MÄNSKÄN KENKÄ

ODU

ONKS KELLÄÄN KOKEMUSTA MÄNSKÄN KENGÄN CUSTOM SAAPPAISTA? ONKO HYVÄT

26

10887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkki.l

      Hintalaatusuhde ihan kohdallaan,on ollut parivuotta käytössä.

      • susisepe

        ollu kolome vuatta käytössä hyvät jalalle vielä kuin uudet ainut vika???? ei ole sormilenkkiä takana ja kun vahaa silikoonilla ja tulee liukkaaksi vaikea saada jalkaan.oon kyllä laittanu tehtaalle viestiä,mutta ei ole otettu kommenttia


      • tilaukseen...
        susisepe kirjoitti:

        ollu kolome vuatta käytössä hyvät jalalle vielä kuin uudet ainut vika???? ei ole sormilenkkiä takana ja kun vahaa silikoonilla ja tulee liukkaaksi vaikea saada jalkaan.oon kyllä laittanu tehtaalle viestiä,mutta ei ole otettu kommenttia

        Tuo silikonihomma ei varmaan ole kengän vika koska se on tuon aineen ominaisuus mutta sormilenkki voisi olla hyvä. Meinaan käsitellä valjasrasvalla kuten kaikki muutkin nahka kenkäni/vaatteet tähän asti, toimiikohan se näissä saappaissakin ?


      • suutarille,
        tilaukseen... kirjoitti:

        Tuo silikonihomma ei varmaan ole kengän vika koska se on tuon aineen ominaisuus mutta sormilenkki voisi olla hyvä. Meinaan käsitellä valjasrasvalla kuten kaikki muutkin nahka kenkäni/vaatteet tähän asti, toimiikohan se näissä saappaissakin ?

        mulla maksoi muistaakseni vitosen kun laittoivat sormilenkin saappaisiin.


      • Långvikin Motörhed
        susisepe kirjoitti:

        ollu kolome vuatta käytössä hyvät jalalle vielä kuin uudet ainut vika???? ei ole sormilenkkiä takana ja kun vahaa silikoonilla ja tulee liukkaaksi vaikea saada jalkaan.oon kyllä laittanu tehtaalle viestiä,mutta ei ole otettu kommenttia

        nahkasaappaita ei saa pintakäsitellä silikonilla!
        ainoastaan luonnonpohjaisilla vahoilla ja rasvoilla joita saa suutareilta ja esim huonekalukaupoista ja autokaupoista .
        esim. saapas-ja valjasrasvalla.
        Silikoni tukkii nahan pinnan hengittämättömäksi ja se alkaa halkeilla ja menee pilalle.
        tässä joitain nahanhoitosivuja:


      • EmilB
        susisepe kirjoitti:

        ollu kolome vuatta käytössä hyvät jalalle vielä kuin uudet ainut vika???? ei ole sormilenkkiä takana ja kun vahaa silikoonilla ja tulee liukkaaksi vaikea saada jalkaan.oon kyllä laittanu tehtaalle viestiä,mutta ei ole otettu kommenttia

        Minusta se, ettei tehdä noin yksinkertaista ja tärkeää parannusta saappaisiin, antaa syyn uskoa että ko. kenkiä ei tehdä siellä itse...


      • Anonyymi
        Långvikin Motörhed kirjoitti:

        nahkasaappaita ei saa pintakäsitellä silikonilla!
        ainoastaan luonnonpohjaisilla vahoilla ja rasvoilla joita saa suutareilta ja esim huonekalukaupoista ja autokaupoista .
        esim. saapas-ja valjasrasvalla.
        Silikoni tukkii nahan pinnan hengittämättömäksi ja se alkaa halkeilla ja menee pilalle.
        tässä joitain nahanhoitosivuja:

        En tiedä sun kengistämut mulla on ollut jo 15v ja alusta asti käyttänyt turtlen silikonia. Joka ajon jälkeen uudelleen spreijannut. Ovat kuin uudet.
        Kaatosateessa Jökevästä tullessakaan eivät vuotaneet. Samoin kun ajoin rautapersettä sateessa.


    • en ajokengistä osaa sanoa

      mutta on ollut "kolmet" ko. valmistajan maiharit ja kaikki samalla kertaa -> ensimmäiset, ainoat ja viimeiset.

      • Dikkeripikki

        Laitoin juuri tilaukseen maiharit...

        Mikä niissä oli sitten niin huonoa?


      • TimoEv
        Dikkeripikki kirjoitti:

        Laitoin juuri tilaukseen maiharit...

        Mikä niissä oli sitten niin huonoa?

        Etsin joskus hyvin hartaasti vuorettomia maihareita. "Kaikki" tarjosivat Gore-Tex -kenkiä, kun ne kuulemma pitävät vettä. Niissä vain on sellainen ongelma, että jalan upotessa suohon polveen asti, se vuori kastuu ja se ei kuivu moneen päivään. Näin syksy / kevätvaellukselta on tultava pois, jottei jalka palellu.
        Vuorettomat saa riittävän kuivaksi nuotiolla ja kuivat sukat repusta - matka jatkuu.

        Tilasin sitten Mänskältä maiharit.
        Ennen käyttöönottoa rasvasin seuraavasti:
        - Pinta lämpöpuhaltimella vähän lämpimäksi ( VAROVASTI!!! )
        - Kunnollista nahkarasvaa pintaa joka koloon ja reilusti
        - Lämmitys uudestaan, jotta rasva imeytyy
        Tätä joka toinen päivä kahden viikon ajan. Lopulta minulla oli vedenpitävät maiharit.

        Nuo mänskäläiset ovat olleet käytössä vuosia ( ~6-7v ) ja nyt on aika uusia ne. Hintaansa nähden loistavat kengät. Pakkasella pohja on vähän kova ja liukas, muuten ihan bueno.
        Voin suositella niitä ihan vilpittömästi.
        Custombootsit eivät mahdu jalkaani, jalkapöytä on sen verran "rintava".


    • gustom mies

      Ostin kyseiset kengät keväällä ja olen ollut erittäin tyytyväinen. On hyvä ajosaapas ja pito kenkä.Ja viellä plussaa on helppo hoitone silikoonia vaan pintaan sillon tällön "suosittelen"

    • HYVÄHOMMA!!!

      MINULLA ON! TOIMIVAT HYVIN!!!!! EI VALITTAMISTA!!!!!

    • Jees, saappat sano

      Muutaman vuoden ollu ja ihan jees. Miinuksena ett toisesta alko vuori reipeileen parin vuoden käytön jälkeen, mut revin "roikkuvat" veks ja hyvinn toimii. Ehdottomasti hinta/laatu kohdallaan.

    • El Reinå

      Voi dorkat, älkää laittako nahkakengille silikonia! Jos on kenkämies, niin pitäisi nyt perusasiat ainakin tajuta.

    • akeKake

      Mainiot custom saappaat ja kestävät.
      Tosin joutuivat pois käytöstä kun kaaduin äkkijarrutuksen vuoksi asfaltille.
      Asfaltti tuhosi ajopuvun, kypärän ja ajokengät.
      Onneksi aikoinaan tilasin kahdet.
      todella tyytyväinen kenkiin.

    • Kawasaki versys 650

      Mänska malli 451 ollu mulla. Otin nahka "soljet" pois. Ohan ne sellaset löysät tavalliset nahka saappaat. Hinta laatu suhde kohallaan ja ihan hyvin tehdy oloset.
      Vähä ahistaa kun jala laittaa saappaaseen et sais pikkase olla isompi varsi.

    • _.Vääpeli

      Meillä ollu jahtiporukassa monella jo parikymmentä vuotta mänskän tuotteita ja hyvin on pelittäneet...

    • eerop1

      Hinta/laatu-suhde oikein hyvä mitä itse olen sorsastuksessa käyttänyt ja viikon päästä taas alkaa.

    • äijä44-

      Vanha ketju mutta eipä ole ollut tuotteissa valittamista, hyvä hinta/laatu-suhde kuten edellä todettu...

      • virsumies

        Ei valittamista? Jos ei käytä niin varmaan hyvät.
        Itse olen ostanut 2 paria ja molemmissa joko vika tai ominaisuus se, että jos lunta maassa vähänkin niin aivan mahottoman liukkaat. Se kengän pohja kovettuu kylmässä aivan heti ja sitten on niin liukas että nyt en enään uskalla pitää.
        kesällä tietysti menis, mutta pidän kesällä sandaaleja


    • 750cc

      Hyvät on motoristille tehdyt jalkineet noi customit.TimoEv vinkki et lämpöä oli minulle uutta,täytyypä kokeilla

    • 76253R

      Pintanahka irtosi melkein heti vaihdepuolen saappaassa. Vähän ajan kuluttua alkoi nahka irrota suikaleina muualtakin. Oli ns. Edulliset mutta laatu huonoa.

    • Oolofi-83

      On hyvät! Mulla on ollut ko. saapikkaat jo 6 vuotta, ja edelleen on lähes uudenveroiset.

    • teepee

      Monta vuotta yli kymmenen siis kesti mopoilukenkinä ja sieni ja marjamettällä silikoonia vaan pintaan, pohjan irtoamiseen loppui käyttö.

    • suosittelen

      mänskän kengän custom saappaat vieläkin käytössä. ostin n 5v sitten, muistaa vaan välillä plankata ne, on kestävät

    • Anonyymi

      Ihan loistavat hinta /laatu 10 kertaa kestävämmät kuin amerikkalaiset merkkibootsit joilla ei aikuisten oikeasti tee mitään mutta kelpaa se harrikkakin useille........

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe