AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / MÄNSKÄN KENKÄ
14 Vastausta 4 744 Lukukertaa

MÄNSKÄN KENKÄ

ONKS KELLÄÄN KOKEMUSTA MÄNSKÄN KENGÄN CUSTOM SAAPPAISTA? ONKO HYVÄT

Joo

Hintalaatusuhde ihan kohdallaan,on ollut parivuotta käytössä.

custom saappaat

ollu kolome vuatta käytössä hyvät jalalle vielä kuin uudet ainut vika???? ei ole sormilenkkiä takana ja kun vahaa silikoonilla ja tulee liukkaaksi vaikea saada jalkaan.oon kyllä laittanu tehtaalle viestiä,mutta ei ole otettu kommenttia

Laitoin

Tuo silikonihomma ei varmaan ole kengän vika koska se on tuon aineen ominaisuus mutta sormilenkki voisi olla hyvä. Meinaan käsitellä valjasrasvalla kuten kaikki muutkin nahka kenkäni/vaatteet tähän asti, toimiikohan se näissä saappaissakin ?

Viepäs

mulla maksoi muistaakseni vitosen kun laittoivat sormilenkin saappaisiin.

EI SILIKONIA

nahkasaappaita ei saa pintakäsitellä silikonilla!
ainoastaan luonnonpohjaisilla vahoilla ja rasvoilla joita saa suutareilta ja esim huonekalukaupoista ja autokaupoista .
esim. saapas-ja valjasrasvalla.
Silikoni tukkii nahan pinnan hengittämättömäksi ja se alkaa halkeilla ja menee pilalle.
tässä joitain nahanhoitosivuja:
<http://www.wanhawiljami.fi/puhdistus_ja_hoitoaineet.htm>
<http://www.fysiohealing.fi/tuotteet/nahanhoitotuotteet.htm>
Minusta se, ettei tehdä noin yksinkertaista ja tärkeää parannusta saappaisiin, antaa syyn uskoa että ko. kenkiä ei tehdä siellä itse...

juu

mutta on ollut "kolmet" ko. valmistajan maiharit ja kaikki samalla kertaa -> ensimmäiset, ainoat ja viimeiset.

Voi vitsi.

Laitoin juuri tilaukseen maiharit...

Mikä niissä oli sitten niin huonoa?

Maiharit

Etsin joskus hyvin hartaasti vuorettomia maihareita. "Kaikki" tarjosivat Gore-Tex -kenkiä, kun ne kuulemma pitävät vettä. Niissä vain on sellainen ongelma, että jalan upotessa suohon polveen asti, se vuori kastuu ja se ei kuivu moneen päivään. Näin syksy / kevätvaellukselta on tultava pois, jottei jalka palellu.
Vuorettomat saa riittävän kuivaksi nuotiolla ja kuivat sukat repusta - matka jatkuu.

Tilasin sitten Mänskältä maiharit.
Ennen käyttöönottoa rasvasin seuraavasti:
- Pinta lämpöpuhaltimella vähän lämpimäksi ( VAROVASTI!!! )
- Kunnollista nahkarasvaa pintaa joka koloon ja reilusti
- Lämmitys uudestaan, jotta rasva imeytyy
Tätä joka toinen päivä kahden viikon ajan. Lopulta minulla oli vedenpitävät maiharit.

Nuo mänskäläiset ovat olleet käytössä vuosia ( ~6-7v ) ja nyt on aika uusia ne. Hintaansa nähden loistavat kengät. Pakkasella pohja on vähän kova ja liukas, muuten ihan bueno.
Voin suositella niitä ihan vilpittömästi.
Custombootsit eivät mahdu jalkaani, jalkapöytä on sen verran "rintava".

mänskän kustomsaapas

Ostin kyseiset kengät keväällä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. On hyvä ajosaapas ja pito kenkä.Ja viellä plussaa on helppo hoitone silikoonia vaan pintaan sillon tällön "suosittelen"

TOIMII!

MINULLA ON! TOIMIVAT HYVIN!!!!! EI VALITTAMISTA!!!!!

Juu

Muutaman vuoden ollu ja ihan jees. Miinuksena ett toisesta alko vuori reipeileen parin vuoden käytön jälkeen, mut revin "roikkuvat" veks ja hyvinn toimii. Ehdottomasti hinta/laatu kohdallaan.
Voi dorkat, älkää laittako nahkakengille silikonia! Jos on kenkämies, niin pitäisi nyt perusasiat ainakin tajuta.
Mainiot custom saappaat ja kestävät.
Tosin joutuivat pois käytöstä kun kaaduin äkkijarrutuksen vuoksi asfaltille.
Asfaltti tuhosi ajopuvun, kypärän ja ajokengät.
Onneksi aikoinaan tilasin kahdet.
todella tyytyväinen kenkiin.
 /   /  /  / MÄNSKÄN KENKÄ

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua