Miranax -tabletit

M-H

Onko kokemuksia Miranax -nimisestä lääkkeistä? Sain itse sellaisia, muttei ole onneksi tarvinnut vielä ottaa.

28

61695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mä vaan...

      Muistaakseni mä söin ton nimisiä jotai lääkkeitä käsisärkyyni...

    • tulehduskipulääkettä

      Minulla naprokseeni (naprosyn, miranax, ..) auttaa vain kuukautiskipuihin
      ja silloinkin vain, kun ottaa kunnon annoksen

      Minulle tulehduskipulääkkeistä Ibusal on paras migreenin hoidossa, 20mg/kg, X 4/vrk

      Lue lääkkeistä enemmän:
      www.yliopistonapteekki.fi
      Kirjoita lääkkeen nimi tuotehaku ruutuun

      • fda

        Onko lääkäkäri määrännyt tuon määrän sinulle? Se on nimittäin aika iso. Käypähoitosuositus on 10mg/kg x 3/vrk.


    • julia

      Mulle kans määrättiin kyseisiä lääkkeitä.
      Ne on lievimpiä lääkkeitä migreenin hoitoon.
      Ihan hyviä, vähän vaan polttaa kurkkua, jos ei juo kun ottaa pillereitä.
      Onhan ne iohan kivan värisiäkin =)

    • pipo kireellä

      Tätini käyttää Miranax-tabletteja. Itselläni on niin kova kallo ettei mitään tehoa. Sama jos sokeria imeskelisi. Hyvä jos noilla pärjäät, ovat ihan kohtuu hintaisia.

      • Tormentor

        Armeijassa tyrkyttävät noita aika auliisti kun päänsärkyä tai migreeniä valittaa, kymmenen pillerin annoksina.. kohtuuhyvin on auttanut onneksi. Mietin vaan kun en ole noita siviilissä hommannut että minkähän hintaisia ne ovat, kun niitä tuolta intistä ilmaiseksi saa niin tietäisi rampata vähän enemmänkin.


      • pipo kireellä
        Tormentor kirjoitti:

        Armeijassa tyrkyttävät noita aika auliisti kun päänsärkyä tai migreeniä valittaa, kymmenen pillerin annoksina.. kohtuuhyvin on auttanut onneksi. Mietin vaan kun en ole noita siviilissä hommannut että minkähän hintaisia ne ovat, kun niitä tuolta intistä ilmaiseksi saa niin tietäisi rampata vähän enemmänkin.

        en muista miranaxien hintaa, on kauan kun olen käyttänyt. Kohtuuhintainen täsmälääkkeisiin verraten.


      • minna
        Tormentor kirjoitti:

        Armeijassa tyrkyttävät noita aika auliisti kun päänsärkyä tai migreeniä valittaa, kymmenen pillerin annoksina.. kohtuuhyvin on auttanut onneksi. Mietin vaan kun en ole noita siviilissä hommannut että minkähän hintaisia ne ovat, kun niitä tuolta intistä ilmaiseksi saa niin tietäisi rampata vähän enemmänkin.

        Tuonhintaisia oli yliopiston apteekin sivuilla. Kaikki nämä ovat reseptilääkkeitä eli lääkärin kautta jos meinaa hankkia.

        MIRANAX 550MG 10 FOL TABL
        6,66 € 0,67€/kpl

        MIRANAX 550MG 30 FOL TABL
        9,48 € 0,32€/kpl

        MIRANAX 550MG 50 FOL TABL
        15,51 € 0,31€/kpl


      • päänsärkyä
        Tormentor kirjoitti:

        Armeijassa tyrkyttävät noita aika auliisti kun päänsärkyä tai migreeniä valittaa, kymmenen pillerin annoksina.. kohtuuhyvin on auttanut onneksi. Mietin vaan kun en ole noita siviilissä hommannut että minkähän hintaisia ne ovat, kun niitä tuolta intistä ilmaiseksi saa niin tietäisi rampata vähän enemmänkin.

        Avaan nyt vanhan keskustelualueen , ja luulen kyl et kovin moni ei näitä enää lue. Mutta, kävin itse valittamassa toissapäivänä kovaa päänsärkyä opiskelijaterveydenhuollossa ja samalla reissulla tuli tuomio että niskat on myös aika jumissa. Yhdistelmä : Miranax 550mg x 2 Sirdalud 2mg x 1 pitäis auttaa. Mut kun ei auta. Miranax maksoi muuten tällä hetkellä jotain 13 euroa ilman kelakorvausta. kallista näin opiskelijalle


    • Hedari

      10 vuoden migreenielon jälkeen eivät tehoa mutta useimmat vahvemmat lääkkeet vievät tajun kankaalle. Tosiaan kannattaa juoda paljon kun otat lääkkeen eikä sitä kannata oksentaa seuraavaan tuntiin ainakaan tai kurkussa on tuli irti. näinkin on joskus käynyt kohtauksen aikana. Särytöntä loppukevättä!

