä, joko joku muukin olisi jo ehtinyt kirjoitella. Varsinaista kirjan lukukokemustani nämä kirjoitukset eivät häiritse, se on kuitenkin henkilökohtainen ja omani sitten aikanaan. Rowlingin teksti on taianomaista joka tapauksessa.
00
Huh huh
Kyllä tämä tulee kyseiselle S-marketille kalliiksi. Niin tarkoin varjeltu kuin tuo kirja on, sitten joku kesätyöntekijä laittaa niitä myyntiin. Kyllä olisi aihetta antaa potkut jos on noin hölmö! Oikeuteen varmasti joutuu S-market ja isot sakot rapsahtaa tästä!
Itsekin olisin kyllä mielelläni kirjan ostanut! Tai vaikka kaikki. Niistä olisi saanut tänään hyvät rahat kun olisi niitä eteenpäin kaupannut!
Itse on pakko odottaa suomenkielistä versiota kun eituo lontoonkieli oikein suju :O(
00
No just
joo,potkuthan siitä pitää ehdottomasti antaa jollekin kesätyöntekijäpoloiselle.Voi helvetti teidän idioottien kanssa miten naurettavaksi kaikki nuo teidän touhut menee tuossa jenkkiapinoinnissa.Potter-kirjat ovat ihan ok mutta ne ovat siltikin vain kirjoja,ei ydinasesalaisuuksia.Pientä rajaa ja kohtuutta tuohon vouhkaamiseen,elämässä on paljon tärkeämpiä ja arvokkaampia asioita joita puolustaa.Ai niin,eihän elämää tietty ole ilman jotakin pottermaista kirjaa,onkohan fantasia jollakin tapaa sotkenut todellisuuden tajun?
00
Potkutpa hyvinkin
Muistaakseni myyjälle tulee aika kova sakko (olisiko ollut jopa miljoonissa) jos myy uusimman Potterin ennen virallista päivämäärää. Joten kyllä siitä jo melkein on potkut annettava.
00
Tuskinpa vain
Jos teko ei ollut tahallinen tai tahalliseksi osoitettavissa, niin kaupan on aika taloudellinen itsemurha antaa potkuja - AY-liike saattaa ärähtää moisesta toden teolla. Vaikka tiedossa on tällainen pikkutärkeä tapahtuma, on todennäköisesti vaikea osoittaa missä välissä tiedon katkos on tapahtunut, joten eiköhän käytännössä homma mene niin, että S-ryhmä ja sen lakimiehet sovi Potterin kustantajan kanssa sopivasta korvaussummasta. Voi jopa parhaassa tapauksessa olla, mikäli tällaisesta tapahtumasta on tarpeeksi julkisuusarvoa kustantajalle, niin korvaussumma ei nouse niin suureksi kuin uhkasakko, mikäli kustantaja voi käyttää mediassa tapausta haluamallaan tavalla. Kun kyseessä on kauppyhmä, ei pikkusakko välttämättä ole niin maata kaatava tapaus. Todennäköisesti suurempi kuluerä S-ryhmälle on se, että rekat ajavat viikon vajaakuormilla pohjoisista terminaaleista etelään, kuin tällaisen Potter-mokan aiheuttamat taloudelliset menetykset.
00
Kuuluuko
ammattiyhdistykseen?
00
Jos on
fiksu tyttö niin totta ihmeessä kuuluu.Miksi kesäduunari ei saisi pitää puoliaan?
00
että
kuulua ay:hyn. . Säästää ku liittyy Loimaaseen...
00
Jos olisi ollut
niin tätä keskustelua ei edes olisi...
00
minä ainakin
Minä ainakin kuulun/kuuluin. Ny jo kyllä vuoden ollut ihan "kunnolla" työelämässä, mutta kyllä minä olen ammmattiyhdisty´kseen kuulunut niin kauan kun olen töitä tehnyt koulun ohella :) opiskelija jäsenenä katsokaas.
00
välttämättä...
...et oo tainnu ymmätää että yhtälailla kun jotku fanittaa bändeja, toiset fanittaa kirjoja. Ei se sulta oo pois jos toisille on eri asiat tärkeempiä ku sulle. Mutta tämä kuitenkin on keskustelupalsta niin toki sullakin on oikeus mielipiteeseen....
00
Juu
Mina fanitan kesätyttöjä.

Housut pois ja hoitoon!
00
Työnjohdon moka
Ei ollut kesätyöntekijän moka. Asiasta ei oltu kerrottu tyttöparalle.
00
Oikein toimittu kesätyttö!
Onneksi on vielä oma-aloitteisia työntekijöitä! Jos hän kuuluisi Ay-liikkeeseen hän ei olisi tarvinnut laittaa kirjaa vieläkään esille, koska siellä suojellaan työtä! Oli ihan kiva kun olet ollut niin toimelias. Eikä joku kirja mailmaa kaada se on ihan vain hassuttelua kaikki! Johan niitä myytiin netissä jo aijemmin kylläkin enkun kielisiä! Kyllä niitä saa jos haluaa aijemminkin!
Hyvää kesää kesätyöntekijälle, sinussa on ainesta oikeaksi kauppiaakaisi!
00
Eipä
Ole kovin tarkoin varjeltu, jos pääsee 'jonku' kesätyöntekijän käsiin.
00
Suomeksi
Moi!
Milloin suomalainen käännös julkaistaan kuka muistaa? Ja paljonko se maksaa?
00
7.3.2008
en tiedä, ei kai kukaan vielä..
00
ONse
Onse kyl jännää ku saa suomentaa enkkua mut mikäs sen parempaa....Mutta hölmöintä on että elokuvat ei mee oikeen koskaa kirjan mukaan...nelosessakin kirjassa dobbyn piti antaa harrylle kidusruohoa mutta sen tekikin neville...
00
En ymmärrä
En kyllä ihan oikeasti ymmärrä miten tämä koko Potter-systeem on saanut tällaiset mittasuhteet. Koko maailma tuntuu olevan koukussa mokomaan satuun. En ole yhtään lukenut enkä lue. Käsittämätöntä että joka mediassa toitotetaan sitä miten Harry Potter sitä tai tätä.

Ja varmaan arvon rouva kirjailija kirjoittaa kirjoja vaikka maailman tappiin kun vaan hölmöjä löytyy, jotka uskollisesti ostavat ja vielä vaikka jonottavat yökaudet saadakseen kirjan vähän ennen kuin kaveri. Kyllä on ihminen vedätettävissä.

Vähän sama juttu kuin joku Kalle Päätalo, jolta joka vuosi tulee uusi kirja joulumarkkinoille vaikka mies on ollut mullan alla jo useamman vuoden. Kyllä joku aina jossain tiliä tekee.
00
Johtuu vain siitä...
..ettet ole lukenut yhtään kirjaa. Noin minäkin ajattelin, ennen kuin luin kirjat.

Tottahan se on, että kirja on vain kirja, eikä se yhtä suuri juttu ole kuin vaikkapa nälänhätä, mutta olisipa tylsää, jos elämässä ei olisi mitään ihanaa.;)
00
Et ole yhtään lukenut etkä lue
Siinä varmaan syy,
mikset tajua siitä mitään.
Mutta mitä se sulle kuuluu,
mitä ihmiset tekee. Eikö ole pääasia,
ettei laita sivullisia vaaraan.
Miksi pitää valittaa jostain noin harmittomasta.
Tyhmää
00
virheitä vilisee
>kirjassa dobbyn piti antaa harrylle kidusruohoa

mutta se antoikin hullunruohoa, niin Harry tuumas, että missä v**ussa se loppu tästä absintista on?
00
korjaus
siis ei hulluruohoa (Datura stramonium), vaan koiruohoa (Artemisia absinthium). Anteeksi asiavirhe. Kävin googlessa.
00
Iso TÖPPÄYS
Siinä taas on esimerkki surkeasta perehdyttämisestä! Yksi vuoden tärkeimmistä julkistamisista ja sitä ei selitetä lomittajalle tarpeeksi vakavasti. Ei ollut mitään sen tärkeämpää varmasti siinäkään putiikissa sille päivälle! Koko maailma odottaa kiltisti julkaisupäivää ja "oho, mitäs tulikaan tehtyä kaukaisessa Suomessa!"
00
vuoden tärkein?
hmm..."vuoden tärkein julkaisu". No siitä voidaan olla eri mieltä. Minusta jokaisen kirjailijan kirjojen julkaisu on tärkeitä heille itselleen. Kaikkia vaan ei jotkut uudet kirjailijat kiinnosta. Nyt kun on tällainen hype-kirjailija, niin tuntuu että siitä nostetaan hirveä haloo. Käykää ostamassa se kirja Nurmeksen S-marketista ja olkaa tyytyväisiä tai odottakaa lauantaille. Kirja tuo on muiden joukossa jokseenkin varmasti ihan hyvä.
00
Taitaa
monien ihmisten elämän kulmapiste olla harry potter mutta onneksi se kirja sarja loppuu kun potter kuolee tässä kirjassa. MUAHAHAHAAAA!!!!
00
Ai kuolee? (SPOILAA)
Kerrotko viä sivun ku multa tais mennä lukies ohi.. oli kyllä vikalla sivulla viä hengis :D
00
Vielä
on aikaa. Homma on paketissa vasta kun viimeinen lause on luettu.
00
Luin jo (SPOILAA)
vikan lauseen: All was well. (Ja siis koko kirjan eli jokaisen muunkin lauseen/sanan) :D
00
Kerro
nyt kuinka se päättyi?
00
Kirjan loppu (SPOILAA)
Eiköhän sen kirjan lopun (ja koko kirjan) tärkeimmät tapahtumat voi lukea netistä vaikka kuinka monelta sivulta, jos ei itse jaksa kirjaa lukea. Mutta kerrotaan nyt lyhyesti: Harry tuhoaa Hermyn ja Ron kanssa hirnyrkit, joista Harry on itse yksi. Hän siis antaa Voldun tappaa itsensä, mutta kirouksen voimasta kuoleekin vain se Harryssa oleva Voldun sielunpalanen.

Harry jää siis eloon ja taistelee viä Voldemortia vastaan. Koska Voldulla on sauva, joka oikeastaan kuuluisi Harrylle, kirous ei tehoa Harryyn vaan kimpoaa takaisin Volduun, joka kuolee. Harry jää henkiin, menee Ginnyn kanssa naimisiin ja saa 3 lasta, James, Lily ja Albus Severus. Myös Ron ja Hermy menee naimisiin ja saa kaks lasta (Hugo ja Rose, jos muistan oikein..) Niin ja Malfoy saa kans kakaran..
00
Koitas
nyt sinäkin suhteuttaa tuo juttu siihen mittakaavaan mihin se kuuluukin eli todellisuudessa sillä ei ole pienintäkään väliä jos josskain periferiassa joku poloinen avaa lodjut etuajassa.Mikä teitä ihmiset vaivaa,eikö teillä oikeasti ole parempaa tekemistä kuin vaahdota jostakin helvetin kirjan julkaisusta? Menkää oikeasti kadulle ja katsokaa sitä pahoinvointia mitä mm. nuoret käyvät läpi joka hemmetin viikonloppu.Voisi olla että siinä alkaisi satukirjojen julkaisu tuntumaan pikkujutulta.Mutta kuten jo aiemmin totesin niin sehän olisikin tosielämään ja sitähän te fantasiapellet ette jaksaisi elää.
00
Pikkujuttu?
Hmmm, periaatteessa ihan oikein, mutta:

- S-marketille saattaa koitua sanktioita ennen aikaisen julkaisun takia.

- Työntekijöille tullee vaikeuksia tapahtuneen takia.

- Joku kirjan saanut spoilaa muiden ilon internetissä maailmanlaajuisesti.

...ja ne pahoin voivat nuoretkin saattaisi voida paremmin jos lukisivat enemmän kirjoja esim. Pottereita.

Fantasiaa ja fiktiota tarvitaan juuri sen takia että voi jättää arjen huolet hetkeksi pois. Kiinnostaa tietää oletko ikinä katsonut yhtään fiktio elokuvaa, lukenut fiktio kirjaa tai sarjakuvia, vai oletko aina vain katsonut dokumentteja ja avaraa luontoa?

Mitään riitaa en hae, olit vain niin yksioikoinen vastineessasi.

P.S. Itse en ole yhtään Potteria lukenut, kaksi ensimmäistä elokuvaa olen tosin nähnyt.
00
Luen
todella paljon ja joskus aikoinaan luin paljonkin juuri fiktiivisiä kirjoja.Toki luen niitä edelleenkin mutta pyrin lukemaan sellaisia kirjoja joissa on kuitenkin joku pointti takana.Esim.Isomäen Sarasvatin hiekat on hyvä esimerkki hyvästä fiktiivisestä kirjasta.Pottereita olen enimmäkseen katsonut elokuvina ja minusta niissä ei ihmeempää hehkuttamista ole.Sanoisin jopa että osittain aika pitkästyttäviä.Joitakin kohtauksia toki voi ihailla niiden toteuttamisen takia mutta satua ne silti ovat.Suoraan sanottuna katson ehkä jopa mieluummin jotakin kunnon piirrettyä joka oikeasti on sitä mitä on.
Mitä tulee tuohon nuorten pahoinvointiin niin ei siinä Pottereiden luku auta.Kaikkia nuoria ei lukeminen kiinnosta ja syyt pahoinvointiin ovat niin syvällä ettei fantasiamaailmaan pakeneminen ole mikään ratkaisu.Mutta se ettei heidän hätänsä enää kiinnosta ympäristöä on todellinen ongelma ja se että paetaan mieluummin satumaailmaan ennen kuin halutaan katsoa todellisuutta on todella hälyttävää.
Valitettavasti minua ei kiinnosta jos joku pilaa toisten ilon pistämällä muutaman rivin eukäteen internettiin.Ihmettelen vaan jos sellaista tulisi näin lyhyessä ajassa jostakin periferiasta,oliko se Joensuu vai mikä? Hiukka hymyilyttää koko tohina ja säälittää se tyttöparka joka laatikot avasi.
00
sulle tiedoks
kirja siis on jo julkaistu aika paljon aikasemmin muualla kuin Suomessa.. ja ei sitä muuallakaa odotettu kiltisti sitä julkaisupäivää siis.
00
Et tiedä mitään
DH julkaistiin maailmanlaajuisesti 21.7. klo 00.01 (Lontoon aikaa). Kuitenkin kirja vuoti kustantamosta lähdettyään nettiin jonkun idiootin toimesta (joka toivottavasti saa kunnon tuomion) 4 päivää ennen julkaisua. Tätä ennen kirjasta ei ollu saatavilla oikeaa versiota, ainoastaan ficcejä.

Pari päivää ennen julkaisua tapahtui ainakin kaksi mokaa. (Mahdollisesti muitakin joita ei vain ole näkynyt julkisuudessa, mutta tuskin ainakaan monta) USA:ssa kirjaa lähettettiin (muistaakseni 12 000 kpl) etukäteen tilanneille etuajassa. Lisäksi Suomessa myytiin 4 kpl etuajassa. Kannattaa tarkistaa faktat ennen kuin puhuu paskaa.

Joka tapauksessa ennen kuin kirja lähti kustantamosta olisi ollut täysin mahdotonta vuotaa sitä nettiin saati myydä, koska turvatoimet olivat niin järeät.
00
Minäkin ostin mokoman kirjan
Ja ratkaisua spoilaamatta voin kertoa että samaa on luvassa kuin edellisissäkin osissa. Omasta näkemyksestä riippuu haluaako kutsua sitä nimellä "samaa taattua laatua" vai "samaa tuubaa uudelleen" mutta aiempiin osiin nähden tiettyjä samoja teemoja toistetaan muutamalla twistillä. Parista isommasta "yllätyksestä" jäi itselleni hieman paha maku, mutta jos sen kestää niin lukijalle on luvassa parin päivän lukuhetki kajahtaneessa taikamaailmassa.
00
JOO TÄÄLLÄ KAIKKI
mutta onko kukaan miettinyt sitä kuka kassaneiti ne kirjat on kassaan lyöny ja ojentanut asiakkaalle. Olisi varmaan näin "ison jutun" täytynyt olla tiedossa kaikilla eikös juu...vuoden kovin juddu vuoden upein juddu vuoden superihqmahtis upia mahtava ihana. Get a grip. Perkele. Koko S-ketju kiinni tämän takia. Ikinä en asioi siellä
00
jaahas
No pakko kommentoida... Olen töissä kaupan kassalla enkä minä ainakaan tiennyt millon kirja julkaistaan ja minä päivänä sitä saa myydä... Eipä sillä, että asia mua kiinnostais, mutta mun poinnti oli se, että kassat myy sen mitä asiakas siihen hihnalle pistää... Ei tosiaan kuulu kassan tehtäviin tietää millon harry potterin myynti saadaan aloittaa. Näin.
00
inhimillinen erehdys
Pakko myöntää, etten minäkään tiennyt, koska Potterin myynnin saa aloittaa ja kaikki ihmiset ovat erehtyväisiä. Se on halpaa, jos rahalla selviää eikä kukaan menettänyt henkeään !
00
voi sua
neitoparkaa. Oletko kuullut sarkasmista? No jos et ole niin kappas tuo kommenttini oli tarkoitus olla sarkastinen kannanotto tapahtuneeseen kesätyöntekijän syyttelyyn " poltetaan tyttö roviolla kun laittoi kirjan ennen aikojaan myytäväksi hyllyyn..." no huhuh joku keleen kirja niin sou vot. Eli en syyttele sen pahemmin kesäduunaria kun teitä kassaneitojakaan. Lähinnä tätä lynkkaysjoukkoa naureskelen...:)
00
Potter on tuote muiden joukossa
Kyseessähän on kirja. Päivittäin kauppojen henkilökunta myy kymmeniä tuhansia tuotteita ja paljon tärkeämpiäkin juttuja on työtehtävissä esim. se, että tuotteita on hyllyssä ja niitä tilataan, huolehditaan siitä että kylmäketjut ei katkea, tavaroiden myyntipäivät ovat kunnossa jne. näillä on vaikutusta ihmisten terveyteen...joku kirja tuhansien muiden joukossa on vain kirja.
00
ISOIN JUTTU
se on vuoden isoin juttu niille kekkä sitä eniten odottavat
00
Pienin juttu
Ja vuoden pienin juttu niille joita asia ei voisi vähempää kiinnostaa.
00
Ei oo
siitä, kiinnostaako vai ei.. Se on maailman nopeiten myyty kirja. Tämä on fakta, ei mielipide, eli ei siis vain vuoden, vaan kaikkien aikojen, isoin juttu, ainakin kirjojen parissa. Suurin julkaisu ikinä koskaan missään!
00
En ole edes kuullut
En edes tiennyt että tuosta sarjasta on tullut taas uusi kirja. En ole yhtään lukenut enkä tule lukemaankaan. On ihan oikea elämä elettävänä :)
00
Elämästä
Mukava kuulla että elämäsi on niin täyteläistä ja täyttä, ettei sinulla ole tarvetta lukea minkäänlaista viihdettä. Et siis koskaan lue yhtäkään kirjaa joka ei ole puhdasta asiatekstiä. Et varmaan myöskään koskaan katso televisiosta mitään muuta kuin uutiset ja ajankohtaisohjelmia; et siis yhtään ainoaa ohjelmaa joka on fiktiota. Sinullahan on ihan oikea elämä elettävänä. Et varmaan koskaan käy elokuvissa? Paitsi ehkä joskus harvoin katsomassa jonkun dokumentin? Sinullahan on ihan oikea elämä elettävänä. Etkä tietenkään pelaa mitään tietokone- tai muita pelejä, koskaan. Kun sinulla on se ihan oikea elämä.

En itse myöskään ole lukenut yhtään Harry Potteria, enkä nähnyt elokuvia. Enkä usko että tulen niin tekemäänkään, koska tuon kirjasarjan genre on sellainen joka ei minua kiinnosta.

Mutta minulle ei TODELLAKAAN tulisi mieleeni nostaa itseäni muiden yläpuolelle väittämällä että ihmiset jotka _ovat_ kiinnostuneet Harry Potter-kirjoista, ovat sellaisia joilla ei ole "ihan oikeaa elämää".
00
En väitä että nämä kaikki olisivat sellaisia
Ihan älytöntä toimintaa. Onhan se hienoa kun on joku jänskätys-juttu elämässä ,mutta jotenkin tuntuu että se on vain oikeasta elämästä pakoilua. Kunpa ihmiset vain käyttäisivät yhtä paljon energiaa tärkeisiin asioihin kuin tällaisiin...

Niin ja luen kyllä muitakin kuin faktakirjoja, mutta ne ovat vain viihdykettä en mene fanaattiseksi kirjojen vuoksi.
00
Woue
Jos ooot lukenut sen jo niin kertoisitko, että ketkä siinä nyt sitten ihan oikeasti kuolee?!?!
ja vastaus kantsii sit varmaan laittaa varoitusten kera ettei kukaan tahtomattaan spoilaannu..:)
00
Merkittävimmät kuolemat ovat
Joista toinen ei herätä minkäänlaista tuntemusta allekirjoittaneessa. No se tapahtuu muutenkin kiireessä tilanteessa jossa tapahtuu muutenkin kaikenlaista isoa. Aiempien osien perusteella olisi voinut kuvitella että harmittaisi enemmän, mutta tuossa vaiheessa tämä henkilö oli ajautunut joutohahmoksi. Jos itse olisin kyseinen hahmo, tuumaisin: "Kiitti! Ensin rakennetaan persoonaa ja merkitystä, ja sitten tapetaan tekosyynä juonenlankojen solmimiselle. Kiitti v1£u$£1".

Toinen kuolema on sitten sellainen, että sitä ennakoitiin hieman jo salaisuuksien kammiossa näin jälkikäteen arvioiden. Herättää lähinnä ajatuksen: "Voi S******! No näin sen kai pitikin päättyä."
00
muuta..
kertokaa nyt kuka siinä kuolee ja kuka ei... helpommalla pääsee. tai kuoleeko potteri? luultavsti ei, mitä kuullu, mut kuoleekos sitten ron tai hermione?

jos joku ei haluu tietää vastauksia nuihinkaan, nii mikä pakko kahtoo näitä viestejäkään... :P
00
pienestä SUURTA
Näin pienestä asiasta näin suuri, tästä puhutaan enempi, ku vaikka miljoonan ihmisen kuolemasta Suomessa johonkin tautiin. Nyt piisaa, TURVAT TUKKOON!!!!!!
00
Minulla on kirja
Kävin vasta parin viikon reissun tekemässä Yhdysvalloissa ja sieltä ostin uusimman Harry Potter kirjan. Melkein olen loppuun lukenut, onneksi englannin kielen taitoni on sen verran hyvä että ymmärrän mitä tässä tapahtuu. Pakko kyl sanoo että tämä on kaikista surkein kirja verrattuna muihin HP kirjoihin.
00
ostit sitten
feikkikirjan :)
00
Aina samaa
Eikö mistään muusta saisi valittaa kun taudeista, kuolemista ja työttömyydestä?

Mitä helv**tiä se sinulle kuuluu mistä ihmiset valittavat ja kokevat tärkeiksi? Toki em. vakavat asiat ovat huolen aiheita, vakavia sellaisia, mutta eikö yksittäisellä ihmisellä saisi olla maallisempaa ja arkisempaa murehdittavaa??
00
Niin reiästä
Hiton aasi joka meni myymään Potteria liian aikaisin..! EIKÖ SIINÄ KELEEN PAKETISSA LUKENUT TARPEEKSI SELKEÄSTI JOTTA "DO NOT OPEN UNTIL 21.7.2007"!!!? PÄSSI!
Kiva kun nyt saa sitten varoa ettei mene oma lukukokemus pilalle.
00
Onneksi
Kukaan ei kuollut tai vammatunut.
Joka tapauksessa harmiton moka verrattuna suurempiin mokiin..
00
No just!!!!!!!!!!
V**** idiootti kauppa! tarttee myyä niit kirjoja etukätee, haluu vaa rahaa niistä! taitaa kaupalla mennä vähä huonosti jos potteireita etukätee käy myymää et varmasti kaikki ostais sieltä ekana. Mä ainaki menen vasta 02:01 ostamaan niitä KIRJAKAUPASTA, enkä kannata tollasii huuhaa kauppoja..
00
Pimeitä
kaikki tyynni. Ei se kirja oo yhtään huonompi vaikka sen ostää myöhemmin. Turhaa vaahtoamista.
00
Ajattelin juuri samaa
jep
00
Voihan helevetti...
Hitto oikeesti! ei voi olla mahdollista et jotkut idiootit menee avaamaan ja myymaan kirjoja ennenkun on julkaisupaiva! Kay taas niinku viime kirjan englanninkielinen versio tuli suomeen niin televisiot ja lehdet (mm. demi) paljasti etta mita kirjassa tapahtuu. Raivostuttavaa!! ajatelkaa oikeesi ihmisia jotka haluaa itse lukea kirjan ja miettia etta mita tapahtuu seuraavaksi. Alkaa pilatko muiden iloa, KIITOS!!!!!!!
00
joopa joo
Sammuta televisio, älä lue lehtiä, äläkä tee mitään muutakaan vaan lue sitä kirjaa. OLE HYVÄ!
00
DUMBLEDORE KUOLEE JÄLLEEN!
:((
00
hä?
Taidat olla vähän pihalla, Dumbbis kuoli kyllä Prinssissä, eikä kuole toista kertaa...kun ei edes herää eloon...
00
voi teitä...
Mikä tästä paskanjauhannasta tekee niin mielenkiintoisen? Kysyn ihan tosissani... Aikuistukaa ja älkääkä heittäkö kallis arvoista elinaikaanne hukkaan lukemalla jotain ideatonta soopaa...
00
Sanoo ihminen..
Näin sanoo ihminen joka aivan satavarmasti istuu illasta toiseen telkkarin ääressä tuijottomassa lempisarjojaan.
00
tsot tsot
Ei telkkarin, vaan tietokoneen :D .. telkkari ei kuulu meikäläisen "harrastuksiin"...
00
Seitsemän pitkää vuotta
Seitsemän pitkää vuotta olen Harryn mukana taivaltanut, joskus ohdakkeiden , joskus salamoiden ja tulipallojen täyttämää tietä.

Kolme vuorokautta olen kiirastultani täällä kirkkonummen kirjakaupan edustalla nyt käynyt. Viittani, aitoa nahkaa kuten veljelläni Harrylla, taikasauvani, kuten maagisella tietäjäapinalla, sekä imuri, kuten ylväällä Sepalus Vaeltajalla, ovat kaikki litimärkiä ja vettyneitä sateen takia.

Olen kuitenkin säilyttänyt taisteluvalmiuteni ja aion ylvään sankarin tapaan napata itselleni kyseisen eepoksen kunhan portit edessäni aukeavat.

Jos joku epatto uskaltaa tuoda ilmestyvän saagan salat esille ennen määräaikaa, on hänet tulipalloin ja salamoin ruoskittava sekä tylypahkan pimeimpään tyrmään heitettävä!

P.S. En koskaan mene sänkyyn ruman naisen kanssa :)
00
joo
oli jotain ongelmia naisten kans.
00
Aikuisia?
Oletko muuten miettinyt kuinka moni tämän ketjun kirjoittajista on yli 18 vuotiaita?

Sitähän nyt ei millään voi tietää kuinka vanhaa tämä porukka on.

Toki varmasti seassa on aikuisia ja paljon, mutta puhdas veikkaus steretypioimatta lienee että suurin osa on 14-22v tyttöjä. Tarvitseeko silloin olla niin aikuinen?
00
ajvan..
"Oletko muuten miettinyt kuinka moni tämän ketjun kirjoittajista on yli 18 vuotiaita?" - En, mutta villi arvaukseni on että suunnilleen puolet on aikuisia. Mutta mitä sillä on väliä jos puhutaan fyysisestä iästä? Henkinen ikä on ihan eri asia ja näillä Potter friikeillä se taitaa olla samaa luokkaa 3-vuotiaan kanssa. Henkisellä iällä nimen omaan meinaan älytasoa...

"Tarvitseeko silloin olla niin aikuinen?" - Aina ei tarvitse olla aikuinen ollakseen tyhmä
00
eli lapsikin
"Aina ei tarvitse olla aikuinen ollakseen tyhmä" Niin joo voihan sitä olla tyhmä lapsenakin, mutta siis aikuiset todennäköisemmin on tyhmiä(kö)?

Sanoisin, että lukeminen harrastuksena on huomattavasti kehittävämpää ja mielikuvitusta vaativampaa, kuin passiivinen tietokoneella pelaaminen, telkkarin tuijotus tai nuortenkin (jopa lasten) valitettavan usein harrastama alkoholin liikakäyttö..

Että miettikääpä, kuinka paljon pahempia asioita lapset, nuoret ja aikuiset voivat tehdä, kuin jonottaa kirjaa, lukea kirjaa ja keskustella kirjasta.. Ei pitäis lukeminen ja kirjojen fanittaminen olla niin hirveetä..
00
aijai
POTTER EI OO SOOPAAA HAISTA KUKKANEN, NIIN EI SANOTA !!!!!!!
00
hoho
Miks jatkuvasti pidää vaahdota siitä että ''hankkikaa elämä älkää lukeko sitä! '' - jutulla. Pitäskö minunki alkaa vaahtoamaan; '' Älkää lukeko sitä autolehteä hankkikaa oikeasti elämä ja menkää oikeasti katsomaan niitä autoja eikä niitä lehtiä! ''. Vanhemmatkin ihmiset täällä on jollaki 15v tasolla.
samaa mieltä
00
tyhmä
TYHMÄ!!!!
00
kyllä
Olisi pitänyt ostaa näitä monta halvalla ja myydä sitten kalliilla jonottajille.
00
aikuistukaa jo
Onko nyky nuoret tosiaan näin lapsellisia
että tämmöistä satua jumaloidaan. No sitä se
nyky kasvatus teettää kun eletään jossakin
viihde maailmassa ja epätodellisuudessa.
00
Ei kannata vetää hernettä nenään.
Kaupan ala ei tosiaankaan ole niin helppoa kuin päältä päin näyttää, uskokaa pois. Kyseinen kesätyöntekijä on varmasti rangaistuksensa saanut, ja se ei kuulu tänne ruodittavaksi ja moka vainoaa häntä varmasti pitkän aikaa. Onhan se kirjan ratkaisuhetket vuotanut jo monta päivää sitten nettiinkin, muttei siitä näin isoa kohua nostettu! Taitaa Suomessa asiat olla todella hyvin kun täällä on näin paljon moraalinvartijoita. Varokaa, ettei tämä myyntipäivä-moka vie teiltä henkeä, kun niin kauheasti järkytyitte yhden kirjan takia. Onneks mun ei tarvi vajota niin alas, että pitää koko kauppaketjua alkaa syytteleen ja boikotoimaan. Miten ihmeessä parin päivän varaslähtö voi pilata teidän elämänne??? Huh huh!
00
Niinpä
Se on ihan totta, mitä kirjoitit.
Taitaa olla niin,
että täällä on asiat huonosti,
kun nostetaan pikkuasioista noin suuri meteli.
Vaikka sehän juuri tuntuisi olevan toisinpäin, epäilen..
00
AIVAN SAMA
Mitä helevetin väliä tuolla sitten on? Jos sen ostaa kaupasta ja maksaa oikean (pyydetyn) hinnan päivää aiemmin, kenen sukkaan se kusee? Miljardööri Rowling saa samat rahat, ostajat saavat kirjan. Jos tässä piraatteja yritetään karsia, kyllä ne sen ehtii warettaa verkkoon minuutissa siitä virallisestakin julkaisuajasta.