    • migr...

      Minullakin on miranaxia. Auttaa kyllä kun otat tarpeeksi ajoissa. Eli silloin kun on pienikin häivähdys että migreeni on tulossa. Mutta kun kohtaus on hyvällä alulla niin silloin on turha enää ottaakaan. On turvauduttava täsmään ja se maksaa.

    • blue

      Mulla on henkilökohtaisesti kokemuksia Miranaxista eikä se ole oikein auttanut. Lääkäri määräsi mulle Miranaxia ja sen kanssa otettavaa toista lääkettä minkä nimeä en nyt muista. Niiden lääkkeiden yhteisvaikutus oli nolla. Mutta muhun nyt ei yleensäkään tehoa lääkkeet, vaikka monia on jo kokeiltu.

    • migreeni

      miranax on hyvä lääke mutta sinun on muistettava ottaa se heti kun sinulla on pieninkin oire migreenin alkamisesta. jos saat reseptin sirdalud nimisestä lääkkeestä miranaxin rinnalle se auttaa minun päänsärkyyn koska sirdalud 2-4mg rentouttaa ja miranax auttaa itse kipuun.

      • Asseri

        Mä en kyl ottais tota sirdaludia kun yöksi... mä en aikakaan pysy tolpillani jos sitä päivällä nappaan. Miranaxia oon syönny joskus kun on ollu niskat kipeenä, ei mitään kummempaa vaikutusta niin ku ei millään mullaakaan lääkkeellä.


    • kokemusta on

      mene ja hanki akupunktiota et tartte särkylääkkeitä

    • Selene

      juu, minulle on kanssa määrätty miranax -migreenilääkkeet ( 550mg) ja eivät ainakaan minulla auta, niinkuin olisin toivonut. Joudun ottamaan aina sen kaksi sallittua tablettia kamalan lähekkäin, sillä särky ei yhdellä lähde. Olen harkinnut lääkärillä käyntiä taas kerran, josko määräisivät minulle jotain tehokkaampaa rohdosta. Migreeni estää minulla autolla ajon ja työnteon todella tehokkaasti, eli haittaa todella paljon normaalielämää. Ihmeellisintä migreenissäni on se, että migreenisärkyä saattaa olla kolmena päivänä peräkkäin ja sitten on taas hieman pidempi tauko.

    • Tosi on

      7 vuotta kestin kipua kunnes suostuin käymään optikolla. Nyt lukulasien kanssa 3 vuotta ilman kohtauksia eivätkä ole edes vahvat.

      Suosittelen kokeilemaan, jos vaikka ois sama juttu. Varmaan moni maksaa mielellään enemmänkin laseista päästäkseen piinasta.

    • -relert-

      Vaikutukseltaan samanlaisia kuin Burana. Eli tehoaa vain tavalliseen päänsärkyyn, vaikka niitä usein tarjotaan jossain TK:ssa, jos pyytää migreenilääkettä. Tasmälääkkeet eli triptaanit rules!

      • Esko Lahti

        "Vaikutukseltaan samanlaisia kuin Burana."

        No melko hiljaista. Paljon tehokkaampia kuin Burana; Natriumnaprokseenia kun on niissä, ja vaimollakin Miranax auttaa migreeniin, Buranasta taas on turha apua toivoa - ibuprofeeni on melko laiska kipulääke.


    • plipatin

      itselleni on määrätty ja suositeltu "kerta annos" migreenin iskiessä on aika lähellä sitä määrää, joka lasketaan yliannostukseksi... lääkärit eivät vahvempia minulle tahtoneet antaa.. tiedä sitten miksi, ehkä ovat lempeämpiä sisuskaluille. Kyllä auttavat kun "tarpeeksi ottaa".

    • Päänsärkyä mutta...

      ...mahalaukun tulehdus sairastettu tuossa joitain vuosia sitten, ja estolääkityksenä maha oireisiin zolt. Miten ko lääkkeen kanssa miranax, lääke määrätty pään särkyyn ja sivu/haitta vaikutksia toki tulee vatsan seudulle ja muuallekkin kehoon, mutta tietääkö joku viisaampi sanoa, ovatko ne oikeasti vaarallisia. esim voiko miranax aiheuttaa vaarallisia vatsa haavan vuoto tiloja vahvasta estolääkityksestä huolimatta, toki olen nykyiselle lääkärille maininnut aiemmin sairastamistani ylä vatsa oireista ja että käytössä tämän vuoksi zolt. Lääkäri vaan kirjotti miranaxsia, ja kotona huomasin, käyttöohjeissa vaan lukee mm että "sinun ei pidä myöskään käyttää miranax-tabletteja jos sinulla on tai ollut maha-tai pohjukkais suoli haava tai muu ruoansulatuskanavan veren vuoto."