Typerää intoilua mokomasta asiasta.
00
ware ware
Jos koko kirja on pdf:nä torrentissa muutamaa päivää aikaisemmin, jää Rowlingilta muutamat tulot saamatta.

Tosin kyseessähän on suomenkielinen painos ja Suomen markkinat ovat onneksi verrattain pienet.

Mutta olit periaatteessa ihan oikeassa.

Asia olisi luonnollisesti eri jos englanninkielistä painosta myytäisiin vahingossa etukäteen.

Ja eihän sitä tiedä onko ko marketissa niin hyvä valikoima että siellä olisi myös englanninkielistä.
00
No eipä ole suomenkielinen!
No eihän tuo S-marketissa etuajassa myyty uusin Potter-kirja tietenkään ollut suomenkielinen, vaan luonnollisesti englanniksi!

Miten ihmeessä kuvittelet että se yleensä voisi olla suomeksi? Luuletko että suomentaja pieraisee 600-sivuisesta englanninkielisestä kirjasta suomennetun version päivässä, parissa???

Suomenkielinen tulee markkinoille ensi maaliskuussa, ja sekin on TODELLA nopeaa toimintaa!
00
olet erehtynyt
Olet todellakin erehtynyt. Kirja on tietenkin englannin kielinen, eihän sitä ole vielä voitu suomentaa.
00
Ups
Ok ok, myönnän ajatelleeni typerästi...

Mutta sitä suuremmalla syyllä, se mistä puhuttiin eli mitä väliä sillä on jos täällä periferiassa joku myy kirjoja liian aikaisin.

Koska kirja on englanninkielinen, niin ei tarvitse kuin yhden periferialaisen skannata se pdf:ksi, laittaa nettiin ja maailmalla on riemu irti.

Todennäköisyys tälle on pieni, mutta ei olematon.
00
LIIAN PALJON TYHMIÄ IHMISIÄ
TYHMÄT NUUSKAMUIKKUSET
00
Luin kaksi
ja siihen taisi jäädä.

Ihan hyviä lastenkirjoja mutta kun en ole kohderyhmää niin ei voi mitään.

Näitä tuntuvat lukevan lähinnä lapset ja ne aikuiset jotka eivät lue mitään muita kirjoja koskaan.

Itse luen 100-150 kirjaa vuodessa.
00
Liittymättä aloitukseen
Ihmeen monta ihmistä täällä haukkuu Potteria turhaksi ja lapselliseksi.

Olisi kiinnostavaa tietää, onko näistä ihmisistä kukaan ollut ikinä jonottamatta konserttilippuja, elokuvalippuja, oopperalippuja, teatterilippuja, huvipuistolippuja, alennusmatkalippuja jne.

Jokainen kokee jotain tärkeäksi, ja on lievästi sanottuna aivotonta sanoa että joku populäärikulttuurin osa olisi alempiarvoista kuin joku toinen.

Järki käteen kun postailette niitä haukkumaviestejänne hyvät ihmiset.

P.S. En ole yhtään Potteria lukenut
00
Kirjan jonotus
En ymmärrä miten joku jaksaa jonottaa tuotteita
joita rittää jokaiselle halukkaalle ostajalle.
Ymmärrän jonotuksen, jos jonotetaan jotain
ainutkertaista tapahtumaa kuten konserttia,
urheilutapahtumaa tai vastaavaa vai yhden
kerran tapahtuvaa tapahtumaa.
00
juu näin sen kirjan euromarketis!
näin sen kirjan imatran keskustassa euromarketissa kirja osastolla! aattelin et hei tää on se kirja minkä oon jo lukenu mut rupesin lukee sen kirjan takakantta ni tajusin et se kirja oli se uus versio! HUOM.Suomen kielinen...
00
Oot vääräs
Joko luulet nähnees uudesta kirjasta suomennoksen, vaikka kyseessä oli ilmeisesti kuudes (tai joku aiemmista) Pottereista.. Suomeks tulee vasta 7.3.2008. Suomentajakin sai tuon käsiinsä vasta lauantaina, että näin.

Niin tai sitten oot niin tyhmä, et luulet ihmisten uskovan tollasta paskaa...
00
voi nami :)
pitäis itellekki hakia se. Onko sitä yhtää vaikee lukee englanniks? niinku siis onko vaikeita sanoja? luetko sanakirjan kanssa?
00
Äkkiä
Lähettäkää äkkiä joku mulle niitä kirjoja mullon kokko hiipumassa !
00
se vaan oli TOSI HUONOA MAINOSTA
S-Marketille. Voipi tulla suuretkin sanktiot kuten Amerikassa. Olisi todella oikein kapalle. Mitä ovat niin idiootteja, vielä tyhmempiä kuin Suomalaisen myyjät Helsingissä jotka eivät vielä tienneeet jossain vaiheessa ilm.päivää vaikka se oli ilmoitettu jo 2 kuukautta sitten.
00
eikö teil oo parempaa tekemistä?
Niin, yhen hemmetin rillipään sekoilua ja kauhea haloo. Onpa kauheaa jos joku savolainen sai kirjan vähän ennen muita mitä sitte. Itkekää nyt sitä, itte keksin kyllä parempaaki tekemistä ku lukea jotain skeidaa.
00
Aivan oikein!
Saa milloin saa, mikä väli sillä on? Eihän tuollaiseen hupsutukseen voi maailma kaatua! Mitäs sitten te puuhaatte kun moinen kirja ei ilmesty? Varmaan menette maan alle!
Muuten oli oikein kesätyöntekijältä, että tekee kauppaa kun on millä tehdä! Käydään kaikki Nurmeksen S-marketissa lomalla kaupoilla!
00
Miks hitos..
kaikki hehkuttaa koko maailman ensi-iltaa potterkirjalle vaikka kirja on jo ajat sitten julkaistu muualla!!! Oon lukenu suomenkielisenkin version ja melkein kuukaus sitte. Ylipäätään tuo julkaisupäivä oli silmänlumetta kirja oli jo ajat sitte tullu suomen kielellä ja sitä pysty ostamaan jo ajat sitte jos halus.
00
paskaisesti naurava
Miksi jotkut IDIOOTIT jonotti?
00
Ei ollu oikea!
Toi kirja vuoti nettiin 4 päivää ennen julkaisua ja kaikki jotka luki aiempia versioita, luki vaan fanien keksimiä tarinoita (huomaa, jos vertaa oikeaan kirjaan). Mutta itse asiassa se jonotus on ihan mielettömän hauskaa, jotkut jopa jonottaa englanninkielistä, vaikka ostaa kirjan vasta suomeksi :)
00
pieni vinkki
se oli oikea ;)jos on suhteita kirjan saa milloin haluaa ;)
00
Hyvä läppä
Ai sulla sattuu oleen suhteita Bloomsburyyn... :D *reps* Aika moni väitti, että oli saanut käsiinsä oikean kirjan, mutta "yllättäen" vaan heidät kertomat juonipaljastukset eivät vastanneetkaan kirjaa :D

Ja vaikka jollain olisikin suhteita, niin kenenkään kustantamossa työskentelevän on mahdotonta tuoda kirjaa ulkomaailmaan, koska laukut, vaatteet jne. tarkistettiin ennen ja jälkeen töiden. Kirja pääsi vuotamaan vasta kun se lähetettiin kustantamosta ympäri maailmaa myyntiä varten. Tällöin vartiointi ei enää ollut niin tarkkaa, koska kuljetusta hoitavia tahoja oli niin paljon..
00
ei oo ollu
Ollu netissä reilun viikon, eli 4 päivää ennen julkaisua.. Mutta jos jostain saat suomennoksen lähiaikoina, niin varmaan aika paskaa tekstiä, koska niin nopeesti ja hätäsesti joku kääntäny. Virallinen Kapari-Jatan käännös tulee maaliskuussa ja se lähentelee alkuperäisen tasoa, joskin ei ihan yhtä hyvä ikinä voi olla kun se englanninkielinen.
00
voi veljet.
major spoilit hoiti bartzin herot na:lla

linkkiä: http://www.l2guru.com/forum/showthread.php?t=83548

siel oli käyny lineage 2 community managerikin torumassa spoilaajia :D
00
Apua!!!
Ne ketä ei kiinosta potteri niin miks käytte tääl itkemäs?? Valitatte et "eiks teil oo elämää..." Ilmeisesti teit kiinostaa ku käytte tääl lukemas kommentit... Ja sori on meilki elämä... mua ärsyttää tollaset jotka sanoo et ihmisil ei oo elämää... kyl kaikil on elämä.. ne elää sen vaa erilailla... ja jos me halutaa puhuu potteris nii mitä se teille kuuluu... ei se vahingoita ketää... ja joo... mä oon huolissani maailman tilasta... ihmisten kuolemis ja muusta kamalasta... mut mä en voi asialle mitää. ja mä en pakene kirjaan, se on mukava tapa rentoutua. Ja jos teit huolettaa isommat asiat ku potter kirjan vuoto niin menkää juttelee niist jollekin asiaan liittyvään keskusteluun...
00
Hassua
Hassua miten kaikki haukkuvat Potteria lapselliseksi ja tyhmäksi taruksi lapsille. Asia ei todellakaan ole näin. Potterissa suoria viittauksia rotuerotteluun (ihan kuin natsisaksassa) ja kehoitetaan miettimään kaksi kertaa ennen kuin uskoo auktoriteetteihin. Ei ihan kuulosta pelkältä lasten viihdekirjalta..
00
siksi koska...
ihmiset jotka eivät ole lukeneet pottereita eivät tiedä.. ja se että lehdistö ja ylipäätään media julistaa pottereita fantasioina vaikka todellisuudessa ne ovat kuva todellisesta ihmiskunnasta erilaisine olentoineen.. Mutta koska se yhteiskunta on verhottu taikuuteen ihmiset pitävät sitä satuna.
00
no eiköhän oo kysymys siitä..
ennemminkin että potter-fanit käyvät täällä haukkumassa ihmiset sen takia koska ovat myyneet liian aikaseen potter-kirjaa ja se on niin kauheeta.. niin ehkä sen takia osa immeisistä ajattelee että on kait sitä nyt suurempiakin murheita kuin joku potter-kirjan julkasu eikä siitä tarvii haukkuu kauppoja niin kauheesti ja tehdä niin hiton suurta uutista kuin se olis maailman tärkein uutinen. Tottakai voihan tää olla pettymys joillekin mutta ei siitä nyt tarttee suurta uutista tehdä.