      Aikas hurjan kuulosta tekstiä, varsinkin kun on oma kohtasia kokemuksia näistä ylävatsa oireista myös, mutta onko kyse vaan pelottelusta, kun toisaalta nämä tulehduskipulääkkeet ovat niin yleisiä?

    • naproxen. natr.

      Tietyt lääkeaineet saatavat reagoida jollakin tavalla naprox. kanssa.

      Seuraaviin lääkkeisiin tulee kiinnittää erityistä huomiota:

      • Veren hyytymistä ja veritulppien muodostumista estävien lääkkeiden (esim. varfariinin) teho voi merkittävästi muuttua ja riski verenvuotoihin lisääntyy. Yhteiskäyttöä tulee välttää.

      • Tietyt masennuslääkkeet (esim. sitalopraami, fluoksetiini, paroksetiini,
      sertraliini), jotka kuuluvat ns. serotoniinin takaisinoton estäjiin eli
      SSRI-lääkkeisiin, lisäävät riskiä verenvuotoihin.

      • Asetyylisalisyylihappoa ja muita tulehduskipulääkkeitä ei pitäisi käyttää
      samanaikaisesti - yhteiskäyttö lisää ainoastaan haittavaikutuksia, ei tehoa.
      Jos käytät pientä päivittäistä asetyylisalisyylihappoannosta (esim. 100 mg)
      veritulppien estoon, annos on otettava ainakin tuntia ennen Napromexin
      ottamista.

      • Litium, koska veren litiumpitoisuus voi kohota samanaikaisessa
      käytössä liian korkeaksi.

      • Digoksiini, koska veren digoksiinipitoisuus voi kohota samanaikaisessa
      käytössä liian korkeaksi niillä potilailla, jotka sairastavat munuaisten
      vajaatoimintaa.

      • Suun kautta otettavat kortisonivalmisteet voivat samanaikaisessa käytössä
      altistaa vatsavaivoille ja ruuansulatuskanavan verenvuodoille.

      • Metotreksaatin (reuma- ja syöpätautien lääke) haittavaikutukset voivat
      lisääntyä yhteiskäytössä Napromexin kanssa. Älä ota Napromexia niinä
      päivinä jolloin otat metotreksaattia.

      • Siklosporiini ja takrolimuusi (hyljinnänestolääkkeitä), tietyt antibiootit
      (aminoglykosidit) – yhteiskäyttö lisää haittavaikutusten riskiä

      • Joidenkin verenpaineen hoitoon tai nesteen poistoon käytettävien
      lääkkeiden vaikutus voi heiketä Napromexin vaikutuksesta - mainitse
      lääkärille, jos olet verenpaineen seurannassa tai käytät
      verenpainelääkitystä

      • Veren kaliumpitoisuutta kohottavat lääkkeet kuten kaliumia sisältävät
      nesteenpoistolääkkeet (amiloridi, spironolaktoni tai triamtereeni) sekä
      ACE:n estäjiin tai angiotensiinireseptorin salpaajiin kuuluvat
      verenpainelääkkeet.

      Lähteet: http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/4/188494.pdf

    • tuota.

      En suosittele migreenin omaaville koska verenkiertohäiriöiden mahdollisuus tms mainittu selosteessa. Itsellä on eri valmiste vatsakipuihin (jos tulee) ja erikseen täsmälääke.
      Olkoonkin että väitetään että se olisi nimenomaan migreenistä kärsiville.

      "Aftonbladet listasi keskiviikkona 35 Rochen lääkettä, joilla on salattuja haittavaikutuksia. Ohessa on listattu Suomessa käytössä olevia lääkkeitä."

      Joukossa Miranax 550 mg

      http://www.iltalehti.fi/terveys/2012060715676087_tr.shtml

      • miranax

        Suurempi riski myös saada sydäninfarkti tai aivohalvaus isompien lääkeannosten tai pitkäänkäytön ohella. Eli ei nää mitään lasten karkkeja oo napostella... itse käytän vain kipuun tarvittaessa.


    • migreenip

      olen käyttänyt ja ovat tehokkaita.kun heti ottaa ensimmäisten oireiden alettua.

    • Anonyymi

      Karmeaa myrkkyä, ja nyt tätäkin saa ilman reseptiä. Rajut haittavaikutukset on suhteellisen yleisiä, kuten monissa muissakin tulehduskipulääkkeissä. Nykyisen lääkehysterian myötä näitä myrkkyjä määrätään vähän kaikkeen "vahvempien" sijaan, todellisuudessa juuri tämän luokan tulehduskipulääkkeet ovat niitä ns. vahvempia, lähes koko elimistölle.

    • Anonyymi

      Mulle määrättiin miranax 550 mg / 1 tab. 1-2 krt päivä. Toivotaan, että auttaa päänsärkyyn. Orastava migreeni tuloillaan.. 😔😔

    • Anonyymi

      Erittäin hyvä lääke.auttaa monenlaiseen kipuun

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe